جلسه نود و یکم کتاب کشف المراد.mp3
26.27M
📖#تدریس #کتاب #کشف_المراد
🔹 جلسه: نود و یکم
موضوع: بیان این که هر نعمتی که هست تَفَضُّل حضرت حق است.
🎙 مدرس: استاد مافی
🌐 آیدی کانال؛
@kashfolmorad
32.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️رویکرد اهلبیت علیهمالسلام در مقابل جوانان چگونه بود؟؟
🎬 برنامه #لبیّک شبکه استانی ایلام
محرم۱۴۰۲، با حضور استاد مافی
(این برنامه ازشب هشتم محرم آرشیو شده)
#پنجشنبه_های_حسینی ❤
✅ @kashfolmorad
🔺و مِن كَلامٍ له (علیه السلام) كان كثيراً ما يُنادي به أصحابه:
تَجَهَّزُوا رَحِمَكُمُ اللَّهُ، فَقَدْ نُودِيَ فِيكُمْ بِالرَّحِيلِ، وَ أَقِلُّوا الْعُرْجَةَ عَلَى الدُّنْيَا، وَ انْقَلِبُوا بِصَالِحِ مَا بِحَضْرَتِكُمْ مِنَ الزَّادِ، فَإِنَّ أَمَامَكُمْ عَقَبَةً كَئُوداً وَ مَنَازِلَ مَخُوفَةً مَهُولَةً لَا بُدَّ مِنَ الْوُرُودِ عَلَيْهَا وَ الْوُقُوفِ عِنْدَهَا. وَ اعْلَمُوا أَنَّ مَلَاحِظَ الْمَنِيَّةِ نَحْوَكُمْ دَانِيَةٌ وَ كَأَنَّكُمْ بِمَخَالِبِهَا وَ قَدْ نَشِبَتْ فِيكُمْ، وَ قَدْ دَهَمَتْكُمْ فِيهَا مُفْظِعَاتُ الْأُمُورِ وَ مُعْضِلَاتُ الْمَحْذُورِ؛ فَقَطِّعُوا عَلَائِقَ الدُّنْيَا وَ اسْتَظْهِرُوا بِزَادِ التَّقْوَى.
🔺ترجمه و توضیح:
از سخنان حضرت علی عليه السّلام است (در ترغيب به آماده نمودن توشه سفر آخرت) كه اصحاب خود را مكرّر باين گفتار (بعد از نماز عشاء) اندرز مى داد:
خدا شما را بيامرزد، وسائل سفر (آخرت) را آماده نمائيد كه نداى كوچيدن در ميان شما داده شده (خداوند در قرآن كريم سوره ۴ آیه ۷۸ مى فرمايد:
«أَيْنَما تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَ لَوْ كُنْتُمْ فِي بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ»
يعنى هر كجا باشيد مرگ شما را دريابد اگر چه در قلعه هاى محكم و استوار باشيد)
و ماندن در دنيا را كم پنداريد (دل بآن نبنديد) و (بسوى خدا) باز گرديد با توشه شايسته (طاعت و بندگى) كه بآن دسترسى داريد،
زيرا جلو شما گردنه ناهموار و منزلهاى ترس آور هولناك است (سختيهاى مرگ و گرفتارى قبر و عالم برزخ و مواقف باز پرسى روز رستخيز را در پيش داريد)
كه از وارد شدن و توقّف در آنها ناگزيريد، و بدانيد كه نگريستنهاى مرگ به گوشه چشم بجانب شما است، و مانند آنست كه به چنگالهاى آن كه در شما فرو برده است گرفتاريد (و از آن رهائى نداريد) و كارهاى زشت و بسيار دشوار و سخت شما را از آن پنهان داشته، پس علاقه هاى دنيا را (از خود) دور كنيد، و با توشه پرهيزكارى خويش را توانا سازيد (محبّت دارائى و فرزند و كالاى دنيا را از دل برانيد و پارسائى و پرهيزكارى را پيشه گردانيد.
🔺نهج البلاغه با ترجمه فیض الاسلام
#کلام_امیر
#امیر_کلام
🔰@kashfolmorad
🗓 #سیزده_آبان تاریخ ۳واقعه بزرگ در ایران
1⃣ #روزدانش_آموز ۱۳ آبان ۱۳۵۷
صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانشآموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند.
این جوانان داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروههای دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. ساعت ۱۱ صبح، مأموران، ابتدا چند گلوله گاز اشکآور در میان این جمعیت خروشان پرتاب کردند؛ اما، اجتماع کنندگان در حالی که به سختی نفس میکشیدند، صدای خود را رساتر کرده و با فریاد اللهاکبر، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند. در این هنگام تیراندازی آغاز شد و جوانان و نوجوانان بیگناه، یکی پس از دیگری، در خون خود غلتیدند. در این روز، ۵۶ نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند.
2⃣ #تبعیدامام_خمینی(ره) به ترکیه ۱۳ آبان ۱۳۴۳
هنوز بیش از ۳ دهه از الغای کاپیتولاسیون نمیگذشت که محمدرضا پهلوی احیاگر مجدد آن شد. کابینه اسدالله علم در سیزدهم مهر سال ۱۳۴۲، به دستور شاه، پیشنهاد آمریکا مبنیبر اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی را به صورت یک لایحه قانونی در هیتت دولت تصویب کرد.
چندی بعد این خبر به حضرت امام رسید و ایشان را به خروش و فریاد واداشت به طوری که در ۴ آبان ۱۳۴۳ ایشان طی نطقی تاریخی به رسوایی این اقدام ننگین پرداختند.
در شب ۱۳ آبان ۱۳۴۳، صدها کماندو به همراه مزدوران ساواک به منزل امام در قم حملهور شدند ایشان را دستگیر و به تهران منتقل کردند و سپس با یک هواپیمای نظامی ایشان را به ترکیه تبعید کردند. این سرآغار هجرتی بود که ۱۴ سال بعد پیروزی انقلاب اسلامی را به بار آورد.
3⃣ #تسخیرلانه_جاسوسی ـ روز مبارزه با استکبار جهانی ۱۳ آبان ۱۳۵۸
در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند. دانشجویان از دانشگاههای تهران، پلیتکنیک، صنعتی شریف، شهید بهشتی و ... گرد هم آمدند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و علیرغم مقاومت محافظین و آمریکاییها، سفارت را به تصرف کامل درآوردند.
در هنگام تسخیر سفارت، آمریکاییها به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالتها و تجاوزارت و غارتهای خود شدند، ولی پس از تسخیر سفارت به سرعت از نابودی باقیمانده اسناد جلوگیری شد و بعدها اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا به دست آمده بود چاپ شده و در اختیار همگان قرار گرفت. به محض انتشار این خبر، مردم بسیاری با خشم و انزجار مقابل لانه جاسوسی تجمع کرده و از حرکت دانشجویان حمایت کردند.
امام خمینی (ره) نیز در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.
#سیاسی
🔰 @kashfolmorad
⭕️در کنار مضجع شریف و نورانی عارف بالله آیت الله شیخ محمد بهاری «رحمة الله علیه» دعا گوی تمام دوستان هستم...
🔺آیت الله نائینی رحمة الله علیه فرمود:
شهر آنجاست که شیخ محمد بهاری در آن آرمیده است...
🔺آری شهر و آبادی و آبادانی جاییست که مردان الهی در آنجا هستند والا در و دیوار ساختمان و ماشین که آبادی نیست...
جایی که اولیای خدا در آن نباشند خرابه ای بیش نیست...
#سرگذشت
🔰@kashfolmorad
🔹️لینک صوت های کلاس #مهدویّت
ج۱.
https://eitaa.com/kashfolmorad/852
ج۲.
https://eitaa.com/kashfolmorad/869
ج۳.
https://eitaa.com/kashfolmorad/883
ج۴.
https://eitaa.com/kashfolmorad/929
ج۵.
https://eitaa.com/kashfolmorad/953
ج۶.
https://eitaa.com/kashfolmorad/981
ج۷.
https://eitaa.com/kashfolmorad/994
ج۸.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1028
ج۹.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1061
ج۱۰.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1078
ج۱۱.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1086
ج۱۲.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1114
ج۱۳.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1139
ج۱۴.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1179
ج۱۵.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1213
ج۱۶.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1304
ج۱۷.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1321
ج۱۸.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1334
ج۱۹.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1344
ج۲۰.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1362
ج۲۱.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1379
ج۲۲.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1387
ج۲۳.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1428
ج۲۴.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1530
ج۲۵.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1618
🔹️لینک فیلمهای برنامه تلویزیونی #لبّیک با حضور استاد مافی #پنجشنبه_های_حسینی
ق۱.
https://eitaa.com/kashfolmorad/860
ق۲.
https://eitaa.com/kashfolmorad/876
ق۳.
https://eitaa.com/kashfolmorad/892
ق۴.
https://eitaa.com/kashfolmorad/911
ق۵.
https://eitaa.com/kashfolmorad/923
ق۶.
https://eitaa.com/kashfolmorad/936
ق۷.
https://eitaa.com/kashfolmorad/958
ق۸.
https://eitaa.com/kashfolmorad/972
ق۹.
https://eitaa.com/kashfolmorad/985
ق۱۰.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1006
ق۱۱.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1097
ق۱۲.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1108
ق۱۳.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1120
ق۱۴.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1143
ق۱۵.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1182
ق۱۶.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1201
ق۱۷.
https://eitaa.com/kashfolmorad/1225
41.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ #بصیرت و #غیرت در سیستم فکری اهلبیت علیهمالسلام چگونه است؟؟
🎬 برنامه #لبیّک شبکه استانی ایلام
محرم۱۴۰۲، با حضور استاد مافی
#پنجشنبه_های_حسینی ❤
✅ @kashfolmorad
💚السلام علیکم یاصاحب الزمان💚
درد را درمان توانم کرد در تنهاییم
بی کسی را رام خواهم کرد در سربازیم
عقل را همراه خواهم برد در دلواپسی
قلب را زنجیر خواهم کرد در دام کسی
صبر را زیبا کنم در خانهٔ آوازها
صوت غمگین را به ترجیع آورم در سازها
چین پیشانی کنار لرزش دستم چه زود
پرده بر میدارد از پیریْ کـِنار رازها
آنقدر گفتند رازت را مگو کزیاد رفت
آنکه با عشقش بهار آورد در گلزارها
عمر رفت و خاطرات تلخ و آه و آه ها
با که گویم عاقبتْ من ماندم و صیادها
🔺گزیده ای از اشعار استاد در رسای امام عصر(عج)
🔰@kashfolmorad
04-mahdaveat-ostad mafi.mp3
43.16M
📖#تدریس #مهدویَّت
🔹جلسه:چهارم
موضوع:دلائل عقلی ضرورت وجود امام(۳)
🎙مدرس:استاد مافی
🌐آیدی کانال؛
@kashfolmorad
🌷زندگینامه مختصر مرحوم #علامه_طباطبایی
🔺ولادت ایشان در پایان سال ۱۳۲۱ هجری قمری مصادف با ۱۲۸۲ شمسی در تبریز به وقوع پیوست. #علامه در سن پنج سالگی مادر و در سن نه سالگی پدر خود را از دست داد و با برادرش #سید_محمد_حسن تنها ماند. نسب علامه از طرف پدر به امام حسن مجتبی علیه السلام و از طرف مادر به حضرت امام حسین علیه السلام می رسد.
🔺ایشان این دوره از تحصیل خود را چنین بازگو می کند:
«در اوایل تحصیل که به نحو و صرف اشتغال داشتم علاقه زیادی به ادامه تحصیل نداشتم و از این روی هر چه می خواندم، نمی فهمیدم... پس از آن یک بار عنایت خدایی دامنگیرم شده، عوضم کرد. در خود یک نوع شیفتگی و بی تابی نسبت به تحصیل کمال حس نمودم؛ به طوری که از همان روز تا پایان تحصیل که تقریباً هیجده سال طول کشید هرگز نسبت به #تعلیم و #تفکر، احساس خستگی و دلسردی نکردم و زشت و زیبای جهان را فراموش کردم... در خور و خواب و لوازم دیگر زندگی به حداقل ضروری قناعت نموده، باقی را به #مطالعه می پرداختم. بسیار می شد ـ به ویژه در بهار و تابستان ـ که شب را تا طلوع آفتاب با مطالعه می گذراندم...»
