eitaa logo
کشکول کریمه 🕌
155 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
956 ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
Untitled Session 8_mixdown.mp3
8.09M
🔰 برنامه روحی در ماه رجب 🔰 🌱 در ماه رجب و شعبان و رمضان، برنامه‌های روحی باید بیشتر شود. 🕊 طلبگی فقط، کار علمی نیست. باید با عبادت، با عالم بالا مناسبت پیدا کرد. ملاصدرا نیز به دلیل مناسبت پیدا کردن، توانست بسیاری از مسائل علمی را ارتقا دهد است. 🕊 ماه رجب، چون ماه خدا است، در مسائل عبادی حساب ویژه‌ای دارد. عباداتی که توصیه می‌شود: 🔹حداقل روزی یک جز قرآن 🔹حداقل زیارت امین الله همراه با تامل 🔹حداقل یک نماز با تأنی بیشتر 🔹دعاهایی که در این ماه وارد شده 🔹زیارتی که از ناحیه مقدسه وارد شده 🌱 ما فقط برای درس خواندن به دنیا نیامده‌ایم. ✖️طلبه بدون کار علمی، احساس پوچی می‌کند. ❗️اما ❌ بدون کار روحی، احساس تناقض می‌کند. 🌱 ماه رجب، ماه ولایت هم هست و با ولایت باید ارتباط ویژه برقرار کرد. 🕊 عمر در حال گذر است تا جوانی هست باید برای باز شدن در عالم بالا تلاش کرد. ✨ اگر در باز شد: 🔸 بسیاری از اسرار،خوب فهمیده می‌شود. 🔸 احساس شادمانی و نشاط، احساس معرفت و علم،احساس عالم ربانی شدن حاصل می‌شود. 🗂 جلسه ۳۰۶ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab @kashkoolkarime🕌
نفسِ حرف زدن از رحمت رحمانیه حق است،اما خوب حرف زدن وحرفهای خوب زدن، جزء رحمت رحیمیه و خاصه خداوند می باشد @kashkoolkarime🕌
اسرار 🔰 گریه حالتی در حقیقت انسان است که وقتی رحمت انسان به غلیان میافتد، ایجاد می شود و آن حالت جوشش رحمت، حالت گریه است و این گریه، به قدری عجیب است که رحمت طرف مقابل را هم به غلیان می آورد. 📌 خود گریه، غلیان و جوشش رحمت است و رحمت طرف مقابل را هم به غلیان و جوشش می‌آورد. 🌀 اینکه اشك می ریزیم، آثار آن گریه ای است که در انسان، به وجود آمده است وگرنه خیلی از انسانها می‌توانند هنرمندانه اشك بریزند بدون اینکه در دل بگریند؛ اشك بریزند درحالی که در دل می‌خندند و حتی قساوت قلب دارند. 🌟 اگر دقیق تر فرو برویم میبینیم که وقتی انسان، در معرفتش از چنین صفای باطن برخوردار میشود، رحمت وجودش به برکت پاکی می تواند به سادگی با کوچک ترین توجه، این جوشش را پیدا کند. 👈 فلذا گریه یکی از آثار صفای باطن و پاکی روح است. 📚 کتاب "فطرت" ص۷۸۰ 🆔 @nedayepakefetrat @kashkoolkarime🕌
بهره مندی از برخورد اولیای الهی با انسان : 🔶 گاهی انسان متوجّه حقایق و رسیدن به آن ها می شود ؛ لکن یا ذهن و روح او مشغول و شیفته ی امور دیگر است که در این صورت تمایل نسبت به رسیدن به حقایق ، تمایل کاذب می شود و یا ذهنش به امور باطل مشغول است و به آن اعتقاد دارد که در هر دو صورت ، انسان هنگام برخورد با اولیای الهی یا مربّیان معنوی ، با ردّ ایشان مواجه می شود تا تحوّلی در ذهن و روح او حاصل شده و برای حرکت به سوی کمال حقیقی و دریافت آن آماده شود . 📚 شرح حدیث عنوان بصری(استاد محمدباقر تحریری ) ، صفحه ۳۶ 🆔 @bistosevom @kashkoolkarime🕌
🌱همان طور که در فصل بهار همه چیز رشد می‌کند و در پاییز پژمرده می‌شود، در ماه رجب نیز رزق آدمی زیاد می‌شود. 🌱زیاد شدن رزق آدمی یعنی زیادتر شدن توحید. روزه‌ها و دعاها و نمازها در این ماه، رزق آدمی است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab @kashkoolkarime🕌
