9.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖
🎥#تصویری
🔅گروه رو ترک کنید❗️
تمسخر دین خدا همیشه خطر قرمزتون در هر جمع و گروهی باشه
#قاسمیان
💽 @kotahshenidanie 💽
401-02-01 rafiee E ali (A) az negah daneshmandan masihi 19 RA~1.mp3
8.34M
🔖منبر کامل 🔖
#رفیعی
🔷 نوزدهم ماه مبارک رمضان
♦️موضوع:امام علی از نگاه دانشمندان مسیحی
یک اردیبهشت ۱۴۰۱
🕌حرم حضرت معصومه سلام الله علیها
#امیرالمومنین علیه السلام
#امام_علی علیه السلام
💽 @kotahshenidanie 💽
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن صوتی با صفحات عثمان طه
(نصب کنید و برای عاشقان قرآن هم ارسال کنید)👇
دانلود قلم قرآنی هُدی.apk
13.76M
👌فعال کردن قلم قرآنی هُدی در گوشی موبایل
فایل بالا رو دانلود کنید و سپس نصبش کنید.
📚برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» رو از فایل بالا نصب کنید و از قرائت قرآن با صفحه ی عثمان طه با صوت ۳۰ قاری بین المللی و ترجمه گویا لذت ببرید.
✅علاوه بر اون از تفسیر المیزان، نمونه، نور، و تفسیر روایی برهان هم میتونید استفاده کنید.
✅ ۲۰ ساعت از شاهکارهای قرائت مجلسی عبدالباسط و دیگران
✅ ترجمه ی گویای سه بُعدی نیز همواره مورد استقبال و رضایت کاربران بوده است.
https://eitaa.com/joinchat/2768109791C09d3026a5f
التماس دعا
جوشن کبیر .mp3
2.8M
🔖منبر کوتاه 🔖
#عالی
♦️دعای جوشن کبیر را با این نگاه بخوانیم
💠چرا در دعای جوشن کبیر خواسته انسان وجود ندارد؟
✍ معرفت دعا
#شب_قدر
#جوشن_کبیر
💽 @kotahshenidanie 💽
هدایت شده از کشکول صلوات بر محمدوآل محمدص
♦️وصیت حضرت علی(ع) به حسنین پس از ضربت خوردن
«نامهی ۴۷ نهجالبلاغه»
🔹انسانی که از مرگ زود هنگام خود خبر دارد معمولا در تک تک کلماتش بسیار طمانینه میکند. خواندن چنین وصیت نامه ای از مولای متقیان - اولین مسلمان و فخر اسلام و انسان- که زیستش با حالت احتضارش ذرهای متفاوت نبود، بسیار خواندنی است. این وصیتنامه همچون مانیفستِ شیعه- که تا قرنهای متمادی مورد ظلم قرار گرفت و چندقرنی است در قدرت است- باید آویزهی گوشِ ما باشد. خوبست روی تکتکِ جملاتش فکر کنیم. چقدر به این وصیتنامه عمل کردهایم؟!
🔹أُوصِیکُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ أَلَّا تَبْغِیَا الدُّنْیَا وَ إِنْ بَغَتْکُمَا وَ لَا تَأْسَفَا عَلَى شَیْءٍ مِنْهَا زُوِیَ عَنْکُمَا وَ قُولَا بِالْحَقِّ وَ اعْمَلَا لِلْأَجْرِ وَ کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَیْنِکُمْ فَإِنِّی سَمِعْتُ جَدَّکُمَا ص یَقُولُ صَلَاحُ ذَاتِ الْبَیْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّهِ الصَّلَاهِ وَ الصِّیَامِ اللَّهَ اللَّهَ فِی الْأَیْتَامِ فَلَا تُغِبُّوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لَا یَضِیعُوا بِحَضْرَتِکُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِی جِیرَانِکُمْ فَإِنَّهُمْ وَصِیَّهُ نَبِیِّکُمْ مَا زَالَ یُوصِی بِهِمْ حَتَّى ظَنَنَّا أَنَّهُ سَیُوَرِّثُهُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِی الْقُرْآنِ لَا یَسْبِقُکُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَیْرُکُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِی الصَّلَاهِ فَإِنَّهَا عَمُودُ دِینِکُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِی بَیْتِ رَبِّکُمْ لَا تُخَلُّوهُ مَا بَقِیتُمْ فَإِنَّهُ إِنْ تُرِکَ لَمْ تُنَاظَرُوا وَ اللَّهَ اللَّهَ فِی الْجِهَادِ بِأَمْوَالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ وَ أَلْسِنَتِکُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ عَلَیْکُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ التَّبَاذُلِ وَ إِیَّاکُمْ وَ التَّدَابُرَ وَ التَّقَاطُعَ لَا تَتْرُکُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ فَیُوَلَّى عَلَیْکُمْ شِرَارُکُمْ.ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا یُسْتَجَابُ لَکُمْ ثُمَّ قَالَ یَا بَنِی عَبْدِ الْمُطَّلِبِ لَا أُلْفِیَنَّکُمْ تَخُوضُونَ دِمَاءَ الْمُسْلِمِینَ خَوْضاً تَقُولُونَ قُتِلَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ أَلَا لَا تَقْتُلُنَّ بِی إِلَّا قَاتِلِی انْظُرُوا إِذَا أَنَا مِتُّ مِنْ ضَرْبَتِهِ هَذِهِ فَاضْرِبُوهُ ضَرْبَهً بِضَرْبَهٍ وَ لَا تُمَثِّلُوا بِالرَّجُلِ
فَإِنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص یَقُولُ إِیَّاکُمْ وَ الْمُثْلَهَ وَ لَوْ بِالْکَلْبِ الْعَقُور
🔹شما را به ترس از خدا سفارش میکنم، به دنیا پرستى روى نیاورید، گر چه به سراغ شما آید، و بر آنچه از دنیا از دست مىدهید، اندوهناک مباشید،
🔹حق را بگویید، و براى پاداشِ الهى عمل کنید و دشمنِ ستمگر و یاورِ ستمدیده باشید. شما را، و تمام فرزندان و خاندانم را، و کسانى را که این وصیّت به آنها مىرسد، به ترس از خدا، و نظم در امور زندگى، و ایجادِ صلح و آشتى در میانتان سفارش مىکنم، زیرا من از جدّ شما پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم شنیدم که مىفرمود: «اصلاح دادن بین مردم از نماز و روزهی یکسال برتر است».
🔹خدا را! خدا را! دربارهی یتیمان، نکند آنان گاهى سیر و گاه گرسنه بمانند، و حقوقشان ضایع گردد! خدا را! خدا را! در باره همسایگان، حقوقشان را رعایّت کنید که وصیّت پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّمِ شماست، همواره به خوشرفتارى با همسایگان سفارش مىکرد تا آنجا که گمان بردیم براى آنان ارثى معیّن خواهد کرد.
🔹خدا را! خدا را! درموردِ قرآن، مبادا دیگران در عمل کردن به دستوراتش از شما پیشى گیرند.
🔹خدا را! خدا را! در بارهی نماز، چرا که ستون دین شماست. خدا را! خدا را! دربارهی خانهی خدا، تا هستید آن را خالى مگذارید، زیرا اگر کعبه خلوت شود، مهلت داده نمىشوید. خدا را! خدا را! در بارهی جهاد با اموال و جانها و زبانهاى خویش در راه خدا.
🔹بر شما باد به پیوستن با یکدیگر، و بخشش همدیگر، مبادا از هم روى گردانید، و پیوند دوستى را از بین ببرید.
🔹امر به معروف و نهى از منکر را ترک نکنید که بدهاى شما بر شما مسلّط میگردند، آنگاه هرچه خدا را بخوانید جواب ندهد! (سپس فرمود).
🔹اى فرزندانِ عبدالمطلّب: مبادا پس از من دست به خونِ مسلمین فرو برید. و بگویید، امیر مؤمنان کشته شد، بدانید جز قاتلِ من کسى دیگر نباید کشته شود.
🔹درست بنگرید! اگر من از ضربت او مُردم، او را تنها یک ضربت بزنید، و دست و پا و دیگر اعضاى او را مبرید، من از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم شنیدم که فرمود: «بپرهیزید از بریدن اعضاى مرده، هر چند سگ دیوانه باشد»
💠💠 #بیادشهیدعلیرضاوباباوآباءواجدادمون
کانال
#کشکول_آیات_قرآنی_واحادیث
#اهل_بیت_علیهم_السلام
👇👇👇👇
@kashkooleayevahadis
هدایت شده از کشکول صلوات بر محمدوآل محمدص
ماجرای عقیل در نهج البلاغه
💢به خدا سوگند عقيل را در نهايت بينوايى ديدم، از من خواست تا يك صاع از گندم شما مردم را به او ببخشم، در حالى كه، فرزندانش را از شدت فقر آشفته موى و گردآلود با چهره اى نيلين مى ديدم.
