eitaa logo
مجموعه علمی،فرهنگی معارج
1.7هزار دنبال‌کننده
519 عکس
93 ویدیو
129 فایل
مجموعه ی مجازی ،آموزشی و فرهنگی معارج ⭕ هدف: نشر معارف وعلوم دینی در سطوح مختلف (بدون هیچ گونه وابستگی) #عقلی #نقلی #طب ⁦🎗️⁩بدون #وابستگی ⁦⁦⁦🎗️ ⁦ 🔖ادمین: @Hekmat_hasan ⭕صفحه ما⭕: https://moarej.blog.ir/ ⭕حامی معارج ⭕👇👇 @Hami_mareg
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Voice 022.m4a
27.81M
جمع بندی مطالب ۵ ویژه سال چهارم و پنجم و ششم (حوزه علمیه ) جلسه مختص سال چهارم برهان حدوث انتها
22.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدیون امام و شهداء 📹آيت الله العظمی جوادی آملی:

«ایام است. همه ما مدیون امام و شهداییم. بدانید شهدا آدم های کوچکی نیستند. سنگر بان انقلاب .
اصول کافی.m4a
13.81M
📗اصول کافی 📗کتاب الحجه 📗باب :ویژه فاطمیه _۶۱
شواهد الربوبیه ۱۹۹.mp3
19.75M
جلسات_شواهد_الربوبیه 🎧 ۱۹۹ خواه 📗# مشهد سوم.شاهد اول اشراق
▫️ السلام علی المعذب فی قعر السجون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنبیه باید دانست کریمه شریفه که از تفقه در دین یاد میکند ان هم درباب تفعل ازبرای اسراری است: اولا تفقه با تکلف و ثانیا با تدریج حاصل میشود لذا فقهای گرام اندر توضیح وصول به فقاهت فرموده اند با مژه کوه کندن ! و اما باید ملتفت بود فقاهت یک معنای منقول مصطلحِ متشرعی دارد و یک معنای مطلق اولی که در متون مراد همان تفقه عام به گستره اسلام است ونمی توان تفقه را مصادره به احکام فرعیه جزئیه کرد خصوصا انذار که ذیل کریمه است با بیان معارف و امور مبدا ومعاد بیشتر هماهنگ است . والبته با توجه به اصل و فرع بودن ِمباحث وموضاعات ان شرافت اقسام فقاهت هم متفاوت است . برخی شریف وبرخی اشرف خواهد بود
تبصره یکم :هر انچه که وجود و شیئیت بر او صدق کند چه بالذات و چه بالعرض ایه ی حق واینه اوست. بنابر قران شریف هم شب و هم روز وهمچنین* شاخص و ظلال را ایه حق میداند . که یکی شی بالذات ودیگری بالعرض است . دوم : چون وجود یا مظاهر مشکک اند وذو مراتب ،طبق اصالت و تشکیک همه مراتب از کمال برخوردارند** با حفظ اطلاق و تقیید که هر عالی اشرف است به نسبت دانی بنابر این باتوجه به مراتب داشتن مظاهر برخی شریف وبرخی اشرف خواهند بود*** سوم : گرچه عقل طبق قائده برین الواحد و اشارات روایی و قرانی اولین صادر عقل است که در بعض مرویات از همان به (نور نبینا )یاد شده است . و البته تعیر عقل هم منقول است اما باید خبیر بود که مراد از عقل منفصل است و نه متصل . چهارم : چون عالم ماده دار حرکت است پس برخی از ظهورات طبعا به حسب این نَشئه ونه از باب 《ان من شی الا عندنا خزائنه 》زمان مند خواهد بود . و ظهور شان در این موطن متناسب همان است . پنجم : رسول اکرم با وصف نبوتِ مهمین**** بر همگان است و تجلی اعظم است که در دعای امشب عرضه میداریم《 «اللهم إنّی اسئلک بالتجلّی الأعظم فی هذه اللیلة》***** مبعث هم نمود تام ان تجلی اعظم است که او با هیمهنه بر انبیاء مجرای اتم《 علمکم مالم تکونوا تعلمون 》 ششم: چون شرافت زمان به متزمن است و برکت شب قدر به نزول قران است ‌ لذا لیله مبعث از باب وحدت متزمن کم تر از شب قدر نخواهد بود انچنان که برخی از اهل معرفت گمان کرده اند وان را احیاء گرفته اند که خالی از وجه صحتا نمی باشد . حسن خواه ______________ *جعلنااللیل و النهار ایتین فمحونا ایه اللیل ** بنابر این مطلب علم همگانی و تسبیح همگانی قابل حل است و این مطلب اشاره صدرا (قدس سره) هم می باشد . ***رک نهایه فروعات تشکیک ****«وَ أَنْزَلْنٰا إِلَيْكَ‌ اَلْكِتٰابَ‌ بِالْحَقِّ‌ مُصَدِّقاً لِمٰا بَيْنَ‌ يَدَيْهِ‌ مِنَ‌ اَلْكِتٰابِ‌ وَ مُهَيْمِناً عَلَيْهِ ***** دعای شب مبعث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا