eitaa logo
بیداری طلاب
61.3هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️حجت الاسلام و المسلمین رئیسی: اگر صلاحیت فیاضی برای ما محرز نمی شد، اصلا به مجلس معرفی نمی کردیم 🔺رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: 🔹فیاضی آموزش و پرورش را می شناسند و فرد صالحی برای این مسئولیت است. 🔹افرادی ممکن است خویشاوندان کسانی باشند، اما هرکسی در زندگی دارای دستاوردهای علمی و موارد دیگر است. 🔹تا برای من حجت نباشد، فردی را انتخاب نمی کنم، اما تصمیم با مجلس است. 🔹فیاضی کلاس و آموزش و پرورش را می شناسد، با بسته های یادگیری آشنایی دارد. در ستاد آموزش و پرورش مدیرکل بوده و طرح آموزش مجازی با عنوان شاد را در کارنامه دارد. 🔹فیاضی هم برنامه دارد هم شناخت، او تحول گراست و این مسئله برای ما بسیار مهم است. 🔹انتظارات از این دولت بالاست، هر چقدر امید مردم بالاتر رود انتظارات مردم بالاتر می رود. 🔹اگر صلاحیت فیاضی برای ما محرز نمی شد اصلا به مجلس معرفی نمی کردیم. 🔹تحول باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد. 🔻رئیس جمهور: خود من هم با آقای فیاضی مصاحبه کردم 🔹با بررسی هایی که در کارگروه ها انجام شد دکتر فیاضی از کسانی بود که در مصاحبه های مختلف کار گروه ها از جایگاه ممتازی برخوردار شد. 🔹خود من هم با ایشان مصاحبه کردم. 🔹دوستان مورد اعتمادی در این حوزه با آقای فیاضی مصاحبه کردند و ایشان را فرد صالحی دانستند برای این مسئولیت. 🔹توصیه افراد به هیچ عنوان تاثیر گذار نیست. 🔹آنچه مهم است برای خودم حجت الهی است. تا خودم حجت نداشته باشم اگر همه هم جمع بشوند من اقدامی نمیکنم. 🔹باید شایستگی ها احراز شده باشد. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش‎وپرورش چه گفتند؟ ♦️باقری، نماینده مخالف: انتخاب فیاضی به عنوان وزیر توهین به آموزش و پرورش و معلمان است. فیاضی در هیچ کجا تحولی ایجاد نکرده. او نه مدیر بوده و نه مدیرکل، ضمن اینکه رد برنامه‌های او در گزارش کمیسیون برای نمایندگان حجت شرعی است. 🔸غضنفرآبادی، نماینده موافق: شجاعت در تصمیم‌گیری یکی از نکات برجسته فیاضی است. پدرخوانده‌های آموزش و پرورش در صف ابتدایی مخالفت با وزیر پیشنهادی هستند. ♦️محرم‌زاده، نماینده مخالف: آقای فیاضی! شما مدیر پرورشی کدام مدرسه بوده‌اید؟ چرا مدرک دکتری شما مورد تایید وزارت علوم نیست. نتیجه مطالعات شما کجا ثبت شده است؟ 🔸گودرزی، نماینده موافق: اینکه اگر کسی از روز اول شاغل در دستگاهی نباشد، قدرت اداره آن کار را ندارد، درست نیست. مجلس انقلابی، مسلط به اوضاع کشور است و می تواند وزیر انتخاب کند. ♦️وحیدی، نماینده مخالف: بیش از ۲۰ ابهام درباره گزینه پیشنهادی وجود دارد. یک مدیر برای انتخاب شدن نیاز به ۵ سال سابقه معاونت دارد، آیا یک وزیر نباید از بدنه آموزش پرورش باشد؟ 🔸الهیان، نماینده موافق: برای آموزش و پرورش مدیر انقلابی و جهادی می‌خواهیم تا رویکرد تحولی در این وزارتخانه ایجاد کند. فیاضی تفکر راهبردی برای این کار دارد. ♦️دلخوش نماینده مخالف: آیا با جزوه وزیر پیشنهادی می‌توان این مشکلات را حل کرد؟ آیا شأن آموزش و پرورش این است که بعد از ۴۰ سال این طور وزیر برای آن معرفی شود. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️حجت الاسلام حسینی قمی: بدحجابی و بی حجابی در قم گاهی اوقات از شهرهای دیگر کشور و حتی بعضی شهرهای اروپا هم بدتر است! ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️بریدن از نظام و ولایت، تفسیری نادرست از استقلال حوزه 🔻رهبری یک ريال بودجه دولتی را خرج شهریه نمی کنند ✅ آیت الله خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان: 🔹 این نظام، نظام اسلامی است و این نظام حاصل تلاش های امام راحل و رهبری های امام است که انقلاب را به ثمر رساند و بسیاری از عالمان دین هم از اول پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاهی که نظام به آن ها نیاز داشته وارد صحنه شدند. 🔹 برخی استقلال حوزه را به معنای درگیری با دولت می دانند و حوزه مستقل را حوزه ای می دانند که هیچ ارتباطی با دولت نداشته باشد و ما این تفسیر را برای استقلال درست نمی دانیم. 🔹 به صراحت می گویم حقوق ماهانه ما اسمش شهریه است یک ريال از این شهریه ناچیز از بودجه دولتی نیست. استاد سطح عالی حوزه ما شهریه اش نمی دانم به سه میلیون می رسد یا نه؛ می دانم شهریه 700هزار تومانی هم به خاطر رتبه درسی داریم، در حالی که آقایان می گویند زیر 10 میلیون تومان خط فقر است ولی همین مبلغ را که برکت هم دارد و برکتش را احساس می کنیم، یک ريالش از بودجه دولتی نیست. 