چند بار نزد من آمد و خواهش خود مكرر كرد و من، همچنان، به او گوش مى دادم و او پنداشت كه دينم را به او مى فروشم و شيوه خويش وامى گذارم و از پى هواى او مى روم.
پس پاره آهنى را در آتش گداختم و تا مگر عبرت گيرد، به تنش نزديك كردم. عقيل همانند بيمارى ناله سر داد و بيم آن بود كه از حرارتش بسوزد.
گفتم: اى عقيل نوحه گران در عزايت بگريند، آيا از حرارت آهنى كه انسانى به بازيچه گداخته است مى نالى و مرا از آتشى كه خداوند جبار به خشم خود افروخته بيمى نباشد؟ تو از اين درد مى نالى و من از حرارت آتش ننالم؟
(خطبه ۲۲۴)
ای عقیل! از چه نگاه تو به این اموال است؟
دست بردار! علی بر سر بیت المال است!
🔶💠💠 #بیادشهیدعلیرضاوباباوآباءواجدادمون
کانال
#کشکول_آیات_قرآنی_واحادیث
#اهل_بیت_علیهم_السلام
👇👇👇👇
@kashkooleayevahadis
#صلوات_نثار_اهل_بیت_ع
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
#کانال_کشکول👇👇👇
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
👇👇👇
💐 @kashkoolesalavat
💐 @kashkoolesalavat
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa
👆👆👆👆👆
#گروه_دوستان_یاحسین_ع_گو
هدایت شده از کشکول صلوات بر محمدوآل محمدص
shahadat emam ali.karimi.mp3
4.06M
💠💠 #بیادشهیدعلیرضاوباباوآباءواجدادمون
کانال
#کشکول_آیات_قرآنی_واحادیث
#اهل_بیت_علیهم_السلام
👇👇👇👇
@kashkooleayevahadis
#صلوات_نثار_اهل_بیت_ع
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
#کانال_کشکول👇👇👇
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
👇👇👇
💐 @kashkoolesalavat
💐 @kashkoolesalavat
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa
👆👆👆👆👆
#گروه_دوستان_یاحسین_ع_گو
هدایت شده از کشکول صلوات بر محمدوآل محمدص
بسم الله الرحمن الرحیم
(قدر و قیامت)
عرفان اسلامی در بستر تشیع
(انواع قیامت)
به نظر اهل معرفت پنج نوع قیامت وجود دارد:
🔹قیامت لحظه به لحظه:
قسم اول از قیامت، آن است که برای همة موجودات در هر لحظه و آن روی میدهد، زیرا همة ذرات عالم همچنانکه در قوس نزول لحظه به لحظه از غیب به طرف شهادت میآیند، لحظه به لحظه نیز در قوس صعود از شهادت به جانب غیب در حرکتاند و آن به آن نوعی از اعدام عرفانی و در نتیجه قیامت برای آنها روی میدهد و یکی از اسرار آنکه به آخرت و قیامت «ساعت» گفته میشود همین است که در هر ساعت و لحظهای قیامتی و دگرگونی و اعدامی روی میآورد.
چنانچه قیصری در ذیل کلام خود اشاره میکند، این قسم از قیامت ارتباط زیادی با تجدد امثال و خلق جدید دارد و به عبارت دیگر لازمه پذیرش تجدد امثال، اعدامهای آنیای است که خود نوعی از معاد و قیامت است و اشیا دم به دم پس از به ظهور رسیدن، به عالم غیب رهسپار میشود.
نو ز کجا میرسد کهنه کجا میرود
ورنه ورای نظر عالم بیمنتهاست
🔹قیامت صغرای آفاقی:
هنگامی که انسان به مرگ طبیعی از دنیا رحلت کرده و میمیرد، به نظر اهل معرفت، قیامت شخصی او بپا میشود. از همین روی این قیامت در مقایسه با برخی از قیامتها که در پی خواهد آمد کوچکتر است و چون در عالم خارج از نفس اتفاق میافتد، آن را قیامت صغرای آفاقی نام کردهاند. رسولاللهˆ در روایتی که از ایشان نقل میشود، اشاره به همین نوع از قیامت فرموده و میگوید:
هر کسی بمیرد قیامت او برپا میشود.
البته قیامت به معنای رستاخیز است و خیزش و قیامی روی میدهد، و در هنگام مرگ، تمام خلقیات و ملکات و افعال او قیام میکنند و به صورتهای مختلف بهشتی یا دوزخی، زشت یا نیکو جلوهگر میشوند.
🔹قیامت صغرای انفسی:
نوع دیگری از قیامت صغرا، نه در آفاق بلکه در نفس سالک و با اراده او محقق میشود. در این نوع از قیامت آثار مرگی که به صورت طبیعی در عالم خارج تحقق مییابد، در شرایط خاصی برای سالک الی الله و در حال حیات او رخ خواهد داد، لذا برای تمییز این دو نوع از قیامت صغرا، یکی را قیامت صغرای آفاقی و دیگری را قیامت صغرای انفسی نام کردهاند.
بنابراین در مقابل مرگ طبیعی، مرگ ارادی و اختیاری قرار دارد، همچنانکه پیامبر اعظم در نقل معروفی میفرماید:
موتوا قبل ان تموتوا.
فراز اخیر سخن پیامبر «ان تموتوا» اشاره به قیامت صغرای آفاقی و مرگ طبیعی دارد زیرا غیرارادی بوده و خودبهخود و بدون اختیار انسان اتفاق میافتد، اما در فراز ابتدایی که امر بر مردن میکند و میفرماید «موتوا» به صورت روشنی بر نوع دیگری از مرگ که تحت اراده و اختیار انسان است اشاره مینماید، این همان قیامت صغرای انفسی میباشد که برای سالک، همه آنچه که در مرگ طبیعی برای انسان از مکاشفات و مشاهدات روی میدهد اتفاق خواهد افتاد.
🔹قیامت کبرای آفاقی:
در برابر دو نوع قیامت صغرای آفاقی و انفسی، دو نوع قیامت کبرای «آفاقی» و «انفسی» وجود دارد و همچنانکه از نام آنها پیداست، اختصاص به فرد خاصی ندارد و حشر و قیامت و رستاخیز همگانی است، منتها با تفاوتی که بین دو نوع از قیامت کبرا موجود است زیرا قیامت کبرای شرعی همان قیامتی است که موعود همه انبیاست و در قرآن و روایات خبر از آمدنش دادهاند و بخش زیادی از متون دینی در شرح و بسط ویژگیهای آن و اتفاقاتی است که در آن میافتد.
روز قیامت بدون هیچ شک و تردیدی خواهد آمد (أَنَّ السَّاعَةَ آتِیَهٌ لَّا رَیْبَ فِیهَا) و غیر این از آیات دیگری که دلالت بر قیامت دارد.
🔹قیامت کبرای انفسی:
قیصری در ادامه چگونگی وقوع قیامت کبرا را شرح داده و همان مطلبی را که پیشتر دربارة اعدام عرفانی ارائه کرده بودیم، ارائه میدهد و میگوید:
و در برابر قیامت موعود، آن قیامت بزرگی است که برای عارفان موحد روی میدهد که عبارت از فنای در حق و بقای به حق است، پیش از اینکه این نحو تجلی برای جمیع خلایق روی دهد.
علامه حسن زاده آملی در بیان اقسام قیامت از دیدگاه عرفانی می نویسند:
در بیان قیامت کبرى گوییم: اجمال آن این است که قیامت را اقسام خمسه است، یکى آن که در هر ساعت و آن است، دیگر آن که به موت طبیعى است و دیگر آن که به موت ارادى است و دیگر آن که موعد منتظر براى کل است و دیگر آن که به فناى در ذات براى عارفان بالله است و این قسم اخیر را قیامت کبرى انفسی گویند و این فنائى است که قره عیون عارفین است چه این فناء فى الله عین بقاء بالله است.
منابع :
(حسن زاده آملی، رساله وحدت از دیدگاه عارف و حکیم، ص: ۳۲ و ۳۳)
امینی نژاد علی، حکمت عرفانی، ص ۵۷۱ ت ۵۷۴
متن کامل:
https://eview.blog.ir/post/253
یا علی مدد
💠💠 #بیادشهیدعلیرضاوباباوآباءواجدادمون
و پدر ومادر شهدا و.....
کانال
#کشکول_آیات_قرآنی_واحادیث
#اهل_بیت_علیهم_السلام
👇👇👇👇
@kashkooleayevahadis
#صلوات_نثار_اهل_بیت_ع
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