eitaa logo
بیداری طلاب
61.5هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
✍حمیدرضا باقری امتحانات شفاهی حوزه ۲ ⁉️ می‌ترسید اساتید نمره بی‌خود بدهند؟ به آن استاد اعتماد ندارید؟ مگر به اساتید فعلی اعتماد دارید و نمره دادن آنها را تأیید می‌کنید؟ اگر چنین است پس چرا به برخی مدارس مجوز داده‌اید که خارج از سیستم فعلی امتحان شفاهی برگزار کنند؟ چرا این اجازه را عمومی نمی‌کنید؟ توجه دارید که وقتی امتیاز اختصاصی شد می‌شود: رانت! همان رانتی که برای تشویق طلاب برای شرکت در دروس فقه معاصر هم قائل شده‌اید که نمره کتبی آن عوض نمره شفاهی ثبت شود! همان رانتی که برای تشویق طلاب برای شرکت در درس حدیث خوانی و اضافه شدن نمره امتحان شفاهی قائل شده‌اید. 🔻 عزیزان ظاهرا می‌دانند امتحان شفاهی مشکل دارد راه‌های دور زدنش را اضافه می‌کنند! ⁉️ چرا مدل‌های ارزیابی طلبه را متنوع‌تر نمی‌کنید؟ 👈 مثلا بخشی از نمره را به خود اساتید هر درس بسپارید و اساتید بر اساس یک مجموعه از فاکتورها بتوانند از طلبه کار بخواهند. با این کار مطمئنا استادیارهایی که واسطه استاد و طلبه باشند و در ارزیابی علمی طلاب و مدیریت کار علمی طلبه به استاد کمک کنند نقششان پر رنگ می‌شود و فضایی برای تربیت اساتید قوی نیز شکل می‌گیرد. برای استادیاری اعتبار علمی و امتیاز و حق‌الزحمه و امکان دادن نمره امتحان شفاهی قرار دهید آنگاه ببینید چقدر افراد فاضل که هستند بازوی استاد شوند. 👈 و یا مثلا بخشی از نمره هر درس را به نوشتن مقاله‌ای که به تایید استاد آن درس برسد اختصاص دهید که طلبه بتواند اگر خواست از این طریق نمره امتحان شفاهی خود را افزایش دهد. نه مثل درس حدیث خوانی که ربطی به درس دیگر طلبه ندارد ولی تشویقی آن را در امتحان شفاهی گذاشته‌اید. اگر آن را گذاشته‌اید به طریق اولی این روش‌ها جا دارد وجود داشته باشد. 👈 و یا طلبه بتواند بخشی از نمره امتحان شفاهی هر درس را با نوشتن تقریر قوی از درس استاد که به تایید استاد نیز برسد جبران کند. 🔻نکته بعد اینکه چه ارتباطی بین این امتحان شفاهی و شرکت طلبه در درس خارج وجود دارد که اگر طلبه در امتحان شفاهی پایه دهم شرکت نکره باشد ولو ده سال هم در درس خارج شرکت کرده باشد، هیچ کدام را جزو سابقه تحصیلی او حساب نمی‌کنید؟ اگر طلبه در امتحان شفاهی پایه ده بعد از چند سال شرکت در خارج رد شد، باشد قبول نکنید ولی اگر قبول می‌شود و شما هم برای درس خارج او می‌توانید مستقلا از او امتحان شفاهی بگیرید دیگر چرا سابقه تحصیلی این سال‌ها را نمی‌پذیرید؟ باشد نمی‌پذیرید، چرا هنگام ثبت درس تذکر به این مهمی را به شکل سیستماتیک به طلبه نمی‌دهید که این درس صرفا برای وصل بودن شهریه است و جزو سوابق تحصیلی شما حساب نمی‌شود؟ چرا راهکاری برای اینکه طلبه ثابت کند ولو امتحان شفاهی پایه دهمم را نداده‌ام ولی من شایستگی علمی شرکت در درس خارج را داشته‌ام، فراهم نمی‌کنید؟ @sharhe_hal ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
امام صادق علیه‌السلام میفرماید: امام صادق عليه السلام :اِنَّ مِمّا يُزَيِّنُ الاِْسْلامَ الاَْخْلاقُ الْحَسَنَةُ فيما بَيْنَ النّاسِ؛ خوش اخلاقى در بين مردم، زينت اسلام است. 📚مشكاة الأنوار، ص ۴۲۲ 🔻یک رهبر به تمام معنا 🔻گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون ابعاد مختلف شخصیت و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها مظهرِ طهارتِ روح و دل و زندگی ✳️در زیارت امام رضا علیه‌السّلام وقتی نوبت به حضرت زهرا میرسد برای صلوات -آن زیارتی که سر تا پا صلوات است- [میگوید]: اَللّهُمَّ صَلِ‌ عَلی‌ فاطِمَةَ بِنتِ نَبیِّک؛ این یک خصوصیّت. خب، این خصوصیّت خیلی مهمّی است؛ البتّه قابل تأسّی نیست؛ همه دختر پیغمبر نمیشوند؛ امّا انتساب به پیغمبر به‌صورت دختر او، نشان‌دهنده‌ی رفعت مقام است. ✳️و زَوجَةِ وَلِیِّک، این هم دوّمی؛ البتّه این هم قابل دست‌گیری نیست و همه نمیتوانند زوجه‌ی ولیّ خدا بشوند؛ امّا رفعت مقام، رفعت شأن و جاه و جلال این بزرگوار را نشان میدهد... «اَلطُّهرَةِ الطّاهِرَةِ المُطَهَّرَةِ التَّقیَّةِ النَّقیَّةِ الرَّضیَّةِ الزَّکیَّة» که همه‌ی اینها کاربردی است؛ طهارت، ✳️با سه بیان که البتّه این سه بیان «طهر»، «طاهر» و «مطهّر» تفاوتهایی از لحاظ معنا با هم دارند. البتّه [هر] سه تعبیر اشاره‌ی به طهارت و پاکیزگی است: طهارت روح، طهارت دل، طهارت مغز، طهارت دامان، طهارت سرتاسر زندگی. خب این کاربردی است، این برای ما درس است؛ ✳️باید سعی کنیم خودمان را پاکیزه کنیم، باید تطهیر کنیم خودمان را؛ بدون طهارت باطن نمیشود به مقامات رسید؛ به حریم ولایت این بزرگوارها هم نمیشود رسید؛ طهارت باطن لازم است. طهارت باطن، با تقوا است، با ورع است. ۱۳۹۵/۰۱/۱۱ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️فتوای مهم رهبری برای صیانت از حریم مردم وزیر ارتباطات: رهبری فتوا داده‌اند و داده‌های مردم را جزء حریم خصوصی دانسته‌اند زارع پور: 🔹لایحه «داده و حریم خصوصی» در مراحل پایانی است؛ تدوین این لایحه یعنی ما از داده‌های شخصی مردم در پلتفرم‌های داخلی حفاظت می‌کنیم. 🔹 باید تلاش کنیم رغبت مردم را برای حضور در پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر کنیم. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻سلف مختلط دانشگاه تهران ممنوع, اروپا گردی مختلط توسط دانشگاه ادیان قم آزاد 🔺طبق شنیده ها همزمان با درگیری های داخلی کشور، دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم اقدام به برگزاری اردوی مختلط اروپا نموده که در این اردو یکی از دانشجویان این دانشگاه به کشورهای بیگانه پناهنده شده است. تا کنون خبری از این دانشجو در دست نیست. ایا وقت آن نرسیده که نهادهای مربوطه فکری برای این دانشگاه کنند؟؟! 🔻پ ن: به نظر می رسد که دانشگاه ادیان باید در مورد کذب یا صحت این مطلب، اعلام نظر نماید ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آرمان عزیز روایتی از زندگی شهید آرمان علی وردی 🔻دوشنبه ۵ دی‌ماه ⏰ساعت ۲۲ 🔄تکرار چهارشنبه ۷ دی‌ماه ⏰ساعت ۱۵:۳۰ 📺شبکه پنج سیما ✍شهید آرمان علی‌وردی تنها شهید اغتشاشات اخیر است که مدیر حوزه حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در خانه این شهید حاضر نشده این مساله در حالیست که رئیس جمهور، فرمانده سپاه و افراد معروف دیگری به خانه این شهید رفته‌اند و خود ایشان نیز در خانه دو شهيد قم حضور پیدا کرده‌اند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
رادیو معارف برنامه ماندگار بروجردی(1).mp3
12.11M
♨️تریبون دادن رادیو به افراد کج فکر ⛔️رادیو معارف در برنامه ماندگار شنبه ۳ دی ساعت 8 صبح، به معرفی کتابخانه مسجد اعظم پرداخت اما دقایق زیادی از برنامه را به جای اختصاص به مسئول کتابخانه به سخنان استاد علوی بروجردی اختصاص داده و وی را آیت الله علوی بروجردی نامید. ⛔️این در حالیست که این فرد هیچ اجازه اجتهادی از مجتهدین مسلم ندارد و شایعات تایید اجتهاد ایشان و دیگران توسط آیت الله وحید خراسانی صریحا نفی شده است. https://eitaa.com/khabarehowzeh/32762 🔻انتظار آنست که این رادیو نسبت به شناخت جریانات غیرانقلابی در حوزه علمیه قم حساس باشد و از برجسته سازی برخی چهره های کج فکر پرهیز کند. ⛔️البته راديو معارف بارها تریبون‌ به افراد بدسابقه داده است. ❌متاسفانه این رادیو هیچ استعلامی درباره افرادی که به آنها تریبون می‌دهد از نهادهای لازم بعمل نمی‌آورد. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
45.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند غزوه الدوحه The Battle of Doha ⏰مدت مستند: ۲۰ دقیقه ⚽️قطر، جام جهانی فوتبال را به پایان رساند؛ پس از آنکه جام جهانی فوتبال به پایان رسید شبکه تلویزیونی الواقیة الفضائیه مستندی با عنوان «غزوة الدوحة» پخش کرد که سعی داشت زوایای پنهان جام جهانی فوتبال دوحه را نشان بدهد. ⚽️در این مستند، هزینه ۲۲۰میلیارد دلاری قطر در این موندیال با رقم کمک آمریکا به اوکراین۱۵میلیارد دلار، کسری بودجه اردن۲.۴میلیارد دلار، کمک ده ساله قطر به غزه۱.