eitaa logo
حامد کاشانی
45.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
205 فایل
كانال رسمى حامد كاشانى در زمينه نشر مباحث، مواضع، نقدها و سخنراني هاى ايشان مي باشد. سایت رسمی hkashani.com instagram.com/hamedkashani__ instagram.com/hkashani_com ارتباط با ادمين سایت و كانال @azimi121
مشاهده در ایتا
دانلود
عاقبت سوء جریر بن عبدالله.mp3
781.8K
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔈 💢 عاقبت سوء جریر بن عبدالله 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 10 تیر 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
آیا می‌دانید «چرا امام صادق علیه السلام کتاب ننوشتند؟» مسیرِ انتقالِ دانش در مکتبِ اهل بیت علیهم السلام از طریق عالمِ ربّانیِ ثقه ی باتقوای دین شناس است و جز این نیست. چرا؟ چون نگارش کتاب برای امام چالشها و خطرات زیادی داشت.( گرچه گاه گاهی مکتوبات مختصری از حضرت به دست اصحاب می‌رسید، اما بنای ایشان بر انتقال دانش به صورت مکتوب نبود) توضیح این که چهار مانعِ جدّی پیشا روی امام صادق علیه السلام برای تبلیغ وجود داشت: ۱. مانعِ اول حاکمیت بود. ممکن است شما بگویید که همه ی اهل بیت علیهم السلام با حاکم جائر مواجه بوده‌اند. اما این تصور کاملی نیست، مثلا معاویه که خیلی ادّعا داشت و حتی مادرِ خود، هندِ جگرخوارِ بدکار را نمادِ پاکدامنی زنان جامعه معرّفی می‌کرد، اما هیچ وقت مدعی نشد که من عالِم هستم، ولی منصورِ دوانیقی مدعی بود: اعلمِ امّت من هستم. معنای این حرف چیست؟ معنای این حرف آن است که امام حق نداشت با او مخالفت کند، اگر فتوای حضرت( با تسامح) با فتوای منصور اختلاف پیدا می‌کرد و اظهار می‌گردید، به سراغِ ایشان می‌رفتند یا مشکلاتی به وجود می‌آمد. (مصادیق متعددی وجود دارد) ۲‌. دومین مانع این بود که درونِ خاندانِ بنی هاشم مدّعیانِ امامت بودند که برای تثبیت جایگاه خود با حضرت درگیر می‌شدند. لذا اگر به ایشان خبر می‌رسید که امام نظر خاصی راجع به مثلا سه در طلاق در یک مجلس دارد، می‌گفتند که نستجیربالله امام صادق علیه السلام در حالِ دکّان داری هستند. ۳. گروه سوم که حضرت با این ها طرف هستند «عموم جامعه ی دیندارِ متعصّبِ به دین هستند که دین را از بنی امیّه گرفته اند». آن‌ها آنچه از بنی امیه گرفته‌ بودند را همان دین رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می‌پنداشتند، لذا مخالفت با فکرشان نیز بسیار دشوار بود. ۴. گروهِ چهارم: شیعیانِ غیر خوددار و غیر رازدار بودند. شما شبیه به این افراد را دیده اید، همینکه چیزی به آن ها می گویید سریع پُست و استوری می گذارند! صبر کن! همه چیز را نباید علنی کرد! معارفِ دین طبقه بندی است، نباید همه چیز را در همه جا بگویید، بیان بعضی از مطالب شجاعت نیست بلکه تَهَوُّر است. لذا حضرت برای ایجاد طبقه بندی معارف، حفظ جان‌ها و سالم ماندن اندیشه ها از گزند حوادث با مراعات تقیه، معارف را به شاگردان خاص از شیعیان بیان می‌فرمودند. طبعا در جلسات عمومی‌تر طبقه بندی و تقیه لحاظ می‌شد و شیعیان برای تشخیص معاریض کلام به زراره‌ها مراجعه می‌کردند. در واقع کسانی چون زراره و محمد بن مسلم که با منظومه معارفی حضرت آشنا بودند، مراد جدی و استعمالی حضرت و صدور، دلالت و جهت صدور را می‌فهمیدند. این متن گوشه ای از گفتار اخیر بنده روسیاه درباره حضرت صادق علیه السلام است که بحث را به خطرات اخباری‌گری و عالم ستیزی جامعه امروز رسانده است. اگر دوست داشتید، از صوتی که در بالای متن مشخص شده آن را دنبال بفرمائید. @kashani1395
Kashani-13990413-EmamReza(AS)-Thaqalain_IR.mp3
12.09M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔈 ❤️ آبرو و هویت جمعی تشیع محصولِ امامتِ امام رضا صلوات الله علیه است 📌 روز جمعه 13 خرداد 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
قبلا در همین‌جا با عنوان "یک سوزن به خود" به ضرورت پالایش و روشمندی روضه خوانی پرداخته شد. دو هفته‌ای است که توفیق شده به مبانی و مسائل زیربنایی می‌پردازیم. این که هدف از شناسی چیست؟ اطلاعات آماری تاریخی در مقتل خوانی چه جایگاهی دارد؟ پیش‌نیازهای مقتل شناسی چیست؟ اختلاف مبنا بین کار مورّخ با عمل روضه خوان چه میزان است؟ اشکالات به فاضل دربندی، ملای نراقی و ... مبنایی است یا بنایی؟ مقاتل اصلی کدام اند؟ اعتبار در مقتل خوانی با فقه یا تاریخ چه تفاوتی دارد؟ و ده‌ها پرسش‌ دیگر در گفتارهای مقتل شناسی واکاوی می‌گردد. و تاکنون دو جلسه از آن برگزار گردیده‌است. صوت جلسه دوم را در بالای همین پست، نشان داده‌ایم. @kashani1395
بسته مستندات برنامه سمت خدا - 17 تیر 99.pdf
847.5K
برنامه در تاریخ سه شنبه ۱۷ تیر ماه ۹۹ در هفته های اخیر، مستندات و مصادر مباحث روزهای سه شنبه که در برنامه اقتضای ارائه و تفصیل ندارد، برای محققان و علاقمندان با فاصله یک هفته در کانال برنامه منتشر می گردد. @kashani1395
Kashani-13990424-Samte-Khoda-47-Thaqalain_IR.mp3
26.47M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📺 برنامه شبکه سه سیما 📝 جلسه چهل و هفتم 🔶 موضوع این هفته: ادامه موضوع «اقدامات امیرالمومنین صلوات الله علیه پیش از جنگ صفین» ✅ 🗓 سه شنبه 24 تیر 1399 ⏱ 55 دقیقه 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/a 🌐 www.hkashani.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقدی عالمانه، منصفانه و آسیب شناسانه بر منهج رجالی مرحوم آیت الله خوئی اعلی الله مقامه الشریف @kashani1395
یکی از آسیب‌های برخی دانشکده‌های علوم حدیث غرق شدن در مکتب (با تسامح) رجالی مرحوم حضرت آیت الله خوئی اعلی الله مقامه الشریف است. دلیل عمده هم عدم خبرویت، عدم تمحض و عمق کافی برخی اساتید این دانشکده‌ها در مباحث رجالی و معارفی است. اساسا رد کردن و با یک چوب زدن، بسیار آسان تر از بنا کردن و تدقیق می‌باشد. رجال مرحوم آقای خوئی، همچون اصول آن فرهیخته کم نظیر، صنعتی است و در تلاش برای کشف قواعد عمومی. حال آن‌که رجال کمتر به صنعت در می‌آید و تتبعی است و از سنخ دانش تاریخ. گرچه بسیاری اوقات ابزار حجیت و اعتبار خبر گردد. توسعه منهج آقای خوئی به عرصه‌های معارفی موجب نادیده گرفتن و کم ارزش شدن بخش عظیمی از تراث ارزشمند قدما می‌شود. و این مسیر در کشور ما و علم رجال ما نیز دیده می‌شود. گرچه اکثر شاگردان آن بزرگوار از منهج ایشان فاصله گرفته و به سمت وثوق صدور و تحلیل و توجه به قرائن حرکت کرده‌اند. در رجال عامه نیز این صنعتی سازی را پیروان سلفیه، چون ناصر الدین البانی، شعیب الارناووط، ناصرالدین شثری و ... رواج داده‌ و فجایعی نیز ایجاد نموده اند. انبوهی از تراث قدما را سخاوتمندانه به تاراج داده‌اند‌ و شک نیست که امروز یکی از چالش‌های جدی در مناظرات و مباحثات بین المذاهب بویژه شیعیان با دیگران اتخاذ مبنا در اعتبار سنجی روایات است. در برابر نیز بزرگان خاندان غماری، محمود سعید ممدوح‌ها و ... به پا خاسته، سعی در آسیب شناسی و اصلاح داشته‌اند. و برای اهمیت روش دقیق قدمای خود فراوان نگاشته‌اند. گفتار بسیار مودبانه، منصفانه و آسیب‌شناسانه حضرت آیت الله شبیری زنجانی در این باره جان کلام و لب لباب بود. پ.ن: اگر اخباری‌گری را نیز محصول طبیعی واکنش به بی اعتنایی و جراحی شدید منهج رجالی شهیدثانی، فرزند، نوه و پیروان ایشان بدانیم، نیز بیراهه نرفته‌ایم و در ادامه سخن بالا گزاف نگفته‌ایم. @kashani1395
دعوت از آقای دكترسعید زیباکلام به گفتگو @kashani1395
در غفلت غرقیم. @kashani1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎬 💢 نامه ی بی نظیر و افشاگرانه محمد بن ابی بکر به معاویه 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 24 تیر 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
نامه ی بی نظیر و افشاگرانه محمد بن ابی بکر به معاویه.mp3
1.07M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔈 💢 نامه ی بی نظیر و افشاگرانه محمد بن ابی بکر به معاویه 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 24 تیر 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎬 💢 یونس بن عبدالرحمن، حامل معارف اهل بیت علیهم السلام در طی قرون 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 24 تیر 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
یونس بن عبدالرحمن، حامل معارف اهل بیت علیهم السلام در طی قرون.mp3
871.4K
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔈 💢 یونس بن عبدالرحمن، حامل معارف اهل بیت علیهم السلام در طی قرون 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 24 تیر 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com