میرسد روزی که او خواهد آمد،
و هوای آلوده ی جهان را تطهیر خواهد کرد؛
تکیه بر دیوار کعبه میدهد...
و با صلابت میگوید:
أنا بقیة الله من آدم ع...
أنا ذخیرة من نوح ع...
أنا مصطفی من إبراهیم ع...
أنا صفوة من محمد (ص)...
و او...
عصاره ی اسمآی الهی...
خوشبختی را به ارمغان خواهد آورد...
دیدگانم براهش!!
دست خدا بهمراهش!
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_والعافیةوالنصر
#استغاثه
@keyfonas
⭕️ امیرالمومنین (علیهاسلام): «مردم ستون دیناند»
📌در مکتب علی(ع) مصلحتی بالاتر از عدالت و مردم نیست، نه #امنیت حق دارد عدالت و مردم را کنار بزند نه خواص و متخصصین و نخبگان و نه هر چیز دیگری در لباس اسلام؛ حتی اگر مردم اهل کوفه باشند!
🔸این سخن از پیامبر(ع) در تلویزیون، رادیو، منابر، بنرها، پوسترها، کتاب ها و... نقل شده است که «الصلاه عماد الدین» ... نماز ستون دین است...
اما یکبار، فقط یکبار، از منابر و اساتید و سخنوران، یا از رسانه ملی (صدا و سیمای حکومتِ برآمده از نهضتِ مردمِ مسلمانِ عدالتخواهِ ایران، برای آزادی همهی مستضعفانِ عالم) یا از کرور کرور خبرگزاری و کانال و اکانت حزباللهی/انقلابی نشنیدیم که بگویند:
🔹#مردم ستون دین هستند!
🔸در روزگاری که #اهل_کوفه، واقعا اهل کوفه بودند، منافقین و مشرکین و یهودیان، ساده لوحان و نافهمان، همه و همه دست به یکی کرده بودند تا #حکومت_عدل علی(ع) را زمین بزنند؛ در روزگاری که فضای جامعه - به دلیل نقشافرینی گروههای معارضِ متعدد- به شدت امنیتی بود، حضرت در نامهای تاریخی، مالک اشتر (بخوانید مسئولین جامعه اسلامی) را به تهذیب نفس و خودسازی دعوت میکند؛ در مکتب علی(ع) گویا اصلا مسئولی که اهل تهذیب نفس نباشد #نمیتواند مسئول باشد...
🔹او را به ترس از خدا فرمان میدهد، و اینکه اطاعت خدا را بر دیگر کارها مقدم دارد و آنچه در کتاب خدا آمده، از واجبات و سنت ها پیروی کند... و به او فرمان می دهد تا نفس خود را از پیروی از آرزوها باز دارد، و به هنگام سرکشی رامش کند که: «همانا نفس همواره به بدی وا می دارد جز آن که خدا رحمت آورد.»
در جامعه ای که منافقین ریشه دواندهاند و #دشمنان هر لحظه ضربهای به علی(ع) می زنند خطاب به مالک میفرماید:
«دوست داشتنی ترین چیزها در نزد تو: در حق، میانه ترین؛ و در عدل، فراگیرترین؛ و در جلب #خشنودی_مردم، گستردهترین باشد»
[در مکتب علی(ع) مصلحتی بالاتر از عدالت و مردم نیست، نه امنیت حق دارد عدالت و مردم را کنار بزند نه #خواص و متخصصین و نخبگان و نه هر چیز دیگری در قالب اسلام؛ حتی اگر مردم، اهل کوفه باشند! ]
🔹«خواص جامعه، همواره بار سنگینی را بر حکومت تحمیل می کنند؛ زیرا در روزگار سختی یاریشان کمتر و در اجرای عدالت، از همه ناراضی تر؛ و در خواسته هایشان پافشارتر؛ و در عطا و بخششها کم سپاستر؛ و به هنگام منع خواستهها دیر عذرپذیرتر؛ و در برابر مشکلات کم استقامتتر می باشند.»