۴میلیارد مقایسه شده و این میزان هزینه در این جام را اتلاف اموال مسلمین معرفی نموده است. ⚽️گوینده پولهای نفت و گاز قطر و عربستان را متعلق به همه مسلمانان از اندونزی تا نیجریه می داند و این مواهب الهی را حق تمام فقرا در سرتاسر جهان اسلام می داند و مصرف این حجم از پول در موندیال را اسراف و اکل مال بالباطل می داند. ⚽️مجری با نشان دادن ولخرجی قطر، ادعای آل ثانی در دعوت به اسلام را پوچ می داند و با این حجم از بذل و بخشش را منافی با سیره نبوی اعلام می کند و کمک به رفع نیازهای اولیه مسلمانان را ضروری تر از این همه ریخت و‌پاش می داند. ⚽️در این مستند دیدنی، مراسم افتتاحیه زیر ذره بین قرار گرفته است و عدم ترجمه آیه «ان اکرمکم عندالله» به انگلیسی به جهت اجتناب از تلخی ذائقه مدعوین، پخش نشدن(صحنه های مردان زن پوش، اجرای افتتاحیه توسط بازیگر آتئیست انگلیسی، ترویج سبک مبتذل موسیقی k-pop و مفاسد fanzone) توسط شبکه تلوزیونی الجزیره را نشان از سکولاریسم چراغ خاموش[علمانیه المحجبه] حاکمان قطر می داند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻پیامبر اسلام (صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله وسلم): ما جلس قوم فی مجلس من مساجد اللّه‏ِ يَتْلونَ كِتابَ اللّه‏ِ وَ يَتَدارَسونَهُ بَيْنَهُمْ اِلاّ نَزَلَتْ عَلَيْهِمُ السَّكينَةُ وَ غَشِيَتْهُمُ الرَّحْمَةُ وَ حَفَّتْهُمُ الْمَلائِكَةُ وَ ذَكَرَهُمُ اللّه‏ُ فيمَنْ عِنْدَهُ؛ هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در مجلسی از مساجد خدا برقرار نشد، مگر اين كه آرامش بر آنان نازل شد و رحمت دربرشان گرفت و فرشتگان در اطراف آنان حلقه زدند و خداوند در ميان كسانى كه در نزدش هستند، از آنان ياد كرد. 📚(مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ح3788، ج3 ، ص 363) 🇮🇷 رهبر معظم انقلاب‌ 🔰 اگر شخصیت فاطمه زهرا (سلام‌ الله علیها) »برای ذهنهای ساده و چشمهای نزدیکبین ما آشکار می شد »ما هم تصدیق می کردیم »که فاطمه زهرا (سلام‌ الله‌ علیها) سرور همه زنان عالم است »بانویی که در سنین کم و در عمر کوتاه »به مقامات معنوی و علمی و معرفتی و به مرتبه‌ ای برسد »که برابر مرتبه انبیا و اولیاست »در واقع فاطمه زهرا فجر درخشانی است »که از گریبان او - خورشید امامت و ولایت و نبوّت درخشیده است »آسمان بلند و رفیعی است »که در آغوش آن - ستاره‌ های فروزان ولایت قرار گرفته است »همه ائمّه (علیهم‌ السّلام) برای مادر بزرگوار خود تکریم و تجلیلی قائل بودند »که برای کمتر کسی این همه احترام و تجلیل را »از آن بزرگواران می شود دید. 1376/7/30 ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️دفاع حجت الاسلام و المسلمین رئیسی از رهبر معظم انقلاب: 🔻رهبری به وظایف خود عمل کرد و کاستی‌ها مربوط به نظام اداری است 🔻چرا به ما از کانال‌های مختلف پیام می‌دهید که آماده گفتگو هستیم و قصد براندازی نداریم؟ رییس جمهور: 🔹ما شما را می‌شناسیم. به معاندین رحم نخواهیم کرد؛ با سخن از آزادی و شعار‌های فریبنده ملت‌ها را به بدبختی می‌اندازند. 🔹 برای ما دوگانه‌های غلط درست نکنید، بی‌سواد کسی است که نداند در مقابل چه کسی بایستد. 🔹 به دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها بگویید که این نظام رهبری دارد که در هدایت امت بی‌نظیر است 🔻رهبری به وظایف خود عمل کرد و کاستی‌ها مربوط به نظام اداری است. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻اهتزاز طوماری در مجلس در اعتراض به کم‌کاری درباره حجاب 🔸نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی طومار اعتراضی مردم به کم کاری مجلس، دولت و قوه قضاییه و نهادهای فرهنگی در حوزه حجاب را از جایگاه هیات رییسه مجلس آویزان کرد. 🔸به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و پس از پایان نطق میان دستور خود، طوماری را از جایگاه هیات رئیسه آویزان کرد. 🔹نماینده خمینی شهر در خصوص محتوای این طومار، بیان کرد: در سطح کشور و در شهرهای مختلف در اعتراض به کم کاری مجلس، دولت، قوه قضاییه و نهادهای فرهنگی در حوزه حجاب طومارهایی تهیه شده و به امضای مردم رسیده است. اکنون این طومار نیز نسخه ای از همان است که مقابل جایگاه هیات رئیسه قرار داده شده است. 🔸 لازم به ذکر است این طومار در ملاقات عمومی ۲ دی ماه توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خمینی‌شهر تحویل داده شده بود. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فاطمه الزهرا پرچمدار جهاد تبیین.pdf
4.45M
🔻جزوه پرچم‌دار جهاد تبیین 👤 حجت‌الاسلام صلح میرزایی @geraa_ir ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️عضو مجلس خبرگان: قضات از حکم «بغی» به جای «محاربه» برای محاکمه اغتشاشگران استفاده کنند 🔺 حکم بغات از محارب به مراتب سخت‌تر است 🔺حجت الاسلام و المسلمین حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد داد: برای محاکمه اغتشاشگران از حکم بغی به جای محاربه استفاده کنند. بغات کسانی هستند که برای براندازی نظام اسلامی به میدان می‌آیند و حکم بغات از محارب به مراتب سخت‌تر است چرا که محارب فقط به ارعاب مردم می‌پردازد و کاری به نظام اسلامی ندارد. وی ادامه داد: البته که بغات در مرتبه اول مقابل نظام اسلامی امام معصوم می‌ایستند اما از آنجا که طبق ادله، ولایت فقیه، فقیه جامع الشرایط مبسوط الید است، لذا جایگاه امام معصوم را در نظام اسلامی دارد. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
حضرت آیت الله مکارم شیرازی: 🔻مسایل اقتصادی به معما تبدیل شده است 🔻از مسوولان در برابر نرخ دلار هیچ عکس العملی نمی‌بینیم و به سادگی از کنار قضایا عبور می‌کنند حضرت آیت‌ الله مکارم شیرازی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مجلس سوگواری در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع): ▫️امروز جامعۀ ما دچار گرفتاریها و مشکلات فراوانی از جمله مشکل اقتصادی و فرهنگی است. در مسائل اقتصادی گرفتار اموری هستیم که تبدیل به معما شده است. وقتی می شنویم که مثلا دلار فلان مقدار شده، هیچ عکس العملی از مسئولین نمی بینیم و حتی ابراز هم نمی کنند که ما وضعیت را درست می کنیم و نمی گذاریم به این صورت باقی بماند و به سادگی از کنار قضایا عبور می کنند. 🔹ما همانطور که معتقد به تقویت نظام و مسئولین نظام هستیم، معتقدیم باید به مشکلات مردم هم توجه جدی داشته باشیم. ▫️ برخی می خواهند مسألۀ حجاب را به ابتذال بکشانند. کار به جایی رسیده که به بی حجابی افتخار می کنند و در میان جمعیت ظاهر می شوند. 🔹مردم در مقابل مشکلات تحمل و حوصله دارند، اما باید به وفا و حوصله مردم توجه شود. مسئولین این مسائل و مشکلات را جدی بشمارند و به گرفتاری های مردم رسیدگی کنند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻پيامبر صلى ‌الله ‌عليه‌ و ‌آله :اَقْرَبُ ما يَكونُ الْعَبْدُ مِنْ رَبِّهِ وَ هُوَ ساجِدٌ فَاَكْثِرُوا الدُّعاءَ نزديك‌ترين حالتِ بنده به پروردگارش زمانى است كه در سجده است. پس در اينحالت ، بسيار دعا كنيد. 📚صحيح مسلم ، ج ۱، ص ۳۵۰، ح ۲۱۵ 🔻چرا هر روز بگوییم »اهدنا الصراط المستقیم 🇮🇷 رهبر معظم انقلاب‌ ♦️ اینکه در هر نماز ما می‌ گوییم - اهدنا الصراط المستقیم »برای چیست - خب یک بار گفتید - تمام شد دیگر »یک دعاست - یک بار از خدا بخواهیم »که خدایا راه درست را به ما نشان بده... »دیگر - هر روز گفتنش برای چیست »من گمان می‌ کنم »هر روز گفتن و در هر نمازی - اقلا دو بار تکرار این دعا »به‌ خاطر این است »که دائما راههایی وجود دارد »که اگر انسان اشتباه کند »ممکن است - برود در خط - مغضوب علیهم »و - ضالین - و اگر چنانچه درست بفهمد »در خط - انعمت علیهم - وارد خواهد شد »خط پیامبران - خط صالحان و خط صدیقان - خط شهیدان »اینها کسانی هستند که نعمت خدا را نگه داشتند »نعمت خدا را باید نگه دارید - پرورش دهید »کامل کنید - و نقایصش را برطرف سازید »این است - که در هر نماز تکرار می‌ شود »که ما غفلت از این نکنیم »شناخت راه و هدایت - الی‌ الله - اساس قضیه است »در سوره‌ ی حمد می‌ گوید که این شاخص را پیدا کن - و دنبال آن برو...... 📚 از کتاب تفسیر سوره‌ ی حمد »رهبر معظم انقلاب اسلامی - صفحات 133 و 134 ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
33.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سخنرانی انتقادی حجت‌الاسلام دارستانی در نقد مدیریت اقتصادی کشور 🔻پ ن: آیا ایشان در زمان دولت قبلی هم همینطور انتقاد می‌کردند؟ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیانات روشنگرانه استاد عالی در حسینیه امام خمینی(ره) در نقد پروژه 🔹در این سخنرانی، بخشی از محتوای سست کتاب مورد نقد علنی قرار گرفت. ✍روزنه 🔻رفقای گرمابه و گلستان زائری به شدت از این سخنان برآشفته شده‌اند و به جوسازی علیه استاد عالی مشغول‌اند! ▫️رصد این گفت‌و‌شنودها در بازشناسی شبکه حامیان پروژه حجاب‌ستیزی در تهران و قم، بسیار راهگشاست! 🔻عجیب آنکه برخی از همین حجاب‌ستیزان، همیشه و همچنان از مواهب حاکمیتی (از قبیل پست و و....) برخوردارند بلکه شوند! ▫️این نحو تلقی غلط از جذب (تلف کردن سرمایه‌های مادی و معنوی بیت المال به پای تکمیل کنندگان پازل دشمن داخلی=خواه دانسته یا نادانسته با پروژه دشمن همراه شده باشند) نه تنها به جذب نمی‌انجامد، بلکه هر روز این جماعت بلندآوازه و میان‌تهی را خواهد کرد! نمونه اگر بخواهید، فراوان است؛ از همین و و گرفته تا و نقویان و دیگران! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: @rozaneebefarda ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻به آدم‌ خوبِ بی‌عرضه یا بدِ اختلاسی مسئولیت ندهید 🔻آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با رئیس مجلس: 🔹دو چیز مملکت را نگه می‌دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولان باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود. 🔹نباید مسئولیت اجرایی را به آدمهای خوبِ بی عرضه و یا بدِ اختلاسی داد، حضرت امیر علیه السلام، کمیل را مسئول منطقه‌ای کرد، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه‌ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! 🔹داشتن رهبر خوب، یک طرف قضیه است، ما بالاتر از امیرالمومنین(ع) که نداریم، اگر مدیران و کارگزاران با عُرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است! 🔹اگر ضعف در مدیریت داشته باشیم خداوند نظر خود را از ما بر می گرداند، امیرالمومنین علیه السلام می فرماید «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد، نتواند خود را اداره کند و نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند! ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
آیت الله سبحانی به قالیباف : الان مدتهاست که به مردم وعده حل مشکلات را می دهید اما این وعده هنوز محقق نشده است و اگر هم محقق شده، کمتر محقق شده است. قوه مقننه به دنبال قوه مجریه دنبال کار را بگیرد و این گره ها را بگشاید تا دشمن شاد نباشیم. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام صادق علیه‌السلام میفرماید:‌ اَلنَّـوْمُ راحَةٌ لِلْجَـسَدِ وَ النُّـطْقُ راحَةٌ لِلرُّوحِ وَ السُّكُوتُ راحةٌ لِلْعَقْل؛ امام صادق علیه السلام: خواب، آرام بخش جسم است، سخن گفتن آسايش روح است و سكوت، سبب راحتى عقل است. من لا يحضره الفقيه: ج 4، ص 402 🔻امام خامنه ای حفظه الله من... با ناامید شدن بشدّت مخالفم...؛ در مقابل مشکلات اگر بنا بود ناامید بشویم، آن نسلهای قبل از شما اصلاً حرکتشان متوقّف میشد و ما امروز باز در همان دوران طاغوت و انجماد و عقب‌ماندگیِ وابستگی و فساد بودیم. ناامید نباید شد؛ هیچ چیزی برای شمای جوان موجب ناامیدی نباید بشود. این کشور هم همان کشوری است که از یک وضع بشدّت تأسّف‌بار به اینجا رسیده که شمای جوان... میتوانید نخبه بشوید، میتوانید به قول خودتان برچسب نخبگی به خودتان بزنید!... کشور به اینجا رسیده؛ این را قدر بدانید. و ناامیدی سمّ است؛ این را بدانید. هیچ بهانه‌ای مجوّز ناامیدی نمیشود. ۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻تأمّل دربارۀ آخرین سخنرانیِ سیاسی علامه مصباح-۱ اشکال مشترک در میان کارگزاران دولت‌ها 🖊 مهدی جمشیدی ۱. آیت‌الله مصباح این پرسش را مطرح می‌کند که آیا همۀ کارهایی که در طول گام اوّل انقلاب به عنوان کلّی «نظام»، نه به عنوان «یک شخص» یا «یک گروه خاص»، انجام شده‌اند، درست و در مسیر صحیح بوده‌اند، یا «اشتباهات جدّی» وجود داشته که هرچه زودتر جلوی آنها گرفته شود، به نفع نظام است؟ آن‌گاه، ادامه می‌دهد که آیا در طول این چهل سال، «یک اشکال مشترک در میان مسئولانِ نظام» وجود داشته است که اغلب، گرفتار درصدی از آن بوده‌اند؟(پایگاه اطّلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح، ارزیابی گام اوّل و برنامه‌ریزی برای گام دوّم، ۱۳۹۹/۴/۱). در اینجا، نگاه ایشان به تاریخ چهل‌سالۀ پشت سر نهاده‌شده، «انتقادی» و «آسیب‌شناسانه» است و ایشان می‌خواهد کاستی‌ها و لغزش‌ها را بیابد و بشناساند، اما نه از زاویۀ غیرانقلابی و سکولار، بلکه از چشم‌اندازی همسو و مؤمنانه. تمرکز وی در این‌ باره، بر روی «سیاست‌ها»یی است که در پیش گرفته شدند و روشن است که این سیاست‌ها، برخاسته از تصمیم‌گیریِ «کارگزاران در دولت‌های مختلف» بوده‌اند. از بیان ایشان به‌آسانی می‌توان فهمید که احتمال مطرح‌شده، نه یک حدس ذهنیِ خیالی، بلکه یک دغدغۀ متّکی به پاره‌ای «شواهد» و «واقعیّت‌ها» است. از این جهت است که ایشان تعبیر «اشتباه‌های جدّی» را به‌کار می‌برد و نسبت به پیامدهای آن هشدار می‌دهد. نکتۀ دیگر این است که وی از وجود «خطای مشترک» یاد می‌کند؛ یعنی بر این باور است که گویا در میان همۀ مدیران و کارگزاران عالی در دوره‌های مختلف حاکمیّتی، یک «انحراف تکرارشونده» و «لغزش مشابه» وجود داشته است که باید بر آن، انگشت تأکید نهاد و آن را شناخت. ۲. در مقام پاسخ به این پرسش، آیت‌الله مصباح به سراغ صورت و غایت نخستین انقلاب می‌رود و از امام خمینی نام می‌برد و می‌گوید تکيه‌کلام ایشان از روز اوّل تا روزهای آخر حیات‌شان «اسلام» بود؛ چنان‌که اگر پیشرفتی حاصل می‌شد مي‌گفتند از «اسلام» است و اگر ضعفی بود می‌گفتند ما وظیفۀ اسلامی‌مان را درست انجام ندادیم. بنابراین، امام فقط به دنبال «عمل به اسلام» بود(همان). ایشان می‌خواهد برای داوری دربارۀ وضع موجود و اثبات آن لغزش مشترک، معیار و مقیاسی به دست بدهد که در چهارچوب آن، این رویکردها را باید خطا قلمداد کرد. در اینجاست که به سراغ امام خمینی می‌رود و تفکّر ایشان را به صحنه می‌آورد و تأکید می‌کند که در تفکّر امام خمینی، همۀ امور به «اسلام» ارجاع داده می‌شد و تمام دغدغه‌ها و حسّاسیّت‌های ایشان به اسلام بازمی‌گشت؛ چنان‌که اساس و غایت انقلاب اسلامی نیز بر اسلام استوار بود. هدف امام خمینی از مبارزه و نهضت و انقلاب و نظام، حاکمیّتِ اجتماعیِ اسلام بود؛ یعنی تحقّق ارزش‌های اجتماعی در عرصۀ عینی و اجتماعی و نهادیِ زندگی. اگر این‌چنین است – که البتّه است – باید گفت هرگونه فاصله‌گیری از این اصل بنیادین، یک انحراف راهبردی و ویران‌گر است. ۳. سپس آیت‌الله مصباح، به شواهد و نمونه‌های عینی اشاره می‌کند و می‌گوید احتمال می‌دهم در کلمات بعضی از «مسئولان رده بالا»، این بود که اگر «تحقّقِ اجتماعیِ اسلام»، ناسازگار با «شرایط روز» است؛ یا باید «اهداف مادّیِ انقلاب» را پیش برد و یا باید «احکام اسلام» را به هر قیمتی اجرا کرد؛ درحالی‌که ما حاضر نیستیم به احکام اسلام به هر قیمتی عمل کنیم. ظن قوّی من این است که بعضی از مسئولانی که «عالی‌ترین مقام اجرایی» را به عهده داشتند و شاید «لباس روحانیّت» هم به تن داشتند به اين مطلب تصریح کردند. البتّه شاید کسان دیگری هم بودند كه همین‌طور فکر می‌کردند، ولی به‌صلاح‌شان نمی‌دانستند كه بگویند. همچنین ممکن است دربارۀ ولایت فقیه، این اشکال مطرح شود که چرا ما باید تابع حرف شخصی باشیم که چندی بیش از ما در حوزه درس خوانده است؟ شاید بعضی‌ها گفته باشند که ما فلان کسی را که فلان مقام ارشدی دارد، بر سر کار آوردیم، و ما اولی به ولایت هستیم. اگر این احتمال درست باشد، پس مسئولان در معرض این خطر هستند که اصلِ «بینش اسلامی»‌شان دربارۀ این نظام را تصحیح نکردند. از همان اوائل، «انحراف‌هایی در مسیر نظام» شکل گرفت، که گاهی شدّت پیدا کرد و گاهی ضعف، و شاید اکنون نیز همان‌طور باشد(همان). 🖇 به بهانۀ خطبۀ انتقادیِ حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها- نسبت به سکولاریسمِ رسمی در دورۀ حاکمیّتِ پساپیامبر. @sedgh_mahdijamshidi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻تأمّل دربارۀ آخرین سخنرانیِ سیاسی علامه مصباح-۲ غلبۀ دلخواه‌ها و سقوط کارگزاران 🖊 مهدی جمشیدی ۴. در این لایه از بحث، ایشان می‌کوشد مسألۀ خویش را «اثبات» کند و نشان دهد که پاره‌ای از کارگزاران عالی در دوره‌های گوناگون، از اصل یادشده عبور کردند و اسلام را به عنوان «نقطۀ مرکزیِ انقلاب»، به حاشیه راندند. از جمله استدلال‌هایی که اینان برای توجیه سیاست خویش مطرح کردند، این بود که در جهان جدید که مناسبات و معادلات نوپدید و اجتناب‌ناپذیری بر آن حاکم شده است، نمی‌توان اسلام را آن‌گونه که در کتاب و سنّت بیان شده است اجرا کرد، بلکه باید یا اسلام را به «عرصۀ شخصی و فردی»، محدود ساخت و از «تجربه‌های انسان‌ساختۀ غربی» بهره گرفت، یا دست‌کم باید به «تلفیقی از اسلام و نسخه‌های غربی» دست یافت و به این واسطه، از امتناع‌ها و بن‌بست‌ها رهایی یافت. و اگر مقاومت کنیم بر طلبِ «آرمان‌های اسلامی» پافشاری کنیم، به یک «حکومت ایدئولوژیک» تبدیل خواهیم شد که قادر به فراهم‌آوردنِ حاجات معیشتی و اقتصادیِ جامعۀ خویش نیست و مردم را از این لحاظ در سختی و تنگنا قرار می‎‌دهد تا خطوطِ قرمزِ ایدئولوژیکش، درنوردیده نشوند و این یعنی ترجیح «ایدئولوژی/ آرمان/ ارزش/ اسلام» بر «معیشت/ زندگی/ رفاه/ آسودگی». در این جهانِ جهانی‌شده که غرب متجدّد بر آن مسلّط است، ما چاره‌ای جز انتخاب یکی از این دو نداریم و نمی‌توانیم هر دو را در کنار یکدیگر و همزمان بخواهیم؛ چنان‌که تاکنون نیز دست به این انتخاب قهری و جبری زده‌ایم و «ایدئولوژیِ انقلابی» را بر «معیشت مردم» ترجیح داده‌ایم و دنیا را برابر خویش نشانده‌ایم و به جای «ارتباط/ تعامل/ هم‌افزایی/ همکاری»، «قهر/ تضاد/ ماجراجویی/ تنش» را رقم زده‌ایم. دورۀ «انقلابی‌گری» به سر آمده و باید به عنوان «نظام» در جهان حضور داشت و بازی کرد و «منافع ملّی» را تأمین نمود و به‌جای «آرمان»، بر «واقعیّت» تکیه کرد. این تصویرسازی‌ها و برداشت‌ها بدان معنی است که ذهن و اندیشۀ برخی از عالی‌ترین مقامات در نظام جمهوری اسلامی، هیچ تناسبی با تفکّرِ امام خمینی نداشته، بلکه در مقابل آن قرار داشته است و اینان در مسیر «استحالۀ ارزش‌های انقلابی» و «تبدیل انقلاب به نظام»، حرکت و سیاست‌گذاری کرده‌اند. ۵. مسألۀ دیگری که آیت‌الله مصباح به آن اشاره می‌کند این است که آيا اين امر، فقط یک «اختلاف ذهنی/ علمی/ نظری» است که در آن، یکی می‌گوید ولایت فقیه درست است و یکی می‌گوید نه؛ یکی می‌گوید احکام اسلام، دائمی است و یکی می‌گوید نه؟ باز به عنوان احتمال، باید گفت مسئله، بیش از این است و یک عامل دیگری هم در میان هست که بیشتر در عمل مؤثّر است و آن «دلخواه» است؛ هر کسی خواسته‌ها و آرزوهایی دارد. اگر کسانی عمیق باشند، شاید متوجّه شوند که اصیل‌ترین و اساسی‌ترین عامل محرّک در رفتار فلان فرد، «حبّ ریاست» است. پس اگر مسئولان در جاهایی انحرافاتی پیدا کردند، فقط به‌خاطر اشتباه در فهم ذهنی و قضاوت علمی نبوده است؛ چنان‌که گاه حتّی به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقام، از ولایت فقیه هم طرفداری می‌کردند(همان). نمی‌توان این رویکرد سکولاریستی را به «تفاوت در فهم مسائل» فروکاهید و تنها آن را به ریشۀ معرفتی ارجاع داد و تصوّر نمود که این خطاهای راهبردی، از لغزش‌های ذهنی و علمی برخاسته‌اند، بلکه واقعیّت است که «منافع/ مطامع/ خواسته‌های شخصی»، آنها را ایجاد یا تقویّت کرده‌اند و کارگزاران را به سوی عبور از ایدئولوژیِ انقلابی سوق داده‌اند. پس اینان می‌دانستند که رویکردشان با نسخۀ آغازین انقلاب و طرحی که امام خمینی برای شدن‌های تکاملیِ انقلاب درافکنده بود، تعارض و تضاد داشت، اما بااین‌حال، چون در پی تمنیّاتِ شخصیِ خویش بودند، چنین رویّه‌ای را در پیش گرفتند و بر ارزش‌های انقلابی تاختند. در چنین تحلیل‌هایی، نباید همه‌چیز به پهنۀ «دلیل» ارجاع داد و از «علّت»، غفلت کرد؛ این عناصر به صحنه پا می‌نهند که عقلانیّت انقلابی را به حاشیه سوق می‌دهند و «نگرش‌ها» و «بینش‌ها» را بر اساس اقتضاهای خویش، بازسازی می‌کنند. این مقوله‌ها، «بیان/ اظهار/ گفته» و حتّی گاه، «دیده/ حس/ آشکار» نمی‌شوند، اما بسیار مؤثّر و مولّد هستند و می‌توانند «چرخش‌ها/ ریزش‌ها/ لغزش‌ها» را در سطوحِ بالای نظام جمهوری اسلامی، توضیح دهند. فهمِ راستین و عمیق از آنچه که در بر انقلاب گذشته و اتّفاق‌های ناخوشایندی که در طول دهه‌های گذشته رخ داده‌اند، در درون همین رهیافت، ممکن و میسّر است. 🖇 به بهانۀ خطبۀ انتقادیِ حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها- نسبت به سکولاریسمِ رسمی در دورۀ حاکمیّتِ پساپیامبر. @sedgh_mahdijamshidi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
بیداری طلاب
🎥بیانات روشنگرانه استاد عالی در حسینیه امام خمینی(ره) در نقد پروژه #حجاب‌ستیزی 🔹در این سخنرانی، بخش
♨️نویسنده کتاب حجاب‌بی‌حجاب در دولت انقلابی پست گرفت! 🔻از اندیشگاه فرهنگی زائری چه چیزی قرار است بیرون بیاید؟! 🔻رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، در حکمی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری را به عنوان رئیس اندیشگاه فرهنگی این سازمان منصوب کرد. متن این حکم به شرح زیر است: «برادر گرامی حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمدرضا زائری با سلام با عنایت به ، و جناب عالی در حوزه علم و پژوهش، به موجب این حکم به عنوان «رئیس اندیشگاه فرهنگی» سازمان اسناد و کتابخانه ملّی منصوب می‌شوید. امید است در دوره مسئولیت جنابعالی اندیشگاه فرهنگی پویا و هدفمند با تولید فکر و اندیشه در سپهر معرفتی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرین باشد. از درگاه خداوند منان توفیقات روزافزونتان را مسئلت دارم.» ✍حاشیه روزنه نقویان هم در سال‌های سیاه‌نمایی علیه نظام و رهبری، همواره برخوردار بوده است؛ نمونه‌ اخیرش مسئولیت امور فرهنگی کمیته المپیک ایران! @rozaneebefarda ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻محمدرضا زائری از روحانیونی که کنشگری او نوعا حمله به نظام است و در فتنه ها هم مثل فتنه اخیر هیچ دفاعی از نظام انجام نمیدهد ولی مجوز موسسه میگیرد و با سید حسن نصرالله مصاحبه حضوری میکند، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در دوران روحانی میشود، در کاروان صلح سوریه به عنوان نفرات اصلی ایفای نقش میکند و از صدا و سیما کمال استفاده را میکند و نهایتا در دولت رئیسی هم در خرداد ۱۴۰۱ به ریاست اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منصوب میشود. 📌 قطعا روحانی موفق در جمهوری اسلامی آقای زائری است و الگوی خوبی برای همه طلبه ها است که با تحصیلات متوسط حوزه و با لگد زدن به نظام هم فالور بگیرد و محبوب اونوری ها باشد هم مسئولیت های بالایی بگیرد و از سفره انقلاب ارتزاق کند. 📌 تا وقتی روحانی موفق چنین اشخاصی هستند و این رویه درست نشود و فرهنگ ما از دست چنین افرادی رها نشود منتظر اتفاق خوبی در عرصه فرهنگی نباشید. یاعلی... 📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️ @sheikh_farhad_fathi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥رسایی: مصوبه شورای عالی امنیت ملی‌ است که با علی دایی برخورد نشود حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی: 🔹علی دایی که خانواده‌اش می‌خواست برای کریسمس از کشور خارج شوند حدود یک ماه و نیم پیش در قصه‌ی اردبیل دوبار در صفحه‌اش پست گذاشت درباره‌ی یک دختر سرزمین ما که کشته شده است. 🔹خانواده‌ی آن مرحومه گفتند آقای دایی شما اسطوره‌ی شهر ما هستی ولی این دختر خودکشی کرده است. اورژانس و مدرسه و آشنایان هم شهادت دادند اما کسی با آقای دایی برخورد نکرده است. مصوبه شورای عالی امنیت ملی شده است که با اینها برخورد نشود. @rasaee ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh