eitaa logo
کشکول بصیرت
827 دنبال‌کننده
58هزار عکس
52.3هزار ویدیو
653 فایل
فَبَشِّرْ عِبَادِ¤ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَاب (زمر۱۷/۱۸) رویکرد: بصیرت افزایی،روشنگری،تحلیل مسائل روز
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 او شروع کرده ، پس چرا من ... !!! 🔸نود درصد جنگ پشت جبهه‌ است. 🔸جبهه از توی خونه شروع میشه. 🔸جون واقعا عزیزه لذا وسط جنگ پا به فرار می‌ذاری. 🔸یه کاری کن شهادت بیفته دنبالت! 🔸توی جنگ باید عقبه داشته باشی. ⁉️ اون عقبه چیه؟ ⭕️(فرازهایی از کلام شهید مدافع حرم شهیدعبدالله زاده / شهادت۲۳ خرداد۱۴۰۰) 🔹🔹🔹🔹🔹 ◀️ نكته‌ى اوّل در سلوك، همين است كه بفهمى تو شروع نكرده‌اى؛ او تو را صدا زده و تو را مى‌خواهد. ◀️ تو هنگامى كه در ميان تمام دعوت‌ها و دعوت‌كننده‌ها قرار گرفتى و با گوش دلت شنيدى، كه ♦️ نفس تو را مى‌خواند؛ ♦️شهوت، غضب و اوهام تو را مى‌خوانند؛ ♦️ دنيا تو را مى‌خواند ، ماشين‌ها و موتورها تو را مى‌خوانند؛ ♦️ استخرها و توپ‌ها تو را مى‌خوانند،؛ ♦️غذاها و رنگارنگ‌ها تو را مى‌خوانند؛ ◀️ هنگامى كه تو دعوت شيطان و نَفس و دنيا را شنيدى و دعوت حق را هم در كنار اين‌ها شنيدى كه: «اَللّهُ‌ يَدعُوكُمْ‌ الى‌ مَغفِرَةٍ‌ مِنْهُ‌ وَالشَّيْطانُ‌ يَدْعُوكُمْ‌...» در اين هنگام كه ازدحام دعوت‌ها را ديدى و اقتدار دعوت حق را ، در ميان تمامى دعوت‌ها يافتى. كه اوی بى‌نياز، تو را مى‌خواند تا به تو ببخشد و ديگران مى‌خوانند تا از تو بگيرند، ⁉️ چگونه مى‌توانى لبّيك نگويى و به سوى او نروى‌؟ ⭕️(برگرفته ازکتاب نامه های بلوغ مرحوم علی صفایی) ✅ پس باید از وابستگی ها جدا شد و دعوت حق را شنید و لبیک گفت و این واسطه می خواهد و پیوندی و چه پیوند و واسطه ای بهتر از امام و چه عقبه ای بهتر از امام حسین (ع) 🆔 @m_vafi
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دروغ بزرگِ خاورمیانه 🔻رسانه‌های زنجیره‌ای استعمار قصد در القای این دروغ به مردم افغانستان را دارند که؛ 🔺دشمن و دلیل مشکلات شما ایران است! مشابه تلاش‌هایشان در لبنان، عراق و سوریه 📛دیدن این کلیپ برای همه‌ی مردم خاورمیانه ضروری‌ست @Afsaran_ir
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽یکی از فرصت‌های بسیار خوب خوزستان، وجود شخصیت ارزشمند جناب آقای موسوی‌فرد است 🔹بارها شاهد بودم که در شرایط مختلف پیگیر مشکلات مردم هستند تا نتیجه حاصل شود 🔹توصیه جلیلی به جوانان خوزستانی برای استفاده از ظرفیت ارزشمند حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز و نماینده محترم ولی فقیه در استان ✅ @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽صحبت از حجاب، صحبت از لباس اجتماعی بانوان و ضرورت حضور آنها در جامعه است 🔹زنان ظرفیت بزرگی هستند که می‌توانند جامعه را اصلاح کنند و حضور برای آنها باید امن و آرام باشد 🌺انتشار بخشی از سخنان دکتر جلیلی به مناسبت روز ملی بزرگداشت حجاب و عفاف ✅ @saeedjalily
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فارغ از قیل و قال می گویند نطفه های حلال می گویند مستند، با مثال می گویند از «بحار» و «خصال» می گویند دست بالای دست حیدر نیست 🔅15 روز مانده به #غدیر #فقط_به_عشق_علی @Afsaran_ir
◽️دو نکته قابل توجه در باب مواجهه با دوگانه حجاب- برهنگی: ۱. نمی‌توان با برهنگی مقابله کرد مگر آن که دقیقا بدانیم پشت صحنه این فرهنگ و اندیشه چیست؟ نباید از ظن خود یار دیگری شویم و به او تحمیل کنیم اندیشه‌ای که او به آن نمی‌اندیشد و سپس به نقدش بپردازیم. منطق برهنگی را بایست صحیح و دقیق درک کرد تا نقدش هم بر جانها بنشیند. آنچه بنده به نظرم آمده و البته هنوز هم نسبت به آن جازم نیستم این است که عده‌ای تصور می کنند ضرورت اصلی حجاب که حفظ خانواده و نگاه داشتن غریزه جنسی در درون خانه است یک امر دِمُده و مربوط به دوران کودکی آدمی است و اکنون بلوغ عقلی بشر ایجاب می‌کند بانوان هرگونه خواستند در انظار حضور پیدا کنند و اگر جنس مذکری از مشاهده او گرفتار می شود مشکل از جانب اوست و اوست که بیمار است و باید خود را مداوا کند. چرا به خاطر وجود چند مریض در جامعه، زحمتش را بانوان متحمل شوند؟ اگر این منطق واقعا پشت صحنه این فرهنگ باشد باید گفت که چند سؤال را جواب نمی‌دهد: اولا تعداد انسان های مریض را چه کسی تضمین کرده است محدود باشد؟ چرا تصور می‌شود با زیاد شدن برهنگی، مسأله عادی می‌شود؟ و اساسا آیا عادی شدن یعنی حل شدن مسأله یا ایجاد یک مشکل بزرگتر؟ ثانیا چرا تصور شود این عده مریض اند؟ چه کسی تعیین می‌کند بیماری و سلامتی در این موضوع به چیست؟ شاید کسی که گرفتار جاذبه جنسی نمی‌شود مریض است! ثالثا رقابت در نمایش برای بانوان و حرص در تماشا برای آقایان چه حد یقفی دارد؟ آیا این دو میل، طبیعی است یا غیر طبیعی؟ آیا این وضعیت منجر به مشغولیت فراوان ذهن‌ها و دور ماندن از کمالات اصیل انسانی نمی شود؟ رابعا اگر تعداد انسان های مریض از لحاظ کمّی محدود باشد اما از لحاظ کیفی فوق العاده مریض باشند و با مشاهده صحنه‌های هیجان انگیز دست به جنایت‌های هولناک بزنند امر به چه کیفیت بایست ملاحظه شود؟ مقصودم از جنایت هولناک صرف یک حادثه بر اساس هیجان زودگذر نیست بلکه مقصود ایجاد صنعت موضوعات مستهجن و برده‌داری مدرن و تبعات وحشتناک این قضیه است که قلم حیا می کند قدری جلوتر رود. ۲. اظهار نظر درباره حجاب آزاد است و هر کسی می تواند نظر خویش را ابراز کند اما اگر کسی بخواهد درباره نگاه اسلام به حجاب، فلسفه آن و حد و مرزش سخن بگوید نمی تواند به آیات، روایات و فتاوای فقها بی اعتنا باشد، به طور صریح منظورم این است که اغلب اشخاصی که درباره حجاب سخن می گویند شأنیت آن را ندارند. مثلا این که گفته شود «حجاب برای آن است که زن در جامعه حضور پیدا کند» به نظر بنده صحیح نیست و روایات فراوانی ذائقه شارع مقدس را گونه ای دیگر نشان می دهند. اتفاقا حجاب و بسیاری از احکام شرعی مثل منع از قضاوت و امامت مانعی برای حضور زن در اجتماع است مگر هنگامی که ضرورت های عقلائی (و نه لزوما عقلی) ایجاب کند.