🔸 #ارتباط_مستقیم و بیواسطه با مردم، آنقدر برای امیرالمومنین (ع) با اهمیت است که حتی حفظ جانش (جانِ امام معصوم!) هم باعث نمیشود از ایشان فاصله بگیرد؛ و وقتی مصلحت بزرگی مثل حفظِ جانِ حاکمِ جامعه، نمیتواند و نباید مانع ارتباط مستقیم بیواسطه و مستقیم با مردم شود، بهانه قرار دادن «نظم»، «امنیت» و امثالهم برای دوری گزیدن از مردم یا دیدارهای گزینشی، مطلقا قابل قبول نخواهد بود.
🔹در مکتب علی(ع) «ستون های دین (دقیقاً با همین لفظ «عماد الدین») و اجتماعات پرشور مسلمین، و نیروهای ذخیره دفاعی، عموم مردم هستند» همانهایی که ممکن است آن ها را اهل کوفه بخوانیم! نادان بخوانیم! و...
#نهج_البلاغه
#آداب_حکومتداری
@keyfonas
🎆 خاطره جالب فرزند آیت الله گلپایگانی از پدر
🗣 سید محمدباقر گلپایگانی:
🔸زمانی آقا خودشان به مراجعهکنندگان پول میدادند، اگر کسی برای گرفتن پول زیادی مراجعه میکرد و درخواست نابجا داشت، ایشان به شیوه بسیار بزرگوارانهای با او برخورد میکرد و بسیار ملیح جواب میداد تا ناراحت نشود، یک وقت مردی پیش آقا آمد و گفت: «خانم من زایمان دارد و هزینه زایمان را ندارم» آقا مقداری به او پرداختند، چندی گذشت دوباره آمد و گفت: زنم زایمانش فرا رسیده و من تهیدستم، آقا دوباره از او دستگیری کردند، باز چند صباحی سپری شد خدمت آقا رسید و گفت: موقع حمل زن من رسیده است این دفعه نیز آقا به او عنایت کردند؛ تا دفعه چهارم که رسید آقا پس از کمک به او فرمودند: قدر این خانم را بدان در این سال چهار با برای تو زائید!
⌛️ سالروز درگذشت آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی
@keyfonas
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم
فِي صِفَةِ الْغَوْغَاءِ: هُمُ الَّذِينَ إِذَا اجْتَمَعُوا غَلَبُوا، وَإِذَا تَفَرَّقُوا لَمْ يُعْرَفُوا. وَقِيلَ بَلْ قال(عليه السلام): هُمُ الَّذِينَ إِذَا اجْتَمَعُوا ضَرُّوا، وَإِذَا تَفَرَّقُوا نَفَعُوا. فَقِيلَ: قَدْ عَرَفْنَا مَضَرَّةَ اجْتِمَاعِهِمْ، فَمَا مَنْفَعَةُ افْتِرَاقِهِمْ؟ فَقَالَ: يَرْجِعُ أَصْحَابُ الْمِهَنِ إِلَى مِهْنَتِهِمْ، فَيَنْتَفِعُ النَّاسُ بِهِمْ،كَرُجُوعِ الْبَنَّاءِ إِلَى بِنَائِهِ، وَالنَّسَّاجِ إِلَى مَنْسَجِهِ، وَالْخَبَّازِ إِلَى مَخْبَزِهِ.
(حکمت ۱۹۹ نهج البلاغه)
بخش اول:
هياهوى اوباش:
امام(عليه السلام) در اين گفتار پرمعناى خود از توده هاى بى بند و بارى كه گاه دست به دست هم مى دهند و مفاسدى در جامعه ايجاد مى كنند، سخن مى گويد.
حضرت در وصف اين گروه از اوباش مى فرمايد:
«آنها كسانى هستند كه هر وقت هماهنگ شوند غالب مى گردند وهنگامى كه پراكنده شوند شناخته نخواهند شد»
در تعبير ديگرى گفته شده كه امام(عليه السلام) فرمود:
«آنها كسانى هستند كه هرگاه متحد شوند زيان مى رسانند و هرگاه متفرق گردند سود به بار مى آورند»
«كسى سؤال كرد: زيان آنها را به هنگام متحد شدن دانستيم، منفعت آنها به هنگام پراكنده شدن چيست؟»;
«امام فرمود: پيشه وران و اهل كسب (از آنها) به كارهاى خود باز مى گردند و مردم از كار آنها بهره مند مى شوند; بنّا به سراغ بنّايى مى رود و بافنده مشغول بافندگى مى شود و نانوا به پخت نان مى پردازد»
غوغائیان کیانند؟
«غوغاء» در لغت چنان كه بسيارى از واژه پژوهان گفته اند داراى دو معناست:
نخست معناى وصفى دارد و به كسانى اطلاق مى شود كه جزء قشر منحط اجتماع يا به بيان ديگر از اوباش مردم اند.
افرادى هستند كه از عقل و درايت قابل توجهى برخوردار نيستند و غالباً تحت تأثير عوامل عاطفى قرار مى گيرند كه به آسانى ممكن است آنها را تحريك كرد و براى مقاصد سوئى به كار گرفت;
كسانى كه مديران فاسد و مفسد جامعه هميشه از آنها بهره مى برند و نمونه هاى روشن آن را در حكومت بنى اميه و بنى عباس مى توان مشاهده كرد. اين واژه مفرد است و مانند ساير اسم جمع ها معناى جمعى دارد.
معناى ديگر «غوغاء» همان معناى مصدرى يا اسم مصدرى است كه به ايجاد جار و جنجال اطلاق مى شود.
@keyfonas
👌وصیت رسول خدا صلوات الله علیه به امیرالمومنین علیه السلام ، اسرار احكام نادره #نكاح و بیان علتِ #بیمار و #ناقص متولد شدن #فرزند و راه پیشگیری ...
👇
@keyfonas
#قسمت_اول
👌نکات و روایات بسیار مهم برگرفته از وصیت رسول الله صلوات الله علیه و آله به امیرالمومنین علیه السلام در مورد اسرار احكام نادره نكاح ... و بیان علت #بیمار و #ناقص متولد شدن فرزند و راه پیشگیری ...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
◾️حمّاد بن عمرو ، از حضرت جعفر بن محمّد ، از پدرش ، از جدّش ، از حضرت على بن ابى طالب عليهم السّلام ؛ حضرت در حديث طولانى وصيّت نبى اكرم صلّى الله عليه و آله و سلّم را ذكر نموده و می فرمايند :
🔸رسول خدا صلّى الله عليه و آله و سلّم اظهار كراهت كردند از اين كه مرد با زن در حال حيض هم بستر شود و اگر چنين كرد و فرزندى مبتلا به #جذام يا #برص متولّد شد كسى غير از خود را ملامت نكند .
🔸و نيز ناپسند دانستند كه مرد در حالى كه محتلم شده و غسل نكرده با همسرش نزديكى كند و اگر مرتكب اين عمل شده و فرزندى متولّد گشت كه #ديوانه بود غير از خود كسى ديگرى را سرزنش نكند .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
◾️محمّد بن احمد سنانى رحمة الله عليه از محمّد بن ابى عبد اللّه كوفى ، از سهيل بن زياد آدمى ، از عبد العظيم بن عبد الله الحسنى ، از حضرت على بن محمّد العسكرى ، از پدر بزرگوارش حضرت محمّد بن على ، از پدر گرامش حضرت رضا (على بن موسى) از پدرش موسى ، از پدرش جعفر از پدرش عليهم السّلام ، حضرت فرمودند :
🔸مكروه است كه مرد در شب اوّل و وسط و آخر ماه با همسرش نزديكى كند و اگر چنين نمود فرزندِ #ديوانه متولّد مىشود ، مگر نمی بينى اكثر اوقاتى كه #صرع بر مجانين عارض مىشود اوّل و وسط و آخر ماه می باشد ؟!
🔸و نيز فرمودند : كسى كه ازدواج كرده و #قمر_در_عقرب باشد خوبى نخواهد ديد و همچنين فرمودند : كسى كه در آخر ماه و وقت محاق ازدواج كند بايد تسليم #سقط شدن فرزند باشد .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
◾️از ابو سعيد خدرى نقل كرده كه وى گفت : رسول خدا صلّى الله عليه و آله و سلّم به على بن ابى طالب عليه السّلام وصيّت نموده و فرمودند :
🔸اى على ، وقتى عروس داخل اطاقت شد وقتى كه می نشيند كفشهايش را در بياور و پاهايش را بشوى و آب جمع شده را از درب خانهات تا دورترين موضع خانهات كه حدّ آن است بريز و وقتى چنين نمودى خداوند هفتاد نوع #فقر را از خانهات دور و هفتاد نوع #بركت به جاى آن داخل منزلت نموده و هفتاد #رحمت بر تو نازل كرده كه بالاى سر عروس قرار مىگيرند و از آن جا به هر گوشهاى از خانهات توزيع شده و تا مادامى كه اين رحمتها و بركاتشان در اين خانه مىباشند عروس از #جنون و #جذام و #برص در امان است .
🔸سپس پيامبر اكرم صلّى الله عليه و آله و سلّم فرمودند : اى على در هفته اوّل ازدواج عروس را از تناول #شيرها و #سركه و #خربزه و #سيب_ترش بازدار .
👌على عليه السّلام عرضه داشت : يا رسول الله براى چه او را از تناول اين چهار تا بازدارم؟ حضرت فرمودند : در اثر تناول اين چهار تا رحم #عقيم شده و از پرورش و نَشْوْ و نِمُوْ (رشد کردن) نمودن فرزند در آن سرد مىشود و یک حصير و بوريا كه در گوشهاى از خانه افتاده باشد بهتر است از زنى كه عقيم بوده و نازا است .
👌على عليه السّلام عرضه داشت : يا رسول الله ، چرا سركه را از او منع نمايم ؟ حضرت فرمودند : زيرا زنى كه #سركه خورده اگر حيض شود هرگز به طور كلّى پاک نمىشود و خربزه نيز خون حيض را در شكم زن زياد نموده و كار ولادت را دشوار مىسازد چنانچه سيب ترش حيض را بند آورده و مورث #مرض و #بيمارى مىشود .
📚علل الشرایع شیخ صدوق
جلد ۲ صفحه ۶۴۴ الی ۶۵۱
⭕️ #ادامه_دارد
@keyfonas
#قسمت_دوم ...
◾️نبى اكرم صلّى الله عليه و آله و سلّم فرمودند :
🔸يا على در اوّل و وسط و آخر ماه با همسرت نزديكى مكن چه آنكه به واسطه هم بستر شدن در اين اوقات #جنون و #جذام و #بيماری_فلجى به زن و فرزندش متوجّه مىگردد .
🔸يا على بعد از ظهر با همسرت نزديكى مكن زيرا اگر فرزندى بين شما مقدّر شده باشد #دوبين مىگردد و شيطان از بيمار مزبور در انسان مسرور و خوشحال مىگردد .
🔸يا على هنگام نزديكى زياد سخن مگو زيرا اگر فرزندى متولّد شود از مرض #لالى در امان نيست و هنگام نزديكى به فرج و آلت همسرت نگاه مكن و ديدگانت را بپوشان زيرا نظر به عورت موجب #كورى مىباشد (يعنى كورى فرزند).
🔸يا على با تمايل و شهوت به زن ديگرى با همسرت نزديكى مكن زيرا بيم آن دارم كه فرزندت #مخنّث [یعنی مردی که تمایل به مفعول شدن دارد] و #زن_صفت و #بخيل گردد .
🔸يا على هر گاه در بستر با همسرت بودى و جنب گرديدى قرآن مخوان زيرا خوف دارم كه آتش از آسمان بر شما ببارد و بسوزاند شما را .
🔸يا على با همسرت نزديكى مكن مگر آنكه با تو