eitaa logo
اُنس با روایات اهل بیت (علیهم السلام)
42 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
831 ویدیو
27 فایل
در این کانال مطالبی پیرامون روایات اهل بیت علیهم السلام، یا پیرامون خود اهل بیت علیهم السلام و یا مطالبی پیرامون شیعیان ، ارائه میشود. البته گاهی مطالبی جنبی و غیر مرتبط نیز ارسال می‌شود
مشاهده در ایتا
دانلود
برتری پیامبر صلی الله علیه و آله بر تمام مخلوقات خداوند در کلام امیرالمؤمنین علیه السلام مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَجَّالِ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع وَ ذَکَرَ رَسُولَ اللَّهِ ص فَقَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع مَا بَرَأَ اللَّهُ نَسَمَةً خَیْراً مِنْ مُحَمَّدٍ ص. امام صادق علیه السلام رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را یاد کردند و فرمودند: "امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده‌اند خداوند مخلوقی برتر از محمد صلی الله علیه و آله و سلم نیافریده است". 📚 الکلینی الرازی، الکافی ج۲ ص۴۳۷ ح۲
ابن تیمیه تئوریسین‌ معلوم الحال وهابیت: احمد بن حنبل و بسیاری از علما در مورد احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله خطا نکرده‌اند اما [امام] صادق [علیه السلام] در مورد برخی از احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله دچار خطا شده است! احادیث امام صادق علیه السلام از پیامبر صلی الله علیه و آله در خصوص حقانیت امیرالمؤمنین علیه السلام و عقاید شیعه واضح و آشکار است. از این رو ابن تیمیه حرانی، همان بنیانگذار فکری وهابیت که نمی‌تواند این حقایق را قبول کند، ادعا میکند امام در مورد احادیث نبوی دچار خطا شده است و ادعا می‌کند: همچنین اکثر ائمه اهل حدیث - مانند مالک و شعبه و سفیان ثوری و احمد بن حنبل - هرکس جایگاه آنان را بداند به علم ضروری خواهد دانست که آنان هرگز در احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) مرتکب دروغ نشده‌اند و همچنین در احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) دچار خطا نشده‌اند و اگر هم شده باشند در یک یا دو لفظ چنین شده است و برخی از ایشان اصلا در حدیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) خطا نکرده‌اند. از احمد بن حنبل و سفیان ثوری و زهری و بسیاری از علما هیچ خطایی در مورد احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) مرتکب نشده‌اند و کسانی مانند حماد بن سلمه و جعفر بن محمد گاهی در این زمینه دچار خطا می‌شوند و خطاهایشان اندک است و علما مواضع این خطاها را می‌دانند. 📚 ابن تیمیه الحرانی، جواب الاعتراضات المصریة على الفتیا الحمویة ص۴۲
❇️ علمای شیعه، نخ تسبیح رسیدن معارف اهل بیت علیهم‌السلام... 📝 آیت الله حسینی قزوینی
حدیث صحیح و صریح در خصوص روش برخورد با پیروان سایر مذاهب از امام صادق علیه السلام امام صادق علیه السلام در مورد چگونگی برخورد با غیر شیعیان فرمایشی دارند که هرکس مدعی پیروی از ایشان است باید ملاک رفتار عمل او با اهل سنت قرار گیرد. ایشان بر اساس حدیثی معتبر می‌فرمایند: مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَکَمِ عَنْ مُعَاوِیَةَ بْنِ وَهْبٍ قَالَ: قُلْتُ لَهُ کَیْفَ یَنْبَغِی لَنَا أَنْ نَصْنَعَ فِیمَا بَیْنَنَا وَ بَیْنَ قَوْمِنَا وَ بَیْنَ خُلَطَائِنَا مِنَ النَّاسِ مِمَّنْ لَیْسُوا عَلَى أَمْرِنَا قَالَ تَنْظُرُونَ إِلَى أَئِمَّتِکُمُ الَّذِینَ تَقْتَدُونَ بِهِمْ فَتَصْنَعُونَ مَا یَصْنَعُونَ فَوَ اللَّهِ إِنَّهُمْ لَیَعُودُونَ مَرْضَاهُمْ وَ یَشْهَدُونَ جَنَائِزَهُمْ وَ یُقِیمُونَ الشَّهَادَةَ لَهُمْ وَ عَلَیْهِمْ وَ یُؤَدُّونَ الْأَمَانَةَ إِلَیْهِم‏. معاویة بن وهب می‌گوید به امام صادق (علیه السلام) گفتم که ما شیعیان در معاشرت با اقوام و عشیره خود و معاشرت با سایر طبقات مردم که در سلک مذهب ما نیستند چه وظایفى داریم؟ امام صادق (علیه السلام) فرمودند: به رهبران خود بنگرید که مقتداى شما هستند و با مردم به همان‌گونه معاشرت کنید که رهبران شما معاشرت مى‏کنند: بخدا سوگند که رهبران شما از بیماران مردم عیادت مى‏کنند، از جنازه‏هایشان تشییع مى‏کنند، در محضر قضاتشان حاضر مى‏شوند و شهادت مى‏دهند. امانت آنان را نگهدارى مى‏کنند و باز پس مى‏دهند. 📚 الکلینی، الکافی ج۲ ص۳۵۱ ح۴ سند روایت فوق کاملا صحیح بوده و تمامی روات آن ثقه و امامی می‌باشند.
🔅 پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله: ▪️ اَشْرَفُ الْقَتْلِ قَتْلُ الَشُّهَدآءِ. ▫️ والاترين قتل، كشته شدن شهيدان است. 📚 نهج‌الفصاحه، ص۶۶۸ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
g-49(1).mp3
1.76M
🎙شرح حدیثی از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌ سلم: من قارَفَ ذَنبًا فارَقَهُ عَقلٌ لا يَرجِعُ إلَيهِ أبَدًا 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
faezun 1403.7.1.mp3
18.06M
🔊 ✍🏼 1. بر چه اساس می‌گوییم احتمال آقای سیوطی درباره آیه (سَلَامٌ عَلَىٰ إِلْ يَاسِينَ) به نقل از مجاهد نمی‌تواند باشد 2. بر چه اساس می‌گوییم احتمال آقای سیوطی درباره آیه (سَلَامٌ عَلَىٰ إِلْ يَاسِينَ) به نقل از ابن ابی حاتم نمی‌تواند ادراسین باشد 3. کلمه () چند بار در قرآن آمده و به چند دسته تقسیم می شود؟ 4. طبق دیگر منظور خداوند از آیه (سَلَامٌ عَلَىٰ إِلْ يَاسِينَ) چیست؟ : 1403.7.1 📡مرکز رسانه ای ولایت 📲مدیریت فضای مجازی
32.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈آیا برگزاری جشن های میلاد پیامبر اکرم(ص) بدعت است؟⁉️ کارشناس وهابی مدعیست: چون صحابه در صدر اسلام اقدامی برای برپایی جشن برای میلاد پیامبر(ص) نکردند پس انجام این کار مصداق بدعت است.🧐‼️ پاسخ جالب استاد جباری به شبهه ی رسانه های وهابی از دست ندید👌 🎙 : 1403.06.29 📡 فضای‌‌مجازی‌‌شبکه‌‌‌ولایت‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈دو شباهت پیامبر اکرم(ص) با حضرت بقیةالله الاعظم(عج)🧐👌 بیانات استاد کلباسی درباره ی دو شباهت جالب میان نبی مکرم(ص) اسلام و امام عصر(عج) که باید همواره مورد توجه شیعیان آن حضرت باشد. 🎙 : 1403.06.30 📡 فضای‌‌مجازی‌‌شبکه‌‌‌ولایت‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈توصیف زیبای امام حسن عسگری(ع) از وقوف پیامبر اکرم(ص) در غار حراء👌 روایت جالبی از حضرت امام حسن عسگری(ع) در توصیف لحظات نبی مکرم(ص) اسلام پیش از بعثت در غار حراء 🎙 : 1403.06.29 📡 فضای‌‌مجازی‌‌شبکه‌‌‌ولایت‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد میرباقری: همراهی با پیامبر(ص) با رویکرد صُلح کُلّی امکان ندارد 🔹نمی‌شود کسی ادعا کند من پیرو پیامبر اکرم(ص) هستم ولی با مستکبران عالم که پیامبر با آن‌ها درگیر است، درگیر نباشد! 🔹هم «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» لازم است و هم «رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ». همراهان پیامبر، این‌گونه هستند.
برای پرداخت کردن بدهی این دعا را بخوانید 🛑عنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍ‏ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع قَالَ: شَكَوْتُ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص دَيْناً كَانَ عَلَيَّ فَقَالَ يَا عَلِيُّ قُلِ اللَّهُمَّ أَغْنِنِي بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ فَلَوْ كَانَ عَلَيْكَ مِثْلُ صَبِيرٍ دَيْناً قَضَى اللَّهُ عَنْكَ وَ صَبِيرٌ جَبَلٌ بِالْيَمَنِ لَيْسَ بِالْيَمَنِ جَبَلٌ أَجَلَّ وَ لَا أَعْظَمَ مِنْهُ. 🔰امير المؤمنين على(عليه‌السّلام)فرموده است: از وامى كه داشتم به پيامبر(صلّى‌الله‌عليه‌وآله)شكايت كردم. فرمودند:اى على بگو: «پروردگارا مرا به حلال خود از حرامت بى‌نياز فرماى و به فضل خود از هر كس جز خودت مرا بى‌نياز فرماى». كه اگر به اندازه كوه صبير وام داشته باشى خداوند آن را اداء خواهد فرمود صبير نام كوهى است در يمن و هيچ كوهى بزرگتر و پرشكوه‌تر از آن در يمن نيست. 📚: الأمالي( للصدوق)،ص: 388
کمک خداوند به کسی که قصد پرداخت بدهی‌اش را دارد 🛑..عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ رِبَاطٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: «مَنْ كَانَ عَلَيْهِ دَيْنٌ فَيَنْوِي قَضَاءَهُ كَانَ مَعَهُ مِنَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَافِظَانِ يُعِينَانِهِ عَلَى اَلْأَدَاءِ عَنْ أَمَانَتِهِ فَإِنْ قَصُرَتْ نِيَّتُهُ عَنِ اَلْأَدَاءِ قَصُرَا عَنْهُ مِنَ اَلْمَعُونَةِ بِقَدْرِ مَا قَصُرَ مِنْ نِيَّتِهِ.» 🔰از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است: «کسی که بدهی‌ای به گردنش است و قصد پرداخت آن را دارد، از جانب خداوند (عزّوجلّ) دو (فرشته‌ی) محافظ همراهش خواهند بود که او را یاری می‌کنند تا امانتش را ادا نماید. اما اگر از نیتش (پرداخت بدهی) کوتاه بیاید، آن‌دو نیز به همان اندازه‌ای که او کوتاهی کرده، در یاری‌اش کوتاهی می‌کنند.» 📚:الکافي، ج۵، ص95
حرالی عالم و مفسر اهل سنت: فهم قرآن منحصر در علم علی بن ابی طالب است مناوی در فیض القدیر به نقل از حرالی می‌نویسد: قال الحرالی: قد علم الأولون والآخرون أن فهم کتاب الله منحصر إلى علم علی ومن جهل ذلک فقد ضل عن الباب الذی من ورائه یرفع الله عنه القلوب الحجاب حتى یتحقق الیقین الذی لا یتغیر بکشف الغطاء... حرالی گفته است: اولین و آخرین دانسته‌اند که فهم قرآن منحصر در علم علی بن ابی طالب است و هرکس نسبت به این موضوع جهل داشته باشد از بابی که خداوند از آن حجاب را از قلوب کنار می‌زند تا یقینی محقق شود که با کنار رفتن پرده‌ها تغییری در آن ایجاد نمی‌شود گمراه گشته است... 📚 فیض القدیر للمناوی ج۳ ص۴۷ (عج)
📝 💠امام حسن علیه السلام و پافشاری بر خطوط قرمز در سخت ترین شرایط 🖋