eitaa logo
خیابان انقلاب
5.5هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
9.8هزار ویدیو
46 فایل
کانال تحلیلی خیابان انقلاب رصد دقیق، کامل و سریع بهترین تحلیل‌های روز ارسال تحلیل‌ها و نظرات: @enqelabst_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 واکاوی سلسله ریشه‌های تاریخیِ واقعه عاشورا👈🏻 قسمت 6️⃣ 🔺 خلق بدعت‌های بسیار از سوی معاویه 🔰اگرچه ذکر مصادیقِ بدعت‌گذاری‌های معاویه بسیار است، اما بنای نوشتار حاضر بر ‌آن است که بیش‌تر به آن دسته از بدعت‌های معاویه بپردازد که به نحوی غیرمستقیم، در وقوع رخداد عاشورا مؤثر بوده است. 1️⃣ سیاست جعل حدیث؛ معاویه‌ افرادی‌ را‌ صرفاً برای استخدام کرده بود که آنان، احادیث‌ زیادی‌ را در فضیلت و مذمت می‌ساختند و حتی‌ ، اساساً‌ در چنین فضایی شکل گرفت. در مکتوبات آنان، تهمت‌های ناروایی بر خاندان عصمت و طهارت وارد‌ شد‌ تا‌ آن‌جا که در نهایت، قیام (ع) برای احیای سنّت نبوی (ص)، به عنوان‌ «شورشی» معرفی گردید که نظم عمومی جامعه‌ی اسلامی را بر هم زده است‌! در‌ مقابل، به جای محکوم کردن به دلیل ارتکاب اَعمال ضدانسانی،‌ رفتار او را با این توجیه که‌ عمل‌ به «اجتهاد» کرده، تصدیق و تأیید کردند! 2️⃣ تبدیل به ؛ معاویه، به نوعی، اولین «» دوره‌ی اسلامی است. عملکرد وی در تثبیت جایگاه «سلطنت» به جای «خلافت»، روندی بلندمدت بود. نقل است که وقتی جناب عمربن‌خطاب، بر سر راه خود به از کناره‌های شام عبور می‌کرد، به سوارانِ مجلّل و محتشمی برخورد. رئیس این سواران، معاویه بود. با دیدن جاه و تشریفات او اظهار تعجب کرد و گفت: «این وضع، آیا محمدی (ص) است یا کسروی؟!» معاویه پاسخی نداشت، اما از روی سیاست فوراً گفت: «چون من در مرزهای اسلامی زندگی می‌کنم، جاه و جلال من نشانه‌ی عظمت و حشمت اسلام است!» 3️⃣ تکیه‌ی افراطی بر عنصر «عربیّت» و تحقیرِ غیرعرب‌های امت رسول‌الله (ص)؛ معاویه مبنای حکومت‌ خود‌ را بر قومی و قبیله‌ای‌ استوار‌ کرده بود. احیای‌ ملی‌گرایی و عُروبت (عرب‌گرایی) شعار‌ بنی‌امیه‌ در‌ حاکمیت خود بر‌ جامعه‌ای‌ بود که بخش قابل‌‌توجهی‌ از آن را و مسلمانانِ غیرعرب تشکیل می‌دادند. معاویه برای اجرای سیاست عرب‌گرایی‌ خود‌، در بخشنامه‌ای به ـ حاکم‌ بصره و سپس‌ کوفه‌ ـ دستور‌ می‌دهد که سهمیه‌ی‌ موالی و عجم را از بیت‌المال کم کند، در جنگ‌ها را سپر سازد، هیچ‌یک‌ از‌ عجم‌ها را مناصب‌ دولتی‌ نداده و اجازه ندهد که آنان با دختران عرب ازدواج کنند... تا آنان را تحقیر‌ نماید. 4️⃣ ، مستمسکی برای توجیه فجایع امویان؛ اساس تفکرِ «مرجئه»، عبارت بود از این‌که: ایمان، تنها اعتقادی قلبی است و با وجود ایمان، هیچ گناهی به انسان ضرر نمی‌رساند. کسی که در دل مؤمن باشد، هر چند با زبان اظهار کفر نماید یا در عمل کند، چون از دنیا رود، داوری در خصوص اهل یا بودن او، باید تا روز قیامت به تأخیر افتد و دیگران حق ندارند در این خصوص قضاوتی نمایند. این تلقی، به زبان امروزی، اینطور می‌شود: «هر کاری می‌خواهی بکن، فقط دلت پاک باشد»! 🔻اساساً تلازم و هماهنگی خوبی میان عملکرد سیاسیِ امویان و تفکر مرجئه وجود داشت. در پناه چنین تفکری، یک حاکم عیّاش به راحتی می‌توانست ادعای ایمان کند و سپس هر عملی که می‌خواهد انجام دهد و بعد از آن، با تکیه به پندارهای مرجئه، خود را رستگار بداند. 5️⃣ سبّ و لعن علی (ع) بر سر منابر، به مثابه بخشنامه‌ای رسمی؛ یکی از بدعت‌های معاویه که ابتدائاً شکلی محدود داشت، اما اندک‌اندک ابعادی گسترده به خود گرفت و در قالب «بخشنامه‌ای رسمی» به سرار بلاد اسلامی ابلاغ شد، حکم سب و لعن علی (ع) بر سر منابر بود. 🔸 نقل است که گروهی از بنی‌امیه به معاویه گفتند: ای امیرالمؤمنین! تو به آن‌چه آرزو داشتی (سلطنت) رسیدی، چه بهتر که دیگر دست از این مرد [مقصود، علی (ع) است] برداری و لعنش نگوئی. معاویه گفت: نه، به خدا قسم چندان به این عمل ادامه می‌دهم تا کودکان با این روش بزرگ شوند و بزرگ‌سالان با این خوی و منش به پیری برسند تا دیگر کسی فضلیتی درباره‌ی علی [ع] ذکر نکند! 💢 این روند تا بدانجا پیش رفت که نه‌تنها پیروی از سلاله‌ی پاک رسول خدا (ص)، زشت شمرده می‌شد، بلکه حتی بردن نام آنان نیز در جامعه غیرممکن بود تا بدین ترتیب، یک نسل کامل با بغض و عداوت علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) خو گیرند و رشد کنند و این کینه و عداوت را سینه‌به‌سینه به نسل‌های بعد ـ تا بزنگاه عاشورا ـ منتقل نمایند. ➖➖➖➖➖➖ 📡 به خیابان انقلاب بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴 سیاستگذاری جدید دستگاه قضا، حامی کارگران ✍🏻 🔺با تغییر ریاست قوه قضا، ظاهراً بناست دستگاه قضا در بررسی پرونده‌هایی که برای کارگران مظلوم تشکیل داده‌اند، تجدیدنظر کند. 🔹قانون اساسی تشکیل تجمعاتی که با حمل سلاح و مخل مبانی اسلام نباشد را وسیله ای برای احقاق حقوق مشروع و قانونی می‌داند. اجرای این بند قانون اساسی برای اینکه کارگران و کارمندان و سایر اقشار برای احقاق حق خود، بدون دردسرهای قضایی و امنیتی تجمع کنند، نیازمند زمینه‌سازی است. 🔹عدم‌ زمینه‌سازی برای تجمعات مسالمات‌آمیز باعث سوءاستفاده نفوذی‌هایی می‌شود که نه درد کارگر را می فهمند نه سرنوشت کارگران برایشان مهم است! 🔹امروز نشانه هایی از این زمینه سازی دیده می شود. نظام جمهوری اسلامی امروز امام جمعه ای دارد که بر‌دستان کارگر بوسه می‌زند، رئیس دستگاه قضایی دارد که می‌گوید باید بین کارگرانی که برای حق خود تجمع کرده‌اند با مجرمین تفاوت باشد و حتی نسبت به کارگر فریب خورده که جرمی انجام داده، باید با رافت برخورد کرد و ... 🔹ما خودمان هوای کارگرانمان را داریم. کسانی که تا چند ماه پیش می خواستند تظاهرات مسالمت آمیز کارگران هفت تپه را به نفع وطن فروشان به انحراف بکشانند و چند نفرشان را فریب دادند، نمی خواهد برایشان دلسوزی کنند. 🔹در چنین فضایی مجالی برای سوء استفاده کنندگانی که نه از درد کارگر خبر دارند نه برای سرنوشتش اهمیتی قائلند، وجود ندارد. 💢در رویکرد جدید قوه قضاییه امروز وقت محاکمه ست که کارگر هفت تپه و هپکو والمهدی را به این روز نشاند؛ کارگر فریب خورده از مزدور و مفسد جداست. ➖➖➖➖➖➖ 📡 به خیابان انقلاب بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 شب تاسوعا ✍🏻 🔹حاج‌منصور در زیارت عاشورای ۶۴ این‌جور روضه می‌خواند: "عبد خالص و مطلقه برای حسین! هر چی بگه، گوش می‌ده! یک یک همه رفتند! آتیش گرفت! اومد با ادب، سلام کرد! آقاجان! می‌شه حرفی بزنم؟ می‌خوام عرض کنم؛ این سینه‌ام داره سنگینی می‌کنه! به قول ما حرف چی می‌شه معنی‌اش؟ یعنی دارم می‌ترکم، داغون می‌شم! آقاجان! دیگه نمی‌تونم صدای این بچه‌ها رو بشنوم! اجازه بده برم! تمام مقاتل نوشتن؛ اینقدر ابی‌عبدالله گریه کرد! فرمود؛ تو پشت و پناه منی! تو صاحب لوای منی! عباسم! انی سلم لمن سالمکم... به ابالفضل داری می‌گیا! این چند روزه می‌خوای مزد بگیریا! اونایی که مریض دارن! اونایی که گرفتارن! اونایی که گره‌ی کور به کارشون خورده! انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم... تو طبیب دل بیمار منی، سید و سرور و سالار منی؛ تن من شعله‌ور از آتش عشق، تو شفای تن تبدار منی؛ حسین جان! مهر سوزان! 🔸نظری کن به قمر، که به راه تو ز جان کرده گذر؛ مادرم گفته غلامت باشم، خادم درگه مامت باشم؛ من نوکر مادرتم! چقدر قشنگ عباس حرف زده! گفت در بستر اندوه پدر، بابام علی گفت که فدایی قیامت باشم؛ می‌ذاری برم میدون جونم رو قربونت کنم؟ هان کاندر حرمت یاری نیست، از چه هنگام وفاداری نیست؛ کودکان از عطش افروخته‌اند، چشم امید به من دوخته‌اند؛ بس که گفتند عمو تشنه‌لبیم، به خدا قلب مرا سوخته‌اند 🔹حسین جان! اجازه بده برم! دارم می‌میرم از صدای العطش بچه‌ها! ابالفضل... ابالفضل... صداش نمی‌زنی؟... آه‌شان تاب و توانم برده، دل سقای تو را آزرده؛ حسین جان! عاشقم عاشق دیوانه منم، گرد طفلان تو پروانه منم؛ آنکه صبرش ز جفاهای عدو، شده لبریز ز پیمانه منم؛ بر سر عشق تو پیمان بستم، که نهم بر سر راهت دستم"! 🔸اگر شهادت عباس، کمر حسین را شکست لیکن وداع ابالفضل، دل آقا را شکست! که عباس تمام هستی حسین بود! و علمدار سپاهش! تا پیش از این، هر که اذن جهاد می‌گرفت، حسین دلش قرص به وجود عباس بود اما حالا چی؟ کیستی تو ای عباس که هر شاعری وقتی شک کرد نکند در فلان بیت، مقام تو را زیاد برده بالا، شباهنگام خواب فاطمه را دید که مبادا حذف کنی بیتت را! درست گفتی! پسرم عباس همین است! و یا خواب سیدالشهدا را که حذف نکن جمله‌ات را! و شک نکن که تمام امید من به عباس بود! جوری بزرگی یا عباس که انگار جز تو خاطره‌ای نداریم! و گویی تمام تاریخی! و اسباب امید قرون و اعصار! و مسبب مانایی زمین و آسمان! یادش به خیر! چقدر دعوا می‌کردیم در بچگی که در دسته کدام‌مان پرچم تو را برداریم؛ از بس پرچمت بالا بود! به جان ام‌البنین راست می‌گویم... ➖➖➖➖➖➖ 📡 به خیابان انقلاب بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴 آیا کربلا است؟! ✍🏻 🔻بسیاری از طرفداران مذاکره با غرب و به خصوص آمریکا، برای وجاهت‌بخشی به تفکر خود تلاش می‌کنند از زمینه‌ها و بن‌مایه‌های مذهبی جامعه‌ی ایرانی استفاده کرده و حتی در وجه افراطی آن، نهضت امام حسین (ع) را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند که از آن مذاکره با استکبار و دشمن فهمیده می‌شود؛ این در حالی است که نه‌تنها در واقعه‌ی کربلا، بلکه در هیچ نقطه‌ی تاریخی دیگری، اولیاء دینی در صورت وجود کمترین امکان گزینه‌ی مقاومت و پایداری، هرگز به مذاکره با دشمن فکر نکرده‌اند. 🔹 در نهضت عاشورا، اگر حسین‌بن‌علی (ع) اهل مذاکره با دشمن می‌بود یا بنایی برای آن داشت، در ابتدای نهضت که «ولیدبن‌عتبه» از سوی یزیدبن‌معاویه از امام (ع) درخواست بیعت کرد، می‌توانست با درنظر گرفتن مبنای «بُرد ـ بُرد» از خلیفه‌ی اموی درخواست حکومت بر یکی از ولایات و بلاد اسلامی را نماید. بدیهی است که برای بسیار مطلوب است که امام (ع) به یکی از کارگزاران حکومتش بدل شود و مهر تأییدی بر خلافت غاصبانه‌اش بزند. در این فرض امام (ع) به حیات مادی‌اش ادامه می‌داد؛ کشته نمی‌شد، امّا مشروعیت‌بخشِ خلافت نامشروع یزید می‌شد. 🔸 پس از خروج امام (ع) از مدینه بدون بیعت با یزید، در مکه نیز همین امکان مصالحه برای امام با نمایندگان یزید فراهم است. پرواضح است که برای دستگاه استکبار، معامله با امام، هزینه‌های بسیار کمتری از قتل پسر پیامبر (ص) دارد؛ شیوه‌ای که حکومت درباره‌ی (ع) به کار برد و حتی پس از اشغال نظامی (پایتخت) بازهم مصالحه‌ی با امام حسن را بر قتل امام ترجیح داد. در آن شرایط امام مجتبی در شرایطی تن به مصالحه یا مذاکره می‌دهد که بخش اعظم سپاه در نخیله کوفه و تتمه‌ی آن در سایر بلاد به دلیل خیانت فرماندهان و نخبگان، مضمحل شده است. 💢در نهضت عاشورا نیز قرائت متقن تاریخی نشان می‌دهد که سپاه کوفه مأموریت داشته است تا از امام حسین (ع) با تطمیع، مذاکره یا زور و اکراه بیعت بگیرد؛ امّا امام (ع) و اهل‌بیت مطهر او نشان می‌دهد که کوچک‌ترین نشانی از مذاکره و معامله‌ی مدّ نظر غرب‌گرایان وجود ندارد؛ هرچند حسین (ع) به حکم امامت و هدایت بارها به نصیحت و مذمت نیروهای دشمن در کربلا اقدام فرمود و این وظیفه‌ی هدایت، هرگز نشانی از مذاکره و معامله ندارد. ➖➖➖➖➖➖ 📡 به خیابان انقلاب بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴 واکاوی سلسله ریشه‌های تاریخیِ واقعه عاشورا👈🏻 قسمت 6️⃣ 🔺خَلق بدعت‌های بسیار از سوی 🔰اگرچه ذکر مصادیقِ بدعت‌گذاری‌های معاویه بسیار است، اما بنای نوشتار حاضر بر ‌آن است که بیش‌تر به آن دسته از بدعت‌های معاویه بپردازد که به نحوی غیرمستقیم، در وقوع رخداد عاشورا مؤثر بوده است. 1️⃣ سیاست جعل حدیث؛ معاویه‌ افرادی‌ را‌ صرفاً برای جعل حدیث استخدام کرده بود که آنان، احادیث‌ زیادی‌ را در فضیلت بنی‌امیه و مذمت بنی‌هاشم می‌ساختند و حتی‌ مکتب تاریخ‌نگاری شام، اساساً‌ در چنین فضایی شکل گرفت. در مکتوبات آنان، تهمت‌های ناروایی بر خاندان عصمت و طهارت وارد‌ شد‌ تا‌ آن‌جا که در نهایت، قیام امام حسین (ع) برای احیای سنّت نبوی (ص)، به عنوان‌ «شورشی» معرفی گردید که نظم عمومی جامعه‌ی اسلامی را بر هم زده است‌! در‌ مقابل، به جای محکوم کردن یزید به دلیل ارتکاب اَعمال ضدانسانی،‌ رفتار او را با این توجیه که‌ عمل‌ به «اجتهاد» کرده، تصدیق و تأیید کردند! 2️⃣ تبدیل خلافت به سلطنت؛ معاویه، به نوعی، اولین «پادشاه» دوره‌ی اسلامی است. عملکرد وی در تثبیت جایگاه «سلطنت» به جای «خلافت»، روندی بلندمدت بود. نقل است که وقتی جناب عمربن‌خطاب، بر سر راه خود به فلسطین از کناره‌های شام عبور می‌کرد، به سوارانِ مجلّل و محتشمی برخورد. رئیس این سواران، معاویه بود. عمر با دیدن جاه و تشریفات او اظهار تعجب کرد و گفت: «این وضع، آیا محمدی (ص) است یا کسروی؟!» معاویه پاسخی نداشت، اما از روی سیاست فوراً گفت: «چون من در مرزهای اسلامی زندگی می‌کنم، جاه و جلال من نشانه‌ی عظمت و حشمت اسلام است!» 3️⃣ تکیه‌ی افراطی بر عنصر «عربیّت» و تحقیرِ غیرعرب‌های امت رسول‌الله (ص)؛ معاویه مبنای حکومت‌ خود‌ را بر عصبیت قومی و قبیله‌ای‌ استوار‌ کرده بود. احیای‌ ملی‌گرایی و عُروبت (عرب‌گرایی) شعار‌ بنی‌امیه‌ در‌ حاکمیت خود بر‌ جامعه‌ای‌ بود که بخش قابل‌‌توجهی‌ از آن را موالی و مسلمانانِ غیرعرب تشکیل می‌دادند. معاویه برای اجرای سیاست عرب‌گرایی‌ خود‌، در بخشنامه‌ای به زیادبن‌ابیه‌ ـ حاکم‌ بصره و سپس‌ کوفه‌ ـ دستور‌ می‌دهد که سهمیه‌ی‌ موالی و عجم را از بیت‌المال کم کند، در جنگ‌ها عجم را سپر عرب سازد، هیچ‌یک‌ از‌ عجم‌ها را مناصب‌ دولتی‌ نداده و اجازه ندهد که آنان با دختران عرب ازدواج کنند... تا آنان را تحقیر‌ نماید. 4️⃣ مرجئه، مستمسکی برای توجیه فجایع امویان؛ اساس تفکرِ «مرجئه»، عبارت بود از این‌که: ایمان، تنها اعتقادی قلبی است و با وجود ایمان، هیچ گناهی به انسان ضرر نمی‌رساند. کسی که در دل مؤمن باشد، هر چند با زبان اظهار کفر نماید یا در عمل گناه کبیره کند، چون از دنیا رود، داوری در خصوص اهل بهشت یا دوزخ بودن او، باید تا روز قیامت به تأخیر افتد و دیگران حق ندارند در این خصوص قضاوتی نمایند. این تلقی، به زبان امروزی، اینطور می‌شود: «هر کاری می‌خواهی بکن، فقط دلت پاک باشد»! 🔻 اساساً تلازم و هماهنگی خوبی میان عملکرد سیاسیِ امویان و تفکر مرجئه وجود داشت. در پناه چنین تفکری، یک حاکم عیّاش به راحتی می‌توانست ادعای ایمان کند و سپس هر عملی که می‌خواهد انجام دهد و بعد از آن، با تکیه به پندارهای مرجئه، خود را رستگار بداند. 5️⃣ سبّ و لعن علی (ع) بر سر منابر، به مثابه بخشنامه‌ای رسمی؛ یکی از بدعت‌های معاویه که ابتدائاً شکلی محدود داشت، اما اندک‌اندک ابعادی گسترده به خود گرفت و در قالب «بخشنامه‌ای رسمی» به سرار بلاد اسلامی ابلاغ شد، حکم سب و لعن علی (ع) بر سر منابر بود. 🔸 نقل است که گروهی از بنی‌امیه به معاویه گفتند: ای امیرالمؤمنین! تو به آن‌چه آرزو داشتی (سلطنت) رسیدی، چه بهتر که دیگر دست از این مرد [مقصود، علی (ع) است] برداری و لعنش نگوئی. معاویه گفت: نه، به خدا قسم چندان به این عمل ادامه می‌دهم تا کودکان با این روش بزرگ شوند و بزرگ‌سالان با این خوی و منش به پیری برسند تا دیگر کسی فضلیتی درباره‌ی علی [ع] ذکر نکند! 🔻 این روند تا بدانجا پیش رفت که نه‌تنها پیروی از سلاله‌ی پاک رسول خدا (ص)، زشت شمرده می‌شد، بلکه حتی بردن نام آنان نیز در جامعه غیرممکن بود تا بدین ترتیب، یک نسل کامل با بغض و عداوت علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) خو گیرند و رشد کنند و این کینه و عداوت را سینه‌به‌سینه به نسل‌های بعد ـ تا بزنگاه عاشورا ـ منتقل نمایند. ➖➖➖➖➖➖ 📡 به خیابان انقلاب بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴مطالبات مردم به کجا رسید؟! ✍🏻 🔺آقای نماینده! خانم نماینده! چقدر به مطالبات مردم رسیدگی کردید؟؟ 🔹در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و پایان دوره ی چهارساله نمايندگان مجلس ، نمایندگانی که با لیست های مختلف و با عناوین گوناگون به بهارستان راه یافتند و بعد از یک دوره، دوباره با سوء استفاده از افکار عمومی، حضور در حوزه های انتخابیه و استفاده از ابزار مادی و معنوی به یاد مردم افتاده اند و شروع به وعده‌هایی شبیه به وعده های دولت می کنند، مجلس کنونی یکی از ضعیف ترین مجلس های جمهوری اسلامی بود که بارها وزیر های کابینه ی تدبیر و امید را تا پای استیضاح کشاند و عقب نشینی کرد، مجلسی که انتظارات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را پیش نبرد، مجلسی که با دیدن وضعیت معیشت و اقتصاد بیمار کشور گام های محکمی را برنداشت. 🔺انتخابات پیش رو فرصتی است تا نمایندگانی انقلابی، متعهد و وفادار به نظام با انتخاب درست مردم به مجلس راه پیدا کنند و خوب و بد را از هم تشخیص دهند. 💢بصیرت و روشنگری بیشتری نیاز است تا مجلس بعدی، مجلسی جوان و انقلابی باشد. ➖➖➖➖➖➖ 📡 به خیابان انقلاب بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🏴 هذا حسینک مرمل بالدماء حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔺 در همین حالاتى که دشمنان دور بدن حسین‌بن على(ع) حلقه زدند و هر کدامى یک ضربه‌اى وارد مى‌کنند و این جسمِ پاک بى‌دفاع روى زمین افتاده، هر چه این‌جا وحشیگرى است، این‌جا خباثت است، این‌جا روح حیوانى و انتقام‌گیرى است، در خیام حرم ابى‌عبدالله روح توجه به خدا، روح انسانى رقیق و عاطفه‌ى شدیدى است که موج مى‌زند و همه‌ى زن‌ها و کودکان - که جز زن و کودک هم در آن خیام حرم کسى نبود، مرد فقط على‌بن‌الحسین(ع) بود، که ایشان هم بیمار بودند - همه‌ى اینها نسبت به حسین‌بن‌على(ع) و سرنوشت او آن حالت نگرانى را دارند. 🔹از خیام حرم بیرون آمدند، و مى‌روند به آن طرفى که فکر مى‌کنند حسین‌بن‌على(ع) در جا روى زمین افتاده. نقل مى‌کنند که وقتى که این زن‌ها از خیمه‌هابیرون آمدند - زن‌هاى عرب دیدید شما چطور ندبه مى‌کنند یا شنیدید، هنوز هم معمول است بین زن‌هاى عرب برکشته‌هاى خودشان بر عزیزان از دست داده به شکل دردناکى گریه مى‌کنند، به صورتشان مى‌زنند، مو از سرشان مى‌کَنند، یک چنین حالت فوق‌العاده‌اى دارند - خب اینها عزیزى را از دست دادند مثل حسین‌بن‌على(ع)، زینب پیشاپیش این جمعیت زن‌ها دارند مى‌آیند به طرف قتلگاه. 🔸 وقتى که زینب رسید آن‌جا جسد عزیزش را روى زمین گرم کربلا افتاده دید به جاى هرگونه عکس‌العملى، به جاى هر گونه شکایتى رفت به طرف جسد عزیزش ابى‌عبدالله خطاب به جدش پیغمبر صدایش بلند شد «یا رسول‌الله صلا علیک ملیک السماء هذا حسینک مرمل بالدماء مقطع الاعضاء» یعنى اى جد عزیزم، اى پیغمبر بزرگوار یک نگاهى به صحراى گرم کربلا بکن، این حسین توست که در میان خاک و خون مى‌غلتد و افتاده. بعد هم نقل مى‌کنند زینب دست‌ها را زیر جسد حسین‌بن‌على کرد؛ صدایش بلند شد پروردگارا این قربانى را از آل محمد(ع) قبول بفرما.(۱۳۶۴/۰۷/۰۵) ➖➖➖➖➖➖ 📡 به خیابان انقلاب بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴 کوفیان زمانه 🔺منش همیشگی حرامیان در تاریخ جابجایی حق و باطل از طریق پروپاگاندای رسانه‌ای بوده و هست. 🔹اکنون هم کوفیان زمانه ما تلاش میکنند سیاسی‌ترین دهه در سال از منظر شیعه را به مناسک تقلیل دهند و از تریبون‌هایی که به‌ناحق در حکومت اسلامی به‌دستشان افتاده، طلبکارانه فریاد می‌زنند که "منبر مذهبی" چرا "سیاسی" شده و چرا فلانی در مجلس اباعبدالله از روی منبر پیغمبر برای امری سیاسی نظیر شفافیت آراء آقایان مطالبه‌گری میکند! و روزی هم هلهله‌کنان با داستان‌سرایی از ماجرای خودکشی مجدد یک بیمار اعصاب و روان، فوت او را بازیچه جنگ روانی خود کرده تا ماجراهایی "تماماً فقهی" نظیر دوچرخه‌سواری و راندن موتور و ورود به ورزشگاه برای بانوان را "سیاسی" کنند. 🔺 تا قبح گناه اجتماعی شکسته شود و هرچند ماجرای خودکشی قبل از صدور حکم دادگاه بوده و حتی ظاهراً اتهام او هم چیز دیگری بوده، اما با سوءاستفاده از موقعیت حاصله، وظیفه پلیس و دستگاه قضا برای برخورد با مفاسد هنجارشکن نیز زیر سؤال برود و نهایتاً با تحریک برخی ساده‌اندیشان و سلبریتی‌های خودفروخته و بزرگ‌نمایی آن بوسیله بسیج ربات‌ها، جمعی از مردم مقابل احکام دینی و حکومت اسلام جلوه داده شوند. 💢 تا از این طریق این نفوذی‌ها بتوانند به اربابان یزیدی خود خوش‌خدمتی کنند‌‌. ➖➖➖➖➖➖ 📡 به خیابان انقلاب بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 چرا نصرالله با ادبیات عاشورایی با رهبر انقلاب سخن گفت؟ ✍🏻 🔰چندی قبل نمایندگان انصارالله یمن به ایران آمدند و با رهبر انقلاب به عنوان ولی و نائب امام بیعت کردند و اینک نیز دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی کم نظیر با ادبیات شب عاشورا با رهبر انقلاب بیعت مجدد کرد. ماجرا چیست؟! برخی شاید تصورشان این باشد که در پشت پرده تحولات منطقه اخبار پنهان و رویدادهای در حال اتفاق است که کار به چنین ادبیات علنی و خاصی رسانده است. 🔺اما یک بررسی کوچک نشان می‌دهد که تحولات منطقه همچنان بر مدار پیروزی محور مقاومت در حال حرکت است و اتفاق بزرگ و جدیدی در حال رخدادن نیست. بنابراین به یک معنا این سخنان را باید از حوادث روزمره منطقه باید جدا دانست و برای آن یک فلسفه عمیق‌تر بیان کرد. 🔹در ابتدا باید در مورد سخنان اخیر نصرالله توجه کرد که او ادبیات عاشورایی را درباره گزینه جنگ آمریکا و اسرائیل در برابر ایران بکار برد. یعنی اگر با ایران جنگ بشود، حزب الله بی طرف نیست و از حسین زمان دفاع خواهد کرد و نکته اصلی نیز در همین جا نهفته است. در صورت آغاز جنگ با ایران، حزب الله در خط مقدم جنگ – بخوانید در شبیه ترین موقعیت به کربلا – قرار خواهد گرفت. یعنی اگر جنگی با ایران صورت بگیرد، رزمندگان حزب الله، دست به اقدام -به ظاهر انتحاری- همانند شهدای کربلا خواهند زد و خط مقدم جنگ با ایران را صدهاکیلومتر دورتر از تهران خواهند کشاند و خود نیز در این خط مقدم، کاری کربلایی خواهند کرد. 🔸درباره گروه انصارالله نیز همچین نکته‌ای نهفته است. کیست که نداند این روزها برخی مناطق یمن شرایطی همانند کربلا را تجربه می‌کند. همچنانکه رهبر انصارالله در سخنرانی روز عاشورا، صحنه یمن را «کربلای معاصر» خواند. ضمن اینکه در واقع انصارالله در حال حاضر به نیابت از انقلاب اسلامی به جنگ با یزید زمانه رفته است. 🔻بنابراین هم عبدالملک الحوثی و هم سیدحسن نصرالله چون خود را چون در موقعیت کربلایی هستند و همچنین می خواهند برای عاشورهای پیش رو آماده باشند، طبیعی است که ادبیاتشان متناسب با حال و هوای شب دهم محرم است و همانند رزمنده آماده رزم، با «حسین زمان» خود سخن می‌گویند. 💢اما این نکته مهم را نباید غفلت کرد که موقعیت ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام و رهبر محور مقاومت در منطقه شباهتی به موقعیت کربلا ندارد بلکه تهران در شرایط بدر و خیبر است. این شرایط را نیز مدیون افرادی همچون نصرالله، عبدالمالک الحوثی، مدافعین حرم و افسران سبزپوشی است که در خط مقدم – موقعیت کربلای جهان اسلام- وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهند. ➖➖➖➖➖➖ 📡 به خیابان انقلاب بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴معارف حسینی (ع)، مرحله‌ای بالاتر از عزای حسینی (ع) 🔹 وقوع نهضت عاشورا در سال ۶۱هجری و برگزاری مجالس یادبود و عزای حضرت سیدالشهدا (ع) در طول تاریخ، درس‌ها و بهره‌های فراوانی را برای امت رسول‌الله (ص) تا به امروز، به همراه داشته است. از این میان، برخی درس‌ها، دارای سطوح معرفتیِ پایین‌تر و برخی دیگر، دارای سطوح معرفتیِ بالاتری است و بسته به درجه‌ی معرفت و اِدراک مخاطب، این سطوح، متغیر و سیّال خواهد بود. 🔰 برای مقایسه‌ای ملموس‌تر، بد نیست به دو قِسمِ کلّیِ مجالس حسینی (ع) اشاره شود که در جامعه امروز ما قابل مشاهده است: 1️⃣ در برخی مجالس عزای حسینی (ع)، علی‌رغم آنکه برخی معارف و درس‌های هم مختصراً ذکر می‌شود، اما تکیه‌ی اصلیِ مجلس، بر گرفتنِ «گریه، فریاد و وقتِ حداکثری» از مستمع است! اینکه مدّاح مجلس، برای اخذِ بیشترین حجم اشک از مخاطب خود، به انواع و اقسام روضه‌ها متوسل می‌شود تا مجلس را گرم‌تر کند؛ زیرا که رونق هرچه‌بیشترِ مجلس را در این نوع رفتار می‌جوید! یا اینکه دائماً مستمعینِ خود را به ناله‌ها و فریادهای بیشتر و بلندتر تهییج می‌کند؛ یا مجالسی که حاضرین در جلسه ـ که در بین‌شان، بچه‌های خردسال و افراد سالخورده نیز هستند و طبعاً حوصله و طاقت کم‌تری برای تحمل اینگونه برنامه‌ها دارند ـ را ساعت‌های طولانی معطّل نگه می‌دارند تا نهایتاً بر سر سفره‌ی امام (ع) مهمان کنند! 🔻رفتارهایی از این دست ـ که متأسفانه در روزگار فعلی، کم هم نیست ـ نشان از این واقعیت دارد که در اینگونه مجالس، تمرکز اصلی، بر گریه و آه‌وناله‌ی حداکثری بوده و آنطور که شایسته است، به مؤلفه‌های مهم‌تر و عالی‌ترِ نهضت حسینی (ع) بها داده نمی‌شود. 2️⃣ در قِسم دوم مجالس، در عین حال که به گریه‌ی بر سیدالشهدا (ع) بهای لازم داده می‌شود، اما محور اصلیِ مجلس، نه گریه بر مصیبت امام (ع)، بلکه بیان معارف نابِ حسینی (ع) است. در چنین مجالسی، الزاماً سعی نمی‌شود که گریه و ناله‌ی مخاطب، به هر نحوی و با تمسک به هر شیوه‌ای در آید و به جای آن، سعی بر این است که مفاهیم و معارفی والاتر بیان شود؛ مفاهیمی بسیار فراتر از درد و مصیبت، شمشیرزنی و خونریزی، تیرخوردن و مثله شدن، ذکر روضه‌های مکشوف و دردآور و… در چنین مجالسی، اهتمام گوینده و شنونده بر آن است که از لایه‌های سطحیِ مجالس سیدالشهدا (ع) ـ که همان «عزای حسینی (ع)» است ـ عبور کرده و به لایه‌های عمیق‌تر و عالی‌ترِ مجالس که همانا «معارف حسینی (ع)» است، نائل شود. در چنین رویکردی، معارف ناب حسینی (ع) و نورانیتِ ساطع‌شده از آن، آن‌قدر چشم‌ها و دل‌های مخاطبین را به خود خیره می‌کند که دیگر، رنج‌ها و تألّم‌ها، جایی برای خودنماییِ بیش‌ازحد پیدا نخواهد کرد. 🔹 به واقع، اگر مبتنی بر مجالسِ قسم دوم، بپذیریم که عاشورا دارای ابعادی بسیار والاتر از دردِ نیزه و شمشیر نیز بوده، پس دیگر چه لزومی دارد که تمام انرژی و وقت مخاطب، به جای کسب معارف اهل‌بیت و صفات حسینی (ع)، صَرف ساعت‌های طولانیِ مجالس کم‌بهره شود؟! به راستی در شرایطی که کشور، در عرصه‌های مختلفی همچون اقتصاد، فرهنگ و… با جبهه باطل ـ و در رأس آن آمریکا ـ در حال مبارزه است، نیاز حقیقی جامعه‌مان چیست؟ آیا نیاز امروز جامعه‌ی ما برای تربیت سربازان و افسرانی آماده‌به‌رزم جهت شرکت در جنگ‌های پیچیده‌ی عصر حاضر (جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی و …)، صرفاً با گریاندن و درآوردن ناله و فریادِ حداکثری مرتفع خواهد شد یا با تعلیم و تربیت او در مجالس حسینی (ع)، آن هم از طریق واجد شدن صفات و درس‌های کربلا؟! پرواضح است که امروز، درس‌های بی‌شمارِ دریای معرفتِ عاشورا، در قیاس با باریکه‌ی آبِ عزاداریِ طولانی و فرسایشی برای سیدالشهدا (ع)، جوانِ ما را بیشتر سیراب خواهد کرد! 💢 نکته‌ی پایانی آنکه هرقدر شرایط و مقتضیات زمانه پیچده‌تر، آزمون‌های الهی سخت‌تر و آتش دشمن علیه جبهه حق سنگین‌تر شود (در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و…)، لزوم بهره‌مندیِ آحاد امت از قسمِ دوم مجالس حسینی (ع)، بیش‌ازپیش احساس خواهد شد و این نکته، شاه‌کلیدی است که باید در سیاست‌گذاری‌های هیئاتِ مذهبی و برنامه‌های مرتبط با مجالس حسینی، بیش‌تر مورد توجه و بازبینی قرار گیرد. ➖➖➖➖➖➖ 📡 به خیابان انقلاب بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f