❌♨️ ۱۰ راز شروع کسب و کار♨️❌
⛔️ معرفی تله های خطرناک در مسیر موفقیت های بزرگ
👈کار با#گوشی درخانه باروزی ۳ساعت و رسیدن به درآمد هنگفت🕊💜😍
●شروع کسب و کار #بدون سرمایه💰
‼️مشاوره، صوت و کلیپ های آموزشی #رایگان،رسیدن به درآمدنجومی و ادمین شدن 😍@Alirezayazd54
دریافت #رایگان صوت فضای مجازی، با ارسال عدد5️⃣ وکسب و کار خانگی2️⃣ به ادمین کانال معیشت و معنویت
🟡 راز سود۶۰۰ میلیونی از آموزش😍
https://eitaa.com/joinchat/1989017825C84aa15e59d
تا#مشاوره وآموزش ها رایگان هست👆 حتما عضو شوید
🔻امام علی علیه السلام:
اِعْمَلُوا بِالْعِلْمِ تَسْعَدُوا
به علم عمل كنيد تا سعادتمند شويد.
📗[شرح غررالحكم: ج2، ص239 ]
💢بعد از معصومین مانند امام خمینی رحمهالله علیه سراغ نداریم
🔻امام خامنه ای :
🔻حقیقتاً خدا میداند که آن بزرگوار [امام خمینی (ره)] در این دنیای تاریک ظلمانی، مثل یک خورشید، چند صباحی آمد درخشید و رفت، تا مردم بدانند که خورشیدی هم هست. دیگر بعد از ائمه معصومین، ما و دیگران هم مثل آن آدم سراغ نداریم.
اگر کسی هم بگوید، به نظر من بیانصافی کرده است. انسانیت باید بفهمد که این گوهر در خزانهی الهی وجود دارد. آن مرد، اگر میفهمید که [کاری]تکلیف است عمل میکرد.
۱۳۶۹/۱۰/۱۰
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
👓 اتمام چالش #دست_الهی و نتیجه گیری مهم از این چالش:
🔹 به لطف خدا و پس از استقبال گسترده طلاب از این چالش و پیامهایی که برخی از آنها نیز به علت کثرت پیامها و همچنین مشکلات رسانهای منتشر نشد، کانال حوزه توییت جمع بندی زیر را از این چالش مهم ارائه میکند:
❗️ علل میل و رغبت طلاب به حوزه و دلیل ورود آنان به حوزه، به ترتیب تعداد پیامهای ارسالی موارد زیر هستند (دلایل باهم قابل جمع است و به ترتیب از بیشترین موارد به کمترین موارد) :
1⃣ ارتباط یا دیدن عالمی مهذب و با تقوا (اعم از مراجعی مثل ایتالله بهجت، یا امامجماعت محل یا روحانی که در جلسات هیئت و طرح ولایت و... دیده و یا با آنان ارتباط گرفتند)
2⃣ دوست یا رفیق طلبه که آنان را تشویق به حوزه کرده است.
3⃣ میل به دانستن و عطش دانستن مسائل دینی و آشنایی با قرآن و اهل بیت
4⃣ بدی محیطهای دیگر و خوبی محیط حوزه برای تهذیب نفس
5⃣ رفتن راههای دیگر و رسیدن به پوچی
6⃣ داشتن خانواده روحانی یا تاکید پدر و مادر
7⃣ بدون دلیل منطقی یا صرفا با خواب یا کنجکاوی یا فرار از سربازی و...
❌ با توجه به دلایل بالا ۵دلیل ابتدایی که بیشترین طیف را شامل میشود همه آنها نیاز به کار جدی در حوزه دارد؛ اگر امروز پذیرش کم شده است این راه ها را دنبال کنید و ببینید چرا برخی طلاب با اینکه خودشان از راه آمده پشیمان نیستند، ولی باز جرات دعوت نزدیکان را به حوزه ندارند!
چرا پس از پایه ده این مقدار افسردگی علمی و عملی و تهذیبی بین طلاب بیشتر میشود و فقط تعداد انگشت شماری به خوبی طلبگی را ادامه میدهند؟!
اینها پرسشهایی است که بدون تامل به آنها و کار جدی روی آنها مرور زمان فقط سبب تشدید آنها خواهد شد، نه سبب پاسخ به آنها!
#شورای_عالی
@HozeTwit
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️جذب و ماندگاری در حوزه و دو مانع بزرگ!
🖋هادی مصریپور
🔸 این روزها که بحثهای مربوط به پذیرش و #جذب_حوزه داغ است به نظرم رسید نکاتی را برای افرادی که میخواهند وارد حوزه شوند بیان کنم:
✅ حوزه علمیه یکی از بهترین پایگاهها برای خدمت به دین، امام زمان، نظام اسلامی و مردم است؛
اما کسی میتواند وارد این عرصه شود که استعدادها و توانمندی آن را داشته باشد.
