eitaa logo
کشکول مجازی
109 دنبال‌کننده
39.9هزار عکس
36.5هزار ویدیو
753 فایل
📥 موضوعات متنوع و مختلف 🤔 موضوعاتی که شاید ربطی به هم نداشته باشند در اینجا ذخیره و مطالب بعد از ارسال در کانال اصلی، از اینجا پاک خواهد شد. در صورت تمایل، در کانال اصلی ما عضو شوید👇 🖱️ https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شیائومی چین از ربات "انسان نما" CyberOne رونمایی کرد. ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 ارز دیجیتال بانک مرکزی ابزاری برای برده‌داری مدرن 🗣️ ما باید برای جلوگیری از این اتفاق ارزهای محلی خود را ایجاد کنیم. ‏ارز محلی پادشاه است. فراموش نکنید که چرا آن‌ها پول‌طلا را کنار گذاشتند. شاید یک یا دو سال فرصت داریم تا آن را متوقف کنیم. ℹ️ کاترین آستین فیتس درباره‌ی خطرات ارز دیجیتال صحبت می‌کند. | 👤 کاترین آستین فیتس، بانکدار و سرمایه‌گذار آمریکایی و مقام دولتی سابق؛ به عنوان مدیر عامل دیلون رید در دوران ریاست جمهوری جورج بوش و دستیار وزیر مسکن و توسعه شهری ایالات متحده در امور مسکن بوده است. ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 | معرفی برخی از اندیشمندان ملحد غربی در فیلم «خدا نمرده است، God's Not Dead» که کتاب‌ها و تألیفات‌شان سال‌هاست خوراک اصلی علوم جامعه‌شناسی، هنر و ادبیات در دانشگاه‌های ایران است. ⚠️وقتی نگاهی به زندگی این مثلاً فیلسوف‌ها می‌اندازیم؛ کسی مثل میشل فوکوی فرانسوی هست که از ایدز می‌میرد و سال‌های پایانی عمر خود در کلوب‌های همجنس‌بازها چندین نفر را آلوده ساخت یا کسی مثل آلبر کامو، نیچه و یا لویی آلتوسر که با خودکشی به زندگی خود پایان داده‌اند. ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هوش مصنوعی؛ هک کننده افکار، تصمیمات و احساسات انسان 🔸دانشمندان هشدار می‌دهند که هوش مصنوعی می‌تواند مغز ما را هک کرده و افکار، تصمیمات و احساسات‌مان را کنترل کند. ⚠️البته بیشتر یک اعلام و اعلان هست تا یک هشدار ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سناریوی گاف‌های بایدن در سخنرانی جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده در جدیدترین سخنرانی خود گفت که کاهش نرخ تورم تنها راه جلوگیری از تقویت و بهبود اقتصاد است! ولی ناگهان متوجه می‌شود که باید بگوید جلوگیری از زوال و سقوط اقتصادی! ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
♦️ دلیل دست رد امام حسین علیه السلام به سینه اجنه در ماجرای عاشورا گروه‏‌هایى از جن كه مسلمان بودند به حضور امام حسين مشرف شدند و گفتند: اى سيد ما! ما شيعه و انصار تو هستيم. هر امرى كه دارى و هر چه كه می‌خواهى به ما بفرما! اگر تو ما را به قتل كليه دشمنانت مأمور فرمایى و در همين مكان باشى ما براى تو كافى خواهيم بود. 🔸 امام حسين (ع) برای آنان جزای خیر طلب کرد و فرمود: آيا قرآنى را كه خدا بر جدم نازل كرده قرائت نكرده‏‌ايد كه می‌فرمايد: «قُلْ لَوْ كُنْتُمْ فِي بُيُوتِكُمْ لَبَرَزَ اَلَّذِينَ كُتِبَ عَلَيْهِمُ اَلْقَتْلُ إِلىٰ مَضٰاجِعِهِمْ» در هر جا كه باشيد مرگ شما را می‌ربايد ولو اينكه در برج و باروهاى مرتفع و محكم باشيد. 🔸 امام حسین (ع): حتماً آن افرادى كه قتل براى آنان نوشته شده به سوى محل شهادت خود خواهند رفت‏، اگر من در مكان خود بمانم پس اين مردم چگونه آزمايش خواهند شد و چه كسى در بقعه من كه در كربلاء است ساكن خواهد شد؟ در صورتى كه خدا در موقع گسترش زمين آن بقعه را براى من انتخاب نموده و آن را پناگاهى براى شيعيان ما قرار داده و در دنيا و آخرت براى ايشان محل امن و امان خواهد بود. شما در روز شنبه كه روز عاشورا است و من در آخر آن روز شهيد خواهم شد نزد من بيایید. در آن روز احدى از مردان اهل بيت و برادران من باقى نخواهد ماند. آن روز سر من براى يزيد فرستاده خواهد شد. 🔸 جنیان: اى حبيب خدا و پسر حبيب خدا اگر اطاعت امر تو واجب نبود و جايز بود كه ما با دستور تو مخالفت كنيم به خدا قسم كليه دشمنان تو را قبل اينكه به تو برسند نابود می‌كرديم. 🔸 امام حسين (ع): به خدا قسم كه ما از شما بر ايشان مسلط‌تر می‌باشيم؛ ولى بايد هر كس هلاک و كافر می‌شود با دليل و بينه هلاک شود و هر كسى كه زنده و مؤمن می‌گردد به وسيله دليل و بينه باشد. 🏴 📚منبع: اللهوف، سید بن طاووس ص۶۱ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
♦️ قاتلین سید الشهداء علیه السلام چه اعتقاداتی داشتند؟! 🔸شیعیان ابوسفیان ✍🏻 «خوارزمی» از زبان علیه‌السلام می‌نویسد که فرمود: «وَيْلَكُمْ يَا شِيعَةَ آلِ أَبِي سُفْيَانَ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دِينٌ وَ كُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَكُونُوا أَحْرَاراً فِي‏ دُنْيَاكُم» واى بر شما اى پيروان آل ابو سفيان، اگر شما دين نداريد و از حساب روز قيامت نمی‌ترسيد، پس دست كم در دنياى خود آزادمرد باشيد. 📚بحارالانوار،ج ۴۵، ص ۵۱ 🔸 دشمنان امیرالمؤمنین علیه السلام ✍🏻 «قندوزی حنفی» نقل می‌کند که در کربلا، برخی از قاتلین امام حسین علیه‌السلام به حضرت گفتند که: «إنّا نَقتُلُكَ بُغضَاً لِأبيك» ما به خاطر بغضی که از پدرت در دل داریم، با تو می‌جنگیم. 📚 ینابیع الموده، ج۳، ص ۸۰ ✍🏻 «ابن اثیر» نقل می‌کند که یکی از افرادی که در سپاه «عمر سعد» بود، خطاب به امام حسین علیه‌السلام فریاد زد: «فَنَادَى: يَا حُسَيْنُ يَا كَذَّابُ ابْنَ الْكَذَّابِ!» صدا زد ای حسین! ای دروغگو فرزند دروغگو! 📚 الکامل فی التاریخ، ج۴، ص ۶۷ 🔸 منکرین اهل بیت علیهم السلام ✍🏻 «ابن کثیر دمشقی سلفی» نقل می‌کند: «وَ دَخَلَ عَلَيْهِمْ وَقْتُ الظُّهْرِ فَقَالَ الْحُسَيْنُ: مُرُوهُمْ فَلْيَكُفُّوا عَنِ الْقِتَالِ حَتَّى نُصَلِّيَ، فَقَالَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ: إِنَّهَا لَا تُقْبَلُ مِنْكُمْ، فَقَالَ لَهُ حبيب بن مطهر: ويحك!! أتقبل منكم وَ لَا تُقْبَلُ مِنْ آلِ رَسُولِ اللَّهِ؟» در روز عاشورا، وقت نماز ظهر فرا رسید. حسین علیه‌السلام به اصحابش گفت: بروید به دشمن بگوئید که دست از جنگ برداید، تا نماز بخوانیم. در این هنگام، مردی که از اهالی کوفه بود، گفت: نماز شما قبول نمی‌شود! حبیب بن مظاهر بلافاصله جواب داد: وای بر تو! آیا نماز شما قبول می‌شود، ولی نماز اهل بیت پیغمبر خدا قبول نمی‌شود!؟ 📚 البدایه و النهایه، ج ۸، ص ۱۹۸ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
⬛️ برخی اتفاقات تکان دهنده در عالم بعد از شهادت امام حسین علیه السلام/عبارات فراوان از افراد مختلف در مکان‌های مختلف و تنها بر اساس منابع مخالفین شیعه (۱) ◼️برخورد ستارگان آسمان با يكديگر 🔹 ونظرنا إلي الكواكب يضرب بعضها بعضا 🔸 عيسی بن حارث کندی می‌گويد: هنگامی حسين بن علی عليه السلام را شهيد كردند، تا هفت روز، هر گاه كه نماز عصر را می‌خوانديم می‌ديديم آفتابی كه بر ديوارهای خانه‌ها می‌تابيد به قدری قرمز بود كه گويا چادرهای سرخ است كه بر آن كشيده‌اند، و می‌ديديم كه برخی از ستارگان همديگر را می‌زدند (با يكديگر برخورد می‌كردند). 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۲ - ۴۳۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ‌۳، ص ‌۳۱۲ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۷ ◼️ گریه خونین آسمان (باران خون) 🔹 لَمَّا أَنْ قُتِلَ الْحُسَيْنُ بن علي (عليهما السلام) مَطَرَتِ السَّمَاءُ دَماً فَأَصْبَحْتُ وَ كُلُّ شَيْ ءٍ لَنَا مَلْآنُ دَما 🔸 نضره ازديه گويد: هنگامی كه حسين بن علی (عليهما السّلام) شهيد شدند، آسمان خون باريد و ما همچنان می‌ديديم كه تمام اشياء و اسباب ما مملو از خون است. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۳ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۲ ، ۳۱۳ و الثقات، ابن حبان، ج ۵، ص ۴۸۷ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۷ - ۲۲۸ 🔹 لما قتل الحسين بن علي مطرنا مطرا كالدم علي البيوت والجدر قال وبلغني أنه كان بخراسان والشام والكوفة 🔸 جعفر بن سليمان، روايت كرده كه خاله‌ام ، ام سالم، گفت: هنگامی كه امام حسين عليه السلام به شهادت رسيد، بارانی همانند خون بر ديوارها و خانه‌ها می‌باريد. و گفت: به من خبر داند كه همين باران خون، در خراسان، شام و كوفه نيز باريده است. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص۴۳۳ - ۴۳۴ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳ ، ص ۳۱۲ - ۳۱۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵ ، ص ۱۶ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴ ، ص ۲۲۸ - ۲۲۹ ◼️ گریه آسمان 🔹 عن ابن سيرين قال لم تبك السماء علي أحد بعد يحيي بن زكريا إلا علي الحسين بن علي 🔸 ابن سيرين گفت: آسمان برای هيچ كسی جز يحيی بن زكريا و حسين بن علی عليهم السلام گريه نكرده است. 📚 سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۲ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۵ - ۲۲۶ ◼️ تاریک شدن دنیا 🔹 لما قتل الحسين اسودت السماء، وظهرت الكواكب نهارا حتي رأيت الجوزاء عند العصر وسقط التراب الأحمر 🔸 خلف بن خليفه از پدرش نقل می‌كند كه گفت: زمانی كه امام حسين عليه السلام به شهادت رسيد، آن قدر آسمان تاريک شد كه هنگام ظهر ستاره‌های آسمان ظاهر شدند؛ تا جایی كه ستاره جوزا در عصر ديده شده و خاک سرخ از آسمان فرو ريخت. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۲ - ۴۳۲ و تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴ ، ص ۲۲۶ 🔹 لما قتل الحسين كنت جارية شابة، فمكثت السماء بضعة أيام بلياليهن كأنها علقة 🔸 علی بن مسهر از جده‌اش نقل می‌كند كه می‌گفت: هنگامی كه امام حسين به شهادت رسيد من دختری نوجوان بودم، آسمان چند شبانه روز درنگ نمود كه گويا لخته خون بود. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۲ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۶ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