🔺#علامه پس از اتمام اولین مراحل علمی در ۱۳۰۴ شمسی رهسپار #نجف_اشرف شد و ده سال در آن مرکز بزرگ تشیع به تکمیل معلومات خود در شعب مختلف علوم اسلامی پرداخت. فقه و اصول را نزد استادان معروف #نائینی و #کمپانی و فلسفه را نزد #سید_حسین_بادکویی که خود از شاگردان جلوه و آقا علی مدرس بود و ریاضیات را نزد #آقا_سید_ابوالقاسم_خوانساری و اخلاق و عرفان را در محضر #میرزا_علی_قاضی که در حکمت عملی و عرفان، مقامی بس ارجمند داشتند، تلمذ کرد. سر سلسله اساتید ایشان #مرحوم_قاضی است.
🔺مرحوم #علامه پیرامون استاد خود مرحوم #قاضی چنین می فرماید:
«ما هر چه داریم... از مرحوم قاضی داریم. چه آنچه را که در حال حیاتش از او تعلیم گرفتیم و از محضرش استفاده کردیم و چه طریقی که خودمان داریم و از مرحوم قاضی گرفته ایم».
🔺تحصیلات #علامه_طباطبائی فقط محدود به سطوح عادی فقه نبود، بلکه علاوه بر عمیق ترین تحصیلات در #صرف و #نحو و #فقه و #اصول، ایشان یک دوره کامل از ریاضیات قدیم از «اصول» اقلیدس تا «مجسطی» #بطلمیوس و نیز فلسفه و کلام و عرفان و تفسیر را فراگرفت و در این علوم به مرحله اجتهاد نائل آمد.
🔺دوران ده ساله اقامت #علامه در تبریز همراه با تدریس و تألیف سپری شد و فصلی جدید از حیات وی را فراهم کرد.
تا این که «فیض روح القدس» بار دیگر مدد فرمود و با آمدن چنین آیه ای در استخاره، #علامه راهی قم گردید: «هُنَالِک الْوَلَایةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَیرٌ ثَوَابًا وَخَیرٌ عُقْبًا»؛ در آن جا، یاری به خدای حق تعلق دارد. اوست بهترین پاداش و بهترین فرجام.
🔺آن روز حوزه علمیه قم از ضربات سهمگین رضاخان، رهایی یافته بود و با حضور آیات و مراجع بزرگواری چون #آیت_الله_بروجردی انسجام بیشتری پیدا کرده بود، فرصتی طلایی فراهم آمده بود تا #علامه_طباطبایی، نیازهای جامعه را سنجیده و بر طبق آن ها، برنامه ای منظم و کارآمد تنظیم کند. تفسیر و فلسفه درس هایی بود که ـ بر اساس احساس وظیفه علامه ـ شروع شد و تعجب بسیاری را برانگیخت چرا که تدریس تفسیر دانشی به دور از تحقیق تلقی می شد، اما پشتکار و اخلاص #علامه کار را بدان جا رساند که #المیزان حاصل سال های تلاش و تدریس گردید.
درس فلسفه نیز در آن عصر خوشنام نبود.
از این رو تلاش های بسیاری در تعطیل این درس انجام می شد، اما رفتار مؤدبانه استاد و برخورد مهربانانه آیت الله العظمی بروجردی ابرهای تیره سوء تفاهم ها را کنار زد و سعایت ها را بی اثر نمود.
به هر روی تشکیل جلسات عمومی و خصوصی این عالم فرهیخته و حضور شاگردان اندیشمندی چون #استاد_مطهری باعث نقد و بررسی فلسفه های غربی ـ مخصوصاً ماتریالیسم دیالکتیک ـ گردید و آثار و برکات جاودانه ای در تدوین کتب فلسفی به همراه خود آورد.
#بزرگداشت_علامه_طباطبایی
#سرگذشت
✅ @kashfolmorad