🔰 چرا تربیت بچه هامون ماندگار نیست؟
🔻 اگر فقط لباس كسى را عوض كرديم و چادر بر سرش انداختيم و نمازخوانش نموديم و با شعارها و تلقينها و يا تشويقها و تهديدها، داغش كرديم، بدون اين كه از درون روشنش كرده باشيم و عشقى در نهادش گذاشته باشيم، ناچار در محيطى ديگر سرد مىشود و يخ مىزند؛ همانطور كه آهنِ تفتيده در محيط ديگر، سرد و سخت مىشود. براى سازندگى و تربيت بايد از اعماق شروع كرد. هنگامى كه مىخواهيم رفتار و گفتار كسى را عوض كنيم، هنگامى كه مىخواهيم لباس كسى را دگرگون كنيم، بايد پيش از اين مرحله، عشقها و علاقههايش را عوض كنيم و شناختها و فكرهايش را... كه ادامهى تفكّر، شناخت است و ادامهى شناخت، عشق و ادامهى عشق، عمل.
استاد علی صفایی حائری. مسئولیت و سازندگی. ص ۴۴
#استاد_صفائی_حائری
#تربیت_کودک
✅ @keraamat_ir
4.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 پیام دکمه قرمز تلویزیون به ما!
🔻 درباره استفاده از تلویزیون یک پیشنهادی معروف به نام دکمه قرمز در دنیا مطرح است. دکمه قرمز همان دکمه خاموش کردن تلویزیون است. اندیشمندان ارتباطات معتقدند یکی از دلایل تعدد کانالهای تلویزیونی اختراع کنترل است! اگر کنترل وجود نداشت تعداد کانالهای تلویزیون اینقدر زیاد نمیشد. چون زمانی که کنترل تلویزیون نبود باید از نزدیک کانالها را تغییر میدادیم. در این حالت مگر چقدر انسان حوصله میکند که بنشیند و یکی یکی کانالها را تغییر دهد؟! دکمه قرمز میگوید حتی برای استفاده از تلویزیون برنامهریزی داشته باشید. یعنی با هدف تلویزیون رو روشن کنید، برنامه مورد نظر خود را ببینید و پس از تمام شدن آن برنامه، تلویزیون را خاموش کنید. اما ما معمولاً بعد از پایان یک برنامه همه کانال ها را میگردیم. رژیم مصرف رسانه یعنی باید در مصرف رسانه رژیم گرفت. این یعنی هر چیزی به اندازه خودش باید مصرف شود یعنی هیچ رسانهای جای رسانههای دیگر را نمیگیرد. هیچ وقت کتاب جای تلویزیون را نمیگیرد. حتی اگر فیلمِ رمانی را ساختهاند، فیلم یک چیز و کتاب آن، چیز دیگریست.
دکتر سید بشیر حسینی. دوره تربیت رسانه
#تربیت_رسانه
#استاد_سید_بشیر_حسینی
✅ @keraamat_ir
2.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 روش اثرگذاری پدر در تربیت
🔻 بچهها بخش زیادی از رفتارهایشان را از کارهایی که ما انجام میدهیم الگو میگیرند. این که ما با همسر، همسایه و با خود فرزند چگونه برخورد میکنیم در رفتار کودک ما اثر دارد. اما رفتار یک پدر زمانی بر بچه ها اثر دارد که با فرزند ارتباط عاطفی خوب داشته باشد. هیچ آموزشی بدون ارتباط صمیمی امکان پذیر نیست. پدرها باید با بچه ها زیاد تفریح بروند و تحریک هیجانی داشته باشند. وقتی با بچهها کشتی میگیرید و در عین حال از یک مسئله اخلاقی صحبت میکنید در وجود او اثر میگذارد و باقی میماند.
#تربیت_فرزند
#استاد_فرحبخش
#نقش_پدر_در_تربیت
✅ @keraamat_ir
🔰 کودکم به خراب کردن اسباب بازیش اهمیت نمیده!
1⃣ مدیریت انعطاف پذیری کودکان: بی تفاوت بودن نسبت به خراب شدن یک اسباب بازی در این بازه سنی، نشان دهنده بیمسئولیتی کودک نیست اما باید آن را مدیریت کرد.
2⃣ گفت و گو درباره خرابی اسباب بازی: وقتی اسباب بازی کودک خراب میشود با او وارد گفت و گو شوید. مثلا، «به نظرت ماشینت کلا به درد نمی خوره؟ من دارم میبینم که هنوز چرخاش سالمه. فقط درِ سمت رانندش کَنده شده».
3⃣ مسئولیت سپاری: مسئولیت پذیری به تدریج با الگوگیری از پدر و مادر شروع میشود و عمده آن مربوط به هفت سال دوم است اما در دوره اول هم، کم کم کودک را مسئول کارهای کوچک کنید. مثلا سر سفره: «شما امروز مسئول برنج ریختن هستی یا شما امروز مسئول شستن قاشق ها هستی.
#مشاوره_تربیتی
#تربیت_کودک
#مسئولیت_پذیری
✅ @keraamat_ir
#کارگاه_سبک_زندگی_سالم_از_دیدگاه_طب_سنتی
🎙 *مدرس:* دکتر زندهدل
📆 *زمان:* ۲۹ تیر و ۱ مردادماه
⏰ *ساعت* ۱۸:۳۰ الی ۲۰
🌐 لینک ثبت نام: https://evnd.co/HTRth
🏁 مهلت ثبت نام: ۲۸ تیر ساعت ۱۲
مرکز مشاوره دانشگاه امام صادق(ع) با همکاری دفتر حیات طیبه
آخرین اخبار دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امام صادق علیهالسلام:
ble.ir/join/OTI1MDMzYz
✅ @keraamat_ir
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 اثر خطای مربی در تربیت چطور هست؟
🔻 خطای سهوی «ولی» او را از ولایت ساقط نمیکند و حتی در نظام خلقت خطای او جبران میشود. این امر مانند اجتهاد است که اگر مجتهد درست فتوا دهد، دو ثواب دارد و اگر غلط فتوا دهد یک ثواب دارد. چون با تمام وجودش تلاش کرده که حکم خدا را کشف کند. مربی هم که تمام تلاش خود را برای رشد متربی خود انجام داده اگر اشتباهی کند، نه خود ضرر میکند و نه متربیش. اما اگر مربی عمدا کند سقوط میکند و اگر متربی عالماً و عامداً از او تبعیت کند همراه مربی سقوط خواهد کرد.
حجت الاسلام دسمی. دوره کرامت۲
#حجت_الاسلام_دسمی
#ویژگی_های_مربی
✅ @keraamat_ir
💡 *دوره مجازی روش تدریس فارسی*
🔸مدرس: سرکار خانم معصومه نجفی
🔸۱۲ ساعت آموزشی طی ۴ هفته
⛔️ شروع دوره: ۲ مرداد
📌همراه با اعطای گواهی از طرف مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع)
🔴 کد تخفیف اعضای کانال کرامت: tafimk5
📌اعطای کد تخفیف به مخاطبان دورههای گذشته کرامت
🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
💡 دوره مجازی روش تدریس ریاضی دبستان
🔸مدرس: جناب آقای داوودی
🔸۲۴ ساعت آموزشی طی ۸ هفته
⛔️ شروع دوره: ۲ مرداد
📌همراه با اعطای گواهی از طرف مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع)
🔴 کد تخفیف اعضای کانال کرامت: trdyk5
📌اعطای کد تخفیف به مخاطبان دورههای گذشته کرامت
🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
💡 دوره مجازی روش تدریس زبان انگلیسی
🔸مدرس: دکتر آریان پور
🔸 ۵ساعت آموزشی طی ۱هفته
⛔️ شروع دوره: ۲ مرداد
📌همراه با اعطای گواهی از طرف مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع)
🔴 کد تخفیف اعضای کانال کرامت: ktsegr5
📌اعطای کد تخفیف به مخاطبان دورههای گذشته کرامت
🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 غیبت پدرها در تربیت!
🔻 اولین و جدی ترین مشکل ما این است که در فضاهای تربیتی و کنشهای ارتباط با فرزندان با فقر حضور پدران مواجهیم و متاسفانه بعضی مادران به ترویج این آسیب کمک میکنند. مثلاً وقتی پدر اظهار بی تمایلی یا خستگی میکند، مادران به جای آنها در جلسات تربیتی مدارس حاضر میشوند. معمولاً استقبال خانمها از جلسات مشاوره نیز بیشتر از آقایان است، چون آقایان معمولا میگویند خودمان همه چیز را میدانیم. اگر قائل باشیم که خانواده برای رشد و تعالی نیاز به دو بال پدر و مادر دارد، نمیتوان با تک بال حرکت کرد. در ادبیات دینی هم رسالت مهم و جدی تربیت بر عهده پدر است. حضرت امیر علیه السلام در حکمت ۳۹۹ نهج البلاغه فرمودند پدر بر فرزند حقی دارد و فرزند بر پدر حقیقی. حق فرزند بر پدر این است که بر او نام نیک گذارد و او را نیکو تربیت کند و به او قرآن آموزش دهد. بنابراین این وظیفه بر عهده پدر است و حتی اگر خود توانایی چنین کاری ندارد باید زمینه و فضای آن را ایجاد کند.
دکتر لاور.دوره مهارت گفت و گو با فرزندان
#تربیت_فرزند
#استاد_لاور
✅ @keraamat_ir
💡 دوره مجازی تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند. (ترم یک)
🔸 ۲۰ ساعت آموزشی طی ۴ هفته
⛔️ شروع دوره: ۲ مرداد
📌همراه با اعطای گواهی از طرف مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع)
🔴 کد تخفیف اعضای کانال کرامت: ikepy5
📌اعطای کد تخفیف به مخاطبان دورههای گذشته کرامت
🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
🔰 محیط مناسب برای رشد استعدادهای کودک
🔻 مشکلاتی که والدین در دوران سیادت کودک احساس میکنند، بیشتر مربوط به خود آنان است تا کودک. زیرا نمیخواهند وقتی را برای کودک صرف کنند. از طرفی، محیطی را برای او فراهم کردهاند که چینش وسایل، مطابق با میل و بعضا هوسهای پدر و مادر است. چنین محیطی برای فعالیت های آزاد و واکنش های طبیعی کودک مناسب نیست. کودکی که در چنین فضایی مجبور به زندگی است، به هر چیزی که دست دراز میکند با داد و فریاد و بکن و نکنِ والدین و اطرافیان رو به رو میشود و دیگر مجالی برای رشد استعدادهای نهفته وی باقی نمیماند. البته باید بعضی از اشیایی که برای کودک مضر و خطرناک است، قبلا از دسترس او دور نمود، ولی هرگز نباید او را به دلیل اینکه چیزهایی را خراب میکند و یا وسایلی را میشکند، از واکنشهای طبیعی خود باز داشت.
حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی. خانواده و تربیت مهدوی ، ص۳۶۶
#حجت_الاسلام_آقا_تهرانی
#تربیت_کودک
✅ @keraamat_ir