eitaa logo
منابع جامع و کامل استخدامی
73.9هزار دنبال‌کننده
756 عکس
514 ویدیو
3.2هزار فایل
https://eitaa.com/joinchat/4263117762Ca99759cd9e کانال مصاحبه👆👆👆 https://eitaa.com/joinchat/821690724Cfdf9a158f0 کانال اخبار ومنابع👆👆👆 کانال تبلیغات کشکول https://eitaa.com/joinchat/3878158695Ce0ee3123c6 ادمین تبادلات رزو هتل در مشهد @alina6868
مشاهده در ایتا
دانلود
منابع حیطه عمومی👇👇👇
منابع جامع و کامل استخدامی
🔶توسعه و مبانی تمدن غرب https://eitaa.com/joinchat/3930456308C877cf552f1
منابع عمومی برای مطالعه آزمون پرورشی☝️☝️☝️ لطفاکانال رو به دوستانتون معرفی کنین🙏
✅برنامه مطالعاتی روز دوم آمادگی آزمون پرورشی https://eitaa.com/joinchat/66257389C68f5b33078
🌸خلاصه ونکات مهم فصل اول سنجش ✅ اندازه گیری :  اندازه گیری عبارت است از فرایندی که تعیین می کند یک شخص یا یک شیء چه مقدار از یک ویژگی برخوردار است. مانند اندازه‌گيري قد، وزن، سرعت، هوش، پيشرفت تحصيلي و ...              اندازه گیری در برگیرنده قواعدی است برای نسبت دادن اعداد به اشیاء (یا افراد) به گونه ای که صفتهایی از آنها را بصورت کمیّت نشان دهد. ✅ آزمون :  آزمون وسیله یا روشی نظامدار (یا نظام مند) برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار است. (معمولی­ترین وسیله اندازه گیری ویژگیها یا صفات روانی آزمون است .) ✅ آزمودن :   وقتی که برای اندازه گیری یکی از ویژگیهای روانی یا تربیتیِ یک فرد یا گروهی از افراد از آزمون استفاده می شود به این فعالیت آزمودن می گویند. ✅آزمون نمونه ای از رفتارهای مورد نظر را اندازه گیری می کند از این رو اندازه گیری متغیر های روانشناختی بوسیله تدابیر یا روشهایی که به منظور کسب نمونه هایی از رفتار طراحی شده اند آزمودن روانی یا روان آزمایی نام دارد. از آنجا که  آزمون یک وسیله اندازه گیری است هر وقت آزمودن صورت می پذیرد یعنی آزمونی بکار می رود نوعی اندازه گیری انجام می شود اما هرنوع اندازه گیری الزاماً آزمودن نیست . ✅اندازه گیری مفهوم گسترده تری دارد زیرا آزمودن نوع خاصی از اندازه گیری است .  ✅    سنجش از آزمودن و اندازه گیری مفهوم گسترده تری دارد سنجش یک ا صطلاح کلی است و بصورت فرایندی تعریف می شود که برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز تصمیم گیری درباره ی دانش آموزان ، برنامه درسی و سیاستهای آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. در سنجش از فنون مختلفی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می شود  که می توان به آزمون ، پرسشنامه ، مقیاس در جه بندی ، فهرست وارسی ، کار آزمایشگاهی ، پروژه تحقیق ، امتحان شفاهی ، تکلیف درسی ، مصاحبه و مشاهده عملکرد و رفتار دانش آموزان در موقعیتهای مختلف اشاره کرد. و سنجش هم می تواند بصورت رسمی مثل اجرای آزمونها و هم بصورت غیر رسمی مانند مشاهده اینکه چه کسی در کار گروهی بصورت رهبر در خواهد آمد. ✅اصطلاح سنجش بیشتر در حوزه روانشناسی بالینی و آموزش و پرورش بکار می رود. تفاوت دیگر میان سنجش و اندازه گیری و آزمودن در این است که هم اندازه گیری و هم آزمودن عموماً با کمیت سرو کار دارند . اما نتیجه سنجش علاوه بر کمیت ، بصورت غیر کمّی (توصیفی ) گزارش می شود.   ✅  ارزشیابی یک فرآیند نظامدار برای جمع آوری، تحلیل و تفسیراطلاعات گفته می شود به این منظور که تعیین شود آیا هدفهای مورد نظر تحقق یافته اند یا در حال تحقق یافتن هستند و به چه میزانی؟ ✅ یکی از ویژگیهای مهم ارزشیابی تعیین کیفیت است.درفرایند ارزشیابی داوری ارزشی باتوجه به کیفیت بعمل می آید. ♻️مقایسه اندازه گیری، آزمودن سنجش و ارزشیابی با یکدیگر: ارزشیابی شامل داوری ارزشی در باره کیفیت موضوع مورد ارزشیابی است که مبتنی بر تحلیل و تفسیر اطلاعات جمع آوری شده است . اطلاعات مورد نیاز ارزشیابی آموزشی به کمک اندازه گیری ( عموماً آزمودن ) یا سنجش گردآوری می شود و هرچه اطلاعات گردآوری شده جامع تر و کاملتر باشند ارزشیابی درست تری صورت می پذیرد. ✅ارزشیابی آموزشی  و پژوهش آموزشی :    هم پژوهش آموزشی و هم ارزشیابی آموزشی جزء فعالیتهای علمی بحساب می آیند . هر دو قویاً بر روشها و فنون بررسی تجربی متکی اند . ✅تفاوت های ارزشیابی آموزشی و پژوهش آموزشی :  1 – هدف ارزشیابی تصمیم گیری است ولی هدف پژوهش استنتاج است ( پژوهش در ک پدیده ها ولی ارزشیابی علاقمند به فهم پدیده ها برای هدایت اعمال دیگران است)  🌹ویژه استخدامی https://eitaa.com/joinchat/3930456308C877cf552f1 ارسال به دوستانتون فراموش نشه✅ 2 – در پژوهش آموزشی مانند هرنوع پژوهش دیگر ، تعمیم پذیری نتایج پژوهش از اهمیت خاصی برخوردار است. در فعالیت پژوهشی کوشش فراوان بعمل می آید تا یافته ها به موارد دیگر تعمیم یابند. 3 – ارزشیابی آموزش با ارزش سرو کار دارد ولی پژوهش آموزش خالی از ارزش است .  4 – پژوهش وابسته به نظریه است اما ارزشیابی الزاماً مبنای نظری ندارد هدف اصلی پژوهش تولید دانش تازه و افزودن آن به نظریه ها ی موجود است . در حالی که ارزشیابی عموماً به منظور حل مشکلات عملی ویژه و کمک به تصمیم گیر صورت می پذیرد ✅پژوهش ارزشیابی: ارزشیابی که بر پایه ی شواهد تجربی جمع آوری شده و به راه هایی که قابل تکرار باشند ، استوار باشد و در آن مسائل مربوط به روایی درونی ، روایی بیرونی و روایی سازه منظور می شود .یا پژوهش ارزشیابی یعنی کاربرد روش های پژوهشی در مسائل ارزشیابی.. 🌹ویژه استخدامی https://eitaa.com/joinchat/3930456308C877cf552f1 ارسال به دوستانتون فراموش نشه✅
