eitaa logo
بیداری طلاب
61.4هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ضرورت اصلاح نگاه شکسته سید جواد طباطبایی در ترسیم اندیشه های سید جمال الدین اسد آبادی ✍ به قلم: مهدی زندی 🔹به مناسبت مرگ دکتر سید جواد طباطبایی، برخی از فعالان مجازی به بحث درباره نظرات او بویژه نقد نظریه ایرانشهری وی پرداخته اند. مهمترین اشکالات طباطبایی به نفی اندیشه اسلام سیاسی یا همان فقه سیاسی برگشت دارد؛ اما به نظر می رسد اشکالات وی بسیار فراتر از این باشد. 🔻مدخل سید جمال‌الدین اسد آبادی در دائره المعارف بزرگ اسلامی را وی نوشته است. با بررسی این نوشته به نکات جالبی می رسیم. 🔹با مروری در آرای وی، شاید کسی باور نکند که مدخل «سید جمال الدین اسد ابادی» از سردمداران جنبش اصلاحی - سیاسی را در دائره المعارف او طباطبایی نوشته باشد. در حقیقت کسی این متن را نوشته است که هیچ علقه فکری بین او و سیدجمال وجود ندارد. سید جواد طباطبایی شخصیتی «مرزگرا و ناسیونال» داشت؛ ولی سید جمال اندیشه ای «بی مرز» دارد که حتی ملیت وی امروزه مورد نزاع است. 🔸سید جواد تمام تلاشش را می کرد که  مرزهای باستانی ایران را به نوعی به هم بدوزد؛ ولی سید جمال مرزهای عقیده را محترم می دانست و سعی داشت مفهوم امت اسلامی را تعین بخشد. [مرزی که تقریبا همه مکاتب قبول دارند. حتی سکولار ها هم مرزهای عقیدتی را قبول دارند و برای خودشان محترم می شمارند.] وطن سید جمال «دارالاسلام» بود ولی وطن سید طباطبایی «خاک اهورایی» بود که او محدوده آن را نیز تعیین شده در بستر تاریخ و با صدها اشکال می دانست.   🔹عجیب نسیت که به اعتقاد استاد حسن انصاری «وی آدمی است که هیچ ارتباطی به سید جمال ندارد، طبیعی است که در نوشته هایش و از جمله در همین مدخل او را تحقیر کند. اما فراتر از بحث صلاحیت و یا عدم صلاحیت آقای طباطبایی در تألیف این مقاله نکته اینجاست که در این مقاله جز یکی دو اثر سید جمال به بسیاری از نوشته های دیگر او توجهی نکرده است». 🔸خواننده محترم می داند که سید جمال یکی از بزرگان عرفان و فلسفه است و شاگردان وی که از قضاء آثار مهم فلسفی دارند؛ مانند محمد عبده، همه تعالیم خود را از سید جمال داشته اند و اهمیت آثار وی هر روز در غرب بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. اما آقای دکتر طباطبایی در اشاراتش به سید جمال اعتباری علمی و فلسفی برای وی قائل نیست. او سید جمال را در مشروطه بی تأثیر می داند و حتی شاخت وی از غرب را به سخره می گیرد. 🔹سید جواد طباطبایی حتی اندیشه اصلاح دینی که سید جمال از پیشتازان آن است را به سخره گرفته است. او اندیشه های سید جمال را درست ترسیم نکرده است و تقریری مشوش از وی در مهمترین اثر منتشره در نظام مقدس جمهوری اسلامی (دائره المعارف بزرگ اسلامی) ارائه کرده است. خذ و اغتنم. ✍ پانوشت: ظاهرا از همان سالها سید طباطبایی با اندیشه سیاسی اسلام به شدت زاویه داشته است. چه خوب خواهد شد که این مدخل مهم، توسط منتقدان نقد و بازنویسی شود. https://www.cgie.org.ir/fa/article/223408/%D8%AC%D9%85%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️به‌مناسبت سالروز دیدار نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب در ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
💠 پذیرش پایه اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ 🔴مقطع سیکل 🔰 حوزه عملیه آیت الله حق شناس ره (امین الدوله - فیلسوف الدوله) 📆 آخرین مهلت پذیرش بازه اول: ۲۷ اسفند 🌟 مراحل پذیرش ✅ ۱- ثبت نام تلفنی ۰۲۱۵۵۶۲۳۹۷۵ ساعت ۸ الی ۱۲ (روزهای غیر تعطیل) ✅ ۲- ثبت نام در سایت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و انتخاب اولویت‌های مدارس ✅ ۳- مراجعه حضوری، تکمیل فرم‌ها و مدارک و آشنایی اجمالی (اعلام متعاقب زمان آن) ✅ ۴- مصاحبه تفصیلی ✅ ۵- دوره آزمایشی (میثاق، اختبار و تثبیت) ✅ ۶- امتحان از دوره ✅ ۷- اردوی خارج تهران @hhaghshenas
🌀وَنُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّهٌ و ياري ام براي شما آماده، 🔰 اطلاعیه پذیرش پایه اول 🔴مقطع متوسطه دوم و دیپلم ⚪️ حوزه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) 🔴 سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ 🔵 جهت تربیت طلبه آرمانی انقلاب اسلامی 📞 09357523604 🆔 @hmojtahedi_ir
🔻امام مجتبى عليه السلام: لَوْ جَعـَلْتُ الدُنْيا كُلَّها لُقْمـَةً واحِدَةً لَقَمْتُها مَنْ يَعْبُدُ اللّه َ خالِصا لَرَأَيْتُ أَنّى مُقـَصِّرٌ فِى حَقِّهِ، وَلَوْ مَنَعْتُ الكافِرَ مِنْها حَتّى يَمُوتَ جُوعا وَعَطَشا ثُمَّ أَذَقْتُهُ شَرْبَةً مِنَ الماءِ لَرَأَيْتُ أَنّى قَدْ أَسْرَفْتُ ❇️اگر همه دنيا را تبديل به يك لقمه غذا كنم و به انسانى كه خدا را از روى خلوص عبادت میكند بخورانم، درباره او كوتاهى كرده و خودم را مقصّر می‌دانم و چنانچه فرد كافرى را گرسنگى دهم تا به آن اندازه كه جانش از شدّت گرسنگى و تشنگى به لب برسد، آنگاه مقدارى كمى آب به او بدهم، خود را نسبت به او اسراف كار می‌پندارم. 📚مجموعه ورام، ص ۳۵۰ 🔻آقای مسئول، با شما هستند❗️ 🔻مقام معظم رهبری: 🔹وقتی محیط زیست جسمانی آلوده می شود، همه احساس خطر می کنند و هشدار می دهند - مثلا می گویند آلاینده های هوای تهران یا فلان شهر دیگر این قدر زیاد شد - البته این آلاینده ها مضر است و تنفس مردم در این فضا به زیان جسم آنها، ریه، خون و اعصاب آنها تمام می شود. 🔹 این درست؛ اما محیط زیست فرهنگی چه؟ آیا محیط زیست فرهنگی اهمیت ندارد؟ جوان مسلمان در محیطی رشد کند که در آن، انواع و اقسام تحریک به شهوت، تحریک به فساد، تشویق به بیکارگی و بی عاری، تشویق به اعتیاد و گرفتاریهای گوناگون، تشویق به وابستگی سیاسی و فرهنگی به بیگانگان موج بزند و در این فضای فرهنگی معلق باشد؛ 🔹آیا این برای کسی که در فضای فرهنگی کشور تنفس می کند، مضر نیست؟! 📆۷۹/۱۰/۱۹ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در گردهمایی بزرگ ائمه‌جمعه، علما و روحانیون استان گیلان: در مقابل جوانان باید با حوصله صحبت کرد، حزب الهی‌ها از تخریب‌های فضای مجازی نترسند. جهادتبیین نیازمند شجاعت است؛ کسی که موضعش با ولایت باشد، او را مورد هتاکی قرار می‌دهند تا از میدان کنار بکشد. 📌با تمام احترام برای ایشان، پس از سخنان رهبر انقلاب و بیانات صریح ایشان به توقع داشتیم اقای خاتمی بزرگوار، به میان جوانان دانشگاهی بروند و شبهات ذهنی آنان را حل و فصل نمایند! وگرنه طلاب جوان هم به بزرگترها نگاه می‌کنند! خدا رحمت کند علامه بزرگوار که با کتاب و عمل جهادی پیشگام‌حل شبهات جوانان بود. @HozeTwit ✍حضرت آقا شما خودتان بین طلاب بیایید و با حوصله صحبت کنید، از وقتی در شورای عالی حوزه هستید چند نشست با طلاب داشته اید. نگویید من هر روز فیضیه درس دارم و در دسترس طلاب هستم. رهبر معظم انقلاب که رهبر مملکت هستند، با طیفهای مختلف نشست خصوصی و عمومی دارند. ما که هنوز سایه شما را در یک نشست مستقیم با طلاب ندیده ایم منتظر عمل به نصایح خودتان هستیم. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️هزینه فائده، ملاک ورود و عدم ورود 🔻دادستانی کل، ممنوعیت ورود برخی خودروها به کیش را نقض حقوق عامه دانسته و به موضوع ورود کرده اما آلودگی فرهنگی جامعه که امنیت اخلاقی میلیونها خانواده را نقض کرده، جزء حقوق عامه نمی‌داند! چرا؟ 🔹چون ورود در موضوع اول هیچ مخالفتی به دنبال ندارد اما ورود در موضوع دوم، مستلزم مخالفت اقلیت انگشت شماری است که خواستار برهنگی و عریانی هستند! 🔹متاسفانه کمتر کسی زیر بار هزینه دادن در راه دین خدا می‌رود. خداقوت جناب دادستان! 🔺حمید رسایی @rasaee ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام حسن عليه السلام: ✍لاتُعاجِلِ الذَّنبَ بِالعُقُوبَةِ واجْعَلْ بَينَهُما لِلاِعتِذارِ طَريقا در مجازات خطا كار شتاب مكن و ميان خطا ومجازات، راهى براى عذرخواهى قرار ده. 📚بحار الأنوار ، ج ۷۸ ، ص ۱۱۳ 🧕حجاب؛امنیت بخش زن ومرد ♦️حجاب، یکی از وسایل امنیت است. با حجاب زن مسلمان،هم خود زن امنیت پیدا می کند و هم مردان مسلمان امنیت پیدا می کنند. 🔶 آنجایی که حجاب را از زنان دور می کنند، آنجایی که زن را به عریانی و برهنگی نزدیک می کنند، در درجه اول امنیت از خود زن و در درجه بعد از مردان و جوانان گرفته خواهد شد. 🔷 برای اینکه محیط سالم و دارای امنیت باشد و زن بتواند کار خود را در جامعه انجام دهد، مرد هم بتواند مسئولیت های خود را انجام بدهد، اسلام حجاب را معین کرده است، که این حجاب یکی از احکام برجسته اسلام است. 🎙سخنرانی آیت الله خامنه ای. ۱۳۷۵/۱۲/۲۰ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
انتشار نامه پاپ فرانسیس به حضرت آیت‌الله سیستانی ✔️واتيكان این نامه را سه‌شنبه گذشته، بوسيله کاردینال میگل آنخل آیوسو گیسوت رئیس دایره گفتگوی ادیان واتیکان به دفتر آیت‌الله سیستانی تقدیم کرد. 🔻پاپ در این نامه نوشته است: برادر گرامی با سلام و درود فراوان موجب خوشحالی است که فرصت را غنیمت شمرده تا بار دیگر شما را پس از گذشت دوسال از دیدارمان در نجف که برایم مفید بود، خطاب قرار دهم؛ دیداری که نقطه عطفی در مسیر گفتگوی بین اديان و تفاهم بین ملت ها بود. گفتگوی برادرانه و مشارکت معنوی شما در موضوعات والایی نظیر همبستگی، صلح و دفاع از مستضعفین و همچنین پایبندی شما به نفع کسانی که مورد ظلم قرار گرفتند و پاسداری شما از حریم مقدس زندگی و اهمیت وحدت مردم عراق را به خاطر می‌آورم و قدردانی می‌کنم. همانطور که تاریخ مدرن عراق نیز به ما می‌آموزد، همکاری و دوستی بین مومنان در ادیان مختلف نه فقط برای توسعه احترام متقابل، بلکه بیش از هرچیزی در همبستگى و هماهنگی که به سود بشریت کمک می‌کند، امری ضروری است. برادر عزیز، هر دو متقاعد شده‌ایم که احترام به کرامت و حقوق هر فرد و گروهی به ویژه آزادی مذهب، اندیشه و بیان، منبع اطمینان فرد و جامعه و همبستگى و هماهنگی بین ملت‌ها است؛ بنابراین ما نیز به عنوان رهبران دینی باید مسئولین جامعه مدنی را به تلاش و تقویت فرهنگ مبتنی بر عدالت و صلح و تقویت اقدامات سیاسی که از حقوق اساسی همه صیانت می‌کند، تشويق کنیم. در واقع موضوعی ضروری است که خانواده بشری بار دیگر معنای برادری و استقبال متبادل را به عنوان پاسخی عملی به چالش‌های امروزی کشف کند؛ بنابراین، مردان و زنان ادیان گوناگون که یک پارچه و متفق القول به سمت خداوند گام برمی‌دارند، به همگرایی در فضای وسیع ارزش‌های مشترک معنوی و انسانی و اجتماعی و سرمایه گذاری آن، در  راستای گسترش اخلاق و فضایل والایی که ادیان به آن فرا می‌خوانند، دعوت می‌شوند. آرزو می‌کنم که ما مسیحیان و مسلمانان با هم بتوانیم همواره شاهد حقیقت، عشق و امید در جهانی باشیم که با کشمکش‌های فراوان شناخته می‌شود و به شفقت و بهبودی نیاز دارد. از درگاه خداوند متعال برای حضرتعالی و جامعه شما و عراق عزیز دعا می‌کنم. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️سوم فروردین اول رمضان خواهد بود 🔻عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری: روز پنج شنبه سوم فروردین اولین روز ماه مبارک رمضان در ایران و دیگر کشورهای منطقه خواهد بود. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻تاکید بر تبعیت از حکم مقام معظم رهبری توسط علمای اهل سنت استان گلستان 🔻در نشست تخصصی استهلال که ائمه جمعه و جمعی از علمای اهل سنت استان گلستان حضور داشتند، ✅همگی بر تبعیت از حکم حاکم خصوصا در مسأله رویت هلال ماه مبارک رمضان و شوال تاکید نمودند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️درباره حجاب و بی حجاب این روزها... 1⃣ درباره حجاب ۲سؤال برای این روزها قابل طرح است؛ سؤال اول این است که چرا کشف حجاب داریم؟ اما سؤال دوم این است که چرا کشف حجاب نداریم؟ توضیح می‌دهم: 🔶 تمرکز این متن برخلاف تصور رایج روی کشف حجاب نیست، بلکه روی حفظ حجاب است. سؤال ساده است. این روزها که از عدلیه و نظمیه خبری نیست، چرا مردم کشف حجاب نمی‌کنند؟ 🔶 مطابق نظرسنجی همشهری ۷۹درصد پاسخ‌دهنده‌ها معتقدند حتی اگر الزام قانونی هم نباشد، باز هم حجاب‌شان را برنمی‌دارند. ۷درصد هم پاسخ ندادند و اظهار تردید کردند. 2⃣ مردم ما متدین‌ هستند. جامعه ما ایمانی است. بانوان ما در هر سطحی از حجاب آن ‌را حجاب می‌دانند؛ ولو در مصداق اشتباه کنند. به سخن ساده‌تر فردی با حجاب عرفی هم خود را با حجاب می‌داند و حاضر نیست مقابل خدا و دین او، صف بکشد. 🔸ضدانقلاب جاهل تصور می‌کرد شل‌حجابی در ایران یعنی تقابل با نظام؛ تقابل با دین. از این جهت تصور کردند اگر الزام حجاب برداشته شود، مردم یکباره کشف حجاب می‌کنند؛ حال آنکه حجاب در ایران امری فطری و از سر حیا و عفاف است. بدحجابی به‌معنای متعارف نیز از سر سبک زندگی غربی است؛ نه خدای ناکرده فرهنگ بی‌حیایی و بی‌عفتی. 🔸از همین رو پروژه ضدانقلاب شکست خورد، تا آنجا که یک روز به‌خود آمدند و متوجه شدند که همین بدحجاب‌ها مقابل آنها ایستاده‌اند. 🔸امروز هم برخلاف تصورشان می‌بینند که مردم حجاب‌شان را حفظ کرده‌اند و محلی به اینها نمی‌دهند. تا حالا می‌گفتند مردم حجاب نمی‌خواهند و مدعی رفراندوم بودند و الان متوجه شده‌اند اکثریت مردم خواهان حجاب‌ هستند.با این توضیح، برهنگی و کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است؛ روشن است. 3⃣ تا اینجا مشخص شد جامعه ما عفیف و باحیاست. حالا یک سؤال مطرح است. اگر برداشتن الزام حجاب سهمی در بی‌حجابی ندارد، چرا اصرار داریم قانون حجاب اعمال شود؟ 🔶 پاسخ ساده است. علت این است که ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. فرهنگ به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر از آن صیانت نشود هیچ دلیلی ندارد فردا بهتر از امروز باشد. بنابراین نه اینجا و بلکه هرجای عالم برویم بالاخره یک مرزی برای حجاب قرارداد می‌شود و قانون از آن صیانت می‌کند. اساسا هیچ آدم عاقلی، تأکید می‌شود، هیچ عاقلی اعمال قانون در مسئله حجاب را مطلقا نفی نمی‌کند؛ مگر جریان هوسران و هرزه‌ای که همین‌ها نیز اگر پایش برسد، برای خود و خانواده‌شان نسخه دیگری دارند.اما سؤال اینجاست که حد و مرز الزام قانون کجاست؟ اینجاست که قانون، شرع و عرف را توامان می‌بیند. 4⃣ یک پیشنهاد: 🔶 نظمیه و عدلیه از انفعال خارج شوند. مسئله حجاب مسئله اول ما نیست، اما قرار هم نیست اگر مسئله‌ای اولویت نداشت، مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد. حجاب جزیی از دین است. حکم ضروری حق است. منطقا لازم است در کنار اقدامات فرهنگی و آموزشی،‌ سازوکار تذکر و نهی از منکر قانونی نیز طراحی شود. 🔶 یک راه پیشنهادی این است که ناجا خانم‌های معتقد، باانگیزه و با سعه‌صدر را در شهر مأمور کند تا تذکر دهند. به هیچ ون یا هیچ برخورد فیزیکی نیز نیاز نیست. 🔶 کافی است بانوان پلیس مجهز به دوربین باشند. هرجا برهنگی، هرزگی و کشف حجاب دیدند کافی است تذکر لسانی دهند. اگر اصلاح شد که اغلب می‌شود، هیچ و اگر اصلاح نشد، بعدا متخلف به دستگاه قضایی فراخوانده شود و بدوا تعهد شفاهی داده شده و در مرحله بعد کتبی و در نهایت جریمه شود. 🔶 حد و مرز تذکر را هم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تعیین کند که ناجا از برخوردهای سلیقه‌ای برحذر شود. خلاصه اکثریت مردم ما ایمانی‌اند و اهل دین، معنویت و اخلاق. هیچ جای دنیا آزادی عده‌ای حق تعرض به حقوق اکثریت ندارد؛ این هم استدلال حقوق بشری. استدلال دینی و قانونی‌اش بماند. لطفا آقایان مسئول به حکم مردم‌سالاری یا دمکراسی یا هرچه اسمش را می‌گذارند، قانون را اجرا و از خواست اکثریت صیانت کنند. ✍محسن مهدیان ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻قال رسول الله صلى الله عليه وآله: ✍من عرف الله و عظمه منع فانه من الكلام و بطنه من الطعام و عنا نفسه بالصيام و القيام 👌كسى كه خدا را شناخت و به عظمتش پى برد، دهان خود را از سخن بى مورد، و شكم را از غذاى حرام باز مى دارد، و به استقبال سختى روزه و نماز جهت دريافت پاداش و جلب رضايت حق مى شتابد. 📚سفينة البحار، ج ۲، ص ۱۷۸ 🔹 صحیفه سجادیه، علم‌النفس است رهبر معظم انقلاب: «من به یکایکِ شما عزیزان توصیه می‌کنم تا آن‌جا که می‌توانید، با صحیفه سجادیّه مأنوس شوید. کتاب بسیار عظیمی است. این که گفته‌اند زبور آل محمّد، واقعاً همین طور است؛ پُر از نغمه‌های معنوی است، دعا و درس است؛ هم درس اخلاق است، هم درس علم‌النّفس است، هم درس امور اجتماعی است. آن‌جا ملاحظه کنید: «الّلهم انی اعوذ بک من هیجان الحرص و سورة الغضب ... والحاح الشهوة». یعنی یکی‌یکی این خصوصیات معنوی و اخلاقی و این ریشه‌های فاسدی را که در نفس ما هست، در زبان دعا به ما معرفی می‌کند. شما باید علاج اینها را هم از خدا بخواهید. وقتی که با خدا راز و نیاز می‌کنید، از جمله چیزهایی که می‌خواهید، علاج همین مشکلات درونی و نفسانی است. آن جامعه‌ای که حداقل مجموعه بزرگی از آن با این خصوصیات پرورش پیدا کند، همان جامعه‌ای است که هیچ ترفندی در آن کارگر نخواهد شد.» ۱۳۷۶/۹/۱۳ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️جایگاه روحانیت پس از آشوب‌های اخیر از نظر ضدانقلاب ✍امیرحسین ثابتی 🔻اعلام برائت مورخان و نظریه پردازان مطرح دنیا از شورش هرزه‌ها برای حفظ آبروی علمی خود 🔻دیروز گلدستون، امروز آبراهامیان، فردا؟ چند روز بعد از مصاحبه تاریخی جک گلدستون علیه "شورش زن، زندگی، آزادی" که پرسشهای جدی را نسبت به وقوع انقلاب در ایران مطرح کرد و گفت: "اگر کسی فکر کند همین‌که اعتراض کند و خشمش را نشان بدهد اوضاع دگرگون می‌شود خوش‌باوری است" این بار پرفسور آبراهامیان استاد تاریخ دانشگاه‌های آکسفورد، پرینستون و باروک که کتابهایش جزو کتب مورد علاقه جریان روشنفکری در ایران است آب پاکی را روی دست اپوزیسیون ریخته و ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی پابرجا خواهد ماند، حتی حاضر نشده نام انقلاب را برای ناآرامی های اخیر به کار ببرد و آن را "شورش" توصیف کرده. وی این تحولات را صرفا چندپارگی‌های اجتماعی دانسته و حتی وارد میدان شدن فردی مثل رضاپهلوی را هم به ضرر جریان اپوزیسیون تحلیل کرده ظاهرا با گذشت ۶ماه از ناآرامی‌های اخیر که بیشتر از آنکه ریشه در داخل داشته باشد حاصل یک جریان مهندسی شده تحمیلی از خارج از کشور بود، حالا یکی یکی اندیشمندان علوم سیاسی مختلف که هیچکدام شان هم سمپات جمهوری اسلامی نیستند با اعلام برائت از این شورش، درصدد حفظ آبروی علمی خود هستند زیرا به خوبی میدانند که مواضع آنها درباره این اتفاقات در تاریخ ثبت خواهد شد و هر نوع سخن هیجانی و غیرواقع بینانه، اعتبار علمی و تئوریک آنها را به شدت مخدوش خواهد کرد. شاید حتی اگر امروز سید جواد طباطبایی نیز در قید حیات بود از اظهار نظر عجولانه قبلی اش که این شورش های کور را انقلاب ملی!توصیف کرده بود برائت می جست چون هر فرد آگاه و واقع بینی از همان ابتدا میفهمید نام انقلاب برای این شورش کور که ریشه اش نیز توطئه خارجی بود، چقدر مضحک و خیال پردازانه است 🔻اهم سخنان آبراهامیان با یورونیوز در مورد اعتراضات در ایران یا آنطور که من آنها را شورش می‌نامم، انتظارات اغراق‌آمیز یا خوش‌بینانه‌ای ایجاد شد که این شورش‌ها به انقلاب منجر می‌شود. انقلاب به فرآیندی گفته می‌شود که یک قیام عمومی از پایین صورت گرفته و رژیم را سرنگون می‌کند. با این توصیف‌ها آنچه در سال ۱۹۷۹ در ایران رخ داد یک انقلاب واقعی بود. مردمی که در خیابان‌های ایران حضور داشتند امیدوار بودند که همان اتفاقات سال ۱۹۷۹ بار دیگر رخ دهد اما مسئله این است که حکومت شاه هیچ مشروعیتی نداشت و این مشکل اصلی رژیم او بود ... هنوز جمهوری اسلامی مشروعیت دارد. 🔻ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه رژیم به سمت فروپاشی برود، نداریم من فکر می‌کنم حضور شاهزاده جوان یا هر چیز دیگری که می‌توان اسمش را گذاشت به عنوان رهبر، باعث تضعیف اعتراضات و تقویت رژیم خواهد شد. چرا که مردم خواهند پرسید اعتبار دموکراتیک و سکولار او از کجا آمده؟ خبرنگار که ظاهرا از پاسخهای آبراهامیان تعجب کرده میپرسد: "گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی معتقدند که آرام شدن نسبی اعتراضات در یک روند انقلابی عادی است. ممکن است مردم خشمگین دوباره پس از مدتی به خیابان‌ها بازگردند و روند سقوط جمهوری اسلامی را تسریع بخشند. آیا می‌توان شرایط امروز را با مقطعی پیش از انقلاب ۵۷ مقایسه کرد؟" اما پاسخ جالب آبراهامیان: "خیر چون همچنان مسئله مشروعیت است. شاه در ۲۸مرداد مجبور شد از نیروهای خارجی برای ادامه حکومت خود استفاده کند در نتیجه دیگر نمیتوانست از مشروعیت سخن بگوید. اما در مورد جمهوری اسلامی هنوز بخشی از مردم مشروعیت رژیم را قبول دارند ضمن اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر ریزش در سپاه پاسداران وجود ندارد." 🔻خبرنگار با سماجت بیشتری از آبراهامیان میپرسد: "شما به مشروعیت مذهبی در ایران اشاره کردید اما در جنبش اخیر ما شاهد بودیم که اتفاقا حملاتی به روحانیون صورت گرفت. از عمامه پراکنی گرفته تا حملات لفظی وفیزیکی. آیا این به معنی پایان تقدس روحانیت در ایران مدرن نیست؟" 🔻اما بازهم پاسخ جالب آبراهامیان: "خیر. اینطور فکرنمیکنم. این قبلا هم بوده. ۲۰سال قبل هم مثلا بعضی تاکسی‌ها در خیابان روحانیون را سوار نمیکردند همواره شاخصهایی در تاریخ بوده که این نگاه نسبت به روحانیون وجود داشته. از صادق هدایت نمیتوانید کسی را ضد روحانیت‌تر پیدا کنید یا مثلا کسروی. 🔻با این حال هنوز رابطه‌ای بین بخشی از جوامع محلی وروحانیت وجود دارد که جایگاه روحانیت را محترم میشمارند وفکر نمیکنم این از بین برود" ✍وای به حال حضرات آیاتی که در آشوب اخیر به جمهوری اسلامی بد گفتند و نفهمی سیاسی خود را پای انقلاب نوشتند. 🔻بدا به حال طلابی که در آن وقت از طلبه شدن و معمم شدن خود پشیمان شدند و در راه امام زمان عج الله تعالی فرجه تردید پیدا کردند. 🔻خوشا به حال آنانکه بصیرت داشتند و سعادتمند بودند کسانی که با شهادت رفتند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️سخنرانی حجت الاسلام آقا تهرانی در مجلس شورای اسلامی 🔻موضوع: مطالبه گری حجاب و عفاف ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♻️ بخشی از وصیت نامه مرحوم سید احمد خمینی، یادگار امام راحل و یاور صادق امام خامنه ای به سید حسن خمینی و برادرانش: 🔹بين خود و خداي خود رضايت كامل دارم كه تمام تلاشم براي تقويت اسلام و نظام و امام بوده است و از اين جهت در آرامش كامل بسر مي برم البته من هم مانند همه كساني كه درگير كارهاي مختلف مبارزاتي و سياسي هستند بي اشتباه نبودم و به اين اعتراف مي كنم ولي تنها كساني اشتباه نمي كنند كه كاري نمي كنند. 🔹در زد و خوردهاي سياسي ممكن است كارهائي انجام داده باشم كه مناسب شان امام و يا ياران امام نبوده باشد، تقاضايم از خدا و ياران امام اين است كه مورد عفوم قرار دهند. من در جهت مصلحت امام به هيچ فرد و گروهي رحم نكرده ام و خيلي ها را در اين راستا رنجانده ام كه هنوز هم از اين جهت ناراحت نيستم، از همه بخصوص مادر، فاطي، خواهرها و بچه هاشان و قوم خويشان مادري و پدري، نسبي و سببي اميد عفو و دعاي خير دارم . 🔹به حسن و برادرانش اين توصيه را مي نمايم كه هميشه سعي كنند در خط رهبري حركت كنند و از آن منحرف نشوند كه خير دنيا و آخرت در آن است و بدانند كه ايشان موفقيت اسلام و نظام و كشور را مي خواهند. هرگز گرفتار تحليل هاي گوناگون نشوند كه دشمن در كمين است . فصلنلمه حضور،ش10، بهار 1374. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻 دعوت از دوستان انقلابی برای گفتگوی آنلاین 🔻 بهترین روش برای اینکه مطالب همدیگر را بفهمیم گفتگو آنلاین است، ما چندهزار ساعت با دوست و دشمن گفتگو کردیم و تجربه من میگوید گفتگو موجب میشود خیلی مسائل روشن شود. 🔻 نقد افکار بهترین روش است که در حوزه و دانشگاه هم مرسوم است ولی نباید به کسی حمله کنیم یا تهمت بزنیم ولی گفتگو در شرایط فعلی بهترین راه است گرچه وسط آشوب ها بنده قائل هستم نباید یکدیگر را نقد کرد ولی الان اگر مطلب اشتباهی را ببینیم و به صرف هم جبهه ای بودن نقد نکنیم قطعا روز قیامت مسئول خواهیم بود، لذا بهترین روش نقد در حضور خود شخص است ولی اگر کسی به هر دلیلی حاضر نیست از افکار خودش دفاع کند نباید از کسی که افکارش را نقد میکند ناراحت شود. درخدمتیم. یاعلی... ✍️ شیخ فرهاد فتحی @sheikh_farhad_fathi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
50.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻کلیپ خیلی مهم در مورد کارفرهنگی در مسئله 🔻 حتما ببینید و منتشر کنید🙏 🔶 اگر حجاب را در کانال سرچ کنید مطالب متعدد صوتی، تصویری و‌ متنی را میتوانید ببینید. 🔻شیخ فرهاد فتحی @sheikh_farhad_fathi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام زین العابدین علیه السلام: خَیْرُ مَفاتیحِ الاُمورِ الصِّدقُ وَ خَیْرُ خَواتیمِهَا الْوَفاءُ 🔻بهترین شروع کار‌ها صداقت و راستگویى و بهترین پایان آن‌ها وفا است. 📚بحارالأنوار، ج ۷۸، ص ۱۶۱ 🔻مقام معظم رهبری عدالت دغدغه‌ی همیشگی و تاریخی بشر بوده. به تبع احساس نیاز به عدالت که در طول تاریخ تا امروز در مردم عمومیت داشته، متفکران بشر، فیلسوفان و حکما در این مقوله وارد شدند و دغدغه‌ی آنها بوده است. بنابراین از قدیمترین دوران‌های تاریخ تا امروز درباره‌ی عدالت و عدالت اجتماعی به همین معنای عام، بحث شده؛ لیکن نقش ادیان استثنائی است. یعنی آنچه که ادیان در طول زمان راجع به عدالت گفتند و خواستند و اهتمام کردند، بی‌نظیر و استثنائی است. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
سلام علیکم بنده از طلاب پاکستانی جامعه المصطفی هستم. بعد از خواندن مطلب حجت الاسلام سهیل اسعد خواستم این نوشته را با شما در میان بگذارم. رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع طلاب المصطفی فرمودند: " شما غریبه نیستید، شما اصلا مهمان هم نیستید، شما صاحبخانه اید، شما فرزندان عزیز من هستید". اینها جملاتی هستند که مسئولین حوزه علمیه و جامعه المصطفی مکرر برای ما بیان می کنند. این حرف شعار خوبی است اما فقط شعار است. این قانون که یک طلبه خارجی نمی تواند خارج از جامعه المصطفی درس بخواند، این که نمی تواند انتخاب کند که در جامعه المصطفی درس بخواند یا در جای دیگر، این یعنی ما صاحبخانه نیستیم، این یعنی ما غریبه هستیم. این قانون تبعیض میلتی در بدنه حوزه علمیه را نشان می دهد. ..... شهید مطهری در کتاب ده گفتار می فرمایند: یکی از خوبی های حوزه این است که شاگرد خودش استاد را انتخاب می کند و در نتیجه بین استاد و شاگرد رابطه مبنی بر اعتماد برقرار می شود. اما وقتی طلبه خارجی نمی تواند بین المصطفی و غیر آن انتخاب کند چرا باید به المصطفی اعتماد کند؟ کافی است از طلاب المصطفی یک نظرسنجی انجام بدهید و ببینید که چقدر به المصطفی اعتماد دارند یا بپرسید اگر بین المصطفی و غیر آن حق انتخاب داشته باشند کدام را انتخاب می کنند؟ نداشتن حق انتخاب ضررهای دیگری هم دارد. مثلا مسئولین المصطفی نیازی نمی بینند سیاست های خود را اصلاح کنند و یا با تبیین صحیح سیاستهای خود اعتماد طلبه را جلب کنند یا مدیران لایق به کار بگذارند، چون می دانند هر چه باشد طلبه غیر ایرانی مجبور است همان را قبول کند. الزام به درس خواندن در المصطفی الزامات دیگری را هم به دنبال دارد، مثلا سعی می کنند طلاب را ملزم کنند که در شعبه المصطفی در پاکستان درس بخواند چه بخواهد چه نخواهد. یا وقتی طلبه ای در داخل ایران پذیرش شد سعی می کنند او را مجبور کنند در شعبه اصفهان درس بخواند‌. بعضی مدارس به طلاب اجازه انتخاب استاد اخلاق را نمی دهند و طلبه مجبور است در درس استادی بنشیند که به او گفته شده. الزام پشت الزام. این حرفها را به یکی از اساتید المصطفی زدم، ایشان جواب دادند که "خوب می تونی بری نجف درس بخونی". یک بار تصور کنید آن زمان که مرکز حوزه های علمیه شیعه، نجف بود، ایرانی ها مجبور میشدند آنجا در نظامی مانند المطصفی درس بخوانند، آیا ممکن بود شیخ انصاری ها، آخوند خراسانی ها و میرزای شیرازی ها تربیت شوند؟ از رؤسای حوزه علمیه خواهش می کنم یا جواب این اشکالات را بدهند و با نظرسنجی علمی ثابت کنند طلاب المصطفی به این مجموعه اعتماد دارند، یا این قوانین تبعیض آمیز را حذف کنند و یا از این جمله رهبری که "شما صاحبخانه اید" اعلان برائت کنند. با تشکر فراوان مطلب حجت الاسلام سهیل اسعد https://eitaa.com/khabarehowzeh/66179 ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh