eitaa logo
کشکول مجازی
109 دنبال‌کننده
40هزار عکس
36.7هزار ویدیو
766 فایل
📥 موضوعات متنوع و مختلف 🤔 موضوعاتی که شاید ربطی به هم نداشته باشند در اینجا ذخیره و مطالب بعد از ارسال در کانال اصلی، از اینجا پاک خواهد شد. در صورت تمایل، در کانال اصلی ما عضو شوید👇 🖱️ https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🏷 جذبه امام 🔸‏روش تربیتی امام خیلی قاطعانه بود. اگر از روی بچگی یا شیطنت، کاری خلاف‏‎ ‎‏انجام می دادیم، اینگونه نبود که صدایمان کنند و بگویند: من به شما نگفتم این‏‎ ‎‏کار را نکنید؟ چرا کردید؟ و ما را تنبیه کنند و ما هم بگوییم: آقا ببخشید.‏‎ ‎‏حضرت امام، آنچنان جذبه‌ای داشتند که ما از ایشان حساب می‌بردیم و مواظب‏‎ ‎‏رفتارمان بودیم. در صورتی که ایشان تغیُّر نداشتند و کتک خاصی نمی‌زدند.‏‎ 🔹‏گاهی اوقات یک تشر می زدند یا تندی می کردند و همان برای چندین روز کافی‏‎ ‎‏بود. اگر کار خلافی می‌کردیم و می‌دانستیم چنانچه ما را ببینند ناراحت می شوند،‏‎ ‎‏دو سه روز خودمان را از ایشان مخفی می‌کردیم که مبادا ما را ببینند و دعوا‏‎ ‎‏کنند. 📚 به نقل از خانم فریده مصطفوی، کتاب پدر مهربان، صفحه ۱۱۵ 🏷 🛑 5⃣1⃣ 📝 5⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸کودک کاملاً باید آگاه باشد که تشویق یا تهدیدی که می شود برای چیست. اگر کودک نفهمد که برای چه تشویق می‌شود و به خصوص اگر نفهمد برای چه تهدید می‌شود، روحش به کلی مشوش می‌گردد. امروز به این نکته پی برده‌اند که بسیاری از بیماری‌های روانی در اثر ترساندن‌ها یا کتک زدن‌ها و ارعاب‌های بی‌جا در کودکی پیدا می‌شود. ✍ | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۴۶ 🛑 6⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 📗 "بازی مخصوص و به همین راحتی" این کتاب شامل دو داستان است که با محوریت حیوانات بوده و به دنبال آموزش مهارت حل مسئله است. داستان اول درباره یک جوجه تیغی که دوست دارد با موش‌ها بازی کند ولی به خاطر تیغ‌هایش نمی‌تواند. داستان دوم درباره گورکنی است که می‌خواهد کاغذهای ریخته شده در جنگل را جمع آوری کند ولی هیچ کس به او کمک نمی‌کند. در هر دو داستان، شخصیت‌های اصلی راه حلی برای مشکل‌شان پیدا می‌کنند. ✍️ نویسنده: کلر ژوبرت 📚 ناشر: نشر غنچه 📄 تعداد صفحات: ۲۴ صفحه 🙎‍♂️ مخاطب: رده سنی ۵ تا ۹ سال ✅ ویژگی‌ها 1️⃣ جلد سوم از مجموعه‌ی «داستان‌های غصه و شادی» 2️⃣ وجود دو داستان در یک کتاب 3️⃣ آموزش مفاهیم متعدد به زبان کودکانه 🪴 اثرات تربیتی 1️⃣ تقویت مهارت حل مسئله 2️⃣ تقویت روحیه توجه به محیط زیست 3️⃣ آموزش مفهوم «جبران بدی با خوبی‌» 4️⃣ تقویت مهارت غلبه بر غصه و ناراحتی 🛒 برای خرید نسخه کاغذی کتاب، به اینجا مراجعه فرمایید. 📖 3⃣2⃣ 📚 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸در مورد تهدید و انذار نیز باید جنبه احتیاط را رعایت نمود، یعنى‌‌ اولا: باید تهدید به گونه ‌اى‌‌ باشد که امکان عمل داشته باشد و ثانیا: موجب ترس شدید و دلهره او نشود. اگر کودک را قبلا تهدید کرده ‌اید که در صورت ارتکاب فلان عمل، جریمه خواهى‌‌ شد، سعى‌‌ کنید به وعده خود عمل کنید، تا کودک تهدیدها را جدى‌‌ بگیرد. | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۴۷۲ 🛑 7⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🏷 چه‌بسا روحيه‏هاى طماع و سركش كه با جايزه و پاداشى كه به ديگرى مى‏دهى، تنبيه شوند و به تسليم، وادار گردند كه در كلام على(ع) است كه بدكار را با پاداشى كه به نيكوكار مى‏دهى، سرزنش و توبيخ كن! [اُزْجُرِ الْمُسِيءَ بِثَوَابِ الْمُحْسِنِ. نهج‌البلاغه، حکمت۱۷۷] ✍ | تربیت کودک، صفحه ۶۲ 📜 8⃣3⃣ 🛑 8⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔻اگر بچه عادت کرد که از بیرون هدایت بشود، هدایت از بیرون کشور را هم می‌پذیرد. وقتی سلطۀ معلم را بدون اینکه ارادۀ خودش در کار باشد پذیرفت، سلطۀ یک دیکتاتور را هم می‌پذیرد. 🔺شما سر کلاس نباید برای او نظام دیکتاتوری درست کنی تا از نمره و از ملامت بترسد. اینها داروست. دارو باید قابل «عبور» باشد. زدن هم در شرایطی می‌تواند صحیح باشد؛ اما نه به عنوان یک غذا؛ بلکه به عنوان یک سم. سم می‌تواند معالج باشد. همۀ اطبا این را می‌گویند که دارو، سمی است که در شرایط ویژه می‌تواند جنبۀ علاجی داشته باشد. 🔻«زدن»، سم است؛ اما این سم می‌تواند در شرایطی معالج باشد؛ یعنی بیاید و برود. قهر کردن سمّ است؛ اما داروست؛ گاهی لازم است؛ ولی نباید جزء رژیم غذایی بشود. درشت صحبت کردن سم است؛ گاهی لازم است؛ اما نباید جزء رژیم غذایی بشود. اگر جزء غذا شد، یعنی «نظام» شده است. فرق است بین اینکه دارو بدهی و بعد جبرانش کنی و اینکه دارو جزء غذای روزمره باشد. ✍ | راه رشد، جلد۳، صفحه ۳۵ 🛑 9⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. سلام بر همراهان همیشگی "باور"🌱 به مناسبت ۱۳ آبان، لینک معرفی چند کتابی که قبلا معرفی کرده‌ایم و مرتبط با این مناسبت هستند را تقدیم‌تان می‌کنیم. ۱_کتاب "ریاح" https://eitaa.com/bavar_tarbiat/279 ۲_کتاب "شکار هیولا" https://eitaa.com/bavar_tarbiat/250 ۳_کتاب "بزرگ شدن در سپیدان" https://eitaa.com/bavar_tarbiat/168ان‌شاء‌الله فردا هم به مناسبت روز دانش‌آموز یک کتاب ویژه معرفی خواهیم کرد که به تازگی منتشر شده است. 🏷 همراه ما باشید. 📚 💎 📍 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 📘 «انجمن عقاب‌ها» پوریا و میلاد دو دوست هستند که همه‌چیز زندگی‌شان را پای رفاقت گذاشته‌اند. اما میلاد برای خودشیرینی مقابل دختر همسایه، کاری می‌کند که رفاقتش با پوریا به هم می‌خورد. پوریا برای انتقام گرفتن از میلاد، قصد دارد مدیریت جشن دهه فجر در مدرسه را به دست آورد. اما این تصمیم سرآغاز اتفاقات عجیب و غریب زیادی در مدرسه شده و پای جن‌گیر، آتش‌نشان‌ها و خیلی چیزهای دیگر را به مدرسه باز می‌کند. ✍️ نویسنده: سعید زارع بیدکی 📚 ناشر: مهرک 📄 تعداد صفحات: ۲۷۶ صفحه 🙎‍♂️ مخاطب: نوجوانان ۱۴ سال به بالا ✅ ویژگی‌ها 1️⃣ داستان جذاب و پراتفاق 2️⃣ پرداختن به سوژه و پیام جدید 3⃣ شخصیت‌پردازی موفق از نوجوانان امروزی و در نتیجه همذات‌پنداری مخاطب 🪴 اثرات تربیتی 1️⃣ تقویت روحیه و مهارت کار گروهی و تشکیلاتی 2️⃣ تقویت روحیه گذشت و ایثارگری 3️⃣ تقویت احساس علاقه به شهدای دانش‌آموز 4⃣ تقویت احساس علاقه به کنشگری اجتماعی 🛒 برای خرید نسخه کاغذی کتاب، علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانید به اینجا مراجعه فرمایید. 📖 1⃣2⃣ 📚 🙎‍♂ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. بخش‌هایی از مصاحبه "سعید زارع" نویسنده کتاب "انجمن عقاب‌ها" با خبرگزاری "ایبنا": 🩸شهیدِ محوریِ این کتاب، است؛ شهیدی که قبل از انقلاب جزو مبارزان بوده و بعد از انقلاب به عنوان مسئول انجمن اسلامی دبیرستان‌شان، نقشی مؤثر در ترویج گفتمان انقلاب ایفا کرده است. خواننده این اثر، در کنار آشنایی با بُعد فردی و اجتماعی این شهید دانش‌آموز، با مهم‌ترین اصول فعالیت‌های اجتماعی و تشکیلاتی آشنا می‌شود.در یک پیمایش ۳۰ نفره که بین دانش‌آموزان مختلف دبیرستانی دختر و پسرِ دوره اول و دوم انجام گرفته، یک سوم آن‌ها رمان «انجمن عقاب‌ها» را یک‌روزه مطالعه کرده‌اند. به نظرم خواندن یک روزه رمان ۲۷۵ صفحه‌ای، آن هم رمانی که به شهید دانش‌آموز پرداخته است، موفقیت بسیار بزرگی است. 🙎‍♂ مخاطب ویژه این اثر دو گروه هستند. گروه اول، نوجوانان دبیرستانی دوره اول و دوم هستند؛ به‌خصوص نوجوانان پُرشوری که به فعالیت تشکیلاتی در دبیرستان‌شان علاقه دارند. گروه دوم نیز، مربیان و معلمانی هستند که با دانش‌آموزان دبیرستان دوره اول و دوم مواجهه دارند. این رمان، آن‌ها را با فضای ذهنی نوجوان و نحوه تربیت کنشگرانه در دبیرستان‌ها آشنا می‌سازد. 🌐 منبع: شهدای دانش‌آموز، درجه‌یک‌ترین قهرمانان زندگی‌ام هستند، خبرگزاری "ایبنا" 📚 🙎‍♂ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔴 [یکی از حضار:] روایتی از معصوم شنيده‌ام...كه می فرمایند اگر بچه‌ای به سن ده‌سالگی رسید و نماز نخواند تنبیهش کنید. البته با مقدماتی که در هفت‌سالگی وادارش کنید... 🔸[شهید بهشتی:] ... تنبيه بدنی اگر آهنگ اجبار داشته باشد، چه بر نماز و چه بر هر چیز دیگر، نمی‌تواند با روح تعالیم اسلام سازگار باشد... ولى از تنبيه بدنی یک کار دیگر هم ساخته است -مثل انذار و تنذير پيغمبران- و آن اين است که بچه‌ای دچار یک نوع تنبلی وبی‌حرکتی است؛ نه فقط در مورد نماز، بلکه در همه چیز. انسانى است كه آزادی خودش را در برابر تن‌آسايى و آسان‌طلبی و تنبلی از دست داده؛ با يک ضربه می‌شود این كابوس ترسناک‌ تنبلی و تن‌آسایی را از روی روح آزادى‌طلب او بلند كنيم و به حركتش واداریم... 🔹بچه‌ای است که اگر صبح برای نماز از خواب بلند نمی‌شود، برای این نیست که به نماز بى علاقه است، بلكه به رختخواب گرم خیلی دلبسته است... در اين مورد، تنبيه بدنی ممكن است عامل آزادى‌بخش باشد نه آزادى‌كُش. 🔸بنابراين، اين گونه روایات باید در این بُعد فهمیده شود و درست و در جایش به کار رود. اگر هر کس بخواهد از این روایات آن برداشت را داشته‌ باشد که نماز را بر کودک تحمیل کند، با صراحت می‌گویم که اولاً، از نظر تربیتی این بچه نمازخوان نيست... و ثانياً، اين نوع راه نشان دادن با اصولی که از قرآن استفاده کرده‌ایم سازگار نيست. ✍ | نقش آزادی در تربیت کودک، صفحه ۲۵ 🛑 0⃣2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🔸تنبیه باید بعد از ارتکاب جرم و در مورد جزئى‌‌ انجام بگیرد تا کودک علت آن را درک کند، نه این‏که جرم‏ها را جمع کنید و یک مرتبه و به صورت کلى‌‌ اقدام به تنبیه نمایید. ✍ | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۴۷۲ 🛑 1⃣2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat