تحلیل روایی نقش امدادهای غیبی در قیام جهانی مهدی موعود
https://mashreqmag.sinaweb.net/article_125350.html
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 مسابقه دوم پرسمان مهدویت
🔴 پاسخ مسابقه را به صورت عدد ۳ رقمی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۳۶۶ پیامک کنید
🟡 کلیپ های مسابقه:
1⃣ کلیپ شماره پنجم
2⃣کلیپ شماره ششم
3⃣کلیپ شماره هفتم
4⃣کلیپ شماره هشتم
🟢 هر هفته سه شنبه ها از کانال مهدویت و چشم به راه
🛑 مهلت شرکت در دومین مسابقه تا یکشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲
#امام_زمان
#مسابقه
#پرسش_و_پاسخ
#پرسمان_مهدویت
🌺کوثر به ظهور گوهری آوردست
🌺 زهرای بتول دختری آوردست
♦️سالروز ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها) و روز پرستار مبارک باد 🌹
🌹 أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج
____🍃🌸🍃_____
🆔@kh_salimian
به میمنت و مبارکی اين روز عزیز جلسه دفاع از رساله دکتری جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا شجاعی مهر با عنوان: (نقش امامان شیعه در تعلیم آموزه مهدویت) در دانشگاه اديان و مذاهب برگزار شد و با درجه عالی مورد تأييد قرار گرفت.👇
آموزه مهدویت و اعتقاد به امامت امام مهدی علیهالسلام، از بدو اسلام، توسط نبیاکرم صلی الله علیه وآله مطرح گردید و پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، نوید ظهور مهدی را از همان صدر اسلام خبرداد. با رحلت نبیاکرم صلی الله علیه وآله و انتقال قدرت از مجرای رسالت به خلافت، عملاً طرح اندیشه مهدویت و ظهور امام دوازدهم از نسل پیامبر و ائمه علیهم السلام، به انزوا رفت. امامانشیعه در طول دوران حضور خود پس از رسولخدا صلی الله علیه وآله، همواره با روشهای مختلف، این آموزه سترگ را در جامعه شیعه زنده نگه داشتند. نگارش حاضر که مبتنی بر روش توصیفی و تحلیلی می باشد و روش گردآوری اطلاعات، بر پایه مطالعات کتاب خانهای استوار گردیده است، در صدد است تا به بررسی نقشهای آموزشی امامان شیعه در تعلیم آموزه مهدویت بپردازد. برای این منظور، سیر روند تعلیمی این آموزه توسط امامان شیعه را به سه دوره (آغازین) پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله از امام علی علیهالسلام تا امام باقر علیهالسلام، دوره (شکوفایی)؛ عصر صادقین علیهماالسلام و دوره (کمال) از امام کاظم علیهالسلام تا آغاز عصر غیبت تقسیم نمودیم. در این مراحل سه گانه، امامان شیعه به فراخور موقعیت خود، توانستند با اتخاذ کاربست های متنوع و شیوههای آموزشی خود گام به گام فرهنگ مهدویت را تعلیم دهند. برای همین منظور، آموزه مهدویت را در سده نخست، عصر صادقین علیهماالسلام و نیز تا پایان عصر حضور بررسی خواهیم کرد و فراز و فرود جریانات و فرقههای متأثر از اندیشه مهدویت را تحلیل خواهیم نمود. با نظر به عملکرد برای تعلیم این باورداشت، امامان دوره پیدایش آموزه مهدویت، توانستند خِشت های اولیه این آموزه را بنا نمایند، همچنین صادقین علیهماالسلام در دوره شکوفایی آموزه مهدویت، توانستند با طرح جدی تر معارف مهدوی، عمق و ابعاد این آموزه را توسعه بخشند. و در مرحله نهایی، امامان شیعه با طرح جامع آموزه مهدویت، آن را به کمال خود رساندند. نوآوری این پژوهش، بررسی نقش امامان شیعه در کیفیت و شیوههای تعلیم آموزه مهدویت است، که به صورت مجزا به این نقشها پرداخته میشود. از دستاوردهای مهم این پژوهش این می باشد که پاسخی است به منتقدین و مخالفین تشیعِ اصیل مبنی بر ادعای عدم انسجام و پیوستگی عقاید شیعه، به خصوص آموزه مهدویت. به این معنا که آموزه مهدویت توسط امامان شیعه و در عصر حضور ایشان به تکامل رسیده و آموزه ای ریشه دار و اصیل می باشد.
خورشید پنهان
📱معرفی نرم افزارهای اندرویدی
🖇 شماره : ۷
📓نام نرم افزار :
خورشید پنهان
🗓 تاریخ انتشار:
۱۸ فروردین ۱۴۰۰
🖇تولیدکننده :
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
📝 معرفی اجمالی نرم افزار :
این برنامه با هدف آشنایی جامعه با معارف مهدوی در ۸ فصل به ارائه محتوا میپردازد.
🔍 آشنایی بیشتر با نرم افزار
📥 دانلود مستقیم نرم افزار
#معرفی_نرم_افزار
https://eitaa.com/kh_salimian
هدایت شده از معنویت و مهدویت/استادسلیمیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃🍂🌸🍃🍂🌸🍃🍂
🍃🍂🌸🍃🍂
🍂🌸🍂
🌸 ✨🍃۩﷽۩🍃✨
سیمای پرهیزگاران 🌸🌸🌹🌹
┄┅═══✼✨✼═══┅┄
@kh_salimian
هدایت شده از معنویت و مهدویت/استادسلیمیان
فرهنگنامه مهدويّت به چاپ دهم رسيد.
اين کتاب که در 509 صفحه نگاشته شده، اثر خدامراد سليميان، فرهنگ الفبايى اعلام و اصطلاحات مربوط به مهدویت است كه در راستاى فرهنگ سازى انتظار، به زبان فارسى و در سال 1387ش نوشته شده اکنون به چاپ دهم رسيده است.
نگارنده در ذیل هر یک از مدخلها، ضمن تشریح معنای لغوی آن، به ذکر آیات، روایات، منابع تاریخی و دیگر مآخذ و مصادر اشاره کرده و کوشیده است تا اطلاعات جامعی از موضوع مدخل، به خواننده انتقال دهد.
از ویژگیهای کتاب، نیازسنجی مخاطب در سطح عام و خاص بوده که به این منظور، دویست واژه در حوزه مهدویت انتخاب شده که مخاطب در صورت نیاز، کافی است به مدخلهای واژههای مربوط مراجعه و اطلاعات را به صورت روان دریافت کند.
سیر مطالعاتی نویسنده در چندین سال گذشته، بررسی بیش از دو هزار و پانصد روایت از بیش از دویست منبع روایی و تاریخی شیعه و عامه، مطالعه دهها کتاب در موضوع مهدویت و استفاد از کتابهای لغت و فرهنگ نامهها، سرمایه اساسی در تدوین کتاب بوده است.
خريد کتاب با تخفيف 👇
https://b2n.ir/w20375
مطالعه در سايت👇 https://b2n.ir/s53980
https://lib.eshia.ir/10262/1/2
┄┅═══✼✨✼═══┅┄
@kh_salimian
🌸🍃🍂🌸🍃🍂🌸🍃🍂
🍃🍂🌸🍃🍂
🍂🌸🍂
🌸 ✨🍃۩﷽۩🍃✨
با احترام تقدیم به اعضای کانال بهويژه مربیان، معلمان و اساتيد
پاورپوينت مهدويت در قرآن
(گوشی را به صورت افقی گرفته از چپ به راست انگشت خود را بکشید)
در رايانه بهتر نمایش داده می شود.
کانالی برای فرهیختگان و علاقهمندان به مباحث تخصصی مهدویت👇لطفاً به دوستانتان معرفی فرمایید.
____🍃🌸🍃_____
🆔@kh_salimian
👇 👇 👇 👇 👇 👇
هدایت شده از معنویت و مهدویت/استادسلیمیان
تبارشناسی واژگانی «ظهور» مهدی در منابع اسلامی.pdf
830.4K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
🌹✍️ #مقاله: تبارشناسی واژگانی «ظهور» مهدی در منابع اسلامی
فصلنامه علمی ـ پژوهشی مشرق موعود شماره 38
http://mashreqmag.sinaweb.net/article_126077.html
✍🏻 نویسنده: خدامراد سليميان 🌹 در این پژوهش تلاش شده تا با پاسخ به این پرسش که از میان واژگان مهدوی، ظهور، قیام و خروج به چه معناست؟ و تا چه اندازه معنای لغوی در آن لحاظ شده است؟ و نیز آیا ظهور همان قیام است؟ و نیز چه واژگانی دیگر برای این اتفاق بزرگ به کار رفته است؟ به بررسی این واژگان از نظر لغت و اصطلاح، بر پایه روایت معصومان: پرداخته شود.
بیتردید یافتههای نو در این بررسی امتیاز این پژوهش است که در کمتر نوشتاری پیشاز آن میتوان سراغ داشت.
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
╭ ━⊰🍃🌺🍃⊱━ ╮
@kh_salimian
╰ ━⊰🍃🌺🍃⊱━ ╯
💢 مرگ جاهلیّت
🔹پیامبر اسلام صلياللهعليهوآله:
«مَنْ اَنْكَرَ الْقآئِمَ مِنْ وُلْدى فى غَيْبَتِهِ ماتَ ميتَةَ الجاهِلَّيةِ».
🔹 کسی که قائم (حضرت مهدی علیهالسلام) را که از فرزندان من است در دوران غیبتش انکار کند، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.۱
✍️ بنابر روایتی از امام صادق علیهالسلام منظور از جاهلیّت، جاهلیّت کفر، نفاق و گمراهی است؛ پس نتیجه عدم شناخت امام زمان عجلاللهتعاليفرجهالشريف، کفر، نفاق و گمراهی است.۲
📚 پینوشت:
[۱]. بحارالأنوار، ج۵۱، ص۷۳.
[۲]. کافی، ج۱، ص۳۷۷.
┄┅═══✼✨✼═══┅┄
@kh_salimian
1_8179558620.mp3
3.3M
🔺فکرمان جهانی است یا جمکرانی؟
🎙 حضرت آیةالله جوادی آملی
▫️کسی که "حداکثر فکرش" پیاده روی حرم تا جمکران باشد...!
🔹کسی که نمی داند #دکارت چه گفته، #هایدگر چه گفته، #کانت چه گفته، این فرد چگونه می تواند شاگرد حضرت(عج) باشد؟!
┄┅═══✼✨✼═══┅┄
@kh_salimian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃🍂🌸🍃🍂🌸🍃🍂
🍃🍂🌸🍃🍂
🍂🌸🍂
🌸 ✨🍃۩﷽۩🍃✨
🌹 أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج
🌸 قصه انتظار 🌺
____🍃🌸🍃_____
🆔@kh_salimian
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
🌹📚 #کتاب
بازگشت به دنیا در پایان تاریخ (تحلیل و بررسی مسئله رجعت)
✍🏻 نویسنده: خدامراد سليميان 🌹 رجعت، بازگشت دو گروه از مردگان مومنان محض و کافران محض، پس از ظهور حضرت مهدی (عج) است تا مومنان از برپایی حکومت جهانی عدل شاد گردند و کافران در اندوه و تألم به سر برند.
اما این رجعت و پایان یافتن تاریخ چه زمانی به وقوع می پیوندد؟ رجعت کنندگان چه کسانی هستند؟ در آن روزگار تکلیف و مسئول بودن به چه معناست؟ مجازات و پاداش چگونه است؟ دیدگاه های مذاهب گوناگون درباره رجعت چیست؟ و سوالهای دیگری از این قبیل موضوعاتی است که در این کتاب بررسی می شود.
کتاب را در لینک زیر مطالعه فرماييد.
https://www.m-mahdi.com/persian/books-953
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
╭ ━⊰🍃🌺🍃⊱━ ╮
@kh_salimian
╰ ━⊰🍃🌺🍃⊱━ ╯