eitaa logo
کتابخانه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
1.4هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.8هزار ویدیو
1.8هزار فایل
آیدی مدیر کانال @Mohamadjalili1 ادمین پاسخگو @Mesbaholhodaaa 👈 انتشار مطالب و فایل ها با ذکر آیدی کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 📃کتاب نویسان ومورخان قرن های پیشین، نمونه های وحشت انگیزی از جعل حدیث و تفسیر به رأی را که غالبا دست قدرت های سیاسی در آن نمایان است، ذکر کرده اند. ☝ این کار که در روزگارهای نخستین-:تا اواخر قرن اول هجری- بیشتر شکل روایت وحدیث داشت، کم کم شکل فتوا نیز یافته بود ؛ و لذا در اواخر دوران بنی امیه و اوایل بنی عباس فقهای بسیاری بودند که با استفاده از شیوه های بدعت آمیز همچون قیاس و استحسان۱ احکام اسلامی را طبق نظر خود- که در واقع غالبا نظر قدرتمندان حاکم بود- صادر می کردند. 👆 عیناً همین عمل درباره تفسیر قرآن نیز انجام می گرفت. تفسیر قرآن طبق رأی و نظر مفسر ، از جمله کارهایی بود که می توانست به آسانی، حکم خدا را در نظر مردم دگرگون سازد و آنها را به آنچه مفسر خواسته است- که او نیز اکثراً همان می خواست که حاکم خواسته بود- معتقد کند. 🔮بدین گونه بود که از قدیم ترین ادوار اسلامی، فقه و حدیث و تفسیر ، به دو جریان کلی تقسیم شد⬇ 1⃣ یکی جریان وابسته به دستگاه حکومت های غاصب ، که در موارد بسیاری ، حقیقت ها را فدای مصلحت های آن دستگاه ها ساخته و در برابر بهای ناچیزی، حکم خدا را تحریف می کردند؛ 2⃣ و دیگری جریان اصیل و امین که هیچ مصلحتی را بر مصلحت تبیینِ احکامِ درست الهی مقدم نمی ساخت و قهراً در هر قدم ، رویاروی دستگاه حکومت وفقاهت مزدورش قرار می گرفت؛ و از آن روز در غالب اوقات ، شکل قاچاق و غیررسمی داشت. 👆 با این آگاهی، به وضوح میتوان دانست که فقه جعفری در برابر فقه فقیهان رسمی روزگار امام صادق فقط یک اختلاف عقیده دینی ساده نبود ؛ بلکه در عین حال دو مضمون معترضانه را نیز با خود حمل می کرد. ادامه دارد.... ۲۲۵ ۱- ( ح س ن ) نیکودیدن @ketabkhanehmodafean
📚 👈 نخست و مهمتر : اثبات بی نصیبی دستگاه حکومت‌ از آگاهی دینی و ناتوانی آن از اداره امور فکری مردم - یعنی درواقع، عدم صلاحیتش برای تصدی مقام خلافت - و دیگر ، مشخص ساختن موارد تحریف در فقه رسمی، که ناشی از مصلحت اندیشی فقیهان در بیان احکام فقهی و ملاحظه کاری آنان در برابر تحکم و خواست قدرت های حاکم است. ✳ امام صادق علیه‌السلام با گستردن بساط علمی و بیان فقه و معارف اسلامی و تفسیر قرآن به شیوه ای غیر از شیوه عالمان وابسته به حکومت، عملاً به معارضه با آن دستگاه برخاسته بود. آن حضرت بدین وسیله تمام تشکیلات مذهبی وفقاهت رسمی را، که یک ضلع مهم حکومت خلفا به شمار می آمد، تخطئه می کرد و دستگاه حکومت‌ را از بُعدِ مذهبی اش تُهی دست می ساخت. ⭕ در اینکه دستگاه حکومت بنی امیه تا چه اندازه به مفهوم معارضه آمیز بساط علمی و فقهی امام صادق توجه داشت، سند روشن وقاطعی در دست نیست ؛ ولی گمان قوی بر آن است که در زمان بنی عباس و مخصوصا منصور که از هوش و زیرکی وافری برخوردار بود و بخاطر اینکه سراسر عمر پیش از خلافت خود را در محیط مبارزات ضداموی گذرانیده بود ، از نکته های دقیق در زمینه مبارزات و مبارزان علوی آگاهی داشت ، سران دستگاه خلافت به نقش مؤثر این مبارزه غیرمستقیم توجه می داشته اند. ♨تهدید ها و فشارها و سخت گیری های نامحدودِ منصور نسبت به فعالیت‌های آموزشی و فقهی امام که در بسی روایات تاریخی از آن یاد شده، از جمله ناشی از همین توجه و احساس بوده است ؛ و نیز تأکید و اصرار فراوان وی بر گردآوردن فقهای معروف حجاز و عراق در مقرّحکومت خود-که باز مضمون چندین روایت تاریخی است- از احساس همین نیاز نشأت می گرفته است. 🔷در مذاکرات و آموزش های امام به یاران و نزدیکانش، بهره گیری از عامل« بی نصیبیِ خلفا از دانش» به عنوان دلیلی بر اینکه از نظر اسلام، آنان را حق حکومت کردن نیست ،به وضوح مشاهده می‌شود. ⬅ یعنی اینکه امام همان مضمون معترضانه ای را که درس فقه و قرآن او دارا بوده ، صریحاً نیز در میان می گذارده است. ادامه دارد....✏ ۲۲۶ @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 تمجید رهبر انقلاب از کتاب ➕ متن یادداشت ایشان در ابتدای این کتاب 💥 روز شنبه ۱۱ خردادماه، خانم زینب مولایی نویسنده‌ی کتاب «دلتنگ نباش!» - کتاب شرح زندگی شهید مدافع حرم روح الله قربانی - به همراه سرکار خانم زینب عبد فروتن، همسر شهید قربانی، با رهبر انقلاب دیداری کوتاه داشتند. 🌺 رهبر انقلاب در جریان این دیدار، از کتاب «دلتنگ نباش!» و قلم نگارنده، تقدیر و در ضمن گفتگو با همسر شهید از وی تجلیل کردند. 💐 سال گذشته که «دلتنگ نباش!» چاپ شد، این کتاب به دست رهبر انقلاب رسید و ایشان پس از مطالعه در ابتدای کتاب نوشتند: ❇️ «بسمه تعالی سلام و رضوان خدا بر شهید عزیز روح‌الله قربانی. از همسر شهید باید تشکر شود بخاطر فرستادن این کتاب و از ایشان و خانم مولائی بخاطر تدوین این اثر. ۹۷/۹/۲۸» 🌷 شهید روح‌الله قربانی از شهدای مدافع حرم اهل بیت علیهم‌السلام است که ۱۳ آبان ماه ۹۴ در حلب سوریه به شهادت رسید. 📙 کتاب «دلتنگ نباش!» که سال گذشته توسط انتشارات «روایت فتح» به چاپ رسیده، فرازهایی از زندگانی شهید روح‌الله قربانی است و حاصل مصاحبه‌های مؤلف با همسر شهید و نزدیکان ایشان. 📚 @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه ی نجوای خانم اسماء (خادمه حضرت زهرا سلام الله علیها) در مورد سخنان حضرت وقتی زنان به ملاقاتش می آیند: سوگند به خدا که اگر در مقابل دیگران می‌ایستادید و زمام امور خلافت را که رسول الله به علی سپرده بود، از دستش درنمی‌آوردید او کارها را سامان می‌بخشید و امت را به سهولت در مسیر هدایت و سعادت قرار می‌داد و به مقصد می‌رساند و کمترین حقی از کسی ضایع نمی‌شد و حرکت این مرکب اینقدر رنج‌آور نمی‌گشت.. علی در آنصورت مردم را به سرچشمه‌ی صافی و زلال و همیشه جوشانی می‌رساند که کاستی و کدورت در آن راه نداشت، آب از همه سویش سر زیر می‌شد و همه سیراب می‌شدند و هیچکس تشنه نمی‌ماند. علی در پنهان و آشکار، در حضور یا غیب مردم، خیرشان را می‌خواست. اهل استفاده از بیت المال نبود و از حطام دنیا هم فقط به قدر نیاز برمی‌گرفت، آب آنقدر که تشنگی فرو بنشیند و غذایی مختصر آنقدر که گرسنگی با آن مرتفع شود. 👌همین و بس. علی همین قدر را هم به زحمت از دنیا برمی‌داشت. علی خود شاهین و میزان است. اگر او بر مسند خلافت می‌نشست معلوم می‌شد که زاهد کیست و حریص کدام است. معلوم می‌شد که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ می‌پردازد. این کلام قرآن است که می‌فرماید: «اگر اهل قریه‌ها ایمان آورده و تقوی پیشه می‌کردند، درهای برکات زمین و آسمان را بر آنان می‌گشودیم ولی دروغ گفتند، پس ما هم آنان را در برابر آنچه کسب کرده بودند، گرفتیم. و این حال و روز شماست در آینه‌ی قرآن که: «و از اینان کسانی که ظلم کردند، نتایج سوء دست آوردهایشان بزودی بدانان خواهد رسید و آنان عاجز کننده‌ی ما نیستند.» هان! پس به هوش باشید و به گوش گیرید. راستی که روزگار چه بازی‌های شگفتی دارد و چه غرایبی را پیش چشم می‌آورد. اما حرفهای اینان شگفت‌آورتر است! ... ✨السَّلامُ عَلَيْكِ یَا اُمّاهُ يَا فاطِمَةُ الزَّهْراء ☘️یامَوْلٰاتیٖ یافاطِمَةُ اَغیٖثٖینیٖ ⚫️اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ ✍🏻 🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#کلامکم_نور امام صادق (علیه السلام): روزگار پر آشوبي فرا ميرسد كه در آن روز مردم جز با #كتابهاي خود انس نميگيرند. (الكافي ، ج ۱ ، ص ۵۲) #فرهنگ_کتابخوانی #کتاب #امام_صادق_علیه_السلام 📚✨📚 @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 📜 در حدیثی از آن حضرت چنین نقل شده است: ✨ماییم کسانی که خدا فرمانبری از آنان را فرض و لازم ساخته است؛ در حالی که شما از کسانی تبعیت میکنید که مردم بخاطر جهالت آنان در نزد خدا معذور نیستند. یعنی مردم که بر اثر جهالت رهبران فرمانداران نااهل ، دچار انحراف گشته و به راهی جز راه خدا رفته اند، نمی توانند در پیشگاه خدا به این عذر متوسل شوند که: ما به تشخیص خود راه خطا را نپیمودیم ؛ این پیشوایان و رهبران ما بودند که از روی جهالت ، ما را به این راه کشاندند. زیرا اطاعت از چنان رهبرانی، خود، کاری خلاف بوده است ؛ پس نمی‌تواند کارهای خلاف بعدی را توجیه کند. 👈این مفهوم که رهبری سیاسی در جامعه انقلابی اسلام ، همان رهبری انقلابی است و لزوماً با رهبری فکری و ایدئولوژیک همراه است ، در آموزش های امامان قبل و بعد از امام صادق نیز آشکارا وجود داشته است. 📜 در روایتی امام علی بن موسی از قول جدّبزرگوارش امام محمد باقر، «سلاح» را در سلسله امامت به«تابوت» در میان اقوام گذشته بنی اسرائیل همانند می کند: « سلاح در میان ما همچون تابوت است در میان بنی اسرائیل، که نزد هرکس بود ، نبوت - و در روایتی حکومت- از آن او بود. در میان ما نیز سلاح نزد هرکس باشد، رهبری و زعامت متعلق به اوست»- توجه شود به شکل نمادین ومفهوم بسیار عمیق این تعبیر- راوی آن گاه می پرسد : «یعنی آیا ممکن است که سلاح نزد کسی باشد که دانش ایدئولوژیک دین در او نیست؟ » ✳ و امام در پاسخ می‌گوید: « نه . یعنی👈زمامداری جامعه و رهبری انقلابی امت مسلمان در اختیار کسی است که سلاح و دانش را با هم دارا باشد. ادامه دارد.. ۲۲۷ @ketabkhanehmodafean
📚 🔷پس امام از سویی شرط امامت را دانش دین و فهم درست قرآن می داند و از سویی دیگر با گستردن بساط علمی و گردآوردن خیل کثیری از مشتاقان دانش دین در پیرامون خود وتعلیم دین به شیوه ای مخصوص، که مخالف با روال معمولی فقه و حدیث و تفسیر و بطور کلی مغایر با دین شناسی رایج علما و محدثان و مفسّران وابسته به دستگاه خلافت است ، عملا دین شناسی خود و دین ناشناسی دستگاه خلافت را با تمام علمای وابسته و نام و نشان دارش اثبات می کند و از این رهگذر با تعرض مستمر و عمیق و آرام ، به مبارزه خود، بُعدی تازه می بخشد. 🔶همانطور که قبلا اشاره شد ، نخستین حکمرانان بنی عباس که خود در روزگار پیش از قدرت، سالها در محیط مبارزاتی علوی و در کنار پیروان و یاران آل علی گفت گذرانیده و به بسیاری از اسرار و چَم و خَم های کارِ آنان بصیرت داشتند ، نقش معترضانه این درس و بحث وحدیث وتفسیر را پیش از اسلاف اموی خود درک می کردند. 🔺گویا به همین خاطر بود که منصور عباسی در خلال درگیری های رذالت آمیزش با امام صادق، مدت ها آن حضرت را از نشستن با مردم و آموزش دین به آنان و نیز مردم را از رفت و آمد و سؤال از آن حضرت منع کرد ؛ تا آنجا که به نقل از مفضل بن عمر- چهره درخشان ومعروف شیعی- هرگاه مسئله‌ای در باب زناشویی وطلاق و امثال اینها برای کسی پیش می آمد، به آسانی نمی توانست به پاسخ آن حضرت دست یابد. پیشوای صادق،ص۹۵_۸۸ 🔰وجود تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک _سیاسی ✳ امام صادق علیه‌السلام توانسته بود به کمک تلاش وسیع پدرانش _ امام سجاد وامام باقر، مخصوصا اواخر زندگی امام باقر- و سپس خودش به کمک این تلاش توانسته بود یک عده مؤمن ومسلمان مکتبی، اصیل ، انقلابی، فداکار، آماده برای خطرپذیری ، در سراسر عالم اسلام درست کند. ◻و اینها آدم های عادی نبودند؛ نه اینکه از طبقات ممتاز بودند،نه.. همین کاسب و تاجر و‌غلام و از این چیزها ، اما از لحاظ پایگاه معنوی ، به هیچ وجه اینها به آدم های عادی شبیه نبودند. ◽کسانی بودند که زندگی شان در هدفشان.و در مکتب شان خلاصه می شد و همه جا هم بودند. ادامه دارد....✏ ۲۲۸ @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا