eitaa logo
مجموعه علمی،فرهنگی معارج
1.7هزار دنبال‌کننده
519 عکس
93 ویدیو
129 فایل
مجموعه ی مجازی ،آموزشی و فرهنگی معارج ⭕ هدف: نشر معارف وعلوم دینی در سطوح مختلف (بدون هیچ گونه وابستگی) #عقلی #نقلی #طب ⁦🎗️⁩بدون #وابستگی ⁦⁦⁦🎗️ ⁦ 🔖ادمین: @Hekmat_hasan ⭕صفحه ما⭕: https://moarej.blog.ir/ ⭕حامی معارج ⭕👇👇 @Hami_mareg
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی ◼انا لله واناالیه راجعون خبر در گذشت عالم ربانی و فقیه اهل البیت عصمت و طهارت حضرت ایت الله المعظم علوی گرگانی (قدس سره) که از مردمی ترین علمای عصر حاضر بودند قلب همه ی محبان قرآن وعترت را جریحه دار کردند . عالمی که گاهی خود به استفتاء مردم پاسخ می گفتند و همواره قابل وصول توده مردم بودند و سبک زندگی ساده او نمایانگر زهد سلف صالح بوده است . درگذشت این فقیه قران وعترت علیه السلام را به محضر امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تسلیت عرض می کنیم . وبرای بازماندگاه آن بیت شریف صبر و برای آن فقید سعید علو درجه خواهانیم . ( حسن خواه )
۱۵ مارس،‏ ۱۷.۰۰.mp3
16.79M
جلسات مناجات شعبانیه استاد حسن خواه جلسه ۲۲ 🆔 @kellasetegadi
🔰دروس چهارشنبه 📗قانون بوعلی ⏰ساعت برگزاری: ۲۰ : ۳ 📗قانونچه چغمینی(طب) ساعت : ۴ 📗شرح مناجات شعبانیه ساعت : ۵ 💢لینک برگزاری کلاس آنلاین👇👇👇👇 https://meet.google.com/yoc-mmds-sbg 🆔 @kellasetegadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔بزرگان سیر سلوک ما چنان فرموده اند : 🍃 نگویمت که همه ساله می پرستی کن سه ماه می خور و نه ماه پارسا می‌باش 🍃 انسان باید سه ماه میگساری کند . وان سه ماه ماه رجب ،شعبان ،رمضان است .که این مستی وعشقبازی با ذات حق ۹ ماه دیگر انسان را تامین میکند . ✅ شواهد : 👌اللّٰهُمَّ إِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتِينَ إِلَيْكَ و الِهَةٌ 👌ربِّ زدنى فيك تحيّراً 👌إِلٰهِى وَ أَلْهِمْنِى وَ لَهاً بِذِكْرِكَ إِلىٰ ذِكْرِكَ پ ن : کسی که زبان عرفای شامخین را نمی شناسد وبا زبان عرفی به سمت این معارف میرود قطعا از غافله دور است . چرا که این قوم ملامتیه اغراض متعددی دارند .
✅ متن درس امروز قانون همراه با حواشی اولیه و چک نویس استاد : ✔ اول ارکان / مزاج / خلط / فصل اول ماهبت خلط . ماهیت خلط : جسم / جنس / جسم طبیعی / رطب : یعنی سهولت قبول اشکال عنصری . رطوبت بالفعل خیسی ! رطوبت بالقوه رطوبت دارو .. که در بدن بالفعل تبدیل به رطوبت می شود . فتحصل همه اخلاط رطب اند و اما این که گفته می شود سودا و صفرا خشک است یمکن ان یقول فی الافاده . سیال : قید دوم است بعضی از رطب ها لیس به سیال . اما الخط سیال . به صورت حرکت طبعیه حرکت می کند به سمت محلی که یمیله! و لهذه القید است که خلط نفوذ می کند . و از طرفی بعضی از سیال ها رطب نیست لذا با گفتن سیال از رطب بی نیاز نمی شویم آن چنان که در رطب هم سیال را نمی رساد ‌. البته سخن برخی میگویند شکل پذیر ( ب ) مستلزم سیال هست . پس حرف سابق بهتر است . قطب الدین و قرشی : سهولت شکل پذیری چون در صفرا و سودا یابس هستند . اما همان رطوبت بالفعل و خیس بودن بگیریم هیچ اشکالی ندارد کما قلنا فی درسنا القانونچه البته خیس بودن ذات یک شی چون تعریف حدی است .مثلا : یلزم القبول الاشکال را. تعلیم چهارم الْخِلْطُ : جِسْمٌ رَطْبٌ سَيّالٌ يَسْتَحِيلُ ( تغییرات کیفی / تغیرات صورت نوعیه کون و فساد ) إلَيْهِ ( قالوا : یقال اینجا به معنای صورت نوعیه استحال الی یعنی صورت نوعیه ماء استحاله به هوا یافت . اما بدون الا معمولا می گویند استحال باردا . و این قید گفت تا کیلوس خارج شود . اما کیلوس استحاله جوهری نیست فاغتنم ) الْغِذَاءُ ( قرشی : غذا معنای آن چه که می تواند بدل ما یتحلل شود این که می خوریم غذای بالقوه است . / ما فقط جماد خواریم شی یا قوه غذاییت دارد یا استعداد فاغتنم ! و معنای اینجا غذای بالقوه است ) أَوَّلًا ( چون ثانیا به چیزهای دیگر این یعنی این ثانیا ما لیس به اول ! مراد اولا را گفت تا یتمیز الخلط عن رطوبت ثانیه که متاخر از خلط اند . ) قرشی : تعریف باید جامع و مانع باشد بلغم سفت دیگر رطب و سیال نیست . پاسخ. رطب وسیال دامنه گسترده ای دارد . بنابراین در سودای سوخته . و همه این ها قیاسی ! املی : رطب فی الحس مثل روغن . برخی این ها که غیر طبیعی هستند و از خلطیت خارج شده اند . بلغم زجاجی و بلغم کچی / ! می شود گفت : تا حدی که خلط رطب سیال و الا به اعتبار ماکان خلط . فَمِنْهُ خِلْطٌ مَحْمُودٌ وَ هُوَ الَّذِى مِنْ شَأْنِهِ ( استعداد و قوه ) أنْ يَصِيرَ جُزْءا مِنْ جَوْهَرِ الْمُغْتَذِى ( عضوی که دارد غذا میگیرد)وَحْدَهُ أوْ مَعَ غَيْرِهِ،( خلط محمود وحده فقط خون بقیه معین اند/ یک خلط به تنهایی جز بافت نمی شود وبا غیر خودش چنین میشود ریه صفرا و مغز بلغم ) وَ مُتَشَبِّهاً بِهِ وَحْدَهُ أوْ مَعَ غَيْرِهِ ( بعضی جا ها جز بافت شده و لی شبیه بافت نشده. وان خلط محمود نیست . ) وَ بِالْجُمْلَةِ سادّاً (خلط ان است که می تواند بنشیند) بَدَلَ شَىْ‌ءٍ مِمَّا يَتَحَلَّلُ مِنْهُ ( بافت ها در حال تحلیل وتحلل) ، وَ مِنْهُ فَضْلٌ وَ خِلْطٌ رَدِى‌ءٌ وَ هُوَ الَّذِى لَيْسَ مِنْ شَأْنِهِ ذَلِكَ أَوْ يَسْتَحِيلَ فِى النَّادِرِ إلَى الْخِلْطِ الْمَحْمُودِ ، وَ يَكُونُ حَقُّهُ قَبْلَ ذَلِكَ أنْ يُدْفَعَ عَنِ الْبَدَنِ وَ يُنْفَضَ.
متن فرهنگی ( نیمه شعبان )
متن فرهنگی ( نیمه شعبان )
آماده سازی بسته های عیدانه عید بزرگ نیمه شعبان ماه علمی فرهنگی معارج
آماده سازی بسته های عیدانه عید بزرگ نیمه شعبان ماه علمی فرهنگی معارج