⬛️ برخی اتفاقات تکان دهنده در عالم بعد از شهادت امام حسین علیه السلام/عبارات فراوان از افراد مختلف در مکان‌های مختلف و تنها بر اساس منابع مخالفین شیعه (۲) ◼️ سرخ شدن آسمان 🔹 احمرت آفاق السماء بعد قتل الحسين بستة أشهر، نري ذلك في آفاق السماء كأنها الدم. قال: فحدثت بذلك شريكا، فقال لي: ما أنت من الأسود؟ قلت: هو جدي أبو أمي قال: أم والله إن كان لصدوق الحديث، عظيم الأمانة، مكرما للضيف 🔸 علی بن مدرک از پدربزرگش اسود بن قيس نقل می‌كند كه گفت: پهنه آسمان پس از شهادت امام حسين به مدت شش ماه سرخ‌رنگ شده بود كه ما آن را شبيه خون در آسمان مشاهده می‌كرديم، علی بن محمد مدائنی از وی سؤال كرد: چه نسبتي با اسود داری؟ گفت: او جد مادری من است گفت: به خدا سوگند كه او راستگو وامانتداری بزرگ و مهمان‌نواز بود. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص۴۳۲ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۲ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۷ 🔹 قتل الحسين ولي أربع عشرة سنة، وصار الورس الذي كان في عسكرهم رمادا واحمرت آفاق السماء ونحروا ناقة في عسكرهم فكانوا يرون في لحمها النيران 🔸 يزيد بن ابی زياد می‌گويد: من چهارده ساله بودم كه حسين بن علی به شهادت رسيد گياه ورس در بين لشكر به خاكستر تبديل شد و پهنه آسمان قرمز رنگ شد شتری را لشكريان ذبح كردند آتش از گوشتش زبانه می‌كشيد. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۴ - ۴۳۵ و تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۰ 🔹 تعلم هذه الحمرة في الأفق مم هو فقال من يوم قتل الحسين بن علي 🔸 هشام از محمد نقل می‌كند كه گفت: می‌دانی سرخی افق از چه زمانی بوده؟ از روزی كه حسين بن علی به شهادت رسيد اين سرخی در افق ديده شد. 📚 سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۲ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۸ ◼️ خون گریه کردن ديوار دار الإماره 🔹 لما جئ برأس الحسين فوضع بين يديه، رأيت حيطان دار الامارة تسايل دما. 🔸 هنگامي كه سر مبارک امام حسين عليه السلام را در برابر ابن زياد نهادند، ديدم كه از ديوارهای دارالاماره خون جاری می‌گشت. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۳ - ۴۳۴ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۹ ◼️ گرفتن خورشید 🔹 لَمَّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ كُسِفَتِ الشَّمْسُ كَسْفَةً بَدَتِ الْكَوَاكِبُ نِصْفَ النَّهَارِ حَتَّي ظَنَنَّا أَنَّهَا هِي 🔸 هنگامی كه امام حسين عليه السلام به شهادت رسيد، خورشيد گرفت و آن قدر تاريک شد كه هنگام ظهر ستاره‌های آسمان ظاهر گرديدند. از اين اتفاق چنين پنداشتم كه قيامت برپا شده است! 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۳ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۸ و تلخيص الحبير، ابن حجر، ج ۵، ص ۸۴ و السنن الكبري، البيهقي، ج ۳، ص ۳۳۷ ◼️ جاری شدن خون تازه از زیر سنگ‌ها 🔹 أَوَّلُ مَا عُرِفَ الزُّهْرِيُّ تَكَلَّمَ فِي مَجْلِسِ الْوَلِيدِ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ فَقَالَ الْوَلِيدُ أَيُّكُمْ يَعْلَمُ مَا فَعَلَتْ أَحْجَارُ بَيْتِ الْمَقْدِسِ يَوْمَ قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ فَقَالَ الزُّهْرِيُّ بَلَغَنِي أَنَّهُ لَمْ يُقْلَبْ حجرا إِلَّا وَ تَحْتَهُ دَمٌ عَبِيط 🔸 زهری گفت: به من خبر دادند كه در روز شهادت حسين بن علی هر سنگی را كه از زمين بر می‌داشتند در زير او خون تازه می‌ديدند. 