eitaa logo
آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی
18.5هزار دنبال‌کننده
30.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
244 فایل
🔅کانال اطلاع رسانی 🔻راه ارتباطی با روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی: @prmedu_wap
مشاهده در ایتا
دانلود
16.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ "قلی ابرازه" رئیس انجمن اداره کل استان با حضور در برنامه شبانگاهی اولدوز در ارتباط با توضیحات لازم را ارائه نمود. .
درخشش دانش آموزان استان آذربایجان غربی در مسابقات دانش آموزی شطرنج در 38مین دوره مسابقات شطرنج دانش آموزان پسر کشور بمیزبانی شهرکرد، «آیدین دمیا» مقام نخست و «امین ستاری» مقام سوم را کسب کرد.
بازدید معاون آموزش ابتدایی ورئیس دوره دوم آموزش ابتدایی اداره کل ازروند سنجش دانش آموزان ورودی پایه اول دبستان از پایگاه سنجش بدو ورود به دبستان/ مدرسه شهید جهانی ناحیه یک ارومیه
☑️ گردهمایی مجازی روسای ادارات و سراسر با موضوع تشریح و تبیین سیاست ها و برنامه های دولت به مناسبت و سالروز بزرگداشت مقام شامخ .
جلسه ویدئو کنفرانس هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی شهریور ۱۴۰۱ در مناطق ۲۴ گانه استان/ سالن ویدئو کنفرانس اداره کل
حضور مدیر کل و روسای آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی: اجرای سند تحول بنیادین گامی بلند در راستای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی گفت: اجرای سند تحول بنیادین گامی بلند در راستای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با هدف تحول‌آفرینی و دانش‌افزایی و توسعه فرهنگی متکی بر آموزه‌های دین اسلام در جامعه است.
آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی: اجرای سند تحول بنیادین گامی بلند در راستای عدالت تربیتی و نصیب
«جواد جنگی» در حاشیه سی و ششمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: «پیشران ایران مقتدر در برابر تهدیدها و تحریم‌های نظام سلطه، تحقق سند تحول بنیادین و برخورداری از آموزش و پرورش دانش‌بنیان و تحول‌آفرین است.» وی با اشاره به مولفه‌های دستیابی به موفقیت در اجرای سند تحول بنیادین گفت: «نیروی انسانی مجرب و ماهر و محتوای آموزشی در کنار سیاستگذاری اصولی و متناسب با درک نیازها و شناخت از مختصات زمان و مکان و مخاطب، توسط حاکمیت، ارکان اساسی توسعه و تعالی هر جامعه است.» جنگی با تاکید بر تدوین محتوای آموزشی جدید و مطلوب و استفاده از شیوه‌های آموزشی مبتنی بر مهارت‌آموزی گفت: «نگرش مؤلفین کتب درسی با رویکرد مهارت‌آموزی، همراه با تربیت معلمان و نیروی انسانی ماهر، در کنار استفاده از الگوهای آموزشی کارآمد و نوین، نقش اساسی در این میان داشته و بدین ترتیب توسعه دانش‌بنیان مبتنی بر مهارت‌آموزی اتفاق خواهد افتاد.» وی گفت: «برای تولید دانش‌بنیان و جلوگیری از خام‌سوزی منابع و سرمایه‌های عظیم طبیعی و خدادای کشور عزیزمان، لزوم بازنگری اساسی در حوزه‌های متفاوت علوم اعم از رشته‌های نظری، کارو دانش و فنی‌و حرفه ای اجتناب‌ناپذیر است.» مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ادامه داد: «توسعه و تجهیز کارگاه‌های آموزشی، استفاده از تکنولوژی‌های برتر، تربیت معلمان متخصص و متعهد و ترسیم خط ارتباطی موثر و مفید و معقول بین مدرسه با خانواده و جامعه آسان‌ترین مسیر برای تحقق مهارت‌آموزی و تحقق آموزش دانش‌بنیان خواهد بود.» وی با اشاره به آموزش در ایام پساکرونایی افزود: «واقعیت این است که آموزش و پرورش در این دو سال گذشته متحول شده است و تحولات، مزیت‌ها و ظرفیت‌های تازه‌ای پدیدار شده که در خدمت آموزش‌وپرورش قرار گرفته است.» جنگی اضافه کرد: «در این شرایط می‌توانیم فرصت یادگیری بسیار خوبی را برای دانش‌آموزان به ویژه برای آنهایی که دسترسی خوبی به مدرسه و محتوای متنوع علمی نداشتند، فراهم کنیم.» این مقام مسئول ادامه داد: «البته آموزش مجازی نه فقط برای دانش‌آموزان محروم، بلکه برای همه دانش‌آموزان می‌تواند در آینده و در شرایط عادی در دنیا استمرار پیدا کند. بنابراین آموزش مجازی می‌تواند یک اتفاق مثبت و بالقوه باشد و در کنار آموزش سنتی به صورت ترکیبی استفاده شود.» وی خاطرنشان کرد: «یکی از سیاست‌های مهم آموزش‌ و پرورش در آینده، باید فراهم کردن زمینه‌های مشارکت معنی‌دار و موثر والدین در جریان تربیت و آموزش کودکان با روش‌های مختلف باشد. البته در این زمینه رسانه‌ها و نهادهای دیگر نیز باید به مسئولیت خود عمل کنند.» جنگی با اشاره به برگزاری سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش سراسر کشور در تهران، اظهار کرد: «این اجلاس در سال اولیه خدمت دولت مردمی با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، مدیران کل استان‌ها، مدیران کل نوسازی، رؤسای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برگزار می‌شود.» طبق گفته‌های وی، تعریف «الگوی حکمرانی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین»، «عدالت تربیتی و تأمین نصیب برابر آموزشی با تأکید بر زیست‌بوم جدید و آماده‌سازی مدارس برای ایفای وظیفه در سال تحصیلی آینده»، «پایش و سنجش کیفیت یادگیری با نوآوری در محتوا و روش‌های آموزشی مبتنی بر فناوری‌های نوین»، «ایجاد فرصت‌های نوین تربیتی و پرورشی، تحکیم رابطه خانه و مدرسه، مدیریت آسیب‌های اجتماعی، صیانت از کودک در برابر آسیب‌های فضای مجازی» و «مردمی‌سازی آموزش وپرورش، تأمین اقتصاد پایدار آموزش، ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان» از جمله اهداف این اجلاس به شمار می رود. مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، «آموزش و پرورش دانش‌بنیان و تحول‌آفرین، پیشران ایران قوی» را شعار اجلاس 36 ام عنوان کرد و افزود: «۵ کمیسیون تخصصی برای برگزاری این اجلاس از سوی مسئولین وزارت در نظر گرفته شده است.»
آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی
اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور/ آذربایجان غربی لزوم تحقق توسعه دانش بنیان مبتنی بر مهارت آموزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چهار برج گفت: نگرش مؤلفین کتب درسی با رویکرد مهارت آموزی، همراه با تربیت معلمان و نیروی انسانی ماهر، در کنار استفاده از الگوهای آموزشی کارآمد و نوین، نقش اساسی در این میان داشته و بدین ترتیب "توسعه دانش بنیان" مبتنی بر "مهارت آموزی" اتفاق خواهد افتاد. «لطفعلی محرابی» در حاشیه سی و ششمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: آموزش همواره بعنوان یکی از مهم ترین ابزارها در جهت انتقال تجارب و توسعه و توانمندی افراد برای پیشرفت در حوزه های متعدد اقتصادی، زیستی و علمی ، صنعتی، و .... به شمار می رود بر این اساس با توجه به تغییرات گسترده در حیات بشری اعم از زیست اجتماعی و زیست فردی و تعدد عوامل موثر در رسیدن به حیات مطلوب به نظر می‌رسد انسان امروزی نیاز مبرم به بازبینی مبحث آموزش چه به لحاظ شکلی و چه به لحاظ محتوایی دارد تا نیازهای متنوع انسان را برای رسیدن به زندگی مطلوب تامین کند. وی افزود: نیروی انسانی مجرب و ماهر و محتوای آموزشی در کنار سیاستگزاری اصولی و متناسب با درک نیازها و شناخت از مختصات زمان و مکان و مخاطب، توسط حاکمیت، ارکان اساسی توسعه و تعالی هر جامعه ای میباشد. حتی دسترسی به نیروی انسانی ماهر و مجرب و متعهد، مهمترین هدف وآرمان هر نظام آموزشی میباشد. در این میان بروز نبودن محتوای آموزشی و عدم استفاده از شیوه های آموزشی مبتنی بر مهارت آموزی نه تنها تربیت نیروی انسانی متبحر را به دنبال نخواهد داشت بلکه خودش فی النفسه می‌تواند عامل مهمی در انحراف و عقب ماندگی هر جامعه انسانی باشد. فلذا نگرش مؤلفین کتب درسی با رویکرد مهارت آموزی، همراه با تربیت معلمان و نیروی انسانی ماهر، در کنار استفاده از الگوهای آموزشی کارآمد و نوین، نقش اساسی در این میان داشته و بدین ترتیب "توسعه دانش بنیان" مبتنی بر "مهارت آموزی" اتفاق خواهد افتاد. محرابی گفت: از طرفی به نظر می‌رسد برای تولید دانش بنیان و جلوگیری از خام سوزی منابع و سرمایه های عظیم طبیعی و خدادای کشور عزیزمان، لزوم بازنگری اساسی در حوزه های متفاوت علوم اعم از رشته‌های نظری، کار دانش و فنی حرفه ای اجتناب ناپذیر است. توسعه و تجهیز کارگاه‌های آموزشی، استفاده از تکنولوژی‌های برتر، تربیت معلمان متخصص و متعهد و ترسیم خط ارتباطی موثر و مفید و معقول بین مدرسه با خانواده و جامعه آسان‌ترین مسیر برای تحقق مهارت آموزی و تحقق آموزش دانش بنیان خواهد بود.
اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور/ آذربایجان غربی نتیجه مهارت آموزی در نظام تعلیم وتربیت ارتقاء کیفیت بازدهی می باشد سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سردشت گفت: نتیجه مهارت آموزی در نظام تعلیم وتربیت ارتقاء کیفیت بازدهی می باشد. «رزگار ابوبکرزاده » در حاشیه سی و ششمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: تربیت افراد ماهر و متخصص از عوامل کلیدی و اجتناب ناپذیر توسعه پایدار محسوب می شوند . این مقام مسول بیان کرد: اغلب صاحب نظران بر این باورند که مهارتهای کاری اکتسابی بوده بنابراین توصیه می کنند سازمانها برای دستیابی به اهداف و راهبردهای تعیین شده، مهارت نیروی انسانی خود را افزایش دهند. سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سردشت گفت: در اقتصاد دانش بنیان، تولید، توزیع و کاربرد دانش مهم ترین پیشران رشد و اشتغال زایی است بر همین اساس ضروری است فناوری های نوین به سمت تبدیل دانش به مهارت و دانایی سوق داده شوند. وی افزود: «رابرت کاتز» مهارت های مورد نیاز سازمان ها را به سه دسته کلی مهارت های فنی، ادراکی و انسانی طبقه بندی نموده است و تمامی این مهارت ها به صورت یکپارچه و هماهنگ در افزایش کیفیت بازدهی سازمان ها موثر و ضروری هستند.