eitaa logo
کشکول کریمه 🕌
158 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
943 ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
روزی حضرت عیسی علیه السّلام به جوانی که مشغول آبیاری بستانی بود گذشت. جوان از حضرت عیسی تقاضا نمود که از پروردگار خویش بخواه که به مقدار یک مثقال از محبّتش را به من عنایت فرماید. حضرت عیسی در جواب جوان گفت: تو طاقت این مقدار از محبّت پروردگار را هم نداری. جوان گفت: پس از خداوند بخواه که نصف این مقدار را به من عنایت نماید. حضرت عیسی علیه السّلام روی به خداوند نموده و عرضه داشت: «بار خدایا، از محبّت خویش به مقدار نصف ذرّه به او روزی فرما!» بعد از مدّت مدیدی چون حضرت عیسی از منزلگاه آن جوان می‌گذشت او را نیافت، چون استفسار احوال او نمود، گفتند: مجنون شده و سر به بیابان و کوه‌ها گذارده است. حضرت عیسی علیه السّلام از پروردگار خویش درخواست نمود که آن جوان را به او نشان دهد، آنگاه او را کنار صخره‌ای یافت که وجهۀ دلش را به سمت آسمان نموده است. حضرت عیسی به او سلام داد، لیکن آن جوان پاسخ سلام حضرت را نداد. خداوند علیّ اَعلی به حضرت عیسی وحی فرستاد: «چگونه کلام آدمیان را بشنود کسی که نصف مثقال ذرّه از محبّت من در قلبش جای گرفته است. به عزّت و جلالم قَسم اگر او را با ارّه هم قطعه قطعه نمایی، آگاه نخواهد شد.» نقل شده در کتاب آیین رستگاری مرحوم علامه طهرانی. @kashkoolkarime🕌
حضرت  آیت‌الله بهجت قدس‌سره می‌فرمودند: «به قصد همه آثار و برکات صلوات، از جمله عشق به اهل‌بیت علیهم‌السلام بسیار صلوات بفرستید. عشق به آن‌هاست که علاقه به لذت‌جویی‌های مادی را از بین می‌برد». همچنین با اشاره به حدیث نبوی می‌فرمودند: خدا می‌داند چه آثاری در ذکر صلوات هست، «مَنْ صَلّی عَلَيَّ مَرَّةً، لَمْ یَبْقَ لَهُ مِنْ ذُنُوبِهِ ذَرَّةٌ؛ هر کس یک بار بر من صلوات بفرستد، یک ذره از گناهانش باقی نمی‌ماند». بهجت‌الدعاء،ص۳۵۶ 🔹@h_khoban_ir @kashkoolkarime🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5985397218897560138.mp3
4.87M
💎چرا میگن کوچه علی چپ⁉️ 💎استاد بندانی نیشابوری ✨ ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi @kashkoolkarime🕌
یکی از خانمهایی که همسرشون با حضرت آقا دیدار داشتن می‌گفت در محضرشان از نگرانیهای اغتشاشات گفتیم حضرت آقا تبسم کردند و فرمودند اینها حوادث طبیعی انقلاب هست و زودگذر ...آنچه شبها خواب را از من گرفت و جمعیت کشور است.. @kashkoolkarime🕌
عدم منافات رحیمیّت خداوند نسبت به برنگرداندن انسان ها از برزخ به دنیا : ◀️ پرسش : در صورتی که دعای اهل برزخ و تقاضای آنان نسبت به رجوع به دنیا صادق باشد و امکان ترقّی و تکامل برای آنان در دنیا در این رجوع امکان پذیر باشد ، خداوند رحیم به چه سبب دعای آنان را مستجاب نمی نماید و تقاضای آنان را ردّ میکند؟ 🔶 پاسخ : این تقاضا و درخواست گرچه به صورت تمنّای صادق از آنها صادر می شود ولی در حالی است که قوای مختلفه از شهوت و غضب و وهم را از دست داده و به علّت خرابی بدن و اندراس و کهنگی عالم طبع ، از کشمکش قوای متضادّه و امیال مختلفه حقّاً در وجود آنها گرایش به گناه و تجاوز و تعدّی و ظلم به زیردست وجود ندارد؛و با طلوع نور توحید و ظهور آن در مرایای جلال و عظمت و کبریائیت حضرت حقّ جلّ و عزّ دیگر مجالی برای دکّان خودپسندی و آئین استکبار و خوراکی و خودمنشی و بلندپروازی و بلندپنداری برای آنها باقی نمی ماند ، و در این صورت در شرائط فعلیّه واقعاً به جرائم خود در دنیا معترف و درخواست رجوع و تدارک را می نمایند . لیکن دنیا عالم طبع است ، عالم کون و فساد است ، عالم بروز قوای مادّیّه و شهوات و خواسته های غریزی و امیال طبیعی است ، دنیا محلّ ظهور حسّ تفوّق و تکبّر و جمع ثروت و ازدیاد زن و فرزند و اعتبار است ؛ و اگر چنین نباشد دنیا نیست ، و بنا به فرض آنها میخواهند به دنیا برگردند چون محلّ ترقّی و تکامل انحصار به دنیا دارد . اگر خداوند آنها را به دنیا عودت دهد ، نفوس آنان با همان موجودیّت های فعلیّه خود به دنیا برمیگردند ، نه آنکه خداوند یک نفوس زکیّه نقیّه طاهره ای خلق کند و آنها را با نفوس به دنیا آورد ؛ زیرا در این صورت دیگر آنها ، آنها نیستند موجودات دیگری هستند که ربطی به آنان ندارد ، و شیئیت موجودات به صُوَر ملکوتیّه آنهاست و موجودیّت و شخصیّت هر انسان به نفس ناطقه اوست ؛ نفس ناطقه خود او ، نه بدن و جسم او ، و نه به صورت های نوعیّه و کلّیّه دیگر . و اگر آنان با همان نفوس خود که موجب تشخّص آنان است به دنیا برگردند بواسطه هجوم امیال و غرائز و به علّت ظهور و بروز همان خواسته های طبعی و طبیعی و به سبب عودت و بازگشت همان موجودیّت فعلیّه از غضب و شهوت و وهم و حسّ خودخواهی ، برای بار دیگر دست می‌زنند به همان کرداری که سابقاً در دنیا انجام میداده اند ؛ وَ لَو رُدُّوا لَعادُوا لِما نُهُوا عَنهُ وَ إنَّهُم لَکاذِبُونَ. 📚 معادشناسی ( علامه سیدمحمدحسین حسینی طهرانی) ، جلد ۳ ، صفحه ۲۹ . 🆔 @bistosevom @kashkoolkarime🕌
❗️علت مورد جهل واقع شدن بدیهیّات: 🔺 هر کدام از شما اِن‌شاءَالله منطقِ مظفر یا خلاصۀ آن را حتماً خوب بخوانید. در ابتدای این کتاب، مطالب عالی‌ای ذکر شده. می‌فرمایند: بدیهیات گاهی مانند مجهولات و نادانی‌ها می‌شوند. بدیهی هستند یعنی برای فهم، نیاز به هیچ چیزی ندارند، دانستنی‌های روشن هستند و پایۀ دانستنی‌های دیگر انسان هستند. اما همین بدیهیّات در اثر عواملی ممکن است مورد جهل واقع شوند که یکی از آن عوامل عدمِ توجه است. اگر انسان بدان‌ها توجه نکند مثل این است که نمی‌داند. 🔹 مثلاً اگر راننده‌ای که در جاده مشغول رانندگی است، یک مرتبه در کنارِ جاده، حادثه یا چیزِ تازه‌ای ببیند، مانندِ یک هواپیمایی که کنارِ جاده آمده، تا به آن توجه کند دیگر توجهش از رانندگی گرفته می‌شود و تصادف می‌کند. ما همه در دنیا تصادف کرده‌ایم، چون توجه ما را عوض کرده‌اند، باید اول به این مطالبِ اصلی متوجه بشویم. علم، این است. علم توجه کردن است نه دانستنن، نه خواندن و نه یاد گرفتن. امّا آمده‌اند علم را به شکلِ درس گرفتن درآورده‌اند و می‌گویند هر کس سواد ندارد، کور است! نه هر که توجه ندارد کور است و ما همه توجه نداریم. فرقی نمی‌کند، چه استاد دانشگاه چه روحانی، اگر متوجه نیستیم، بی‌سوادیم و کوریم گر چه مسائل را می‌توانیم قشنگ تدریس کنیم، مقاله بنویسیم، منبر برویم و سخنرانی کنیم. 🔸 توجه می‌خواهد. توجه که آمد انسان رگ و ریشۀ وجودش عوض می‌شود. همین قدر که به ما بگویند این هوایی که در اتاقِ شما آمده به توسطِ صهیونیست‌ها، مسموم شده یا خدای نکرده یک تکان جزیی را که علامت زلزله است احساس کنیم، همه بلند می‌شویم و فرار می‌کنیم، چون توجه می‌آید. توجه آدم را از حالی به حال دیگر منتقل می‌کند. اما بی‌توجهی، حیوانیّت است و حیوانیّت می‌تواند در لباس استاد دانشگاه، در لباس طلبه، در لباس آخوند و روحانی و در لباس کشوری و لشگری وارد بشود و انسان را از انسانیّتش خلع کند، انسان را خلع کند. مثل اینکه می‌گویند فلانی را خلع لباس کردند. "غفلت لباس انسانیّت را از ما می‌گیرد آن وقت که غافل می‌شویم." ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama @kashkoolkarime🕌
💎 سه نشانه انسان صبور 🔻پيامبراكرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم: عَلامَةُ الصّابِرِ فِى ثَلاثٍ: اَوَّلُها، اَنْ لايَكْسِلَ، وَالثَّانِيَةُ، اَنْ لايَضْجُرَ، وَالثّالِثَةُ، اَنْ لايَشْكُوَ مِنْ رَبِّهِ عز و جل لاِنَّهُ اِذا كَسِلَ فَقَدْ ضَيَّعَ الْحَقَّ وَ اِذا ضَجِرَ لَمْ يُؤَدِّ الشُّكْرَ، وَاِذا شَكا مِنْ رَبِّهِ عز و جل فَقَدْ عَصاهُ ❇️ نشانه انسان صبور در سه چيز است: ۱ ـ اينكه كسل نمی‌شود. ۲ ـ دل تنگ نمی‌شود. ۳ ـ از پروردگارش شكايت نمی‌كند. چراكه وقتى كسل شود، حق را ضايع و تباه خواهد كرد و هنگامى كه دلتنگ شد، سپاسگزارى نمی‌كند و وقتى كه از پروردگارش شكايت كند، گناه خواهد كرد. 📚 بحارالانوار،۷۱/۸۶ @abbasi_khorasani @kashkoolkarime🕌
❤️ پیامبر صلی الله علیه وآله : ✳️ مَنْ سَأَلَكُمْ بِاللَّهِ فَأَعْطُوهُ وَ مَنْ أَتَاكُمْ مَعْرُوفاً فَكَافِئُوهُ وَ إِنْ لَمْ تَجِدُوا مَا تُكَافِئُونَهُ فَادْعُوا اللَّهَ لَهُ حَتَّى تَظُنُّوا أَنَّكُمْ قَدْ كَافَأْتُمُوهُ. ❇️هرکس از شما خواهشی داشت و شما را به خدا قسم داد برایش برآورده کنید. هرکس به شما خوبی کرد جبران کنید، اگر چیزی برای جبران نداشتید آنقدر به درگاه خدا برایش دعا کنید تا یقین کنید جبران کرده‌اید. 📚 وسائل الشیعه (ط-آل البیت) ج۱۶ص۳۰۷ 🔴 خوبی‌های جبران‌ناپذیر امام زمانمان را با عمل به وظایف مان نسبت به حضرت و دعای بسیار برای فرج پاسخ دهیم. @kashkoolkarime🕌
🔹جناب مولانا در قصۀ مِراء کردنِ رومیان و چینیان در علم نقّاشی، صیقلی بودن دل را توضیح می‌دهد. چین را چرا مطرح می کند؟ چون چین خیلی با نقش و نگار و ... همراه است. منظور از مراء یعنی گفت و گوی مجادله آمیز 🔸وقتی که پادشاه از چینیان و رومیان خواست که یک نقّاشی زیبا را ارائه بدهند؛ ▫️چینیان گفتند: ◀️یک دیوار بدهید به ما، ◀️به ما انقدر رنگ دهید، و... پادشاه همۀ این ها را در اختیارشان قرار داد و هر چه رنگ خواستند به آن ها داد. ▫️رومیان گفتند : یک پرده‌ای بکشید. ❓بعد از آنها پرسیدند، شما چه می‌خواهید؟ ▫️گفتند ما هیچ چیز نمی‌خواهیم؛ ما فقط باید زنگِ دیوار را برداریم و دیوار را صیقل دهیم. ✅وقتش که شد، پادشاه آمد. این لحظه پرده را دادند کنار، ❗️پادشاه نقاشی چینیان را دید گفت عجب نقش و نگاری است! بعد به طرف رومیان نگاه کرد. ❗️دید عجب نقش و نگاری!! همان نقش و نگار چینیان افتاده است اینجا، ولی به خاطر صیقلی شدنش چقدر برّاق و زیباست. ✅ به همین دلیل کار رومیان ترجیح پیدا کرد. بعد به سرعت، جناب مولانا، از این داستان، می‌گوید: آقایان عرفا از صنف رومیان هستند. ❓چه کار می کنند؟ دل را صیقل می‌دهند. ❓از چه چیزی باید صیقل داد؟ 🌱لیک، صیقل کردند، آن سینه ها 🌱پاک از آز و حرص و بخل و کینه ها. ✅وقتی صفای دل آمد، اینجاست که حضرت حق می‌آید. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab @kashkoolkarime🕌
نماز ماه جمادی الاخری 🔷مرحوم سید بن طاووس در «اقبال الاعمال»، نمازی را برای ماه جمادی الاخری نقل می کند که می توان این نماز را در این ماه در هر زمانی که امکان داشت خواند. البته مرحوم سید توصیه می کند که این نماز در آغاز ماه جمادی الاخری خوانده شود. دستور این نماز عبارت است از: ⬅️چهار رکعت نماز بخوان (دو نماز دو رکعتی)، ⬅️ در رکعت اوّل یک بار حمد، یک بار آیۀ الکرسی، بیست و پنج بار سوره قدر؛ ⬅️در رکعت دوم یک بار حمد، یک بار سوره تکاثر، بیست و پنج بار سوره توحید؛ ⬅️ در رکعت سوم یک بار سوره حمد، یک بار سوره کافرون، و بیست و پنج بار سوره فلق ؛ ⬅️ و در رکعت چهارم یک بار سوره حمد، یک بار سوره نصر، و بیست و پنج بار سوره ناس. 🔷⬅️بعد از سلام نماز، هفتاد مرتبه بگو: «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ» 🔷⬅️هفتاد مرتبه بر رسول خدا صلّی الله علیه وآله صلوات فرست. 🔷⬅️سپس سه بار بگو: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ». 🔷⬅️پس به سجده رفته، سه بار بگو: «يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ! يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْكِرَامِ! يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ! يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ!» 👌در این هنگام حاجت خود را از خداوند متعال درخواست کن. هرکس این نماز را بخواند، خودش، مالش، اهلش، فرزندانش، دین و دنیایش تا یک سال حفظ می ماند و اگر در این فاصله بمیرد، با مقام شهادت مرده است. 📚 (بحارالأنوار، ج98،ص374 به نقل از اقبال الاعمال) @kashkoolkarime🕌
توصیف خداوند از هشام بن سالم آمده است در محضر حضرت امام صادق علیه السلام وارد شدم از من پرسیدند آیا می توانی خدا را وصف کنی؟ عرض کردم بلی ، فرمودند: وصف کن گفتم او سمیع وبصیر است فرمودند: اینکه صفتی از مشترک بین خدا و مخلوقات و عرض کردم چگونه او را وصف کنم فرمودند: او نوری است که ظلمتی در او نیست و حیاتی است که مرگی در او نیست و علمی است که جهلی در او نیست هشام بن سالم می‌گوید در حالی از محضر آن حضرت خارج شدن که عالم ترین مردم به توحید بودم. وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ لِي أَ تَنْعَتُ اَللَّهَ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ هَاتِ فَقُلْتُ هُوَ اَلسَّمِيعُ اَلْبَصِيرُ - قَالَ هَذِهِ صِفَةٌ يَشْتَرِكُ فِيهَا اَلْمَخْلُوقُونَ قُلْتُ فَكَيْفَ تَنْعَتُهُ فَقَالَ هُوَ نُورٌ لاَ ظُلْمَةَ فِيهِ وَ حَيَاةٌ لاَ مَوْتَ فِيهِ وَ عِلْمٌ لاَ جَهْلَ فِيهِ وَ حَقٌّ لاَ بَاطِلَ فِيهِ فَخَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهِ وَ أَنَا أَعْلَمُ اَلنَّاسِ بِالتَّوْحِيدِ بحارالانوار جلد ۴ صفحه ۷۰ توحید صدوق صفحه ۱۳۷ @kashkoolkarime🕌