eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
381 دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
7.7هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
👌برای به پایان بردن کارها عجله نکنیم ... ◾️امام على عليه السلام : لاتَطلُب سُرعَةَ العَملِ وَ اطلُبْ تَجويدَهُ ؛ فَإنَّ النّاسَ لايَسألونَ في «كَمْ فَرَغَ مِنَ العَمَلِ»؟ إنَّما يَسألونَ عَن جَودَةِ صَنعَتِهِ ؛  🔸امیرالمومنین على عليه السلام می فرمایند : به دنبال سرعت در انجام دادن كار مباش ، بلكه كيفيّت خوب را بجوى ، مردم نمى پرسند : «در چند روز كار را به پايان برده است؟» بلكه در پى خوبى و نيكويى محصول كارند . 📚شرح نهج البلاغه ، ج ۲۰ ، ص ۲۶۷ @keyfonas
👌تحمل رنج کسب و کار ... ◾️قال امیرالمومنین على عليه السلام : مَن لَم يَصبِر عَلى كَدِّهِ صَبَرَ عَلَى الإفلاسِ ؛  🔸امام على عليه السلام : هركس بر رنج كسب وكار صبر نكند ، بايد رنج ندارى را تحمّل كند . 📚 غرر الحكم و دررالكلم ، ح ۸۹۸۷ @keyfonas 👌پاکیزگی اطراف منزل ... ◾️قال امیرالمومنین على عليه السلام : لاتُؤوا التُّرابَ خَلفَ البابِ فَإنَّهُ مَأوَى الشَّياطينِ ؛  🔸امیرالمومنین على عليه السلام می فرمایند : خاكروبه را پشت در منزل نريزيد ؛ زيرا جايگاه شياطين [ميكروب] است . 📚علل الشرائع ، ج ۲ ، ص ۵۸۳ @keyfonas
آستانه تحملِ در برابر مخالفین ✅استاد پناهیان: آدم شدن ما در تحملِ جمع است! «عَلَیٰ اجتِمَاع مِنَ القُلُوب» که حضرت فرمود، یعنی تجمع ما باید باشد. نه اینکه در تشکیلات، از همدیگر نفرت پیدا کنیم! چرا در یک کار جمعی از کوره در برویم، و جمع را به هم بزنیم؟ چرا ما در برابر رفیقمان کم است؟ تحملت را بالا ببر و بگذار این جمع درست بماند و تو در این جمع رشد کنی. دانشگاه امام صادق(ع) - ۹۵/۳/۲ @keyfonas
🏴 فرا رسیدن 23 محرم الحرام، سالگرد فاجعه تخریب حرمین عسکریین علیهما السلام را به پیشگاه حضرت بقیة الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت عرض می نماییم @keyfonas
کارگزاران و مدیران متخلف در حکومت امام علی(ع) و برخورد ایشان امیر مومنان (ع) طی نامه ای به یکی از کار گزارن خود به نام مصقلة بن هبیره شیبانی که بیت المال را بین خود تقسیم کرده بود،وی را به شدت مورد قرار داد: ✅گزارشى از تو به من دادند كه اگر چنان كرده باشى، خداى خود را به خشم آوردى، و امام خويش را نافرمانى كردى، خبر رسيد كه تو غنيمت مسلمانان را كه نيزه ها و اسبهاشان گرد آورده، و با ريخته شدن به دست آمده ، به اَعرابى كه خويشاوندان تواند، و تو را برگزيدند، مى بخشى! به خدايى كه دانه را شكافت، و پديده ها را آفريد، اگر اين گزارش درست باشد، در نزد من خوار شده، و منزلت تو سبك گرديده است، پس حق پروردگارت را مشمار، و دنياى خود را با نابودى دين آباد نكن ، كه زيانكارترين انسانى، آگاه باش، حق مسلمانانى كه نزد من يا پيش تو هستند در تقسيم بيت المال مساوى است ، همه بايد به نزد من آيند و سهم خود را از من گيرند. 📚نهج البلاغه نامه 43 @keyfonas
بزرگترین خطر برای جامعه اين يك خطر بزرگ است براى يك اجتماع كه افرادش ناآگاه باشند. دشمن اگر زيرك باشد خودِ اينها را ابزار عليه قرار مى‌دهد: يك داستان جعل مى‌كند، بعد اين داستان را به زبان خود اينها مى‌اندازد تا خودشان قصه و حرف و سخنى را كه دشمنشان عليه خودشان جعل كرده بازگو كنند. اين علتش ناآگاهى است و نبايد مردمى اين‌قدر ناآگاه باشند كه حرفى را كه ساخته، ندانسته بازگو كنند؛ اين يكى مى‌گويد چنين حرفى را شنيده‌ام، ديگرى مى‌گويد من هم شنيده‌ام، و همين طور... اينها نمى‌دانند حرفى كه دشمن جعل مى‌كند وظيفه شما اين است كه همان جا زير پايتان دفنش كنيد. اصلًا دشمن مى‌خواهد اين حرف بين مردم پخش بشود. شما بايد دفنش كنيد و به يك نفر هم نگوييد، تا به اين وسيله با توطئه سكوتْ دشمن را نقش بر آب كنيد ...اسلام چه مى‌گويد؟ مى‌گويد هر وقت چنين چيزى شنيدى ابداً به زبان نياور. اگر دغدغه دارى، خودت برو تحقيق كن. تو كه حوصله تحقيق كردن ندارى ديگر چرا بازگو مى‌كنى؟! حق تحقيق دارى، برو كن اما حق بازگو كردن ندارى. 📚آشنایی با قرآن ج 4 ص 35 و 38 @keyfonas
عاقبتِ جای خدا نشستن ✅حضرت محمد(ص): روزی مردی گفت: «به خدا قسم که خداوند "فلانی" را نمی آمرزد!» آنگاه خداوند عزّ و جلّ فرمود: «چه کسی بر من حتم کرد که فلانی را نمی آمرزم؟! من "فلانی" را بخشیدم و در عوض، عمل صالح آن شخص را باطل کردم، چون گفت: خداوند فلانی را نمی بخشد.» 📚میزان الحکمه - جلد ۲ - صفحه ۴۶۰ @keyfonas
در شب اول قبر، نکیر و منکر با انسان‌ها به چه صحبت می‌کنند؟ ✅درباره و چگونگی سؤال در قبر -مانند این‌که به چه زبانی صحبت می‌کنند- چیزی در روایات بیان نشده است، اما به طور اجمال باید گفت: برخی که در قبر از هر شخصی، با زبان اصلی آن شخص سؤال و جواب خواهد شد. حتی اگر این را نپذیریم ولی مسلم است که این گفت‌وگو به شیوه‌ای انجام خواهد شد که درک وجود داشته باشد. 📚شرح منهاج العابدین ج۱ ص۱۳۹ ✅گروهی نیز احتمال داده‌اند که سؤالات قبر به این صورت نیست که با زبان و الفاظ مادی از ما بپرسند، پروردگار و تو کیست و ما اسم آن‌را بگوییم، بلکه در عالم قبر قوای مثالی انسان به ‌کار می‌افتد؛ یکی از مهم‌ترین چیزهایی که به‌ کار می‌افتد مثالی انسان است، و وقتی حافظه مثالی به‌ کار می‌افتد تمام زندگی و باورهایی از اعماق وجود انسان پیش چشم او می‌آید. و وقتی این دو ملک از انسان‌ها سؤال می‌کنند، می‌خواهند آن چیزی که در عمق وجود آنها در مورد خدا شکل گرفته است، را بدانند. @keyfonas
چرا دعایم نمیشود!؟ ابن عبّاس می‌گوید: اين آيه نزد رسول خدا(ص) تلاوت شد: «اى مردم! از آنچه در زمين، حلال و پاكيزه است، بخوريد».سعد بن ابی‌وقّاص برخاست و گفت: اى پيامبر خدا! دعا كن تا خدا دعایم را مستجاب گردانَد. پیامبر اسلام(ص) فرمود: «ای سعد! خوراکت را پاک گردان تا دعایت مستجاب شود» 📚المعجم الأوسط، ج 6، ص 310، @keyfonas
آيا روايت «حُسَيْنٌ مِنِّي وَأَنَا مِنْ حُسَيْنٍ» در كتب با سند صحيح نقل شده است؟ معنای این قابل فهم نیست، در بخش اول پیامبر(ص) میفرمایند: حسین از من است این بخش واضحی دارد: حسین نوه رسول خداست و جد ایشان است. اما در بخش دوم میفرمایند: من از حسین هستم! پیامبر(ص) که جد امام‌حسین(ع) است، از حسین(ع) است؟ ✅ بخش اول: اين روايت از يعلي بن مره عامري با سند صحيح در منابع برادران اهل سنت آمده است. متن اين رو ايت با اين سند در كتاب «المصنف» ابن ابي شيبه استاد بخاري اين چنين آمده است. 📚مصنف ابن أبي شيبة، ج 6، ص 380 روزى با پیامبر(ص) به یک میهمانى شده بودیم؛ در حالى که در کوچه مىرفتیم، حسین(ع)را در حال بازى دیدیم. پیامبر(ص) از جلوتر رفت و را گشود تا او را بگیرد؛ اما حسین(ع) فرار کرد و این طرف و آن طرف مىرفت و پیامبر(ص)به او میخندید، تا این که او را گرفت؛ پس یکى از را زیر چانه و دیگرى را پشت سرش قرار داد و او را میبوسید و میگفت: "حسین از من است و من از حسینم؛ کسى که را دوست بدارد، خداوند او را دوست دارد" 📚سنن ابن ماجه، ج1،ص 51 ✅ اما فهم بخش دوم حدیث: پس از شدن به رسالت، حیات او به رسالت و بقاى آن و حیات رسالت نیز به او وابسته شد و چون حسین(ع) براى زنده ماندن محمدى بسیار کوشید حتى عزیزترین کسانش را در این راه قربانى کرد، از او جانى دوباره گرفت و استمرار یافت ؛ از این رو پس از جریان کربلا شد؛ «الاسلام محمدیُ الحدوث حسینیُ البقاء»؛ اسلام توسط پیغمبر(ص) به وجود آمد و توسط حسین(ع) باقى ماند. @keyfonas
توبه غلام وحشی، قاتل حمزه یکی از مشکلترین و تلخترین حوادث برای رسول خدا(ص)شهادت فجیع عموی بزرگوارش حضرت حمزه سید الشهداء علیه السلام بود. قاتل حمزه (وحشی) پس از کشتن حمزه، پهلوی او را درید و جگرش را به عنوان هدیه برای هند، همسر ابوسفیان برد. پیامبر با دیدن منظره فجیع شهادت حمزه، سوگند یاد کرد که به تلافی این جنایت، هفتاد نفر از مشرکان را بکشد؛ ولی بعداً نه تنها چنین نکرد، بلکه همان قاتل را نیز به سوی اسلام دعوت کرد و او را وادار به توبه ساخت. ✅ابن عباس نقل میکند که پیامبر(ص)شخصی را نزد وحشی قاتل عمویش فرستاد تا او را به اسلام دعوت کند. وحشی به فرستاده پیامبر(ص) گفت: به او بگو: تو میگویی آن که مرتکب قتل یا یا شود، در روز قیامت با ذلّت گرفتار عذابی مضاعف خواهد شد و من تمام این کارها و را مرتکب شده ام، آیا باز هم راه برایم باز است؟ خداوند این آیه را نازل فرمود: « مگر آن که توبه کند و ایمان آورد و عمل صالح انجام دهد. پس خدا اعمال زشت ایشان را به اعمال نیک تبدیل میکند.» وحشی با شنیدن این آیه دوباره به پیامبر(ص) پیغام داد: و ایمان و عمل صالح شرطهای بسیار مشکلی است و من توان آن را ندارم. پس از مدّتی این آیه نازل شد: « به راستی که خداوند شرک ورزیدن را نخواهد بخشید، ولی آنچه را کمتر از آن است، برای کسی که بخواهد، خواهد بخشید.» وحشی در مجدد خود گفت: خداوند در این آیه وعده را به کسانی داده است که خود بخواهد و من نمیدانم خدا میخواهد مرا ببخشد یا نه؟ پس از گذشت زمانی آیه ذیل نازل شد: «بگو ای بندگان من که بر خویش اسراف روا داشته اید! از رحمت خداوند نومید نشوید. به راستی که خداوند همه گناهان را میبخشد. همانا او آمرزنده و مهربان است.» وحشی با این آیه گفت: اکنون آری. آن گاه به محضر رسول خدا مشرّف شد، اسلام آورد و از گذشته خود توبه کرد و در ادامه زندگیاش فداکاریهایی در راه مبارزه با دشمنان اسلام کرد 📚حیاة الصحابه، 140، ج 1، ص 41. فرقان/ 70. نساء/ 48. @keyfonas