تحلیل روایی نقش امدادهای غیبی در قیام جهانی مهدی موعود
https://mashreqmag.sinaweb.net/article_125350.html
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 مسابقه دوم پرسمان مهدویت
🔴 پاسخ مسابقه را به صورت عدد ۳ رقمی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۳۶۶ پیامک کنید
🟡 کلیپ های مسابقه:
1⃣ کلیپ شماره پنجم
2⃣کلیپ شماره ششم
3⃣کلیپ شماره هفتم
4⃣کلیپ شماره هشتم
🟢 هر هفته سه شنبه ها از کانال مهدویت و چشم به راه
🛑 مهلت شرکت در دومین مسابقه تا یکشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲
#امام_زمان
#مسابقه
#پرسش_و_پاسخ
#پرسمان_مهدویت
🌺کوثر به ظهور گوهری آوردست
🌺 زهرای بتول دختری آوردست
♦️سالروز ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها) و روز پرستار مبارک باد 🌹
🌹 أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج
____🍃🌸🍃_____
🆔@kh_salimian
به میمنت و مبارکی اين روز عزیز جلسه دفاع از رساله دکتری جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا شجاعی مهر با عنوان: (نقش امامان شیعه در تعلیم آموزه مهدویت) در دانشگاه اديان و مذاهب برگزار شد و با درجه عالی مورد تأييد قرار گرفت.👇
آموزه مهدویت و اعتقاد به امامت امام مهدی علیهالسلام، از بدو اسلام، توسط نبیاکرم صلی الله علیه وآله مطرح گردید و پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، نوید ظهور مهدی را از همان صدر اسلام خبرداد. با رحلت نبیاکرم صلی الله علیه وآله و انتقال قدرت از مجرای رسالت به خلافت، عملاً طرح اندیشه مهدویت و ظهور امام دوازدهم از نسل پیامبر و ائمه علیهم السلام، به انزوا رفت. امامانشیعه در طول دوران حضور خود پس از رسولخدا صلی الله علیه وآله، همواره با روشهای مختلف، این آموزه سترگ را در جامعه شیعه زنده نگه داشتند. نگارش حاضر که مبتنی بر روش توصیفی و تحلیلی می باشد و روش گردآوری اطلاعات، بر پایه مطالعات کتاب خانهای استوار گردیده است، در صدد است تا به بررسی نقشهای آموزشی امامان شیعه در تعلیم آموزه مهدویت بپردازد. برای این منظور، سیر روند تعلیمی این آموزه توسط امامان شیعه را به سه دوره (آغازین) پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله از امام علی علیهالسلام تا امام باقر علیهالسلام، دوره (شکوفایی)؛ عصر صادقین علیهماالسلام و دوره (کمال) از امام کاظم علیهالسلام تا آغاز عصر غیبت تقسیم نمودیم. در این مراحل سه گانه، امامان شیعه به فراخور موقعیت خود، توانستند با اتخاذ کاربست های متنوع و شیوههای آموزشی خود گام به گام فرهنگ مهدویت را تعلیم دهند. برای همین منظور، آموزه مهدویت را در سده نخست، عصر صادقین علیهماالسلام و نیز تا پایان عصر حضور بررسی خواهیم کرد و فراز و فرود جریانات و فرقههای متأثر از اندیشه مهدویت را تحلیل خواهیم نمود. با نظر به عملکرد برای تعلیم این باورداشت، امامان دوره پیدایش آموزه مهدویت، توانستند خِشت های اولیه این آموزه را بنا نمایند، همچنین صادقین علیهماالسلام در دوره شکوفایی آموزه مهدویت، توانستند با طرح جدی تر معارف مهدوی، عمق و ابعاد این آموزه را توسعه بخشند. و در مرحله نهایی، امامان شیعه با طرح جامع آموزه مهدویت، آن را به کمال خود رساندند. نوآوری این پژوهش، بررسی نقش امامان شیعه در کیفیت و شیوههای تعلیم آموزه مهدویت است، که به صورت مجزا به این نقشها پرداخته میشود. از دستاوردهای مهم این پژوهش این می باشد که پاسخی است به منتقدین و مخالفین تشیعِ اصیل مبنی بر ادعای عدم انسجام و پیوستگی عقاید شیعه، به خصوص آموزه مهدویت. به این معنا که آموزه مهدویت توسط امامان شیعه و در عصر حضور ایشان به تکامل رسیده و آموزه ای ریشه دار و اصیل می باشد.
خورشید پنهان
📱معرفی نرم افزارهای اندرویدی
🖇 شماره : ۷
📓نام نرم افزار :
خورشید پنهان
🗓 تاریخ انتشار:
۱۸ فروردین ۱۴۰۰
🖇تولیدکننده :
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
📝 معرفی اجمالی نرم افزار :
این برنامه با هدف آشنایی جامعه با معارف مهدوی در ۸ فصل به ارائه محتوا میپردازد.
🔍 آشنایی بیشتر با نرم افزار
📥 دانلود مستقیم نرم افزار
#معرفی_نرم_افزار
https://eitaa.com/kh_salimian
هدایت شده از معنویت و مهدویت/استادسلیمیان
18.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🍃🍂🌸🍃🍂🌸🍃🍂
🍃🍂🌸🍃🍂
🍂🌸🍂
🌸 ✨🍃۩﷽۩🍃✨
سیمای پرهیزگاران 🌸🌸🌹🌹
┄┅═══✼✨✼═══┅┄
@kh_salimian