eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
385 دنبال‌کننده
20.9هزار عکس
7.9هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
توصیف خارق العاده دنیا از زبان حضرت علي (ع) 🌹بیشترین ضربه هارو خوبترین آدمها میخورند، برای خوبیهاتون حد تعیین کنید و هر کس را به اندازه لیاقتش بها دهید نه به اندازه مرامتان. 🌹زندگی کردن با مردم این دنیا همچون دویدن در گله اسب است ! تا میتازی با تو میتازند ؛ زمین که خوردی ؛ آنهایی که جلوتر بودند ؛ هرگز برای تو به عقب باز نمیگردند ! و آنهایی که عقب بودند ؛ به داغ روزهایی که میتاختی تو را لگد مال خواهند کرد ! 🌹در عجبم از مردمی که بدنبال دنيايی هستند که روز به روز از آن دورتر ميشوند ؛ و غافلند از آخرتی که روز به روز به آن نزديکتر ميشوند. نهج البلاغه ص 56 خ ۴۳ @keyfonas
اوست خداوند قادر‌ ☘ فعلا دانشمندان با علم کنونی توانسته اند بزرگی جهان را تا اینجا دریابند  در قرآن میخوانیم (وَ مِنْ آیاتِهِ خَلْقُ السماوات و الارض) از نشانه هاى بزرگ خدا آفرینش آسمانها و زمین است كرارا در آیات قرآن دیدهایم كه خداوند مساله معاد را با تكیه بر نشانه هاى قدرت او در آسمان و زمین اثبات میكند و آیه (ثُمَّ إِذا دَعاكُمْ دَعْوَةً مِنَ الْأَرْضِ إِذا أَنْتُمْ تَخْرُجُونَ). سپس هنگامى كه شما را از زمین فرا میخواند ناگهان همه خارج میشوید نیز یكى از آنها است. تعبیر به دعاكم (شما را فرا میخواند) اشاره به این است كه همانطور كه براى تدبیر و نظم جهان یك فرمان او كافى است، براى بعث و نشور و رستاخیز نیز یك دعوت او كفایت میكند خدایا بزرگی سزاوار توست ☘ @keyfonas
الله اکبر☘ دانشمندان فضایی به نظریه ای رسیده اند که بیان میکند به موازات جهان ما میتواند جهانهای دیگر نیز موجود باشد در سوره النبا آیه ۱۹درباره شرح احوال قیامت نوشته شده است: و آسمان گشوده میشود، و به صورت درهای متعددی در میآید(۱۹)و کوهها روان کرده شود و چون سرابى باشد(۲۰) این آیه دقیقا می تواند به روزی که قرار باشد زمین یا جهان ما نابود شود،و یا حتی انسان ها به یک جهان موازی دیگر که بهشت و جهنم در آن وجود دارند منتقل شوند صدق کند،زیرا برای انتقال انسان ها به یک جهان دیگر باید یک مسیر کرمچاله مانند باز شود،علاوه بر این سیاهچاله و کرمچاله هر دو شکاف ها و درهایی در آسمان هستند،زیرا بعد فضا و زمان در آنها وجود نداد و بعنوان شکاف عمل می کنند،در صورتی هم که باز شوند بر معنی این آیه دلالت می کند.آیه ۲۰ نیز به زیبایی مفهموم آیه ۱۹ را تایید می کند زیرا در صورتی که قرار باشد زمین داخل یک سیاهچاله یا کرمچاله قرار گیرد،شکل ابعاد  و شکل فیزیکی اشیا تغیر می کند،که قرآن کریم در این آیه از کوهها که بزرگترین اشیا روی زمین است یاد کرده است یاد کرده است که به صورتی دو بعدی در می آیند @keyfonas
هر كس برای نیاز بیماری بكوشد ـ چه آن را برآورده سازد، چه نسازد ـ مانند روزی كه از مادرش زاده شده، از گناهانش پاک می‌شود. 👤 پیامبر اکرم (ص) @keyfonas
🌿🍃🌿🍃🌿 ⭕️👈 قرائت در منزل رسول اللّه صلى الله عليه و آله : اِدَّخِروا لِبُيوتِكُم نَصيباً مِنَ القُرآنِ ، فَإِنَّ البَيتَ إذا قُرِئَ فيهِ أَنَسِ عَلى أهلِهِ ، وَ كَثُرَ خَيرُهُ ، وَ كانَ سُكّانُهُ مُؤمِنِي الجِنِّ وَ إذَا لَم يُقرَأ فيهِ أوحَشَ عَلى أهلِهِ ، وَ قَلَّ خَيرُهُ ، وَ كانَ سُكّانُهُ كَفَرَةَ الجِنِّ . 🌿پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : 🏡️براى بهره‌اى از بگيريد ❤️كه در قرآن قرائت 🔹با خود مى‌گيرد 🔹و فراوان شود 🔹و در آن مى‌كنند و در آن قرآن خوانده ، 🔸با انس 🔸و اندك مى‌گردد 🔸و در آن مى‌گزينند. 📚میزان‌الحکمه بنقل از كنز العمّال : ۴۱۵۲۵. @keyfonas
👌نتیجه افراط در ملامت و سرزنش کردن ... ◾️قال امیرالمومنین عليه السلام : اَلافراطُ فِى المَلامَةِ يَشُبُّ نيرانَ اللَّجاجِ ؛ 🔸امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند : زياده روى در سرزنش كردن ، آتش لجاجت را شعله ور مى سازد . 📚تحف العقول ، ص ۸۴ @keyfonas
را از بیاموزیم إِنَّ لِلْقُلُوبِ شَهْوَةً وَإِقْبَالاً وَإِدْبَاراً، فَأْتُوهَا مِنْ قِبَلِ شَهْوَتِهَا وَإِقْبَالِهَا فَإِنَّ الْقَلْبَ إِذَا أُكْرِهَ عَمِيَ. (حکمت ۱۹۳ نهج البلاغه)   امام(عليه السلام) فرمود: براى دل هاى (آدميان) علاقه و اقبال و (گاه) تنفر و ادبار است. هنگامى كه مى خواهيد كارى انجام دهيد از سوى علاقه و اشتياق وارد شويد، زيرا اگر قلب را مجبور به كارى كنند نابينا مى شود. بخش اول: با نشاط كارها را آغاز كنيد: امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه به يك نكته اساسى روانشناسى اشاره كرده مى فرمايد: «براى دل هاى (آدميان) علاقه و اقبال و (گاه) تنفر و ادبار است هنگامى كه مى خواهيد كارى انجام دهيد از سوى علاقه و اشتياق وارد شويد، زيرا اگر قلب را مجبور به كارى كنند نابينا مى شود»; (إِنَّ لِلْقُلُوبِ شَهْوَةً وَإِقْبَالاً وَإِدْبَاراً، فَأْتُوهَا مِنْ قِبَلِ شَهْوَتِهَا وَإِقْبَالِهَا، فَإِنَّ الْقَلْبَ إِذَا أُكْرِهَ عَمِيَ). منظور از «قلب» و «قلوب» در اين عبارت، عقل و فكر انسان است كه حالات مختلفى دارد; گاهى در حال نشاط و علاقه به انجام دادن كارى و زمانى در حال تنفر و بى ميلى و بى علاقگى است. هر گاه در حال نشاط; مثلاً نشاط بر عبادات، به سراغ عبادت مى رويم و مى توانيم با حضور قلب عبادت را به نحو كامل احسن به پايان ببريم; اما در حالى كه تمايلات درونى موافق نيست كار به زحمت انجام مى شود و ايجاد خستگى و ناراحتى مى كند. ازاين رو در حكمت ۳۱۲ اين جمله آمده است كه مى فرمايد: «إنّ لِلْقُلُوبِ إقْبالاً وَإدْباراً; فَإذا أقْبَلَتْ فَاحْمِلُوها عَلَى النَّوافِلِ، وَإذا أدْبَرَتْ فَاقْتَصِرُوا بِها عَلَى الْفَرائِضِ; دل ها گاهى پرنشاط و زمانى بى نشاط است; آن گاه كه نشاط دارند آنها را بر انجام دادن مستحبات (علاوه بر واجبات) بگماريد و هنگامى كه بى نشاط اند تنها به انجام دادن واجبات قناعت نماييد». همين مضمون در كتاب شريف كافى از پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) نقل شده و با تعبير مشروح ترى در كلام امام على بن موسى الرضا(عليه السلام) ديده مى شود; آنجا كه فرمود: «إِنَّ لِلْقُلُوبِ إقْبالاً وَإدْباراً وَنِشاطاً وَفُتُوراً فَإذا أقْبَلَتْ بَصُرَتْ وَفَهِمَتْ وَإذا أدْبَرَتْ كَلَّتْ وَمَلَّتْ فَخُذُوها عِنْدَ إقْبالِها وَنِشاطِها وَاتْرُكُوها عِنْدَ إدْبارِها وَفُتُورِها; دل ها اقبال و ادبار و نشاط و سستى دارند. هنگامى كه اقبال كند (و پرنشاط باشد) حقايق را به خوبى مى بيند و مى فهمد و هنگامى كه ادبار كند، ناتوان و ملول مى گردد، بنابراين در هنگام ادبار و نشاط به سراغ آن برويد و در هنگام ادبار و فتور آن را رها سازيد». @keyfonas
👌این شش صفت در مؤمن نیست ... ◾️قال الامام الصادق عليه السلام : سِتَّةٌ لاتَكونُ فِى المُؤمِنِ: اَلعُسرُ وَالنَّكَهُ وَالحَسَدُ وَاللَّجاجَةُ وَالكَذِبُ وَالبَغىُ ؛ 🔸امام صادق علیه السلام می فرمایند : شش (صفت) در مؤمن نيست : سختگيرى ، بى خيرى ، حسادت ، لجاجت ، دروغگويى و تجاوز . 📚تحف العقول ، ص ۳۷۷ 📚وسایل الشیعه ج ۱۵ ، ص ۳۴۹ @keyfonas
آیا سبک شمردن و با عجله خواندن باعث تأخیر در رسیدن به حاجتهای می‌شود؟! روایتی به این مضمون وجود دارد که وقتی کسی را با عجله می‌خواند تا به برسد، خداوند می‌فرماید آیا بنده من نمی‌داند که من باید حوایج او را برآورده کنم؟ قرآن کریم و روایات معتبر، افرادی را که به نماز خود چندانی نمی‌دهند مورد نکوهش قرار داده‌اند: امام باقر(ع): مردى به که رسول خدا(ص) در آن بود وارد شده و خواندن نماز شد، اما سجده‌اش را بیش از اندازه کوتاه انجام داد. پیامبر(ص) فرمود: گویا مانند کلاغ به زمین نوک می‌زند! اگر او به همین وضع بمیرد، بر دین محمد(ص) نمرده است. در همین راستا، معتبری نیز وجود دارد و بیانگر آن است که افراد نباید برای رسیدن به کارهای دنیوی خود، را با عجله بخوانند: وقتى بندهاى بخواند و آن‌را به سرعت تمام کند، خداوند به فرشتگانش میفرماید: این مرا نمی‌بینید؟! گویا او گمان می‌کند که برآورده شدن خواسته‌هایش به دست غیر من است! آیا او نمی‌داند که خواسته‌هایش به دست من است؟! ✅اگرچه در دو فوق اشاره‌ای بدان نشده است که چنین بنده‌ای لزوماً به حاجت خود نخواهد رسید، اما در برخی موارد ممکن است پروردگار جهت گوشزد کردن این واقعیت، او را به خواسته‌اش نرسانده و یا رسیدن به آن‌را با مواجه کند. 📚کافی، ج 3، ص 269 📚محاسن،  ج 1، ص 252. @keyfonas
چرا خداوند ، بهشت و فرشتگان را از دید انسان‌ها نگه داشت؟ ✅پوشیده ماندن امور همچون وجود فرشتگان و بهشت و جهنم و نیز حقیقت گناه و ثواب، موجب آماده شدن زمینه برای انسان‌ها است؛ زیرا اگر حجاب‌ها از مقابل چشم دل همه انسان‌ها کنار رود و امور غیبی را مشاهده کند، دیگر ایمان به خدا و آخرت نخواهد داشت. چرا که به خدا و آخرت؛ یعنی قبول داشتن چیزهایی که با قابل درک نیست؛ از این‌رو، در قرآن، یکی از نشانه‌های مؤمنان، ایمان داشتن به ، ذکر شده است. نشان داده است که دیدن امور غیبی اثر چندانی بر افراد ندارد. خیلی از افراد معجزات را با چشم خود دیدند، ولی کوچک‌ترین تأثیر در ایمان آوردنشان نداشت. درباره ازدیاد ایمان مؤمنان نیز معمولاً اثر طولانی مدت ندارد. همان‌طور در طول تاریخ این موارد دیده شده است؛ مثلاً بنی‌اسرائیل با دیدن فراوان و شکافته شدن دریا و عبور از میان آن، پس از مدت کمی، گوساله‌پرست شدند. همچنین دیدن و کراماتی که از و امامان معصوم(ع) دیده شد، اثرات طولانی مدتی بر عموم نداشت و فقط افراد کمی که بر اثر غفلت، در گمراهی به سر می‌بردند، با این امور هدایت شدند. بنابراین، بهترین راه برای ازدیاد ایمان، استفاده از نعمت و تفکر کردن در عالم هستی و عبودیت و بندگی خدای تعالی است که در قرآن زیاد مورد سفارش قرار گرفته و در بر آن تأکید شده است. 📚بقره، 3. انعام۱۵۸ @keyfonas
میتوان در شک‌کرد؟ به هر دلیلی، یک جوان از اصل دین و اعتقادات خود سوال دارد و حتی به افتاده است آیا حق ندارد؟ نفس این امر که به دنبال سوالات باشد پسندیده است حتی باید آن جوان را گرفت با او باید رفتار کرد. ✅ابراهیم(ع) که خدا بود، برایش سوال ایجاد شد او که معصوم و صاحب علم بود در مورد زنده شدن مردگان از خدا سوال پرسید ✅آیه 260 سوره بقره ابراهیم گفت: «خدایا! به من نشان بده چگونه مردگان را زنده مى کنى»؟ فرمود: «مگر نیاورده اى»؟! عرض کرد: «آرى، ولى مى خواهم قلبم آرامش یابد». @keyfonas
چه کسی عاقل است؟ ✅امیرالمومنین‌امام على(ع): عاقل، کسی نيست كه بتواند خوب را از بد تشخيص دهد. بلکه عاقل، كسى است كه از ميان دو بد، آن‌را كه كمتر است، بشناسد. 📚مطالب السئول، صفحه ۲۵۰ @keyfonas