⭕️ دعوت به همکاری
🔸گرافیست
🔸کدنویس
🔸خبرنگار
✔️ علاقمندان میتوانند رزومه خود را از طریق زیر در تلگرام ارسال نمایند
t.me/arghavanhouse
6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 روش کلیدی در قصه گفتن برای کودکان!
🔻معمولا کتابها در صدد انتقال مفهومی به بچهها هستند. گاهی نویسنده خیلی مستقیم در طول داستان یا پایان آن، نتیجه را بیان میکند.
🔴 اگر به این شکل عمل شود، بچهها عادت میکنند، همیشه نتیجهگیریها حاضر و آماده در اختیارشان باشد.
هر دو کتاب «قلقلی آب را هدر نده! بی آب موندن خیلی بده!» و «آب چال» در مورد آب برای بچه ها نوشته شده است.
✴️ در کتاب اول خیلی مستقیم به بچه ها گفته میشود که آب را نباید هدر داد.
✴️ اما در کتاب دوم، هیچ صحبتی از هدر ندادن آب حرف نیست.
بلکه تصویرگری کتاب به گونهای است که در هر صفحه تعدادی از حیوانات مشغول خوردن آب از چالهای هستند و در صفحه این چاله، کوچک و کوچکتر می شود تا به جایی میرسد که هیچ آبی وجود ندارد و همه جا خشک است.
♨️ اما در اینجا توجه به این نکته لازم است که نباید ناامیدی و را در وجود بچهها ترزیق کرد. به همین دلیل در ادامه این کتاب، قطره بارانی نشان داده شده که از آسمان میآید و همه چیز سر جای خودش قرار میگیرد.
☑️ پس ازخواندن هر کتابی برای بچهها خوب است راجع به آن با هم گفتگو کنیم تا مفاهیم برای بچهها جا بیفتد و فرآیند خواندن تکمیل شود.
"خانم محسنی"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_محسنی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#کتاب #کتاب_خواندن
#قصه #قصه_گویی
✅ @keraamat_ir
💡 دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
🔸١۶ ساعت آموزشی، به صورت مجازی (آفلاین)
⏰ از ۱ مرداد به مدت ۳ هفته
⭕️مهلت ثبت نام تا ۳۰ تیر ماه
🔻 همراه با اعطای گواهی معتبر از طرف مرکز تربیت مربی کرامت و باشگاه فکرپروری و خلاقیت
🔴 کد تخفیف ویژه به مناسبت غدیر
smhkt20
✔️ پشتیبانی در پیام رسان بله
@taakt
@keraamat_yar
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام
www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اشتباهی که بچهها را وسواسی میکند!
🔻بهترین کار برای آموزش نظم در بچهها، قرار دادن ساعت نظم است.
مثلاً گوشی خود را برای ساعت ۷ شب کوک کنید و با آغاز زنگ زدن ساعت، مثل یک بازی، همه با شور و هیجان وسایل را در جای خود قرار دهند.
✔️ بهترین راه برای جمع کردن اسباب بازیها، ریختن آن در سبد است.
❌ در حالی که مادران وسواسی، بچههای خود را مجبور می کند که اسباب بازیهای را با نظم خاصی در کمد قرار دهند.
مثلا باربیها یک جا، پشمالوها یک جا و ... . در حالی که نیاز به چنین کاری نیست و خیلی راحت میتوان همه اسباب بازیها را در چند سبد قرار داد و این به بچه ها حس آرامش می دهد و باعث می شود از بازی لذت ببرند.
🔴 اگر چنین کاری انجام ندهیم، کم کم بچهها دچار وسواس می شوند و شاهد این هستیم که بسیاری از والدین از وسواسی بودن بچهها شکایت دارند.
☑️ دلیل این موضوع این است که خود ما از ابتدای بچگی ریشههای آن را با تذکر های زیاد و مداوم در بچهها ایجاد کردیم. بنابراین حواسمان باشد برای جمع کردن اسباب بازیها در ساعت نظم چند سبد قرار دهیم تا بچه ها اسباب بازی هایشان را در آن بریزند.
"خانم دکتر علیدوستی"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_علیدوستی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#اسباب_بازی #بازی
#وسواس #نظم
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش تربیت خانههای چندفرزندی اینجوریه!
🔻بعضیها میگویند شما که میگویید فرزند زیاد داشته باشید، اگر فرزندان زیاد شدند، نمیتوانیم تربیتشان کنیم.
🔴 این حرف غلط است! توجّه داشته باشید که تربیت فرزندان اینجور نیست که انسان بخواهد، یکیک بچّهها را مثل یک شاگرد معیّنی دعوت و تربیت کند.
