🔻امام حسن (ع) میفرماید:
«ما کانَ فِی الدُّنْیا اَعْبَدَ مِنْ فاطِمَهَ علیهاالسلام، کانَتْ تَقُومُ حَتّی تَوَرَّمَ قَدَماها.»
عابدتر از فاطمه علیه السلام در دنیا نبود؛ همیشه این گونه بود که آن قدر (در شب قدر) به عبادت میایستاد که پاهای مبارکش ورم میکرد.»
🔻مقام معظم رهبری حفظه الله:
آن روز که ما از این آقایان خواهش میکردیم و من اصرار میکردم که این روایت فتح ادامه پیدا کند، درست نمیدانستم چگونه ادامه پیدا کند. بعد که برنامهها اجرا شد، دیدیم همین است. یعنی زنده کردن ارزشهای دفاع مقدس در خاطرها. آن خاطرهها را یکی یکی از زبانها بیرون کشیدن و آنها را به تصویر کشیدن و آن فضای جنگ را بازآفرینی کردن. این کاری بود که ایشان داشت میکرد و هرچه هم پیش میرفت، بهتر میشد. یعنی پختهتر میشد. چون کار نشدهای بود. غیر از این بود که بروند در میدان جنگ و با رزمنده حرف بزنند. آن کار خیلی آسانتر بود. این کار هنریتر و دشوارتر و محتاج تلاش فکری و هنری بیشتری بود. اول ایشان شروع کرد و بعد کمکم بهتر و پختهتر شد.
دیدار با خانواده بزرگوار شهید آوینی ۱۳۷۲/۲/۲
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻زاویه جالب نگاه امام موسی صدر به مناسک شب های قدر
🔻برش هایی از متن:
🔻امام موسی صدر ضمن بررسی نگاههای مختلف از مناسک شب قدر و ضمن نقد تلویحی یکی از این برداشتهای رایج میگوید: «همواره می اندیشم که عمر و روزی انسانها نتیجه عملکرد انسان در تنها یک شب خاص نیست. امروز شخصی در اثر یک بیماری که از مدتی پیش وجود داشته، میمیرد. چه بسا اسباب مرگ از چهار یا پنج سال پیش و یا از چند ماه پیش فراهم شده بوده و سبب مرگ او شده باشد. یعنی به سبب اتفاقات یک شب نمرده است.
🔹اما معنای مشهور شب قدر این است که در این شب شرایط تغییر میکند و اعمال آدمی نوشته و روزی تقسیم میشود و این شب را مانند روز تقدیم بودجه دولتها به مجلس در نظر میآورند. من حقیقتا این معنا را نمیفهمم... لزومی ندارد که این معنای خرافهای و شایع میان مردم را بپذیریم که در این شب ستارهها از حرکت باز میایستند و آسمان بالا یا پیش میرود و گرفتاریها فرود میآید و فقط کافی است که شخص دعا کند و بگوید خدا در این شب فلان چیز را طلا کن و آن چیز طلا بشود... من شخصاً این معنای رایج را نمیفهمم و ای کاش که یک نفر این معنا را برای من توضیح دهد. این معنا نه با علم، نه با دین و نه با قرآن سازگار است.
🔸آیا معقول است که زندگی ما فقط بر اساس کارهایی که در شب قدر کردهایم تنظیم شود؟ خیر، هرگز!! بلکه اعمال ما براساس کارهایی که پیش از شب قدر هم بوده و با آن زندگی کرده ایم. از مدتها پیش تحصیل و کار و مهاجرت کردهایم و به کاری مشغولیم و اکنون بر اساس نتیجه فعالیت هایمان خوشبخت یا بدبخت هستیم. این گونه نیست که انسان در دورهای بدبخت باشد و ناگهان در شب قدر سعادتمند شود، یا دورهای خوشبخت باشد و ناگهان بدبخت شود. این مسئله دور از ذهن است.
🔹بنابراین، باید تفسیر معقولی از شب قدر ارائه دهیم و در عین حال نباید از چارچوب متناسب با معنای قرآنی و اسلامی خارج شویم... روزه آن چیزی است که سرنوشت آدمی را مقدر میکند و روزه در دهه آخر ماه رمضان و یا در هفته آخر این ماه کامل میشود و میبالد. در حقیقت، «روزه» رمز و راز شب قدر و سبب آن است... در ادامه میافزاید: «ما در ماه رمضان تمرین میکنیم تا بر اراده و شهوات خود مسلط باشیم و چون بر شهوات و اراده خود مسلط شدیم، میتوانیم سعادت یا شقاوت خود را رقم بزنیم. در نتیجه، ماه رمضان ماه تعیین سرنوشت است. زیرا که از آغاز این ماه تمرین میکنیم و نتیجۀ این تمرین تسلط بر شهوات است. تو مختاری و میتوانی سعادت و شقاوت خود را تعیین کنی. بنابراین، میتوانیم بگوییم که سعادت و شقاوت انسان در ماه رمضان رقم میخورد. در چه مقطعی از ماه رمضان، در اواخر ماه رمضان، آنچنان که در احادیث آمده است. شب قدر نیز در هفته یا دهه آخر ماه رمضان واقع شده است، زیرا این تمرین در آن هنگام به اوج خود میرسد...
🏷مطالعه کامل
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حتما شنیدی میگن آخوندا میخورن؟
🔻 بفرستید برای همه تا باهم بخوریم، منتظر همتون هستیم...
✍️ شیخ فرهاد فتحی
@sheikh_farhad_fathi
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️چرایی روایتهای سوگیرانه و البته متوقعانه مرحوم آقای هاشمی
✍د.ابوالحسن صادقی جهانی
✅در این مجال در پی یافتن انگیزه های بازنشر ویدئو مذکور از سوی خانواده مرحوم هاشمی نمی باشم و آن را در فرصت های پیش رو واکاوی و تحلیل خواهم کرد.
✅به جا می دانم در اینجا به اقتضای فرصت در اختیار به تحلیلی کوتاه از ابعاد کمتر شناخته شده مرحوم آقای هاشمی بپردازم. در یک دهه اخیر عده ای از افراد و جریانات با انگیزه های سیاسی تلاش می کنند تا تصویر کاملاً مثبت، آزادیخواه، مصلح و دانایی کل و همه چیزدان و بی نقصی از مرحوم آقای هاشمی به مخاطبان خود روایت و تصویرسازی کنند.
✅به اعتقاد قلبی من و با مرور عمر ۸۰ساله مرحوم آقای هاشمی، در برهه ها و ادوار مختلف؛ نشانهای متفاوتی از تغییرات رفتاری و عملکردی سینوسی ایشان در گذار عمرشان می توان مشاهده کرد.
✅آقای هاشمی سیاستمداری است که پارادایم نظری روشنی برای اداره جامعه و حکمرانی ندارد و عموماً برای ماندن در عرصه سیاست متوسل به روش های مختلف و غیر دموکراتیک می شد و البته ایشان برای رسیدن به اغراض سیاسی نهانی خود در موضوعات مختلف از تاکتیک های متضاد و متناقض نیز در مواقع نیاز بسیار بهره برده اند.
✅آقای هاشمی در همه این سال ها یک حس برتری جویی نسبت به بقیه همطراز ان خود داشته است و حتی بسیار علاقمند بود، خود را در داخل کادر رهبری نظام جا دهد و در اذهان عمومی نیز هوشمندانه برای این هدف تصویرسازی می کردند.
✅آقای هاشمی علاقمند بودند خود را راهبری استراتژیک معرفی کنند که می تواند، در عرصه اجتماع در نقش مرد بحران ها عمل کنند. البته بی میل نبودند وضعيت ایران را نیز به صورت ناپایدار و بحرانی به نمایش بگذارند.
✅رویه مرحوم آقای هاشمی در همه این سال ها به گونه ای بود که می توانست با عبور از ارزش های دینی و ملی و با استفاده از کارت های دو جریان عمده سیاسی در صورت نیاز علیه دیگری و برای حذف آن جریان از بازی استفاده کند.
ناگفته نماند به واسطه همین نگاه و اقدام، بارها و بارها از سوی افراد صریح گو و بدون ملاحظه هر دو جریان عمده سیاسی مورد تند و تیزترین هجمه ها و حمله ها واقع شدند.
✅مدیریت استراتژیک سه مولفه(جاه طلبی، خیانت به مقام مافوق سازمانی و یا اجتماعی خود، لیز خوردن از اردوگاه سیاسی که در آن مستقر بوده و چرخش دلفینی و یکباره از خاستگاه سیاسی قبلی) را برای مدیران عالی و رهبران اجتماعی سمی مهلک ارزیابی می کنند، و این ۳ مولفه را پر تکرار از مرحوم آقای هاشمی در طول مدت حضور ایشان در عرصه سیاسی شاهد بودم.
1⃣ایشان در جامعه روحانیت مبارز تهران عضو شورای مرکزی و از کادر رهبری این جامعه بودند، ولی همزمان در نقش راهبری مجمع روحانیون مبارز اقدام می کردند
2⃣ایشان به آقای ناطق علاقه نشان می دادند و همزمان کمک نانوشته و موثری برای پیروزی آقای خاتمی رقم می زدند
3⃣خطبه های نماز جمعه تهران ایشان بصورت طولانی مدت برای تبیین عدالت اجتماعی بود و آنگاه که در مسند ریاست جمهوری مستقر شدند، در قامت یک نئولیبرال صادق از سیاست های پولی و مالی صندوق بین المللی برای ایجاد طبقات اقتصادی و شکل بخشی به نوکیسه ها در ایران عمل کردند.
4⃣ایشان در طول مدتی که در مسند ریاست جمهوری بودند به صورت تمام قد و همه جانبه فضای فرهنگی و رسانه ای منقبض کرده و اجازه کوچکترین تنفس را به منتقدان و نه مخالفان خود ندادند و زمانی که از مناصب قدرت فاصله گرفتند، تمایل به سمت فضای فرهنگی و رسانه ای بی قواره و آشفته پیدا کردند و مدافع و نمایندگی این جماعت را در تریبون های در اختیار بر عهده گرفتند
5⃣آقای هاشمی در آغاز و میانه های دفاع مقدس برای خریدن توپهای ۱۴میلی متری ضدهوایی (منسوخ شده) به کره شمالی و یا موشک های دم دستی به لیبی متوسل شدند و ناملایمات، رنج ها و فشارهایی که رزمندگان ایرانی از نبود تجهیزات نظامی دیدند؛ خبردار بودند؛ ولی در اواخر عمر برای همنوایی و همصدایی با غربگرایان داخلی و نیز مصرف خارجی با چشم پوشی از واقعیت های جهان موجود؛ جهان آینده را بدون موشک و... تصویرسازی کردند. البته در سخنرانی آن جمع آلمان و ژاپن را شاهد مثال آوردند
✅ناگفته ها در مورد آقای هاشمی کم نیست؛ اما در جمع بندی سخنان خود در این یاد داشت به ۲ نکته می پردازم؛
الف_ آقای هاشمی علیرغم آنکه می دانستند که حضرت آقا سلمه الله در دوستی و برادری با ایشان صادق و مومن هستند؛ با این حال از آغاز زعامت آقا؛ ولی هیچ وقت تمامی تخم مرغهای خود را در سبد نظام نگذاشتند و نصف نگاه خود را به مخالفان نظام و منتقدان رهبری دوختند و در خلوت و جلوت از برخی جسارتها و اهانتهای اقوام و نزدیکان خود نسبت به رهبری چشم پوشیدند و گاهی نیز به گونه ای عمل کردند که مشوق عمومی سازی این مباحث باشند تا زمینه قبح زدایی و عادی انگاری این مباحث باشد.
برای دومی جا نبود
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ماجرای فتوای شهید صدر درمورد جمهوری اسلامی
🔻شهیدصدر: در خمینی ذوب شوید چون او در اسلام ذوب شده است...
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ۱۹ فروردینماه، سالروز شهادت آیتالله سیدمحمدباقر صدر و خواهرشان بنتالهدی صدر درسال ۱۳۵۹
اندیشکده راهبردی حوزوی سعداء
@soada_ir
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️حجت الاسلام جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: قالیباف اجازه نداد طرح حجاب به رای گذاشته شود
🔻میخواهد از جوی بپرد اما پایش خیس نشود
⏪حجت الاسلام حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به برخی ادعاها درباره اقدام قالیباف مبنی بر اینکه از ورود طرح حجاب به صحن جلوگیری کرد، گفت:
🔹حقیقت این است که قالیباف نمیخواهد هزینه بدهد و میگوید چرا ما هزینه بدهیم، قوه قضاییه و دولت هزینه بدهند. قالیباف میخواهد از جوی بپرد اما پایش خیس نشود.
🔹قالیباف میخواهد بگوید که مانع طرح حجاب و عفاف نیست اما اگر مانع نیست چرا وقتی گزارش خوانده شد اجازه نداد طرح به رأی گذاشته شود؟
🔹بنابراین قالیباف اجازه داد گزارش خوانده شود اما اجازه نداد طرح به رأی گذاشته شود و گفت طرح حجاب را تبدیل به لایحه کنید یعنی میخواهد توپ را در میدان دولت یا قوه قضائیه بیاندازد.
🔹 نکته مهم اینجا است که اگر طرح حجاب تبدیل به لایحه شود باز هم مجلس باید رأی بدهد که باز همان میشود.
منیبان
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام صادق عليهالسلام:
رَأْسُ السَّنَـةِ لَيْلَةُ الْقَـدْرِ يُكْتَبُ فيها ما يَكُونُ مِنَ السَّنَةِ اِلَى السَّنَةِ
آغاز سال #شب_قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته میشود.
📚وسائل الشيعه، ج ۷، ص ۲۵۸، ح ۸
📣 تمرین ارتباط با خدا
🔸 رهبر انقلاب: ماه رمضان برای ما درسهایی دارد؛ نه از قبیل درسهایی که انسان از زبان معلم یا از روی کتاب فرا میگیرد، بلکه از قبیل درسهایی که انسان در یک تمرین عملی، در یک کار دستهجمعی بزرگ فرا میگیرد. اولش همین درس ارتباط با خدا و حفظ پیوند قلبی با ذات احدیت و حضرت محبوب است. لذت این درس را چشیدید، دیدید که چگونه میتوان آسان با خدای متعال تماس برقرار کرد. «و انّ الرّاحل الیک قریب المسافة و انّک لا تحتجب عن خلقک الّا ان یحجبهم الاعمال دونک»؛ به خدا راه نزدیک است.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
35.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦فیلم کامل سخنرانی آیتالله طالقانی درباره حجاب
🔹ضد انقلاب سالها این سخنان مرحوم طالقانی را سانسور و حتی تحریف میکرد.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حاج محمود کریمی در مراسم مناجاتخوانی در حرم امام رضا علیهالسلام: برخی مسئولین گله کردند که چرا نامه امیرالمؤمنین علیهالسلام را میخوانی؟....
اگر بیشتر حساسیت نشان دهند تمام عمرم را پای این نامه میگذارم!
✍طلاب هم این نامه را برای مدیر حوزه علمیه و رئیس جامعه مدرسین بخوانند.
منزل رئیس جامعه مدرسین و مدیر حوزه کجای قم واقع شده و آیا هم سطح طلاب فقیر زندگی میکنند⁉️⁉️
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️آنتن فروشی صداوسیما به مالک اسنوا⁉️
♨️در صداوسیمای جبلی چه خبراست⁉️⁉️
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
✅آقای وکیل مردم ایران!
ادب مرد به ز دولت اوست!
✍محمدرضا باقرزاده
در نامه مجتبی توانگر، نماینده مجلس، به آیت الله صدیقی، کهمورد بهره برداری گستردهضد انقلاب قرار گرفت عبارات نادرست و ناشایستی بود که نمی توان از کنار آنها به سادگی گذشت.
وی در این نامه با لحنی زشت و دونشأن یک نماینده آن هم در شرایطی که کشور بیش از هر زمانی به هم افزایی نیروهای انقلاب نیاز دارد، خطاب به آیت الله صدیقی مینویسد: «شما و دوستانتان ...در حال بسط منکر و زدودن معروف هستید. دین خدا بازیچه و مطاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسد العقیده نیست که هر روز مانند مارگیران آن را ملعبه قدرتطلبی کنند. تاریخ اسلام مشحون از مفتیانی است که دین به میل خود تفسیر کردند و صلح را به حاشیه رانند.»
و تلویحا خود را از انقلابیون مسلمان و باورمندان! به مکتب خمینی و خامنهای دانسته که ایستادهاند تا «زدودن همه مظاهر کفر، شرک و تحجر...» !
ضمن عذرخواهی از آوردن این تعابیر زشت ومشحون از اسائه ادب، چند نکته را خطاب به ایشان مطرح می کنم:
جنابوکیل ملت ایران!
۱. شما مکرر میگویید در زمینه صیانت از حجاب و عفاف نیاز به قانون جدید نیست. اما نمیگویید که اگر برای اجرای حجاب و عفاف قانون های موجود کافی بود این وضعیت نابسامان فرهنگی را شاهد نبودیم. آقای نماینده! یا قانون شما قانون نیست یا ضمانت اجرای کافی ندارد پس از جلوی قانون گذار بروکنار بگذار کارش را بکند.
۲. می گویید: هرگونه اقدام به صورت بخشی امکان بروز اشتباه و رفتارهای خارج از ضابطه را بیشتر می کند و همین موضوع ممکن است مجدد سبب سوءاستفاده دشمن و بروز مسائل امنیتی و هزینهسازی برای کشور شود. لطفا بفرمایید آن بخش که قانون اور را مکلف کرده به قانون عمل بکند یا منتظر شما بماند تا همراه شوید؟ علت بروز مسائل امنیتی آن بود که امثال شما پشت نیروی عامل به قانون را خالی کردید و او را به جای حمایت، ناحوانمردانه تخطئه کردید.
۳. شما اظهارات اعتراضی آقای صدیقی به خودتان را «اظهارات تکمیل کننده پازل صهیونیسم و ارتجاع بین الملل» دانسته اید. یعنی اگر کسی خواست طرح قانونی برای مقابله با هنجارشکنی بررسی واحیانا تصویب شود در باند صهیونیسم و ارتجاع بین الملل است؟!
۴. اتهام بعدی شما شائبه سیاسی و انتخاباتی داشتناین اظهارات است در حالی که همه می دانند که دم انتخابات رفتن به سمت گرایشات قشر خاکستری می تواند شائبه سیاسی و انتخاباتی داشته باشدوهمهمیدانند که برای رای جمع کردن عقل شیطانی حکم می کند که حرفهای عوام پسندانه گفتهشود.
۵. در جایی از نامه، خودتان را تیم عقلای مجلس دانسته و هدف معترضان را «تخریب عقلای مجلس یازدهم» معرفی می کنید. تکلیف این دو قطبی عاقل و غیر عاقل را حضرت امام قاطعانه مشخص کردند که لازم است بروید تاریخ انقلاب را مرور کنیدتا روشبنی صدر و تیمعقلای قوم آن زمان را تکرار نکنید.
۶. اعلام کرده اید که می خواهید جلوی سیاسی یا امنیتی شدن مقوله عفاف و حجاب را بگیرید. آیا می دانید حجاب زمانی امنیتی می شود که آتش بی حجابی که امروز توسط اقلیتی ناچیز شروع شده طوری فراگیر شود که با قانون هم نتوان آن را مهار کرد؟!
۷. از این که رهبری در پیام نوروزی اشاره به موضوع عفاف و حجاب نکردهاند استفاده می کنید که حجاب از نظر رهبری اولویت ندارد و این حاکی از بی خبری شما از قاموس مطالبات رهبری است. رهبری با چهزبانی اهمیت حجاب وعفاف را بگوید که شما بفهمید؟
۵- و باز در جایگاه وکالت مردم ایران تصریح کردهاید که «حتما نباید سراغ شیوههای پوسیده و شکستخورده قبلی برای این مسئله رفت» اما دریغ که یکبار بگویید راهکارهای نپوسیده شما چیست؟ البته شما برای این که نزدیک انتخابات است هر گز هیچ شیوه ای را رویمیز نخواهیدگذاشت!
۶- تاکید کرده اید که از نظر رهبری، اصلیترین مقوله و مسئله کشور در شرایط کنونی، معیشت مردم و اقتصاد است و لذا شعار سال را «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری کردهاند و امر بهمعروف و نهی از منکر هم باید اقتصادی و معیشتی باشد. آقای وکیل ملت ایران! تردیدی در اهمیت و اولویت معیشت و اقتصاد نیست و لکن شعار سال بودن معیشت و اقتصاد به معنای تعطیل فرهنگ و همه امور غیر معیشتی نیست و وکیلی که اینبدیهیات را نداند وکیل واقعی مردم ایراننیست.
۷. وی در پایان به عنوان احدی از آحاد مسلمین ردای استادی اخلاق به تن کرده و مشفقانه، آیت الله صدیقی را به سبیل رحمت نبی خدا، اولیا، صلحا و ائمه هدی فرا خوانده و خواسته است که در بیان مواضع، خدا و مصلحت دین خدا را در نظر بگیرند!
البته همه آحاد می توانند دیگران را دعوت به حق کنند به شرط آنکه ادب رابطه با عالم را زیر پا نگذارند خصوصا که ناصح دولتمرد هم باشد، چرا که ادب مرد به ز دولت اوست.
@MohamadRezaBagherzadeh
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم»:
اِنَّ عَلیّاً مِنّی و اَنَا مِنهُ وَ هُوَ وَلیُّ کُلِّ مُؤمنٍ بَعدی.
همانا علی از من است و من از علی هستم، هر مؤمنی بعد از من، علی مولی و صاحباختیار او است.
مُسند احمد، ج ٤، ص ٤٣٨ ـ خصائص نسائی، ص ٢٣
🔻امام خمینی ره: بهمجرد آنکه در قلب خود دوستی از حضرت امیر(ع) و اولاد طاهرینش دیدیم، مغرور به این دوستی میشویم و گمان میکنیم با ترک تبعیت این دوستی محفوظ میماند.
چه اطمینان است اگر انسان مراقبت نکرد و آثار دوستی را ترک کرد، این دوستی باقی بماند؟! ممکن است در آن فشارهای سکرات که برای غیرمومنین و مخلصین میباشد انسان از دهشت و وحشت، علیبنابیطالب(ع) را فراموش کند.
عزیزم، تو با یک مرض جزئی تمام معلوماتت را فراموش میکنی، پس چه میشود با آن سختیها و فشارها و مصیبتها و وحشتها؟!》
اربعین حدیث/ حدیث ۲۹/ص ۴۸۰.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🇪🇭پرونده ویژه روز جهانی قدس:
🔻نقدی بر یک نامگذاری تفرقهافکنانه
🖋مهدی مسائلی
🔹از روزهای گذشته تصویر اطلاعیهای در شبکههای اجتماعی دست به دست میشود که در آن مؤسسه رسول اعظم(ص) وابسطه به بیت آیتﷲ سید صادق شیرازی، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز نصرتِ عسکریین نامگذاری نموده و از حرکت کاروانهای زیارتی ولائیان فدائی جهت فتح و نصرت سامراء خبر میدهد. در این اطلاعیه بیان شده که این نامگذاری بنابر ارشادات آیتﷲ سید صادق شیرازی در این باره صورت گرفته است. البته این نام گذاری و حرکت کاروانها گویا از سال گذشته آغاز شده، چنانچه سایت دفتر آیتﷲ سید صادق شیرازی در کربلا، سال گذشته نیز گزارشی دراین باره گزارشی ارائه نمود.
🔹همانگونه که همه میدانیم جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط بنیان گذار جمهموری اسلامی امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس و روز حمایت از مردم فلسطین، نام گذاری شده است و این حرکت و نامگذاری مشکوک میتواند احساس تقابل با روز قدس را به وجود آورد و تنشها را میان طرفداران و منتقدان آیتﷲ سید صادق شیرازی افزونتر نموده و شکاف و مرزبندی ها را میان شیعیان بیشتر کند. ولی با این حال میدانیم که طبق روال گذشته، دراین مورد نیز از ناحیه بیت آیتﷲ سید صادق شیرازی رد و تکذیبی نخواهیم داشت، و این گونه اعلامیههای تفرقهافکنانه که از طرف دفاتر رسمی ایشان نیز صادر شده، به صورت خاص رد نخواهد شد.
🔹از آنجا که جریان منتسب به جناب سید صادق شیرازی، مرحوم آیتﷲ سید محمد شیرازی را به عنوان اصلیترین نظریهپرداز خویش معرفی نموده و از ایشان به عناوینی همچون «الامام المجدد» یاد میکنند، جای سؤال است که چرا این عده از سیرة این عالم بزرگوار را در موضوع حمایت از قدس و مردم فلسطین پیروی نمیکنند؟!
🔹حقیقت اینکه مرحوم آیتﷲ سید محمد شیرازی در آثار خویش فراوان از لزوم حمایت از مردم فلسطین سخن گفتهاند و بر وحدت جهان اسلام در مقابله با اسرائیل و آزادی قدس شریف تأکید بسیاری نموده اند، آنگونه که ایشان حتی عنوان چند کتابخویش را به این موضوع اختصاص داده اند، لذا در ادامه اراتمندان واقعی ایشان را به قسمتی از این مطالب توجه میدهیم.
🔻متن کامل یادداشت
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
⭕️ پاپ فرانسیس: سکس «زیبا» است و دوستیابی در Tinder «عادی» است
بی بی سی: پاپ فرانسیس در فیلم مستندی که روز چهارشنبه منتشر شد، ارتباط جنسی را به عنوان یک «موهبت» ستوده و گفته است «یکی از چیزهای زیبایی است که خداوند به انسان عطا کرده است.»
اظهارات پاپ ۸۶ ساله در یک فیلم مستند شبکه دیزنی با عنوان «پاپ پاسخ میدهد» پخش شده که حاوی دیداری است که سال گذشته در رم با ۱۰ نفر در سنین اوایل بیست سالگی داشت.
در این مستند جوانان حاضر به طرح سئوالات و بیان نظرات و تجربههای خود میپردازند.
مطالبی که در این نشست چهارساعته مطرح میشود گسترهای از موضوعات مختلف از مهاجرت و نژادپرستی تا سلامت روان و حقوق دگرباشان جنسی، پورنوگرافی و خودارضایی را در بر میگیرد.
پاپ در مورد اقلیتهای جنسی میگوید که «تمام انسانها به مثابه فرزندان خدا هستند و او هیچ کسی را طرد نمیکند» و میافزاید: «من حق ندارم کسی را از کلیسا بیرونکنم، وظیفه من استقبال و جذب همه است.»
او در این فیلم میگویند به این دلیل اکثر کسانی که انتخاب شدند از آمریکایی جنوبی هستند که آنان سئوالات جالبی داشتند. پیش از انتخاب برای این نشست، در مورد سئوالاتی که افراد در ذهن داشتند با آنها مصاحبه شده بود اما به آنها نگفته بودند که قرار است این موضوعات را در گفتگو با پاپ عنوان کنند.
این مستند که در ماه ژوئن ۲۰۲۲ در محله کارگری پیگنتو فیلمبرداری شد، با صحنههایی کمتر دیده شده از پاپ آغاز میشود که پشت میزش در سانتاماریا، قهوه میخورد.
این فیلم شامل سکانسهای عجیبی است، مانند صحنهای که یک زن جوان تمام جزئیات شغل خود را که تهیه و انتشار فیلمهای پورنوگرافیک آنلاین است برای پاپ شرح میدهد و میگوید این شغل به او فرصت بیشتری میدهد تا با دختر کوچکش بگذراند.
در سوالی درباره نقش زنان در کلیسا، زن جوان دیگری از پاپ میپرسد: «چه چیزی مانع از آن است که یک زن به مقام شما انتخاب شود؟» پاسخ پاپ جنبه کلامی دارد.
از پاپ فرانسیس حتی سئوال میشود که آیا هرگز احساس کرده که مایل است با زنان رابطه داشته باشد؟ او پاسخ میدهد که «قبل از ورود به دوره کشیشی، چنین رابطهای داشتم اما بعدا تجرد را انتخاب کردم.»
پاپ در پاسخ به سوالی در مورد اپلیکیشن دوستیابی تیندر اذعان میکند که با این اپلیکشن آشنایی ندارد اما میگوید: «جالب است چون جوانان مشتاق ملاقات با هم هستند و این چیز خوبی است.»
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️وزارت تحصیلات عالی طالبان درخواست تدریس فقه شیعه در دانشگاهها را رد کرد
بر اساس مصوبه جلسه شورای رهبری وزارت تحصیلات عالی طالبان چند دلیل برای رد این درخواست ذکر شده، از جمله این که در صورت پذیرش آن، سایر مذاهب موجود در افغانستان هم چنین درخواستی خواهند داشت.
در رونوشت مصوبه این جلسه، که در اختیار بیبیسی قرار گرفته، آمده است که «تقاضای شورای علمای شیعه به دلیل اینکه یک نظام واحد نیازمند نصاب و قانون واحد است، عملی نیست».
پیش از این فقه شیعه در دانشگاه بامیان، که ولایتی عمدتا شیعهنشین است، تدریس میشد. اما چندی پیش گزارشهایی منتشر شد مبنی بر اینکه تدریس فقه شیعه از برنامه آموزشی دانشگاه بامیان حذف شده است.
در مصوبه وزارت تحصیلات عالی طالبان آمده است که دانشگاه بامیان، دانشگاه مشترک محصلین اهل تسنن و اهل تشیع است که از طرف اداره ملی امتحانات بدون در نظر گرفتن مذهب، دانشجو جذب میکند.
در حال حاضر درس «ثقافت اسلامی» بر اساس فقه حنفی در دانشگاهها تدریس میشود.
در بیانیه نشست شورای رهبری وزارت تحصیلات عالی طالبان در رد درخواست شورای علمای شیعه گفته شده: «تعدد نصاب در دانشگاهها سبب ایجاد صنفهای اختصاصی، جذب استادان حرفهای اختصاصی و زمینهساز مناقشه برای دانشجویان خواهد شد.»
تصمیم تازه وزارت تحصیلات عالی طالبان در حالی است که سه خواسته قبلی دیگر شورای علمای شیعه هم هنوز عملی نشده است. این خواستهها شامل به رسمیتشناختن مذهب تشیع، در نظرگرفتن قانون احوال شخصیه اهل تشیع و جذب کارمندان شیعه در ادارات دولتی است.
در حال حاضر هیچ یک از وزیران کابینه موقت حکومت طالبان شیعه نیست.
تصمیم تازه وزارت تحصیلات عالی طالبان به این معناست که دانشجویان شیعه در دانشگاهها گزینه انتخاب فقه شیعه را ندارند و باید درس «ثقافت اسلامی» را بر مبنای فقه حنفی بخوانند.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
🔻«پیامبرگرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم»:
اَلّلهمَّ أَئْتِنی بِأحَبِّ خَلقِکَ اِلَیکَ یأکُلُ مَعی هذاَالطَّیرَ. فَجاءَ عَلٌّی(ع) فَأَکَلَ مَعَه.
(پرندهای بریان در محضر پیغمبر اکرم صلیالله علیه و آله بود. حضرت عرض کرد)
بارالها! محبوبترین خلق خود را برسان تا با من همخوراک این پرنده شود. در این هنگام علی علیهالسلام رسید و از آن پرنده تناول نمود.
(این حدیث مشهور بنام «حدیثُالطَّیر» معروف است.)
(سنن ترمذی، ج ٥، ص ٦٣٦ ـ مستدرك حاكم، ج ٣، ص ١٣٠ـ١٣٢)
♨️رهبر معظم انقلاب:
«وَجَعَلوا لِلَّهِ أَندادًا لِيُضِلّوا عَن سَبيلِه» (سوره ابراهيم، آیه ۳۰)
🔻[در تبلیغ] باید درس #اخلاق بگویید، درس اخلاق #سیاسی هم بگویید، درس اخلاق و #معنویّت هم بگویید، تحلیل سیاسی هم بدهید، دشمن درونی را هم - که نفس امّاره یا شیطان رجیم است - معرفی کنید، دشمن اجتماعی را هم - که شیطان بزرگ یا شیطانهای گوناگونند - معرفی کنید، ایادی و اذناب #شیطان را هم معرفی کنید.
🔻وقتی معنای عبودیّت الهی این شد که انسان از «انداد اللَّه» اجتناب کند و تبرّی جوید، باید از همهی اَشکال آن #تبرّی جوید.
🔻«انداد اللَّه»، یک وقت:
1⃣ نفس پلید انسانی است که درون اوست؛ «نفسک التی بین جنبیک».
2⃣ یک وقت شیطان است. ...
3⃣یک وقت هم شیطانهای قدرتمند عرصهی سیاسیاند که برای اغوا و راهزنی و تسلّط و ضربه زدن و به جهنّم کشاندن ملتها و شعوب بشری منتظر نشستهاند.
«انداد اللَّه» اینهایند. دعوت به عبودیّت، #نفی اینها را میطلبد؛ چارهای ندارید.
ما توصیه نمیکنیم که منبرها و سخنرانیها را به جنبههای #فردی_و_شخصی منحصر کنید؛ نه. ممکن است یک سخنرانی، یک منبر، یک سلسله منبر، منحصر به این معانی باشد - مانعی ندارد - اما در کنار آن بایستی صحنهی زندگی #اجتماعی_سیاسی انسان هم میدان عبودیت الهی باشد. آنجا هم بایستی #طواغیت ازاله و زدوده شوند و افشا گردند.
📚 بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از روحانیون
۱۳۷۶/۱۰/۰۳
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
♨️شیخ حسین انصاریان در گذشته و حال
🔻روایت شیخ حسین انصاریان از سامان دادن وضعیت مراکز فساد و زنان بدکاره
▫️... با اعلامیه ای همه زنان آنجا را فراخواندیم؛ البته آن ها سه دسته جوان، میانسال و سالمند بودند. برای سالمندان مقرری تعیین کردیم که ماهانه به آنها پرداخت می شد. میانسال ها و بعضی از جوانان را با آماده سازی و توبه دادن، به خانواده هایشان تحویل دادیم. شماری از از زنان جوان را نیز شوهر دادیم که در این بین، چند نفر به عقد کارمندان دایره منکرات در آمده و زندگی سالم و پاکی را تشکیل دادند و اکنون نیز صاحب فرزندانی هستند که گاهی هم پای منبر من می آیند.
🔹بدین ترتیب کل منطقه از فحشا و منکر و مواد مخدر پاکسازی شد. فورا با چند بلدوزر، منطقه را با خاک یکسان کردیم ؛ بخشی به بیمارستان فارابی واگذار شد و بخش اعظم دیگر برای احداث پارک و مرکز تفریحی برای همشهریان اختصاص یافت.
▫️روزی در ادامه کار، طی نامه ای خدمت حضرت امام نوشتم که ما دست به این کار خطیر زده ایم و اکنون باید مخارج چهار هزار زن را بپردازیم و تقاضای کمک مالی کردم. حضرت امام فرمودند: « اگر از کمک های مردمی تامین نشدید، من به شما اجازه می دهم از سهم امام استفاده کنید.» نیز در ادامه کار، آقای گیلانی مبلغ سه میلیون تومان دیگر به ما دادند که در پایان مقدار زیادی اضافه آمده بود. خواستیم مقدار باقی مانده پس بفرستیم که ایشان گفتند : «در امر خیر دیگری به مصرف برسانید.»
🔹به دنبال کار ما در تهران، در شهرهای دیگر نیز مراکز فساد و فحشا برچیده شد که بعضا از ما راهنمایی و خط و مشی می گرفتند. مراکز فحشا، علاوه بر معصیت و عواقب وخیم اخروی، آلودگی و بیماری بسیار بدی هم داشت و خیلی از جوانان به مرض های مختلف دچار می شدند.
🔻من در آن مدت با چهار هزار زن سر و کار داشتم. آن ها به دفتر اداره می آمدند، صحبت کرده، مشکلاتشان را مطرح می کردند. من هم به آنها راهنمایی و کمک می کردم. خدا شاهد است که در این مدت من همیشه سرم پایین بود و حتی چهره یکی از آنها را ندیدم. اضافه بر آن، برای آن که کارم خالص و مخلص برای پروردگار باشد، در این امر خیر یک ریال دستمزد هم نگرفتم. بچه های اداره هم همه پاک و سالم بودند ...
▫️گاهی مجله ها و رسانه های جمعی، با زنانی که از آن مراکز فساد رهایی یافته و دنبال زندگی سالمی رفته بودند، مصاحبه می کردند. روزی ساعت ده صبح، یکی از آن مصاحبه ها از طریق رادیو پخش شد. من خودم شنیدم که خبرنگار از دختر جوانی سوال کرد که «شما قبلا کجا بودید و چه می کردید؟» او گفت: «من اصلا به قبل و بعد کاری ندارم و هیچ حرفی برای گفتن ندارم. فقط این را می خواهم بگویم که یک نفر آمد و مرا نجات داد که او هم پدر من است و هم عمویم، هم برادر و دایی و مادرم، او همه کاره ی من است. او شیخ حسین انصاریان است.»
▫️خاطرات حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، صص 179 و 180.
🔹یادداشت مرتبط:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11083
🔻نکته
#مقابله_با_فساد_و_فحشا یک تکلیف دائمی و فرا زمانی است لذا:
اگر در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ضرورتش احساس شد و امثال #شیخ_حسین_انصاریان را پای کار کشاند، امروز هم آنها باید وسط میدان باشند.
تعابیر ایشان در شب قدر (که با شناخت سیره و شخصیت ایشان معلوم است از سر نصح بوده) نباید طوری ادا و بازنمایی میشد که در جهت خلاف حرکت فراگیر مقابله با #بیحجابی مورد سواستفاده دشمن واقع شود. خصوصا که امثال ایشان پیشگام مقابله با فساد و فحشا بودهاند.
اکنون خبرهایی از پیشگیری از پخش زنده سخنرانی ایشان در شب ۲۳ رمضان به گوش میرسد که اگر درست باشد، کاری است کاملا اشتباه و تبعاتش بلندمدت خواهد بود.
به نظر میرسد دوستان منبری ایشان باید تبعات سخنان پیشین را برایش بیان کنند و ایشان خودش متشابهات سخنرانی قبل را به محکمات تبدیل کند و تمام.
@rozaneebefarda
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺فیلم بالا اصل صحبتهای استاد انصاریان که مورد نصادره ضدانقلاب قرار گرفت
🔺تفاوت نگاه دین در برخورد با کافر، منافق و گناهکار
👤استاد انصاریان:
🔺بدترین گناه نفاق است، ولی به هر گناهکاری نباید گفت منافق.
🔺روی گناهکار اسم بد و زشت نگذارید.
🔺گناهکار را نترسانید.
🔺خدا با مخالف منِکر درگیر روزی نشد تا وقتی که علم او نشان داد که توبه نمیکنند.
▫️▫️▫️▫️
🔻فیلم پایین
سخنان استاد انصاریان در ۳ شب قبل که مورد توجه قرار نگرفت:
❗️ شما را امریکا و انگلیس به سمت بیحجابی کشاند!
برگردید به سمت خدا مثل حر!
🔹 خدا در قرآن گفته حجاب! ما به سمت خدا بر میگردیم!
🔹 اینکه بیحجاب شدید به شما نیرنگ زدهاند!
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
چرا باید شیخ حسین انصاریان را نقد کرد؟
📌دوستان مرتب در نقد حرفهای شیخ حسین انصاریان در شبهای قدر، پستهای مختلفی میفرستند. از کشف رابطه سیاسی ایشان با فلان کس تا نشان دادن تناقضات گفتار و نگاه او در گذشته و حال تا شرح اشتباهات دیدگاه ایشان و روشنگری برای دیگران!
این هم کاری است به هر حال!
📌اما یک سوال چرا باید شیخ حسین انصاریان را نقد کرد؟
🔺️فرضیه اول: برای اینکه ایشان رفتار خود را اصلاح کند!
احتمالا راه موفقی هم هست! به هر حال همه ما از اینکه اگر دیگران اشتباهی در رفتار ما ببینند به جای روشن کردن خود ما در نهان! در فضای اجتماعی جار بزنند و حتی از انواع روشها برای طعنه استفاده کنند، خوشحال میشویم و برای ما بسیار تنبه بخش و اثرگذار است.
🔺️فرضیه دوم: ایشان روی بخشی از مردم اثرگذار است و چون در فضای رسانهای اظهار نظر کرده است، باید بقیه را روشن کرد!
🔺️این هم راه حل خوبی است فقط اگر روشن بشود بقیه کیستند، بسیار مورد امتنان خواهد بود!
به نظرم کاش امکانش بود از مردمی که در خیابان ری نشسته بودند میپرسیدیم شیخ حسین انصاریان با چه کسی صحبت میکرد؟
با نظام حرف میزد و قصدش نقد نظام بود؟ با مردم مذهبی حرف میزد و به آنها میگفت بدحجابها اشتباهکار هستند اما راندن آنها اشتباه دیگری است؟ مثل سال قبل که زنهای خیابانی را در ثواب مجلس احیا شریک کرد
یک گروه دیگری که خیلی دلم براشون میسوزه؛ خانمهایی که بر اثر فقر یا بر اثر هوای نفس، دچار آلودگیِ دامن شدن. خدایا همهشون رو با این احیای ما، شریک قرار بده .... اگه صدای این مردم رو میشنون، خدایا همهشون رو بیامرز...
خلاصه این بقیهای که قرار است روشن بشوند کیستند و از حرفهای او چه فهمیدند تا ما روشنشان کنیم!
🔺️اصلا یک قدم دیگر جلو بیاییم از آن همه آدمهایی که دیشب در خیابان ری بودند یا پای تلویزیون شبکه سه برنامه را میدیدند چه تعداد در دایره تخاطب ما هستند که ما با آنها حرف بزنیم! مدتهاست که ماییم و ارسال پیام از گروه خودمان به آن گروه خودمان در شبکههای اجتماعی و بخش عمدهای از آن آدمهای خیابان ری و پای شبکه سه که اصلا از دایره تخاطب ما بیرون افتادهاند!
📌فرض کنیم ما مخاطب را درست تشخیص دادهایم. باز هم یک سوال چرا باید شیخ حسین انصاریان را نقد کرد؟
🔺️حرفهای شیخ حسین انصاریان صراحت در نقد نظام داشت یا امکان فهم هر دو برداشت از آن بود!
اگر صراحت نداشت، برای ما بهتر است اینها را حمل بر بی بصیرتی او کنیم و این برداشت را تقویت کنیم یا اینکه حمل بر خیرخواهی او و روی فهم درست از کلامش تاکید کنیم.
حقیقتا این حجم از تلاش برای بیرون انداختن امثال شیخ حسین انصاریان از دایره بصیرتمندی و ... بسیار قابل تقدیر است! برخی دیگر صراحتا مینویسند پایان استاد اخلاق! برادر من حداقل تا شب بیست و سوم صبر کن شاید طرف توبه کرد و بیبصیرت نمرد!
🔺️بازهم اینجا به نظرتان، آن مخاطبین حرفهای او، به ما چه میگویند و اصلا درباره ما و متنهای ما چه فکری میکنند؟ آن مخاطبین خیابان ری و شبکه سه!
📌پ ن: مدتهاست به این نکته میاندیشم چرا باید بگویم و بنویسم و برای که باید بگویم و بنویسم و آیا برآورد من از تاثیر حرفهایم بر مخاطب همان است که من تصور میکنم؟
تبلیغ، رسانه، گفتمانسازی، فرهنگسازی همه در یک چیز مشترکند که مخاطب دارند و بدون دانستن نگاه مخاطب به مساله، احتمال خطا و حتی تاثیر معکوس بسیار بالاست!
@sotoor_ra
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh