eitaa logo
کرامت
16.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
19 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 راحتی درست و غلط! 🔻 یک ملت اگر زحمت نکشد و تلاش نکند و به خودش رنج ندهد، راحتی‌های آمیخته با آن رنج را هم به دست نخواهد آورد. راحتی ناشی از تنبلی را به دست می‌آورد! اما راحتی ناشی از تنبلی مثل راحتی بیمار در بستر بیماری است که دراز کشیده، کاری هم نمی‌کند اما سالم نیست! راحتی ناشی از زحمت و تلاش مثل راحتی ورزشکاری است که ورزش می‌کند و رنج را می‌پذیرد، بعد بدنش را شستشو می‌دهد، احساس آسایش و آرامش، قدرت، روحیه باز و اقتدارِ جسمانی و روحی می‌کند. مقام معظم رهبری. کتاب دغدغه های فرهنگی. صفحه ۳۱ 🔸 کرامت نوشت: اگر همه اسباب راحت و آسایش را برای فرزندانمان فراهم کنیم، «راحتی بیمارگونه» برایشان ساخته‌ایم. مثلا باید نظافت کلاس درس، اتاق شخصی، شستن ظرف‌ها و لباس‌های شخصی بر عهده خود بچه‌ها باشد. برای مسیرهای کوتاه و مناسب از ماشین استفاده نشود و بچه‌ها اهل پیاده روی باشند. #تربیت_فرزند #مقام_معظم_رهبری ✅ @keraamat_ir
2.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دوست پسر دخترتون باشید! 🔻 شما به بچه‌ها محبت کنید، خود محبت یک تربیت است. دختر وقتی وارد ۹-۱۰ سالگی می‌شود، تقریباً در حال وارد شدن به عرصه‌ی نوجوانی است. پدری که دختر در این سن دارد، باید برای دخترش یک دوست پسر واقعی باشد. مثلاً دخترش را سوار ماشین کند و با او دور بزند. البته دورِ دوست پسرانه! با هم بستنی بخورند و گپ و گفت داشته باشند. نه اینکه تا دختر در ماشین می‌نشیند بگوید موهایت را بکُن زیر روسری! یا مادرت گفته برای نماز صبح بیدار نمی‌شوی! این دختر دفعه بعد دنبال شما نمی‌آید. اما اگر ارتباط عاطفی خوب برقرار کنید، حجاب و نماز و حیا را آنطور که شما دوست دارید انجام می‌دهد. اگر محبوب فرزندان خود باشید فرزندان دنباله ‌رو شما خواهند بود. حجت الاسلام تراشیون. دوره دانش افزایی والدین @keraamat_ir
💡 الزامات تربیتی اندیشه شهید مطهری. ترم دوم ⛔️ شروع ترم دو: ۱۲ خرداد 📍 پشتیبانی با نام کاربری @varefinejad 🔴 اعطای کد تخفیف به مادران دارای سه فرزند و بیشتر 🌐اطلاعات بیشتر و ثبت نام در: www.keraamat.ir ✅ @keraamat_ir
🔰 شخصیت بچه‌ها چگونه ساخته می‌شود؟ 🔻 هر كسى تا دست به فعاليت نزند و اثرى از وجود خود نبيند نمى‏تواند خود را تجربه كند و بازيابد، نمى‏تواند بفهمد آيا از خودش اثرى و هنرى ساخته هست يا نيست. تنها در پرتو كار و فعاليت است كه آدمى به استعدادهاى نهفته وجود خود پى مى‏برد و «شخصيت» خود را بازمى‏يابد. كار سبب مى‏شود كه انسان‏ خودش را كشف كند و اين مهم‏ترين و بالاترين كشفهاست. شهيد مطهري. حكمتها و اندرزها، ج‏۲۲، ص: ۴۲۳ 🔸 کرامت نوشت: کودک باید فرصت تجربه و آزمون و خطا داشته باشد. مثلا اجازه دهیم در آشپزخانه حاضر شود و غذای مورد نظرش را با شیوه خود بپزد نه اینکه به او مرحله به مرحله بگوییم چه کاری باید انجام دهد. #تربیت_کودک #شهید_مطهری ✅ @keraamat_ir
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بهترین راه تعامل در کلاس 🔻 یکی از راه های ارتباطی در کلاس تعامل و سوال ایجاد است. یعنی مخاطب را وادار کنیم فکر کند. خود فکر کردن ارزش دارد، حتی اگر غلط فکر کند. یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش این است که به بچه ها اجازه فکر کردن نمی‌دهیم. اما ما مثلا در کلاس قرآن می‌توانیم این کار را انجام دهیم و اجازه دهیم بچه ها فکر کنند. البته جواب دادن سخت است. معمولاً بچه ها حوصله فکر کردن ندارند، اما کم کم عادت می‌کنند و جواب می‌دهند. وقتی جواب می‌دهند یا جوابشان درست یا غلط. اگر جوابی غلط باشد، هیچ اشکالی ندارد. خود جواب دادن برای ما ارزش دارد. باید کلاس را هدایت کنیم تا به جواب درست برسیم. مثلاً در رابطه با آیه و بالوالدین احسانا ... . احسان یعنی نیکی. با بچه‌ها فکر می‌کنیم؛ یعنی مصداق یابی در زندگی روزمره می‌کنیم. هر کسی هر چیزی می‌گوید می‌نویسیم و به کمک بچه ها چند مصداق را پیدا می‌کنیم. این یعنی فکر کردن و تدبر در قرآن. دوره تربیت قرآنی. استاد کریمی @keraamat_ir
3.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 با مسئله سازی تربیت کنید 🔻مربی باید صحنه‌هایی را بسازد و در «صحنه‌های واقعی زندگی» برای بچه ها «مسئله» درست کنند تا «فکر» بچه‌ها راه بیفتد و حرکت کنند. مثلاً اگر می‌خواهیم برای ۲۲ بهمن در راهپیمایی نمایشگاهی بزنیم و سی‌دی بین مردم پخش کنیم، بچه ها به این فکر می‌کنند که سی دی را از کجا بیاورند؟ فیلم‌ها را از کجا بیاورند؟ فیلم های موجود چه چیزی راجع به انقلاب بیان می‌کند؟ همه این سوالات باعث می‌شود خودشان بروند سراغ تاریخ معاصر. یعنی به خاطر نمایشگاه ۲۲ بهمن، بچه‌ها را از مهر سر کلاس تاریخ می‌نشانیم. خروجی بچه‌ها یا باید عملیات باشد یا محصول. به بهانه عملیات مسئله درست می‌کنیم تا به مطالعه روی آورند و از ابتدا نمی‌گوییم کلاس تاریخ معاصر داریم! یا مثلاً مسابقه زیباترین پاورپوینت را از کتاب انسان و ایمان شهید مطهری برگزار می‌کنیم. این مسابقه در اصل کتابخوانی است اما در قالب مسابقه پاورپوینت برگزار می‌شود. حجت الاسلام وافی. دوره ویژگی‌های مربی مطلوب @keraamat_ir
2.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چگونگی ایجاد هویت انقلابی در دختران نوجوان 🔻 در مسئله حجاب دختر نوجوان میخواهد مبارزه کند و مبارزه یعنی اپوزیسیون بودن در برابر پوزیشن مسلط. اگر ذهن نوجوان ما محدود به مرزهای ایران باشد، پوزیشن مسلط تبیین حجاب است و چون نوجوان هویت خواه است میخواهد با وضع موجود مبارزه کند. اما اگر نگاه او را توسعه داد میبیند که پوزیشن مسلط بر جهان بی حجابی و اهانت به زن است. آنگاه هویت مبارزه گر نوجوان در دفاع از حجاب صرف خواهد شد. دکتر فاضل. دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چگونگی شکل گیری ایمان در فرزندان 🔻 پدر و مادری که در خانه در مشکلات خودشان غرق می‌شوند و به راحتی ناراحتی‌های خود را ابراز می‌کنند، دارند بی ایمانی را به بچه‌ها یاد می‌دهند. مگر خود پدر و مادر صاحب ندارند؟ پس چرا به هم ریخته می‌شوند؟ وقتی ما صاحب داریم، باید آرامش خود را در خانه حفظ کنیم تا بچه‌ها به هم ریختن ما را نبینند. @keraamat_ir
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 درک عمق عمل در تربیت 🔻 اگر به دنبال سیره معصومین یا سیره متربی هستیم، یعنی به دنبال عمق رفتار او هستیم. اگر می‌خواهیم مربی خوبی باشیم، باید عمق رفتار متربی را کشف کنیم. هر رفتاری ریشه‌ای در جایی دارد، مثلا در عمق شخصیت خود فرد یا در عمق شخصیت دیگری. مثلاً از لحن کلام می‌شود عمق کلام و شخصیت را فهمید. اینکه شخصیت منافق یا صادق است از عمق رفتار فهمیده می‌شود. پاسخ به این سوال که چرا بچه فحش می‌دهد و چرا فحش نمی‌دهد مهم است. یعنی مربی باید بفهمد عمل از کجا نشأت می‌گیرد؟ یک شیوه تربیتی تکرار در عمل است. تکرار، موجب عمق می‌شود. اما تکراری که به باطن برود اگر تکرار عمل در باطن نفوذ نکند موجب قساوت قلب، ظاهرگرایی و نفاق می‌شود. دکتر صداقت زاده. دوره الزامات تربیتی اندیشه شهید مطهری. ترم ۲ @keraamat_ir
🔰 بگذاریم کودک تجربه کند 🔻 کودک در سال‌های آغازین زندگی، درک کاملی از خوب و بد ندارد اما بسیار کنجکاو است. هرچه را به دست آورد با نگاه و لمس بررسی می‌کند. آن را در دهان می‌گذارد، به زمین می‌زند و به شیوه‌های مختلف در پی آن است که بدانند آنچه بررسی کرده در مقابل او چه واکنشی نشان می‌دهد. بنابراین والدین نباید با امر و نهی های بیجا مانع رشد و شناخت کودک شوند. معصومان علیهم السلام در عمل به این نکته توجه داشتند. ام‌ خالد می‌گوید: با پدرم خدمت پیامبر رسیدیم. من به بازی با انگشتر پیامبر مشغول شدم. پدرم با درشتی مرا از این کار باز داشت. پیامبر فرمود رهایش کن! او را واگذار که بازی کند. گرچه در این مورد آزاد گذاشتن کودک ضرری متوجه او یا دیگران نمی‌کند، ولی به گمان پدر این کار با ادب کودک و شأن پیامبر منافات داشت لذا او را بازداشت. اما پیامبر می‌گوید او را آزاد بگذار. تا از این راه از اشیا و امور شناخت پیدا کند، جرأت دست زدن به کارهای جدید و خلاقیت بیابد و بفهمد چه کاری خوب و چه کاری بد است. دکتر حسینی زاده. سیره تربیتی پیامبر و اهل بیت. صفحه ۱۲۹ تا ۱۳۱ #تربیت_کودک #دکتر_حسینی_زاده ✅ @keraamat_ir
8.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بیاییم بچه‌هایمان را آدم بسازیم! 🔻 بیاییم همه با هم تصمیم بگیریم بچه‌هایمان آدم باشند. آدم باشند، یعنی چه؟ یعنی آگاه و مختار! و نقش ما و شما نسبت به این بچه‌ها نقش کمک برای فراهم کردن زمینه‌های رشدِ بیشتر باشد، نه نقش استادکارِ قالب‌ساز که می خواهد این استعداد نرم و لطیف کودک را در یک قالب خشن بریزد و از او یک موجود قالبی بسازد. @keraamat_ir