♨️مسئولیت سنگین ریاست اوقاف و انتقادات زیاد از عملکرد آقای خاموشی که باید در دسترس، و پاسخگو باشند
🔻همه دارن سالها میگن که باید موقوفات حوزوی احیا بشه! خیلی ام خوب! اما چرا هیچ کسی نمیپرسه رییس سازمان اوقاف کیه؟
❗️چرا رییس این سازمان پاسخگو نیست؟ چرا نه در فضای مجازی و نه در تلوزیون و... دیده نمیشه؟
❗️ چرا با طلاب و روحانیون دیدار نمیکنه؟
❗️ چرا از اوقاف حوزوی و غیر حوزوی بازدید نداره ...
کانال حوزه توییت
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
#صدای_شما
باسلام و عرض خداقوت
❓یک مسئله که بسیار ذهن من را درگیر کرده اینه آیا واقعا اوقاف حق موقوفات رو اون طوری که واقفین انتظار دارن ادا میکنه یا نه؟؟
ایا این ظلم به واقفین نیست که از موقوفاتشون سوء استفاده میشه؟؟ آیا اگه اون موقوفه به خود واقف تعلق داشت آلان وضعیتش اینطور بود؟؟ آیا واقعا واقفین راضین؟؟ آیا این همه بی خیالی و کوتاهی و عدم برنامه و عدم جدیت و قاطعیت برای اداره موقوفاتی که واقفین عمر خودشون رو در جهت آن صرف کردن از نظر شرع و عقل درسته؟؟
💬علی رضا
🔹مسئله موقوفات در استان گیلان رو هم پیگیری کنید، اصلا در مورد موقوفات حوزوی شفافیت ندارند در ضمن مسئولینی که منصوب کردن تو شهرستان ها غالبا غیر روحانی هستند، ما نسبت به این معترض شدیم به بعضی مسئولان بالا دستی گفتن که غیر طلبه راحت تر می تونم تشر بزنم و...ولی به طلبه نمیشه دستور داد وحرفمو گوش نمیدن، حقیقتا برامون روشن نیست که نقش اداره اوقاف درشهرها چیه چرا نباید اهل این مسئولیت هارو برعهده داشته باشند با این حال مسلمه برای حوزه علمیه چیزی جذب اداره اوقاف نمیشه و اگر هم بشه کسی نیست از دل حوزه خبردار باشد.
🔹یکی از دستاورد های مهم اداره اوقاف به عنوان دبیر امور مساجد مانع ایجاد کردن برای طلاب وروحانیون هست که به جای اینکه کمک کار روحانیون به عنوان مدیران مساجد باشند، سد عن سبیل الله میکنند بیشتر با روحانیون درگیر هستند .
ان شاالله این مشکلات استان ما به گوش مسئولین عزیز برسد .
💬گیلانی
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🗓۲۹ آبان ماه سال ۱۳۸۵ش رحلت مرجع مجاهدانقلابی حامی نظام و امام و رهبری آیةالله میرزاجوادآقاتبریزی
🔻رهبر معظم انقلاب: با تأسف و تأثر فراوان اطلاع یافتیم که عالم ربانی و فقیه عالی مقام آیت الله حاج میرزا جواد آقای تبریزی رحمه الله علیه دار فانی را وداع گفته و حوزه های علمیه را سوگوار ساخته است. ایشان از مراجع معظم تقلید و از برجسته ترین اساتید حوزه ی علمیه قم بودند و در طول دهها سال، جمع کثیری از فضلا و طلاب علوم دینی از افادات و تحقیقات علمی این فقیه و اصولیِ عالیقدر بهره مند گشتند. تقوی و پارسایی این مرد بزرگ در کنار خلق و خوی مردمی و رعایت پدرانه ای که با شاگردان و ارادتمندان خویش به کار می برد، ایشان را در میان طلاب و جوانان و بسیجیان، شخصیتی محبوب ساخته و حضور ایشان در عرصه های گوناگون حماسه های انقلاب کرامت مضاعفی در این وجود پربرکت پدید آورده بود. مردم شریف قم هنوز سیمای با وقار ایشان در تشییع پیکرهای مقدس شهیدان دوران دفاع مقدس را فراموش نکرده اند. درگذشت این عالم عامل و این شخصیت علمی برجسته برای حوزه های علمیه خسارتی بزرگ است! ۸۵/۸/۳۰
@Jahade_tabeini
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
صحبت آیت الله تبریزی ضد صدام.mp3
988.4K
♨️بیانات تاریخی آیتالله العظمی میرزاجواد تبریزی پیرامون #دفاع_مقدس
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
@rozaneebefarda
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙دعای آیتالله العظمی میرزا جواد تبریزی در حق حضرت آیتالله خامنهای
▫️کسی که همه کارش ارجاع به خدا شد، او از چه چیز غصه میخورد.
