#پاسخ_شبهات
وقتی خداوند فرمودن « لا اکراه في الدين» چگونه کسي که دين اسلام را #اختیار نکرده باشد را #مجازات می کند؟
#پاسخ:
✅علت این سوال این است که پرسشگر میان آزادی عقیده و آزادی بیان عقیده فرق نگذاشته است و این دو را یکی کرده است و همین سبب سردرگمی وی شده است .
این آیه به آزادی عقیده اشاره می کند و آن مسئله مجازات مربوط به بیان عقیده غلط است .
توضیح :
آنچه موجب ایجاد چنین شبههای در ذهن میشود، خلط و عدم تفكیك دو مقوله آزادی بیان و آزادی عقیده است. باید دقت كنید كه بین عقیده و بیان و طبعاً آزادی عقیده و آزادی بیان تفاوتهای زیادی وجود دارد:
«عقیده« امری «قلبی«، «درونی« و «شخصی« است. امری قلبی است زیرا تا قلب آدمی به آن ایمان نیاورد هیچ قدرت و عامل خارجی نمیتواند آن را در انسان ایجاد كند و هیچگاه با زور و اجبار، كسی به چیزی ایمان نمیآورد و بدان معتقد نمیشود.
همچنین عقیده، امری درونی است به آن دلیل كه در نهانخانه دل مأوا میگزیند و تا هنگامی كه اظهار نشده است هیچ كس جز خداوند متعال از آن خبر ندارد.
و نیز امری «شخصی« است، زیرا هرگونه تغییر و تحول در آن، در حوزه استحفاظی خود شخص اتفاق میافتد. آیة «لا اكراه فی الدین« مربوط به عالم عقیده و اعتقاد است. در حقیقت خداوند متعال بدین وسیله مؤمنان را از یك كار لغو و بیهوده كه هیچ فایدهای جز خراب كردن چهره دین ندارد، بازداشته است و به مؤمنان میفرماید: دین و عقیده اصولاً و تكویناً اكراه بردار نیست و با زور به وجود نمیآید.
بنابراین، تمسك به زور برای تبلیغ اسلام نه تنها لغو و بیهوده است، بلكه موجب تنفر و گریختن از دین میشود.
اما مقولة بیان، و همچنین آزادی بیان ـ به خلاف عقیده و آزادی عقیده ـ امری شخصی نیست، بلكه مقولهای اجتماعی است. به بیان دیگر، بیان و آزادی بیان، پدیدهای است كه تنها در جمع و اجتماع مفهوم و معنا پیدا میكند. لذا چون مانند همه مقولات و پدیدههای اجتماعی، به سرنوشت دیگران مربوط میشود، باید احساسها، نیازها و مصالح دیگران نیز در نظر گرفته شود. به همین علت، هیچكدام از پدیدهها و مقولات اجتماعی ـ از جمله بیان و اظهار عقیده ـ در هیچ جامعهای یله و رها نیستند، بلكه قانونمند و محدود به حدودی هستند كه در آن، نفع اكثریت جامعه لحاظ شده است.
اكنون این سؤال پیش میآید كه: آیا در جوامع غربی كه خود را مروّج آزادی بیان، میدانند، واقعاً بیان هر عقیده و اعتقاد آزاد است؟
مسلّماً خیر، نه در آنجا و نه در هیچ جای دیگر، آزادیِ مطلقِ بیان، نه ممكن است و نه سودمند. آیا كارشناسان نظامی این كشورها میتوانند به بهانة آزادیِ بیان، اسرار مهم نظامی پیرامون سلاحهای هستهای یا پروژههای فضایی را فاش كنند؟ همه جوامع (از خانه و خانواده گرفته تا جوامع بزرگ و كلان) به منظور حفظ منافع جمعی و گروهی، خطوط قرمزی دارند كه اجازه ورود و افشای آن را به هیچ كس نمیدهند. محدودیت بیان و تابعیت آن از مصالح فردی و گروهی، همان حقیقتی است كه در فرهنگ عامیانه نیز مورد تصدیق همگان قرار گرفته است. نظیر این ضربالمثل حكیمانه كه میگوید: «هر سخن جایی و هر نكته مكانی دارد.» اسلام نیز، همگام با این حكم عقلایی، بیان هر عقیده و مطلبی را در جامعه مفید ندانسته، از آزادی مطلق اطلاعات و بیان در جامعه اسلامی برحذر داشته است. یكی از مواردی كه آزادی بیان، در آنجا ممنوع است، اعلام ناامیدی و پشیمانی از دین است.
@keyfonas
اهل بیت و شیعه نماها
یک شب فرماندار سامرا، به امام حسن عسکری علیهالسلام گفت:
یک نفر که ادعای تشیع میکند، در حین ارتکاب سرقت، دستگیر شده است
امام حسن عسکری علیهالسلام فرمودند:
پناه بر خدا! این فرد از شیعیان علی نیست و خداوند تنها به این خاطر که او فکر میکند شیعه علی است، در دست تو گرفتارش نموده است.
شیعیان حضرت علی، هم اعتقادات صحيح دارند و هم اعمال صحيح.
شیعه کسی است که خدا را توصیف میکند با همان صفاتی که خدا خودش را توصیف کرده.
شیعیان امیرالمؤمنین کسانی هستند که در مسیر حق، از جان گذشتهاند و از مرگ نمیترسند. شیعیان امیرالمؤمنین کسانی هستند که دیگران را بر خود ترجیح میدهند. آنها در صحنه گناه حاضر نمیشوند و حتی در نیت و قلبشان هم نیت بد ندارند.
آنها در هنگام اجرای فرمان الهی پنهان نمیشوند. شیعیان امیرالمؤمنین کسانی هستند که در تکریم و نیکی کردن به مومنین، اقتداي به علي دارند.
📚التفسیر المنسوب إلی الإمام العسکری، جلد ۱، صفحه٣١٦
@keyfonas
#شبهات_فاطمیه
آیا جبرئیل نزد حضرت زهرا (س) می آمد؟
#پاسخ:
یکی از مطالبی که در رابطه با حضرت زهرا(س) در روایات بدان اشاره شده، این است که فرشتگان الهی از جمله جبرییل امین،خدمت آن حضرت می رسیدند:
امام باقر علیه السلام مى فرمایند: چون خداوند اراده كرد كه مصحف فاطمه را به آن حضرت بفرستد، به جبرئیل، میكائیل و اسرافیل دستور داد آن را به فاطمه علیهاالسلام برسانند و این قضیه در نیمهى شب جمعه اتفاق افتاد، آنان در حالى فرود آمدند كه آن بانو مشغول عبادت الهى بود. پس از عرض سلام به او گفتند: (خدا) بر تو سلام مى فرستد، آنگاه مصحف را به وى تحویل دادند.
فاطمه علیهاالسلام پس از تحویل مصحف گفت: بر خدا باد سلام و از او سلام و براى او سلام و براى شما سفیران پروردگارم سلام.»
قابل توجه است جبرئیل، میكائیل و اسرافیل، كه هر سه از بزرگان ملائكه به حساب مى آیند، حامل سلام خدا به فاطمه علیهاالسلام بوده اند و مصحف فاطمه را به صاحب اصلى مى رسانند و با وى به گفتگو مى پردازند.
حضرت امام صادق علیه السلام در مورد نزول ملائكه به حضور فاطمه علیهاالسلام و سخن گفتنشان با آن حضرت مى فرمایند:
«انما سمیت فاطمه محدثه لان الملائكه كانت تهبط من السماء فتنادیها كما تنادى مریم بنت عمران... فتحدثهم و یحدثونها... فاطمه علیهاالسلام را از این جهت محدثه خواندند كه ملائكه به حضورش شتافته و با وى مصاحبه مىكردند و سخن مى گفتند، همان طورى كه با مریم دختر عمران چنین بودند.»
حضرت امام خمینی (ره) در ۱۱ اسفندماه سال ۶۴ در دیدار با طلاب جامعةالزهرا سخنانی را در باب حضرت زهرا (س) و الگو بودن ایشان برای تمام زنان جهان میفرمایند: ... برای زنها کمال افتخار است که روز تولد حضرت صدیقه (س) را روز زن قرار دادهاند، افتخار است و مسؤولیت.
در این ۷۵ روز (بعد رحلت پیامبر ص تا شهادت حضرت زهرا س ) مراودهای بوده است؛ یعنی، رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است. من راجع به حضرت صدیقه ـ سلام الله علیها ـ خودم را قاصر میدانم که ذکری بکنم، فقط اکتفا میکنم به یک روایت که در کافی شریفه است و با سند معتبر نقل شده است و آن روایت این است که حضرت صادق (ع)میفرماید: فاطمه ـ سلام الله علیها بعد از پدرش ۷۵ روز زنده بودند در این دنیا، بودند و حزن و شدت برایشان غلبه داشت و جبرئیل امین میآمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض میکرد و مسائلی از آینده نقل میکرد.
ظاهر روایت این است که در این ۷۵ روز مراودهای بوده است؛ یعنی، رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از طبقه اول از انبیاء عظام درباره کسی این طور وارد شده باشد که در ظرف ۷۵ روز جبرئیل امین رفت و آمد داشته است و مسائل را در آتیهای که واقع میشده است، مسائل را ذکر کرده است و آنچه که به ذریه او میرسیده است در آتیه، ذکر کرده است و حضرت امیر هم آنها را نوشته است، کاتب وحی بوده است حضرت امیر؛ همان طوری که کاتب وحی رسول خدا بوده است ـ و البته آن وحی به معنای آوردن احکام، تمام شد به رفتن رسول اکرم ـ کاتب وحی حضرت صدیقه در این ۷۵ روز بوده است. مسأله آمدن جبرئیل برای کسی یک مسأله ساده نیست.
📚بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۷۸.
📚 اصول کافی؛ ج۲ص ۳۵۵.
@keyfonas
لزوم پرسیدن مسائل و شبهات از اهل آن
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
اگر در امور دینی و یا عقیدتی اشکالی داری، برو از اهلش بپرس تا اشکالت بر طرف شود. انسان گاهی در امر دین اشکالی به نظرش میرسد و یا شبههای به او القا میشود، گمان میکند که آن اشکال لایَنحَل است و دیگر جوابی ندارد و پیشِ خود و بدون مراجعه به اهل آن قضاوت میکند و میگوید: پس دین باطل است و ایراد دارد. چگونه از اهل دین و اهل علم میترسی و نزد آنها نمیروی و از آنها سؤال نمیکنی، ولی از خود شبهه و اشکال نمیترسی که چهبسا موجب نابودی و هلاک دائمی تو گردد؟!
📚 در محضر بهجت، ج١، ص۶٨
@keyfonas
#شبهات_وهابیت
اگر تربت كربلا شفا مي دهد، چرا شيعيان به #پزشك مراجعه مي كنند و بيمارستان مي سازند؟
#پاسخ
✅ تفاوت بين شفا و دوا
ترديدي نيست كه «شفا» به دست خداوند است؛ و اين خداوند است كه در برخي از چيزها شفا قرار داده است؛ از جمله در قرآن، عسل و... و از جمله در خاك كربلا.
از نظر لغت #شفا؛ يعني رسيدن و آمدن بهبودي است. و به نوعي معناي آن حاصل مصدري است. و مي توان گفت شفا امري است كه با آمدنش درد پايان مي يابد.
چنانچه راغب اصفهاني در مفردات خود به همين قضيه اشاره كرده است.
ترجمه مفردات راغب ج 2 337.
اما «دوا» كه جمع آن «ادويه» مي شود، به هر چيزي كه بيماري را با آن درمان مي كنند گفته مي شود.
دواء: مايتداوي به، و «دَاوَاهُ » عالجه:
الدَّوَاء- جمع أَدْوِيَة: دارو، آنچه كه بيماري را با آن درمان كنند.
فرهنگ ابجدي عربي- فارسي، متن 400.
خلاصه اين كه شفا يافتن؛ يعني بهبودي از بيماري، حال گاهي بهبودي به وسيله مداوا و معالجه با دوا است و گاهي بدون مداوا و به وسيله معجزه و... است
@keyfonas
قطع رابطه با اقوام
✅ابو بصير از امام صادق پرسيد:
آیا می توان با خویشاوندانی كه مذهب حق را نمى شناسند و شيعه نيستند، قطع رابطه کرد؟
امام صادق علیه السلام فرمودند:
سزاوار نيست كه با اقوام، قطع رابطه کرد حتی اگر شیعه نیستند.
📚اصول كافى،جلد ۴،صفحه ۴۴
@keyfonas
#پاسخ_شبهات
چرا مطابق قرآن، خود خدا عده ای را #گمراه می کند؟ چگونه خود خدا باعث #گمراهی انسان میشود،
#پاسخ:
✅همان گونه که بیان شده است، در قرآن، آیاتی ضلالت عده ای به خدا مستند می شود. که برای درک صحیح مطلب باید به چند نکته توجه کنیم:
۱-برای فهم صحیح نظر یک گوینده نمی توانیم تنها به بخش کوچکی از گفتار او توجه کنیم. بلکه باید ابعاد مختلف سخن او را ببینیم تا به درک صحیح و کاملی برسیم. مطلبی که قرآن بر آن تاکید کرده است. و کسانی که تنها بخشی از کلام الهی را می گیرند را به شدت مذمت کرده است.
الَّذينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضينَ (۹۱ حجر) (ما عذابی بر آنها می فرستیم) همانها كه قرآن را تقسيم كردند (آنچه را به سودشان بود پذيرفتند، و آنچه را بر خلاف هوسهايشان بود رها نمودند)
۲- در مساله گمراهی، با سه موضوع مواجه هستیم. انسان، شیطان و خدا. این سه دستگی عوامل در مسائل دیگری نیز در قرآن وجود دارد. مثلا در مساله اینکه چه کسی جان انسان ها را می گیرد، یک جا سخن از ملک الموت، عزرائیل است (آیه ۱۱ سوره سجده) یک جا سخنان از فرشتگان زیر دست عزرائیل است (آیه ۶۱ سوره انعام) و یک جا سخن از خود خداست. (آیه ۷۰ سوره نحل) پس این بیان سه گانه، خود حاوی نکته مهمی است که باید در آن تدبر کرد و آن را به نحو صحیح دریافت.
الف) یک نکته مهم در این بیانات سه گانه، توجه دادن به توحید است. کما اینکه ما به توحید افعالی معتقدیم و باید توجه داشته باشیم که در نظام هستی بدون خواست خدای متعال هیچ فعلی انجام نمی شود. عدم توجه به این نکته ممکن است انحراف هایی به وجود آورد. مثلا در محل بحث ما عدم توجه به این نکته ممکن است عده ای را دچار توهم نماید که موجوداتی در هستی، از سیطره قدرت خدای متعال خارج شده است. در حالی که شیطان و گناهکاران مقهور سلطنت خدای متعال هستند.
و لا يَحْسَبَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لا يُعْجِزُونَ (۵۹ انفال) آنها كه راه كفر پيش گرفتند، گمان نكنند (با اين اعمال،) پيش برده اند (و از قلمرو كيفر ما، بيرون رفته اند)! آنها هرگز ما را ناتوان نخواهند كرد!
ب) نکته دیگر تفاوت جایگاه هر کدام از عوامل است که زاویه نگاه خاصی، عامل بودن آن را معنا می کند. یعنی عامل بودن انسان، به این است که خود مسیر گمراهی را انتخاب می کند. و عامل بودن شیطان به صرف دعوت به گناه است.
و ما كانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لي فَلا تَلُومُوني وَ لُومُوا أَنْفُسَكُمْ ابراهیم/۲۲) (شیطان می گوید) من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اينكه دعوتتان كردم و شما دعوت مرا پذيرفتيد! بنا بر اين، مرا سرزنش نكنيد خود را سرزنش كنيد.
(البته شیطان می تواند بعد از ایجاد کردن سلطنت از سوی گناهکار، بر او مسلط شود.)
و عامل بودن خدای متعال به این است که انسان را به گونه ای خلق کرده است که می تواند بیراهه برود. و حتی در مقابل خدا، ستیزه جویی کند:
أ وَ لَمْ يَرَ الْإِنْسانُ أَنَّا خَلَقْناهُ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذا هُوَ خَصيمٌ مُبينٌ (۷۷ یس) آيا انسان نمىداند كه ما او را از نطفهاى بىارزش آفريديم؟! و او (چنان صاحب قدرت و شعور و نطق شد كه) به مخاصمه آشكار (با ما) برخاست.
و به همین دلیل گمراه کردن و اضلال خدای متعال تنها در حق کسانی معنا دارد، که خودشان گمراهی را انتخاب کرده اند. که توجه به کلماتی نظیر فاسق، ظالم و ... نشان می دهد خود شخص، خود را به گمراهی کشانده است:
و ما يُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفاسِقينَ (۲۶بقره) ولى تنها فاسقان را با آن گمراه مى سازد. ِ
و يُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمينَ (۲۷ ابراهیم) و ستمگران را گمراه مى سازد.
@keyfonas
💢ساعات پایانی جمعه، بهترین اوقات است
♦️میرزاجوادآقاملکی تبریزی(ره): روز جمعه گرچه تمام ساعات و لحظه های آن شریف و گران بها و نورانی است ولی در این روز ساعتی هست که ازهمه ی ساعات این روز افضل وبرتر است، و دعا در آن ساعت مورد قبول واقع میشود.
♦️وآن بنابر آنچه از اخبار بدست میآید و از بعضی از بزرگانی که دراین گونه موارد، مورد وثوق این جانب بوده اند به من رسیده، آخرین ساعات روز جمعه که وقت خواندن دعای سِمات است، میباشد»
♦️نثارمرحوم میرزاجوادآقا ملکی تبریزی، صلوات
التماس دعا
@keyfonss
4_694018426716291268.mp3
961.9K
💔چـرا عصـر جـمعه دلگیـره ⁉️
✨غروب جمعه دلم بوی "یار" میگیرد ✨
🌥 افق
🌥افق
❣دلم را غبار میگیرد....
#اللهم_عجل_لولیڪ_الفرج
🚩 پاسخ به استوری جدید رئیس جمهور روحانی
💠 رهبر انقلاب ۲۲ خرداد ۹۶ ، تذکر مهمی به آقای روحانی دادند:
🔶 کشور را دوقطبی نباید کرد، مردم را به دو دسته نباید تقسیم کرد؛ آن حالتی که در سال ۵۹ متأسّفانه از ناحیهی رئیسجمهور آن روز (بنی صدر) اتّفاق افتاد که مردم را به دو دستهی موافق و مخالف تقسیم کرده بودند که چیز خطرناکی است.
#در_مسیر_بنی_صدر
امینی خواه
4_532577898914159951.mp3
7.59M
🔅شور پایان جمعه ای دیگر و حسرت مانده بر دل!
☄یه روز میادش...!
@keyfonas
✴️🕊 صــــــــــلوات خاصه ی حضرت علی بن موسی الرضا به نيت خشنودي آن حضرت و بر آورده شدن حاجــــــــــات.✴️🕊
⚜اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی⚜ الامامِ التّقی النّقی ⚜ و حُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ⚜ و مَن تَحتَ الثری⚜ الصّدّیق الشَّهید ⚜صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً⚜ زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه⚜ کافْضَلِ ما صَلّیَتَعَلیاَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک⚜
َ
✳️✍ترجمه:
☀️خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا☀️ امام با تقوا و پاک ☀️و حجت تو بر هر که روی زمین است ☀️و هر که زیر خاک، ☀️رحمت بسیار و تمام با برکت ☀️و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان ☀️بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی☀️
❣زیــــــــــارتش در دنیا و شفاعتش در عقبی نصیبمان بگردان❣
🔅الهـــــــــــــے آمیݧ
التمــــــــــاس دعــــــــــا
💠اݪّلهُمَّ صَݪِّ عَݪے مُحَمَّد وَ آݪِ مُحَمَّد وَ عَجِّݪ فَرَجَهُمْ💠
@keyfonas
✅ دیروز آخر وقت یه آقایی اومد مطب که " من اون هفته اومدم عکس بگیرم،کارت کشیدم،ناموفق بود،نقد دادم،ولی از حسابم کم شده"
منشی گفته بود اوکی...یه پرینت از حساب بگیرین اگر کم شده باشه پولتون رو میدیم...عصبانی شد. اومد با من حرف بزنه...اصلا انگار متوجه نبود چی میگم...لحظه به لحظه بیشتر گر گرفت و در نهایت شروع کرد به داد و بیداد کردن... یجوری فحش میداد و بی پروا توهین میکرد که من کاملا لال شدم...داد میزد دکتر ِ دزد... حروم خوار...
رفت سالن انتظار و پیش همه فحش هایی میداد که منشی سرش رو انداخت پایین...خلاصه افتضاح شد و خانومش دستش رو گذاشت دهنش و کشوندش از مطب بیرون... دوباره برگشت و تهدید کرد که سر کوچه وایسادم..! و...
...
حتی یه کلمه حرف نزدم... کاملا حق با من بود و این همه بهم توهین شده بود
یجوری بهم فشار اومده بود که دستام از لرزیدن توان کلیک روی ماوس نداشتن
اشکم رو در آورد...
یجوری از زمین و زمان کلافه بودم که میخواستم اون لحظه سوار ماشین شم و برم یه جای خلوت داد بزنم
ولی سوار تاکسی شدم که برم خونه ( اون طور کارها برای فیلم هاست...زندگی واقعی تر از این حرفهاست )
تو مسیر منشی زنگ زد که یه نفر شماره تون رو میخواست و من ندادم .فکر کردم رفته پیش یکی از مقامات و حالا اون زنگ زده شکایت کنه ( تو شهرهای کوچیک ساعات اداری نداریم )
زنگ زدم بهش...دیدم خودشه...همون کسی که نیم ساعت پیش منو شست گذاشت کنار.
بی مقدمه شروع کرد به معذرت خواهی...
گفت من اصلا یادم نیست به شما چی گفتم.جانباز اعصاب روان ام...داروهام رو نخورده بودم قاطی کردم.الان همسرم بهم میگه چیا گفتم و پشیمونم. حلالم کن... بگو الان کجایی بیام دستت رو ببوسم و...
آب بود رو آتیش
تا گفت جانبار اعصاب و روانم بغض کردم و خودم خجالت کشیدم... گفتم شما احترامتون واجبه شما افتخار ما و این کشور هستین... شده دیگه...
نیم ساعت داشت معذرت میخواست
یهو وسط حرفهاش گفت من عملیات بدر اینطوری شدم... چراغی که همیشه موقع شنیدن این کلمه تو ذهنم روشن میشه، روشن شد...
"بدر" برای من کلمه خاصی محسوب میشه
گفتم شما که عملیات بدر بودین باید شهید باصر رو بشناسین...آره ؟
کاش لال میشدم و نمیگفتم
...
زبونش بند اومد... داشتم درون ذهنش رو میدیدم که داره تابلوی مطب، اسم روی پاکت رادیوگرافی، اون شب نحس عملیات بدر و اون پاسدار با لباس های خاک گرفته، صورت ِ خسته و چشم های با غیرت، شهید باصر رو، به هم ربط میده و بعد از بیست ثانیه گفت: تو پسرشی ؟
زد زیر گریه... داد میزد خدا منو بکشه... خدا منو تا صبح زنده نگه نداره... ببین با کی این کار رو کردم
حالا این سری من به غلط کردن افتاده بودم... نیم ساعتِ بعد،جامون عوض شده بود و من داشتم ایشون رو آروم میکردم...گفت سربازش بودم... دوستم بود.
بالاخره آروم شد.
آخرین جمله ام این بود که "آقای رحیمی....خیلی از دوستی های عزیز و موندگار اولش با دعوا شروع میشن"
...خندید و دوست شدیم...
ما جنگ زده ها آخر آخرش... بخاطر اون درد بزرگ، با هم دوستیم.
لعنت به جنگ...که هیچوقت تموم نمیشه...!
.
دكتر باصر
@keyfonas
دنیا زده شده ایم!
و گیر افتاده ایم میان زرق و برق این زمین خاکی...
و شما چه آسوده خاطــــــــــر گذشتید !!!
@keyfonas
ایهاالعزیز ...
گمانم عمرم قد ندهد
بگو وعدهی دیدار
ڪمی نزدیڪتر آیـد ...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#پیرمردان_دفاع_مقدس
@keyfonas
ای کاش در رکابِ امامم شوم شهید
من سخت بر دعای فرج
بسته ام امید . . .
#اللهم_عجل_لولیڪ_الفرج
#واجعلنا_من_انصاره_و_اعوانہ
@keyfonas
خبـرت هسـت که بـےروے تـو #آرامـم نیســت
طاقـت بار #فــراق این همـه ایامـم نیســت . . .
#شهید_جاویدالاثر_محمد_اینانلو
#حلمای_بابا
@keyfonas
🌸 #پای_درس_شهدا 🌸
« زندگی انسان تمثیل آن مسافریست ڪه از خانہ موقت و ناپایدار بہ سوی مستقر ابدی خویش بار می بندد ؛ »
« پس اگر این خانہ ها خانہ های مجازی اند و ما مسافران در ڪوچ ،
دیگر چہ جای دل بستن و حسرت بردن انسان .»
#شهید_آوینی
@keyfonas
🍃🍂🍃
#حاج_آقا_پناهیان:
[✍️...هَر کی آرِزو داشتِه باشِه خِیلی خِدمَت کُنه
#شَهید میشِه...
یِه گُوشِه دِلِت پا بِدِه؛ #شُهَدا بَغَلِت کَردَند...
ما بِه چِشم #دیدیم اینارُو
اَز این #شُهدا مَدَد بِگیرید مَدَد گِرفتَن
اَز #شُهدا رَسمِه
دَست بِذار رُو خاکِ قَبر #شَهیدو بِگو:
" #حُسین جان بِه حَقِ این شَهید یِه نِگاه بهِ ما بُکُن..."
#رفیق_رفیقتو_دریاب
🌹#یادشهدا_باصلوات
#اللهم_صل_علي_محمدﷺو_آل_محمدﷺو_عجل_فرجهم
🌹🌹🌹
@keyfonas
┄═❁๑🔷🍃๑🔷๑🍃🔷๑❁═┄
یا رب الامام المهدي
اليوم الجمعه
نقراء هذه الادعيه
«دعاء الفرج» و «دعاء الحجة»
نيابة عن:
المعصومين الاربعة عشر
والسيدة خديجة وام البنين
والسيدة زينب والسيدة رقيه
و العباس
عليهم السلام
✤طالَ الدَّمارُ قلوبَنا وعقُولَنا
والفازِعُونَ مُغرِّبٌ ومُشَرِّقُ
✤وقوافلُ الشرفاءِ تطلُبُ قائداً
يَهدي الى العَليا
٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
"یا رب امام مهدی"
در این روز جمعه
تو را می خوانیم با قراٸت
دعای فرج و
دعای سلامتی امام زمان(عج)
به نیابت از طرف
✨۱٤ معصوم و حضرت خدیجه و ام البنین و زینب و رقیه و عباس
علیهم السلام
✤زمستان خسته شد از بی بهاری
دلم سخت میتپد از بی قراری
✤دو چشمم دوخته شد بر جاده سرد
چقدر تلخ است این چشم انتظاری
O The God of Imam Mahdi!
Today, Friday, we recite
«Dua Al-Faraj» & «Dua Hujjat»
on behalf of :
Prophet Mohammad and his progeny,
Khadija, Umm ul-Banin, Zainab, Ruqayya & Abbas
(Pbut)
✤I wish to be there when you call those who believe
✤ I want fight in your army
against those who deceive
┄═❁๑🔷🍃๑🔷๑🍃🔷๑❁═┄