eitaa logo
کشکول کریمه 🕌
154 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
36 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سرزنش کردن مؤمن از کار بدی که کرده، حتی اگر گناه کرده باشد، روا نیست. ✅امام صادق علیه‌السلام فرموده است: «کسی که مؤمنی را سرزنش کند، خدا او را در دنیا و آخرت سرزنش خواهد کرد.» حدیث دیگری از آن حضرت رسیده که می‌گوید: «کسی که مؤمنی را به گناهی سرزنش کند، نمیرد تا این که خود نیز آن گناه را مرتکب شود». 🔷معنای آنچه گفته شد، خودداری از نصیحت یا امر به معروف و نهی از منکر یا اجرای حدود الهی نیست؛ همه این‌ها جای خود را دارد و نکوهیده بودن «سرزنش» جای خود را. 📚 نردبان سعادت، ص ٢٢٢ @kashkoolkarime🕌
8.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام صادق صلوات الله علیه؛ حامیِ شیعیان حاج اقا کاشانی @kashkoolkarime🕌
: ⭕️ این وصیت‌نامه را بیست‌بار بخوانید! ▶️ رهبر معظم انقلاب: یک جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجان‌گذشته‌ی سبزواری، شهید ناصر باغانی، وصیّت‌نامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّت‌نامه‌اش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خوانده‌ام. 📝 گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید ۱۹ ساله، ناصرالدین باغانی 🔹اینجانب ناصرالدین باغانی بنده‌ی حقیر در درگاه خداوندم. چند جمله‌ای را به رسم وصیت می‌نگارم: 🔸سخنم را درباره‌ی عشق آغاز می‌کنم. ما را به جرم عشق موأخذه می‌کنند‌. گویا نمی‌دانند که عشق گناه نیست! امّا کدام عشق؟ 🔹خداوندا، معبودا، عاشقا، مرا که آفریدی عشق به پستان مادر را به من یاد دادی، امّا بزرگتر شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضاء نمی‌کرد، پس عشق به پدر ومادر را در من به ودیعت نهادی. مدتی گذشت، دیگر عشق را آموخته بودم امّا به چه چیز عشق ورزیدن را نه! 🔸به دنیا عشق ورزیدم به مال و منال دنیا عشق ورزیدم. به مدرسه عشق ورزیدم. به دانشگاه عشق ورزیدم، امّا همه‌ی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو. (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون ) فهمیدم که وقتی شرایط عوض شود یَفِرّالْمرءَ مِنْ اَخیهِ و صاحِبَتهِ و بَنیهِ و اُمّهِ وَاَبیهِ، پس به عشق تو دل بستم. 🔹بعد از چندی که با تو معاشقه کردم یکباره به خود آمدم و دیدم که من کوچکتر از آن هستم که عاشق تو شوم و تو بزرگتر از آن هستی که معشوق من قرار گیری. 🔸فهمیدم در این مدت که فکر می‌کردم عاشق تو هستم اشتباه می‌کرده‌ام، این تو بودی که عاشق من بوده‌ای و من را می‌کشانده‌ای! 🔹اگر من عاشق تو بودم باید یکسره به دنبال تو می‌آمدم. ولیکن وقتی توجه می‌کنم می‌بینم که گاهی اوقات در دام شیطان افتاده‌ام ولی باز مستقیم آمده‌ام؛ حال می‌فهمم که این تو بوده‌ای که به دنبال بنده‌ات بوده‌ای، و هرگاه او صید شیطان شده، تو دام شیطان را پاره کرده‌ای و هر شب به انتظار او نشسته‌ای تا بلکه یک شب او را ببینی. 🔸حالا می‌فهمم که تو عاشق صادق بنده‌ات هستی، بنده را چه، که عاشق تو بشود؛ عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر. 