📚 تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۴ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۴ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۶ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۹ 🔹 يَوْمَ قُتِلَ الْحُسَيْنُ أَظْلَمَتْ عَلَيْنَا ثَلَاثاً وَ لَمْ يَمَسَّ أَحَدٌ مِنْ زَعْفَرَانِهِمْ شَيْئاً فَجَعَلَهُ عَلَي وَجْهِهِ إِلَّا احْتَرَقَ وَ لَمْ يُقَلَّبْ حَجَرٌ بِبَيْتِ الْمَقْدِسِ إِلَّا أَصْيب تَحْتَهُ دَماً عَبِيطا 🔸 از ام حيان نقل است كه گفت: روز شهادت حسين آسمان سه شبانه روز تاريک شد و هر كس دست به زعفران می‌زد دستش می‌سوخت و زير هر سنگی در بيت المقدس خون ديده می‌شد. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۴ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۹ 🔹 ما كشف يومئذ حجر إلا وجد تحته دم عبيط 🔸 عبد الملک شخصی را نزد پسر راس الجالوت فرستاد تا از وی بپرسد كه آيا نشانه‌ای از كشته شدن حسين در عالم ديده شده است يا نه، او در پاسخ گفت: هيچ سنگی از زمين بر داشته نشد مگر اينكه خون تازه ديده می‌شد. 📚 تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۶ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۹ - ۲۳۰ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
⬛️ برخی اتفاقات تکان دهنده در عالم بعد از شهادت امام حسین علیه السلام/عبارات فراوان از افراد مختلف در مکان‌های مختلف و تنها بر اساس منابع مخالفین شیعه (۳) ◼️ خاكستر شدن برخی گیاهان 🔹 قتل الحسين ولي أربع عشرة سنة وصار الورس الذي في عسكرهم رمادا 🔸 يزيد بن ابی زياد می‌گويد: من چهارده ساله بودم كه حسين بن علی به شهادت رسيد گياه ورس در بين لشكر به خاكستر تبديل شد. 📚 تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۴ - ۴۳۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۰ 🔹 لقد رأيت الورس عاد رمادا ولقد رأيت اللحم كأن فيه النار حين قتل الحسين 🔸 ابن عيينه از مادربزرگ پدری‌اش نقل می‌كند كه گفت: هنگام شهادت حسين گياه ورس را ديدم كه تبديل به خاكستر شد و در گوشت‌ها آتش می‌ديدم. 📚 تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۶ 🔹 أن حمالا كان يحمل ورسا فهوي قتل الحسين، فصار ورسه رمادا 🔸 ام عيينه می‌گويد: شخصی در حال حمل گياه ورس بود به ذهنش افتاد كه برای جنگ با حسين او هم شركت كند كه ناگهان گياه تبديل به خاكستر شد. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۱ 🔹 إن كان الورس من ورس الحسين يقال به هكذا فيصير رمادا 📚 تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۰ - ۲۳۱ توضیح: ورس همان اسپرک است كه گياهی است شبيه به كنجد با برگ های سبز رنگ كه از رنگ آن برای رنگ كردن لباس‌ها استفاده می‌شود و در يمن زياد می‌رويد و لباس ورسی، لباس سرخ رنگ را گويند. ◼️ تلخ شدن گوشت شتر غنیمت گرفته شده از امام 🔹 أَصَابُوا إِبِلًا فِي عَسْكَرِ الْحُسَيْنِ (عليه السلام) يَوْمَ قُتِلَ فَنَحَرُوهَا وَ طَبَخُوهَا قَالَ فَصَارَتْ مِثْلَ الْعَلْقَمِ فَمَا اسْتَطَاعُوا أَنْ يُسِيغُوا مِنْهَا شَيْئا 🔸 جميل بن مره گويد: شتری از لشكرگاه حسين بن علی را در روز شهادت او غارت گرفتند، و سپس او را نحر كرده و طبخ نمودند، راوی گويد: گوشت او آن چنان تلخ شد كه آنان نتوانستند از آن گوشت استفاده كنند. 📚 تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۶ و تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۵ - ۴۳۶ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۶ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۱ ◼️ دیده شدن آتش هنگام نحر شتر غنیمت گرفته شده 🔹 كنت في خزاعة فجاؤوا بشئ من تركة الحسين فقيل لهم: ننحر أو نبيع فنقسم؟ قالوا: انحروا، قال: فجعل علي جفنة فلما وضعت فارت نارا 🔸 از حميد طحان روايت شده است كه در قبيله خزاعه بودم، از جمله چيزهایی كه از امام حسين عليه السلام چپاول شده بود و به آن قبيله آورده بودند، يک شتر بود. مردم آن قبيله گفتند: اين شتر را نحر كنيم و يا معامله نماییم؟ كسي كه شتر را آورده بود گفت: می‌خواهم آن را نحر كنيد. حميد گفت: سپر را برای نحر كردن آن حيوان آماده ساختم، همين كه شتر را خوابانيده و سپر را به زمين گذاشتم و آماده كشتن آن بوديم، ناگهان آتشی از آن سپر مانند آب فوران كرد 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۱ 🔹 قُتِلَ الْحُسَيْنُ وَ لِي أَرْبَعَ عَشْرَةَ سَنَةً وَ صَارَ الْوَرْسُ رَمَاداً الَّذِي كَانَ فِي عَسْكَرِهِمْ وَ احْمَرَّتْ آفَاقُ السَّمَاءِ وَ نَحَرُوا نَاقَةً فِي عَسْكَرِهِمْ فَكَانُوا يَرَوْنَ فِي لَحْمِهَا النِّيرَان. 🔸 ابن معين از جرير از يزيد بن زياد روايت مي كند كه او گفت: سالی كه امام حسين عليه السلام به شهادت نائل آمد، من چهارده سال داشتم ( و همان روزها شنيدم كه آثاری در پی شهادت آن حضرت در لشكر مخالفان ظاهر گرديده، از جمله آن كه) گياهان ورس در لشكرگاه آن‌ها خاكستر شد و آسمان سرخ گون گرديد و در لشكرگاه شتری را نحر كردند ولی مثل اين بود كه آتش در آن نهاده بودند. 📚 تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۴ - ۴۳۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۰. ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🌅 _ روز بیعت خالصانه با صاحب العصر و الزمان حضرت حجت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌷 سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دِینِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِیلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا تَالِیَ کِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ السَّلامُ عَلَیکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکذُوب السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِی السَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلام أُشهِدُکَ یَا مَولایَ أَنِّی أَشهَدُ أَن لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّاً أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّه أَنتُم الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِراً وَ نَکِیراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ یَا مَولایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِین 📥 دریافت فایل صوتی زیارتنامه : https://www.erfan.ir/files/sound/mafatih/1514_2.mp3 ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman