eitaa logo
کشکول کریمه 🕌
160 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
912 ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ دعوت به امیرالمؤمنین صلوات الله علیه بابی انت وامی یا امیرالمؤمنین ❤️ @kashkoolkarime🕌
آیت الله مشکینی رحمت الله علیه؛ امام صادق (علیه السّلام) هم یک جمله می‌فرماید. ایشان یک تقسیمی دارند. چه زیبا است این تقسیم‌ها را مؤمنین در فکر خود یادداشت کنند و عمل کنند. ایشان صبر را معنا می‌کند. می‌فرماید صبر سه درجه دارد؛ صبر خوب، صبر خوب‌تر و صبری بهتر از آن خوب‌تر. سه درجه دارد. صبر خوب چیست؟ شما در دنیا برای مصائب دنیا صبور باشید. مالی تلف می‌شود، خدای ناکرده فرزندی می‌میرد، بیماری پیدا می‌شود، آسیبی به انسان می‌رسد، به مال، به جان. از این نوع چیزها در دنیا زیاد است، اصلاً دنیا جای این چیزها است. آخرت است که هیچ در آن نیست. نه بیماری است، نه در آن‌جا بهداری است، نه داروخانه است، نه بیمارستان است، نه قبرستان است، نه مسجد است، نه غسّال‌خانه است، نه مغازه است، نه نانوایی است، نه سوهان‌فروشی است. آن‌جا یک مسئله‌ی دیگر است. اگر موفّق شدم کمی از وضعیّت سکونت و زندگی اهل بهشت را برای شما شرح می‌دهم. کسی که بر مصیبت‌های دنیا صبر کند، این درجه‌ی اوّل صبر است. خدا این انسان را بزرگ می‌شمارد. من یک زمان یک روایتی دیدم تعجّب کردم، برای شما نقل کردم. خدا گاهی یک بنده‌ی فقیری که دین خود را خوب حفظ کرده روز قیامت جلوی همه‌ی مردم می‌آورد. بنده‌ی من به تو چیزی ندادم، از جلوی قماش‌فروش عبور کردی، همسر تو گفته بود فلان چیز را بخر نتوانستی بخری، از جلوی میوه‌فروش عبور کردی پول نداشتی بخری، از جلوی قصّاب عبور کردی نداشتی بخری. بنده‌ی من، من تو را این‌گونه کردم و الآن از تو معذرت می‌خواهم. عجیب است! خدایا از من معذرت می‌خواهی؟! بنده‌ی من از تو معذرت می‌خواهم، صلاح تو این بود. فلذا صبر اوّل، صبر بر مصیبت‌ها است. صبر دوّم بالاتر از این، صبر و حوصله به انجام واجبات است، در هوای گرم نماز جماعت و جمعه خواندن مشکل است، این صبر بالاتر است. واجبات خود را انجام دهید. صبر سوّم که بالاتر از این است، صبر از محرّمات است. گناه نکنید. مال حرام به‌ دست می‌آید، کار حرام پیش می‌آید، صبر از محرّمات. صبر از محرّمات هم بالاترین زهدها است و این زهد را توجّه کردید که زهد واجب یعنی از محرّمات پرهیز کردن. ✍🏻سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه درس اخلاق آیت الله مشکینی @kashkoolkarime🕌
۷ اکتبر،‏ ۱۸.۱۹​بخشنده.mp3
11.8M
حاج آقا شیخ علی بخشنده (عبدالعظیم حسنی ع) https://eitaa.com/azharchamangolii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱عارف، حسرت از دست رفتن چیزی جز یادِخدا را نمی خورد؛ زیرا جز خدا را نمی بیند؛ وبرای امور دیگر که فانی اند، تأسّف نمی خورد🌱. @shakhehtoba @kashkoolkarime🕌
✍️ طهارت ظاهر و باطن : 🌱ظاهرت باید طاهر باشد تا توانی ظاهرِ قرآن را مس کنی و باطنت باید پاک باشد تا توانی باطنش را دریابی ... روایت از امام جعفر صادق : و سقیهم ربهم شرابا طهورا قوله سبحانه شرابا طهورا ، ای یطهرهم عن کل شیء سوی الله... (یعنی آن شراب طهور آنها را از هر چیز غیر خدا تطهیر میکند ) ، مکرر در تصنیفاتم گفته ام که من در امت خاتم از عرب و عجم کلامی بدین پایه که از صادق آل محمد در غایت قصوای طهارت انسانی روایت شده، از هیچ عارفی نه دیده ام و نه شنیده ام. 📗 ۸۶۹ @shakhehtoba @kashkoolkarime🕌
الزام دعا برای دیگر مؤمنان گرفتار @kashkoolkarime🕌
🔸راه رسیدن به عزت آیت‌الله علاقه‌بند (ره): اگر ما عزت می‌خواهیم، باید ملازم عفو و گذشت باشیم. در اخبار داریم که عفو باعث زیاد شدن عزت انسان می‌شود. @kashkoolkarime🕌 @seyedalaghehband
@bibimadar251 به قول شاعر: تا در طلب گوهر کانی، کانی تا در هوس لقمهٔ نانی، نانی این نکتهٔ رمز اگر بدانی، دانی هر چیز که در جستن آنی، آنی @kashkoolkarime🕌
یکی از اصحاب امام صادق علیه السلام می گوید: من به بیماری شدیدی مبتلا شده بودم که همه از بهبودی من ناامید شده بودند. امام صادق علیه السلام به خانه ما آمد. وقتی بی تابی مادرم را دید، فرمود: وضو بگیر و دو رکعت نماز بخوان و در سجده ات بگو: «اللهم انت وهبته لی وَ لَمْ یک شَیئاً فَهَبه لی هِبَة جدیدة...؛ بارالها! تو این فرزند را به من بخشیدی در حالی که او چیزی نبود، پس دوباره او را به من ببخش». @kashkoolkarime🕌
همه انبیا آمدند که انسان تربیت شود به آداب الهی هدف خدا و انبیا و اولیا تربیت و تعلیم است و بس یزکیهم و یعلمکم الکتاب و الحکمه زندگی در غیر این مسیر حیوانیت است اگر هدف خوردن خوابیدن بود حیوانات بطور غریزی بدون فسق فجور انجام می‌دادند نیاز به خلقت انسان نبود آقای بها الدینی می‌فرمود اگر کسی تحت تربیت مکتب انبیا نباشد جانوری بیش نیست انسان زمانی می‌تواند انسان باشد که در روندی که خالق متعال توسط انبیا معین کرده حرکت کند انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا انک کاح الی ربک کادحا فملاقیه حیوان ملاقات خدا و بهشت جهنم در پیش ندارد اما روح انسان بعد از ترک بدن ملاقات رب العالمین و جنات تجری من تحتها الانهار در پیش دارد برای عظمت روح انسان همین بس مخاطب رب العالمین قرار گرفته مخاطب ارجعی الی ربک راضیه مرضیه است @kashkoolkarime🕌
پيامبر صلى الله عليه وآله : مَوتُ الانسانِ بِالذُّنوبِ اَكثَرُ مِن مَوتِهِ بِالاجَلِ وَ حَياتُهُ بِالبِرِّ اَكثَرُ مِن حَياتِهِ بِالعُمُرِ؛ مرگ انسان‏ها در نتيجه گناهان، بيشتر از مرگ آنها در نتيجه فرا رسيدنِ اَجَل است و زنده ماندن انسان‏ها در نتيجه نيكی هايشان، بيشتر از زندگى كردنشان به خاطر باقى بودنِ عمر است. مكارم الاخلاق، ص 362 @kashkoolkarime🕌
32.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ لطافت امام حسین علیه السلام 🔸 برگرفته از جلسات "کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟" @kashkoolkarime🕌
✍️ شرط رسیدن به لقاءالله: 🌷 نمی توان به لقای او دست یافت ، جز با عمل صالح و اخلاص در عبادت ، چنانکه در آیه کریمه کهف آمده است (من کان یرجوا لقاء ربه فلیعمل عملا صالحا..) و این برای کسی میسّر است که از علایق دنیوی خلاصی یابد . والاّ با اشتغال به دنیا ، لذایذ عقلی حاصل نمی شود ، و در نتیجه در سالک شوقی ایجاد نمی شود. اگر کسی به عبادت عشق نمی ورزد ، به علت وجود این موانع است . 📗 ص۱۴۵ @shakhehtoba @kashkoolkarime🕌
در قرآن کریم لفظ «سلام» در سی وسه آیه‌ی شریفه آمده است و نُه مرتبه به صورت لفظ «سلاماََ» مطرح شده است. این اسم مبارک را در زیارات ائمه طاهرین و انبیای الهی و زیارت اهل قبور ظهوری خاص است؛ چه این که نماز با این اسم به پایان می‌رسد، همچنان که در برخوردهای اجتماعی و انفرادی ابتدا با سلام و تحیّت الهی آغاز می‌شود و سلام را با ولایت عام و خاص و رحمت عامه و خاصه‌ی حق تعالی و اولیایش رابطه‌ای خاص است و همه‌ی موجودات نظام هستی در دژ سلام الهی به تأثیر و تأثر اشتغال دارند. 📗، جلد اول، ص ۳۹۳، ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی، داود صمدی آملی @shakhehtoba @kashkoolkarime🕌
چرا قساوت دلهایشان سخت تر از سنگ است؟ ۱ - از دل و باطن سنگها چه بسا آب میجوشد و نهرها جاری میشود ولی این قلوب قاسيه جوشش درونی ندارد ۲ - سنگ از تأثیر عوامل ،خلقت شکافته میشود و از آن آب بیرون می آید ولی مواعظ و عبرتها به دلهای اینان راه نمی یابد و از آن خیری ترشح نمی کند. ۳- سنگها در برابر قهر ،خداوند سر فرود می آورند ولی دلهای اینان در برابر عظمت و آیات حق خضوع نمیکند این سختی دلهای مردمی تا این حد از جهت سرشت آنها نیست بلکه آثار اعمال آنهاست که دلهای قابل خود را از قابلیت انداخته و نتایج اعمال این سنگ دلها آتشها خواهد بود و خداوند از کردار آنها غافل نخواهد بود. کتاب قلب سلیم ص 322 شهید آیت الله دستغیب @tezkar @kashkoolkarime🕌