🔻ابعاد پیدا و پنهان نفوذ موساد در اقلیم کردستان
🔻خواب خطرناکی که اسرائیل برای عراق دیده است
🔻 فعالیتهای رژیم صهیونیستی در عراق از چند دهه قبل و حتی پیش از تاسیس این رژیم جعلی از طریق مدارس و محافل اجتماعی در بغداد و موصل گسترش یافته بود و بعد از اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ سرویس جاسوسی موساد و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» فعالیت خود را در شمال عراق متمرکز کردند؛ مسئلهای که بسیاری از شخصیتهای برجسته آمریکایی به آن اعتراف میکنند.
🔻 بارزترین فعالیتهایی که سرویس جاسوسی اسرائیل در سالهای اشغالگری ایالات متحده تاکنون در عراق انجام داده است به صورت زیر است:
- انتقال آرشیو یهودیان از عراق به فلسطین اشغالی.
- تشکیل هستههای جاسوسی در سراسر عراق تحت پوشش سازمانهای بشردوستانه یا گروههای رسانهای.
- «مائیر داگان» رئیس وقت موساد یک تیم تخصصی نظارت و پیگیری را برای جاسوسی از تعداد زیادی از استادان، دانشمندان، کارشناسان، پزشکان و خلبانان در عراق بسیج کرد تا با هماهنگی یگانهای معروف به ۱۲۱ آنها را ترور کنند.
- طبق اطلاعات بازار بینالمللی نفت، نفت سرقت شده اقلیم کردستان عراق مستقیماً به فلسطین اشغالی صادر شده و به دست صهیونیستها میرسد.
و....
🔻 اما بعد از حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر جاسوسی صهیونیستها در اربیل عراق واقع در اقلیم کردستان این کشور که مرکز شرارت اسرائیل علیه محور مقاومت محسوب میشود، رسانهها و مراکز مطالعاتی به بررسی دقیق ابعاد تحرکات و عملیاتهای جاسوسی که موساد در شمال عراق انجام میدهد پرداختند.
متن کامل:
▫️ mshrgh.ir/1360104
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️هیچکس حق ندارد از مرجعیت من تقلید کند!
🔻آیت الله کعبی: آیتالله شاهرودی برای من تعریف میکرد هنگامی که امام خمینی بحث ولایت فقیه را در نجف شروع کردند، من سر درس امام حاضر میشدم و بحث ولایت فقیه را مینوشتم، با اینکه جزوههای درس ولایت فقیه به آنهایی که حاضر میشدند، داده میشد. بعد میگفت من نوشتههای خودم را هر روز تقدیم شهید صدر میکردم، شهید صدر با دقت میخواند و تحسین میکرد و به ما میگفت که حتماً بحث ولایت فقیه را تا آخر با امام خمینی پیگیری کنید؛ چون روش ارائه بحث ولایت فقیه امام روش حکومتی است و از دل بحث ولایت فقیه امام، تشکیل حکومت اسلامی برمیآید و تا حالا از فقهای شیعه کسی با این رویکرد تشکیل حکومت به ولایت فقیه نگاه نکرده است.
🔸شهید صدر روز پیروزی انقلاب در درس وارد میشود و به شاگردانش اشاره میکند که دیگر انقلاب اسلامی پیروز شد، هدف از مرجعیت پیروزی اسلام است، نه پیروزی اشخاص؛ از امروز همه ما باید مرجعیت امام خمینی را تبلیغ کنیم و کسی حق ندارد مرجعیت من را تبلیغ کند. بعد این را در قالب نامهای با امضای ابوکم (پدر شما)، فرستاد و اطرافیان شهید صدر گفتند که اجازه بدهید که ما شما را شخص دوم مطرح کنیم. شهید صدر فرمود نه، شخص دوم بعد از امام خمینی باید یکی از شاگردان امام خمینی باشد و در تهران هم زندگی کند که مرکز دولت اسلامی است.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🏴وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها را تسلیت عرض میکنیم
🔻پیامبر خدا صلىاللهعليهوآله:
أَيْنَ مِثْلُ خَدِيجَةَ صَدَّقَتْنِي حِينَ كَذَّبَنِي النَّاسُ وَ وَازَرَتْنِي عَلَى دِينِ اللَّهِ وَ أَعَانَتْنِي عَلَيْهِ بِمَالِهَا إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَمَرَنِي أَنْ أُبَشِّرَ خَدِيجَةَ بِبَيْتٍ فِي الْجَنَّةِ مِنْ قَصَبِ الزُّمُرُّدِ لَا صَخَبَ فِيهِ وَ لَا نَصَب
❇️ مثل خديجه پيدا نخواهد شد.
خديجه در آن هنگام كه مردم مرا تكذيب كردند، مرا تصديق نمود، و مرا با ثروت خود براى پيشرفت دين خدا يارى نمود.
خدا به من دستور داد خديجه را به قصر زمرّدى كه در بهشت دارد و هيچ رنج و زحمتى در آن نيست بشارت دهم.
📚 بحارالأنوار: ج ۴۳، ص ۱۳۱
☀️رهبر معظم انقلاب
خدیجهى کبرى علیهاالصلاةوالسلام در آغاز اسلام ایمان آورد؛ بزرگترین حرکت را به عنوان یک بانوى کامله و عاقله و بزرگوار انجام داد، اول مؤمن به اسلام او بود، بعد هم همهى ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد، و تأثیر این کار را کسانى مىدانند که در مبارزات و دوران اختناق نقش کمکهاى مالى را به مبارزین تجربه کردند. که اگر کمکهاى خدیجه علیهاالسلام نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفهى عمدهاى به وجود مىآمد. بعد هم با رسول خدا و همهى مسلمین به شعب ابىطالب تبعید شدند و چند سال، دو- سه سال زندگى دشوار و طاقتفرسا را در آنجا تحمل کرد و در همان شعب ابىطالب هم دعوت حق را لبیک گفت و در حال تبعید از دنیا رفت.
۱۳۶۵/۳/۲
🏴رحلت حضرت خدیجه(س) تسلیت
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
13.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ دفاع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مجمع در مساله خودرو
🔻آیت الله آملی لاریجانی:
۱. یکی از کارهای لازم، اطلاع رسانی درباره حیطه وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است. یکی از مسائلی که نسبت به آن شناخت وجود ندارد، جایگاه هیات عالی نظارت است. رهبری معظم وظیفه قانونی خود را به این جایگاه تفویض کردند و این جایگاه نیز مسئول بررسی نظارت بر سیاست های کلی نظام است.
۲. مساله واردات خودرو اصلاً به صحن عالی مجمع تشخیص نیامده بود، بلکه نظرات هیات عالی نظارت بود. البته این مساله را باید برای مردم تبیین کنند که چرا مخالف هستند.
۳. مجمع تشخیص جایگاه مهمی دارد، البته حیطه مسئولیتی آن محدود است اما در موقعیت های خاص اثرگذاری بالایی دارد. عده ای فکر می کنند تمام مصالح به دست مجمع تشخیص است، اینطوری نیست، بلکه مصلحت در حیطه خاصی است.
بیانات در حاشیه دیدار جمعی از مسئولان و اعضای قوای مجریه، مقننه و قضاییه
۱۴۰۱/۱/۱۷
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️موضع نسنجیده مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات باعث ناراحتی حوزویان شد
🔻آیا این موضع رسمی #دفتر_تبلیغات است؟!
«با قید فوریت به بهانه حمله به روحانیون در مشهد» این عنوان یادداشتی است که جناب آقای اولیائی مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در واکنش به اقدام تروریستی مشهد نوشته است.
وی در این یادداشت میگوید «چرا باید هموطنان ما از این حمله خوشحال شوند.» !!!
احمد اولیائی انگار اصلا خبری از تشییع با شکوه کم سابقه آن هم در ماه رمضان و حضور مردم روزه دار، ندارد.
آیا مردمی که کم مانده بود جدی جدی #قاتل_تکفیری را در حرم رضوی بعد از حمله به روحانیون، به هلاکت برسانند از کشتار روحانیون خوشحال شده اند؟!
جدی جدی شما هم باورتان شده که آلبانینشینهای پشت برخی اکانتها، جزئی از این جامعه هستند و ارتکازتان از مردم همین ارتکازی است که آنان برای شما میسازند؟!
و یا اینکه «به بهانه حمله روحانیون در مشهد» فرصت پیدا کردید حرف خود را بزنید؟
با دیدن چنین حرفها و چنین مواضعی سوال میشود که آیا این موضع رسمی نهادی است که اولیایی مسئول روابط عمومی آن است؟!
اگر موضع مسئول روابط عمومی بزرگترین نهاد تبلیغی حوزه قم را، موضع رسمی آن مجموعه قلمداد کنیم _که نوعا چنین تلقی ایجاد میشود_ به نظر شما این قبیل اظهارات چه پیامی را به دشمن القاء میکند؟!
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻تحلیل عجیب روابط عمومی بزرگترین نهاد تبلیغی قم از حادثه تروریستی مشهد
🖋 علی مهدوی
🔸 پس از وقوع حادثه تروریستی حرم رضوی، مجدد عدهای از سکولارهای حوزوی و همچنین عدهای بظاهر انقلابی اما بیخبر و سادهدل، دنبال ایجاد یک موج رسانهای افتادهاند؛ با هدف منزویکردن روحانیت از سیاست و محدودساختنش به محراب و منبر!
🔹 اما آنچه بهانه و دستآویز این عده قرار گرفته است صرفا کامنتهای اینستاگرامی و شبکههای مجازی است که میگویند: ببینید انبوهی از کامنتها درحال خوشحالی از شهادت این روحانیون هستند! پس روحانیت از مرجعیت و محبوبیت افتاد!!
🔹 این نگاه سطحی و سادهدلانه آدمی را به یاد اعلام میرحسین موسوی درباره نتیجه قطعی انتخابات پیش از شمارش آراء میاندازد. وی چون در فضای مجازی پیروز قطعی میدان بود به خیال خام خود در واقعیت صحنه نیز اینچنین است!
غافل از آنکه لشکر سایبری آلبانینشینها و امثال آنها هرکدام با چندین اکانت درحال مهندسی افکار جامعه هستند تا با تحریف واقعیت به نتیجه دلخواه خود برسند.
🔹 درحالیکه حتی تشییع جنازهی همین شهدای روحانی ثابت کرد که مردم حتی با زبان روزه، پای کار روحانیت ایستادهاند و این چیزی نیست جز #محبوبیت_روحانیت.
♨️ نقطهی بدتر در تحلیل این عده، راهکارهایی است که میدهند: که روحانیون از همه مناصب فاصله بگیرند و قانون وضع شود که هیچ روحانی حق گرفتن منصبی را در حکومت ندارد!!
🔹 به نظر شما اگر بیبیسی یا دیگر رسانههای معلومالحال بخواهند حرفی برای زمینزدن جمهوری اسلامی بزنند، ایدهای بهتر از این میتوانند بدهند!
اما عجیب اینکه این حرف، بجای رسانهی ملکه از قلم ناپخته و بیدقت مسؤول روابط عمومی مهمترین نهاد تبلیغی قم صادر میشود!! یا للعجب از این همه خامی.
🔹 اگر به کلمات و خاطرات بزرگان باتقوایی همچون امام خمینی و امام خامنهای و دیگران رجوع کنیم میبینیم که مردم پیش از انقلاب با روحانیون بگونهای رفتار میکردند که آنها را حتی عامل نحوست میدانستند و این چیزی نبود جز تأثیرات عملیات روانی رضاخان و پسر ملعونش.
اما امروز محبوبیت روحانیت اصلا قابل قیاس با گذشته نیست. گرچه توقع مردم از روحانیت بسیار است که به حق هم هست و کوتاهیهای مدیریت کلان حوزه و عدم تندادن به تحول لازم، درست است و حوزه باید در صدد جبران هرچه زودتر بربیاید. اما این به معنای این نیست که واقعیتها را نبینیم یا حقایق را تحریف کنیم و ناخواسته در خدمت استکبار باشیم.
#مناهج
@Manahejj
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️نقدی بر نوشته آقای احمد اولیایی
✍از «روایت» تا «فَرا روایت»؛
منزلت اجتماعی روحانیت
🔹بهنظر میرسد قاطبه #روحانیون، متدینین و مخالفین و معاندینِ روحانیت، درباره روحانیت، به یک باور مشترک در طیفهای گوناگون رسیدهاند و آنهم «کاهش منزلت اجتماعی روحانیون» است.
🔸در اینباره چندین نکته و نظر وجود دارد که إنشاءاللّٰه تلاش خواهدشد تا بهمرور زمان، به آنها پرداخته شود.
🔹در این مرقومه، تلاش دارم تا نگاهی به نسبت بین این «روایت» و «سنجشها»ی مستند آن، بیافکنم.
🔸سنجشها، حتی از نوع علمیِ آن، در چند نقطه میتوانند دارای سوگیری باشند: « #نظریه_پشتیبان»، «گویههای برآمده از آن»، «نوع #نمونهگیری» و «دستگاه تحلیل دادهها».
🔹ازاینجهت، اگر پژوهشگر، اهل بیتقوایی در #پژوهش باشد، یا اگر دقت کافی در هرکدام از موارد فوق را از دست بدهد، امکان « #روایتسازی غیر واقع»، در آن وجود دارد.
🔸بهنظر میرسد اگر روایت برآمده از یک سنجش را نتوان بهصورت پسینی، مؤید به ادلّه، شواهد و قرائن نمود، استناد به آن، جای تأمل دارد؛ بهخصوص اگر استناد به چنین روایتی، جهت «سیاستگذاری کلان» یا «شکلدهی به فرهنگ عمومی و باورهای رایج»، صورت پذیرفته باشد.
🔹سنجشهای علمی و یا ارتکازی موجود، باید بتواند بهصورت پسینی، از روایت ارائهشده که «کاهش منزلت اجتماعی روحانیت» است، دفاع نماید.
🔸برخی از پرسشها و چالشهایی که این روایت را محتاج استناد پسینی میسازد، از اینقرار است:
1️⃣ «منزلت اجتماعی روحانیت» با «قداست اجتماعی روحانیت» چه نسبتی دارد؟ آیا لزوماً کاهش قداست اجتماعی، با کاهش #منزلت_اجتماعی همراه است؟ (ادبیات نظریِ پشتیبان و گویههای سنجش)
2️⃣ بین منزلت اجتماعی روحانیت و نقشهای جدیدِ تعریفشده برای روحانیت، چه نسبتی برقرار است؟ بهصورت روشن و شفاف، آیا انتقال و #انقلاب در «پرسشگری و مطالبهگری مردم» از سؤالات و مطالبات پیرامون طهارت، صوم و صلاة، به پرسشها و مطالبات حاکمیتی و تمدنی که از نظر کمّی و کیفی، قابلمقایسه نیستند، نشاندهنده کاهش منزلت اجتماعی است؟ (ادبیات نظری پشتیبان)
3️⃣ روایت پیشینی قالب و غالب در بین مردم از #نارضایتی از روحانیون چه تأثیری در «باز سنجشها» و «بازخوردگیریها» داشته و دارد؟ بهشکل واضح و روشن: وقتی بههر علتی، در یک همراهی بین سه قشر پیشگفته («روحانیون»، «متدینین»، «مخالفین و معاندین») گزارهٔ نارضایتی، روایت قالب و غالب شده است، در سنجشهای جدید، بهصورت فزاینده، این گزاره تأیید نخواهد شد؟ (گویه، جامعه آماری، دستگاه تحلیلی)
4️⃣ نقض تحلیل: قریببهاتفاق کسانیکه در تحقیقات اجتماعی با آنها روبرو شدهام، علیرغم «نقد بنیادین»، « #تخریب» و «تهاجم» به روحانیت، یک گزاره را مطرح میکردند که دالّ بر حاکمبودن یک «فراروایت»، بر روایتی با اشکالات فوقالذکر بود. تمامی این افراد اذعان میکردند که «مسئول روحانی، دوست و یا دوستانی روحانی دارند که استثناء محسوب میشوند و بسیار آدمهای شریفی هستند».
⁉️ به نظرتان: تکرار حداکثری و چهبسا کامل این گزاره، نشاندهنده چه چیزی است؟ آیا چنین نمینمایاند که گویا همهٔ مردم، علیرغم ناراضیبودن و ناراحتبودن از «جامعه روحانیت»، اما همهشان یک یا تعدادی روحانی میشناسند که مورد قبول و وثوقشان است و اینها را استثناء میکنند؟!
🔹 بهنظر میرسد که با پاسخ به پرسشهای فوق و ارائه تناقضات موجود در تحلیلهای رایج در اینباره، میتوان به فراروایتِ روایتِ مذکور پی بُرد.
➖ پ.ن:
⟨1⟩ نگارنده، به «کاهش نسبی قداست اجتماعی روحانیت» که از قضا آنرا مثبت میداند، «وجود #مطالبهگری شدید مردم از روحانیت» که آنرا نشانهای بر ارتقاء کیفی منزلت اجتماعی روحانیت میداند و «وجود نارضایتی شدید در بخشی از جامعه نسبت به روحانیت» قائل است و در این یادداشت، تنها درصدد ارزیابی روایت فوقالذکر است.
⟨2⟩ وقایعی مانند #حمله_تروریستی حرم مطهر و تلاش در جهت قراردادن آن در طول روایت فوقالذکر و پخش کلیپی از سوی شخصی مجهولالهویه (حجتالاسلام ذکایی) جهت بازگویی رسانهای و عوامانه روایت فوق و…، نشانههایی از وجود چنین فراروایتی است.
🖊 عبدالحسین مشکانی
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
#صدای_شما
♨️✍در نقد نوشته آقای احمد اولیایی مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی
1⃣ نگارنده این یادداشت یا رصد ضعیفی انجام داده یا پیج های اپوزیسیونی را زیاد تورق و مطالعه کرده است و از طرفی مشاهدات میدانی و همان سرصحنه و حمایت مردم از روحانی مظلوم را ندیده است.
2⃣جنگ هیبریدی دشمن علیه دین و روحانیت را در طول چهل سال اخیر خوب ندیده و بعنوان متغیر اصلی نادیده انگاشته است که از دلایل جدی در تخریب چهره روحانیت، متغیری چون پروپاگاندا و تبلیغات سیاه دشمن بوده است.
3⃣ضعف تحلیل جایی بیشتر نمود پیدا می کند که افت محبوبیت طلاب را پیشفرض غلطی قرار داده و نتایج غلطتری چون عقب نشینی از مناصب حکومتی را نتیجه می گیرد. لازم به ذکر است که اساسا برخی پست ها فقط در شان روحانیت است و بس والا که ماهیت خود را از دست میدهد که در برخی بخش ها از دست داده و سکولار شده است.
4⃣ بازگشت به کار آخوندی هم شائبه سکولار شدن و بیتفاوتی نسبت به سیاست و کلان مباحث اجتماعی را تداعی می کند که با توجه به اجمال موجود در نوشته، در حد یک گمانه منفی برخاسته از متن می توان تامل بیشتری نمود.
5⃣ نکته نهایی اینکه این نوع آسیب شناسی در این موقعیت خیلی دقت نظر ندارد و انگار که دیدگاهی در صدد موقعیتی بوده تا توصیه هایی را دیکته کند چرا که انگار مقصر قضیه را چینش و ترکیب حضور روحانیت در جامعه و سیاست القا میکند.
🔻🔻🔻
✍ لازم است چند نکته درباره یادداشت با قید فوریت جناب اولیایی را متذکر شوم
1⃣ اینکه حادثه رخ داده در مشهد نشانگر افول جایگاه روحانیت است را از کجا دریافته اید؟
🔹اگر تنها فیلم های منتشر شده از لحظه جنایت و بعد از آن را ملاحظه کنید، در خواهید یافت که تنفر مردم از ضارب و حمله های پی در پی آنها برای خالی کردن غیظشان از این عمل، نشانگر آن است که مردم نه تنها از این اتفاق شاد نیستند بلکه بسیار متأثرند.
🔸ضمنا اگراندکی در فجازی سیر کنید خواهید دید که افرادی که تصورش را هم نمیتوان کرد در اکانت های توییتر و اینستاگرام به این مساله واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کردند.
🔹تشییع با شکوه این مسافران الی الله توسط مردم هم که سند دیگری بر صحت این گفتار است.
2⃣درباره حضور روحانیون در مناصب باید گفت اگر روحانی بمعنای حقیقی کلمه روحانی باشد در بالاترین منصب هم قرار بگیرد کاری میکند تا همگان نظرشان نسبت به روحانیت تغییر کند کما اینکه در مدت شروع به کار دولت سیزدهم شاهد تغییر نگرش مردم نسبت به دولت، نظام و روحانیت هستیم.
3⃣موضوع عجیبی که در این یادداشت به چشم میخورد. دومین اشتباهی است که بنظر جنابتان روحانیت مرتکب شده (فاصله گرفتن روحانیون از مردم)
شاید اگر این مطلب را به بهانه دیگری نشر میدادید اینقدر عجیب نبود، چرا که آنچه درباره این سه روحانی عزیز بیش از همه بر آن تکیه شد حضور در مناطق محروم و حاشیه ای مشهد برای کمک رسانی و خدمت بوده است که هر شخص منصفی را وادار به احترام به این عزیزان کرد.
🔹 لازم است کمی در نظراتتان تأمل فرمایید چرا که فرمودید روحانیت باید از مناصب فاصله بگیرند و حتی برای آن قانون وضع شود در حالیکه مقام معظم رهبری میفرمایند: هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد.. این که یک آقائی در یک گوشهای عبایش را بکشد به کول خودش، بگوید من به کارهای کشور کار ندارم، من به نظام کار ندارم، افتخار نیست؛ این ننگ است. روحانی باید از وجود یک چنین نظامی که پرچمش اسلام است، قانونش فقه اسلامی است، با همهی وجود استقبال کند. بنابراین حوزههای علمیه نمیتوانند سکولار باشند. اینکه ما به مسائل نظام کار نداریم، به مسائل حکومت کار نداریم، این سکولاریسم است.۱۳۹۱/۰۹/۱۱
📎در پایان هم لازم است به سفر هیأت دولت به قم توجه فرمایید که ریاست جمهور از #حوزه_علمیه درخواست کمک برای پیشبرد مسائل کشور کرد که این نه در حد یک تعارف بلکه اقراری است به این که حوزه برخلاف آنچه مخالفانش میگویند در بسیاری از موضوعات ریز و کلان صاحب نظر است و افرادی را آماده برای مدیریت های کلان تربیت نموده است.
والسلام
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
✍️اصلاحیه آقای احمد اولیایی بر نوشته پیشین
✅قضاوت با شما
با قید دو فوریت اصلاحی بر یادداشت پیشین: با قید فوریت «به بهانه حمله به روحانیون در مشهد» **
🔹مقدمتا باعث بسی خوشحالی و سرور است که دوستان و اعزه به ساحت حوزه و روحانیت حساس اند و غیرت آن ها اظهار نظرهای نادرست و یا نوشته هایی که احیانا برداشت های ناصحیح در مورد #روحانیت القا می کنند، را بر نمی تابند که این خود، نشانه پویایی حوزه و روحانیت است.
🔸یادداشت اخیر این حقیر که با عنوان (با قید فوریت «به بهانه حمله به روحانیون در مشهد») پیرامون جایگاه روحانیت در جامعه و راه حل هایی در بازگشت این جایگاه در پایگاه خبری تحلیلی #صدای_حوزه منتشر شد موجبات ناراحتی برخی از دوستان و اعزه را فراهم کرد. این ناراحتی بعضا در قالب نقد عالمانه، یا نقد تند و حتی #سکولار نامیدن بنده و ... خود را نشان داد. لذا به دلیل احترام به نظر مخاطب و تنویر افکار عمومی بر خود لازم دیدم نکاتی را عرض کنم؛
🔹با کمال جسارت می پذیرم که پیشفرض ابتدایی یادداشت مبتنی بر کامنت های #فضای_مجازی این را به مخاطب القا می کند که نویسنده می خواهد از تعدادی کامنت، خوشحالی عموم مردم را نتیجه بگیرد. لذا ضمن اقرار به اینکه همچین اعتقادی نداشته و قطعا قاطبه مردم نسبت به روحانیت احساس لطف و احترام دارند، صرفا این پیشفرض را با عبارت «بعضی از مردم»، پیشفرض یادداشت قرار می دهم و معتقدم همچنیان برای اصلاح ادراک ذهنی همان برخی می توان پیشنهادهایی داد.
🔸در یادداشت، «حضور در تمام عرصه ها» به عنوان یک اشتباه روحانیت ذکر شده است. قطعا این گزاره بدین معنا نیست که حوزویان در هیچ عرصه ای حاضر نباشند. بسیار تعجب کردم که برخی از این گزاره، #جدایی_دین_از_سیاست یا #سکولاریسم را نتیجه گرفتند. بسیاری از مناصب در جامعه اسلامی و حکومت دینی باید توسط روحانیون و فقها اداره شود. شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، موسسات و نهادهای حوزوی، برخی مناصب فرهنگی از این دست هستند. اما برخی از مناصب اجرایی و غیر تخصصی که هم اینک همه اذعان داریم بعضا توسط روحانیون ارائه می شود، می تواند به متخصصان غیر روحانی واگذار گردد.
🔹از آنجهت که برخی به دلیل شخصیت حقوقی بنده، #دفتر_تبلیغات را متهم کردند لازم است اعلام کنم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان نهادی انقلابی و مقدس به مراتب ریشه دار تر از آن است که با یادداشت های امثال بنده متهم به صفت غیر انقلابی و ... شود. این یادداشت از شخصیت حقیقی بنده صادر شده و هیچ ارتباطی به دفتر تبلیغات اسلامی ندارد.
🔸در نهایت ضمن تشکر از نقدها و تحسین غیرت حوزوی ناقدین، از اینکه نویسنده در استخدام کلمات در رساندن مراد اصلی ناتوان بوده عذرخواهم و البته با توضیحات فوق همچنان دو پیشنهاد مذکور شامل کناره گیری از مناصب اجرایی غیر ضرور و بازگشت به زیست مشترک با مردم را توصیه می کنم.
🔹امیدست خداوند متعال حقیر و دوستان را در حفظ #نظام_اسلامی، حفظ حوزه و روحانیت و اصلاح ادراک بعض اندک مردم نسبت به نظام و حوزه یاری رساند.
✍احمد اولیایی
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻رسول خدا (صلىاللهعليهوآله):
طُوبى لِمَنْ ظَمَـأَ أَوْجـاعَ لِلّهِ اُولئِكَ الَّذينَ يَشْبَعُونَ يَوْمَ الْقِيامَةِ
❇️ خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده اند؛ اینان در روز قیامت سیر میشوند.
📚 وسائل الشیعه، ج ۷، ص ۲۹۹، ح ۲
☀️رهبر معظم انقلاب
نامگذاری موالید جزو مسائل مهمیه که فعلاً خیلیها به اون توجه ندارند، اما یکی از مسائل مهم فرهنگی کشور هست که یک حرکت نادرستی در این زمینه وجود دارد. ۹۹/۱۲/۲۵
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️واکنش حوزویان به اشتباه خبر رسانی سایت رهبری
🔎با کمدقتی و ایجاد حواشی، جان کلام امام را به حاشیه نبرید!
🔻کانال، سایت و حساب توئیتری دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری جمله ای که از دیشب، محل اشکال جوانان ولایی در فضای مجازی شده بود را اصلاح و جملات اصلی را جایگزین کردند.
🔸اولا توجه و دقت حزب اللهیها جای تحسین دارد که تمام واژههای رهبری را مهم و راهبردی میدانند. ثانیا باید تشکر نمود از مجموعه رسانه ای منتسب به رهبرانقلاب که صفحه های مربوط به ایشانرا اداره می کنند و به حساسیت ایجاد شده ترتیب اثر داده و توجه کردند.
🔹اما نکته اینجاست که این بار چندم بود که چنین اتفاقی رخ میداد و بر فرض سهوی بودن هم ضروری است که دقت بیشتری صورت گیرد تا حاشیههای ایجاد شده، متن راهبردی و عمیق امام جامعه را به #حاشیه نراند.
🔸از دیشب تمام توجه و تحلیل های افسران #جنگ_نرم، معطوف به این چند کلمه بود که بنظر میرسید نسبت به خیلی از محورهای مطرح شده و حتی فضای موجود در همین موضوع، اهمیت پایینتری داشته باشد.
🔹چرا که در نگاه ایشان، #دادههایی دال بر تایید مسیر مذاکرات غیر از این گزاره هم بود و #دادههای دیگری هم در تایید نگاههای انتقادی وجود داشت و جان کلام حرکت در مسیر #امیدآفرینی و مقاومت ملت و دولت در برابر زیاده خواهی #استکبار بود.
@sedayehowzeh
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh