eitaa logo
کشکول مجازی
110 دنبال‌کننده
40.6هزار عکس
37.2هزار ویدیو
772 فایل
📥 موضوعات متنوع و مختلف 🤔 موضوعاتی که شاید ربطی به هم نداشته باشند در اینجا ذخیره و مطالب بعد از ارسال در کانال اصلی، از اینجا پاک خواهد شد. در صورت تمایل، در کانال اصلی ما عضو شوید👇 🖱️ https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
مشاهده در ایتا
دانلود
خانه ی وسیع نعمت است💚 👈🏻معمر بن خلاد می گوید : امام کاظم صلوات الله علیه خانه ای خرید و فرمان دادند بنده ای که داشت بدان جابجا شود و فرمودند : خانه ات تنگ است. آن وابسته گفت : این خانه پدرم بوده. آن حضرت فرمودند: اگر پدرت احمق بوده تو هم باید مانند او باشی؟ 📚محاسن ص ۶۱۱ 🎑کانال معماری اسلامی«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/1405747515C94fb9971da
بیت‌های خالی از رب‌ّالبیت! به علت فراموشی واژگانی همچون ربّ‌البیت در سبک زندگی معاصر اندیشیده‌اید؟ در فرهنگ سنتی، بانوی خانه متصف به این واژه می‌شد زیرا مدیر و تدبیرگر امور داخل خانه، او بود. اما نظام سرمایه‌داری با پروپاگاند شدید، کاری کرد تا خانه‌داری در نظام فکری زنان، به خانه‌نشینی تعبیر شود و به این ترتیب، با مغلوبه کردن یک ارزش به ضد ارزش، زنان را از خانه به کارخانه کشاندند تا بلکه چرخهای کارخانه‌هایشان را با هزینه کمتری بچرخانند؛ و طبیعی است که در چنین شرایطی که خانه از زن و زنانگی تهی شده است دیگر واژگانی همچون رب‌ّالبیت معنایی ندارد! 💠 مجله طب و تمدن اسلامی https://eitaa.com/joinchat/2237792257Cc6bced9763
▪️توطئه ی توسعه آپارتمان ها همچنان حاکم بر هر طرح اصلاحی 🎑کانال معماری اسلامی«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/1405747515C94fb9971da
🌏 در کلام امام صادق علیه السلام چرا آب در دسترس است اما غذا نه؟! ای مفضل! بدان كه نان و آب اصل و رأس معاش و زندگى انسان به شمار مى‏روند. پس به حكمت ها و تدابير نهفته در آنها بنگر. نياز آدمى به آب شديدتر از نيازش به نان است. زیرا شكيبايى او بر گرسنگى بيش از صبر او در تشنگى است. و اين بدان خاطر است كه بدن انسان به آب بيشتر از نان محتاج است. چون كه آدمى براى نوشيدن، شستن خود و لباس و ظروفش‏ و سيراب كردن حيوانات و آبيارى مزرعه به آب نيازمند است.  به خاطر اين نيازهاى فراوان، آب براحتى در دسترس قرار گرفته تا انسان براى خريدن و تحصيل آن در دشوارى و رنج فراوان نيفتد. اما نان جز با رنج و مشقت و تلاش و حركت به دست نمى‏آيد. تا انسان [به كسب حلال مشغول شود و] به خاطر بيكارى و بطالت در سرمستى و فساد غوطه ‏ور نگردد. 🎑کانال معماری اسلامی«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/1405747515C94fb9971da
14.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 خطرات معماری رمی ♻️ رمی بخاطر مصالحی که نیاز دارد، مناسب کشور خیزی مانند نیست. 🎑کانال معماری اسلامی«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/1405747515C94fb9971da
7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فَإِذَا حَلْقَةُ فِضَّةٍ وَ فِيهِ فَصُّ أَسْوَدُ عَلَيْهِ مَكْتُوبٌ سَطْرَانِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اَللَّهِ قَالَ ثُمَّ قَالَ إِنَّ فَصَّ اَلنَّبِيِّ ص أَسْوَدُ . ديدم حلقه‌اى نقره‌اى با نگين سياه كه بر روى آن در دو سطر نوشته بود:«محمّد رسول اللّه». آن‌گاه فرمود: نگين پيامبر ص سياه رنگ بود. I الکافي ج ۶، ص ۴۷۴ أَنَّ اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اِتَّخَذَ خَاتَماً مِنْ وَرِقٍ فَصُّهُ مِنْهُ كَانَ يَجْعَلُهُ فِي بَاطِنِ كَفِّهِ وَ كَانَ كَثِيراً مَا يَنْظُرُ إِلَيْهِ وَ كَانَ نَقْشُهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اَللَّهِ همانا پیامبر ص انگشتری از نقره که نگینش هم نقره بود داشتند و قرار می‌دادن آن را در درست خود و بسیار به آن نظر می‌کردند و نقش آن «محمد رسول الله» بود I الجعفریات ج ۱، ص ۱۸۶ خَاتَمُهُ اَلْآخَرُ اَلَّذِي قُبِضَ وَ هُوَ فِي يَدِهِ خَاتَمَ فِضَّةٍ فَصُّهُ فِضَّةٌ ظَاهِراً كَمَا يَلْبَسُ اَلنَّاسُ خَوَاتِيمَهُمْ وَ فِيهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اَللَّهِ. ... وَ يُرْوَى أَنَّهُ لَمْ يَزَلْ كَانَ فِي يَمِينِهِ إِلَى أَنْ قُبِضَ. و آخرين انگشترى كه بهنگام وفات در دست داشت از نقره بود و نگينش نيز نقره بود.چنان كه مردم انگشتر بدست مى‌كنند و بر آن بود«مُحَمَّدٌ رَسُولُ‌ اَللّٰهِ‌ ». و روايت است كه همواره تا دم مرگ انگشتر در دست راستش بود I مکارم الأخلاق ج ۱، ص ۳۷ اَلْفَصُّ مُدَوَّرٌ وَ قَالَ هَكَذَا كَانَ خَاتَمُ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ . نگين، مدوّر است. انگشتر پيامبر خدا ص چنين بود. I الکافي ج ۶، ص ۴۶۸ @Syed118 💍کانال انگشتراسلامی124
10.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رانش وحشتناک زمین در سال جدید میلادی درژاپن 👌فایده ی یک طبقه سازی 🎑کانال معماری اسلامی«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/1405747515C94fb9971da
۸۶ ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / سال دوم رسانه مهمانی: پلتفرم بی بدیل نشر علم در اسلام! چگونه مردم را به امامت حضرت پدر علیه السلام دعوت کنیم؟ پاسخ واضح امام رضا علیه السلام: خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهل بیت را زنده کند. پرسیدند چگونه؟ امام جواب دادند علم های ما را بیاموزد و به دیگران آموزش دهد که اگر مردم محاسن راه ما را می دانستند از ما پیروی می کردند( معانی الأخبار ج ۱ ص۱۸۰). پرسش دیگر این است که در کجا امر امامت و مرجعیت علمی شما را زنده کنیم؟ باز بر اساس روایات، مهمانی های مومنین یکی از مهمترین بسترهای احیای امر امامت است. آقا امام باقر علیه السلام تصریح دارند که: همدیگر را در زیارت کنید که در این زیارت شما، زنده کردن امر امامت ما نهفته است ( خصال ج ۱ ص۲۲). ممکن است بگویید مگر در مهمانی قرار است چه اتفاقی جز دید و بازدید های معمول بیفتد؟ پاسخ امام صادق علیه‌السلام: همدیگر را زیارت کنید که در این زیارت، هم زنده شدن قلب‌های شماست و هم ذکر احادیث ما( کافی ج۲ ص۱۸۶). از طرفی در اسلام، ملاقات و مهمانی میان مومنین، یکی از کارهای معمول است تا جاییکه امام کاظم علیه السلام، آنرا یکی از چهار بخش اصلی زندگی روزمره دانسته اند( تحف العقول ج۱ص۴۰۹). جمع اینها یعنی: امام علیه‌السلام، ساختاری برای نشر علومشان طراحی کرده اند که از مهمترین ارکانش است که برخلاف رسانه های مدرن و بر اساس روایات: مملو از محبت است، موجب رشد و باروری عقل میشود، عمر ها را زیاد و غصه ها را ازبین میبرد، برکات را افزایش می‌دهد و همه اینها در بستر گفت و گوهای حدیث محور، دائمی، و خانگی میان مومنین شکل میگیرد. @besalamen_amenin
درباره گورستان! 🔹یکی از مشهورترین واژگان شهرسازی معاصر غرب، واژه سرزندگی است، به این معنا که فضای شهری بایستی فضایی پرنشاط و سرزنده باشد. از علل به حاشیه راندن گورستان در شهرهای معاصر، همین موضوع است زیرا از منظر تمدن مادی‌گرای غرب، مواجهه افراد زنده با فضای گورستان، منتج به تبعات روانی نامطلوبی می‌شود. این در حالی است که در فرهنگ اسلامی، به علت تاثیرات سازنده‌ای که یاد مرگ برای انسان به بار می‌آورد، بر مراجعه مکرر به گورستان (هم در اوج غم و هم در اوج شادی) تاکید فراوان شده است و لذا متناسب با این تأکیدات، در شهرهای سنتی ما، گورستانها به جای آنکه به صورت متمرکز، در حاشیه شهرها مکان‌یابی شوند (مانند بهشت زهرا در تهران و یا بهشت معصومه در قم و یا دارالرحمه در شیراز و ...)، در سطح محلات پراکنده بودند و در متن زندگی مردم جا داشتند. به نحوی که شهروندان در سطح محلات مکررا با گورستانها مواجه می‌شدند که این مواجهه‌ی دمادم، اثرات تربیتی مهمی بر شهروند سنتی داشت. اما جالب آنکه از وقتی گورستانها از حالت متکثر و محلی، به حالت متمرکز و فرامحلی درآمده‌اند و به حاشیه شهرها منتقل شده‌اند تا خدای نکرده، مردم با دیدن گورستان، به یاد مرگ نیافتند و افسرده نشوند، نرخ افسردگی و تبعات حاصل از آن (نظیر استفاده از انواع قرصهای آرام‌بخش و سرانه آسیبهای روانی و...) نه تنها کاهش نیافته بلکه دائما در حال افزایش است! 🔹علاوه بر مکان‌یابی گورستان در حاشیه شهر، واژه وارادتی سرزندگی یک تاثیر مهم دیگر نیز بر شهرهای معاصر ما گذاشته است و آن هم وارد کردن مفهوم زیست شبانه به فرهنگ ما است. مفهومی که در فرهنگ اسلامی نه تنها ممدوح نبوده بلکه به شدت مذموم است. زیرا طبق نص صریح برخی آیات، شب برای استراحت و آرامش است: "وَجَعَلَ اللَّيْلَ سَكَنًا"(انعام/۹۶) و نه برای تکاپو و خیابان‌گردی و بازارگردی‌هایی که متناسب با مفهوم زیست شبانه، از فرهنگ غربی به فرهنگ بومی ما تحمیل شده است. آنچه تامل برانگیز است این است که چنین واژگان وارداتی و تحمیلی (نظیر سرزندگی، زیست شبانه، پرسه‌زنی و ...) هم اکنون در دانشکده‌های هنر و علوم انسانی ما محور تعریف بسیاری از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی قرار گرفته و برخی اساتیدی که مستقیم یا غیر مستقیم، متاثر از نظام فکری تمدن غرب تربیت شده‌اند این واژگان و مفاهیم را با به‌به و چه‌چه، به خورد دانشجویان ما می‌دهند تا با تقدیس این واژگان، برایمان تولید علم کنند! 🎑کانال معماری اسلامی«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/1405747515C94fb9971da
📸 بوی نان، بوی زندگی تصاویر مهدی ایمانی از پخت نان در روستاهای آذربایجان 🎑کانال معماری اسلامی«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/1405747515C94fb9971da