* 🔻یک وقت یک نفر هست که حرفی ندارد تسبیح به دست بگیرد در پیاده رو برود و لب‌های او تکان بخورد، حالا طوری نیست ذکر خدا است؛ در هر حالی خوب است 🔸 اما ما باید تغذیه بشویم اگر می‌خواهیم خود را پیدا کنیم، باید ببینی چه مقدار از این ذکر به باطن تو سرایت می‌کند. 🔹 انسان تشنه اگر لیوان شربتی یا لیوان آبی را گرفت و خورد تشنگی او فروکش می‌کند، تازه اگر بیماری نداشته باشد، اگر این آب را یا این شربت را در یقۀ خود ریخت، حق بدهید که تشنگی او برطرف نشود، مدام لیوان لیوان آب در یقۀ خود بریزد، 🔸 ذکر بی‌توجه گاهی ریختن آب در یقه هست و این رفع تشنگی نمی‌کند، ذکر توجه می‌خواهد. ‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌@kashkoolkarime🕌 ‌ ‌
موجودات عالم (۱) 📌 اینکه عرض کردیم رحمت انسان به جوشش بیاید، این رحمت هم مربوط می شود به حقیقت وجود انسان و هم حقیقت وجود تمام موجودات عالم را شامل می شود، چراکه تمام موجودات عالم از اسم رحمت خدا به وجود آمده اند. ✨ «بسم الله الرحمن الرحیم» که بحثی است در تفسیر سوره حمد، بزرگان می‌فرمایند که خداوند، کل موجودات عالم را از اسم رحمان خود خلق کرد و کل موجودات عالم از اسم رحمان خدا خلق شدند و به اسم رحیم خدا، به کمال می رسند. 🌀 با این توصیف خواهیم دید که امکان دارد کل موجودات عالم، گریه کنند. به استناد آیات و روایات، گریه بر حضرت (یحیی علیه‌السلام) و بر حضرت امام حسین (علیه السلام)، وقتی اتفاق می افتد، یك معنای بسیار عمیق تری را می فهماند و دیدگاه دیگری از گریه و ارتباط موجودات با آن را باز می‌کند. 👌 امام صادق (علیه‌السلام) می‌‌فرمایند پیش از حضرت امام حسین (علیه السلام) کسی کشته نشده که برای او آسمانها و زمینها و ملائکه و حیوانات و ماهیهای داخل دریاها و کوهها و درواقع کل موجودات عالم گریه کند؛ به خاطر آن جوششی که در آنها پیدا شده بود. 📚 کتاب "فطرت" ص۷۸۲ 🆔 @nedayepakefetrat @kashkoolkarime🕌
«مراقبات ماه رجب» در بیان استاد معظم، حاج‌آقا از شاگردان مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1735 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1736یکم سه ماه بسیار نورانی پیش روست که باید آن را با همت و اراده دریافت؛ نباید فرصت از دست رود. ● دوم ماه رجب، «شهرُ الله» و «اَصَب» است؛ یعنی رحمت، مغفرت، چشم‌پوشی، عفو و صَفْح خدا، مثل بارانی پُربار، بر بندگان ریزش دارد. برای درک این فراوانی، باید مستعد و آماده بود تا قلبی سلیم به ارمغان آید. ● سوم عمری که گذشت باید محاسبه گردد؛ حقوق الهی از ابتدای بلوغ و حقوق مردم از پیش از بلوغ باید مورد محاسبه قرار گیرد. همه این موارد برای دقت در ادا کردن، باید مکتوب شود. سپس با همت و جدیّت، باید «تصمیم بر جبران» گرفت. تصمیم بر جبران، خود حتی تا نوَد درصد انسان را در راه حق پیش‌رفت می‌دهد؛ حتی اگر حقوق محاسبه‌شده، به‌دلیلی مشروع، در حال حاضر امکانِ ادا نداشته باشد. ‏eitaa.com/ShiaTowhid/299چهارم بعد از محاسبه عمْر، غسل و نماز توبه باید به‌جا آورده شود. ‏eitaa.com/ShiaTowhid/943پنجم اگر باطن آدمی طهارت یابد، انوار الهی را به‌خوبی در خواهد یافت. ● ششم آنچه که در مفاتیح‌الجنان و در بخش ماه رجب آمده، بسیار مفید است. افراد باید بر اساس حال خوش باطنی با ادعیه اُنس گیرند. ● هفتم در بین دعاهای رجبیه مفاتیح‌الجنان، نباید از خواندن دعایی که با عبارت «اللهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِمَعَانِی جَمِیعِ مَا یَدْعُوکَ بِهِ وُلاةُ أَمْرِکَ …» آغاز می‌شود، غفلت کرد. سفارش بزرگان معنویت بر این بود که این دعا در هیچ‌یک از روزهای این ماه پُربرکت ترک نگردد. ● هشتم؛ قرائت سوره مبارکه توحید و ـ تلاش برای ایجاد ـ اُنس با این سوره اهمیت دارد؛ رجب المرجب، ماه سوره توحید است. در صورتی که شرایط اقتضا می‌کند، بهتر است سوره مبارکه توحید، در طول این ماه، ده‌هزار مرتبه خوانده شود. اگر این امکان وجود ندارد، هزار مرتبه. از قرائت سوره توحید در روزهای جمعه ماه رجب نباید غافل بود. ● نُهم؛ با قصد و نیت، نورانیّت قرائت سوره مبارکه توحید به همه ارحام و حق‌دارانِ درگذشته (چه شناخته و چه ناشناخته) هدیه شود؛ به این صورت که ثواب قرائت، ابتدا به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام هدیه می‌گردد. سپس ثواب اهدای سوره‌های توحید به اهل‌بیت علیهم‌السلام، به درگذشتگان تقدیم می‌شود. اموات، با دریافت نورانیت سوره‌های توحید، دعا خواهند کرد. دعای آنان بسیار گره‌گشا و در رفع بسیاری از مشکلات مؤثر است. ● دهم؛ از روزه‌‌داری در ماه رجب نباید غفلت ورزید. البته نباید این موضوع به‌قدری باشد که شخص روزه‌دار تحت فشار قرار گیرد. اگر شخص به هر دلیلی از روزه‌داری باز ماند، چنانکه در مفاتیح‌الجنان آمده است، با ذکر صدباره تسبیحات «سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَنْبَغِی التَّسْبِیحُ اِلّا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَکْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ»، ان‌شاءالله به ثواب روزه آن روز خواهد رسید. ● یازدهم؛ خواندن دعای «یَا مَنْ أَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ مِنْ‏ کُلِّ شَرٍّ …» بعد از هر نماز و دیگرادعیه خوب که مضامین عالی دارند. ● دوازدهم؛ سحرخیزی و تهجّد (نیم‌ساعت پیش از اذان صبح) فراموش نگردد. ● سیزدهم؛ نمازهای واجب روزانه، حتماً در اول وقت به‌جا آورده شوند؛ مگر آن که عذری در میان باشد. ● چهاردهم؛ باید برای خالص کردن نیّت‌ها و انگیزه‌ها کوشید؛ نیت‌ها باید الهی باشند. این یعنی، بعد از گزاردن اعمال صالح و خیر، نباید در انتظار تحسین، تقدیر و تشکر بود؛ با وجود نیت زلال و الهی، بودن یا نبودن این امور، تأثیری در عمل خیر نخواهد گذاشت. نیت خالص و صادقانه الهی، گره‌گشای اصیل و سِرّی ملکوتی است که در محاسبات خداوندی بسیار پسندیده است. ● پانزدهم؛ با خواندن سه مرتبه سوره مبارکه توحید ــ که معادل ختم کامل قرآن است، ــ بعد از هر نماز و اهدای ثواب آن به حضرت امام زمان علیه‌السلام، باید در ایجاد اُنس با حضرتش کوشید. ● شانزدهم هر روز یک‌بار با قرار دادن دست بر سر، این‌چنین به امام زمان عرض می‌گردد؛ «السّلامُ عَلیکَ یا بقیّةَ اللهِ یا أباصالِح، اَلمُستَغاثُ بِکَ یا صاحب الزمان، اَلمُستَعانُ بک یا صاحب الزمان». در حین خطاب و با گفتن واژه «اَلمُستَغاث» باید به غر‌ق‌شدگی در غفلت‌ها، گناهان و خودخواهی‌ها توجه نمود. ● هفدهم پرهیز جدی از گناه‌کاری؛ در میان انواع گناهان نیز باید به گناهان مربوط به چشم و گوش (ورودی باطن) و نیز زبان (خروجی نفْس) حساس و مراقب بود؛ چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی! حتی اگر توفیق عمل به هیچ یک از مراقبات دست نداد، در هیچ صورتی نباید از پرهیز از گناه‌کاری کوتاهی کرد. برای درک فیض، پرهیز از گناه، نماز اول وقت و وضوداری (طهارت) دائمی کافی است. @kashkoolkarime🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهربانی عجیب امام هادی (علیه السلام) در کلام استاد فاطمی نیا شهادت امام هادی علیه‌السلام تسلیت باد... @Maaref_shia110 @kashkoolkarime🕌
آیت الله حائری شیرازی معنای «آمن سخطه عند کل شر» در دعای رجبیه چیست؟ 💎 در سوره بقره می فرماید [ما شما را به امور مختلفی امتحان می کنیم]: «ولَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ». چرا؟ چون می خواهیم شما را بیدار کنیم. بعد می گوید: این تهدید نیست، این فرصت است: «وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ» یعنی به چشم تهدید به این نگاه نکن. به چشم یک فرصت به آن نگاه کن. 💎 شما در دعای ماه رجب هم عین همین را دیده اید. در دعای رجبیه اینطور می گوییم: «یا من ارجوه لکل خیر و آمن سخطه عند کل شر». نقل کرده اند از حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) در مورد قسمت دوم این فراز که ایشان فرموده اند: چطور می توانیم بگوییم «آمن سخطه»؟ گویا این ثقیل بوده برای ایشان. چون قرآن می فرماید که: «أَفَأَمِنُوا مَكْرَ اللَّهِ فَلَا يَأْمَنُ مَكْرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ». [وقتی قرآن اینطور می فرماید]، چه طور انسان «آمن سخطه» باشد؟ ایمن از سخط خدا باشد؟ ایشان گفته اند که این جمله، اِخباری نیست. ظاهر آن، اِخبار است اما باطن آن اِنشاء است. یعنی: «خدایا من را ایمن از سخط خود قرار بده». ایشان بزرگ هستند و بزرگوار. اما نه، معنای این فراز از دعا، این نیست. معنی آن این است که: «وقتی که شرّی به من می رسد، نشانۀ این نیست که تو از من بَدَت آمده و مورد سخط تو هستم. من ایمن هستم از اینکه شرّی که به من می رسد، از روی سخط تو باشد.» 💎 این فراز از دعا، ناظر به این آیه ی سوره فجر است: فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ . وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ . كَلَّا …»: یعنی این طور نیست که [وقتی شری به من می رسد معنایش] «اَهانن» باشد. لذا به همین جهت است که می گوید: «و آمن سخطه عند کل شر». یعنی [شر]، تهدید نیست، بلکه فرصت است. شرّی که به من می رسد برای این است که من خودم را جمع و جور کنم و از خواب غفلت بیدار بشوم. چیزهایی که ظاهرش شرّ است، اینطور نیست که خدا به انسان غضب کرده و به این شرّ مبتلا شده. 💎 خدا، دکتر من است. می خواهد مداوایم کند. دکتر که سخط ندارد به مریضش! دکتر هر کار که بکند، اگر از مریض بپرسی نظرت درباره دکتر چیست، می گوید: «آمن سخطه عند کل شر». اگر قلبم را در بیاورد، اگر استخوان ترقوه ام را ارّه کند و قلبم را از وسط سینه بیرون بیاورد، باز می گویم: «آمن سخطه عند کل شر». چون می خواهد رگ قلبم را باز کند. می خواهد مداوایم کند. این حسن ظن به خداست. @kashkoolkarime🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺صلی الله علیک یا اباعبدالله 🔹فراگیر بودن مقام حضرات ائمه اطهار علیهم‌السلام در عوالم هستی؛ فَبِهِمْ مَلَأْتَ سَمَاءَكَ وَ أَرْضَكَ؛ [ مفاتیح الجنان ، دعای صادره از ناحیه‌ی مقدسه امام زمان علیه‌السلام] ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama @kashkoolkarime🕌