نقد کار اشتباهِ روحانی متعهد و انقلابی یا تسویه حساب های انتخاباتی؟
مساله این است...
#قاسمیان
37.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نه حاج آقا باز هم دارید اشتباه میکنید
استناد به آیه ۸ ممتحنه کردید که خداوند در این آیه فرمود کسانی که با شما نجنگیدند را به دیدار بپذیرید ...
اتفاقا سید محمد خاتمی با نظام جنگید و توبه هم نکرد
فرمودید امام سجاد عیادت اسامة رفت ...
اسامه در هیچ جنگی علیه اهل بیت شرکت نکرد بلکه سکوت کرد و بیعت نکرد ، بیعت نکردن با آشوب کردن فرق دارد ، ما با افتخار با کسانی که رای نمیدهند رفاقت میکنیم اما با رأس اشوبگرها خیر
ضمنا اسامه بن زید شهروند فریب خورده جامعه بود . اسامه لیدر فتنه و مرتبط با جاسوس های بنی امیه نبود
فرمودید احمد بن اسحاق شرابخوار را به دیدار نپذیرفت و امام عسکری ناراحت شد ...
شرابخواری گناه فردیست بین او و خدایش اما گناه سید محمد خاتمی فردی نبود سیاسی بود و آن هم گناه براندازی
فرمودید حزبی نیستید و حزب شما حزب ابی عبدالله هست
متاسفم که هنوز فتنه ۸۸ را حزبی میبینید
اگر این جمله خمینی کبیر را قبول دارید که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله هست
پس کسی که رأس فتنه ضد ولایت فقیه شد میشود دشمن رسول الله
نمیشود با دشمن رسول الله همنشین شد و هم حزب سید الشهدا بود
حالا ما سوال میپرسیم : این مولایی که از نگاه شما اینقدر بخشنده است و با همه کس مینشیند چرا بعد از جنگ جمل که مروان بن حکم گفت میخواهم دوباره با علی بیعت کنم بیعت مروان را نپذیرفت ؟
شیخ ناصر یوسفی
امام على عليه السلام : عَظِّمُوا أقدارَكُم بِالتَّغافُلِ عَنِ الدَّنِيِّ مِنَ الأُمورِ ؛ [ . تحف العقول ، ص 224 .]
امام على عليه السلام :با بى توجّهى به امور پست ، بر ارزش خود بيفزاييد .
🔽باقی مانده از حادثه تلخ الهه حسین نژاد
🔽آنقدر ماجرا دردناک است که تا مدتها تلخی آن آزار دهنده است. دخترمعصومی که در چنگال هرزگی و شرارت گرفتار می شود و چنین یک خانواده و بلکه یک شهر و کشور را داغدیده و غمزده می کند.
🔽اما چند نکته که نباید از کنار آن ساده گذشت:
1⃣یکم. کفتارها و لاشخورهای سیاسی حق ندارند ندبه کنند. از روز اول تلاش کردند ماجرا را مثل همیشه به حجاب ربط دهند که هو شدند. جلوتر تلاش کردند ماجرا را به دوگانه ایرانی-افغانی بکشند که موفق نشدند. بعد گفتند مقتول را به حکم گرایش سیاسی اش کشتند که محل نگرفتند. حالا دست و پا می زنند که قاتل در فلان نهاد شاغل بوده و یا گرایش چنان و چنین داشته است که باز هم بی آبرو می شوند. مردم شما ها را شناختند. دور شوید که سراسر خباثتید.
2⃣دوم. آنها که علیه قصاص صف می کشیدند امروز زبان به کام گرفتند. نه از شعار "نه به اعدام" شان خبری است و نه گزافه گوئی های حقوق بشری. حق دارند لب گزیده و لکنت بگیرند. اینها نیز خواسته یا ناخواسته در چنین فجایعی سهم دارند. این واماندگی ثمره ایستادن مقابل حکم خداست.
امیدوارم در جاهای دیگر هم درس بگیریم.
3⃣سوم. حادثه تلخ است ولو یک مورد آن. این روزها مردم ما از دست به دست شدن ایندست اخبار روح شان آزرده است. متاسفانه هیچ قانون مشخصی نیز در انتشار و حدود و ثغور این اخبار وجود ندارد. فیلم دردناک جنازه مقتول هم منتشر می شود و یک نفر نیست بپرسد چرا و چگونه و به چه حقی؟ خبر کشته شدن مقتول را هم باید یک خبرنگار به خانواده داغدیده بدهد. جزئیات بازجوئی از قاتل هم باید منتشر شود. زشت نیست؟ همه جای دنیا انتشار چنین اخباری قاعده مند است و حساب وکتاب دارد. خلاصه اینکه فکری برای روح و روان مردم کنیم.
4⃣چهارم. ماجرا سیاسی نیست. اما مسئولین امنیتی و انتظامی تماشا کنند که خناسان نشسته بر کمین روح و روان ملت، چه کره ای از این حادثه تلخ می گیرند. سخن بر سر اینست که فتنه آینده قطعا فتنه اوباش خواهد بود. وقتی آمریکایی ها و صهیونیست ها در بی نقاب ترین حالت اهریمنی شان جلو آمدند، یقین بدانید عوامل داخلی شان، پست ترین جاهل ها یعنی اراذل و اوباش خواهد بود. از امروز فکر کنیم.
@mahdian_mohsen
و ما تاثیر مسجد جمکران رفتن های این سید را دیدیدم.
#عملیات_وزارت
سلام علیکم
در خصوص نوع نگاه و صحبتهای جناب آقای رمضانی، چند نکته و انتقاد وارد است از جمله:
🔺 ۱. در صحبت ایشان، نوعی تعارض دیدگاه در عرصه دین قبل از حاکمیت و بعد از حاکمیت دیده میشود. این نگاه کاربردش متعلق به ایامی است که دین در حاشیه و غربت و انزوا بود ولی اکنون که حاکمیت متاثر از دین، خودی نشان داده است بنا نيست مبرزات دینی و دینداری همچنان در پستوها بماند، تجربه تاریخی حاکمیت آل بویه نشان داد وقتی شیعه در بغداد به حکومت رسید دو روز غدیر و عاشورا را تعطیل رسمی اعلام کرد و بدین ترتیب به مراسم غدیر و عاشورا رسمیت بخشیدند، اقدامی که بعد از مدتی عدهای تلاش کردند برای آن آلترناتیو بتراشند و حتی پای آن خون براه انداختند لکن موفق نشدند. دین در حاکمیت، دین تمام و کمال در صحنه اجتماع است نه حوزههای محدود.
🔺۲. مهمانی کیلومتری غدیر، روشی برای گسترش ظرفیتهای خاموش مانده غدیر است تا غدیر را در کنار فعالیتهای خانگی و حرکات محدود (که آنها هم لازم است) به کف جامعه آورده و نمود بزرگتری دهد. اتفاقا بیش از اینکه به قشر مذهبی و انقلابی خدمت دهد، مخاطب عمومی دارد. اگر قرار بر گسترش وجهه اجتماعی غدیر باشد، بهترین محرک، نمایش الگو و تاثیرگذاری آن در عمل است لذا این راهپیمایی کمک به برپایی مواکب محلی است نه مانع آن.
🔺۳. وقتی صحبت از غلط یا درستی یک پدیده اجتماعی میکنیم، باید بیان شود که بر اساس چه شاخصهایی است. حال باید دید رهبر انقلاب درباره این پدیده اجتماعی چه مبنایی را اولویت قرار دادهاند و از آن تمجید کردند. سعی کنیم مبانی خود را در این موضوع با ایشان یکی کنیم:
# این جشن غدیر در تهران خیلی چیز عجیبی بود! نمیدانم شما دیدید یا خیر؛ من خودم در تلویزیون نگاه کردم دیدم؛ بعضیها هم که رفته بودند، آمدند برای ما تعریف کردند. دیدید چه جوری در این جشن میلیونی، همه جور آدمی شرکت کردند؟ اینها طرفدار دینند، اینها دوست دارند دین را.» ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
# از اینکه مردم عزیز ما این عید شریف را به شکل مردمی برگزار میکنند، در خیابانها، در مسیرهای طولانی برای عید غدیر جشن میگیرند، صمیمانه تشکّر میکنم؛ ابتکار مردمیِ بسیار خوبی است. ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
◾️نکاتی از این بیانات #آقا میتوان استخراج کرد:
● الف. نفس حرکت کار درستی است.
● ب. شاخص #نمایش_دینداری مردم اهمیت بالایی دارد و ایشان با نمود اجتماعی که ناشی از متمرکز بودن این حرکت است استدلال میکنند که مردم دین را دوست دارند.
● ج. بیان اینکه همه جور آدمی حرکت کردند برخلاف ادعای مطرح شده بر جمع شدن تنها متدینین است.
● د. با تمام پشتیبانیهایی که از این حرکت میشود، ایشان این حرکت را مردمی میدانند و نه حکومتی.
با این توضیحات به نظر میرسد نمایش دینداری مردم که از طریق اجتماعات متمرکز راحتتر قابل نمایش است در حال حاضر اولویت بیشتری برای کشور دارد تا فعالیتهای پراکنده، هرچند توضیح داده شد که منافاتی با آن نیز ندارد. روشن است که موضوع محرم و هیئات و مساجد متفاوت از این برنامه است.
🔺۴. غدیر یک ظرفیت تمدنسازی بزرگ دارد. حرکتی که شروع شده است بهمرور در حال گسترش در کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی است. دقت کنیم مفهوم هیئات خانگی و محلی در سایر کشورها که از راهپیمایی غدیر الگوبرداری کردهاند، مفهومی ندارد.
هدایت شده از کانال دکتر ابوالفضل اقبالی
شیخ اسماعیل رمضانی در آن ویدیوی وایرال شده درباره مراسم ده کیلومتری غدیر یک جمله خیلی درست دارد. آنجا که خطاب به شهرستانیها میگوید: آهای بچههای شهرستان شما از تهرانیها این کارا رو یاد نگیرید!
راست میگوید. شما در شهرستان به جشنهای بومی و محلی خودتان برسید و به تهران نگاه نکنید. تهران اقتضائات متفاوتی دارد. تهران شهر تصاویر است نه واقعیتها. در اینجا مهمتر از پدیدهها و اتفاقات روی زمین، روایتها و ایماژها اهمیت دارند. اقامه آیین غدیر در تهران میطلبد که در کنار جشنهای روز و شب غدیر(که در این سالها به بهانه میهمانی کیلومتری به هیچوجه تعطیل نشدند) یک روایت جمعی و ماندگار نیز از غدیر ساخته شود. یک رویداد بزرگ و یک حضور موثر در ساحت تصویر.
@eqbali62
هدایت شده از •رَحمَة الواسِعَـه•
گفت : از مرگ نمیترسی ؟
گفتم : ترس !؟
کنجکاو مرگم ؛
که سیمای بابایم علی(ع) را ببینم …✨❤️
“فمن یمت یرنی“
@rahmatvasee|رحمتواسعه
هدایت شده از سرباز۵۷(حسن فاضل)
سلام
میبخشید خلاصه عرض میکنم
خیلی هامون منتظر لحظه ای بودیم که در نبرد آخرالزمانی باشیم و با اسرائیلی ها بجنگیم.. کلی براش دعا کردیم
شاید چون مثل فیلم ها کلاشینکف دستمون نیست حس جنگ نداریم اما واقعا جنگ شده!
در زمان جنگ همیشه نمیشه منتظر ساختارها موند
بسیج یعنی نیروی ذخیره نظام برای همین روزها... اصولا بسیجی یعنی خط شکن و قاعده شکن...
میدانی عرض میکنم، حجم دستگیری ها و شناسایی ها بالاست و بسیجی ها در میدان از روز اول مشغولند اما حقیقتا کار خیلی زیاده.. تمامی معاندین دهه های اخیر مزدور شدند و اجیر... کینه های بدر و حنین رو دارند!
اما لازمه همه مردم بسیج بشوند
به نزدیکترین پایگاه ممکن، دست بدهید
اگر خیلی دوست دارید عملیاتی باشید به حوزه های بسیج برید
حتی اگر نمیشد با چند رفیق خود یک ماشین بشوید و کوچه ها را وجب به وجب بگردید و موارد رو به مسئولین ذیربط برسونید
از مجازی غافل نشیم
با دوستان خودتون برای ساعت های رفع خستگی ، مرکز کنترل فضای مجازی بزنید!
چند تا گوشی و لب و تاب و یه تلویزیون
تو خونه ی رفقا یا حسینیه ها...
از تولید محتوا و پویش گرفته تا کامنت گذاری و بازنشر مطالب
یکی از مهم ترین کارها در مجازی، برجسته سازی دستاوردهاست... باید به تاب آوری اجتماعی کمک کنیم
خلاصه..
هرکاری می تونید بکنید و منتظر کسی نباشید.. دشمن تو محله مونه...
در باغ شهادت باز نیست... در رو کندن بردن.. اتوبانه😊😊🌹🌹🌹
✍حبیب الهی