eitaa logo
💥کشکول مبلغین و مبلغات استان یزد 💥
386 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
212 فایل
این کانال به منظور اطلاع رسانی و محتواسازی برای مبلغین و مبلغات راه اندازی شد هرروز تقویم نجومی ،حدیث ،احکام ، داستان، لطیفه،شعر و مطالب ارزشمند را در این کانال مطالعه فرمایید 💠امور مساجد استان یزد💠
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نای نفس کشیدن و رعنا شدن نداشت سرو علی دگر کمر پا شدن نداشت این بر همه طبیب ، ز خود دست شسته بود کی گفته او توان مسیحا شدن نداشت آب از سرش گذشته ، علی را خبر کنید کوثر که میل راهی دریا شدن نداشت پیچیده است اگر، کمرش درد می کند او هیچ گاه قصد معما شدن نداشت امروز کار خانه خود را تمام کرد گویا که قصد عازم فردا شدن نداشت حتی حسین آب ز دستش گرفت و خورد گویا خبر ز راهی گرما شدن نداشت می شست رخت خویش ، ولی طول می کشید چون دست لاغرش رمق واشدن نداشت اسماء کمی خلاصه بینداز بسترش تصویر فاطمه که غم جا شدن نداشت می خواست دختر پدر خویشتن شود گویا که میل حضرت زهرا شدن نداشت با قصد قربت از پسرانش برید دل هرچند قصد قربت مولا شدن نداشت
ای بی نشانه ای که خدا را نشانه ای هر سو نشان توست ولی بی نشانه ای زهرای پاک ، ای غم زیبای دلنشین تو خواندنی ترین غزل عاشقانه اي
دل از غم فاطمه توان دارد ، نه و ز تربتِ او کسی نشان دارد ، نه آن تربتِ گمگشته به بَر ، زوّاری جز مهدی صاحب الزمان دارد ، نه (س) (عج)
حجاب علم و دانش می خواهد : 👇 ☉علم به واجب بودن حجاب ☉علم به فواید حجاب ☉علم به فلاسفه ی حجاب ☉علم به بصیرت حجاب ☉علم به عقلانیت حجاب ☉علم به احادیث و آیه های حجاب ☉علم به اهداف دشمنان و هوشیاری بی حجابی از بی دانشی ست ...
📝اگر کسى ناخن مصنوعى بکارد، براى وضو و غسلش چه باید بکند؟ ✍️مقام معظم رهبری : در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد و چنانچه می‌داند امکان برطرف‌کردن آن نیست و یا رفع آن با مشقت غیرقابل تحمل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد، سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسل‌هاى بعدى را باید به‌صورت جبیره انجام دهد (یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید)؛ اما در صورتى‌که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌های بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود. آیت‌الله سیستانی: 📝برخی خانم‌ها ناخن‌هایشان را به قصد آرایش از حد طبیعی بلندتر می‌کنند و چون گاهی اوقات آنها می‌شکنند طبیبان روکشی تجویز می‌کنند که تا پاسی از روز روی ناخن‌ها می‌ماند. با علم به این‌که آن روکش و یا لاک و مانکور مانع از رسیدن آب به هنگام غسل و وضو به ناخن‌هاست، آیا استفاده خانم‌ها از چنان روکش، لاک و یا مانکور جایز است و وضو و غسل با آن چطور است؟ ✍️ غسل و وضو با چنان چیزی که مانع از وصول آب می‌شود، صحیح نیست و ناگزیر باید آنها را برای انجام غسل و وضوی صحیح زایل پاک کرد و قصد آرایش، مجوز چنان کاری نمی‌شود. ✍️ آیت‌الله بهجت : شخصى که اصلاً ناخن ندارد و مى‌خواهد ناخن مصنوعى بکارد، آن ناخن جزو بدن او نمى‌شود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل چنین کاری جایز نیست، چون اضطرار ندارد. 📝در هر حال اگر کسى ناخن مصنوعى بکارد، وظیفه‌اش در وضو و غسل چیست؟ ✍️وضو و غسل صحیح نخواهد بود و اگر این فعل در یکی از اوقات نماز انجام شود، ضایع نمودن امر واجب دانسته شده و اگر قبل از وقت نماز انجام شود، خلاف احتیاط خواهد بود؛ در صورت کاشتن ناخن به هنگام وضو یا غسل اگر امکان بیرون آوردنِ آن نبود، باید در وضو و غسل عمل به جبیره کند. آیت‌الله مکارم‌شیرازی: 📝 لطفاً بفرمایید کاشت ناخن توسط بانوان چه حکمی ‌دارد و آیا می‌توان با این نوع ناخن وضو گرفت و غسل کرد و نماز خواند؟ ✍️در صورتی‌که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی ناخن‌های مصنوعی به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و غسل جبیره‌ای می‌گیرند. 📚سایت آیات عظام خامنه ای، سیستانی، مکارم‌شیرازی،آیت‌الله بهجت، استفتائات ، ج ۱، سؤال ۶۱۰٫,( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعه الزهراء(قم))
هدایت شده از معاونت تبلیغ حوزه علمیه یزد
از کلیه طلاب ، فضلا و روحانیون ، متعلمان مراکز تخصصی، خطبا و فرهیختگان حوزه های علمیه جهت اعزام در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام ا..علیها)( فاطمیه اول و دوم) دعوت به عمل می آید . جهت ثبت نام و تشکیل پرونده به آدرس های ذیل مراجعه فرمایید: 1-سامانه سماوات به نشانی: http://hejrat.ismc.ir 2- مدرسه مبارکه دارالشفاء، ساختمان آموزش، دفتر پذیرش هجرت تلفن4 - 025332191400 3- معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استانها. مرکز مدیریت حوزه های علمیه معاونت تبلیغ و امور فرهنگی https://eitaa.com/hejrat_ir
هدایت شده از مرکز نشر احکام
💠 حجابِ زن، حقّ خداست ✍️ آیت‌الله جوادی آملی: «بعضی از افراد خیال می‌کنند که حجاب برای زن محدویت و حصاری است که خانواده و وابستگی به شوهر برای او ایجاد نموده است و بنابر این پندار، حجاب نشانه ضعف و محدویت زن است، لیکن راه‌ حل این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم به این است که زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بتواند از حق خود صرف نظر کند و نیز حجاب زن مربوط به مرد هم نیست تا با رضایت مرد از حجاب صرف‌نظر شود، حجاب زن مربوط به خانواده هم نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند؛ بلکه حجاب زن حقّی الهی است». 📚 زن در آیینه جلال و جمال، ص 350. 🖇 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 📎 📎 💻 👇👇 🆔 @Ahkamdin 👈 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🌸🍃🌸🍃 در زمان خلافت امام على (ع) در کوفه، زره آن حضرت گم شد. پس از چندى در نزد یک مرد مسیحى پیدا شد. على (ع) او را به محضر قاضى برد و اقامه دعوى کرد که این زره از آن من است، نه آن را فروخته‏‌ام و نه به کسى بخشیده‏‌ام و اکنون آن را در نزد این مرد یافته‏‌ام. قاضى به مسیحى گفت: خلیفه ادعاى خود را اظهار کرد، تو چه مى‏‌گویى؟ او گفت: این زره مال خود من است و درعین‌حال گفته مقام خلافت را تکذیب نمى‏‌کنم (ممکن است خلیفه اشتباه کرده باشد). قاضى رو کرد به على (ع) و گفت: تو مدعى هستى و این شخص منکر است، علی‌هذا بر تو است که شاهد بر مدعاى خود بیاورى. على (ع) خندید و فرمود: قاضى راست مى‌‏گوید، اکنون مى‌‏بایست که من شاهد بیاورم، ولى من شاهد ندارم. قاضى روى این اصل که مدعى شاهد ندارد، به نفع مسیحى حکم کرد و او هم زره را برداشت و روان شد. مرد مسیحى که خود بهتر مى‏‌دانست که زره مال کیست، پس‌ازآنکه چند گامى پیمود وجدانش مرتعش شد و برگشت، گفت: این طرز حکومت و رفتار از نوع رفتارهاى بشر عادى نیست، از نوع حکومت انبیاست و اقرار کرد که زره از على (ع) است. طولى نکشید او را دیدند مسلمان شده و با شوق و ایمان در زیر پرچم على (ع) در جنگ نهروان مى‏‌جنگد. 📚داستانڪ📚 ༺📚‌‌‌════‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌══‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌══‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
💎شاید هیجانی‌ترین و مخاطره‌انگیزترین سفری که هرکس توی عمرش تجربه می‌کنه، سفر به درون خودش باشه. اینکه مثل یه ذره‌ی نامرئی کوچیو بتونی بری توی مغز و قلب خودت، تو کوچه پس کوچه‌ها و کوره‌راه‌های روح و روانت بگردی و گاهی بترسی و گاهی حظ کنی و گاهی از غصه اشک بریزی و گاهی عمیقا خوشحال شی و بخندی. اینکه حواستو از دنیای بزرگی که توشی بگیری و بری تو دنیای خودت و دنبال خودت بگردی، خیلی هم کار آسونی نیست. ما تو دنیایی زندگی میکنیم که خوب و بد و درست و غلط و حتی رویا و آرزوهامونو آدمای دیگه دارن میسازن. سخته اما باید از همه فاصله بگیریم و با خودمون خلوت کنیم و بپرسیم که راستشو بگو! تو واقعا دلت فلان چیزو میخواد یا فقط میخوای از بقیه کم نیاری؟ یا فقط میخوای دیگران تحسینت کنن؟ یا فقط داری به خاطر دل بچه‌ت یا پدرمادرت فلان کارو میکنی؟ هی هرروز با خودمون حرف بزنیم و این پرس و جوها رو بکنیم تا بفهمیم خود واقعیمون از این زندگی چی میخواد؟ روان ما، دل نازک و شیشه‌ای ما گم شده لابه‌لای هیاهوی این زمونه‌‌ای که انگار همه چیز رو دور تنده و آدما انگار تو مسابقه‌ان واسه جلو زدن از هم و کم نیاوردن جلوی همدیگه! گاهی تا از عالم و آدم نبری و نری تو غار تنهایی خودت، نمیفهمی لذت واقعیت چیه؟ چی واقعا حالتو خوب میکنه؟ من میگم نمیشه نقش پول و جایگاه اجتماعی و روابط رو نادیده گرفت و زد به دل بیابون و درویش مسلک زندگی کرد. اما میشه که برای سفر به درون و خودشناسی وقت بذاریم و اولویت و ارجحیتمونو بذاریم رو اونچه دلخواه خودمونه و اینجوری میبینیم که زندگی کم کم قشنگیاشو بهمون نشون میده و از اون حالت خشن و تاریکش فاصله میگیره. مگه ما چندبار به دنیا میایم و زندگی میکنیم که نگردیم دنبال رویاهای حقیقیمون و برای رسیدن بهشون تلاش نکنیم؟ ༺📚‌‌‌════‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌══‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌══‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
💠روش صحیح پیاده روی ❇️کسی که تازه را شروع کرده می‌بایست از کم شروع کند. 💢اگر قسمتی از بدن دچار شد، می‌بایست کمک کرد کارآیی آن قسمت بازگردد؛ نه اینکه دیگر از آن قسمت استفاده نشود!! 🌿🌿🌿 🔷👩‍⚕ @bualii 👨‍⚕🔷