☑️ تربیت فرزندان، تربیت تکتک فرزندان نیست، تربیت محیط خانواده است. محیط خانواده که خوب بود، چه بچّه یکی باشد چه پنج تا، فرقی نمیکند. بهطور طبیعی، خوب تربیت میشوند.
"مقام معظم رهبری"
شرح حدیث ۱۳۹۵/۹/۱۵
نشانی برای دریافت فیلم:
http://panahian.ir/post/3663
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#مقام_معظم_رهبری
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#فرزندآوری #فرزندزیاد
#خانواده #چندفرزندی
✅ @keraamat_ir
📣 به اطلاع شرکت کنندگان بسته های ویژه نوروزیِ
🔸کلیات تربیت دینی فرزند
🔸 تربیت مشاور و پشتیبان تربیت دینی پیوند
🔸 الزامات تربیتی اندیشه شهید مطهری
میرساند؛
اگر پیامک کانال اطلاع رسانی آزمون بسته ها را دریافت نکرده اید و یا در کانال ها عضو نشده اید، تا اول مرداد به کاربری @keraamat_site
اطلاع دهید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری موتور بچهها رو برای یادگیری روشن کنید!
🔻در آموزش مهم این است که ما مسائل خود بچهها را در نظر بگیریم.
❓ممکن است این سوال ایجاد شود که اگر ما مسائل بچهها را در نظر بگیریم، پس چیزهایی که لازم است به آنها یاد دهیم چه میشود؟ مثلا اینکه باید یاد بگیرد دروغ بد است یا چطور نماز بخواند؟! این پرسش، دو پاسخ دارد.
✴️ پاسخ اول این است که وقتی که ما به مسائل خود بچهها توجه کردیم، بچهها به واسطه آن مسئله، سراغ مسائل دیگر علمی نیز خواهند رفت. به عبارتی موتور یادگیریشان روشن میشود.
مثلاً اگر مسئله او این است که یک مهمانی بگیرد و آش درست کند به واسطه آن، اندازهها و وزن را یاد میگیرد.
✴️ نکته دوم اینکه اگر قائل هستیم که بچه ها فطرت دارند، کمال گرا هستند، زیبایی را دوست دارند، کشف حقیقت را دوست دارند و ... همه اینها به این میانجامد که دنبال آن باشند که این دنیا را چه کسی به وجود آورده؟ اگر دنبال این باشد، خدا را می شناسند، اگر خدا را بشناسند، دین را میشناسند، اگر دین رو بشناسند، پیامبر را میشناسد و اگر پیامبر را بشناسند، نکاتی که پیامبر بر آن تأکید دارد را میشناسند.
اما اگر مثلا بگوییم پیامبر بر به دنبال علم بودن تأکید دارند، اثری بر بچهها نخواهد گذاشت.
☑️ بنابراین، خیلی مهم است که ما مسئله خود بچهها را در نظر بگیریم.
"آقای ذوفن"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
#استاد_ذوفن
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#آموزش #یادگیری
#نماز #دروغ
✅ @keraamat_ir
8.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 درسهای مدرسه به چه دردمون میخوره؟!
🔻قاعدتاً حفظ کردن محتوای کتابهای درسی؛ چه فرمولهای ریاضی، چه علوم انسانی و چه ویژگیهای گونه های مختلف حیوانات؛ هیچ کدام به تنهایی در زندگی ما به کار نمیآید.
اما اینها شیوهای از فکر کردن را به ما هدیه میدهد که آن به کار ما خواهد آمد و آن شیوه علمی فکر کردن است.
♨️ وقتی در کلاس، ره یافت اصلی گفتگو باشد، باعث میشود حتی اگر آن مبحث مورد علاقه بچهها نباشد، آن را همراهی کنند و کلاس برایشان جذاب باشد.
برای اینکار سه راه همدلی در کلاس وجود دارد.
✴️ اول اینکه احساس طرف مقابل برای من مهم باشد.
مثلاً اگر بچهها خسته هستند، بدون توجه به خستگی آنان، درس را ادامه ندهیم، بلکه از آنها بخواهیم کمی با هم دستهایمان را حرکت دهیم و بعد از آن کلاس را ادامه دهیم.
✴️ دوم اینکه نیازهای آنان را در نظر بگیریم.
مثلاً اگر در زنگ تفریح بچهها با هم دعوایشان شده و ناراحت به کلاس آمدهاند، به احساسشان بی توجه نباشیم و از طرفی همه زمان کلاس را هم به آن اختصاص ندهیم.
بلکه بگوییم، بچهها اگر موافق باشید، 5 دقیقه آخر کلاس راجع به موضوع شما با هم صحبت میکنیم.
✴️ سوم تغییر در شیوه بیان است.
اگر دیدیم بچهها به هر دلیلی مطلبی که توضیح داده شده را متوجه نمیشوند، شیوه بیان را تغییر دهیم.
☑️ این روشها موجب میشود، بچهها احساس کنند احساس و نیازشان در نظر گرفته شده، به همین دلیل با ما همراه میشوند.
"خانم قنبریان"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
#استاد_قنبریان
#تربیت_فرزند
#تربیت_کودک
#آموزش #گفتگو
✅ @keraamat_ir
📍برنامه گفتگوی زنده (لایو)
✏ موضوع: پرورش تفکر در متربی
🎥 گفتگو با استاد:
جناب آقای صادق ذوفن
📌 پنجشنبه ۳۰ تیرماه
🕰 ساعت ۲۲
📺 پخش از صفحه اینستاگرام کرامت
https://instagram.com/keraamat_ir?igshid=YmMyMTA2M2Y=
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 انبیأ چگونه متفکر تربیت می کردند؟!
🔻شناخت را نمی توان به شکل صادراتی و تحمیلی به افراد داد. بلکه خود انسان بايد به تفکر بپردازد و به شناخت برسد. حتی انبیا به کسی شناخت صادراتی نمی دهند.
مثلا پیامبر نمی گوید شما قبول کنید که خدا هست، یا معاد هست، یا جهنم و بهشت هست.
♨️ بلکه کار انبیا این است که به ما تعلیم بدهند که چگونه تفکر کنیم تا خودمان به شناخت برسیم.
✔️ یعنی به جای اینکه اون شناخت رو همینجوری بگذارد در وجود من، یک کاری میکند این ابزار رفت و برگشت بین معلوم و مجهول انقدر قوت پیدا بکند که وقتی با مجهول های جدید مواجه شدم ، بتونم از معلوم های قبلیم استفاده بکنم، این حرکت رو انجام بدم. به این می گویند تفکر.
⚡️ برای به جریان افتادن فکر من نیاز دارم به چیزی به اسم سؤال.
که اصلا کار انبیا سؤال قشنگ مطرح کردن بوده.
☑️ کار انبیا این بوده که اون معلوم های آدم ها رو با سؤال های بنیادین به هم بریزه، دوباره در موردش فکر بکنن و اگر من مجهول جدی یا سؤال یا مسئله جدی نداشته باشم، اتفاقی به اسم تفکر رقم نمی خورد، اتفاقی به اسم شناخت رقم نمی خورد، اتفاقی به اسم عقل و تعقل رقم نمی خورد، و این بهترطلبی من نمیتونه رقم بخوره، و من نمیتونم یه حرکت انسانی داشته باشم.
و من مجبورم حرکت بکنم، حرکت طبیعی یا غریزی انجام بدم.
"آقای ولی"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_ولی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#آموزش #انبیا
#سؤال #تفکر
✅ @keraamat_ir
17.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چه میزان علائق در تفکر دانش آموزان تأثیر دارد؟!
🔻پرورش فکر چند مقدمه دارد که مهمترین پایه آن تزکیه نفس و تهذیب است.
ما معمولا از دیدگاه روان شناختی روز انسان را به سه بعد تقسیم می کنیم، بعد رفتاری، بعد بینشی، و بعد گرایشی.
یعنی هر ساحتی از وجود انسان و هر فعل و انفعالاتی در درون انسان ذیل یکی از اینها می گنجد.
⚡️ وقتی اسم تفکر می آید آن را قرین ساحت بینشی می دانیم و اگر می خواهیم پرورش تفکر در دانش آموز و متربی اتفاق بیفتد، باید ببینیم چه اتفاقی در ساحت بینش و اندیشه دانش آموز می افتد.
♨️ چرا که رفتار در اندیشه موثر است، به قول شهید مطهری ما بحث آزادی عقیده را قبول نداریم، اما به آزادی تفکر اعتقاد داریم و مبنای آزادی تفکر ، آزادی معنوی است.
☑️ برای آزادی تفکر و آزادی اندیشه، بیش از آنچه که در ساحت اندیشه ی دانش آموز و متربی کار کنیم ، باید در ساحت گرایش های دانش آموز توجه کنیم و ریشه های انحرافات بینشی و اندیشه ای را در ساحت گرایش و علایق جستجو کنیم.
"آقای امینیان"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_امینیان
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#آموزش #اندیشه
#سؤال #تفکر
✅ @keraamat_ir
💡 دوره مجازی (آفلاین) معلم خلاق دبستان
✅ به همراه فرصت شغلی بعنوان همدرس
🔴 مهلت ثبت نام تا ۸ مرداد
📜 اعطای گواهی معتبر از سوی مرکز کرامت و گروه آموزشی بردار
⭕️ دریافت کد تخفیف (برای شرکت کنندگان دوره های قبل ) و پشتیبانی دوره با:
@keraamat_majazi
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir