eitaa logo
کشکول کریمه 🕌
160 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
915 ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 : «چه‌کار بکنیم از ضعف ما در علم و عمل؟!» 📹 گزیده‌ای از مستند «آن مردِ بسیار» 🍃 💠 حضرت آیت‌الله بهجت به روایت فرزند ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔻ما از سلمان و ابوذر و مقداد، یقیناً! عقب‌تر هستیم، آن‌ها کجا و ما کجا ؟! ما خیلی دوریم از آن‌ها !! 🔸لیکن اَسَف سر این نیست که ما دوریم از آن‌ها، اَسَف سر این است که ما به اختیار دوری را اختیار کردیم. 🔹خب آنچه که غیراختیاری است جای پشیمانی نیست، اما اختیاری چطور؟ بی‌سبب دوریم، بی‌فکر دوریم... [...] ✅راهش به حسب ظاهر غیر از محاسبه نفس در شب‌ها [چیز دیگری نیست]. ❌بابا امروز چکار کردی؟ عیبی توش بود فردا نکن دیگر! توبه بکن. بابا جزء خسارت هیچ‌چیز نیست. 📚 بخشی از فرمایشات حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت اعلی‌الله مقامه در دیدار جمعی از طلاب مشهد با معظم‌له - تابستان ١٣٧۶ 🔴 کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
درس اخلاق هفتگی 20-02-1402.mp3
21.02M
🎙 🔹 ◽️ با بیان 🔸موضوعات مطرح شده: محبت و بغض، توانایی و سرمایه بی‌نظیر 13:00 محبت مثل شکافت هسته اتم است 17:00 خلقت برای به فعلیت رسیدن محبت است 19:00 حب و بغض خلاصه دین 20:00 انواع مسالک اخلاقی (مسلک محبت) 25:00 ما برای محبت خلق شدیم 32:00 🗓 چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ 📍 مدرسه‌علمیه‌ثامن‌الائمه‌(ع) قم ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
سائل دست های «سقا» باش! 🖌در شب جمعه در میان نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز حاجت و هدیه به حضرت عباس علیه اسلام میخواند، در هر رکعت بعد از (سوره)حمد یک دور تسبیح که صد مرتبه باشد عوض [سوره] ﴿قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ﴾ میگوید: «یا حَیُّ یا قَیُّوم» بعد از نماز و قبل از تکلّم صد مرتبه میگوید: «السَلامُ عَلیکَ یا اَبوالفَضل العَباس اَغثنی و اِقضِ حاجَتی»[:یا ابوالفضل العباس سلام بر تو و به فریادم بِرَس و حاجتم را برآورده کُن] بعد از آن بلافاصله سر به سجده گذاشته بیست و پنج مرتبه «خداوند را به مظلومیت حضرت عباس و تقرُّب آن حضرت قسم بدهد که (خدایا)حاجت مرا برآور و مطلب مرا روا فرما! اگر هفته اول (حاجت)روا نشود، شب جمعه دوم هم به این طریق رفتار نماید اگر باز (حاجت) روا نشد، شب سوم هم عمل نماید که انشاءالله برآورده است؛ و آن شخص که این ختم را تجربه کرده میگوید: اگر مطلب هم روا بشود سه شبِ جمعه باید این نماز و این صلوات و این استغاثه را با همان تفضیل به عمل بیآورد(انجام دهد). 🖋تاریخ نگارش جمادی الاولی سال ۱۳۲۶ ه.ق. 📚نسیم های گره گُشا، ص ۵۶. 💐به پیشگاه نا اُمیدترین «باب الحوائج» صلواتی هدیه بفرمائید. @salavatnameh کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