🔹 مقام معظم رهبری اوایل رهبری شهریه می دادند و گاهی یک ماه در میان می شد، به ایشان گفتم شما که بودجه های دولتی در اختیارتان است از آن قرض بگیرید و شهریه را بدهید، آقا فرمودند یک ريال بودجه دولتی را خرج شهریه نمی کنم. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔰 هفته کتاب ▫️ به مناسبت بزرگداشت علامه طباطبایی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه و هفته کتاب و کتابخوانی، تمامی آثار و محصولات عرضه شده در فروشگاه اینترنتی نفحات با تخفیف ویژه ارائه خواهد شد. ▫️شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی نفحات به آدرس ذیل، به مدت یک هفته از تخفیف ۲۵ درصدی برای آثار عرضه شده استفاده نمایید ؛ Store.Nafahat-eri.ir مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
سلام امروز به نکته جالبی برخورد کردم که تعجب برانگیز بود. یکی از دوستانمان که معاون آموزش یکی از حوزه های علمیه بزرگ کشور هست، می گفت: با سامانه سفیر به مدیر حوزه علمیه کشور پیام دادم که وضع دریافتی کادر در حوزه های علمیه مناسب نیست، نیازمند مساعدت هست، با این وضعیت ریزش زیادی در کادر خواهیم داشت و این امر تاثیر منفی در انگیزه طلاب می گذارد. چند روز بعد، از بخش امور طلاب مرکز تماس گرفتند که حاج آقا دستور دادند: به ایشان نماز و روزه استیجاری اختصاص یابد. جالب است: آقایان به جای پرداخت حداقل حقوق کارگری که حق کادر حوزه های علمیه است به فکر نماز و روزه استیجاری برای آنها هستند!!!!! مثل آقایان مثل کسی است که کارگری را از صبح تا عصر بکار گرفته و عصر نصف حق او را می پردازد و می گوید: بجای نصف دیگر نماز و روزه استیجاری به تو می دهم تا شب هم نماز بخوانی و روز بعد روزه بگیری!!! این مطلب را به اطلاع طلاب و فضلای حوزوی برسانید تا بدانند باید کاری برای استقلال مالی خود انجام دهند. رضا - از مدرسان همان حوزه 🔻پ ن: خبرحوزه نسبت به صحت و سقم این مطلب اطلاعی ندارد و صرفا جهت اطلاع منتشر می شود ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على عليه‌السلام: إنْ قارَفْتَ سَيّئةً فعَجِّلْ مَحْوَها بالتَّوبةِ 🔻هرگاه گناهى مرتكب شدى، به محو آن با بشتاب. 📚 تحف العقول، صفحه81 ‌ ‌ ☀️بیانات مقام معظم رهبری فرمود خوشبخت آن کسی است که به‌وسیله‌ی دیگری موعظه بشود؛ یعنی عبرت بگیرد. ما می‌بینیم چیزهایی را که در زندگی برای افراد پیش می‌آید. چه‌جور در مرحله‌ی امتحان قرار می‌گیرند، چطور بعضی در امتحان پیروز می‌شوند، چطور بعضی در امتحان مردود می‌شوند، چطور بعضی از موقعیت‌ها استفاده‌ی درست می‌کنند. چطور بعضی موقعیت‌ها و فرصت‌ها را از دست می‌دهند. اینها را نگاه کنیم. با دید باز این را برای خودمان وسیله‌ی موعظه قرار بدهیم. یعنی از این درس بگیریم. به جای اینکه وقتی کسی زمین خورد، دلمان خنک بشود، و بر روی احساسات خودمان [قرار بگیریم]؛ نه، به جای این توجه بکنیم که عامل چه بود؟ عامل این زمین خوردن؛ عامل این اعتلا و اوج چه بود؟ چگونه شد؟ و ما چقدر می‌توانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم. ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @darsemamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
030_14000825_shabzendedar_esteshab_230554.mp3
1.2M
🔻بیانات آیت الله شب زنده‌دار درباره جعلی بودن تاریخ وفات حضرت معصومه سلام الله علیها 🔻تاریخ وفات حضرت معصومه (س) در هیچ منبع تاریخی ذکر نشده، و تاریخ فعلی را شخص دروغگویی در زمان طاغوت بر سر زبانها انداخته، فلذا نباید تحت عنوان «روز وفات» آن حضرت، معرفی شود. مقامات حضرت معصومه سلام الله علیها روشن است اما مایه تعجب است که این تاریخ‌نگاری جعلی و‌ کذب را تلقی به قبول کرده و‌ به عنوان تاریخ وفات آن حضرت مطرح میکنند ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش‌هایی از سخنرانی واعظ شهیر، مرحوم حجت‌الاسلام فلسفی در مراسم ختم و بزرگداشت مرحوم علامه طباطبایی در سال ۱۳۶۰ این مجلس ترحیم از سوی مرجع بزرگ حضرت آیت‌الله‌ گلپایگانی ره برگزار شد. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔅رهبر انقلاب خطاب به نخبگان: نخبگی یک نعمت الهی است 🔅آن چیزی که نخبه را نخبه میکند، قدرشناسی از این نعمت است 🔻 حضرت آیت الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی: نخبگی یک نعمت الهی است، یک موهبت خدایی است. نعمت الهی را باید شکر کرد. اول چیزی که در ذهن شما قرار میگیرد این باشد که این نعمت را شکرگزاری کنید. 🔹 آن چیزی که نخبه را نخبه میکند، صرفاً استعداد و ظرفیت ذهنی نیست. خیلی‌ها هستند استعداد دارند، ظرفیت ذهنی هم دارند و این ضایع میشود. اصلاً بروز پیدا نمیکند یا از او هیچ استفاده‌ی مناسب و شایسته نمیشود و تبدیل به نخبه نمیشود. 🔹 آن چیزی که نخبه را نخبه میکند، علاوه‌ی بر استعداد و ظرفیت ذهنی، قدرشناسی از این حقیقت و از این نعمت است. این باید قدرشناسی بشود و براساس او کار و تلاش انجام بگیرد. 🔅استعمارگران در جنگ نرم میخواهند ملت ما را از استعدادشان غافل کنند 🔅غفلت مقدمه‌ی غارت ملت است 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی: کشور ما از لحاظ استعداد ذهنی از متوسط جهان بالاتر است این ادعا نیست، این چیز ثابت شده است و مسلم است یعنی بالقوه‌ کشور ما نخبه است، ملت ما بالقوه نخبه است. 🔹 یک بخش مهم جنگ نرم استعمارگران هم امروز و هم همیشه، که امروز هم هست، در گذشته هم بیشتر بوده، عبارت است از اینکه ملت را - حالا ملت ما را یا هر ملتی را که دارای استعدادی است- از استعداد خودش غافل کنند، او را بی‌اعتنا کنند به آن استعداد یا حتی به وضعی برسانند که خود او منکر این استعداد بشود. 🔹 وقتی که غفلت از توانایی خود بر ملتی حاکم شد غارت آن ملت آسان میشود. غفلت مقدمه‌ی غارت است، غارت افزایش دهنده‌ی غفلت است. غفلت و غارت باهمدیگر همراهند. 🔅در بعضی از دانشگاهها عناصری هستند که را تشویق میکنند به ترک کشور، من صریح میگویم این خیانت است، این خیانت است، این دشمنی با کشور است، دوستی با آن هم نیست. 🔅لازمه رشد و تقویت شرکتهای داخلی این است که بازار کشور در اختیار شرکتهای داخلی باشد 🔅البته شرکتهای ایرانی هم قیمتها را گران نکند و کیفیت را پایین نیاورند 🔻یک شرط لازم برای تقویت شرکتهای دانش‌بنیان این است که بتوانیم محصولات آنها را در داخل کشور رائج کنیم. راهش این است که تولیدی که او میکند دیگر واردات نداشته باشد، باز یک عده‌ای جنجال نکنند مثل قضیه‌ی لوازم خانگی که چرا شما گفتید که لوازم خانگیِ فلان کشور را مثلاً‌ فرض کنید که نیاورند؛ لازمه‌ی رشد شرکتهای داخلی و تقویت آنها این است که بازار داخل را در اختیار تولید داخلی بگذاریم. 🔹 بخصوص دولتها و سازمانهای بزرگ که اینها بزرگترین مشتری اینهایند. دیگر واردات کمر اینها را نشکند. 🔹 وقتی ما که میگوییم واردات جلویش گرفته بشود درواقع به کمک تولید کارخانه‌ی داخلی و بنگاه داخلی داریم حرف میزنیم، آن بنگاه داخلی هم وظائفی دارد، آنها هم باز قیمتها را گران نکنند، کیفیت را پایین نیاورند که به کلی بی‌فایده بشود آن توصیه‌ای که شده. 🔅رهبر انقلاب: یک وقت هست که یک دانشجویی بر اساس نیازهای فکریش یا بحث خانوادگی‌اش مایل است برود در یک کشوری تحصیل کند، این اشکالی ندارد، بنده بارها گفتم این مانعی ندارد؛ عمده این است که فراموش نکند که بدهکار کشورش هست و درس بخوانند برگردند بیایند. لکن آن چیزی که اشکال دارد است... 🔅به دنبال کشف نیروها و قوانین کشف نشده طبیعت باشید 🔅آفرینش علمی نیاز امروز کشور است 🔹 بحث آفرینش علمی مهم است. امروز کارهای علمی زیادی در کشور میشود اما این کارها غالباً متفرعات بر دیگران است. نیروی انرژی هسته‌ای را مثلاً‌ فرض کنید کسی کشف کرده، ما امروز داریم روی این کار میکنیم. آنچه که نیاز هست و بایستی انجام بگیرد آفرینش علم است، باید خلّاق باشید، باید تولید کنید علم را که غالباً‌ از کشف یک نیرویی در طبیعت به وجود می‌آید. یعنی نوآوری در علم ناشی از این است که یک ناموسی را، یک قانونی را که در طبیعت وجود دارد و تا امروز کشف نشده، شما کشف میکنید، براساس آن میشود، براساس آن فناوری‌های متعددی بوجود می‌آید. باید دنبال این باشید. یعنی جوان نخبه‌ی ما باید دنبال در دانش باشد. ۱۴۰۰/۸/۲۶ 💻 @Khamenei_ir | در حال تکمیل ... ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
⭕️ راه کنترل خواهش های نزدیکان مدیران بر اساس سیره امیرالمومنین (ع) ✍️ محسن قنبریان 🔹چگونه است که دو نوه رسول الله -که خداوند برای امامت بر امت برگزیده- را حضرت امیر(ع) در ۴سال حکومتش فرماندار و استاندار جایی نمی کند؟! 🔹آنها را در جنگ جلوی تیر می فرستد، یکی فاتح جمل و یکی فاتح فرات می شود، اما وزیر و وکیل شان نمی کند! سفیر هزینه شدن ها و خطبه خوان در نا آرامی ها میشوند، اما امین بیت المال یا امیر جایی نه! 🔹از قضا در دولتش با مشکل شایستگی هم مواجه است! اقلا چند فرماندارش به معاویه پیوستند (فرمانداران بحرین، اردشیر خُره، کسکر و...) و چندتا خیانت کردند(بصره، اصطخر فارس و...) ! چرا دو فرزند زهرا(س) -که خداوند شایستگی‌شان را برای امامتِ امت ابلاغ کرده- را در این قحط شایستگی به وزارت یا امارت شهری برنمی گزیند؟! 🔹کدام توجیه شرعی از آن همه آیه و روایت برای امامت حسن و حسین بهتر؟! آنها که برای امامت از طرف خدا شایسته اند، برای امارت جایی به طریق اولی شایسته نیستند؟! آنهم در قحط شایستگی! 🔹فقط اینطور می توان خواهش ها و کنش های نزدیکان را کنترل کرد! ✍صفحه توییتری محسن قنبریان ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام صادق(عليه‌السلام): مَنْ يَمُوتُ بِالذُّنُوبِ أَکْثَرُ مِمَّنْ يَمُوتُ بِالآجَالِ ➖ شمار کساني که بر گناهان مي‌ميرند، بيش از کساني است که به عمر طبيعي از اين جهان مي‌روند. 📚 بحارالانوار، ج ۵، ص ۱۴۰ ☀️بیانات مقام معظم رهبری خَیرُ ما أُلقِیَ فِی القَلبْ أَلیَقین می‌فرماید: یقین بهترین چیزی است که خدای متعال در دل انسان قرار می‌دهد اگر یقین نبود و شک بر وجود انسان مستولی بود، اهداف برای انسان نامفهوم و مبهم است؛ هدف‌ها که روشن نبود، حرکت، حرکت مستقیم و صحیح و مستمری نخواهد بود؛ لذاست که خدای متعال در مورد پیغمبر اکرم می‌فرماید: «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللهِ وَمَلآئِکَتِهِ [وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ]» با بینه و یقین حرکت کردن تفاوت می‌کند با حرکتی که از روی تردید و شک باشد؛ لذا شما می‌بینید که در دعاها هم درخواست یقین از خدا می‌شود: «[اَللّهُمَّ اجْعَلْ غِناىَ فى نَفْسى] وَالْیَقینَ فى قَلْبى وَالاِْخْلاصَ فى عَمَلى وَالنُّورَ فى بَصَرى وَالْبَصیرَةَ فى دینى» ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ☀️نشر با منبع ☀️درس اخلاق امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ به کمپین «مسیح علی‌نژاد» پیوست 🔻عاقبت افراط و تفریط ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️بخش هایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که در رسانه ها بازتاب مناسبی نیافت! 🔻 بخش اول 🔹 رهبر انقلاب: یک بخش مهمّ جنگ نرم استعمارگران، هم امروز و هم همیشه -امروز هم هست، در گذشته هم بیشتر بوده- عبارت است از اینکه ملّت ما را یا هر ملّتی را که دارای استعدادی است، از استعدادِ خودش غافل کنند، او را بی‌اعتنا کنند به آن استعداد یا حتّی به وضعی برسانند که خود او منکر این استعداد بشود؛ این ‌قدر بگویند نمیتوانی، نمیتوانی، نمیتوانی که باورش بشود نمیتوانم و خودش بگوید نمیتوانم؛ این یکی از کارهایی بوده که رایج بوده. از اوّلی که استعمار وارد کشورها شد، یکی از کارها همین بوده. 🔹 در آفریقا تمدّنهای بزرگی وجود داشته -در بخشی از آفریقا، در غرب آفریقا، در نقاط دیگر- که اینها بکلّی نابود شده، از بین رفته. نِهرو در این خاطراتش، در کتاب نگاهی به تاریخ جهان، میگوید که قبل از اینکه انگلیس‌ها وارد هند بشوند، هند از لحاظِ صنایعِ داخلیِ خودش-صنایع آن روز، اوایل قرن نوزدهم- یک کشور خودکفا بود؛ انگلیس‌ها که وارد شدند، اوّل کمپانی هند شرقی، بعد هم دولت انگلیس، وضع را به جایی رساندند که هندی‌ها احساس میکردند که جز با مصنوعات انگلیسی و خارجی امکان زندگی وجود ندارد. 🔹 ما تقریباً بیش از دویست سال به این بلیّه مبتلا بودیم، تا قبل از انقلاب اسلامی. شنیده‌اید که وقتی بحث ملّی شدن نفت مطرح شد که ایرانی‌ها نفت دارند و خودشان نفت را اداره کنند و مانند اینها، نخست‌وزیرِ دوره‌ی طاغوت در مقام انتقاد از این فکر میگفت که ایرانی‌ها بروند لولهنگ بسازند! لولهنگ را شماها ندیده‌اید؛ لولهنگ یعنی آفتابه‌ای که حتّی با حلبی ساخته نمیشود، با گِل ساخته میشود. آن قدیمها، زمان نوجوانی و بچّگی ما، هنوز لولهنگ بود؛ آفتابه‌ای که با گِل درست میشود. میگفت ایرانی‌ها بروند لولهنگ درست کنند! یعنی یک ملّت را به اینجا میرسانند. 🔹 گاهی لازم است که جوان نخبه با سختی‌ها هم بسازد؛ این یکی از آن نکات اخلاقی بسیار مهم است که باید مورد توجّه باشد. این برداشت که همه چیز باید آماده باشد و در جای خود باشد تا نخبه بتواند کار بکند، برداشت درستی نیست؛ گاهی بایستی با موانع مبارزه کنید. 🔻رهبر انقلاب: بحث آفرینش علمی است؛ این مهم است. امروز کارهای علمی زیادی در کشور میشود، امّا این کارها غالباً متفرّعات بر آفرینش علمی دیگران است؛ فرض بفرمایید که نیروی انرژی هسته‌ای را مثلاً‌ کسی کشف کرده، ما امروز داریم روی این کار میکنیم. آنچه نیاز هست و بایستی انجام بگیرد آفرینش علم است؛ باید خلّاق باشید، باید تولید کنید علم را که غالباً‌ از کشف یک نیرویی در طبیعت به وجود می‌آید؛ یعنی نوآوری در علم ناشی از این است که یک ناموسی را، یک قانونی را که در طبیعت وجود دارد و تا امروز کشف نشده، شما کشف میکنید، بر اساس آن تولیدِ علم میشود، بر اساس آن فنّاوری‌های متعدّدی به وجود می‌آید. باید دنبال این باشیم؛ یعنی جوان نخبه‌ی ما باید دنبال این باشد: خلّاقّیت در دانش. 🔹 فرض بفرمایید که مثلاً نیروی جاذبه وجود داشت -حالا مثالهای قدیمی‌اش اینها است دیگر؛ از قدیم این مثالها را میزدیم- یکی این را کشف کرد و بر اساس آن دانشهایی به وجود آمد. نیروی الکتریسیته در طبیعت عالم وجود داشت، کسی آن را نمی‌شناخت، یک کسی کشف کرد، بر اساس آن، این عرصه‌ی عظیم علم و فنّاوری به وجود آمد. یا در بخشهای بعدی و در مسائل جدید، نانو از این قبیل است، مسئله‌ی سلّول‌های بنیادی از این قبیل است، مسئله‌ی انرژی هسته‌ای از این قبیل است. کشف یک حقیقتی در طبیعت، کشف یک سنّتی، یک ناموسی، یک عنصری در طبیعت الهی و صنع الهی موجب میشود که شما به یک نکته‌ی علمی پی ببرید، آن نکته علم خواهد بود، تدوین میشود، گسترش پیدا میکند، منتهی میشود به فنّاوری و مانند اینها. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️بخش هایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که در رسانه ها بازتاب مناسبی نیافت! 🔻 بخش دوم 🔹 رهبر انقلاب: نخبگان باید مسئله‌محور کار کنند؛ مسئله‌محوری مهم است. کشور مسائل اساسی‌ای دارد؛ باید به اینها توجّه کرد.اینها بایستی از طرق علمی و با روش علمی حل بشوند؛ راه ‌حل دارد. 🔹 از موضوعات مبتلابهِ امروزِ ما فرض بفرمایید مسئله‌ی آب در کشور است؛ یک مسئله است دیگر. مسئله‌ی کشور، مسئله‌ی آب است و مسئله‌ی آب در آینده‌ی خیلی نزدیکی به مسئله‌ِی مهم‌تری هم در سطح دنیا تبدیل خواهد شد. خب برای این یک فکر علمی باید بشود. یا مسئله‌ی محیط‌زیست و حتّی مسئله‌ی ترافیک؛ مسئله‌ِی ترافیک، یک مشکلی در زندگی است. شما از یک گوشه‌ی تهران حرکت میکنید تا یک قسمت دیگر، باید یک ساعت، یک ساعت و ربع سوار ماشین باشید با این گرفتاری‌ها؛ خب این راه ‌حل دارد؛ باید از طریق علم راه‌ حلّ این را پیدا کرد. 🔹 آسیب‌های اجتماعی، مسئله‌ِی اعتیاد، مسئله‌ی طلاق، مسئله‌ی حاشیه‌نشینی، مسئله‌ی هجرت از روستاها و تخریب روستاها، اینها همه راه‌ حل دارد. یک وقت هست که مدیری دلسوزی ندارد، اصلاً نمیخواهد به این مسائل نگاه کند، آن محلّ بحث نیست؛ امّا وقتی فرض بر این است که مدیران میخواهند مسئله را حل بکنند، خب برای این باید راه حلّ علمی پیدا کرد و قطعاً راه‌ حل دارد. یا مسائل اداره‌ِی کشور، مشکلات نظام پولی، نظام مالی، مشکل نظام مالیاتی، مشکل بانک‌ها، موانع رشد تولید که ما امسال گفتیم «برداشتن موانع»، راه‌ حلّ علمی دارد؛ اینها بایستی از طریق علم روشن بشود و ده‌ها مسئله‌ی دیگر؛ یعنی روی مسئله فکر کنید. 🔹 در بعضی از کشورهای پیشرفته‌ی دنیا دانشگاه‌ها غالباً غیر دولتی است، دانشگاه‌ها خصوصی است، ولی همین دانشگاه‌های غیر دولتی بودجه‌ی فراوانی از دولتها میگیرند؛ چه‌ جور؟ نه اینکه بیایند همین ‌طور فلّه‌ای پول بدهند برای دانشگاه؛ نه، مسئله تعریف میکنند برای دانشگاه و از آن دانشگاه جواب مسئله را میخواهند، هر مقداری که آن دانشگاه توانست این مسئله را برای آنها حل کند، درآمد مالی از ناحیه‌ی دولت و حاکمیّت خواهد داشت. خب این خیلی خوب است؛ یعنی مسئله‌محوری در زمینه‌ی کارهای علمی و کارهای نخبگان، چیز مهم و لازمی است. 🔹 در ذیل این مسئله‌محوری که عرض کردیم، اتّفاقاً بحث هوش مصنوعی را نوشته‌ام که امروز یکی از دوستان دربار‌ه‌ی آن صحبت کردند؛ من پیشنهاد میکنم یکی از مسائلی که مورد تکیه و توجّه و تعمیق واقع میشود، مسئله‌ی هوش مصنوعی باشد که در اداره‌ی آینده‌ی دنیا نقش خواهد داشت. 🔹 رهبر انقلاب: جوان ما که میتواند فرضاً یک شرکت دانش‌بنیان به وجود بیاورد و یک بخش مهمّی از کارها را انجام بدهد، هم خودش درآمد پیدا کند، هم به کشور فایده برساند، به جای اینکه بیاید دنبال کار و تلاش و زحمت و این حرفها، میرود سراغ سرگرمی‌های زائد؛ خیلی‌ها سرگرم به رایانه و مانند اینها میشوند؛ غالباً الان شب تا صبح یا صبح تا شب، تا هر چه بتوانند در اینترنت بیخودی، بی‌فایده، بی‌هدف میگردند؛ بدون اینکه هیچ سودی عاید بشود. راحت‌طلبی، نداشتن همّت، نداشتن خطرپذیری؛ اینها چیزهایی است که مانع های اساسی تولید است. 🔹 یک شرط لازم برای رشد و تقویت شرکتهای دانش‌بنیان، این است که ما بتوانیم محصولات آنها را در داخل کشور رایج کنیم و در داخل خود کشور مصرف بشود؛ راهش هم این است که تولیدی که او میکند، دیگر واردات نداشته باشد. 🔹 باز یک عدّه‌ای مثل قضیّه‌ی لوازم خانگی، جنجال نکنند که چرا شما گفتید که مثلاً‌ فرض کنید لوازم خانگیِ فلان کشور را نیاورند؛ نه، لازمه‌ی رشد شرکتهای داخلی و تقویت آنها، که بتوانند روی پای خودشان بِایستند، این است که ما برای اینها بازار در داخل درست کنیم. بازار داخل، بازار کوچکی نیست؛ این بازار را در اختیار تولید داخلی باید گذاشت. 🔹 البتّه وقتی که ما میگوییم جلوی واردات گرفته بشود، در واقع برای کمک به کارخانه‌ی داخلی و بنگاه داخلی داریم حرف میزنیم؛ آن بنگاه داخلی هم وظایفی دارد، آنها هم باز قیمتها را گران نکنند، کیفیّت را پایین نیاورند تا بکلّی آن توصیه‌ای که شده بی‌فایده بشود. 🔹 مسأله صادرات هم مهم است، بعضی از کشورها هستند که از ایران خاطره‌های خوبی دارند امّا اگر بگویند دو محصول ایرانی را اسم بیاورید نمیتوانند اسم بیاورند. صدا و سیما در بخش خارجی، این محصولات را تبلیغ کند و گفته بشود.  ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ماجرای فکر فیرحی ♨️سلسله یادداشت های انتقادی پیرامون افکار "مرحوم داوودفیرحی" ▪️اصلی ترین پروژه فکری فیرحی چه بود؟! خوانش متمایز وی از فقه سیاسی نسبت به استادش عمید زنجانی از کجا نشات می گرفت؟ ▪️در میزگرد نقد پایان نامه دکتری فیرحی چه گذشت؟ 🔷پاسخ به این سوالات را در سلسله یادداشت‌های در کانال صراط زنجان مطالعه کنید. @serat_zanjan ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️درس حجت الاسلام علی مهدیان از اعضای محوری خانه طلاب به علیزاده افسر رسانه ای انگلیسی
بیداری طلاب
♨️درس حجت الاسلام علی مهدیان از اعضای محوری خانه طلاب به علیزاده افسر رسانه ای انگلیسی
♨️حجت الاسلام علی مهدیان درباره رد درخواست علیزاده نوشت ✍درباره حواشی رد درخواست گفتگو با علیزاده ‏۱٫۱۰ یک درخواست ساده از جانب جناب علیزاده مطرح شد و یک پاسخ روشن عرض کردم. او خواست در «جدال» حاضر شوم و من نپذیرفتم اولا چون نسبت به نیت و طرح جناب علیزاده مشکوکم و دوم آنچه تا کنون انجام داده را در تقابل با جریان انقلاب میدانم اما مگر طرح او چیست که تقویت رسانه او را غلط میدانم ‏۲٫۱۰ برای فهم طرح علیزاده باید مجموعه اقدامات او را به صورت کلان زیر نظر داشت. من اشکالات خاله زنکی عدالتخواهانه به او نمیکنم که پول از کجا میگیری و خرج خودت و تیمت از کجا میاید یا به سبک برخی به او تهمت معتاد بودن بزنم و امثالهم. این روشها به درد کار من نمیخورد اخلاقی هم نیست ‏۳٫۱۰ علیزاده رسانه را خوب میشناسد و نگرش راهبردی هم دارد. پس حق داریم درباره او بپرسیم طرح او چیست؟ علت چرخش او به عدالتخواهی ناپخته چیست؟ چون آنها همین دو ویژگی را ندارند. پس چرا علیزاده با آنها همراه شده؟ رفتارهای او را ببینیم. در مقایسه ایران با اسراییل در خراب کردن خانه ها. ‏۴٫۱۰ در فشار افکار عمومی به رهبری برای داستان کرونا. و در نهایت پروژه بی اعتبار کردن رسانه ها خصوصا صدا و سیما. مجموع استوری های جدال که همه با هم فحش و بد و بیراه به صدا و سیما است. همه برای این است که مرجعیت رسانه ای انقلابیون را بگیرد. جریان انقلابی سرگردان را جمع کند ‏۵٫۱۰ و خودش مرجع رسانه ای باشد. نفوذ در انقلابیون ناپخته با یک مرجع رسانه ای به ظاهر بی طرف کمک میکند تا پایگاه مشروعیت نظام را با جریان نادان و سرگردان پیش ببرد. پس پروژه او اساسا یک بحث علمی نیست بلکه جهت دهی انقلابیون داخل ایران در ضربه زدن به نظام است چرا با او گفتگو نکردم؟ ‏۶٫۱۰ چون به همه یادآوری کنم طرح او خطرناک است و او همین طرح را گام به گام و با حوصله پیش میبرد. من از گفتگو ابایی ندارم. پیش از این هم با دوستانی گفتگو کرده ام. مثلا گفتگو با جناب شریف زاده از نزدیکان احمدی نژاد در دانشگاه شریف. گفتگو با جناب وظیفه عالی باز از نزدیکان احمدی نژاد ‏۷٫۱۰ در خانه طلاب جوان قم گفتگو با جناب نصیری و حسن عباسی و قنبریان و نامخواه در عمار . گفتگو با میلاد دخانچی در بسیج شریف و گفتگو با نامخواه در محفل دال. پس اهل گفتگو هستم. اما نه وقتی اصل گفتگو پروژه مقابل انقلاب را تکمیل میکند. نگاه کنید به سیره اهل بیت که جایی که گفتگو تکمیل ‏۸٫۱۰ کننده پازل غیر است منع میکردند. دیدن اراده طرف مهم است. لذا همان امام که در برهه ای گفتگو با بیگانه میکند در برهه ای نفی میکند. بله گاهی ناچاریم مثل استفاده از این پیامرسانها که عنانش در دست دشمن است و با اراده عمومی و رشد توان داخلی میتوان از آن خلاص شد اما گاهی نه ‏۹٫۱۰ این ساده لوحانه است که توجه به اراده طرف مقابل نداشته باشیم. ظاهرا این تشخیص حقیر جناب علیزاده را عصبانی کرد چون با استوری خود جماعت مخاطب خود را گسیل کرد تا حمله ور شوند با فحاشی و توهین. متاسفانه این از علایم قطعی این جریان است که توهین و فحاشی کنند. بی اخلاقی عادتشان شده ‏۱۰٫۱۰ بیش از هشتاد درصد کامنتهایشان چنین بود. من معمولا تحمل میکردم اما این بار حذف کردم. بد هم نشد.جناب علیزاده خط و نشان کشید و عصبانیتش را نشان داد. برای او و رفقایش شاید این ادبیات نسبت به دیگران عادی باشد.به هر حال باز کامنتها را باز میکنم تا رفقای او ادامه بدهند به توهین @ali_mahdiyan ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امیرالمؤمنین عليه السلام: شُكرُ العالِمِ عَلى‏ عِلمِهِ عَمَلُهُ بِهِ وبَذلُهُ لِمُستَحِقِّهِ شُكرگزارى عالم بر علمش عبارت است از: عمل کردنش به آن علم و گذاشتن آن در اختیار سزامندانش غررالحكم حدیث 5667 ☀️بیانات مقام معظم رهبری در دعاى صحیفه‌‌ى سجّادیّه تعبیر عجیبى است؛ میفرماید که پروردگارا! به من آن روحیّه را عطا کن، آن فهم را عطا کن که من امید رسیدن نفَس بعدى را به این نفَس نداشته باشم: [حَتّى لانُؤَمِّلَ ...] وَلاَاتِّصالَ نَفَسٍ بِنَفَسٍ، وَ لاَ لُحوقَ قَدَمٍ بِقَدَمٍ؛ داریم راه میرویم، اینکه قدم بعدى حتما از سوى ما برداشته خواهد شد را ما خاطرجمع نباشیم؛ ممکن است برویم. خب این حالت ترقّب موت در انسان خیلى برکات دارد: کار را انسان عقب نمی‌اندازد؛ کارهاى لازمى را که باید انجام بدهد، انجام میدهد؛ منافاتى هم ندارد با اینکه انسان با توجّه به اینکه با همین احتمال که ممکن است تا یک ساعت دیگر، تا یک روز دیگر نباشد، کارهاى بلندمدّت را هم شروع کند؛ با هم منافاتى ندارد. چون سود کارهاى بلندمدّت حتما به شخص ما که نخواهد رسید؛ به دیگران هم که برسد به این تعبیر بگوییم سودش به ما رسیده است. بنابراین «اعمَل لِدُنیَاکَ کَاَنَّکَ تَعیشُ اَبدًا»؛ کار آبادى دنیا، سامان دادن به امور زندگى دنیا را جورى انجام بده که گویا تا ابد بنا است زنده بمانى، یعنى حتما با استحکام انجام بده امّا «وَاعمَل لاِخِرَتِکَ کَاَنَّکَ تَموتُ غَدا»؛ کار آخرت را هم این‌جورى انجام بده. معناى این این است که هر دو را درست انجام بده؛ کار دنیا را درست انجام بده مثل کسى که تا ابد زنده خواهد بود، کار آخرت را هم درست انجام بده مثل کسى که فردا خواهد مُرد و دیگر فرصتى برایش باقى نیست. ۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ☀️نشر با منبع ☀️درس اخلاق امام خامنه ای ☀️ @darsemamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️حلقه جماران و ماجرای بهتان و دشنام! از تقریر درس خارج تا توهین به بزرگان حوزه در فضای مجازی! 🔹امروز در قم چه خبر بود؟ ▫️رونمایی از تقریر «دشنام و بهتان» جناب آقای سیدحسن مصطفوی که مقرر آن هم کسی نیست جز رشید داودی؛ عضو ارشد تحریریه نشریه ! 🔘حتما توهین‌ها و هتاکی‌های مقرر درس خارج بهتان علیه برخی اساطین فقاهت و معنویت در دوران معاصر _خصوصا حضرت و حضرت _ را یادتان هست! ▫️راستی؛ بین این تقریرات و آن کارنامه چه تناسب جالبی وجود دارد! 🔲حتما اساتید ارجمند حاضر در این جلسه _حضرات آقایان؛ ، توضیحات قانع کننده‌ای برای حوزویان دارند که از چه رو در رونمایی از نوشتجات یک طلبه هتاک شرکت کرده‌اند!؟ 🔻آیا حضور آنان در این جلسه _که طبعا موجبات تطهیر و ترویج آن عنصر هتاک را فراهم می‌آورد_ را می‌توان از کارنامه سیاه نامبرده تفکیک کرد؟! ▫️برخی هتاکی‌های مقرر درس خارج بهتان را در پیوندهای ذیل مشاهده فرمایید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/6141 https://eitaa.com/rozaneebefarda/6125 🔶حاشیه روزنه وقتی برخی اساتید مشهور حوزه _که همواره خود را طرفدار احترام به بزرگان معرفی می‌کنند و گاه به تخطئه دیگران می‌پردازند_ در جلسه‌ی رسمی رونمایی از نوشتجات یک عنصر هتاک به بزرگان شرکت می‌کنند، چه انتظاری داریم ویروس خطرناک تندگویی و هتاکی و توهین به بزرگان، در حوزه مقدسه به تبدیل نشود؟! انتظار داریم حضرات جبران فرمایند! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: @rozaneebefarda ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
recording-20211118-050616.mp3
875.8K
♨️بعد از انتقاداتی که در گروه‌های حوزوی به آقایان اساتید و به خاطر شرکت در جلسه رونمایی از تقریر درس خارج «دشنام و بهتان» به قلم صورت گرفته بود، توضیحاتی توسط خواهرزاده جناب آقای علیدوست - جناب آقای صالح خواه - و به نقل از ایشان در حدود 3 دقیقه و نیم منتشر شده است. 🔻تشکر از توضیحات ارائه شده و پاسخ به برخی ابهامات @bahaneee ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️حاشیه ای بر توضیح یکی از نزدیکان جناب آقای علیدوست درباره شرکت در جلسه رونمایی از کتاب بعد از انتقاداتی که در گروه های حوزوی به آقایان اساتید علیدوست و قائنی بخاطر شرکت در جلسه رونمایی از تقریر درس خارج دشنام و بهتان به قلم طلبه هتاک صورت گرفته بود، توضیحاتی توسط خواهرزاده جناب آقای علیدوست - جناب آقای صالح خواه - و به نقل از ایشان به قرار ذیل در حدود 3 دقیقه و نیم منتشر شده است ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده و پاسخ به برخی ابهامات، در این زمینه نکاتی قابل ذکر است: 🔹مشخص می‌شود بانیان جلسه مذکور (موسسه تنظیم و نشر) در دعوت از این آقایان کرده که امری نامتعارف و است؛ اگر ادعای مذکور را قبول ندارند توضیح دهند. 🔸ظاهرا جناب آقای علیدوست قبل از جلسه کتاب رونمایی شده را ملاحظه کرده است چرا که در صوت گفته می‌شود به این کتاب پرداخته‌ و طبعا نقد متوقف بر است؛ پرسش از ایشان آن است که آیا کتاب را ملاحظه کرده و نویسندگان را نمی‌شناخته و در عین حال بدون شناخت به نقد کتاب پرداخته‌اند؟ اگر چنین باشد با اولیات نقد علمی ناسازگار است. 🔻و اگر اطلاع داشته و مقرّر را می‌شناخته اساسا شرکت در جلسه رونمایی از چنین کتابی و لو متضمّن نقد آن هم باشد، مستلزم و تطهیر خواهد بود و او را در ردیف افراد علمی و موجه خواهد نشاند و خدای ناکرده این تلقی را به وجود می‌آورد که جناب آقای علیدوست و امثال ایشان نسبت به پدیده خطرناک التفات لازم را ندارند و از قرار گرفتن در محافلی که به ترویج می‌انجامد إبا و امتناع نمی‌ورزند. 🔸 وانگهی اگر کتاب را قبلا ملاحظه کرده و قرار بر نقد آن بوده، بی اطلاعی از رونمایی از کتاب قابل توجیه نیست مگر آن که از در هتک حرمت بزرگان حوزه بی اطلاع بوده باشد که در این صورت نیز عملکرد ایشان بسیار قابل نقد و موجب گلایه شدید طلبگی است. چرا که جناب ایشان که در موارد مشابه به صورت به هنگام و روز آمد می‌کنند؛ اگر در مورد اخیر ابراز بی‌اطلاعی بفرمایند نشان‌گر آن است که مسائل جاری در فضای حوزه به صورت شده به ایشان منتقل می‌شود که این خود منشأ تالی‌فاسدهای فراوانی است. رسما از خوانندگان و نزدیکان ایشان درخواست می‌کنیم اگر چنانچه پیش از این درباره این فرد مواضعی از جناب آقای علیدوست منتشر شده است برای ما ارسال کنند. 🔹جناب آقای علیدوست! برای جنابعالی و جامعه علمی حوزه زیبنده نیست که عناصر معلوم الحال و هتاک با شما در یک قاب حاضر شوند و از چنین عناصری کمترین درخواست حوزویان از شماست. 🔸آنگونه که در صوت مزبور بدان تصریح شده جناب آقای سیدحسن مصطفوی (خمینی) از نقدهای جناب آقای علیدوست ناراحت شده است. همین مطلب نشان میدهد جریان مذکور که در مواجهه با مخالفین فکری و سیاسی خود تا مرز و پیش می‌رود حتی تحمل شنیدن امثال شما را هم ندارد. با این وجود تناقض ادعاها و شعارهای فریبنده بیش از پیش روشن شده و البته این حقایق در نزد بزرگان و بدنه حوزه از گذشته تا کنون هرگز مخفی نبوده است. 🔴 در هر صورت انتظار آن است که جناب آقای علیدوست ابهامات طلاب در واقعه اخیر را پاسخ دهند و بفرمایند از چه رو بعد از هتک حرمت سرمایه‌های گرانقدر حوزه توسط مقرر مذکور در نقد هتاکی ها و تند روی های این جریان ابراز نکرده‌اند. 🔹از عجایب روزگار است که افرادی با چنین سابقه ای سیاه در وهن بزرگان، پرچمدار در باب بهتان و ناسزا شوند و این نیز از مظلومیت های امام عزیز است. خوب است حداقل اساتید مشهور حوزه خود را از اقداماتی که موجب ترویج این جماعت شود دور نگاه دارند خصوصا که اینان در قبال آن همه توهین هرگز حاضر به عذرخواهی و جبران نشده اند. پناه بر خدا و العاقبة للمتّقین. @bahaneee ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh