eitaa logo
کتاب زندگی
2.2هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
3.4هزار ویدیو
32 فایل
@Niloufarkalhor ارتباط با ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ پنجره را باز می‌کنم ذره‌های هوا را سر می‌کشم شاید بوی پیراهنت، همین حوالی‌ها باشد!! من آموخته‌ام آن گونه تو را بو بکشم تا در عمق جانم نفوذ کنی ... 🌙ماه شعبان شده و من هر روز آمدنت را به دلم قول می‌دهم ... شعبان ، تمام عظمت و زیبایی‌اش را مدیونِ قدم‌هایِ سبز توست ... 🌹حلول مبارڪ🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁 🌾🍁🌾🍁 🍁🌾 🌦 طلوع باران 🌦 🌾 ادامه ی جلسه ی هفتم ماهیت مرگ 🌾 🍁قرص آرام بخش نخوریم، معرفت کسب کنیم...🍁 "...فَأَصْبَحُوا في‏ دارِهِمْ جاثِمينَ"؛ ( سوره‌ی اعراف،آیه‌ی ۷۸: پس به رو افتاده، در خانه هایشان صبح کردند. ) قرآن از مرگ عده‌ای نیز با تعبیر «جثوم» یاد می‌کند، یعنی سقوط و به رو افتادن. فردی که آن‌قدر به امیال حیوانی تمایل دارد که قادر به ایستادن در قامت توحیدی نیست، این‌گونه می‌میرد و او را در حالی که به زانو افتاده است، می‌کٍشند و به زور می‌برند؛ اما صاحب نفس مطمئنه، مشتاقانه عروج می‌کند. حال برای اینکه بدانیم مرگ ما چگونه است، ببینیم در ابتلائات در مقابل شیطان زانو می‌زنیم و تسلیم نفس اماره می‌شویم یا تمام‌قد می‌ایستیم و استقامت می‌کنیم. "فَإِذا جاءَتِ الصَّاخَّةُ"؛ ( سوره‌ی عبس،آیه‌ی ۳۳: هنگامی که قیامت آمد ) «صاخّة» به معنای شدت صوت در اثر کوبیدن جسم محکم، و کنایه از حادثه‌ای اضطراب‌آور است: مرگ. اغلب ما از اتفاقات دنیا دچار اضطراب می‌شویم و بعد هم به جای اینکه خود را با معرفت آرام کنیم، سراغ قرص خواب و انواع تخدیرهای دنیوی می‌رویم. غافل از آنکه با این اضطراب، مرگ نهایی را برای خود سخت می‌کنیم. دنیا همین است که هست؛ باید ببینیم و بگذریم. اگر امروز مضطرب شویم، هنگام مرگ هم با صاخّه مواجه می‌گردیم. ادامه دارد.... @ketabezendagi 🍁🌾 🌾🍁🌾🍁 🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁
4_5935844196928719220.mp3
13.83M
گزیده ای ازجلسه چهاردهم معراج
2013.mp3
1.13M
صلوات شعبانیه🌹
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت های سردار راجع به تاثیر همراهان انسان در زندگی
☘🌼☘🌼 🌼☘🌼 ☘🌼 🌼 📚 🌼☘كيفيت بناى بدن حيوانات‏☘🌼 أبنية أبدان الحيوان و تهيئتها و إيضاح ذلك‏ ثُمَّ قَالَ أَبْتَدِئُ لَكَ بِذِكْرِ الْحَيَوَانِ لِيَتَّضِحَ لَكَ مِنْ أَمْرِهِ مَا وَضَحَ لَكَ مِنْ غَيْرِهِ فَكِّرْ فِي أَبْنِيَةِ أَبْدَانِ الْحَيَوَانِ وَ تَهْيِئَتِهَا عَلَى مَا هِيَ عَلَيْهِ فَلَا هِيَ صِلَابٌ كَالْحِجَارَةِ وَ لَوْ كَانَتْ كَذَلِكَ لَا تَنْثَنِي وَ لَا تَتَصَرَّفُ فِي الْأَعْمَالِ وَ لَا هِيَ عَلَى غَايَةِ اللِّينِ وَ الرَّخَاوَةِ فَكَانَتْ لَا تَتَحَامَلُ وَ لَا تَسْتَقِلُّ بِأَنْفُسِهَا فَجُعِلَتْ مِنْ لَحْمٍ رَخْوٍ يَنْثَنِي تَتَدَاخَلُهُ عِظَامٌ صِلَابٌ يُمْسِكُهُ عَصَبٌ وَ عُرُوقٌ تَشُدُّهُ وَ تُضَمُّ بَعْضُهُ إِلَى بَعْضٍ وَ غُلِفَتْ فَوْقَ ذَلِكَ بِجِلْدٍ يَشْتَمِلُ عَلَى الْبَدَنِ كُلِّهِ وَ أَشْبَاهُ ذَلِكَ هَذِهِ التَّمَاثِيلُ الَّتِي تُعْمَلُ مِنَ الْعِيدَانِ وَ تُلَفُّ بِالْخِرَقِ وَ تُشَدُّ بِالْخُيُوطِ وَ تُطَّلَى فَوْقَ ذَلِكَ بِالصَّمْغِ فَتَكُونُ الْعِيدَانُ بِمَنْزِلَةِ الْعِظَامِ وَ الْخِرَقُ بِمَنْزِلَةِ اللَّحْمِ وَ الْخُيُوطُ بِمَنْزِلَةِ الْعَصَبِ وَ الْعُرُوقِ وَ الطِّلَاءُ بِمَنْزِلَةِ الْجِلْدِ فَإِنْ جَازَ أَنْ يَكُونَ الْحَيَوَانُ الْمُتَحَرِّكُ حَدَثَ بِالْإِهْمَالِ مِنْ غَيْرِ صَانِعٍ جَازَ أَنْ يَكُونَ ذَلِكَ فِي هَذِهِ التَّمَاثِيلِ الْمَيِّتَةِ فَإِنْ كَانَ هَذَا غَيْرَ جَائِزٍ فِي التَّمَاثِيلِ فَبِالْحَرِيِّ أَنْ لَا يَجُوزَ فِي الْحَيَوَان‏ 🌼☘ آنگاه فرمود: از حيوان آغاز مى‏كنم تا در باره آن نيز همانند چيزهاى ديگر توضيح دهم: در ساختار و شكل دهى بدن هاى آنها انديشه كن. مانند سنگ سخت نيست؛ زيرا اگر چنين باشد در وقت كار كردن و حركت نمودن انعطاف پذير نيست. نيز بسيار نرم و سست نيست كه بر پاى خود نايستد بلكه از گوشت نرم است. در ميان گوشتها استخوان هاى سخت و با صلابت آفريده شده و با عصب و عروق و ريشه‏ ها همه به هم پيوند خورده‏اند. نيز بر روى آنها پوست محكمى به عنوان محافظ، تمام بدن را فرا گرفته است. برخى براى ساختن مجسمه، چوب هايى را با ريسمان به پارچه مى‏بندند و روى همه را صمغ مى‏مالند. اين كار همانند آن است كه ما شرح داديم. چوبهاى سخت به منزله استخوانها، پارچه‏هاى نرم در حكم گوشت، ريسمانها به مثابه عصب و عروق و ... و آن صمغ به منزله پوست است. اگر مى‏شود كه حيوان زنده خود به خود به وجود آيد، اين مجسمه دست ساز هم خود به خود و بدون سازنده پديد مى‏آيد، امّا اگر آفرينش خود به خودى و بى‏آفرينشگر را در اين مجسمه‏ها نمى‏پذيريد به طريق اولى نبايد در حيوانات زنده و به مراتب پیچیده تر و منظّم تر چنين سخن فاسدى را معتقد گرديد. @ketabezendagi 🌼 ☘🌼 🌼☘🌼 ☘🌼☘🌼
4_6044353917142173256.mp3
3.81M
مناجات شعبانیه حاج مهدی سماواتی از همه عزیزان در اولین سحر ماه شعبان التماس دعا دارم🌷
🍀🍀🍀🍀 🍀💧💧 🍀💧 🍀 🌦 طلوع باران 🌦 🍀💧بجای ماندن و مُردن، چقدر از میادین ابتلائات گریخته‌ایم....💧🍀 🍀💧"...ذلِكَ يَوْمُ التَّغابُنِ..."؛ ( سورۀ تغابن، آیۀ ۹: آن، روز حسرت و خسران است. ) «تغابن» به معنی حسرت و احساس زیان نیز از نام‌های مرگ است. ما این را زیاد تجربه کرده‌‌ایم؛ اما به جای اینکه عوالم مرگ را بچشیم و گذشته را جبران کنیم، اغلب در حسرت گذشته‌ای هستیم که در آینده‌مان نقش ندارد؛ یا اگر هم دارد، تلاشی برای جبرانش نمی‌کنیم ! بسیاری اوقات هم حسرت این را می‌خوریم که دیگران در دنیا به کجا رسیدند و ما نرسیدیم! اما حسرت، تنها به از دست رفتن سرمایه‌های وجودی تعلق می‌گیرد؛ مثل اینکه چرا در جوانی که نیروی بیشتری داشتیم، برای وجودمان کاری نکردیم! ما از هر پدیده‌ای که شئون جزئی‌مان را به هم بریزد، می‌گریزیم؛ درحالی‌که باید بمانیم و بمیریم. وگرنه فردا تغابنی داریم که فرصت تدارک و جبران در پی‌اش نیست. امروز گوشه‌ای از حقیقت را فهمیده‌ایم و برای همین، حسرت خیلی چیزها را می‌خوریم. تصور کنید فردا که تمام حقیقت را ببینیم و بفهمیم به کجا می‌توانستیم برسیم، چه افسوسی خواهیم خورد! پس امروز که می‌توانیم جبران کنیم، به فکر باشیم. ادامه دارد... @ketabezendagi 🍀 🍀💧 🍀💧💧 🍀🍀🍀🍀
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿توصیه رهبر انقلاب در ماه شعبان🌿
4_5942559176432552379.mp3
19.28M
گزیده ای ازجلسه پانزدهم معراج