eitaa logo
کرامت
16.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فيلم هایی که بچه ها می‌بینند را سم زدایی کنید! 🔻وقتی یک اثر نمایشی حالاتی مثل هیجان، احساس، خنده، اشک و نگرانی نسبت به سرنوشت قهرمان داستان را در نوجوان ایجاد می‌کند، گادرهای نوجوان باز شده و اثر پذیری از شخصیت‌ها و داستان در او ایجاد می‌شود. در این حالت لازم است وقت بگذاریم و بعد از دیدن چنین چیزهایی با بچه‌ها صحبت کنیم. در واقع آنچه دیده شده را سم زدایی کنیم. یعنی درباره تکنیک‌های سینما و مثلا اینکه الان ۵۰ نفر پشت صحنه این نمایش هستند و چیزهایی از این قبیل صحبت کنیم. یا مثلا اگر بچه‌ها کارتون‌هایی مثل پاندا کنگفوکار را می‌بینند، بچه‌ها را از جنبه‌های پنهانی آن آگاه کنیم. مثلا بحث رجعت به روایت مسیحی با ظرایف زیادی در پاندای کنگفوکار بیان شده و در نوجوان ما پذیرش ایجاد می‌کند. اگر این سم‌زدایی اتفاق نیفتد، هر باور دیگری در مقابل آن، از جانب بچه‌های ما رد خواهند شد. باید بدانیم تلویزیون یک فضای بی سر و صدا در گوشه خانه ما نیست، بلکه تمام تکنولوژی دنیا جمع شده تا یک حرف به گونه‌ای زده شود که ما قبول کنیم! "جناب آقای مجید اسماعیلی" @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 سم زدایی از فیلم ✔️جلوه های ویژه در فیلم های سینمایی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش ارتباط با بچه های تجسمی فضایی! 🔻بعضی افراد تجسمی- فضایی هستند یعنی آنچه در ذهنشان وجود دارد را می‌توانند به عینیت تبدیل کنند. افرادی که هنرهای تجسمی، سفال و نقاشی انجام می‌دهند یا خیلی سریع پازل و لگو درست می‌کنند و کسانی که جهت یابی خوبی دارند، تجسمی- فضایی هستند. راه ارتباطی با این افراد این است که با آنها یک کار مشترک ساختنی انجام دهیم. مثلا با هم کاردستی درست کنیم، نقاشی بکشیم، دکوراسیون کلاس را با هم عوض کنیم، در خانه روی میز ناهارخوری، یک پازل بزرگ ۵۰۰ تایی قرار دهیم و پدر و مادر و بچه‌ها هر دفعه از کنار آن رد می‌شوند بخشی از آن را درست کنند یا یک صندلی گوشه خانه باشد و هر کسی کار نجاری روی آن انجام دهد. "دکتر مهدی دوایی/ پیوند مقدماتی / فنون ارتباط موثر" @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 برای بچه هاتون موبایل نخرید! 🔻هیچ وقت برای بچه‌ها موبایل، گوشی، تبلت و کامپیوتر نخرید، بلکه برای خانواده بخرید. مثلاً اگر در این ایام (کرونا) بچه‌ها نیاز دارند با تبلت وارد فضای مجازی شوند، پدر، تبلت می‌خرد، اما برای مادر و به بچه‌ها می‌گوید این تبلت برای مادر است و او برای درس‌هایتان در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین کامپیوتر برای استفاده شخصی بچه‌ها خریده نمی‌شود، بلکه برای کل خانواده خریداری می‌شود و پدر و مادر اختیار دارند آن را هر جای خانه قرار دهند. این کار سبب می‌شود، بتوانیم استفاده بچه‌ها از این وسایل را مدیریت کنیم. "حجت الاسلام تراشیون" @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 همسرم آرامشم رو تامین نمیکنه! 🔻سهم گذاری در خانواده، یعنی نگاه تکلیفی داشتن، نه نگاه حقوقی. یعنی به این فکر کنیم وظیفه و تکلیف ما در برابر خانواده‌مان چیست نه این که حق و سهم ما چیست؟ در گفت و گوی با خانواده‌ای از آقا پرسیدم، وقتی که به خانه برمی‌گردید، انتظار شما از همسر و فرزندتان چیست؟ می‌گفت من خسته از راه می‌آیم و انتظارم این است که آرامش من در خانه تامین شود. خانم هم متقابلا می‌گفت من هم از صبح با سه بچه مشغولم و انتظار دارم شوهرم وقتی به خانه می‌آید، به بچه‌ها برسد و به من انرژی بدهد. یعنی هر دو خسته‌اند و هر کدام از طرف مقابل انتظار رسیدگی دارند. به آقا گفتم: به این فکر کرده‌اید وقتی از سر کار برمی‌گردید، چه کاری می‌توانید برای خانواده انجام دهید؟ از الان بیایید به این فکر کنید که شما برای آرامش خانه چه کار می‌توانید بکنید. به خانم هم گفتم شما هم ده دقیقه قبل از آمدن پدر یک شور و بازی در خانه ایجاد کنید تا بچه‌ها اسباب بازی هایشان را جمع کنند و همه با هم آماده استقبال از پدر شوید. این نوع نگاه، برخورد ما را تغییر خواهد داد. "خانم دکتر عسلی/ دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی / ترم یک" @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چیکار کنیم بچه ها احساس شخصیت کنن؟ 🔻در سفری پسر نوجوانم را مدیر مالی سفر کردم. قبل از سفر، هزینه‌ها را برآورد کردم و درصدی از آن را در اختیارش قرار دادم و گفتم، مدیریت مالی سفر با شماست. هرچه در مخارج سفر اضافه بیاوری یک چهارم آن مال خودت خواهد بود. این باعث شده بود در امور مختلف از جمله انتخاب غذاها، به قیمت‌ها و انتخاب‌هایش توجه کند و چون خودش وسط کار بود، احساس شخصیت می‌کرد. علاوه بر این از او خواستم مکان‌های دیدنی شهرهایی که در مسیر سفرمان بود را در بیاورد و بر اساس زمانی که در اختیار داریم، برنامه ریزی کن که چه جاهایی را می‌توانیم ببینیم. پسر کوچکم را هم مسئول دوربین و انداختن عکس کرده بودم. بچه‌ها در این مسئولیتها می‌خواهند تصویر موفقی از خود ارائه دهند و ما هم لازم است به نسبت سنشان به آنها مسئولیت بدهیم. "دکتر ابراهیم نعیمی/ دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی/ ترم ٢" @keraamat_ir
📌گفتگوی زنده با دکتر عادل پیغامی "دوشنبه ۹ اسفند ماه"
کرامت
🔻 فیلم جلسه پخش زنده (لایو) دکتر سجاد مهدی زاده با صفحه کرامت http://dl.keraamat.ir/lives/mahdizade-live.m4v
لایو استاد مهدی زاده.m4a
19.98M
صوت جلسه پخش زنده (لایو) دکتر سجاد مهدی زاده با صفحه کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دوران نوجوانی یک مسئول توانمند 🔻یک فهم غلطی از انقلابی‌گری وجود دارد و آن، این است که اگر می‌خواهیم هویت انقلابی در بچه‌ها ایجاد کنیم دائماً بگوییم اگر رئیس جمهور، وزیر یا وکیل شدی، مثلا برای جهش تولید چه خواهی کرد؟ یعنی مدام حرف از آینده بزنیم، اگرهایی را مطرح ‌کنیم که اصلا نمی‌دانیم، خواهد آمد یا نه؟! در حالی که کسی هویت انقلابی دارد که همین الان را دریابد. انسانی، اگر رئیس جمهور شود، می‌تواند خیلی کارها انجام دهد، که همین الان در محله‌ یا مدرسه‌ای که هست بتواند برای همسایه و همکلاسی خود کاری انجام دهد و نسبت به محرومان اطراف خود بی تفاوت نباشد. در غیر این صورت، نوجوان فکر می‌کند، من که الان نمی‌خواهم انقلابی باشم و بعداً باید انقلابی باشم و این خطرناک است! نوجوان همین الان، در موقعیتی است که مسئولیت‌هایی دارد. به اندازه همان ظرفیت و مسئولیتش باید بگذاریم انقلابی عمل کند و فرصت انقلابی‌گری را از او نگیریم. 🔸 دسترسی به فیلم کامل این جلسه با تخفیف به مدت یک هفته از طریق: https://www.keraamat.ir/product/hoviate-enghelaby/ "خانم دکتر رقیه فاضل/ دوره تربیت دخترانه/ راهکارهای ایجاد هویت انقلابی در نوجوان" @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پدر مادرهایی که پیامبر از آنها بیزار است! 🔻پیامبر نسبت به کودکان آخرالزمان هشدار دادند و فرمودند نگران کودکان آخرالزمان از دست پدران و مادرانشان هستم. از ایشان پرسیده شد، آیا منظور شما پدر و مادرهای مشرکین است؟ فرمودند: خیر! از پدران و مادران مومنین! ناراحتی پیامبر از بچه‌های خانواده‌های مذهبی بود! چون معمولاً بچه‌ها را از لحاظ امکانات مادی سیر می‌کنند اما فرهنگ و شعور دینی در آنها ایجاد نمی‌کنند و حتی اگر بچه از جایی اموری را یاد می‌گیرد، پدران و مادران، آنها را از انجام آن منع می‌کنند. تمام آرزوی آنها در مورد بچه هایشان رسیدن به امور مادی و دنیوی است. پیامبر فرمودند من از آن پدران و مادران بیزارم و آنها هم از من بیزار هستن، شد چون مسیرمان کاملاً مقابل هم است! پیامبر فرمودند من بیزارم از خانواده‌هایی که بچه‌هایشان را افرادی خوش‌گذران و با اهداف مادی صِرف، تربیت می‌کنند. این یعنی ایشان از مدارس و رسانه‌هایی که چنین فرهنگی را ایجاد می‌کنند نیز بیزارند! "استاد حسن رحیم پور ازغدی" @keraamat_ir
📌 گفتگوی زنده با دکتر عبدالعظیم کریمی "چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آنچه پدرها در مورد تربیت باید بدانند! 🔻وقتی شما به عنوان یک پدر خسته از محل کار برمی‌گردید، در مقابل تقاضای بازی بچه‌ها و گفتگوی با آنها چه رفتاری دارید؟ ممکن است زمانی که در خانه هم هستیید، ساعت‌ها پای تلفن، اینترنت یا تلویزیون باشید، اما دقایقی را با بچه‌هایتان صرف نکنید! ممکن است پدران، مشاغل مهم و گره‌گشایی‌هایی در جامعه داشته باشند، اما نیازی که بچه ها به پدر خود دارند، قابل مقایسه با آن کارها نیست. باید بیندیشیم، وقتی بچه‌های ما بزرگ می‌شوند، ارزیابی ما از موفقیت در زندگی اندوخته‌های مالی است یا این که فرزندان خوبی تربیت کرده‌ایم؟ اگر جوانی با دین‌گریزی، فساد اخلاقی یا اعتیاد تربیت کرده باشیم، موفقیت های دیگر نیز به چشم نخواهد آمد. چون مهمترین موضوع را رها کرده‌ایم و به کارهای مهم پرداخته‌ایم. اما اگر فرزندان خوبی تربیت کرده باشیم، همه کارهای دیگر ما نیز کارکرد مثبت پیدا می‌کند. "حجت الاسلام اخوی" @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چجوری با فرزندمون حرف بزنیم؟ 🔻لازم است در ابزارهای ارتباطی خود با بچه‌ها تجدید نظر کنیم. خانواده‌ها معمولاً وقتی می‌خواهند چیزی را به بچه ها منتقل کنند از راه توصیه و تذکرات مکرر وارد می‌شود و هیچ گفتگویی استدلالی با آنها مطرح نمی‌کنند. این شیوه باید خیلی کم استفاده شود و صحبت با بچه‌ها به صورت دستوری و توصیه و یکجانبه نباشد، بلکه روی فهم و تشخیص بچه ها حتی بیشتر از خودمان حساب باز کنیم. معمولا زیربنای توصیه‌های ما این است که من بیشتر می‌فهمم! پس به تو می‌گویم که چه کارهایی را انجام دهی! اینقدر نباید از بیرون بچه‌ها را کنترل کرد. کنترل باید از درون باشد و لازم نیست که ما کنترل را درون بچه ها ببریم بلکه خداوند این سیستم را در آنها تعبیه کرده است که از درون چیزی نگهدارنده انسان است. "دکتر علی اصغر احمدی" @keraamat_ir
📌 گفتگوی زنده با استاد عباسی ولدی "جمعه ۱۳ اسفند ماه"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش برخورد با فرزند در هفت سال سوم 🔻در هفت سال سوم بچه‌ها باید در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داده شوند. مثلاً از پسر نوجوان خود بپرسیم برای مسافرت به کجا برویم؟ اگر بگوید به شیراز برویم، در اینجا لازم است وارد گفت و گوی با او شویم که چرا به شیراز برویم؟ ممکن است بگوید چون خوش می‌گذرد. با این حساب ممکن است از نظر مادر در اصفهان بیشتر خوش بگذرد و یا خواهر جای دیگری را دوست داشته باشد. علاوه بر این اگر به شیراز برویم، هزینه بیشتری را برای بنزین باید اختصاص دهیم و لازم است، هزینه‌های سفر را مدیریت کنیم. اما معمولا والدین می‌گویند چرا بچه ها از این سن وارد مشکلات اقتصادی کنیم؟! اگر این کار را نکنیم بچه‌ها به سن بیست سالگی و ازدواج می‌رسند و بر فرض جهیزیه ۲۰۰ میلیونی طلب می‌کنند؟ دلیل آن هم مشخص است! چون در زمانی که باید راجع به مسائل زندگی با او صحبت می‌کردیم، این کار را نکرده‌ایم! "دکتر علیرضا لاور" @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مهمترین نیاز بچه ها در هفت سال دوم 🔻اگر در هفت سال دوم آزادی بیش از حد به بچه‌ها داده شود و نیاز عبد بودن آنها تامین نشود، نباید انتظار نتیجه درست در تربیت داشته باشیم. بچه ها در ۷ سال دوم باید متوجه اقتدار پدر شوند. این نیاز بچه است که ببیند پدر خانواده مقتدر و مادر محبوب است، پدر محبوبیت مادر و مادر اقتدار پدر را تثبیت می‌کند. اینها در تضاد با فهم بچه‌ها نیست بلکه مطالبه درونی آنهاست. بچه در هفت سال دوم نیاز به امر و نهی دارد و آن را طلب می‌کند. اما لازم است این امر و نهی توسط پدر انجام شود و مادر باید مظهر محبوبیت در خانه باشد و محبت را توسعه دهد. "استاد اموری/ تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند/ ترم مقدماتی" @keraamat_ir
🔻 فیلم‌های جلسات پخش زنده (لایو) صفحه کرامت، به مناسبت هفته تربیت اسلامی خانم دکتر ظهیری http://dl.keraamat.ir/lives/zahiri-live.m4v آقای دکتر پیغامی http://dl.keraamat.ir/lives/peyghami-live.m4v آقای دکتر کریمی http://dl.keraamat.ir/lives/karimi-live.m4v حجت الاسلام عباسی ولدی http://dl.keraamat.ir/lives/abasi-live.m4v
صوت لایو خانم دکتر ظهیری.m4a
17.19M
صوت جلسه پخش زنده (لایو) خانم دکتر ظهیری با صفحه کرامت
صوت لایو دکتر پیغامی.m4a
23.29M
صوت جلسه پخش زنده (لایو) آقای دکتر پیغامی با صفحه کرامت
صوت لایو دکتر کریمی.m4a
17.19M
صوت جلسه پخش زنده (لایو) آقای دکتر کریمی با صفحه کرامت
صوت لایو حجت الاسلام عباسی ولدی.m4a
16.3M
صوت جلسه پخش زنده (لایو) حجت الاسلام عباسی ولدی با صفحه کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تجربه ای که تلاش کردن رو به بچه ها آموخت! 🔻یک بار یک اردویی رفتیم و می‌خواستیم بچه‌ها در آن مفهوم کار کردن در دنیا و تجارت را یاد بگیرند. یک پولی چاپ کردیم به نام "فانی". ابتدای دوره ۲۰ هزار فانی به بچه‌ها وام دادیم و هر روز باید ۷ هزار فانی برمی‌گرداندند. غذایشان را از این پول باید می‌خریدند، برای بازی باید زمینه اجاره می‌کردند، بچه ها با فرغون تاکسی درست کرده بودند و در اردوگاه بچه‌ها را جابه‌جا می‌کردند و در ازای آن هزینهای می‌گرفتند، یک نشریه درست کرده بودیم هر کس مقاله می‌داد، در ازای ارائه مقاله خود هزینه‌ای دریافت می‌کرد تا بتوانند روزی 7 هزار فانی خود را بازگردانند. هر روز، کارهایی که در اردو داشتیم را به در بورس اردو، به مزایده می‌گذاشتیم. ظاهر این اردو این بود که ما برنامه خاصی برای بچه‌ها نداریم و آزاد هستند. اما خودشان باید برای هرکاری فکر می‌کردند و چون بچه‌ها عادت به فکر کردن نداشتند و همیشه همه چیز برایشان فراهم بود بسیار خسته شده بودند! آخر اردو بچه‌ها گفتند ما فهمیدیم که چیزی در این دنیا به راحتی به دست نمی‌آید و ما هم همین را میخواستیم. "حجت الاسلام وافی/ ویژگی‌های مربی مطلوب" @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دین، برای مشکلات تربیتی بچه ها نسخه ندارد! 🔻دین می‌گوید اگر ما فرزندمان را توحیدی و ولایی تربیت کنیم، خود به خود دچار خیلی از مشکلات نمی‌شوند. اساسا چرا ما به دنبال درمان پرخاشگری هستیم؟ دین می‌گوید، اگر زیر ۷ سال بچه را آزاد بگذاریم که خوب بازی کند، اصلا دچار لجبازی و پرخاشگری نمی‌شود. حواسمان باشد نسخه دین در تربیت، نسخه خالق برای مخلوق و نسخه غرب برای تربیت، نسخه مخلوق برای مخلوق است. خالق، به انسان اِشراف دارد و از بالا به او نگاه می‌کند اما مخلوق تازه دارد شروع می‌کند، تا چیزی از انسان سر در بیاورد. خالق، اِشرافش به جسم و روح است و مخلوق سراسر جهل به روح و جسم است. "حجت الاسلام عباسی ولدی" @keraamat_ir