eitaa logo
اُنس با روایات اهل بیت (علیهم السلام)
42 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
831 ویدیو
27 فایل
در این کانال مطالبی پیرامون روایات اهل بیت علیهم السلام، یا پیرامون خود اهل بیت علیهم السلام و یا مطالبی پیرامون شیعیان ، ارائه میشود. البته گاهی مطالبی جنبی و غیر مرتبط نیز ارسال می‌شود
مشاهده در ایتا
دانلود
بیاناترهبرانقلابدردیدارجمعیازموکبدارانعراقیموسیقی.mp3
2.83M
🔹اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد؛ این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از ۱۴۰۰ سال دارد میجوشد و روزبه‌روز تازه‌تر میشود، روزبه‌روز زنده‌تر میشود؛ این همان پیام عاشورا است. 🎙بیانات در دیدار جمعی از موکب‌داران عراقی ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
❇️ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: «آنچه را که زیان و ضررش را دانستی نخور، با خوردن خوراکی های زیان آور، هوسی زود گذر را بر سلامتی و راحت بدنت ترجیح نده.» 📚 منبع: بحارالانوار, ج ۵۹, ص ۲۶۹ ... 🍕🍔🌭 🟣 آدرس سایت ما : 🟢 WWW.DAROO100.COM ••  ••  ••  ••  •• 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
هدایت شده از  علم الحدیث
چگونگی زیارت جابر بن عبدالله انصاری در اربعین قسمت دوم و آخر 🛑ثُمَّ جَالَ بَصَرَهُ حَوْلَ اَلْقَبْرِ وَ قَالَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ أَيَّتُهَا اَلْأَرْوَاحُ اَلَّتِي حَلَّتْ بِفِنَاءِ اَلْحُسَيْنِ وَ أَنَاخَتْ بِرَحْلِهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكُمْ أَقَمْتُمُ اَلصَّلاَةَ وَ آتَيْتُمُ اَلزَّكَاةَ وَ أَمَرْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتُمْ عَنِ اَلْمُنْكَرِ وَ جَاهَدْتُمُ اَلْمُلْحِدِينَ وَ عَبَدْتُمُ اَللَّهَ حَتَّى أَتَاكُمُ اَلْيَقِينُ وَ اَلَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِيّاً لَقَدْ شَارَكْنَاكُمْ فِيمَا دَخَلْتُمْ فِيهِ قَالَ عَطِيَّةُ فَقُلْتُ لَهُ يَا جَابِرُ كَيْفَ وَ لَمْ نَهْبِطْ وَادِياً وَ لَمْ نَعْلُ جَبَلاً وَ لَمْ نَضْرِبْ بِسَيْفٍ وَ اَلْقَوْمُ قَدْ فُرِّقَ بَيْنَ رُءُوسِهِمْ وَ أَبْدَانِهِمْ وَ أُوتِمَتْ أَوْلاَدُهُمْ وَ أَرْمَلَتْ أَزْوَاجُهُمْ؟ فَقَالَ يَا عَطِيَّةُ سَمِعْتُ حَبِيبِي رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ مَنْ أَحَبَّ قَوْماً حُشِرَ مَعَهُمْ وَ مَنْ أَحَبَّ عَمَلَ قَوْمٍ أُشْرِكَ فِي عَمَلِهِمْ وَ اَلَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِيّاً أَنَّ نِيَّتِي وَ نِيَّةَ أَصْحَابِي عَلَى مَا مَضَى عَلَيْهِ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ أَصْحَابُهُ خُذْنِي نَحْوَ أَبْيَاتِ كُوفَانَ فَلَمَّا صِرْنَا فِي بَعْضِ اَلطَّرِيقِ قَالَ يَا عَطِيَّةَ هَلْ أُوصِيكَ وَ مَا أَظُنُّ أَنَّنِي بَعْدَ هَذِهِ اَلسَّفْرَةِ مُلاَقِيكَ أَحْبِبْ مُحِبَّ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ مَا أَحَبَّهُمْ وَ أَبْغِضْ مُبْغِضَ آلِ مُحَمَّدٍ مَا أَبْغَضَهُمْ وَ إِنْ كَانَ صَوَّاماً قَوَّاماً وَ اُرْفُقْ بِمُحِبِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فَإِنَّهُ إِنْ تَزِلَّ لَهُ قَدَمٌ بِكَثْرَةِ ذُنُوبِهِ ثَبَتَتْ لَهُ أُخْرَى بِمَحَبَّتِهِمْ فَإِنَّ مُحِبَّهُمْ يَعُودُ إِلَى اَلْجَنَّةِ وَ مُبْغِضَهُمْ يَعُودُ إِلَى اَلنَّارِ . 🔰پس جابر گردانید چشم خود را بر دور قبر و شهدا را سلام کرد بدین طریق: السّلام علیکم أیّتها الارواح الّتى حلّت بفنائک قبر الحسین علیه السّلام، و اناخت برحله، اشهد انّکم اقمتم الصّلاه، و آتیتم الزّکاه، و امرتم بالمعروف، و نهیتم عن المنکر، و جاهدتم الملحدین، و عبدتم اللّه حتى اتاکم الیقین. پس گفت: سوگند به آن که برانگیخت محمّد صلّى اللّه علیه و آله و سلّم را به نبوّت حقّه که ما شرکت کردیم شما را در آنچه داخل شدید در آن. عطیّه گفت، به جابر گفتم: چگونه ما با ایشان شرکت کردیم و حال آن که فرود نیامدیم ما وادیى را، و بالا نرفتیم کوهى را، و شمشیرى نزدیم و امّا این گروه پس جدایى افتاده ما بین سر و بدنشان و اولادشان یتیم و زنانشان بیوه گشته؟ جابر گفت: اى عطیّه! شنیدم، از حبیب خود رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم که مى‏فرمود: هر که دوست دارد گروهى را، با ایشان محشور شود. و هر که دوست داشته باشد عمل قومى را شریک شود در عمل ایشان، پس قسم به خداوندى که محمّد صلّى اللّه علیه و آله و سلّم را به راستى برانگیخته که نیّت من و اصحابم بر آن چیزى است که گذشته بر او حضرت حسین علیه السّلام و یاورانش. پس جابر گفت: ببرید مرا به سوى خانه‏هاى کوفه. پس چون پاره‏اى راه رفتیم به من گفت: اى عطیّه! آیا وصیّت کنم تو را و گمان ندارم که برخورم تو را پس از این سفر، و آن وصیّت این است که دوست دار دوست آل محمّد را مادامى‏که ایشان را دوست دارد، و دشمن دار دشمن آل محمّد صلّى اللّه علیه و آله و سلّم را تا چندى که دشمن است با ایشان اگر چه روزه‏دار و نمازگزار باشند، و مدارا کن با دوست آل محمّد صلّى اللّه علیه و آله و سلّم اگر چه بلغزد از ایشان پایى از بسیارى گناهان و استوار و ثابت بماند پاى دیگر ایشان از راه دوستى ایشان، همانا دوست ایشان بازگشت نماید به بهشت و دشمن ایشان بازگردد به دوزخ.    📚: بشارة المصطفی ج۱ ص۷۴ ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
اهانت زشت ابن قیم جوزیه (عالم مشهور سلفی و شاگرد ابن تیمیه) به امام حسین علیه السلام ابن قیم جوزیه: حسین به طمع خلافت جنگید و به آن دست نیافت! وَهَذِهِ سُنَّةُ اللَّهِ فِی عِبَادِهِ أَنَّهُ مَنْ ترک لأجله شَیْئًا أَعْطَاهُ اللَّهُ أَوْ أَعْطَى ذُرِّیَّتَهُ أَفْضَلُ مِنْهُ وَهَذَا بِخِلافِ الْحُسَیْنِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَإِنَّهُ حَرِصَ عَلَیْهَا وَقَاتَلَ عَلَیْهَا فَلَمْ یَظْفَرْ بِهَا وَاللَّهُ أَعْلَمُ. و این سنت خدا در بین بندگانش است که اگر کسی چیزی را به خاطر خدا رها کند، خداوند آن را نصیبش می‌کند و یا بهتر از آن را نصیب ذریه‌اش می‌کند و این بر خلاف حسین رضی الله عنه است که طمع حکومت داشت و برای حکومت جنگید و به آن دست نیافت و الله اعلم. پ.ن: لعنت خداوند و جمیع لعنت‌کنندگان بر چنین توهین‌کننده و چنین کلامی 📚 ابن قیم جوزیه، المنار المنیف فی الصحیح و الضعیف ص۱۵۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 نامه‌های اهل‌سنت به امام حسین علیه‌السلام 🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالقاسمی 👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
خبری از یک واقعه أنه سار مع علي، وكان صاحب مطهرته، فلما حاذى نينوى، وهو منطلق إلى صفين، فنادى علي: اصبر أبا عبد الله، اصبر أبا عبد الله بشط الفرات، قلت: وماذا يا أبا عبد الله؟ قال: دخلت على النبي صلى الله عليه وسلم ذات يوم وعيناه تفيضان، قال: قلت: يا نبي الله: أغضبك أحد؟ ما شأن عينيك تفيضان؟ قال: "بل قام من عندي جبريل قبل، فحدثني أن الحسين يقتل بشط الفرات" قال: فقال: "هل لك أن أشمك من تربته؟" قال، قلت: نعم. قال: "فمد يده فقبض قبضة من تراب فأعطانيها، فلم أملك عيني أن فاضتا". با علی علیه السلام به سمت صفین در حرکت بود. هنگامی که به نینوا رسید، علی بن ابی طالب فرمود: صبر کن! کنار رود فرات صبر کن! گفتم چرا؟ فرمود روزی بر پیامبر وارد شدم و چشمانش پر از اشک بود. گفتم ای پیامبر خدا، آیا کسی شما را عصبانی کرده است؟ چرا چشمان‌تان پر از اشک است؟ پیامبر فرمودند: قبل از این که تو بیایی جبرئیل پیش من بود و به من گفت که حسین نزدیک رود فرات به شهادت خواهد رسید. سپس پیامبر به من گفت: آیا می‌خواهی از تربت آن‌جا ببویی؟ گفتم بله پیامبر دستش را دراز کرد و مقداری از خاکی را برداشت و آن را به من داد نتوانستم جلوی پر اشک شدن چشمانم را بگیرم... 📚 مسند ابی یعلی ج۱ ص۲۹۸ این روایت که در منابع اهل سنت آمده را عبدالله بن نجی از پدرش نقل کرده و محقق کتاب هم سند آن را معتبر دانسته است. روایات متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد جدا از علم خود امام حسین علیه السلام، اخبار متعددی از پیامبر صلی الله علیه و آله و امیرالمؤمنین و امام حسن مجتبی علیهما السلام در خصوص کربلا وجود داشته است.
اگر مقدور بود به نیابت از شهید رئیسی هم زیارت اربعین انجام دهید.😢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از  علم الحدیث
برای جاماندگان اربعین 🛑و من كلام له عليه‌السلام لما أظفره الله بأصحاب الجمل وَ قَدْ قَالَ لَهُ بَعْضُ أَصْحَابِهِ وَدِدْتُ أَنَّ أَخِي فُلاَناً كَانَ شَاهِدَنَا لِيَرَى مَا نَصَرَكَ اَللَّهُ بِهِ عَلَى أَعْدَائِكَ فَقَالَ لَهُ عليه‌السلام أَ هَوَى أَخِيكَ مَعَنَا فَقَالَ نَعَمْ قَالَ فَقَدْ شَهِدَنَا وَ لَقَدْ شَهِدَنَا فِي عَسْكَرِنَا هَذَا أَقْوَامٌ فِي أَصْلاَبِ اَلرِّجَالِ وَ أَرْحَامِ اَلنِّسَاءِ سَيَرْعَفُ بِهِمُ اَلزَّمَانُ. 🔰از سخنان امیرالمومنین علیه‌السلام است: «به وقتى كه در نبرد جمل پيروز شد يكى از يارانش گفت: «دوست داشتم برادرم در اين صحنه بود و مى‌ديد چگونه خداوند تو را بر دشمنانت يارى داد». امام به او فرمود: آيا ميل برادرت با ماست گفت: آرى فرمود: بى‌شك با ما حضور داشته بلكه اقوامى با ما در اين لشكر حضور داشتند كه هم اكنون در صلب پدران و رحم زنان هستند آنان كه زمانهاى آينده ظهورشان مى‌دهد. 📚:نهج‌البلاغه، خطبه۱۲. ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از  علم الحدیث
نتیجه تبعیت محض از حاکم در تفکر مسموم مخالفین 🛑عن أبي إسحاق قال كان شمر بن ذي الجوشن الضبابي يصلي معنا الفجر ثم يقعد حتى يصبح ثم يصلي ثم يقول اللهم إنك شريف تحب الشرف وإنك تعلم أني شريف فاغفر لي قال قلت ويحك كيف تصنع إن أمرائنا هؤلاء أمرونا بأمر فلم نخالفهم ولو خالفناهم كنا شرا من هؤلاء الحمر السقاة 🔰ابی اسحاق سبیعی می گوید: شمر بن ذوالجوشن را در حال دعا دیدم که از خدا طلب مغفرت میکرد و می گفت: خدایا تو شریف هستی و شرف را دوست داری و تو میدانی که من مرد شریفی هستم پس مرا ببخش. به او گفتم: وای بر تو«تو قاتل نوه پیامبر صلی الله علیه و آله هستی» شمر گفت: وای بر تو! اگر زمانی که حاکمان ما فرمان می دادند و ما اطاعت نمی کردیم؛ از این خران آب کش بدبختر بودیم 📚 تاريخ دمشق ابن عساكر ج23 ص 189 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از  علم الحدیث
🛑فَأُدْخِلَ عَلَيْهِ جَمَاعَةٌ مِنَ الْأَطِبَّاءِ، فَكَانَ إِذَا دَخَلَ الطَّبِيبُ عَلَيْهِ وَ أَمَرَهُ بِشَيْ‌ءٍ: سَأَلَهُ فَقَالَ يَا هَذَا هَلْ وَقَفْتَ عَلَى عِلَّتِي فَمِنْ بَيْنِ قَائِلٍ يَقُولُ لَا وَ بَيْنَ قَائِلٍ يَقُولُ نَعَمْ، فَإِنِ‌ اسْتَوْصَفَ مِمَّنْ يَقُولُ نَعَمْ وَصَفَهَا، فَإِذَا أَخْبَرَهُ كَذَّبَهُ وَ يَقُولُ عِلَّتِي غَيْرُ هَذِهِ، فَيَسْأَلُ عَنْ عِلَّتِهِ، فَيَقُولُ: عِلَّتِي قَرْحُ‌ الْقَلْبِ مِمَّا أَصَابَنِي مِنَ الْخَوْفِ، وَ قَدْ كَانَ قُدِّمَ لِيُضْرَبَ عُنُقُهُ فَأُقْرِحَ‌ قَلْبُهُ ذَلِكَ حَتَّى مَاتَ رَحِمَهُ اللَّهُ 🔰گفت:هشام بن حكم در آن بيمارى كه از دنيا رفت.امتناع داشت از اينكه طبيب او را معالجه كند تقاضا كردند كه برايش طبيب بياورند بالاخره چند طبيب آوردند وقتى پزشكى معاينه ميكرد و نسخه‌اى تجويز مينمود از او ميپرسيد:فهميدى من چه درد دارم.بعضى ميگفتند نه.بعضى جواب مثبت ميدادند از آنها كه درد را شناخته بودند درخواست ميكرد توضيح بدهد كه چه دردى دارد وقتى توضيح ميداد ميگفت:اشتباه كرده‌اى من درد ديگرى دارم.ميپرسيدند بيمارى شما چيست‌؟ميگفت:من دل و قلبم بيمار است بواسطه شدت ترسى كه بر من وارد شد. زيرا هشام را نگه داشته بودند كه گردنش را بزنند از همين جريان ترسيده بود تا بالاخره از دنيا رفت. 📚: رجال الكشي ج 1 ص۲۵۷ این مطلب چندساله بدجور آشوب به دل من انداخته. از اینجا دارم‌ می‌نویسم" قتلگاه مقدس"، هشام فقط بخاطر ترس از ذبح فوت کرد. ولی ارباب مارو...😭😭
اعترافات و سخنان صریح عبدالله بن محمد بن عبدالوهاب (عالم سرشناس وهابی) در مورد یزید بن معاویه وما جرى على الحسین رضی الله عنه وعلى أهل بیته مما یعظم الله به أجورهم، ویرفع به درجاتهم رضی الله عنهم أجمعین. وأهل السنة یبغضون یزید، ومنهم من یلعنه، لیس کما یظنه المعترض فیهم ویرمیهم به من بغضهم علیا وأهل بیته، یعرف ذلک کل من طالع کتب القوم. آن چه بر حسین رضی الله عنه و اهل بیتش گذشت از جمله چیزهایی است که خداوند به واسطه ی آن پاداش‌شان و درجات‌شان را بالا می‌برد. خداوند از تمامی آنان راضی باشد. اهل سنت بغض یزید را دل دارند و برخی از آن‌ها یزید را لعن می‌کنند و چنان که فرد معترض گمان می‌کند و مدعی است که اهل سنت بغض علی و اهل بیتش را در دل دارند صحیح نیست و هر کس کتب اهل سنت را مطالعه کند این را می‌داند. 📚 أبو سلیمان التمیمی النجدی، عبد الله بن محمد بن عبد الوهاب، جواب أهل السنة النبویة فی نقض کلام الشیعة والزیدیة ص۷۳ 👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜️ امام صادق علیه السلام: «لو علم الناس ما في السنا لبلغوا کل مثقال منه بمثقالین من ذهب ! أما إنه أمان من البهق و البرص و الجذام و الجنون و الفالج و اللغوة.» اگر مردم از آنچه در گیاه سنا هست، آگاهی داشتند، هر مثقال آن را با دو مثقال طلا به چنگ می‌آوردند. زنهار که این گیاه، مایه ایمنی از: بهک، پیسی، جذام، دیوانگی، فلج و انحراف صورت است. 📚 منبع: مکارم الاخلاق، ج۱، ص۴۰۹، ح ۱۳۸۷ بحارالانوار، ج ۶۲، ص۲۱۸، ح۳ دانشنامه احادیث پزشکی، ج۲، ص۳۷۲ 🟣 آدرس سایت ما : 🟢 WWW.DAROO100.COM ••  ••  ••  ••  •• 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
دوستی با یزید بخاطر دشمنی با شیعه! ابن الجوزی عالم بزرگ اهل سنت: برخی به خاطر بغض رافضه، یزید را بر حق مى‌دانند! قال ابن الجوزی علیه الرحمة فی کتابه السر المصون: من الاعتقادات العامة التی غلبت على جماعة منتسبین إلى السنة أن یقولوا: إن یزید کان على الصواب وإن الحسین رضی الله تعالى عنه أخطأ فی الخروج علیه ولو نظروا فی السیر لعلموا کیف عقدت له البیعة وألزم الناس بها ولقد فعل فی ذلک کل قبیح ثم لو قدرنا صحة عقد البیعة فقد بدت منه بواد کلها توجب فسخ العقد ولا یمیل إلى ذلک إلا کل جاهل عامی المذهب یظن أنه یغیظ بذلک الرافضة. ابن الجوزی در کتابش سر المصون گفته است: از اعتقادات انسان‌های عامی که بر گروهی که خود را منتسب به اهل سنت می‌دانند غلبه یافته است این است که می‌گویند یزید کارش درست بود و حسین رضی الله عنه در خروجش خطا کرد و اگر شما به کتب سیره نگاه کنید خواهید دانست که چگونه بیعت یزید منقعد شد و مردم به آن ملزم شدند و در این امر هر عمل قبیحی را مرتکب شد و حتی اگر صحت بیعت او را بپذیریم، از او مسائلی آشکار شد و سر زد که همه‌ی آن‌ها موجب فسخ بیعت می‌شود و کسی به این نظر مایل نمی‌شود مگر جاهل عامی مذهبی که که گمان می‌کند با رافضه دشمنی می‌کند. 📚 الآلوسی البغدادی الحنفی، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی ج۱۳ ص۲۲۸ (عج)
140108_001 Ostad Abedini Kafi 66.mp3
18.99M
تدریس کتاب شریف کافی، جلسه پنجم بحث «التوحید» (یگانگی خدا)، شیخ محمد رضا عابدینی، جلسه 66. قم، منزل علامه طباطبائی (رحمة الله علیه) ، سال تحصیلی 92-93