🔻 سوای نکته فوق، دو مانع بزرگ عموما بر سر راه طلبگی وجود دارد:
1️⃣ موانع درونی و پیرامونی
موانعی نظیر هجوم ترسهای مختلف ناشی از نشناختن حوزه و طلبگی، سرزنش نزدیکان، ترس از آینده و معیشت و ...؛
که اگر فرد به خوبی مسیرش را شناخته باشد، حتما عزم جزم خود را برای انتخاب درست نشان خواهد داد.
2️⃣ بیبرنامگی نهادهای حوزه برای نیروسازی و تربیت طلبه جامع
اگر کسی در رویارویی با مانع اول پیروز شد، یعنی به همه آرزوهای مادی دور و نزدیک خود پشت پا زده و تازه یک طلبه و سرباز صفر برای امام زمان ارواحنا فداه شده است.
طلبهی تازهواردی که اگر مختصات رشد طلبگی را نداند، به خیال آنکه بزرگترین مبارزهاش همان سختی ورود به حوزه بوده است، از مانع دوم و بزرگتر غافل شده و روزی به خود میآید که نه راه برگشت دارد و نه انگیزهای برای ماندن!
🔺 برخی فکر میکنند همین که وارد حوزه شوند و خود را به برنامههای حوزه بسپارند، صرفا با چاشنی اراده و بیخوابی و تکاپوی بسیار میتوانند لااقل تا حدودی به جامعیت و قوت علمی و ایمانی آیات عظام خمینی و خامنهای و بهجت و طباطبایی نزدیک شوند، حال آنکه حوزه -علی رغم خواست امام حوزه- هنوز نتوانسته به برنامهریزی دقیقی طبق استعدادهای متنوع و نیازهای مختلف جامعه و نظام برسد.
🔻 گرچه آنچه در حوزه به عنوان برنامه درسی است لازم است؛ اما به هیچ وجه کافی نیست. و همین یعنی لزوم مبارزه با بیبرنامگیهای نهادهای حوزوی و قوانین شبه دانشگاهی که بویی از اعتبار سنن حوزوی برای رسیدن به جامعیت نبردهاند.
✅ اگر کسی توانست با این دو مانع به صورت جدی مبارزه کند و در این مسیر طولانی و پرفراز و فرود، ناامید و بیهویت نشود آن وقت است که راه را از چاه تشخیص داده و از سطح طلبگی به عمق آن راه یافته است.
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
@Manahejj
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️اسلامستیزی دولت اتیوپی و تخریب مساجد
از آغاز ماه رمضان امسال، دولت اتیوپی به بهانه توسعه منطقه «ارومیا» و ساخت یک مرکز تجاری بزرگ، 19 مسجد را در این منطقه تخریب کرده است. به دنبال این اقدامات، مسلمانان اتیوپی پس از نماز جمعه 26 مه 2023 دست به تظاهرات زدند که پلیس آنها را سرکوب کرد و دو تن را به قتل رساند. این درگیری در دو مسجد «الانوار» و «النور العظیم» روی داد.
این اولین بار نیست که در اتیوپی به مساجد حمله میشود، پیشتر در سال 2019، گروههای مسیحی افراطی با حمله به مساجد برخی از آنها را سوزانده و تخریب کردند. اسلامستیزی در اتیوپی تا کنون دهها تن را به کام مرگ کشانده است.
براساس آمار رسمی، مسلمانان 36 میلیون نفر از جمعیت 113 میلیون نفری (یعنی 33 درصد از کل جمعیت) اتیوپی را تشکیل میدهند.
🔻ادامه مطلب
syaaq.com/20130
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔔 امتیاز تمامخوانی رسائل و مکاسب و تمهیدی فقه معاصر اعلام شد
📚 برای تشویق طلاب به تمامخوانی، رسائل و مکاسب و تمهیدی فقه معاصر، امتیاز آن اعلام شد.
🔻امتیاز تمامخوانی:
◻️ سؤالات امتحانات کتبی رسائل و مکاسب سطوح عالی در تیر و مردادماه به میزان ۲۰ نمره از محدودههای الزامی و علاوه بر آن ۲ نمره اضافی از محدودههای اختیاری طراحی خواهد شد
🔻امتیاز دروس تمهیدی فقه معاصر
◻️طلاب پایه ۹ و ۱۰ که در یک درس تمهیدی فقه معاصر شرکت کرده و در امتحان دو نیمسال آن قبول شوند به کمترین نمره مکاسب ایشان، ۱.۵ نمره به نمره شفاهی و ۱.۵ نمره به نمره کتبی به شرط کسب حداقل نمره ۱۲ اضافه خواهد شد.