▪️او رفت مقام پیدا کرد، شد رئیس؛ بگذار بشود
چرا نشود؟
▫️این رئیس شدن، والله تکلیف و مشقّت زیادی دارد، مسئولیت دارد.
▪️[بار مسئولیت] را ایشان برداشت، ما راحت شدیم.
▫️باید تأییدش کنیم، باید دعایش کنیم که [اوضاع] را نگه داشته است
▪️خداوند به دست او الآن یک عزّتی داده است.
🔶حاشیه روزنه
انتشار این صوت تاریخی در سالگرد ارتحال امام و انتخاب آیتالله العظمی خامنهای به رهبری و سالگرد قیام خونین ۱۵خرداد، مقارن شده با سالگرد ارتحال آیتالله العظمی تبریزی(۲۸ شوال).
از آغاز نهضت امام خمینی در دهه چهل تا کنون، همواره #سکولارهای_حوزوی تمام تلاش خود را جهت #تحریف دیدگاه بزرگان معاصر به کار بستهاند تا چنین القا کنند که امام و رهبری در مسیر انقلاب اسلامی، در اقلیت بوده و فاقد پشتوانه حوزوی (خصوصا در سطح مراجع و علما) بودهاند!
پروژه تحریفآمیز آن شیخ فراری فریبکار از اعضای ارشد حلقه شاگردان منتظری متأخر، بازنگاری آن پروژه استعماری به زبانی دیگر و قابل نشر در داخل و تلاش مذبوحانه برای القای اختلاف #فقیهان معاصر با #انقلاب و امام، تولیدات بنگاههای مطبوعاتی غربگرا(خاصه برخی رسانههای برجامی) و سرآخر هم برخی سران از برخی تشکلهای نوپدید حوزوی، همه سودای القای چنین دوگانگی کاذبی را دارند.
▫️دعوت به روزنه👇
@rozaneebefarda
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
☀️امام على عليه السلام: هيچ ستمگرى را نديدم همانند حسود كه چنين به ستمديده شبيه باشد؛ نفسْ نفس زنان، با دلى سرگشته و اندوهى پيوسته
تحف العقول، ص 216
☀️بیانات مقام معظم رهبری
در زمینهی خدمت، كار را باید جهادی كرد؛ جهادی به معنای بیقانونی نیست. دوستانی كه ما سالها با خیلی از شماها كار كردیم - با بسیاری از شما برادرها در زمینههای مختلف همكاری داشتیم - میدانید روحیهی من را، من آدم دعوت كنندهی به بیقانونی نیستم؛ بشدّت ضدّ این بیقانونی هستم، امّا معتقدم در همان چهارچوب قانون، دو جور میشود كار كرد: یك كار كار مرسوم اداری، یك كار كار جهادی. كار جهادی یعنی از موانع عبور كردن، موانع كوچك را بزرگ ندیدن، آرمانها را فراموش نكردن، جهت را فراموش نكردن، شوق به كار؛ این كار جهادی است. كار را باید جهادی انجام داد تا انشاءالله خدمت بخوبی انجام بگیرد.
۱۳۹۲/۰۶/۰۶
#دولت_اسلامی
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
آقای لواسانی_01.mp3
28.77M
♨️مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین لواسانی(امام جمعه سابق لواسان)
🔻عدالتخواهی مصداقی آری یا خیر
🔻محدودیت های عدالتخواهی مصداقی
🔻ارتباط ایشان با برخی جریان های عدالتخواه
🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
20.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حجت الاسلام مهدیان در گفتگو با #صدای_حوزه
حاضر به گفت و گو هستم ولی نه در جدال/ دود ناپختگی مذهبی ها در عدالتخواهی به چشم انقلاب می رود
تماشای فیلم در آپارات 👇
https://aparat.com/v/C0fP4
👈 متن کامل خبر
@sedayehowzeh
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️حجت الاسلام و المسلمین نبویان: نباید این مجال را به گروسی دهیم تا با مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار داشته باشد
🔻نباید از صدور قطعنامه جدید واهمه داشته باشیم
🔺سید محمود نبویان، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:
🔹(با اشاره به سفر گروسی، مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی به ایران) در وهله اول گروسی فقط باید با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ملاقات کند و نیازی نیست که با مقاماتی چون رئیسجمهور دیدار کند و ما نباید این مجال را به وی دهیم تا با مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار داشته باشد.
🔹متأسفانه در دولت سابق اینگونه نبود و شخص روحانی و برخی دیگر از دولتمردان ظرفیت بالایی را برای آژانس بینالمللی انرژی اتمی پدید آوردند تا آژانس بیشتر از ماهیتش جلوه کند. ما نباید دیگر چنین امتیاز ویژهای را برای آژانس بینالمللی انرژی اتمی قائل شویم.
🔹از سوی دیگر آژانس بینالمللی انرژی اتمی طبق قانون فقط حق دارد در چارچوب توافق پادمان با مسئولان ما مذاکره کند.
🔹مطابق با NPT، هر کشور هستهای با آژانس بینالمللی انرژی اتمی توافق میکند که پادمان را رعایت کند ولی متأسفانه برجام باعث شد که ما پروتکل الحاقی را هم بپذیریم که مطابق با آن نظارتها باید در هر مکان و هر زمانی انجام شود و حتی مناطق نظامی و دانشگاهی ما هم باید تحت نظارت قرار گیرد. البته این مسئله قبل از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از حقوق ملت ایران بود.
🔹از آنجایی که کشورهای غربی به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم نباید نظارتهای فراپادمانی را بپذیریم.
🔹آژانس بینالمللی انرژی اتمی همواره به دنبال اعمال فشار بر ایران جهت اجرای تعهدات برجامی است اما از غربیها نمیخواهد که تعهدات خود را عملیاتی کنند. از سوی دیگر ایران را تهدید میکنند که اگر فلان کار را انجام ندهید، پرونده ایران را به شورای امنیت میفرستند.
🔹مذاکرهکنندگان جمهوری اسلامی ایران نباید واهمهای داشته باشند که نکند پرونده ایران به شورای امنیت برود و قطعنامههای تحریمی بازگردد. الان همه تحریمها پابرجاست و فشارهای حداکثری کشورهای غربی علیه ایران ادامه دارد و آنان دیگر بیشتر از این نمیتوانند کاری انجام دهند.
🔹ما باید به آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کنیم که اگر آنان قرار است مسیر سیاسی را طی کنند و برخلاف قوانین رفتار کنند، ایران باید یکسری گامهای هستهای را به صورت جدیتر بردارد.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻پیامبر رحمت (ص): یَا عَلِیُّ! تَمَنَّی جَبْرئِیلُ اَنْ یَکُونَ مِنْ بَنِی آدَمَ بِسَبْعِ خِصَالٍ وَ هِیَ الصَّلَوه فِی الْجَمَاعَه وَ مُجَالَسَتُهُ الْعُلَمَاءَ وَالصُّلْحُ بَیْنَ الاِثْنَیْنِ وَ اِکْرَامُ الْیَتِیمِ وَ عِیَادَة الْمَرِیضِ وَ تَشْیِیعُ الْجَنَازه وَ سَْقیُ الْمَاءِ فِی الْحَجِّ فَاحْرُصْ عَلَی ذَلِکَ؛
🔻ای علی! جبرئیل به سبب هفت خصلت، آرزو داشت که از فرزندان آدم باشد.
آن صفتها [عبارت است از]:
نماز را به جماعت خواندن، همنشینی با دانشمندان، آشتی دادن بین دو نفر، احترام نهادن (و خدمت به)یتیم، عیادت بیمار، تشییع جنازه کردن و آب دادن در حج.
پس[علی جان!] بر[حفظ] این صفتها حریص باش.
📚 المواعظ العددیه، ص ۱۹۵
☀️بیانات مقام معظم رهبری
روحیّهی خدمت، كه این گفتمان اصلی دولت اسلامی همین خدمت است؛ اصلاً فلسفهی وجود ما جز این نیست؛ ما آمدهایم خدمت كنیم به مردم و هیچ چیز نباید ما را از این وظیفه غافل كند. البتّه ما هر كداممان دلبستگیهایی داریم، سلیقههایی داریم؛ در زمینهی سیاسی، در زمینهی مسائل اجتماعی، دوستیهایی داریم، دشمنیهایی داریم، اینها همه حاشیه است؛ متن عبارت است از خدمت؛ نباید بگذاریم این حواشی بر روی این متن اثر بگذارد. و یك نكتهای كه در این زمینهی خدمت هست، این است كه وقت محدود است: چهار سال یا به نگاهی هشت سال؛ وقت محدود است، مثل برق هم میگذرد. من در همین اتاق یا آن اتاق با بعضی از دولتهای قبلی كه بعضی از شماها هم در آنها بودید، همین را مكرّراً تكرار كردم: روز اوّلِ دولت به فكر این باشید كه این مثل برق میگذرد. وقتی انسان به چهار سال پشت سرش نگاه میكند، میبیند كأنّه مثل یك روز گذشت - تَمرُّ مَرَّ السَّحاب - منتها در داخل همین وقت محدود، فرصتها نامحدود است؛ یعنی هر ساعتِ شما یك فرصت برای شما است. هر حادثهای كه پیش میآید یك فرصت برای شما است. هر فكری كه به ذهن شما میرسد، ابتكاری كه به ذهنتان میآید، یك فرصت برای شما است. این فرصتها را از دست ندهید.
۱۳۹۲/۰۶/۰۶
#دولت_اسلامی
#خدمت
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️توضیحات جناب استاد علیدوست پیرامون شرکت در جلسه رونمایی از کتابِ یک مقرر هتاک!
🔻اشاره
بعد از شرکت اساتید محترم حضرات آقایان علیدوست و قائینی در جلسه رونمایی از تقریرات بحث "دشنام و بهتان" که از قضا به قلم طلبه هتاک به ساحت بزرگان تحریر شده بود، انتقاداتی به حضور این حضرات در جلسه و تالی فاسدهای آن(از جمله ترویج و تطهیر این طلبه تندرو و بدزبان) و احتمال القای بیتوجهی نسبت به اهانت به بزرگان، مطرح شده بود و ضمن آن از آقایان اساتید خواسته شد به نحوی مسئله را تدارک فرمایند.
👇
https://eitaa.com/khabarehowzeh/55504
🔹بعد از مدتی صوتی یکی از نزدیکان جناب آقای علیدوست(حاوی توضیحاتی پیرامون علل و کیفیت شرکت ایشان در جلسه کذایی) منتشر گردید:
https://eitaa.com/khabarehowzeh/55508
🔹در واکنش به صوت توضیحات منقول از آن استاد محترم، ضمن تقدیر از این مقدار توضيحات، مجددا انتقاداتی توسط برخی حوزویان دغدغهمند مطرح شد و اینبار سوالات طلبگی و ابهامات جدیتر و جدیدتری در آن طرح گردید؛
https://eitaa.com/khabarehowzeh/55509
🔹اکنون متن کامل توضیحات شخص آقای علیدوست پیرامون کم و کیف شرکت ایشان در آن جلسه، تقدیم خوانندگان ارجمند میگردد.
🔹از بذل توجه همه عزیزان که در روزهای اخیر نسبت به هتک حرمت بزرگان حوزه از جمله آیتالله محمد یزدی و علامه مصباح یزدی واکنش نشان داده، بر عدم تناسب موضوع تقریرات با سابقه سیاهِ نویسنده آن تأکید ورزیدند، کمال تشکر را داریم.
فارغ از برخی تعارضات در دو فقره توضیحات مطروحه و گلایه از عدم اعتراض ایشان نسبت به اهانت آن مقرر هتاک به برخی بزرگان، روحیه پاسخگویی جناب آقای علیدوست، قابل سپاسگزاری ویژه است.
🔹متن کامل توضیحات جناب استاد ابوالقاسم علیدوست(که در حاشیه همایش بزرگداشت مرحوم آقای #عمیدزنجانی مطرح گردیده) به قرار ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
➖راجع به جلسه روز سه شنبه که حضرتعالی سؤال کردید و برخی از دیگر دوستان نیز در این زمینه سؤال داشتند، عرض می کنم که: مدتی قبل از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با من تماسی گرفته شد که ما قصد داریم راجع به «سب و بهتان» نشستی داشته باشیم.
➖عنوان نشست را پرسیدم، گفتند: «تبیین مکتب امام خمینی(ره)»؛ که اگر دقت کرده باشید این عنوان عین فرمایش مقام معظم رهبری است.
علت اینکه سب و بهتان را برای این جلسه انتخاب کرده بودند، به خاطر آن شیطنت شبکه بی بی سی فارسی بود که دی ماه 97، مستندی را ساختند و منتشر کردند با عنوان «بهتان برای حفظ نظام». که در آن بحثی را که ربطی به نظام و بعد انقلاب نداشت، را گرفته و منتشر کرده بودند و در ذهن خیلی از مخاطبان هم جا افتاده بود!
گفتند می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم. من به ایشان گفتم که اشکال ندارد، من جلسه را میآیم، اما در خصوص موضوع، بنده کمتر صحبت می کنم و صحبت کلانی خواهم داشت. آنها هم استقبال کردند.
➖پس عنوان جلسه بود: «تبیین مکتب امام خمینی» و ذیل آن بحث «سب و بهتان» موضوع بحث بود.
ما جلسه سه شنبه را رفتیم و مطابق معمول من صحبت کردم، و اشاره کردم به «رابطه شریعت با سیئات اخلاقی» از جمله «سب و بهتان».
نتیجه ای هم که گرفتم این بود که فقه و یک فقیه نمیتواند بهتان (به معنای تهمت) را اجازه دهد. اینکه کسی در جایی یک اشاره ای به این مطلب بکند، این نمی تواند رویه در فقه شود.
➖البته گفته شده بود که رونمایی از کتاب هم شاید بشود. یعنی کتاب بررسی فقهی سب و بهتان از آقای حسن آقای خمینی، که تقریرات بحث ایشان بود.
در جلسه عنوان همین بود. و لذا کلمه ای هم از این کتاب توسط بنده گفته نشد. البته یک نقدی بر کتاب توسط حضرت آقای قائنی مطرح شد. اما به جز این، هیچ کلمه ای راجع به بحث کتاب و بحث مقرر و بحث صاحب تقریر و ... مطرح نشد.
➖اینکه بعضی ها گفتند مثلا مقرر کتاب در جاهایی مسائلی داشته، بنده نه آن شخص را می شناسم و نه از توهینش خبر داشتم و نه خواستم رویه غلط توهین به بزرگان را تأیید کنم، و نه خواستم شخص را تایید کنیم، اصلا صحبت نبوده، و شما می دانید که من به هیچ، به هیچ وجه، معتقد نیستم که ما کسی را به خاطر عملکردش، خود شخص را مورد تعرض قرار دهیم. از هر کس باشد، مخصوصاً اگر از یک طلبه محصلی باشد نسبت به یک عالم حوزوی. این را ما تایید نمی کنیم.
➖من تشکر میکنم از شما که از ما سؤال کردید. اینکه و حرکت من این جور تلقی بشود که من با حضورم در این جلسه دارم این تفکر (توهین به بزرگان) را تایید می کنم! خیر، بنده این رویه را قول ندارم. شما خوب می دانید که بنده از جمله کسانی هستم که بیشترین حساسیت را نسبت به حفظ ساحت علما و بزرگان دارم.
➖ پس اصل قضیه و شرکت بنده در آن جلسه از باب «احترام به امام خمینی(ره)» بوده و موضوع جلسه «تبیین مکتب ایشان و بررسی سب و بهتان» و نه چیز دیگر
@rozaneebefarda
♨️@khabarehowzeh
#منتشر_شد
سكولاريسم پنهان
بررسی انتقادی انديشههای #داودفیرحی
به کوشش گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد
👤با نوشتارها و گفتارهایی از حجج اسلام و آقایان:
سید محمدمهدی میرباقری، حمید پارسانیا، عبدالحسین خسروپناه، موسی نجفی، محمدجواد نوروزی، داود مهدوی زادگان، مهدی امیدی، ذبیحالله نعیمیان، ابوذر مظاهری، محمدعلی لیالی، علی احمدیخواه و علیرضا جوادزاده
🔶 دکتر داود فيرحی، انديشمند متواضع، در کنار پذيرش «نسبیگرایی» و گرايش به «ليبراليسم»، رويکرد «تحميل نظريه بر نص» و بهصورت خاص، تفسير گزارهها و تراث شيعی بر اساس نظریه بروندينی را اتخاذ کرده بود.
🔶 طبعاً با گرايش و رويکرد مزبور، بسياری از احکام سياسی اسلام که با ليبراليسم در تضادند، کنار گذاشته يا به حاشيه رانده میشوند؛ و اين امر، معنایی جز سکولاريسم نمیتواند داشته باشد.
🔶 با اينحال، از ويژگیهای دکتر فيرحی، تلاش برای طرح مباحث علمی بدون ايجاد حساسيت منفی و تنشآفرينی بود، و ازهمينرو، سعی وافر داشت تا عباراتی را به کار نبرد که دلالتِ صريح بر سکولار بودن وی داشته باشد. بر اين اساس، میتوان سکولاريسم موجود در آثار دکتر فيرحی را «سکولاريسم پنهان» دانست.
@rozaneebefarda
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh