eitaa logo
کشکول بصیرت
826 دنبال‌کننده
58.4هزار عکس
52.7هزار ویدیو
654 فایل
فَبَشِّرْ عِبَادِ¤ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَاب (زمر۱۷/۱۸) رویکرد: بصیرت افزایی،روشنگری،تحلیل مسائل روز
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از توییتا
11.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجری شبکه آلمانی WELT: فکر نمی‌کردم صنعت پهپادی ایران در این حد پیشرفته است که بتوانند به روسیه پهپاد صادر کنند... "کاوش مدیا" @twiita
7.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶با همین استدلال فردا‌... ✅بی نهایت عالیه حجاب در زمان ماد حجاب زنان دوره هخامنشی حجابی زنان اشکانیان حجاب زنان ساسانی؟ زنان ایرانی قبل از اسلام حجاب.... استاد رحیم پور ازغدی
هدایت شده از ثامن کردستان
✅✍ پاسخ به سوال... 🔸حجاب از حق الله تا حق الناس 1⃣ اساسا حجاب اجباری است یا نه؟ 2⃣ اگر حجاب زمان حکومت انبیا اجباری نبوده است، چرا ما اجباری کردیم؟ 3⃣ چرا باید حکومت از قوه قهریه برای حجاب استفاده کند؟ مگر دین اختیاری نیست؟ 4⃣ گشت ارشاد و استفاده از قوه قهریه هیچ تاثیری در کاهش بی حجابی نداشته است. پس چرا ادامه می دهیم؟ 5⃣ آیا از خشونت دفاع می کنیم؟ 🔻پاسخ مساله اول؛ قریب به اتفاق فقها حجاب را جز ضروریات دین می دانند. آیه "قل للمومنات یغضضن...." به تعبیر اکثر مفسیرین مانند طبرسی و علامه طباطبائی و مکارم شیرازی و...با این شان نزول است که چون زنان پیراهنی می پوشیدند که گریبانشان باز بوده است، این آیه نازل شده است که باید روسری راطوری ببندند که قسمت های یاد شده و مو و دور گردن و غیره پوشیده شود. بعد از نزول این آیات داریم که عايشه زنان انصار را چنین ستایش می کرد که " حتا یک نفر آنان مانند سابق بیرون نیامدند و سر خود را با روسری مشکی می پوشاندند." اینجا خیلی اختلافی نیست. عبور کنیم. 🔻پاسخ مساله دوم: برخی معتقدند در زمان انبیا حجاب اجبار نبوده است. اولا در این رابطه اجماع نیست. مثلا به اعتقاد شهید مطهری اساساً دوره ای را نمی توان نشان داد که به طور عمومی شدت حجاب بیش از زمان رسول اکرم است. و احتمالا این شدت حجاب بیانگر اهتمام حکومت نبوی در اجرای این دستور الهی باشد. با این حال استدلال ما اینجا نیست. حجاب امری اجتماعی است. وقتی درباره اجتماعی بودن حجاب حرف می زنیم از یک حکم ثانوی سخن می گوئیم که حکم حکومت است. چه آنکه حکم اجتماعی در نظام دینی(ثانوی و حکومتی) می تواند حکم اولیه را هم در نوردد؛ بگذریم. به تعبیر دیگر حکومت اسلامی به دلائل فراتر از دلائل فردی، مثل بهداشت اجتماعی و دینی می تواند حکم به اجباری بودن حجاب کند. دقت بفرمائید اهمیت اجبار فراتر از خود حجاب است؛ بهداشت اجتماعی و روانی و روحی و صیانت از هویت دینی و ایجاد بستر دین گرائی و حفظ و نگهبانی از کلیت دین. کسانی که دنبال سیره در مساله اجباری بودن حجاب می گردند احتمالا نمی توانند پاسخ دهند که چرا کمربند ایمنی واجب است؟ چرا سربازی واجب است؟ چرا پرداخت مالیات واجب است؟ و ... علت این است که فهم درستی از حکم اجتماعی پیدا نکردند. حضرت امام این دسته از احکام اجتماعی را حکم الهی می داند شبیه احکام اولیه اسلام که به قاعده "نفی ضرر" مطرح می شود. همان قاعده عقلائی و بدیهی که در منشور حقوق بشر غربی نیز تصریح شده است. 🔻پاسخ سوال سوم: دین اختیاری است. ولی مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب جزئیات دین. اگر اسلام را پذیرفتید حجاب و نماز و حج جزئی از آن است. بازهم مردم می توانند دینی که پذیرفتند را کامل کنار گذارند که البته متضمن آثار اخروی است. اما کنار گذاشتن جزئی از دین نباید منجر به ضرر جامعه شود. لذا شرب خمر در خانه یک حکم دارد و در خیابان متضمن ضرر اجتماعی و یک حکم. لذا برای حاکم بیش از آنکه حرام خواری شراب خوار مهم باشد، ضرر به جامعه اهمیت دارد. انشالله در این رابطه دقت داریم. از اینرو قوه قهریه برای جلوگیری از ضرر جمع مقابل تعرض فرد از بدیهیات است. وجود قهریه در حکومت اسلام به روشنائی خورشید است. 🔻پاسخ سوال چهارم: گفته شده است قوه قهریه در موضوع حجاب بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟ برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است. برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است حجاب در جامعه رشد کند. غلط فاحشی است. پس گشت ارشاد چیست؟ گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام دفاع از حق الناس است. قوانین حکومت باید بنحوی باشد که نتنها اهل حجاب احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی‎ خود مشوق آن‌‎ها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روش‌‎هایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ می‎کند؛ حتی اگر بدحجاب‌‎ها در عمل بیشتر از محجبه‌‎ها باشند. لذا امام صادق فرمود اگر همه مردم نیز حج را نخواستند مقابل آنها بایست. 🔻سوال نهائی: آیا از خشونت دفاع می کنید؟ دقت کنیم که از اجبار دفاع می کنیم نه خشونت. کمربند ایمنی اجبار است اما خشونت نیست. طرح این مباحث با این هدف است که فهم درستی بجهت تئوری پیدا کنیم و متوجه باشیم که نقدمان را کجا ببریم. کم کاری نهادهای فرهنگی و آموزشی و غیره ارتباطی به نقش گشت ارشاد ندارد. نیازی هم به تذکر نیست که از اشکالات گشت ارشاد هم دفاع نمی کنیم. ✍ مهدیان
هدایت شده از پایه دهم دبیرستان شهدای شلمچه
⚠️🚨 *10 برداشت غلط و رایج درباره حجاب اجباری* 🔻یکم. ما نداریم، حجاب الزامی داریم. تفاوتش چیست؟ برای احکام فردی اجبار نداریم، الزام برای احکام اجتماعی است. مثل تفاوت حکم مستی در خلوت و جلوت؛ در خانه و خیابان. انشالله روشن است. 🔻دوم. الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب ها نیست، بلکه برای صیانت از دموکراسی و دفاع از حق اکثریت است که اسلام را می خواهند. پس مدام ژست نگیرید که مگر چند درصد با اجبار حجاب، باحجاب شدند. 🔻سوم. یک جامعه در انتخاب دین آزادست، اما در انتخاب از دین آزاد نیست. مردم ما اکثریت اسلام را می خواهند و حجاب جزئی از اسلام است. پس تکلیف رفراندوم هم روشن است. رفراندوم برای انتخاب اصل دین است نه جزئیاتش. 🔻چهارم. اینکه الزام حجاب در صدر اسلام بوده یا نه، سوال غلطی است. با فرض اینکه نبوده است باز هم مهم نیست. الزام اجتماعی حجاب از احکام تعزیری است که متناسب با زمان و مکان و شرایط اتخاذ می شود. مثل بسیاری دیگر از قوانین که زمان پیامبر نبوده و امروز هست و شرعی است. 🔻پنجم. بدحجابی در ایران ناشی از بی دینی نیست، ناشی از سبک زندگی غربی است. نشانه اش نیز حیا و عفت زنان ماست و نه ظاهرشان. پس از روی ظاهر نگوئید مردم حجاب نمی خواهند. انشالله روشن است؛ این بند بسیار مهم است. 🔻ششم. متولی حجاب در ایران تنها گشت ارشاد نیست؛ 26 نهاد متولی حجاب اند که متاسفانه در خواب عمیق اند و به کسی هم پاسخگو نیستند. کاش عدلیه به عنوان حقوق عامه به کم کاری این 26 نهاد هم ورود کند. 🔻هفتم. حجاب ملاک دینداری نیست؛ یک نشانه است در کنار دیگر نشانه ها. چه بسا زنان بدحجابی که دیندارتر ند و بالعکس. خیلی ها این خطای اجتماعی را ندارند و صدها خطای فردی و اجتماعی دیگر دارند. 🔻هشتم.حجاب تنها چادر نیست. با این حال چادر طی سالهای اخیر فراتر از حجاب رفته است و به یک هویت فرهنگی-سیاسی و حتا مبارزاتی ارتقا یافته است. 🔻نهم. و موارد شبیه آن، پروژه فرهنگی علیه حجاب نیست؛ پروژه امنیتی علیه نظام است. لذا برخورد امنیتی می خواهد نه فرهنگی. 🔻دهم.مردها با دیدن زن بی حجاب الزاما به وسوسه گناه نمی افتند، بلکه دیدن زن بی حجاب خودش فی نفسه بدون ریبه و لذت معصیت است. لذا بی حجابی تعرض به حقوق دیگران است. انشالله روشن است. 💬 محسن مهدیان
هدایت شده از پایه دهم دبیرستان شهدای شلمچه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقابل زیبای بین حجاب و بدحجابی!
هدایت شده از توییتا
‏ظاهرا محتوای پورن و خشونت های سطح بالا از نتایج موتورهای جستجو حذف شدن یعنی اگر بدون vpn محتوای پورن و کلید‌واژه‌های مربوط به اون سرچ بشه نه آفر میده به مخاطب نه نتیجه‌ای میده اون سرچ بدون اینکه اختلالی در سایر سرویس ها ایجاد بشه این یه قدم مهم در جهت حفظ و ارتقا سلامت جامعه است "علی بیطرفان" @twiita
2 بیانیه واکسن.pdf
179.8K
🔰 بیانیه مهم دکتر رضا منتظر درباره واکسن اجباری کرونا 👇🏻 🆔 @drezamontazer 💉💊پشت‌پرده‌ها در صریح نیوز 🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽 @SarihNews ✅عضویت سریع:🔵💎 http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb کانال پشتیبان در ایتا: @sarih_news کانال پشتیبان در تلگرام: t.me/sarihnews1401
🔴 رنگ قرمز شهرها و نزدیکی محرم و اربعین ♻️ باز هم با نزدیک شدن به محرم و برگزاری تجمعات مذهبی و راهپیمایی اربعین، کمیته مقابله با کرونا رسماً با مداد رنگی قرمز ورود کشور به موج جدید کرونا را اعلام کرد❗️ عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir 💉💊پشت‌پرده‌ها در صریح نیوز 🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽 @SarihNews ✅عضویت سریع:🔵💎 http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb کانال پشتیبان در ایتا: @sarih_news کانال پشتیبان در تلگرام: t.me/sarihnews1401
وقتی رییس سازمان غذا و دارو (بهرام دارایی) با امثال پیام مشترک درمورد می‌نویسن و کلا همشون باهم رفیقند انتظار دارید تموم بشه!؟؟😔 همه‌ی این کروناهراسان یه جایی درحال تجارتند یکی توی واکسن یکی توی دارو خودشون هم مسئول تاییدش هستن! علیرضا ( فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران) پیام (عضو کمیته علمی ستاد کرونا ) بهرام (رییس سازمان غذا و دارو) حمیدرضا (رییس کمیته علمی کرونا) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35194422/ 💉💊پشت‌پرده‌ها در صریح نیوز 🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽 @SarihNews ✅عضویت سریع:🔵💎 http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb کانال پشتیبان در ایتا: @sarih_news کانال پشتیبان در تلگرام: t.me/sarihnews1401
رضا آل حبیب‌: چرا براساس کدملی درصد دقیقی از افراد فوت‌شده واکسینه و غیرواکسینه را اعلام نمی‌کنند؟ 💉💊پشت‌پرده‌ها در صریح نیوز 🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽 @SarihNews ✅عضویت سریع:🔵💎 http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb کانال پشتیبان در ایتا: @sarih_news کانال پشتیبان در تلگرام: t.me/sarihnews1401
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکایت واکسن‌سازان و مجوزدهندگان و ناظران و .... 💉💊پشت‌پرده‌ها در صریح نیوز 🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽 @SarihNews ✅عضویت سریع:🔵💎 http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb کانال پشتیبان در ایتا: @sarih_news کانال پشتیبان در تلگرام: t.me/sarihnews1401
سه تا تافتون کوچیک گرفتم ۱۵۰۰۰ تومن! نانوایی‌ها هم که این‌روزها دیر باز میکنن، زود می‌بندن و کلی باید صف بمونیم! اقای دولت! دوماه گذشته و هنوز وضعیت نان بغرنج است! نان، کالایی است که تمام اقشار جامعه، هرروز بهش نیاز دارند. دارید چکار می‌کنید!؟؟😞😞 💉💊پشت‌پرده‌ها در صریح نیوز 🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽 @SarihNews ✅عضویت سریع:🔵💎 http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb کانال پشتیبان در ایتا: @sarih_news کانال پشتیبان در تلگرام: t.me/sarihnews1401