🔸فرضِ فاصله هم نیست! یک نکته کلیدیِ توحیدی است، که إن‌شاءالله خداوند روزی ما بکند این مطلب را بچشیم(نه اینکه فقط بفهمیم!)، که رابطه‌ی اهل‌بیت عصمت و طهارت و همه مخلوقات، به خصوص کسانی که می‌خواهند از این انوار مقدسه استفاده کنند؛ «تَوْحِيدُهُ تَمْيِيزُهُ عَنْ خَلْقِهِ؛ وَ حُكْمُ التَّمْيِيزِ بَيْنُونَةُ صِفَةٍ لا بَيْنُونَةُ عُزْلَة»، ما با امام معصوم اصلاً فاصله نداریم! فرض فاصله هم نیست؛ این طور نیست که ما بخواهیم صدا بزنیم و آن‌ها بشنوند! بارها این مثال را عرض کردیم، این موبایل را که روشن می‌کنیم و می‌خواهیم ساعت یا تصویر یا عددی را نگاه کنیم؛ چه آن عددِ نوری، چه آن تصویرِ نوری، چه آن حروفِ نوری، با نور هیچ فاصله‌ای ندارد. من که اینجا نشسته‌ام، با این فرش فاصله دارم؛ با این میکروفون و... فاصله دارم؛ این فاصله عُزلتی است. بنده جایی هستم و این بلندگو جای دیگری هست؛ ولی فاصله‌ی تصویر نوری با نور، فاصله عدد نوری با نور اینگونه نیست. شما موبایل را که روشن می‌کنید، قبل از اینکه عدد نوری را ببینید، نور را می‌بینید؛ فاصله ما با اهل‌بیت عصمت و طهارت، فاصله‌ی بین تصویر نوری با نور است! لذا این طوری نیست که ما بخواهیم صحبتی بکنیم، و امام جای دیگری باشد که بشنود؛ آیه‌ی شریفه «وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ» هرکاری می‌کنید تحقیقاً خدا می‌بیند، تحقیقاً پیغمبر می‌بیند، تحقیقاً مؤمنین می‌بینند؛ نه اینکه در جایی باشند و عُزلتی ببینند؛ خودِ اهل‌بیت عصمت و طهارت «بَيْنُونَةُ صِفَةٍ لا بَيْنُونَةُ عُزْلَة» را در جای دیگر بیان کردند؛ صفتِ نور بر تصویر نوری احاطه دارد؛ ما تا نور را نبینیم، عدد نوری یا تصویر نوری را نمی‌توانیم ببینیم؛ پس نور غلبه دارد! «بانَ مِنَ الأشیاء بِالقَهْر و الغَلَبة ...» آن تصاویر و عدد و... مغلوبِ نور هستند، و دائم به نور می‌گویند تو اگر بخواهی ما نیستیم؛ و‌ نور می‌گوید هرچه دارید از من دارید، اگر عدد نوری هستید، به نور من عدد نوری شدید. فاصله ما با اهل‌بیت عصمت و طهارت فاصله‌ی تصویرها و حروف‌ها و اعداد نسبت به نور است! ما هیچ فاصله‌ای با انوار مقدسه نداریم، و آنها به ما احاطه دارند. همان که در روایت وارد شده است که «فإنّا نُحیطُ عِلْماً بِانْبائِکُمْ» ما احاطه داریم به شما؛ منتها وجود ظاهری امام زمان که الان در محضر ایشان و کل اهل‌بیت عصمت و طهارت هستیم؛ در جای خاصی هستند، در برزخ هستند. ولی آن حقیقتِ احاطه‌ی علمی‌شان با ما فاصله‌ای ندارد. «از شما باخبر هستیم و هیچ چیزی از شما بر ما مخفی نیست.» لذا هر موقعی که مؤمن بخواهد با خدا و امام صحبت کند، حضرت فرمودند: «فَحَرِّک شَفَتَیْک تَجِدُنِی أُمَامَک» با من صحبت کن، من را مقابل خودت می‌بینی! اما اینکه ما نمی‌بینیم، این ضعف ماست که محجوب هستیم؛ «أَنَّکَ لَا تَحْتَجِبُ عَنْ خَلْقِکَ إِلَّا أَنْ تَحْجُبَهُمُ‏ الْآمَالُ‏ دُونَک» از آن طرف حجاب نیست، از این طرف حجاب است! «إِنَّ الحِجابَ عَلَى الخَلقِ لِكَثرَةِ ذُنوبِهِم» این حجاب به خاطر کثرت گناهان است، که نمی‌بینیم. هر کسی که توفیق نگاهِ پاک داشته باشد، توفیق زیارت و رؤیت امام زمان سلام‌الله‌ علیه برایش حاصل می‌شود. بعضی‌ها صدا را شنیدند، اما نتوانستند ببینند، گوش‌شان پاک بوده ولی چشم‌شان پاک نبوده؛ گاهی اوقات صدا را شنیدند نتوانستند تکلم کنند، زبان‌شان آلوده بوده؛ ولی آن چشم و گوش و زبان که پاک باشد، توفیق زیارت هم روزی‌اش می‌شود؛ چون «إِنَّ الحِجابَ عَلَى الخَلقِ لِكَثرَةِ ذُنوبِهِم» تو خود حجاب خودی، از میان برخیز! 👤 بخشی از بیانات یکی از شاگردان سلوکی مرحوم سعادت‌پرور(ره) 👁 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: ایتا | بله | تلگرام | اینستا | آپارات کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
🌙 مخاطبه با قرآن «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيلًا» ذكر خداوند به اين نيست كه ما صرفا با زبان خود، نام خداوند را ذكر كنيم، و اين ذكر را بطور پيوسته تكرار كنيم. ذكر كثير به اين نيست كه تعداد ذكر زبانى زياد باشد؛ ذكر اينگونه نيست كه ما خداوند را ارباب و موجودى بدانيم كه در آسمان‌ها ساكن است، و ما تسليم او هستيم تا از مشكلات دو جهان در امان بمانيم؛ اين خدا توهمى است، خداوند از رگ گردن به ما نزديك‌تر است! ذكر خداوند به اين است كه ما از اين فضاى متناهى زندگىِ روزمره، از اين گرفتاری‌ها، از اين زندانى كه در آن هستيم، بتوانيم خود را نجات دهيم، و پيوسته اين توجه را براى خود ايجاد كنيم كه اين زندان، آنچه كه مى‌بينيم، آنچه كه گرفتارش هستيم و درونش به بن‌بست رسيديم؛ تمام واقعيت نيست. آنچه كه نسبت به آن حب و بغض داريم، و اهتمام و توجه‌مان در حال حاضر و در همين لحظه است، تمام عينيت جهان نيست؛ بلكه عينيتى فراتر از آن وجود دارد. به محض اينكه از اين فضاى بسته خود را به جهتى ديگر كه نامتناهى است، ببريم؛ اين «ذكر خداوند» است. براى كامل كردن ايمان، انسان بايد پيوسته به اين حقيقت توجه كند كه فراتر از آنچه مى‌بيند و مى‌داند، چيزى هست. اين «ذكر كثير»، گاهى مى‌تواند با زبان هم همراه باشد. زبان و ذكر زبانى و ذكر نام خداوند، تكميل اين ذكر است؛ اما حقيقتش نيست. اگر «ذكر» تنها به زبان باشد و حقيقتى نداشته باشد؛ يا اگر توجه انسان به خداى توهمى باشد؛ نه تنها ممكن است پيش نرود و رشد نكند، بلكه چه بسا باعث عقب‌گرد هم بشود! تسبيح صبح و شام به معناى تسبيح هميشگى و هر لحظه‌اى است كه انسان مى‌تواند توجه كند. تسبيح فقط ذكر «سبحان‌الله» با زبان نيست. حقيقتِ تسبيح، حقيقتى است كه در وجود انسان است. ما پيوسته جهان را بصورت محدود، پر از مشكل، گرفتارى و بن‌بست مى‌بينيم؛ اما تسبيح به اين معنا است كه لحظه‌اى توجه كنيم كه جهان فراتر از اين است، و راه ما بسوى بی‌نهايت باز است؛ به محض اين توجه، تسبيح رخ مى‌دهد. تسبيح، هم‌چون بقيه‌ى اذكار وقتى كه با زبان گفته شود، كامل مى‌شود. ما با درك و فهمى كه از جهان داريم، آن را پيوسته به مشكلات، ناكارايى، فضاى محدود و بسته متهم مى‌كنيم؛ اما اين حقيقت ندارد. جهان كاراتر، كامل‌تر و بهتر است، و اين توجهْ «حقيقتِ ذكر» است. کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
امیرالمومنین علی علیه السلام : وَ امْضِ لِکُلِّ یَوْمٍ عَمَلَهُ، فإنَّ لِکُلِّ یَوْمٍ ما فیهِ؛ کار امروز را به فردا میفکن زیرا برای فردا نیز کاری است. 📚نهج البلاغه نامه ۵۳ کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ تأکید آیت‌الله بهجت به خواندن دعای غریق ✅مقام معظم رهبری: مرحوم آقای بهجت رضوان‌الله‌تعالی‌علیه می‌فرمودند: این دعا را زیاد بخوانید: «يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِك‏؛ ای خدا، ای رحمت‌گستر، ای مهربان، ای زیر و رو کننده دل‌ها، قلب مرا بر دینت استوار و ثابت بدار». 🔻پی‌نوشت: ✅ آیت‌الله بهجت رحمه‌الله می‌فرمودند: «چنانچه ابتدای صراط که بر روی جهنم است از همین دنیا باشد _ که چنین است _ با کم‌ترین غفلت، ولو یک آن و یک لحظه از آن می‌افتیم، و اگر افتادیم ممکن است تا به آخر برویم؛ لذا باید برای تثبیت در دین و بودن بر صراط مستقیم این دعا را در زمان غیبت همه بخوانیم. وقت خواندن این دعا همین روزها می‌باشد. اگر این روزها این دعا را نخوانیم پس کی می‌خواهیم بخوانیم؟!». 📚 بهجت‌الدعاء، ص٢۵٢ کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
سلام و صلوات و حاجت روایی! حجت الاسلام سید محمدرضی رضوی (سلمه الله تعالی) از مجموعه یکی از علما نقل می نمایند: از اعمال تجربه شده برای برآورده شدن حاجات این است بعد از یکی از نمازهای واجب و اگر حاجت مهم باسد بهتر است بعد از هر پنج نماز واجب، برای هفت روز متوالی، هر روز بگوید: 110 مرتبه « اَسْتَغْفِرُ اللّهَ رَبِّی وَ اَتُوبُ اِلَیهِ»، 110 مرتبه « اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ»، 110 مرتبه « لا حَولَ ولا قُوّةَ إلّا بِاللّه» بعد از آن تسبیح فاطمه زهرا سلام الله علیها را بگوید و بعد از آن بگوید: « اللَّهُمَّ أَ نْتَ السَّلَامُ، وَمِنْكَ السَّلَامُ، وَلَكَ السَّلَامُ، وَ إِلَيْكَ يَعُودُ السَّلَامُ، سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ، وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ، السلام علیكم یا أیها الأئمة الهادون المهدیون، سلام على جمیع أنبیائه و ملائكته ورسله أجمعین السلام علیك ایها النبی ورحمة الله وبركاته، السلام علینا وعلى عباد الله الصالحین، السلام على أمیر المؤمنین، السلام على الحسن والحسین سیدی شباب أهل الجنة، السلام على علی زین العابدین، السلام على محمد بن علی، السلام على جعفر بن محمد الصادق السلام على موسى بن جعفر السالم على علی بن موسى، السلام على محمد بن علی الجواد، السلام على علی بن محمد الهادی، السلام على الحسن بن علی، السلام على الحجة بن الحسن عجل الله تعالى فرجه.» سپس 110 مرتبه صلوات بفرستد و در حین انجام این عمل، به چپ و راست خود نگاه کند. منبع: تحفة الرضویه فی مجربات الامامیه، سید محمد رضی رضوی، ناشر مولف، تهران، بی تا، ص 194. 💐به روح ملکوتی آیت الله سید محمدرضی رضوی کشمیری پدر بزرگوارشان آیت الله سید محمد کشمیری و جدّ با کرامت شان آیت الله سید مرتضی کشمیری رضوان الله تعالی علیهم اجمعین، صلوات هایی هدیه بفرمائید. @salavatnameh کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
بر هر سالکی لازم است! أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْمُصْطَفى‏ مُحَمَّدٍ، وَ الْمُرْتَضى‏ عَلِىٍّ، وَ الْبَتُولِ فاطِمَةَ، وَ السِّبْطَینِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَینِ، وَ صَلِّ عَلى‏ زَینِ الْعِبادِ عَلِىٍّ، وَ الْباقِرِ مُحَمَّدٍ، وَ الصّادِقِ جَعْفَرٍ، وَ الْكاظِمِ مُوسى‏، وَ الرِّضا عَلِىٍّ، وَ التَّقِىِّ مُحَمَّدٍ، وَ النَّقِىِّ عَلِىِّ، وَ الزَّكِىِّ الْعَسْكَرىِّ الْحَسَنِ، وَ صَلِّ عَلَى الْمَهْدىِّ الْهادِى صاحِبِ الْعَصْرِ وَ الْأَمْرِ وَ الزَّمانِ وَ خَلِیفَةِ الرَّحْمانِ وَ قاطِعِ الْبُرْهانِ وَ سَیدِ الْإِنْسِ وَ الْجانِّ، صَلَواتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَیهِ وَ عَلَیهِمْ أَجْمَعِینَ. 🎙آیت الله عبدالقائم شوشتری دامت برکاته: این صلوات از آثار و برکات زیادی برخوردار است و هر سالکی بر مداومت آن ملزم است؛ بعد از هر نماز یک مرتبه و بعضی عرفا فرموده اند بعد از نماز صبح کافی است؛ این نسخه مرحوم سید مهدی بحرالعلوم در کتاب سیر و سلوک است که بنده این صلوات مخصوص را از مرحوم علامه آقای[سید ابوالحسن] حافظیان دریافت نمودم. 📚نسیم های گره گُشا، ص ۱۷۴. 🌹نکته: صلوات مذکور که میان اهل معنا و سیر و سلوک به «صلوات کبیر» یا «کلمه مُحمدّیه تفضیلیه» معروف است، ظاهرا توسط شیخ فخرالدین حلّی رضوان علیه (از علمای قرن ۷ و ۸ هجری قمری)انشاء شده است. 💐در سالروز رحلت علامه سید ابوالحسن حافظیان رضوان الله علیه، به روح ملکوتی ایشان صلواتی هدیه بفرمائید. @salavatnameh کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
پرسید:‌چرا عمر حضرت انقدر طولانی است؟ ‌آیت الله ناصری فرموده بودند:‌ زمان، هیچ تصرفی در صاحبِ خود ندارد... کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
دیریست که از روی دل آرای تو دوریم محتاجِ بیان نیست که مشتاقِ حضوریم... کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 غربال شدن در آزمایشات آخرالزمان 💠 امیرالمومنین على عليه‌السلام: 🔹 لتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغْرَبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُساطُنَّ سَوْطَ الْقَدَرِ حَتّى يَعودَ اَسْفَلُكُمْ اَعْلاكُمْ وَ اَعْلاكُمْ اَسْفَلَكُم 🔸 هر آينه همه درهم ريخته مى‏شويد، و هر آينه غربال مى‏گرديد، و همچون محتواى ديگ جوشان درهم و برهم گشته تا آنجا كه ذليل شما گرامى و بالا نشينتان پست شود. 📗 نهج البلاغه، خطبه 16 کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای ارزو ترین بهار ،یا صاحب الزمان زمین سرسبز میشود ازچشمه های خنک اب می جوشد فقر بی معنی میشود برای اهل زمین وقتی او می اید❤ کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
‍ ‌‌♦️هو العلی العظیم‌‌♦️ چه خوب است برای یک بار در این هنگامه ی پر طمطراق سایه های چنبره زده بر وجود شکننده ات، به قوت آسمانی نهادینه شده در عمیق ترین لایه های هستی ات اعتماد کنی. دست عیسوی ات را از درون،برون کشی و ابرهای متراکم تیره و تار در پیش چشمانت را کنار بزنی، جایگاه نورت را بیابی آنجا بدون اینکه دیگران بدانند بنشینی و بی صدا در مرکز و کانون خویشتن سفر کنی. آنجاست که افکار آرام آرام تبدیل به اصوات می شوند در ابتدا شلوغند و جهت دار و مبهم در ادامه وقتی قوت جمع کردن یافتی،خاطره ها در مدار صحیح خویش قرار می گیرند صوت ها تبدیل به دیدنی ها می شوند و سخن از رازی مرموز در مکنون وجودت خواهند گفت. اسراری که ده ها هزار سالست ابلیسیان آن را به هزار شگرد از انسان پنهان می دارند. اگر قوت تمرکز و تطبیق عالم های نهفته در وجودت روزی ات باشد، خواهی دید که هستی از افق ادراکی ات به زبان فهم تو با تو سخن می گوید. در آنجاست که معلوم می شود قرآن کریم چیست و حاملان آن چه شاهکاری برای انسان آورده اند. زحمت این رجوع را کلمات آن به عهده می گیرند و راه را برای رسیدن به خاموشیِ کانون هموار می کنند. در آن طوفان و گردباد سهمگین لایه ی زیرین که خود را محبوس و اسیر آن می پنداشتی و گمان می کردی که بی اعتباری ات نزد اهل اعتبار جراحتی به ساحت حرکت آسمانی ات وارد کرده است، نوایی زلال را می شنوی که از پیوستن جمله ی کیهان و اکوان در برابر تو به شکل کلماتی هویدا می شوند که هزاران بار آن را دیده بودی اما ندیده بودی: "ما ودّعک ربک و ما قلی" حضرت غیب الغیوبی عالم که مشرف به ساحت ظاهر هاست هیچ گاه تو را رها نکرده و هیچ گاه بر چشمه ی وجودت خشمگین نبوده است. تو در دایره ی قضاوت های تلخ از خویشتن محبوس شده ای و این تلقین مکرر هزار باره که هر روز در برابرت قد علم کرده و اعماق وجودت را زخمی و در هم شکسته می کند ،همان شگردی است که شیطان در اردوگاه عدم ها برای رهاندن خویش از غم تنهایی هزاران ساله اش  به وسیله ی آن لشکر کشی می کند. تردید نداشته باش که تحفه ای هستی برای خویشتن، که نمونه ی مشابه در ازل و ابد نداشته ای. سفرت را آغاز کن و بدان بی توجهی های دیگران و روی گرداندن های آنان از تو، هدیه ای لاهوتی برای توست که اگر مخزن رموز آن را در هم شکنی،گوهرهای لایزالی غیرت و عشق خدا نسبت به خودت را در آن خواهی یافت که او میخواهد برای او باشی. که اگر با او باشی با همه ای و اگر بی او بودی،وجهه داشتن نزد نیستی ها جز طنزی تلخ برای اهل حقیقت نیست. خودت را باور نکن! بلکه خود الهی ات را جستجو کن و به آن باور داشته باش و بدان هیچ گاه رها نشده ای و بی دلیل در این چینش راز آلود کثرات در این زمان و مکان خویشتن را ادراک نمی کنی. این ترکیب ماورایی الفاظ را که هزاران هزارا عالم را در پس خویش پنهان کرده اند هر روز به تعداد نفس هایت زمزمه کن: ما ودّعک ربک و ما قلی(سوره ی ضحی) و  رسالت مخصوص خویش را از ورای تجلی آن کشف کن. المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
32.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو چیکاره‌ای؟ 🔖 حق تعالی، مقدر امور و سلطان و مالک اشیاء است. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثار استادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
📨 ای کسی که روز و شب خود را به بطالت می گذرانی و اوقات خود را به غفلت به سر می بری؛ نه جای بیکار نشستن و نه وقت به غفلت به سر بردن است قسیم جنّت و نار علی (علیه السلام) می فرماید: کسی که این دو را که دوزخ و بهشت باشند در پیش داشته باشد باید مشغول باشد فکر رهایی از آن و خيال تحصیل این فراغتی برایش باقی نگذارد تو هیچ اهمیت به آنها نمی دهی به واسطه ی آن که نمی دانی چه خبر است؟ آنها که از حقیقت امر آگاه بوده اند ، چنین نبوده اند. کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
14_Taherzadeh-Nahjolfasahe_Kh1_7(www.rasekhoon.net).mp3
3.58M
برکات مجالست با علما ربانی استاد اصغر طاهر زاده کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
امام صادق (ع)۱۴ ویژگی شیعیان مورد علاقه امام صادق 👇 إنّا لَنُحِبُّ مِنْ شيعَتِنا مَنْ كانَ عاقِلاً، فَهيماً، فَقيهاً، حَليماً، أديباً، مُدارياً، صَبُوراً، صَدُوقاً. امام صادق عليه السلام فرمود:  ما از شيعيان خود كسى را كه : عاقل و فهميده، آگاه، بردبار، با ادب، سازگار، صبور و راستگو باشد دوست داريم. کافی ج ۲ ص۵۶ کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
🔰 فلسفه دستور به غض بصر و ستر عورت برای مردان در آیه ۳۰ سوره نور: غض بصر و ستر عورت پاکیزه‌تر است برای شما. 1⃣برای جان شما 2⃣برای جامعه شما چطور؟ باید بدانیم که در انسان دو جنبه وجود دارد: ۱)خواهش خاکی ۲)خواهش معنوی تعلق روح به بدن خواهش‌های خاکی بدنی را برای روح به وجود می آورد. اگر نفس اماره محدود شود به این صورت که در جای خود به کار رود و رام فطرت و عقل باشد 👈 در مسیر درست قرار می‌گیرد 👈 عقلانی، فطری و نورانی و انسانی می‌شود 👈 جامعه را نیز حفظ می‌کند. ❌اگر به نفس اماره میدان داده شود و در مسیر غیر عقلانی و غیرانسانی از اعتدال خارج شود، تبدیل به خباثت خواهد شد. 👈 و سراسر دل پلیدی می‌شود 👈و جامعه را هم پلیدی خواهد گرفت. ✔️بنابراین دستورات خدا مثل غض بصر و ستر عورت 👈 نفس اماره را محدود می‌نماید. از طرف دیگر👇 🔸 ما باید در فضای اجتماعی پاکیزه و انسانی زندگی کنیم. 🔹بنیان خانواده هم باید حفظ باشد. ⬅️ بنابراین باید به عنوان انسان، محدوده داشته باشیم حتی آنها که طرفدار آزادی هم هستند باور دارند که برای آزادی، حد و مرزی لازم است و زندگی اجتماعی یعنی حد و مرز داشتن و هر جامعه ای نیازمند مرز است. ✖️ اگر نفس اماره میدان دار اصلی باشد، جامعه نابود خواهد شد. در پایان می‌فرماید: ان الله خبیر بما تعملون خدا به آنچه انجام می‌دهید، خبیر است. خبیر یعنی دیدن و آگاهی در صحنه انجام عمل. یعنی اگر دستورات را اجرا کنید یا نکنید 👈 خدا در همان لحظه که غض بصر می‌کنید یا نمی‌کنید آگاه و خبیر است. _____ 🏷 فلسفه حجاب | استاد یزدان پناه| جلسه اول؛ سه رمضان ۱۴۴۴ https://eitaa.com/solookvaerfandaramal کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
🔰 شهادت امام صادق علیه السلام را تسلیت می‌گوییم. ▪️ امام صادق علیه السلام فرمودند: «إِنَّمَا شِيعَتُنَا أَصْحَابُ الْأَرْبَعَةِ الْأَعْيُنِ عَيْنَانِ‏ فِي‏ الرَّأْسِ‏ وَ عَيْنَانِ فِي الْقَلْب‏» (شیعیان ما کسانی هستند که چهار چشم دارند، دو چشم در سر و دو چشم در قلب.) ▫️با چشم سر، بیرون را می‌بینند، راه را پیدا می‌کنند و مراقبند که در چاه نیفتند و از این طریق نهایت مراقبت از خود را دارند. اما دو چشم در قلب نیز دارند که با آن دل را پاییده و رصد می کنند. ▫️حضرت در ادامه حدیث، حال اکثر انسان‌ها را توصیف می کنند که آن‌قدر غرق دنیا شدند که گویا فقط چشم سر دارند و از چشم قلب خبری نیست. «‌‌أَلَا وَ الْخَلَائِقُ كُلُّهُمْ كَذَلِكَ إِلَّا أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَتَحَ أَبْصَارَكُمْ‏ وَ أَعْمى‏ أَبْصارَهُم‏» (آگاه باشید که همه خلایق این‌چنین، چهار چشم دارند، جز این که خداوند متعال چشم‌های [قلب] شما شیعیان را گشود و چشم‌های آن‌ها را کور کرده است.) ▫️بیشتر انسان ها از درون خویش هیچ خبری نداشته و همه چیز را در بیرون دنبال می‌کنند، غافل از این که خبر ندارند که در درونشان چه غوغایی است. 📚 کافی، ج۸، ص۲۱۵ علیه‌السلام https://eitaa.com/nasimehekmat کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
ابوبصیر می گوید همسایه ای داشتم که مرید سلطان بود و برای خودش مال و منالی به هم زده بود. مجلس عیش و نوش راه می انداخت و زن های آوازخوان را دور خودش جمع می کرد و شراب می خورد. از دست او در اذیت بودم. بارها به خودش شکایت کردم اما فایده ای نداشت. یک بار که خیلی پافشاری کردم به من گفت؛ فلانی! من آدم بیچاره ای هستم . به گناه مبتلا شده ام اما تو مثل من آلوده نیستی حال مرا به رفیقت –امام صادق علیه السلام- بگو؛ بلکه خدا مرا هم نجات داد. حرفش روی من اثر گذاشت.دلم برایش سوخت. یک بار که در مدینه خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم حال و روز همسایه ام را تعریف کردم. امام علیه السلام فرمود وقتی برگشتی کوفه همسایه ات پیش تو می آید. از قول من به او بگو "جعفربن محمد" برایت پیغام داده که تو کارهایت را کنار بگذار من هم از طرف خدا بهشت را برایت ضمانت می کنم. به کوفه که برگشتم او باعده ای دیگر به دیدنم آمدند. او را پیش خودم نگه داشتم تا همه رفتند. گفتم فلانی! پیش امام صادق علیه السلام یاد تو کردم ؛ آقا فرمود وقتی به کوفه برگشتی همسایه ات پیش تو می آید از طرف من به او بگو که جعفر بن محمد می گوید تو کارهایت را کنار بگذار من هم از طرف خدا بهشت را برایت ضمانت می کنم. این جمله را که گفتم گریه کرد. گفت تو را به خدا این ها را امام صادق به توگفت؟ قسم خوردم که این حرف ها را امام خودش فرموده. گفت تو کار خودت را کردی باقی اش با من و رفت. چند روزی گذشت تا این که همسایه ام یک نفر را فرستاد سراغ من . وقتی به خانه اش رسیدم دیدم پشت در خانه نشسته و لباس ندارد. گفت: ابوبصیر! به خدا دیگر هیچ چیز توی خانه برایم باقی نمانده . همه ی اموالم را به صاحبانش برگرداندم. حالا حال و روزم این است که می بینی. ابوبصیر می گوید پیش رفقا رفتم و برایش لباس تهیه کردم . چند روز دیگر دوباره یک نفر را فرستاد و گفت مریضم. به عیادتش رفتم و یک سره برای مداوایش در رفت و آمد بودم تا این که به حالت احتضار درآمد. کنارش نشسته بودم. گاهی از هوش می رفت و دوباره به هوش می آمد. آخرین بار که به هوش آمد گفت ابوبصیر! رفیقت به وعده اش وفا کرد و جان داد... ابوبصیر می گوید بعد از موسم حج، خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم اجازه خواستم که وارد شوم. هنوز هیچ حرفی نزده بودم. یک پایم بیرون در بود و یک پایم داخل اتاق که حضرت فرمود: ابوبصیر! ما به وعده ی مان با رفیقت وفا کردیم... ............. اصول کافی/کتاب الحجة/باب مولد أبی عبدالله جعفربن محمد علیهماالسلام/حدیث پنجم @telkalayyam 🌤أللَّھم عجل لولیڪ ألفرج والعافیةوالنصر https://eitaa.com/ajjjel کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
🌸🍃 امام صادق عليه‏ السلام: تَواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ؛ در پيشگاه كسى كه از او دانش مى‏ آموزيد، فروتن باشيد. كافى ج ۱ ص ۳۶ 🌤أللَّھم عجل لولیڪ ألفرج والعافیةوالنصر https://eitaa.com/ajjjel کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسول اکرم صلی الله علیه واله: طهارت نیمی از ایمان است. انسان متشکل از جسم(ظاهر) و روح(باطن) است؛ و منظور طهارت هردو بُعد وجود انسان است. باطن، اصل وجود انسان است و قابل چشم پوشی نیست. غفلت مایه گرفتاری ست؛ هم برای انسان و هم دیگر موجودات. چند مصداق از مصادیق لهو(چیزی که مقصود عقلا نیست و انسان را از مقصود دور میکند) - حدیث از خدای تعالی: انسان، من همه چیز را برای تو آفریدم و تو را برای خودم غفلت از خود و غفلت از صدق دو مصداق لهو تفاوت بین صادق و صدیق صدیق در روایت حضرت رسول: سه امر هست که اگر این سه امر باهم همراه شوند انسان به خلوص در نیت میرسد و عمل او عمل صالح میشود و او در زمره صدیقین وارد میشود: اعتقاد انسان با قول و گفتار او و عمل انسان نقطه مقابل صدیق: منافق اعتقاد با قول همراه شود: صادق اعتقاد با قول و گفتار و عمل: صدیق روایت: صدیق کسی است که عمل او، اعتقاد و قول او را تصدیق کند‌. - هر عملی باعث شود رزق انسان کم شود لهو است رزق: هر عملی که در تکامل مادی یا معنوی ما دخیل و مؤثر است. عجل: حتمی و معلق رزق: حتمی(ما من دابّه الّا علی الله رزقها) و معلق(یا کم میشه یا زیاد: ولد ان اهل القری آمنو، لفتحنا علیهم ابواب السماوات و الارض) کم کردن رزق معنوی در اثر عملی از انسان: لهو مخالفت با خدای سبحان عامل کاهش رزق راهکار عملی برای رفع غفلت: روزی ۱۰ دقیقه در خلوتی انسان به خودش تلقین کند که خداوند مرا میبند(مداومت باید باشد) @ansooyemargostadamini کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| خدا کافیست! 🔖 کسی که به خداوند اعتماد کند، خداوند او را واگذار نمی‌کند. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini کشکول کریمه @kashkoolkarime🕌