🌹نکات روانشناسی تربیتی فصل سوم🌹 🌹ویژه استخدامی https://eitaa.com/joinchat/3930456308C877cf552f1 ارسال به دوستانتون فراموش نشه✅ 🔆درک مفهوم عدد، مهارتهای حرکتی برای بستن بند‌کفش ◀️رشد یا تحول نام دارد 🔆بخش مهم محتوای همه درس های دوران تخصیل طرحوارها هستند 🔆تعامل یا منش متقابل به دو صورت ۱-سازگاری(بیرونی) ۲-سازمان(درونی) انجام می شود 🌹ویژه استخدامی https://eitaa.com/joinchat/3930456308C877cf552f1 ارسال به دوستانتون فراموش نشه✅ 🔆ساخت های شناختی کودکیمان طرحواره از نوع رفتاری ساخت های شناختی دورهای بالاتر عملیات ذهنی از نوع طرحوارهای عملیاتی نام دارد 🔆به جنبه های قابل مشاهده هوش ⬅️محتوا معادل با رفتار درنظریع پیاژه 🔆تفاوت محتوا و طرحواره: توانایی فرد برای انجام کار طرحواره محتوا را شرایط آشکار شدن هر توانایی خاص 🔆از نظر پیاژه زبان عامل پیدایش تفکر نیست+ تفکر مستلزم زبان آموزی است درحالی که هوش پیش از زبان وجوددارد 🔆یکی از عوامل مهم رشد شناختی عامل زمان است 🔆اتفاقات مهم مراحل رشد شناختی پیاژه مرحله حسی و حرکتی شناخت کودک با درگیری فیزیکی و از راه حواس شکل میگیرد مرحله پیش عملیاتی۱-بر عملیات ذهنی تسلط ندارد پس تفکر منطقی ندارد۲- استفاده از نمادها و توانایی استفاده از نمادها کارکرد نشانه شناختی نام دارد۳- خودمداری ۴-جاندارانگاری مرحله عملیات عینی ۱-تفکر براساس موقعیت های عینی۲- حل کردن مسایل عینی ۳-مفهوم بقا یا نگهداری: مفهوم بقای عدد وطول و مایع ۶-۷ مفهوم بقای ماده ۷-۸ مفهوم بقای سطح ۹-۱۰ ۴- طبقه بندی کردن، بازگشت پذیری،ردیف کردن، این همانی، جبران، عدم تمرکز مرحله عملیات صوری: ۱- تفکر انتزاعی ۲- تفکر عملی باروش فرضی-قیاسی ۳- خودمداری نوجوانی به قول سانتروک احساس منحصر به فرد بودن 🌹ویژه استخدامی https://eitaa.com/joinchat/3930456308C877cf552f1 ارسال به دوستانتون فراموش نشه✅ *️⃣فواید استفاده از نظریه پیاژه برای معلمان ۱-معلمان متوجه فرایندهای فکری کودکان شدند ۲-به علت یادگیری کودکان از طریق کار با اشیا و مواد محسوس پس معلم می کوشد تا کودکان اشیا را لمس و دستکاری کنند همان یادگیری اکتشافی پیاژه ۳-کنش کودک با سایر کودکان برای رفع خودمداریکودک و پذیرش دیدگاه بقیه و همچنین استفاده از زبان در تعامل اجتماعی درک کلامی کودک را افزایش می دهد ۴-اموزش برحسب مراحل رشد ذهنی کودک و استفاده از اموزش مستقیم به جای اموزش رسمی #️⃣انتقادات نظریه پیاژه ۱-رشد پیش از یادگیری اتفاق می افتد ۲-خودمحوری کودک وجودندارد چون او قادر به درک دیدگاهای دیگران است ۳-ایراد بندورا به مرحله ای بودن رشد ۴-بیشتر بزرگ سالان ۴۹تا ۶۰درصد بر خلاف نظر پیاژه قادر به تفکر با عملیات صوری نیستند 🌹ویژه استخدامی https://eitaa.com/joinchat/3930456308C877cf552f1 ارسال به دوستانتون فراموش نشه✅
cc0be1321c88399c8a593811739dcde8_230402_175259.pdf
3.63M
✅خلاصه فصل اول تا چهاردهم 📗روانشناسی تربیتی 🌹ویژه استخدامی https://eitaa.com/joinchat/3930456308C877cf552f1 ارسال به دوستانتون فراموش نشه✅