#لحظاتی_با_احکام
💢 نماز #قضا در چند جهت پیرو نماز #ادا است:🔰
1⃣➖ در واجب بودن : اگر نمازی که قضا شده واجب بوده قضای آن نیز واجب است به جز در موارد خاص.
2⃣➖ در کوتاه و کامل بودن : اگر نمازی که قضا شده چهار رکعتی بوده قضای آن نیز چهار رکعتی است حتی اگر بخواهد در سفر بخواند . و اگر دو رکعتی بوده قضای آن نیز دو رکعتی است حتی اگر بخواهد در وطن بخواند.
3⃣➖ در اذان و اقامه : اگر نمازی که قضا شده اذان و اقامه در آن مستحب بوده مثل نماز یومیه، در قضای آن نیز اذان و اقامه مستحب است . و اگر نمازی که قضا شده نباید در آن اذان و اقامه می گفتیم مثل نمازهای غیر یومیه در قضای آن هم نباید اذان و اقامه بگوییم.
4⃣➖ در بلند و آهسته خواندن : اگر نمازی که قضا شده از نمازهایی است که حمد و سوره آن باید بلند خوانده می شد ، حمد و سوره در قضای آن نیز باید بلند خوانده شود (مثل نماز صبح و مغرب و عشا ). و اگر از نماز هایی است که حمد و سوره آن باید آهسته خوانده می شد ، در قضای آن نیز حمد و سوره باید آهسته خوانده شود (مثل نماز ظهر و عصر ).(۱)
🔔توجه: کسی که در زمان جوانی نمازهای واجب از او قضا شده و در زمان پیری فقط نشسته می تواند بخواند باید آن نمازها را نشسته قضا کند . و بر عکس اگر زمانی که عاجز از ایستادن بود نمازهایی از او قضا شده بعدا که قدرت پیدا کرد باید ایستاده قضا کند.
➖➖➖➖➖
(۱) تحریرالاحکام الشرعیه علی مذهب الاما میه، ج۱، ص۳۹، توضیح المسا ئل مرا جع، ج۱، ص۷۴۸ و۷۲۳.
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
#لحظاتی_با_احکام
🖊 اگر #خرما، #مويز، #كشمش و آب آنها (خود به خود یا باپختن و ریختن در غذا) #جوش بيايند پاک و حلال است یا نجس و حرام است❓🔰
✅👈 آیات عظام امام خمینی، خوئی، فاضل لنکرانی، تبریزی، وحید خراسانی، جوادی آملی، مظاهری: پاک و خوردن آنها حلال است.
✅👈 آیات عظام گلپايگانی، صافی: پاک و خوردن آنها حلال است اگر چه احتياط غير لازم آن است كه از آنها اجتناب كنند.
✅👈 آیةالله العظمی اراكی: خرما و آب آن اگر جوش بيايد پاک و خوردن آن حلال است. و امّا كشمش و آب آن، حكم انگور و آب آن را دارد.
✅👈 آیةالله العظمی بهجت: پاک بودن و خوردن آن محلّ اشكال است.
✅👈 آیةالله العظمی امام خامنه ای: پاک و خوردن آنها حلال است، مگر جایی که یقین حاصل شود مست کننده است، که در این صورت حرام و به احتیاط واجب نجس است.
✅👈آیات عظام شبیری زنجانی، نوری همدانی: پاک و خوردن آنها حلال است اگر چه احتياط مستحب آن است كه از آنها اجتناب كنند.
✅👈 آیةالله العظمی سیستانی: پاک و خوردن آنها حلال است ولی اگر آب خرما، مویز و کشمش، بجوش آید و معلوم شود که مست کننده است، خوردن آنها حرام است اما نجس نمی باشد.
✅👈 آیةالله العظمی مكارم شیرازی: هرگاه مويز و كشمش را در غذا بريزند و بجوشد، به طوری که آب به داخل آن نفوذ کند و آب داخلش نیز بجوشد حرام می شود امّا نجس نیست و می توان آنها را جدا کرد و غذا را خورد. ولی در حال سرخ کردن و دم کردن در برنج و امثال آن مانعی ندارد. و در مورد خرما نیز اگر آب آن در غذا وارد شود و بجوشد و مستهلک شود مانعی ندارد. ولی اگر مقدار آن بقدری باشد که بجوشد ولی مستهلک نشود نمی توان آن را خورد.
✅👈 آیةالله العظمی سبحانی: پاک و حلال است.
➖➖➖➖➖
🔺👈 توضیح المسائل مراجع م۱۱۴.
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
27.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 هر کسی عازم کربلاست این کلیپ رو حتما گوش کنه
اگر عازم هم نیستید گوش کنید شاید راهی شدید و یا یکی را راهی کردید ...💚💚💚💚💚💚💚💚💚
-----------------------------------------------
اگر یک نفر را به او وصل کردی
برای سپاهش تو سردار یاری...
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بچه ها شیرین ترین نمازی که تا حالا
خوندید برای ما بفرستید
بشنوید معجرای نماز دختر یازده
ساله رو خیلی قشنگه
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
📩 #مجله_دینی | حقی از حقوق الهی
⚠️ بر هر مسلمانی واجب است ...
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آفتابه برقی با شلنگ و چراغ، ویژه رفتن به کوه و جنگل و دشت و دمن👌😃
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
💗💖 ملائکه وارد چه خانههایی نمیشوند؟
▫️خداوند فرشتگان را مأمورانی قرار داد که جهان را مدیریت کنند و طبیعتا هیچکدام نمیتواند از مأموریت خود سرباز زنند. به عنوان نمونه فرشتهی مرگ نمیتواند به هیچ بهانهای از ورود به یک خانه خودداری کرده و تکلیف خود را انجام ندهد. با این وجود در برخی روایات، اعلام شده است که فرشتگان(ظاهرا فرشتگان رحمت) وارد برخی خانهها نخواهند شد:
1️⃣ خانهای که در آن شراب و آلات موسیقی(طنبور و دایره) باشد، ملائکه در آن داخل نمیشوند و دعای اهل منزل مستجاب نمیشود، و خدا برکتش را از آنان برمیدارد.
2️⃣ خانهای که در آن سگ، تصاویر اجسام(صاحب روح) و ظرفی که در آن ادرار میکنند، باشد.
3️⃣ خانهای که در آن انسان با حالت جنابت حضور داشته باشد.
▫️از مجموع این روایات برداشت میشود که فرشتگان رحمت، به منازلی که در آنها معصیت خدا انجام شده، یا ساکنان آن از یاد خدا غافلاند و یا در آن خانه، پاکیزگی و بهداشت رعایت نشود، تمایل به ورود ندارند.
📚بحار الانوار، ج 62، ص 54
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دست ما در کفن از همه جا کوتاه پس...
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
🍃✨ منبر کوتاه ✨🍃
☀️ثواب زیارت کربلا
حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام
⁉️سوال:
✍چرا ثواب حضرت عبدالعظیم برابر با زیارت امام حسین علیه السلام است؟ آیا جایگاه عبدالعظیم مثل امام حسین است؟ حضرت عبدالعظیم چه مقام رفیعی دارد که درباره زیارت هیچ معصومی این ثواب نیامده است؟
🔖در ابتدا باید گفت: باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (علیه السلام) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیرمومنان(علیه السلام) فرمود: «لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (۱) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمیتوان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمیتوانند».
🕯از این کلام حضرت به روشنی به دست میآید که مردم و همه بشر نه تنها نمیتوانند به مقام ائمه (علیه السلام) دست یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود. با توجه به این نکته حال باید گفت:
1⃣ اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) به مثابه زیارت سیدالشهدا(علیه السلام) در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع) یاد کرد.
ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است.
امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است.
🔶در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) به ما رسیده است.
برخی شیعیان نزد امام هادی(علیه السلام) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(علیه السلام) را زیارت کرده اید.
🔷 البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد.
🔰جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد.
2⃣ ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (علیه السلام) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (علیه السلام)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند.
چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (علیه السلام) دوست می داشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند.
📚پی نوشتها:
۱. نهج البلاغه، نشر موسسه امیر المومنین قم ۱۳۷۵ ش، خطبه
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
سلام. عده ای میگن بعد از رحلت پیامبر قرآن اصلی از بین رفت لذا عده ای از صحابه شورایی تشکیل دادند و هرکس مطلبی از قرآن یادش بود املا کردند و نوشتند و کنار هم قرار دادند. دلیلشونم اینه که الان آیه های قرآن با هم سنخیت نداره و یک آیه با آیه قبل و بعد مربوط نیست
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
سلام
قرآن به هیچ وجه تحریف نشده، اول این که قرآن در زمان پیامبر جمع آوری شد، قرآن در زمان حیات پیامبر اعظم(صلى الله علیه وآله) گردآورى شد و سوره ها و آیه هایش به دستور او مرتّب شد. دلیل بر این سخن، افزون بر شواهد تاریخى بسیار که بر خوانندگان عزیز عرضه خواهیم کرد، سخن خود حضرت رسول(صلى الله علیه وآله) است که سوره حمد را به نام «فاتحة الکتاب» نامید و فرمود: «نمازى جز با فاتحة الکتاب صحیح نیست».
از این جا روشن مى شود که قرآن در زمان آن حضرت گردآورى شده بود و سوره حمد هم در اول آن بود، اگر قرآن مجموعه سوره ها و آیات پراکنده بود، معنى نداشت که این سوره را فاتحة الکتاب نام گذارند.
با احتمال تحریف، نه تنها حجیت قرآن و کامل بودن حجت خدا بر مردم زیر سؤال میرود؛ بلکه دوام نبوت و استمرار رسالت پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) نیز مورد اشکال خواهد بود و در نتیجه برای تکمیل حجت بر مردم، بر خداوند لازم بود که همانند امتهای پیشین، پیامبری جدید و کتابی نو، کامل و جامع حجیت برای مردم ارائه کند.
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
سلام مجدد
در پی همان سؤال غذای حرام و بی تقصیری فرزندان و سایر کسانی که نان خور آن فرد هستند ، چطور غذای حرام ماها بر فرزندانمان و دیگر اعضای خانواده اثرات نامطلوبی براشون به جا میذاره ولی آن غذاها ی فرعونی برا موسی ها خیر؟!!!
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
در پاسخ به همان پرسش غذاهای بهشتی حضرت مریم بعنوان شاهد مثال آورده شد،ما نمیتوانیم مدعی شدیم که حضرت موسی از لقمه حرام ارتزاق شده اند. علاوه بر آن آیت الله مصباح یزدی در ذیل همین موضوع فرموده اند: این آثاری که در روایات برای مال حرام ذکر شده است برای جایی است که چیزی حرمت بالفعل داشته و حرمت آن افزون بر فعلیت، منجَّز نیز باشد. وگرنه اگر انسان به حرمت چیزی علم نداشت، یا نسبت به مصرف آن اضطرار داشت، یعنی تکلیف اقوایی بر آن حاکم بود، و یا اجازه ولی امر بر استفاده آن بود، برای او حلال میشود و مشمول آن روایات نمیشود.
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️😂
💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد
https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••