eitaa logo
🇮🇷کشتی نوحِ آخرالزمان🇮🇷
18.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
3.4هزار ویدیو
27 فایل
بسم رب الحسین پیام ناشناس https://eitaa.com/joinchat/2361721550C30996c726d آیدی مدیر کانال @zohor313iran آدرس لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌🏴هوالشهید🏴🕌 در رویات زیاد آخرالزمانی درباره قم و عصر ظهور وارد شده است مبنی بر اینکه نقش بسیار مهمی برای زمینه سازی ظهور ایفا میکند! اما در روایات، پیرامونِ اهلِ قم تصریح شده است! نیاز است که از این عنوان رمزگشایی شود اینکه منظور از اهل قم یعنی مردمی که صرفاً در جغرافیای قم هستند! یا اسرار دیگری در متن این عنوان، مستتر است! 🌷🏴🏴🌷 ✍آنچه که از جمع روایات معلوم و قطعی است اینکه قم شهر مقدّس است و قداست آن آسمانی است، اما نکته دقیق اینکه در روایات قم را شیعه خانه اهل البیت علیهم السلام معرفی فرموده اند، یعنی ویژگی که سبب شده اهالی قم را به ائمه اطهار علیهم السلام نسبت بدهند عنوان شیعه بودنست! شیعه که سبب اهلیّت با خاندان عصمت و طهارتست! اهلیّت یعنی در زمره منّا اهل البیت بودن! یعنی حیات و ممات مُحِبّ تشبّه با حیات و ممات محمّد و آل محمد داشته باشد! یعنی متخلّق به اخلاق نبوی(خلق عظیم) بودن! یعنی عالم به علم محمّد و آل محمد صلی الله علیه و آله! لذا قم یک صورت و شاخصِ قداست است که مبداء و منشاء بیداری و انقلاب مهدوی در آخرالزمان و آغاز تغییر و تحول و نقطه عطف تاریخ بشریت است برای انتقال قدرت و حکومت غصب شده از امپراطوری طاغوت و فرعون زمان به امام حق و منجی موعود! لذا قم جغرافیای آفاقی صرف نیست! بلکه حریم و حرمت و حرم منظومه ی معرفتی - ایمانی - سیاسی اهل بیت علیهم السلام است! هرکسی در تمام آفاق از شرق تا غرب عالم، نسبت و ربط و اتصال با این منظومه داشته باشد یعنی از حیث باطنی، اهلیّت دارد با حریم و حرمت و حرم منظومه قم و او نیز قمی است و ملحق به اهل قم شده است! 🔹️روایت اوّل: امام صادق علیه السلام فرمود: وَاهْلُ قُمْ انْصارُنا: و اهالی قم یاوران ما هستند[۱] 🔹️روایت دوّم: امام صادق علیه السلام خطاب به عفان بصری فرمود: آیا می دانی چرا قم را قم نامیده اند؟ گفت: خدا و رسولش و شما بهتر می دانید، فرمود: انَّما سُمّی قُمْ لِانَّ اهْلَهُ یجْتَمِعُونَ مَعَ قائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیهِ، وَیقُومُونَ مَعَهُ وَیسْتَقیمُونَ عَلَیهِ وَینْصُرُونَهُ: از آن جهت قم را قم نامیده اند که مردم آن بر گرد قائم آل محمّد صلوات الله علیه اجتماع نموده، و همراه او قیام می کنند، و در راه او پایداری می ورزند، و به یاریش بر می خیزند.[۲] 🔹️روایت سوّم: امام جعفرصادق علیه السلام فرمودند: تُرْبَةُ قُمْ مُقَدَّسَةٌ وَاهْلُها مِنَّا وَنَحْنُ مِنْهُمْ، لایریدُهُمْ جَبَّارٌ بِسُوءٍ الّا عُجّلَتْ عُقُوبَتُهُ مالَمْ یخُونُوا اخْوانَهُمْ فَاذا فَعَلُوا ذلِک سَلَّطَ اللَّهُ عَلَیهِمْ جَبابِرَةَ سُوءٍ! اما انَّهُمْ انْصارُ قائِمِنا وَدُعاةُ حِقّنا. ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ الَی السَّماءِ وَقالَ: اللَّهُمَّ اعْصِمْهُمْ مِنْ کلّ فِتْنَةٍ وَنَجّهِمْ مِنْ کلّ هَلَکةٍ:خاک قم مقدّس است، ومردم قم از ما، و ما از آنها هستیم. هر ظالم ستمگری نسبت به قم نظر سویی داشته باشد خداوند در مجازاتش تعجیل می کند. این ویژگی ها برای اهل قم تا زمانی است که نسبت به یکدیگر خیانت نکنند. اگر چنین کنند خداوند حاکمان ستمگری را بر آنها مسلّط می کند. آگاه باشید که یاران حضرت مهدی علیه السلام و دعوت کنندگان به حقّ ما، قمی ها هستند. سپس حضرت سر به آسمان بلند کرد و این گونه در حق اهل قم دعا کرد: خدایا! آنها را از هرفتنه ای حفظ کن و از هر هلاکت و نابودی مصون بدار[۳] 🔹️روایت چهارم: سلیمان بن صالح می گوید: روزی خدمت امام صادق علیه السلام بودم، که از فتنه های بنی عبّاس و مشکلاتی که از سوی آنها دامنگیر مردم شده بود سخن به میان آمد، عرض کردم: فدایت گردم، در چنین زمانی مردم به کجا پناه ببرند؟ فرمود: الی الْکوفَةِ وَحَوالیها وَالی قُمْ وَنَواحیها، ثُمَّ قالَ: فی قُمْ شیعَتُنا وَمَوالینا:به کوفه و حوالی آن و قم و اطراف آن پناه ببرید. سپس فرمود: شیعیان و موالیان ما در قم هستند[۴] پی نوشت: [۱] - بحارالانوار ج ۶۰، ص ۲۱۴ ح ۳۰ [۲] - بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۱۶، ح ۳۸ [۳] - بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۱۸، ح۴۹ [۴] - بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۱۵، ح ۳۵ -----------------------------❀○❀------------------------ 🔸️🔸️ لینک بخش اوّل 👉 -----------------------------❀○❀------------------------ 🆔️ @zohor313iran 📌 https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴هوالشهید🏴🕌 ▪️کلید رمزگشایی نامگذاری قم در معراج نبوی▪️ حالا اینکه چه شد جغرافیای آفاقی مقدسّ در این قطعه از زمین، قُم نام گرفت! هرچه هست باید در اسرار معراج نبوی پیامبراعظم‌ صلی الله علیه و آله و سلّم جستجو کرد! ما فقط در این بخش بعنوان حسن ختام به رو روایت علوی و نبوی اکتفا میکنیم. 🔹️روایت اوّل: حضرت صادق جعفر بن محمّد علیهما السّلام فرمودند: پدرم، از جدّم، از پدرش علیهم السّلام نقل کردند که فرمودند: رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم فرمودند: هنگامی که مرا به آسمان سیر و عروج دادند جبرئیل مرا بر کتف راستش حمل می کرد پس چشمم در زمین به بقعه ای سرخ که رنگش از زعفران زیباتر و بویش از مشک معطّرتر بود افتاد، در آن بقعه شیخی و پیر مردی که بر سرش کلاه بلندی نهاده بود دیدم، به جبرئیل گفتم: این بقعه سرخ رنگی که رنگش از زعفران زیباتر و بویش از مشک معطّرتر است چیست؟ جبرئیل عرضه داشت: اینجا مکان شیعیان شما و پیروان وصی شما علی علیه السّلام است. به جبرئیل گفتم: این شیخ و پیر مردی که کلاه بلند بر سر دارد کیست؟ جبرئیل عرض کرد: این ابلیس است. به او گفتم: او از این شیعیان چه می خواهد؟ جبرئیل عرضه داشت: می خواهد ایشان را از ولایت و دوستی امیر المؤمنین علیه السّلام باز دارد و آنها را به فسق و فجور دعوت می کند. به او گفتم: ای جبرئیل، به سوی ایشان فرود آییم، پس با سرعتی سریعتر از برق جهنده و تیزتر از شعاع چشم خود را به ایشان رسانیدیم، به ابلیس گفتم: قم! یا ملعون؛ بایست ای مطرود درگاه حق و در اموال و اولاد و زنان دشمنان شیعیانم شرکت کن نه در اموال و اولاد و زنان ایشان[شیعیان] زیرا بر شیعه من و علی تو را دستی نیست و سلطه ای بر ایشان نخواهی داشت، از این رو این سرزمین به نام قم موسوم گشت[۱] 🔹️روایت دوّم: پیامبرختمی مرتبت صلی الله علیه و آله فرمودند: وقتی مرا به معراج بردند، در آسمان چهارم، قُبّه ای دیدم که از آن بهتر ندیده بودم، دارای چهار رکن و چهار در بود، که آن را با استبرق سبز پوشانده بودند. از جبرئیل پرسیدم: این چه قبّه ای است؟ جبرئیل گفت: این صورتِ شهری است که شیعیان تو و شیعیان وصیّ تو در آن جمع خواهند شد. رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود: وقتی یک بار دیگر نگریستم، دیدم پیرمردی در آن نشسته. از جبرئیل پرسیدم: این کیست؟ جبرئیل گفت: این شیطان است، در این زمین بساط انداخته تا مردم را از دوستی و ولایت علی علیه السلام پسر عمویت منع کند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به جبرئیل گفت: مرا به آنجا برسان، و چند لحظه ای طول نکشید به آنجا رسیدند. پیامبر ضربه ای به شیطان زد و فرمود: قُم یعنی بلند شو از این سرزمین که تو را در دوستان ما راهی نیست و نصیبی از آنها نداری[۲] ▪️▪️ ✍ پس خطاب قهریّه حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم به ابلیس که با کلمه قُم شروع میشود یعنی ملکوت و حقیقت این سرزمین، در کتاب مبین و دفتر تکوین آفرینش، قداست دارد، چرا که شدّت نمود و ظهور شعاع شمس عظمی ولایت در آن، شدیدتر از سرزمین های دیگر است و اینکه تصریح شده است سه باب از ابواب بهشت از این شهر گشوده میشود، پس هیچ نسبت و ربطی میان ابلیس و این سرزمین وجود نداشته و باید از آن رانده شود! قُم وجود لفظی نبوی میباشد! تَعیُّنِ حصار نامرئی است که پیامبرختمی مرتبت تا انتهای تاریخ(آخرالزمان) و عصر ظهور میان شیعه و شیاطین جنّی و انسی، بر اساس علم ازلی و اذن الله تعیین فرمودند! لذا قُم خط قرمز میان آدم حقیقی و دشمن آشکار اوست هرکسی اهلیّت با قُم داشته باشد یعنی شیاطین جنّی و انسی را از حریم و حرم خیال و وهم و عقل و قلب و روح خویش، رانده است و در جهاد اکبر دشمن آشکار نامرئی خویش را تسلیم و اسیر نموده! پی نوشت: [۱] - شیخ صدوق، علل الشرائع، ج ۲، ص: ۸۲۱ [۲] - علل الشرایع، جلد۲، ۵۷۳/بحارالانوار، ج۵۷، ص۲۰۷/تاریخ قم، ص۳۷/معراج پیامبر، ص۱۶۳ -----------------------------❀○❀------------------------ 🔸️🔸️ لینک بخش دوّم 👉 -----------------------------❀○❀------------------------ 🆔️ @zohor313iran 📌 https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴بسم الله النّور علی نور🏴🕌 بمناسبت شهادت امام جعفرصادق علیه السلام/نگرش و نقش تربیتی ولایت عظمی در مکتب شیعی امام صادق علیه السلام عرموده اند:تواضع ریشه هر کار نیک و با ارزش است[۱] در مباحث خلقت نوری اهل البیت علیهم السلام و رابطه وجودی ما این ذوات مقدّس بحث به فهم و تجربه باطنی به رابطه و پیوند وجودی ما با اهل الیت علیهم السلام رسید اینکه وقتی میگوییم امام علیه السلام ولیِّ ماست یعنی پدر ساحت روحانی میباشد، یعنی ایشان به موجب جعل تکوینی مقام خلیفه الله مطلق، با اسم الخالق، خلق میکند جمیع خلائق را از جمله جان و قلب و روح ما را! پس از چیدمان گِلِ وجودی انسان، خدای متعال تصریح فرموده اند: آن روحی که در آدم دمیدم تنزّل یافته ی روح اعظم (ضعیف شده یا رقیق شده حقیقت محمّدیه) است! پس اینکه در حدیث نبوی اشاره شده است من و علی، پدران این امّت هستیم! یعنی باب اسرار خلقت حقیقت نوری فرزندان آدم را به روی ما گشوده است، لذا تمام هویّت و بنیّه ابدی ما، سرشت وجودی بی نهایت ما، ساحت الهی و روحانی ما، نازله و رقیقه ای از حقیقت محمّدیه است! پس ولایت(قریب) میان ما و ایشان، ریشه در باقیمانده گلِ و طینت نوری اهل بیت علیهم السلام است که با آن، جانها و قلوب ما را خلق کردند! اگر آدمی به تصدیق و قبول ولایت به معنی که اشاره شد برسد(ولایت یعنی ماهیّت نسبت و رابطه حقیقیّه میان مُحبّ و اهل بیت علیهم السلام) این کمال مرتبه ی تواضع است و این تواضع قلبی است! هرجا سخن از ادب مع الله است ریشه در همین تواضع قلبی دارد! حالا دریاب که جناب عبّاس علیه السلام، قلّه رفیع تواضع را در افق اعلی علّیین فتح کرد! ادب عبّاس علیه السلام که قدسیان و ملائکه و ابراهیم خلیل الله و نوح نبی الله و موسی کلیم الله و عیسی روح الله را هم حیرت زده و سرگردان کرد، میوه تواضع قلبی است! بدیهی است احدی به تواضع قلبی نمیرسد مگر اینکه ولایت طاغوت را وانهاده باشد! ولایت نفسانیّت وانهاده باشد! ولایت شیطان را وانهاد باشد! ولایت ساحت حیوانی را وانهاده باشد! ولایت شهوت، غضب، وهم و خیال را وانهاده باشد! چرا که ماهیّت طاغوت، فرعونیّت انفسی است که در برابر ولایت الله، ادعای اناربکم الاعلی(انانیّت و تکبّر شیطانی) دارد!... وقتی برای انسان، علم حصولی در ساحت معرفت به نورانیّت، معرفتِ نفس و شناخت شهودی نسبت به عظمت وجودی اهل بیت علیهم السلام و ساحت روحانی و پیوند خود با این ذوات مقدّس حاصل بشه، نتیجه این معرفت و شناخت و شهود، مُحِبّت و شوق است! هرچه این شناخت و معرفت عمیق تر و شدیدتر باشد نتیجتاً مُحِبّ را از وادیه مُحِبّت به وادیه عشق و جنون و حیرت و هیمان واصل می نماید! در این احوالات است که مُحِبّ به قلّه اسلام، یعنی تسلیم عارفانه و عاشقانه رسیده است! بر تمام مراتب باطنیّه اش، از قلب، عقل، خیال، وهم و ذهن او خشیّت، سیطره و سروری دارد! این خشیّت، میوه شجره طوبی محبّت اهل بیت علیهم السلام در حریم قلب مُحبّ است! مغز این میوه، نیز انقیاد و سرسپردگی و تسلیم در برابر محبوب است! لذا از معرفت، خشیّت و از خشیت، تواضع و از تواضع، ولایت(قریب) یعنی عارفاً بحقهِ برای مُحِبّ، مشهود میشود! یعنی به تجربه باطنی، ادراک میکند پیوند حقیقیّه میان خویشتنِ خویش و پدران آسمانی! حالا هرچه معرفت و شناخت نسبت به خانواده آسمانی و پدران حقیقی، باطنی تر باشد مُحِبّت نسبت به کمالات این ذوات مقدّس بیشتر شده در نتیجه رقّت و لطافت و خشیّت قلبی مُحِبّ نیز شدیدتر خواهد شد در این احوالات، تمام اعضاء و جوارح ساحت حیوانی در سیطره حُبُّ و خشیّتِ قلبی مُحِبّ هستند! بازهم در کربلا، جناب عبّاس علیه السلام اگر عمود آهنین، سرمبارکش را دو نیم کرد، علتش را در تواضع قلبی جستجو کنید! اگر تیرها توانستند بر بدنش فرود آیند، در تواضع قلبی جستجو کنید! اگر تیرسه شعبه بر چشمش اصابت کرد در تواضع قلبی جستجو کنید! اگر دیوان و دادن بر او غلبه یافتند در تواضع جستجو کنید! چرا که حضرت عبّاس علیه السلام، تمامِ خود را در مولی خویش اباعبدالله الحسین علیه السلام خلاصه دید! گویی امام علیه السلام به خودش، اذن داد و امر کرد که برو به میدان جنگ، امّا اوّل آب برسان به اهل حرم! تواضع قلبی بود که پشت عبّاس را به خاک کربلا زد! وگرنه هیهات عبّاس علیه السلام کجا و این دیوان و دادن کجا؟! حتی قدرت زور و بازوان فرزند حیدر و ام البنین به نور ولایت عظمی متصل بود! تواضع قلبی بود که میان او و آب و علقمه و مشک فاصله انداخت. -----------------------------❀○❀-------------------------- :🔸️🔸️ لینک بخش دوّم 👉 -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
38.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴هوالعزیزالجبّار🏴 🛰 لیبرمن: اسرائیل برابر غزه شکست خورد / سه سال دیگر حزب الله در غزه ظهور میکند/شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۵ روزه لیبرمن: ما فقط سه سال تا تشکیل یک حزب الله دیگر، این بار در غزه فاصله داریم روزنامه رژیم صهیونیستی : این که فکر کنیم در این نبرد پیروز شده ایم یک توهم است. 🎙آقای تحلیلگر -----------------------❀○❀--------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104