اطلاعیه
به دلیل ایام امتحانات دانش پژوهان دروس مجموعه معارج تا یک بهمن ماه #تعطیل است
تعجبم از ان است که بدنه حوزه *معاصر اغلب نو اوری حدیثی شان و قرانی شان با حفظ نقض و ابرام اصولا برگرفته از حضرت علامه جوادی املی(حفظه الله ) است حتی انتخاب احادیث نابی که این بدنه دارند اصولا در کلمات ایشان بوده . اما مع الاسف هرگز قدرشناس ایشان نیستند . واغلب اشاره به منبع کلام شان وصاحب حیات شان نمیکنند .!
حاشا
باسلام .
اگر ممکن است درباره عنوان لیله الرغایب توضیح دهید؟!
پاسخ:
اگرچه روایات لیله الرغائب سندا متقن نمی باشد وانچه از شیعه نقل شده مرسل و منقول از اثار عامه موضوع است ،
اما استحباب اعمال وارده ان بعید نیست. اقلا از باب رجاء.
و در معنای رغایب ترجیح باهمان معنای حضرت علامه جوادی میباشد که در درس فرمودند : رغائب به معنای شب آرزوها نیست بلکه شب رغبت ها و گرایش ها و مجذوب شدن هاست لذا آن انجذاب و گرایش و میل و شوق را می گویند رغبت، در برابر رهبت. خدای سبحان جنّاتی دارد که ما را به آنها ترغیب کرده و برای روح ما هم بهشتی دارد که ما را به آن هم ترغیب کرده است.»
حسن خواه
۲۰ ژانویه، ۱۸.۳۵.mp3
31.01M
همایش «کتاب که ماهی براید »
بزرگداشت مرحوم حکیم متاله حاج مولی هادی سبزواری (قدس سره )
استاد حسن خواه
اندر اهمیت علوم فلسفی همین بس که اثبات موضوعات تمام علوم به عهده آن است واز طرفی اسلامی کردن علم ودانشگاه جز از قامت رعنای فلسفه ساخته نیست .
حکمت متعالیه فلسفیه الحدوث و عرفانیه البقا است و حکیم الهی درمی یابد که خود باید به عین سفر کند و متاله بگردد . ومرحوم سبزواری شخصیتی عارف و فیلسوف بوده واز گوش به آغوش رهیده بوده اند.
محقق سبزواری گرچه مرجع تقلید نبود اما مرجع تحقیق است
عقل است که علم را عقال میکند واگر عقل در جامعه حاکم نباشد چیزی جز توحشِ صهیونیزم نخواهد بود. وعقل قطب فرهنگی جامعه انسانی واسلامی است * . بِالْعَقْلِ يُعْتَقَل**(العلم )
*مقدمه کافی
**کافی
همایش معرفی «کتاب که ماهی براید»
https://eitaa.com/kellasetegadi