🔹آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار می‌کردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوق می‌نشستی. اما من بدبخت ناز می‌کردم و شب خلوت را از دست می‌دادم و می‌خوابیدم! اما تو دست بر نداشتی و آنقدر به این کار ادامه دادی تا بالاخره منِ گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر می‌کردم که با پای خود آمده‌ام 🔸وه چه خیال باطلی! این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود. مرا که به چنگ آوردی به صحنه‌ی جهادم آوردی، تا به دور از هر گونه هیاهو با من نرد عشق ببازی. من در کار تو حیران بودم و از کرم تو تعجب می‌کردم. 🔹آخر تو بزرگ بودی و من کوچک؛ تو کریم بودی و من ل‍ئیم؛ تو جمیل بودی و من قبیح؛ تو مولا بودی و من شرمنده از این همه احسان تو بودم... 🔻امّا شهادت چیست؟ 🔸آن هنگام که رزمنده‌ای مجاهد، بسوی دشمن حق می‌رود و ملائک به تماشای رزم او می‌نشینند و شیطان ناله بر می‌آورد و پای به فرار می‌گذارد و ناگهان غنچه‌ای می‌شکفد، آن هنگام را جز شهادت چه نام می‌توانیم داد؟ 🔹شهادت خلوت عاشق و معشوق است .شهادت تفسیر بردار نیست. ای آنانی که در زندان تن اسیرید، به تفسیر شهادت ننشینید که از درک قصۀ شهادت عاجزید. فقط شهید می‌تواند شهادت را درک کند. 🔸شهید کسی نیست که ناگهان به خون بغلتد و نام شهید به خود گیرد. شهید در این دنیا قبل از این که به خون بتپد، شهید است. و شما همچنان که شهیدان را در این دنیا نمی‌توانید بشناسید و بفهمید، بعد از وصل‌شان نیز نمی‌توانید درکشان کنید. شهید را شهید درک می‌کند. اگر شهید باشید شهید را می‌شناسید و گرنه آئینۀ زنگار گرفته، چیزی را منکعس نمی‌کند که نمی‌کند. 🔹برخیزید و فکری به حال خود بکنید که شهید به وصال رسیده است و غصه ندارد. شهیدان به حال شما غصه می‌خورند، و از این در عجبند و حیرت می‌کنند که چرا به فکر خود نیستید! 🔸به خود آیید و زندان تن را بشکنید. قفس را بشکنید و تا سر کوی یار پرواز کنید و بدانید که برای پرواز ساخته شده‌اید نه برای ماندن در قفس! این منزل ویران را رها کنید و به ملک سلیمان در آیید... ✍️وصیت نامه شهید ناصرالدین باغانی 🌹🌹🌹 🌷شادی روح همه شهدا مخصوصا این شهید عزیزصلواتی تقدیم کنیم 《اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدً وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم》 @kashkoolkarime🕌
حدیث عنوان بصری.pdf
1.2M
حدیث عنوان بصری.pdf حدیثی بسیار مهم در سیر و سلوک معنوی از عنوان بصری که در دیدار با امام جعفر صادق صلوات الله و سلامه علیه بیان راهنمایی و ارشاد می نماید حدیث مذکور بسیار مورد تاکید سید علی قاضی طباطبایی رحمه الله علیه به شاگردان خود بوده ، لذا متعلمین به حدیث یادشده ارج نهاده و مطالعه و عمل نمایند @kashkoolkarime🕌
شاکرباش اگر نتوانستی شاکرباشی... صابرباش اگر نتوانستی صابرباشی... ساکتباش اگر نتوانستی ساکتباشی... دیگر مرگ برای‌تو بهتراست... @nafahat_14 @kashkoolkarime🕌
🕋 و روحی [2]: رهسپارۍ بہ سوۍ خانۀ خدا از استطاعت ظاهرۍ است؛ ولۍ در معنۍ و در سِرّ، بسوۍ صاحب خانہ رفتن مہم است که نجات بخش آدمۍ است: 🛑جلوه بر من مفروش اۍالحاج که تو خانہ مۍبینۍ و من خانہ خدا مۍبینم. به بیان عرشۍ حضرت کشّاف حقایق، قرآن بہ حق ناطق، امام (علیہ السلام)، نالہ و زارۍ کننده در تلبیۀ حج فراوانند ولی حاجّ خیلی کم! ضجیج و عَجیج (یعنی نالہ و زارۍکننده و بانگ و فریاد بر آرنده بہ تلبیہ) کثیرند ولی حجیج اَقَل. لذا با یک تصرّف حضرت نسبت به ابا محمد که دست مبارک بر روۍ وۍ مالید، او هم بیشترین حاجۍهاۍ مستطیع به استطاعت مالۍ در حجّ را به صور برزخۍشان که نتیجہ ملکات اعمال جانشان بود به صورت خوک و دراز گوش و بوزینہ مشاهده کرده است. چه بسا مردمی که از این سفر فقط شہرت و عنوان کسب کرده اند و دست آویزی برای اغراض دنیوۍ قرار داده اند. مَثَل آنان چنان است که عربۍ را گفتند وقتۍ که برادر تو وفات کرد برای زن خود چہ میراث گذاشت؟ گفت چهار ماه و ده روز عدّه وفات. حدیث شبلۍ که از امام صادق ناطق شاهد نقل کرد، بہترین بیان در فرق بین دو نوع، استطاعت است که ترجمه آن را از نامہ ها بر نامہ ها ص صد و سۍو دو به بعد طلب بنما. منبع: اسرار حج و تجلی اعظم، داود صمدۍآملۍ برگرفته از كتاب نامه ها و برنامه ها حضرت علامه حسن زاده آملي @Shakhehtoba @kashkoolkarime🕌
❖ خدا چون دریاست و ما چون موج؛ بود و نمودِ ما همه از اوست. خدا چون خورشید است و ما چون اشعه‌ای از خورشید؛ چه نادان است کسی که شمعی به دست گرفته و روز روشن در بیابان به دنبال خورشید می‌گردد، یا شمعی به دست گرفته و در خورشید به دنبال خورشید می‌گردد. ا📗بیانات علامه حسن زاده آملی در درس
✅ طریقه طیّ الارض : 🔶 در یکی از روزهایی که در صحن مطهّر حضرت فاطمه ی معصومه _سلام الله علیها_ خدمت فقیه و عارف کامل حضرت آية الله بهجت _قدس سره_ رسیدم.پس از سلام و احوال پرسی فرمودند : شما همیشه پیاده از منزل به اینجا می آیید؟! عرض کردم : بله . ‌سپس مزاح کردند و فرمودند : طیّ الاَرض را یاد بگیر و با طیّ الاَرض بیا و به ما هم یاد بده . عرض کردم : هرچه هست نزد حضرتعالی است شما طریق طیّ الاَرض را بفرمایید . فرمودند: طریقه ی آن ، عمل به یک آیه قرآن است و آن آیه این است : " وَ اَوفُوا بِعَهدِی اُوفِ بِعَهدِکُم" . حقیر عرض کردم: بله ، یک آیه است اما عمل به تمام قرآن را در دل خود دارد که آن فقیه عارف تأیید و تصدیق فرمودند . 📚 سلوک با همسر ( ص .ج ) ، صفحه ۲۴۱ . @bistosevom @kashkoolkarime🕌
8.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توجه تام؛ توجه تام داشتن؛ توجه تام به ملکوت داشتن. خدا رحمت کند یکی از اساتید بزرگوار ما (آقا سید مهدی قاضی)، محاسباتی (در علم جفر) داشتند. یک وقتی خدمتشان بودم، فرمودند: سوالی پیاده کردم که به حضور شریف حضرت حجه الله و بقیه الله باید چگونه رسید و تشرف یافت؟ دیدم در جواب (جوابِ حروفی و اعدادی که اصطلاحاً می‌گوییم جفری)، گفت جواب آمده که: "به توجه تامّ الی الله...". این هم حرف حساب... عجل الله تعالی فرجه الشریف @shakhehtoba @kashkoolkarime🕌
✅ توجه به یاد خدا : 🔶 تمام بشر _بلکه همه مظاهر عالم _همواره به یاد خداوند متعالی که هر لحظه با آن ها و محیط به آن ها است_ می باشند و او سبحانه را می خوانند ، اما در اثر عنایت بسیار به خواسته های عالم خاکی و عنصری ، توجه به توجه خود ندارند و اگر لحظه ای از توجّه به عالم عنصری چشم بپوشند ، در آن لحظه حقّ سبحانه را با دیده دل مشاهده خواهند کرد و از این معنی لذّت خواهند برد و آرزو می کنند که هر لحظه آن حال تکرار شود ، بلکه می خواهند همواره در آن حال باشند و تقاضای دوام آن را نیز می نمایند . 📚 شرح زیارت امین الله (آیت الله شیخ علی سعادت پرور) ، صفحه ۵۹ . 🆔 @bistosevom
گزیده‌ای از روایات ، مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ امام صادق علیه‌السلام از حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل می‌کند که فرمود: ♦️کسی که خداوند را اطاعت کند خداوند را یاد نموده است، اگر چه نماز، روزه و قرآن خواندنش کم باشد و کسی که خدای را نافرمانی کند، خداوند را فراموش نموده اگرچه نماز، روزه و قرآن خواندنش زیاد باشد. 📚 وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۲۵۷ @bahjat_ir @kashkoolkarime🕌