◻️ طلاب درس خارج که در یک درس تمهیدی فقه معاصر شرکت کرده و در امتحان دو نیم سال آن قبول شوند به کمترین نمره آنان ۲ نمره تشویقی به یک مصاحبه درس خارج فقه ایشان به شرط کسب نمره حداقل ۱۲ اضافه خواهد شد.
📎 جزئیات بیشتر
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
فِرّوا مِن فُضولِ الدُّنيا كَما تَفِرّونَ مِنَ الحَرامِ، وهَوِّنوا عَلى أنفُسِكُمُ الدُّنيا كَما تَتَهَوَّنُ الجيفَةُ، ونَوِّروا قُلوبَكُم بِتَفَكُّرِ الآخِرَةِ، وتوبوا إلَى اللّهِ مِن فُضولِ الدُّنيا وسَيِّئاتِ أعمالِكُم؛ حَتّى تَنجوا مِن شِدَّةِ يَومِ القِيامَةِ؛
همچنان كه از حرام مى گريزيد، از فزونى هاى دنيا نيز بگريزيد، و همچنان كه مردار را خوار مى شماريد، دنيا را نيز در نظرتان خوار گردانيد، و با انديشيدن درباره آخرت، دلهايتان را نورانى كنيد، و از فزونى هاى دنيا و كردارهاى بدتان، به درگاه خدا توبه بريد تا از سختى روز قيامت برَهيد
📗[مستدرك الوسائل : ج 12 ، ص 54 ، ح 1396]
⚫️ سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ره تسلیت باد.
امام خامنه ای می فرمایند:
«اگر ملّت ایران بخواهد به هدفهای بزرگ خود برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است.»
(14 خرداد 1394)
💠فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) تسلیت و تعزیت باد...🖤
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی ره: نسلهای جدید این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمند است
🔻رهبر انقلاب: امام از سرآمدان تاریخ ما است
🔻سرآمدان تاریخ را نه میشود حذف کرد و نه تحریف کرد
🔻رهبر انقلاب: امام بزرگوار ما ابعاد شخصیتش از ابن سینا و شیخ طوسی متنوعتر است
🔻امام خمینی سرآمد همهجانبه است
🔻چهره درخشان امام با صدای رسا خود را به همه معرفی میکند
🔻رهبر انقلاب: امام در سه سطح ایران، اسلام و جهان تحول ایجاد کرد
🔻امام ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردمسالاری را جایگزین کرد
🔻رهبر انقلاب: این انقلاب، استبداد را به آزادی تبدیل کرد
🔻رهبر انقلاب: انقلاب، روحیه "ما میتوانیم" را به وجود آورد
🔻رهبر انقلاب: با حرکت امام، مسئله فلسطین به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شد
🔻رهبر انقلاب: امام را نمیتوان از حافظه تاریخ حذف کرد
🔻عامل کمک کننده به امام، "ایمان" و "امید" بود
🔻رهبر انقلاب: شهید مطهری پس از دیدار با امام(ره) در پاریس، از ایمانِ امام اظهار حیرت میکرد
🔻امام از سرآمدان تاریخ ماست؛ سرآمدان را نه میشود حذف کرد نه میشود تحریف کرد
✏️امام از سرآمدان تاریخ ماست نه فقط از سرآمدان روزگار ما.
✏️سرآمدان را نمیشود از حافظهی تاریخ حذف کرد. این نکتهی مهم مورد توجه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد نه میشود تحریف کرد.
✏️امام بزرگوار ما ابعاد شخصیتش از ابن سینا و شیخ طوسی وسیعتر است، متنوعتر است.
✏️امام یک سرآمد همه جانبه است. هم در دانشهای دینی سرآمد است، در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری امام سرآمد است. هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزگارانه سرآمد است. هم در استحکام شخصیت و قوت اراده سرآمد است. هم در قیام للّه و سیاست ورزی انقلابی و ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است.
✏️این خصوصیات در هیچ کدام از سرامدان تاریخ ما باهم جمع نشده است؛ در امام بزرگوار این خصوصیات با هم جمع است.
🔻اعتماد به وعده الهی است که گام مستحکم امام را به حرکت در میآورد
🔻امام در فهم و تبیین اسلام، نظرات روشنفکرانه و اسلام متحجر را قبول نمیکند
🔻رهبر انقلاب: یؤمن للمؤمنین یعنی اعتقاد و اعتماد به مردم
🔻رهبر انقلاب: امام کسی نبود که به خاطر رودربایستی، مردمسالاری را مطرح کند. جمهوری اسلامی ناشی از اعتماد امام به مردم بود
🔻امام از دهه بیست از "قیام للّه" سخن می گویند
🔻رهبر انقلاب: امید و ایمان روی هم اثر میگذارد
🔻رهبر انقلاب: آرزو کردن بدون حرکت و تلاش، در ادبیات دینی مذمت شده است
🔻امام زنده است و با ما حرف میزند. ما راه طولانی در پیش داریم
🔻رهبر انقلاب: بزرگترین توصیه امام نگهبانی از میراث اوست
🔻ابزارها تغییر پیدا خواهد کرد اما هدفها و جبههبندیها تغییر نمیکند
🔻اصلاح کار ملت ایران وابسته به دنبال کردن تحولات امام است. تحولات امام دشمنان سرسختی دارد
🔻دشمنی استکبار با ملت ایران با عقب نشینی های موضعی از بین نمیرود
🔻هرکه ایران و منافع ملی را دوست دارد، باید برای ترویج ایمان و امید تلاش کند
🔻ایمان و امید، آماج دشمن است
🔻دشمن برای از بین بردن ایمان و امید مردم تلاش میکند
🔻رهبر انقلاب: پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و رسانهای در اغتشاشات توسط دستگاههای امنیتی غربی انجام شد
🔻طراحی دشمن در اغتشاشات به گونهای بود که فکر میکردند کار جمهوری اسلامی تمام شده است. احمقها باز هم اشتباه کردند
🔻رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش مردم در شکست نقشه دشمن در اغتشاشات: جوانهای متعهد در خیابانها و دانشگاهها کارهای بزرگی انجام دادند
🔻دشمن نمیخواهد بگذارد پدیدههای امید آفرین را ببینیم
🔻ببینید جوان ایرانی چه عظمتی از خود نشان میدهد. هزاران هسته مقاومت در مساجد داریم
رهبر انقلاب به استقامت دانشجویان و طلاب انقلابی اشاره کردند
🔻این انتخابات بسیار مهمی است. دشمن از همین حالا، توپخانههای خود را به سمت انتخابات روشن کرده است
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد حجت الاسلام حسینی قمی به ماجرای وام های نجومی به بانکیها؛
📽 امام (ره) چطور در دلها نفوذ کرد؟! / اگر روزی همه داشتند شما مسئولین هم داشته باشید!
حسینی قمی ضمن تقدیر از رئیس جمهور بابت پیگیری مسأله وام های کلان به کارمندان بانکی:
🔹آقای رئیسی ۵۰۰ هزار خانه خالی در اختیار بانک ها را هم پیگیری کنید!
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️نخستین دیدار رهبر طالبان در سطح بین الملل
🔻روزنامه گاردین فاش کرد: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر با هبت الله آخندزاده رهبر پرده نشین طالبان در تاریخ ۱۲ می در قندهار دیداری محرمانه داشته است.
🔸این اولین دیدار عالی ترین مقام طالبان با یک مقام عالی رتبه خارجی است.
🔹قطر جزئیات این نشست را به اطلاع دولت آمریکا رساند تا تلاش کند تا در مورد چگونگی انجام گفتگوی آینده با امارات اسلامی طالبان هماهنگ شود.
🔸در این دیدار قطر نیز خواستار لغو تصمیم ممنوعیت تحصیل دختران و نزدیک شدن امارت به جامعه جهانی شد.
🔹نخست وزیر قطر (که سمت وزیر امور خارجه قطر را نیز بر عهده دارد) با همراهی رئیس سازمان اطلاعات قطر، در همان روز با ملا حسن آخوند نخست وزیر طالبان دیدار کرد.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
⭕️ دارالافتای مصر فتوای منع تخریب و جابجایی قبور را برای جلب رضایت سیسی حذف کرد
همزمان با عملیات تخریب قبرستانها در مصر برای ساخت پروژههای مختلف همچون جاده و پل که توسط دولت عبدالفتاح السیسی در حال اجرا است، فتوای منسوب به دارالافتای مصر در مورد «حکم انتقال قبرستانهای واقع در داخل قاهره به حومه یا خارج از آن»، جنجال جدیدی ایجاد کرد.
🔗ادامه مطلب:
syaaq.com/20206
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🟩برای تبلیغات در بزرگترین
⬜️کانالخبریتحلیلیحوزهبا
🟥۹۵۰۰۰جمعیترویکلمهتبلیغات بزنید
❌تبلیغات ۱۰صبحتمامخواهدشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨کانال محبوب «جهاد تبیین» با محتوای بسیار جذاب در ایتا تاسیس شد
👈انتشار محتوای صحیح و مطالب ناب در راستای #روشنگری و ارتقا #سواد_رسانه_ای مخاطبان👌
🔥 در برابر جنگ روانی دشمن، #جهاد_تبیین پیش بگیرید
♨️ برای عضویت در کانال جهاد تبیین به لینک زیر مراجعه فرمایید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/863436966Cf69e52cb78
کانال جذابیه 👆☝️
🔻امام على عليه السلام:
اِيّاكُمْ وَ الْكَسَلَ فَإِنَّهُ مَنْ كَسَلَ لَمْ يُؤَدِّ حَقَّ الله؛
از تنبلى بپرهيزيد كه تنبل حق خداى را ادا نكند.
📗[تحف العقول ، ص 112 ]
آخرین وصیت؛ بگویید همه بیایند!
🔹خاطره آیتالله مصباح یزدی از آخرین ساعات عمرِ امام خمینیقدسسرهما
بعضى از بستگان حضرت امام، خاطرات واپسین روز حیات ایشان را اینگونه گفتند: عصر همان روز (ارتحال) امام فرمود: به تمام اهل خانواده بگویید كه جمع شوند! همسر ایشان، فرزندان و نوهها كه آنجا حضور داشتند، اطراف تخت وى حلقه زدند و اطراف او جمع شدند.
امام به زحمت چشم خود را باز كرد. سخن گفتن برایش خیلى دشوار بود. اهلبیت خود را مخاطب قرار داد و فرمود: «یك جمله وصیت براى شما دارم». همه چشمها خیره و گوشها تیز شده بودند كه امام در لحظههاى واپسین عمر و با این روز و حال، چه وصیتى دارد؟! امام گفت: «وصیت من به شما این است كه بكوشید نافرمانى خدا نكنید!» بعد فرمود: «بروید؛ من خستهام و مىخواهم بخوابم.»
پارچه را روى صورتش كشید؛ خوابید و دیگر چیزى نگفت. هنگام نماز مغرب و عشا ایشان را صدا زدند. او به نماز اوّل وقت مقیّد بود. احساس كردم كه فقط، انگشتان و لبهایش اندكى حركت مىكنند؛ با اشاره انگشتانش، ركوع و سجود مىكرد و با حركت لبانش، نماز پایانى را خواند.
این چه شخصیتى دارد و چه روحى است كه در واپسین لحظههاى عمر، توجّهش فقط به خدا و انجام وظیفه است و بس؟! بهترین سرمایه و هدیهاى كه براى فرزندان خویش بر جا مىگذارد، این است كه «نافرمانى خدا و گناه نكنید.»
تأكید و تكیه كلامش در تمام عمر، این بود كه خدا از او چه خواسته است؛ مىكوشید آن را انجام دهد تا به تكلیف عمل كرده باشد. در اوایل جوانى، امام را ندیده بودیم؛ ولى در حدود سى و پنج سال از نزدیك ایشان را درك كردیم. از همان روز اوّل در سال ۱۳۳۱ ه.ش كه به قم آمدم، در درس ایشان شركت كردم. پس از تبعید او، كم و بیش با وى در ارتباط بودم. پس از مراجعت ایشان، بارها به خدمتش مشرف مىشدم.
...از نزدیك، غرق تماشاى حركات، درسها و بحثها، معاشرتها و منشهاى او بودم. با این وصف، هرگز در زندگى او، لحظهاى را به یاد ندارم كه ایشان به فكر منافع دنیوى خود باشد؛ درباره چیزى فكر بكند یا مطلبى بگوید یا نكتهاى بنویسد كه انگیزهاش از این گفتن و شنیدن و نوشتنـ جلب منفعت دنیوى براى خویش باشد.
گویا كه در ذهن این مرد، جز اطاعت خدا و خدمت به بندگان خدا، چیز دیگرى نمىگذشت. من جز اطاعت حق و خدمت به خلق، چیز دیگرى از این مرد سراغ ندارم. او دریاى متلاطمى بود؛ ولى آرام و بىكرانه!
📚سیری در ساحل، صفحه ۸۵-۸۷
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️اگر دو دهه بعد متدینین در یک کنسرت و همخوانی با موسیقی بر سیدالشهداء عزاداری کنند تعجب نکنیم!
✍️ سید محمد صادق کاظمی، عضو هیئت علمی دانشگاه
🔹در مورد نماهنگهای موسیقی محور مذهبی
1️⃣ مطلوب شرعی چیست؟
2️⃣ آثار اجتماعی این حجم از تولید موسیقی چیست؟
▪️پاسخ پرسش اول:
🔹موسیقی چه به نحو مطلق حرام باشد و چه تنها برخی از انواع آن، هیچگاه مورد تجویز فقهای شیعه نبوده است.
🔹فقیهی یافت نمیشود که موسیقی را خصوصا برای تبلیغ دین تجویز کرده باشد.
🔹موسیقی حلال هم باشد در نظر فقها مقرِّب( قرب دهنده به سوی خدا) نیست. بسیاری از فقها آن را در ردیف مُبعِّدهایی( دور کننده از خدا) دانسته اند که نهایتا حرام نیست. شاهد هم فرمایش حضرت امام خمینی است که: موسیقی از اموری است که انسان را از جدّ بیرون میبرد به یک مطلب هزل. (صحیفه، ج9 ص201)
🔹حال: آنچه مقرب نیست و حتی در ردیف مبعدین است آیا میتواند نقش انتقال مفاهیم دینی را داشته باشد؟ پاسخ مثبت نیست.
🔹آثار ایجاد شده در این موسیقیها خیال معنویت است و یا معنویت دینی؟
🔹حال خواندن این موسیقی ها میان دهها دختر تازه بالغ شده و یا نوجوان را به آن اضافه کنیم.
▪️پاسخ به پرسش دوم:
🔹این موسیقیها چه وظیفه ای دارند؟ پاسخ احتمالی: «انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید».
🔹این نسل اگر در خانواده مذهبی است که تا چندی پیش این خانواده موسیقی محور نبود و کار انتقال مفاهیم را نیز بدون موسیقی انجام میداد اما اکنون با حجم زیاد تولیدات نماهنگهای مذهبی، موسیقی محور شده است.
🔹پس برای این خانوادهها، نتیجه این تولیدات جایگزین شدن موسیقی به جای مداحی است. در نتیجه نسل بعد هیأت را محور فعالیت فرهنگی نخواهد دانست بلکه جایی محور است که با موسیقی بتواند جشن بگیرد و یا حتی عزاداری کند.
🔹اگر دو دهه بعد متدینین جمع شوند و در یک کنسرت و همخوانی با موسیقی بر سیدالشهداء عزاداری کنند تعجب نکنیم، آن موقع هیأت های امروز تنها برای محاسن سفیدها خواهد بود.
🔹و اگر مخاطب خانوادههای غیر مذهبی است که اصلا مشکل ایشان در دریافت پیام های مذهبی با موسیقی حل نخواهد شد.
🔹این تولیدات تنها خانواده های مذهبی را نسبت به این مقوله غیر مقرب سست میکند.
🔹در پایان: این مسیر قدم گذاشتن در راه #استراتژی_حلال_تدریجی است
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️بیحجابی و سلامت روان اجتماع!
✍حجت الاسلام احمدحسین شریفی
🔻چند روزی است که کلیپی از سخنرانی جناب دکتر خدایاریفرد، در دفاع روانشناسانه از بیحجابی در حال پخش است.
همه سخن وی این است:
«تا زمانی که کسی با چادر و روسری میآید، این خودش است و کسی که بدون چادر و بدون حجاب میآید این هم «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع بیشتر به نفع جامعه است تا اینکه یک چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم.»
روح استدلال این استاد محترم این است که حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند و الا اگر آنها را بر غیر خواستهشان اجبار کند، نه تنها هرگز موفق نخواهد شد، سلامت روان اجتماع را نیز به خطر خواهد انداخت!
🔸در این رابطه چند سؤال از این استاد محترم میپرسم:
1⃣به چه دلیل اگر هر کس آنگونه که شخصاً دوست دارد، در انظار عمومی ظاهر شود، سلامت روان «جامعه» تأمین میشود؟ آیا اگر کسی صرفاً بر اساس خواستههای شخصی خود در جامعه ظاهر شود و هیچ احترامی برای دیگران و هنجارهای آنان قائل نباشد، اساساً جامعهای باقی میماند که شما از سلامت روان آن سخن بگویید؟
2⃣انسانها را تا کجا مجاز میدانید «همانگونه که هستند» در اجتماع ظاهر شوند؟ آیا جنابعالی به عنوان یک روانشناس، برای این خودگرایی و فردگرایی در عرصه زیست اجتماعی حد و مرزی قائل هستید؟ آیا در همه عرصهها، توصیه روانشناختی جنابعالی این است که برای تأمین سلامت روان جامعه، افراد لازم است آنگونه که هستند ظاهر شوند؟ مثلا در رانندگی، در عمل به مقررات اجتماعی، قوانین مدنی، جزایی، کیفری و امثال آنها نیز همین توصیه را دارید؟ اگر خیر، چرا؟ چه تفاوتی میان آن قوانین و هنجارها با قانون حجاب وجود دارد؟
3⃣این مبنای روانشناختی جنابعالی چه نسبتی با توصیههای اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اسلام دارد؟
4⃣آیا اگر هر کسی همانگونه که هست و همانگونه که دوست دارد در اجتماع ظاهر شود، نظم و انضباط و حقوق اجتماعی تأمین میشود؟ اگر خواست کسی با خواست شما در تعارض بود، حق تقدم با کدامیک است؟ اگر کسی دوست داشت که به هنگام رانندگی مرتب بوق ماشین خود را آن هم با صدایی گوشخراش به صدا درآورد، آیا دیگران حق دارند که جلوی او را بگیرند یا خیر؟ آیا اگر جلوی او گرفته شود، سلامت روان او به خطر نمیافتد؟ اگر فی المثل دانشجوی شما دوست داشت با رکابی و شلوارک و قلیان در کلاس شما حاضر شود، آیا شما به او اجازه میدهید؟
5⃣آیا از منظر روانشناسی جنابعالی، انسانها هیچ وظیفهای نسبت به دیگران و نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؛ حتی اگر به قیمت ایجاد بیثباتی خانوادگی دیگران تمام شود؟ آیا آدمیان نسبت به هنجارهای اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارند؟
6⃣اگر خواستههای فردی کسی، نه تنها هیچ سود و منفعتی برای جامعه نداشته باشد؛ بلکه آسیبهای جنسی و جسمی هم بر جامعه وارد کند باز هم سلامت روان اجتماع را در آن میبینید که هر کس خودش باشد؟
🔹و دهها پرسش دیگری که «این زمان بگذار تا وقت دگر.»
@ahmadhoseinsharifi
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️درباره سرودهای دینی
▫️تولید سرودهای دینی یکی از کارهای فرهنگیست که اخیرا در کشور توجه به آن ها بیشتر شده و تعداد آن ها افزایش یافته است و از طرفی هم این سرودها توانسته اند مخاطبان زیادی از نوجوان و جوانان را به خود جذب کنند که #سلام_فرمانده و #جشن_فرشته_ها از بارزترین این سرود ها هستند.
اما به دو نکته باید توجه داشت:
🔹اول #محتوای_مناسبی باید در قالب این سرود ها به مخاطب منتقل شود گاهی دیده شده که صرف توجه به قالب و آهنگ باعث شده که توجه به محتوا کم شود و محتوای ضعیفی به مخاطب انتقال داده شود.
🔸دوم تولید سرود های دینی نباید موجب حذف پخش #مولودی_مادحین از صدا و سیما شود. چراکه این مسئله باعث تغییر #ذائقه مخاطب مذهبی می شود و مخاطب به محتوای دینیِ همراه با موسیقی عادت می کند و از آنجا که اجرای همراه با موسیقی در مساجد و هیأت ها ممکن نیست، قشر مذهبی کم کم از فضای مسجد و هیأت دور می شود و این مسئله ضرری جبران ناپذیر را در پی خواهد داشت.
➖پس بهتر آن است که مثل هر موضوعی، در باب تولید و پخش سرود های دینی از افراط و تفریط بپرهیزیم.
✍سینا ناصری
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اردوغان در دوراهی اخوان گریزی یا اخوان گرایی؟؟
🔹این روزها در مورد جریان شناسی اردوغان سخنان ضد و نقیض فراوانی به گوش می رسد. برخی او را ملی - مذهبی، گروهی وی را اسلام گرای اخوانی، رسته ای اردوغان را ناسیونالیسم و پاره ای او را لیبرال مسلمان و تکنوکرات می دانند؛ ولی آنچه باعث شده که وی از اسلام گرایی دور شود، رفتارهای دو سال اخیرش با آوارگان اخوان در ترکیه است.
🔸شیخ وجدی غنیم از رهبران آواره اخوانالمسلمین است که نه سال اخیر در ترکیه پناهنده بود. او در سالهای اخیر به شدت از عدالت و توسعه و شخص اردوغان حمایت و همگان را به نسخه اسلام گرایی وی دعوت می کرد.
🔹اما حالا پس از این همه سال حمایت و تنها چند روز بعد از انتخابات پرسروصدای ترکیه و سراشیبی عادیسازی روابط آنکارا با قاهره، با درخواست تمدید شهروندی و ادامه اقامت وی مخالفت شده و از او خواستهاند فورا ترکیه را ترک کند.
🔸رفتارهای ضد و نقیض اردوغان در این سال ها، جریان شناسی و روان شناسی سیاسی اردوغان را به موضوعی پرچالش تبدیل کرده است.
