eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
345 دنبال‌کننده
20.5هزار عکس
7.5هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌼 🍃✨مهدی جان✨🍃 😔بـگـذار بـمـیـرم که طرفدار نداری 🍃🌼آقــایـی و ارباب ولـی یــار نداری 🍃🌼جز نیمه شعبان که پراز جشن و سرور است 😔تـنـهایی و در شـهر خریدار نـداری 🍃✨اللهم عجل لولیک الفرج✨🍃 @keyfonas
هر که به مردم نیرنگ بزند خداوند سبحان نیرنگ اورا گریبان گیر خودش میکند همه ما خوب میدانیم بسیاری از ویدیوهای تقطیع شده از سخنرانی ها فقط برای تخریب شخصیت سخنران آماده شده و با حذف قسمتهایی از سخنرانی منظور مورد نظر را عوض میکنند! #پس‌به‌راحتی‌هرویدیویی‌راباورنکنیم‌وآن‌رامنتشرنکنیم!!! @keyfonas
❤️امام حسین (ع) ✨مردم بنده دنيايندوبه ظاهردم از دين مى زنند وتازمانى كه زندگیشان تأمين شودازآن دفاع می‌كنند؛امّا چون دربوته آزمايش قرارگيرند،ديندارانْ اندك اند✨ 📚تحف العقول @keyfonas
📝حضرت محمد ( ص ) : 💚♥️"علي مني مثل رأسي من بدني." 📚کنزل العمال، ٣٢٩١٤ 💚♥️"نسبت على به من مانند سر به بدنم است." @keyfonas
هدایت شده از 🏴کیف الناس🏴
😈 #شیطاڹ_شناسي ۵۳ گنـ🔥ـاه، زیـاد دارید؟ ❌آیـا نگـراڹ عقـوبت‌هایي هستید، ڪہ ممڪڹ است بہ دنبـاڸ گنـاه، بہ شما روی آورد؟ ✔️با یڪ توبہ حقیقي عقوبت گنـاه را مي‌تواڹ از بیڹ بـرد❣ #استاد_شجاعي 🔽🔽🔽🔽 @keyfonas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همیشه با خدا درد دل کن نه با خلق خدا و فقط به او توکل کن آنگاه می بینی که چگونه قبل از اینکه خودت دست به کار شوی ، کارها به خوبی پیش می روند.... "از خدا خواستن عزت است، اگر برآورده شود رحمت است و اگر نشود حکمت است "از خلق خدا خواستن خفت است، اگر برآورده شود منت است اگر نشود ذلت است پس هر چه می خواهی از خدا بخواه و در نظر داشته باش که برای او غیر ممکن وجود ندارد و تمام غیر ممکن ها فقط برای شماست @keyfonas
آیا این روایت است که حضرت زینب(س) می‌فرماید تمام بدبختی ما از آن شروع شد؟ اگر روایت است در دوشنبه چه اتفاقی افتاده بود؟ ✅ این عبارت در معتبر روایی و وجود ندارد. با این وجود، در برخی نگاشته‌های معاصر چنین سخنی از نقل شده و این‌گونه نیز تحلیل شده است که حضرت زینب(س) اشاره به روز درگذشت اسلام(ص) کرده که در روز دوشنبه بوده است، همان روزی که سقیفه تشکیل شد؛ لذا معتقدند که ایشان با این سخن به ریشه اصلی حادثه اشاره کرده و آن‌را معلول حادثه‌ای که در روز درگذشت پیامبر(ص) اتفاق افتاده،‌ دانسته است. البته باید گفت؛ در آمده است که حضرت زینب(س) در عزای برادرش حسین(ع) چنین ‌گفت: «...پدرم به فدای کسی که لشکرش در روز غارت شد» 📚اللهوف فی قتلی الطفوف، ص 133،  @keyfonas
احترام آیت الله بهجت به ده ساله صبح ، وقتی مجلس روضه در خانه برگزار می‌شد، همان جلوی در می‌نشست. هرکس وارد می‌شد، جلوی پای او می‌ایستاد و با خوشرویی از او استقبال می‌کرد؛ فرقی نداشت چه کسی باشد. اگر کودک بود، برایش دعایی می‌خواند و نوازشش می‌کرد. گاه می‌گفت روضۀ علی‌اصغر علیه‌السلام بخوانند. یک روز جمعه، در بین در باز شد، آقا برخاست و دست بر سینه، احترام گذاشت. نگاه که کردم کسی را ندیدم! تعجب کردم! آقا که نشست، تازه متوجه شدم وارد شده بود که به‌نظر، بیش از ده سال نداشت. 📚این بهشت، آن بهشت، ص۵٧؛ بر اساس خاطرۀ یکی از شاگردان آیت‌الله بهجت @keyfonas
آیت‌الله بهجت قدس‌سره: علمای سابق بسیار از اجتناب داشتند. خدا می‌داند که غذا چقدر در ایمان و کفر و اعمال خیر و شر انسان مدخلیت دارد. 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٣٣٨ @keyfonas
موانع بر سر اجرای عدالت علی(ع) علی(ع) در اجرای حاکمیت اصیل اسلامی با دشمنان خارجی یا مشرکین نداشت. چند جبهه داخلی که همگی پوشیده و ادعای سابقه در کنار پیامبر بودن را دارند، در مقابل او ایستاده اند. معمول ترین دشمن علی(ع) در دوران خلافت را، معاویه و عمروعاص می دانند و آنها را در صدر قرار میدهند. اما در همین دسته بندی ها، در درون سپاه امام هم افراد تاثیرگذاری حضور دارند که بدون آنها نمیتوانست به موفقیت در صفین دست پیدا کند. آن شخص کسی نیست جز . منافقی باهوش، قدرتمند، اهل خطابه و سخنور که به تنهایی در ماجرای صفین توانست در حضرت، شکاف ایجاد کند. اشعث از سوی ولایت آذربایجان را عهده‌دار بود و عثمان سالی صد هزار درهم از خراج آن دیار را به او می‌داد. پس از قتل عثمان و پیوستن مردم به علی ( ع ) وی نیز به آن حضرت پیوست و در جنگ صفین نیز شرکت کرد. در یکی از شب‌های جنگ که اعراب بسیاری کشته شده بودند افراد قبیله خویش را جمع کرد و بدان‌ها گفت : امروز دیدید که چقدر از جمعیت کشته شد ؟! به خدا سوگند که در عمرم چنین کشتاری به چشم ندیده‌ام .اگر بنا باشد جنگ به این صورت ادامه یابد ، عرب نابود گردد ،و با این سخنان خود در آن‌ها ایجاد تزلزل کرد. این خبر به گوش معاویه رسید و همین امر انگیزه او شد که قرآن‌ها را بر نیزه کند و امیرالمؤمنین را به حکمین بخواند . على‌بن‌ابى‌طالب(ع) پس از جنگ جمل، یعنى حدود 6 ماه پس از آغاز خلافتش، او را از ولایت آذربایجان عزل كرد و از وى خواست تا اموال حكومتى را در كوفه به حضرت تحویل دهد.  این تصمیم بر اشعث ناگوار آمد ، به‌طورى كه بر آن شد تا به معاویه بپیوندد؛ ولى قومش او را بازداشتند ، زیرا ترك شهر و قوم و پیوستن به معاویه را سزاوار نمى‌دانستند. 📚الامامة والسیاسة / ج1 / ص112 در روانشناسی حضرت امیر میفرمایند: منافق شخصی مغرور، ریاست طلب و حسود است. حالا همین صفات را می توان در دید. او در جنگ صفین در سپاه امام على(ع) بود و از سوى حضرت فرمانده جناح راست لشكر عراق شد. در این جنگ ، به مالك اشتر كه اصالتى یمنى داشت و از سرداران برجسته سپاه على(ع)بود، حسادت می ورزید و در كسب پیروزیهاى نخستین با او به رقابت مى‌پرداخت.  📚واقعة صفین / ص‌180 @keyfonas
دزدی کردن، شرف دارد به احتکار ✅حضرت محمد(ص): اگر كسى با عنوان دزد، خدا را كند، بهتر است از اين كه او را ديدار كند، در حالى كه چهل روز، خوراك مردم را كرده باشد. 📚بحار الأنوار، ج ۱۰۰، ص ۷۷ @keyfonas
مخترعین و دانشمندان کافر یا غیر مسلمان مثل که خدمات بزرگ داشته اند هم در دنیا و آخرت میگیرند؟ ✅افعال اخلاقی کافران و غیر مسلمانان در تعیین ارزش اخلاقى اعمال، هم حُسن و هم حُسن باید مورد توجه قرار گیرد. امّا آنچه با موضوع اخلاق ارتباط تنگاتنگ دارد، «رفتارهاى اخلاقی اختیارى» کافران و غیر مسلمانان است که آیا در دستگاه اخلاقى اسلام شایسته هیچ ستایش و نیستند؟ و اعمال نیک آنان هیچ ارزش اخلاقى نداشته از جانب جبران نخواهد شد؟ ✅نکته اول: از آیات قرآن و روایات استفاده می‌شود که اخلاقی و نیز فعالیت و خدمات کسانی مثل مخترعان و مکتشفان کافر و غیر مسلمان که با انگیزه انسان دوستی انجام می‌گیرد، پاداش داشته، با این توضیح که اگر کافر منکر خدا و یا مشرک باشد، پاداش در داده می‌شود و در آخرت بهره و ندارند مگر و یا در عذاب آنها تخفیف داده می‌شود؛ در قرآن می‌خوانیم: «کسانى که زندگى و زینت آن‌را بخواهند، [نتیجه] اعمالشان را در همین دنیا به‌طور به آنها می‌دهیم و چیزى کم و کاست از آنها نخواهد شد! [ولى] آنها در آخرت، جز آتش، [سهمى] نخواهند داشت و آنچه را در دنیا [براى غیر خدا] انجام دادند، بر باد می‌رود و آنچه را عمل می‌کردند، باطل و بی‌اثر می‌شود. 📚مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، ج 1، ص 303 – 309 سوره مبارکه هود آیه ۱۵ ✅نکته دوم رفتارهای اخلاقی و غیر مسلمان، اگر با قالب‌هایى که شارع تعیین کرده مخالف نباشد و انگیزه منفى هم نداشته باشد؛ یعنى با انگیزه با دین حق و دوستداران آن نیست و در انجام آن انگیزه‌اى برتر از تأمین نیازهاى مادى و حیوانى دارد؛ مانند این‌که از خود، گذشت و سخاوت‌مندى نشان می‌دهد، این قبیل اعمال اگرچه و نصاب لازم را براى تعالى و تکامل نفس انسانى ندارد، ولی زمینه آن‌را فراهم می‌کند؛ و روح و جان آدمى را مهیاى سفر معنوى می‌گرداند و به‌طور مطلق فاقد ارزش نیز نمی‌باشد. حتى موجب یا رفع اخروى فرد می‌گردد. 📚اخلاق در قرآن، ص 171 – 172 @keyfonas
دین، تنها بر زبان مردم جاری است ✅امام حسین(ع) در مسیر کوفه، به "فرزدق" ، شاعر معروف آن روز برخوردند. امام حسین از فرزدق، درباره وضعیت کوفه پرسیدند. فرزدق پاسخ داد: «قلوبهم معک و سیوفهم علیک!» قلب هایشان با تو ، و علیه توست! امام حسین(ع) در پاسخ فرمودند: مردم، بنده ی دنیا هستند و دین، تنها بر جاری است. از دین سخن می گویند ؛ تا وقتی که آنها بگذرد. اما در وقت سختی، دیندار واقعی، اندک است. 📚اخبار الطوال ، صفحه ۲۴۵ @keyfonas
آیا این درست است که امام حسین (ع) در دوران طفولیت؛ تنها با انگشت و رسول الله سیر می‌شد، و کلا شیر نمیخورد؟ ✅بررسی معمولاً از دو وجه پیگیری می‌شود؛ اول بررسی حدیث و دوم متن و دلالت(معنا و مفهوم) حدیث. در پایان حدیث مفصلی که شیخ کلینی(ره) از امام صادق(ع) نقل کرده است چنین آمده است: «امام حسین(ع) نه از پستان حضرت فاطمه(س) و نه زنان دیگر؛ نخورد، پیامبر(ص) انگشت و را در دهان او می‌گذاشت و او می‌مکید و این برای دو  سه روزش کافی بود». این روایت را ابن قولویه نیز در «کامل الزیارات» آورده است. که سند آن با ابتدای شیخ کلینی، مقداری متفاوت است که در این‌جا هر دو بررسی می‌شود. 📚الکافی، ج 1، ص 465 ✅آن چه در این حدیث مورد استبعاد قرار گرفته است، اصل دادن پیامبر (ص) و سیر شدن امام حسین (ع) از آن است، و طبیعی است وقتی اصل این موضوع؛ مورد قبول قرار نگیرد، استمرار این شیر دهی در متعدد نیز مورد قبول واقع نمی شود، همان طور که اگر و با هر دلیلی، اصل موضوع از دایرۀ محال عقلی و... خارج شود، استمرار این دهی نیز منعی ندارد. امام حسین (ع) حتی یک رضاعی(شیری) هم داشتند که نامش عبدالله بن یقطر بود و مرد صالح و باوفایی بود و امام حسین ع او را به عنوان پیک نزد اعزام کرده بودند که توسط ابن زیاد دستگیر شد و او را از بالای بلندی به زیر افکندند و شهید کردند. طبعا وقتی امام حسین(ع) برادر داشته یعنی از یک خانم شیر خورده است. 📚مرآة العقول، ج 5، ص 365 @keyfonas
چرا امام حسین(ع) پس از اطلاع از شهادت مسلم بن عقیل به سمت حرکت کردند؟ وقتی کوفیان عهدشکنی کردند چرا امام مسیر را تغییر ندادند؟ ✅اگر از کوفه هم نامه هايي نمي رسيد امام سکوت نمي کردند بلکه در برابر فجايع و حکومت ساکت نبود چنانکه مي فرمايند: من از روي خود پسندي و گردنکشي (براي تشکيل حکومت) و فساد و بيدادگري، قيام نکرده ام، بلکه براي اصلاح امت جدم حرکت کردم و براي امر به معروف و نهي از قيام نمودم و به سيره و روش جدم و پدرم علي ـ ع ـ عمل مي کنم. ✅حضرت اين آيه را مي نمايند: من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا؛ از مومنان مرداني هستند که به آن چه با خدا بستند وفا کردند، پس برخي از آنها پيمان خود را به انجام رساندند و برخي شان در انتظار و هرگز پيمان خود را تغيير ندادند. ✅امام نمي گويند، پس چون کوفه را گرفتند، مسلم و هاني شدند، ما کارمان تمام شد و شکست خورديم، از همين جا بر گرديم، جمله اي که حضرت بيان داشتند فهماند که مطلب چيز ديگري است. يعني مسلم به وظيفه خود عمل کرد حالا نوبت ماست. ✅از طرف ديگر حتي اگر امام حسين ـ ع ـ از مسير باز مي گشت يزيد از بیعتی که از امام حسين ـ ع ـ مي خواست، دست بردار نبود. چنانچه امام در بين راه مکه به عراق به منزلي مي رسند که با فردي سخن از رفتن به سوي به ميان مي آيد، آن فرد ديدگاه خود را از رفتن به کوفه بيان مي کند و امام را از اين کار منع مي نمايد. ✅حضرت مي فرمايند: اي بنده خدا کار صحيح بر من نيست و امر الهي تغيير نمي کند. به خدا سوگند: اينان تا خون دل مرا نریزند از من دست نخواهند کشيد. ✅شبيه همين را به برادرش محمد حنفيه فرمود: که اگر به هر گاهی برويم آنها از ما دست برنخواهند داشت. ✅لذا اگر امام از مسير هم بر مي گشتند در جاي ديگر مي بايست با حکومت به مبارزه بر مي خواست. از اين رو بهترين مکان را که از قبل براي قيام عليه غاصب و متظاهر به فساد يزيد انتخاب کرده بود در پيش گرفتند و در بين راه که خبر شهادت مسلم رسيد آن دسته از مردمي که به هواي حکومت و رسيدن به مقام و يا رسيدن به مال و غنيمتي امام را همراهي مي کردند و از درک ماهيت قيام امام حسين ـ ع ـ عاجز بودند، آن حضرت را ترک کردند و تنها کساني باقي ماندند که از شهادت و مبارزه عليه ظلم ، هراسي در دل نداشتند.   ✅چنانچه همگي گفتند: بعد از شهادت مسلم باز نمي گرديم تا خون او را بگيريم يا آنچه او چشيد ما هم بچشيم، حضرت نيز فرمودند: «بعد از شهادت مسلم و عقيل در دنيا خيري نيست». 📚نفس المهموم ص113. 📚الارشارد ج2، ص76. 📚مجمع الزوائد،ج9، ص406. @keyfonas
👌این‌ که اسلام گفته از باقیمانده غذای مؤمن بخورید که شفابخش است ، آیا منافاتی با بهداشت ندارد پیش از بررسی این دسته از روایات توجه به دو نکته لازم است : 🔸 ۱- بکارگیریِ روایاتی که از امامان معصوم علیهم السلام به ما رسیده است در زندگی ، آثار مثبت مادی و معنوی خوشایندی دارد ؛ زیرا امامان علیهم السلام جانشینان پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله و معصوم از خطا هستند ؛ لذا گفتار و اعمال آنان برای ما حجت است و همان‌ گونه که به تصریح قرآن کریم  پیامبر صلوات الله علیه و آله ، هرگز از روى هواى نفس سخن نمى‌گوید ! آنچه مى‌گوید چیزى جز وحى که بر او نازل شده نیست . 📚نجم: ۴-۳. «وَ مَا یَنطِقُ عَنِ الهَوَى * إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ یُوحَى») امامان معصوم علیهم السلام نیز این‌ گونه هستند . 🔸 ۲- اگر چه برخی از دستوراتی که از ناحیه اولیای الهی به ما رسیده ، علت و دلیلش برای ما روشن نیست - و ما به صورت تعبّد بدان پایبند می‌شویم - اما این بدین معنا نیست که دلیل عقلی برای آن وجود ندارد ؛ زیرا معتقدیم : تمام احکام الهی بر اساس مصالح و مفاسد است و ما قبول نداریم که احکام فقهی چرا ندارد. هیچ حکمی از احکام اسلامی بدون جهت ، حلال ، و یا حرام و یا واجب و ... نشده است و این طور نیست که چرایی در آن راه نداشته باشد. 👈کسانی که پایه توحید خود را محکم ساخته‌اند و طبق دلایل قطعی عقیده دارند که قانون‌گذار اسلام ؛ یعنی ، خداوند متعال ، بی‌نیاز مطلق و دارای علم و حکمت بی‌پایان است ، هیچ‌ گونه تردیدی نخواهند داشت که تمام احکام و مقررات و دستورهای اسلامی که پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله از طرف خدای متعال برای بشر آورده است ، دارای مصالح و فوایدی می‌باشد ؛ زیرا علم و حکمت خدای بزرگ ایجاب می‌کند که هیچ فرمانی را بدون رعایت مصالح بندگانش صادر نکند و چنین افرادی همیشه در صدد پیروی از دستورهای الهی هستند و دانستن و ندانستن جزئیات و چرایی احکام در روحیه آنان اثری نخواهد داشت . ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⭕️ توضیح روایت «سؤر المؤمن» روایاتی درباره خوردن «سؤر المؤمن» نقل شده است [ 📚وسائل الشیعة ، «بَابُ اسْتِحْبَابِ الشُّرْبِ مِنْ سُؤْرِ الْمُؤْمِنِ تَبَرُّکاً» ، ج ۲۵ ، ص ۲۶۳] 🔹از جمله این‌ که ؛ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ◾️قَالَ‌ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌: فِي سُؤْرِ الْمُؤْمِنِ‌ شِفَاءٌ مِنْ‌ سَبْعِينَ‌ دَاءً . 🔸نیم‌خورده و ته‌مانده غذای مؤمن درمان [و امان] از هفتاد نوع درد است. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص ۱۵۱ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ◾️همچنین در روایتی از امیرالمومنین علیه السلام آمده است : «مَنْ شَرِبَ سُؤْرَ الْمُؤْمِنِ تَبَرُّکاً بِهِ خَلَقَ اللَّهُ بَیْنَهُمَا مَلَکاً یَسْتَغْفِرُ لَهُمَا حَتَّى تَقُومَ السَّاعَةُ»؛ 🔸هرکس نیم ‌خورده و ته‌ مانده آب ظرف مؤمنى را بخورد و بدان تبرّک جوید ، خداوند بین آن دو تن یک فرشته بیافریند که تا روز قیامت براى آنها طلب آمرزش کند . 📚شیخ مفید ، الاختصاص ، ص ۱۸۹ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «سؤر»؛ در لغت به معنای باقی مانده هر چیزی و ته‌مانده آب در ظرف است . طریحی گوید : «سُؤر، به معنای باقی مانده آب در ظرف یا حوض است که از باب استعاره در باقیمانده غذا نیز کاربرد دارد». بنابراین، معنای «سؤر المؤمن» در روایت به معنای نیم‌ خورده و ته‌ مانده آب و غذای مؤمن است . قیدهایی در روایات «سؤر المؤمن» آمده است که اشکال مطرح شده در پرسش را برطرف می‌نماید : 🔸۱. ایمان و تبرّک : از این دو قید می‌توان فهمید که این کار به صورت مطلق مستحب نیست ؛ زیرا آنچه به آن سفارش شده ، خوردن یا آشامیدن نیم‌ خورده غذا یا آب👈فرد مومن👉 ،آن هم به قصد و نیّت تبرّک است ؛ لذا برخی از محدثین در ذیل این روایات تعبیر «استحباب التبرک بسؤر المؤمن» را دارند ؛ یعنی مستحب است تبرک جستن به ته ‌مانده غذای 👈مؤمن👉. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❌ مومن کیست؟ ◾️قَالَ‌ لِلْحَسَنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : إِنَّ‌ عَلِيّاً بَابٌ‌ مَنْ‌ دَخَلَهُ‌ كانَ‌ آمِناً وَ مَنْ‌ خَرَجَ‌ مِنْهُ‌ كَانَ‌ كَافِراً . 🔸امام حسن مجتبی علیه السلام : به راستی که علی علیه السلام بابی است که هر کس داخل در آن شد ، مومن است ، و هر کس از آن خارج گردید ، کافر است . 📚بحارالانوار،ج۷۵ ، ص۱۱۴ و روایات زیادی در باره معنی مؤمن موجود هست ... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸۲- شفاء : از این قید هم به دست می‌آید که خوردن یا آشامیدن ته‌ مانده غذا یا آب فرد مومن ، به قصد و طلب شفاء و درمان (استشفاء) باشد. پس ، اگر این‌ کار به نیت تبرّک و شفا انجام شود ، به جهت معنوی ، ممکن است برخی آثار و ضررهای مادی بی‌اثر شوند. @keyfonas
👌رابطه با شرابخوار ... ◾️قالَ رَسُولُ اللّهِ صلي الله عليه و آله : شارِبُ الْخَمْرِ لا تُصَدِّقُوهُ اِذا حَدَّثَ ، وَ لا تُزَوِّجُوهُ اِذا خَطَبَ ، وَ لاتُعَّوِدُوهُ اِذا مَرِضَ ، وَ لا تَحْفِرُوهُ اِذا ماتَ ، وَ لا تَأْتَمِنُوهُ عَلى اَمانَةٍ ، فَمَنْ اِئْتَمَنَهُ عَلى اَمانَةٍ فَاسْتَهْلَكَها فَلَيْسَ عَلَى اللّهِ اَنْ يُخْلِفَ عَلَيْهِ ، وَ لا اَنْ يَأجُرَهُ عَلَيها ، لاَنَّ اللّهَ يَقوُلُ : (لا تُؤْتُوا السُفَهاءَ امَوْالَكُمْ نساء / ۵. ) وَ اَىُّ سَفيهٍ اَسْفَهُ مِنْ شارِبِ الخمْرِ.  🔸رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود : هنگامى كه شرابخوار سخن گفت او را تصديق نكنيد ، و وقتى خواستگارى كرد به او زن ندهيد ، و هنگامى كه مريض شد از او عيادت نكنيد ، و هنگامى كه مرد او را دفن نكنيد ، و او را بر امانتى امين قرار ندهيد ، پس كسى كه او را بر امانتی امين حساب كرد و او از بين برد بر خداوند نيست كه آن امانت را حفظ كند ، و او را نبايد براى كارى اجير كرد ، زيرا خداوند در قرآن مى فرمايد : اموال خود را به دست سفيهان ندهيد. و چه كسى سفيه تر از شرابخوار است؟ 📚بحارالأنوار ج ۷۹ ص ۱۲۷ @keyfonas
👌سلام کردن و روبوسی با شرابخوار ... ◾️قَالَ رَسُولُ اللّهِ صلي الله عليه و آله : مَنْ سَلَّمَ عَلى شارِبِ الْخَمْرِ اَوْ عانَقَهُ او صافَحَهُ اَحْبَطَ اللّهُ عَلَيْهِ عَمَلَ اَرْبَعينَ سَنَةٍ.  🔸رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود : هر كس به شرابخوار سلام كند ، يا با او ديده بوسى يا مصافحه كند ، خداوند عمل چهل سال او را از بين مى برد. 📚بحارالانوار ج ۷۹ ص ۱۵۱ @keyfonas
💘💚💘 💚خدایا💚 😇نه از سرم میفتی 😍و نه از چشمم 💘کجای دلم نشسته ای 💝که اینقدر جایت امن است 💘💚💘 @keyfonas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🍃 #یاصاحب‌الزمان_ع ✨سہ شنبہ من و حسرتے بیڪران ✨براے هواے خوش جمڪران ✨دعاے فرج،مهرو سجاده و ✨دورڪعٺ نماز امام زمان 🍃🌼 #وقتے_سہ‌شنبہ_مےشود #دل_جمڪران_اسٺ @keyfonas
💜امام على عليه السلام: 😊برترين ادب، آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه خويش فراتر نرود 📘عيون الحكم والمواعظ ، صفحه 122 @keyfonas
💓به 💓💓علی 💓💓💓 نگاه 💓💓💓💓کنیم @keyfonas
〰❁🍃❁🌺❁🍃❁〰 #سالروز‌مباهله‌پیشاپیش‌مبارک هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.(سوره آل عمران،۶۱) 〰❁🍃❁🌺❁🍃❁
🎉🌸🎉🌸🎉🌸 🗓بیست و چهارم ذی الحجه ☀️ روز مباهله☀️ 💚 رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) ☀️و روز نزول آیات ولایت و تطهیر گرامی باد.🎉 🎉🌸🎉🌸🎉 @keyfonas
🏴روزشمارمحرم ✅7روزمانده ♦️آماده می شوم که فراهم کنی مرا خرج عزای ماه محرم کنی مرا ♦️آشفته ام،به سینه زدن عادتم بده تا بین این صفوف منظم کنی مرا @keyfonas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸زمان جنگ هواپيماهای عراقی در یک فرش‌شویی درخیابان خاوران بمب انداخته بودند و بمب‌ها عمل نکرده بود. رفتیم بمب‌ها را در آوردیم. شش عدد بمب بود! همه چیز درست بود ولی خرج کمکی آن را نزده بودند! . عمل نکردن این بمب‌ها طبیعی نبود. ذهنم درگیر بود. در راه برگشت به تهران توی همین فکرها بودم. رفتم دفتر ستاری "فرمانده نیروی هوایی ارتش" به ستاری گفتم یک اتفاقی افتاده که خیلی عجیبه. هشت تا بمب بوده که دوتاش عمل کرده. من الان شش ست فیوز دارم. تفسیر دقیقش اینه که این پین‌ها رو نکشیدن و روشون مونده! . قرار بود قضیه بین ما بمونه. تا یک مدت طولانی بمب‌ها اینطوری بودند. افتادیم دنبال اینکه این هواپیماها از کجا می‌آیند. فهمیدیم که این هواپیماها از پایگاه شعیبیه عراق بلند میشوند. به این نتیجه رسیدیم که یک گروه بزرگ در این پایگاه کاری میکنند که این بمب‌ها عمل نکند. در یک فاصله سی تا چهل روز این اتفاق در جاهای مختلف کشور تکرار شد. . تا اینکه در یکی از سخنرانی‌های رسمی، یکی از مسئولان رده بالای کشور قضیه را اعلام کرد. گفت "اسلام اینقدر نفوذ کرده که ما توی پایگاه‌های هوایی عراق فلان میکنیم، بهمان میکنیم. کاری میکنیم که بمب‌هایشان عمل نمیکند!" . از آن به بعد این اتفاق عمل نکردن، نیفتاد. دیگر پین بمب‌ها رویشان نبود. سه چهار ماه بعد، پالایشگاه اصفهان را بمباران کردند. بچه‌های ما هم یک میراژ اف1 عراقی را زدند. دیدم خلبانش هم با صندلی اِجکت کرده. "به بیرون پریده" . هواپیما از شعیبیه آمده بود. کنجکاو شدم بروم و آن خلبان عراقی را ببینم. به مترجم گیر دادم ماجرای بمب‌های عمل نکرده را بپرسد. خلبان گفت من نمیدانم چه شده اما چند وقت پیش، صدام یک گروه خیلی زیادی حدود70 نفر از پرسنل و کارکنان و تعدادی خلبان را توی پایگاه ما اعدام کرد به جرم خیانت و توطئه علیه صدام! . مدتی بعد یک روز ستاری را در پایگاه خودمان دیدم و گفتم مگر قرار نبود آن موضوع بین خودمان بماند؟ ستاری گفت من توی شورای امنیت ملی این موضوع را مطرح کردم. آنوقت آقایان این خبر فوق سری را آوردند توی سخنرانی جلوی همه مردم گفتند! و آنها هم لو رفتند! . 🔸منبع: برگرفته از خاطرات جواد شریفی‌راد، معلم و سرتیم خنثی‌سازی نیروی هوایی ارتش در زمان جنگ، که توسط مرتضی قاضی در کتابی با نام "حرفه‌ای" جمع‌آوری و چاپ شده است @keyfonas