✍پژوهش در این موضوع حساس را به جریان شناسان پیشنهاد می کنیم.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
✍شیخ فرهاد فتحی
🔻آقا شهاب مرادی هستند، ایام اغتشاشات یدونه مطلب در صفحات اینستاگرام و توییتر و... برای دفاع از دین و انقلاب نزدند که مبادا چندتا فحش بخورند، وقتی اعتراض شد باز کاری نکردند و الان که همه چیز آرام شده است به استاد جهاد تبیین از حرم تا خیابان تبدیل شدند و دست پیش گرفتند و میگوید رسانه ها کم کاری کردند!
🔻آقا شهاب شما بفرمایید در روزهایی که قرآن آتش زدند و رکیک ترین الفاظ را به مقدسات گفتند، کاریکاتور جنسی برای رهبری کشیدند دقیقا کجا بودید؟
🔻زمانی که آقا فرمود خواص باید روشنگری کنند چرا باز فلیترشکنتون نصب نشد؟
🔻البته شما مقصر نیستید مقصر افرادی هستند که سکوت افرادی مثل شما را دیدند و باز تریبون های رسمی را در اختیار شما میگذارند تا به خواص بگویند اگر میخواهی از نظر ما طلبهی موفقی باشی و اگر میخواهی تریبون ها دست تو باشد زمانی که به دین و انقلاب حمله میشود سکوت کن و وقتی همه چی تموم شد دوباره برگرد.
🔻ولی اگر طلبه ای باشی که وسط میدان مبارزه کنی، از نظر ما تندرو هستی و به جرم تندروی جوری بایکوتت میکنیم که نفر بعدی بفهمه و حساب کار دستش بیاد و راه تو رو ادامه نده.
🔻آقا شهاب شما از نظر عزیزان مسئول، طلبهی موفق هستی ولی بدانید این روزها میگذرد و روزی همه ما باید جلوی پرودگار نسبت به کوتاهی هایمان نسبت به دین و انقلاب و رهبری پاسخگو باشیم.
🔻از رسانه حوزه هم بخاطر کارکردن خبر آقا شهاب ممنونیم.
خودشان بهتر میدانند چرا. یاعلی...
@sheikh_farhad_fathi
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻کتاب «روایت رهبری» به چاپ ششم رسید
🔹این کتاب، روایتگر نکاتی درباره نحوه انتخاب آیت الله خامنهای به عنوان رهبر انقلاب در سال ۱۳۶۸ و خاطرات سیاسی ایشان است.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🟩برای تبلیغات در بزرگترین
⬜️کانالخبریتحلیلیحوزهبا
🟥۹۵۰۰۰جمعیترویکلمهتبلیغات بزنید
❌تبلیغات ۱۰صبحتمامخواهدشد
عجیب اما واقعی 😳😳😳
یک کاروان پیدا کردم با قیمتهای فوقالعاده ارزان عاشقان و زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام را به معشوق میرسانند 🕌😍😭
حتی با ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومن هم میتونی زائر حرم عشق شوی😍😍😍
فقط کافیه بری قیمتها رو ببینی تا باور کنی👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1931477169C61e4fef156
🔻امام على عليه السلام:
اَلاِْفْراطُ فِى الْمَلامَةِ يَشُبُّ نيرانَ اللَّجاجِ؛
زياده روى در سرزنش كردن، آتش لجاجت را شعله ور مى سازد.
📗[تحف العقول ، ص 84]
🔘امام خمینی حتی در وصیتنامه سیاسی ـ الهی خویش نوجوانان را پیشتر و بیشتر از دیگر نسلها خطاب قرار داده و نوشتهاند:
☑️«این جانب به همه نوجوانان و جوانان در مرحله اول، و پدران و مادران و دوستان آنها در مرحله دوم، و به دولتمردان و روشنفکران دلسوز برای کشور در مرحله بعد وصیت میکنم که در این امر مهم [برخورد با انحرافات] که کشورتان را از آسیب نگه میدارد، با جان و دل کوشش کنید و دانشگاهها را به نسل بعد بسپرید.»
◾️تنوعطلبی، دگرگونخواهی، نوآوری، اصلاحگرایی، حقیقت طلبی، آزادیخواهی و بهبود ساختارهای اجتماعی از خواستهها و صفات گروه سنی و فکری نوجوان است که اگر درک شود و در مسیر مطلوب قرار گیرد و راستای سازندگی استفاده شود، پیشرفت و توسعه جامعه را در پی خواهد داشت، و امام خمینی این مهم را خوب میدانست و بخوبی هم بکار میگرفت.
📚صحیفه امام، ج۲۱، ص: ۴۱۹
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻علت حمایت احد آزادیخواه نمایندهٔ ملایر از آقای مهاجر رئیس کارخانه بافتینه که متهم به اقدام به قتل است چه میتواند باشد؟!
@chanel_komeil
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب