eitaa logo
📌نبرد آخر(حوادث آخرالزّمان )
12.7هزار دنبال‌کننده
15هزار عکس
6.6هزار ویدیو
43 فایل
این کانال به جنگ های آخرالزمانی سربازان جبهه حق با سربازان جبهه شیطانی می پردازد(انتشار مطالب، آزاد) تبلیغات👇 https://eitaa.com/joinchat/4031513195Cc2c5e9c9df
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ امام سجّاد عليه‌السلام : حقّ ڪودڪ مهربانى به او در آموزش ‌و گذشت از وى ‌و عيب‌پوشى و همــراهــے و يارى اوست. ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
» ☘ آیت الله حــبیبی : در روایت دارد حیوانات هروقت از #یادخدا غافل مےشوند در دام صیاد مےافتند. انسان هم هروقت از یادخدا غافل شود در دام شیطان می‌افتد ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
ツ 🌷عـلامه طهرانی(ره): نسبت ‌به ائمه(ع) در روش و منــش اولیای الـهـے یڪ واقعیت بــــود و هسـت و آنهــا ایـــن راه را بدون نرفتنی مــی‌بینند. ➯ @YekJoreMarefat
ツ 🌷عـلامه طهرانی(ره): #توسل نسبت ‌به ائمه(ع) در روش و منش اولیــای الـهـے یڪ واقعیت بــود و هسـت و آنهـــا ایـــن راه را بدون #تــوســل نرفتنی مـی‌بینند. ➯ @YekJoreMarefat
💞خــــــدایا دستم به آسمانت نمی‌رسد اما تو که دستت به زمین مــے‌رسد.. دوستانــــم را تـا عــرش کبریایےخود بلند ڪن و عطــا ڪن به آنان هرآنچه برایشان خیر است و دلـ💓ـشان را لبریز ڪن ازشادی! ✨ ✨ ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
» 🌹عـــلامه طباطبایی(ره): سهل‌انگاری در شتافتن به‌سوی #تـوبـه و امروز و فردا ڪردن، خود #مـعصیتی است مستمـر ڪه هر لحــظه تڪرار مےشود. ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
» #حدیــث‌امـروز ❤️ امام على عليه السلام : كسى كه #توبه را به فردا حواله دهد، از هجوم مــرگ در معــرض بـزرگترين خطر است. 📙 غررالحکم حدیث ۹۸۷۶ ➯ @YekJoreMarefat
ツ ☘️آیت الله قاضی(ره) : زیاد به زیارت و دیدار برادران نیک سـیرت بروید چرا که آنها برادران شما در پیـمودن راه و رفیـق در مشڪلات هســـتند. ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
به ماه خدا نزدیک میشویم... وقت بخشیدن و صاف کردن دلهاست پس اگر نگاهی ☞ صدایی ☞ زبــــانی ☞ ازمن موجب ناراحتی شما عزیزان شده و بر دلتان تَرَکی 💔 انداخته, به بزرگی میزبان این ماه مرا ببخشید. شاید فرصتی برای جبران نباشد... حــــلالم کـــنید... پیشاپیش ماه مبارک رمضان بر شما دوستان مبارک باد 🌹 ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
» ❤️ امام صادق عليه السلام : هرڪس در راه طاعت خدا خرج نکند، به خرج‌کردن‌در راه‌معصیت خـداوند عــزّوجــلّ گـرفتار شود. 📚 بحارالأنوار ج۹۳ ص۱۳۰ ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
» ❤️آیت الله بهجت (ره): برخی گمان می کنند اگــر #انفاق کنند دیگر برای آنان مال و ثروتے جمع نمی شود!! ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
❤آیت الله پهلوانی(ره) : اى عزيزان من! شما بايد پرواز در تمـام عــوالــم داشته باشيد نه آن‌ڪه در ميان قفسى‌باشيد بايد چون از قفس #رهــا شديد روز آزادى و خوشــــے شما باشد. ➯ @YekJoreMarefat
👈زیاد ناراحت نشــویم وقتی از دیگران زیاد ناراحت مــےشویم این علامت ضعف ها و اشکالات درونـےماست. آدم ســالم قوی است و از آزار دیـگران زیاد بهــم نمــےریزد. ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️دل ها را آماده کنیم برای استقبال از فوق العاده ست 📣حتما دانلود کنید ➯ @YekJoreMarefat
👈احادیث زیبا و تکان دهنده 👈سخنان علما و بزرگان 👈راه های مقابله با وسوسه های نفسانی ✋اگه دنبال کانالی بودی که از گناه دوری کنی ما کانال تهذیب نفس رو بهتون معرفی میکنیم👇 http://eitaa.com/joinchat/1862729728C304de5570b هر که تهذیب نفس کرد رستگار شد✅
ツ 🌺آیت الله بهجت(ره): هرڪس به پایین‌تر از خود از لحاظ مادی نـگاه کند و بگوید #الحــمدلله اصلاً خود همیــن شکرگزاری سـبب غنا مـےشود. ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
» 🌹آیت الله ناصـرۍ: برادرها! در هرحالی #یابن‌الحسن را فراموش نکنید در هر مشکل و گرفتاری یابن الحسن را فراموش نکنید. ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
6546843.mp3
8.94M
🎵فایــݪ صـــوتـے اگر بچه‌هات را بیشتر از بچه‌های پیغمبر دوست داشته باشے ایمان نداری!!! 👌خیلے زیباست حتما گوش‌کنید 🎙 👉 @YekJoreMarefat
🔔 #تــݪنگـــرامــروز به درخـتان جنــگل گفـتم: چرا شـما با این عظـمت از تڪه آهنے بنام #تبر میترسید؟ گفتند: رنج ما از تبر نیست از #دسـته‌ی آنست که از جنس خودمان است. 💟 @YekJoreMarefat
خدایا من قدرت ندارم تا دل دوستانم را شاد کنم ازتو میخواهم به حرمت این روزهای آخر شعبان آرزوهایشان رابراورده کنی تا دلشان شاد شود آمین🙏 رمضان ماه میهمانى خــدا ☆پیشاپیش بر شما مبارڪ☆ ➯ @YekJoreMarefat
💞خــدايا هرشب از وجود نـورانيت بر قلوب تاريک و گرفته ما بتابان و با عشــق و مـــعرفت خويش قلبهای خستــه و يخ زده ما را گرمی ببـــخش و قلـوب ما را اِحــیا بفرما. ✨ ✨ ⇩⇩⇩ @YekJoreMarefat
🔰نڪات ڪلیدے قرآن ڪریم فراز اول: ذَالِڪَ الْڪِتَبُ لَا رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ(۲) الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقِیمُونَ الصَّلَوةَ وَ ممَِّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ(۳) وَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بمَِا أُنزِلَ إِلَیْڪَ وَ مَا أُنزِلَ مِن قَبْلِڪَ وَ بِالاَْخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ(۴-سوره بقرہ) 🔶تنها متقین هستند ڪہ از قرآن بهرہ مےبرند در آیہ دوم سورہ بقرہ، خداوند متعال قرآن را مایہ هدایت متقین معرفے مے ڪند (ذَالِڪَ الْڪِتَبُ لَا رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ) با اینڪہ این ڪتاب براے هدایت تمام انسانها نازل شدہ است؛ اما چون تنها متقین هستند ڪہ بہ رهنمودهاے آن گوش مے دهند و از آن بهرہ مے برند؛ پس صحیح آن است ڪہ بگوییم: قرآن تنها همین گروہ را هدایت مے ڪند و دیگران چون گوش و چشم بہ روے قرآن بستہ اند، بهرہ اے از هدایتگرے آن نمے برند و حتے در مواردے زیان هم مےبینند. 🔶پنج ویژگے نجات بخش در متقین آنچہ باعث مے شود تا متقین از قرآن بهرہ مند شوند پنج خصلت است ڪہ آنها با تڪیہ بر فطرت پاڪ خدادے صاحب آن شدہ اند آن پنج خصلت عبارتند از: بہ نادیدنے هایے ڪہ وحے از آن خبر مے دهد ایمان دارند (یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ)، داشتن ارتباط با خدا (یُقِیمُونَ الصَّلَوةَ)، بے هیچ چشمداشتے از هر آنچہ ڪہ خدا روزے آنها ڪردہ است بہ دیگران انفاق مے ڪنند (ممَِّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ)، بہ آنچہ ڪہ بر تو و پیامبران پیش از تو وحے ڪردیم ایمان دارند (یُؤْمِنُونَ بمَِا أُنزِلَ إِلَیْڪَ وَ مَا أُنزِلَ مِن قَبْلِڪَ) و بہ جهان پس از مرگ، ایمان دارند و هرگز آن را فراموش نمےڪنند (بِالاَْخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ) فراز دوم: وَ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبرِْ وَ الصَّلَوةِ (۴۵- بقرہ) با اینڪہ این ڪتاب براے هدایت تمام انسانها نازل شدہ است؛ اما چون تنها متقین هستند ڪہ بہ رهنمودهاے آن گوش مے دهند و از آن بهرہ مے برند؛ پس صحیح آن است ڪہ بگوییم: قرآن تنها همین گروہ را هدایت مے ڪند و دیگران چون گوش و چشم بہ روے قرآن بستہ اند، بهرہ اے از هدایتگرے آن نمے برند و حتے در مواردے زیان هم مے بینند 🔶در سختے ها و مشڪلات زندگے از صبر و نماز مدد بگیرید استعانت یعنى ڪمڪ خواستن و این وقتى است ڪہ انسان بہ تنهایى نتواند مشڪلے را ڪہ پیش آمدہ بر وفق مصلحت خود برطرف سازد. خداوند متعال فرمود: (اِسْتَعِینُواْ بِالصَّبرِْ وَ الصَّلَوةِ)؛ در سختے ها و مشڪلات خود از صبر و نماز ڪمڪ بگیرید ڪہ این دو، بهترین وسیلہ براى پیروزیند؛ چون صبر در هر بلا و حادثہ عظیمى آن را ڪوچڪ و ناچیز ساختہ و نماز هم ڪہ توجہ بہ خدا و پناہ بردن بہ اوست، روح ایمان را زندہ مىسازد و بہ آدمى مىفهماند ڪہ بہ جایى تڪیہ زدہ ڪہ ویران شدنے و از هم گسستنى نیست. در برخے روایات، روزہ بہ عنوان مصداقے براے صبر معرفے شدہ است ڪہ افراد مے توانند براے پیروزے بر مشڪلات خود از آن ڪمڪ بگیرند. فراز سوم: (سوره بقره- آیه ۸۵) 🔶برخورد گزینشے با دین محڪوم است خداوند متعال در این آیہ با ذڪر نمونہ اے از برخورد گزینشے با دین، این عمل را بہ شدت محڪوم ڪردہ و آن را موجب خفت دنیا و عذاب آخرت معرفے مے ڪند. در این مثال، عدہ اے مورد عتاب الهے قرار مے گیرند ڪہ مردم بے گناہ را مے ڪشتند و از خانہ و ڪاشانہ شان آوارہ مے ڪردند و توجهے بہ دستور دین در حرام بودن این ڪار نداشتند در عوض فدیہ دادن و آزاد ڪردن اسیرانشان ڪہ این هم دستور دین است را چون بہ نفعشان بود تمام و ڪمال قبول داشتند و بہ آن عمل مے ڪردند.قرآن ڪریم با بیان این نمونہ بہ تمام ڪسانے ڪہ ملاڪ عمل ڪردنشان بہ دین، خواهش ها و خوشایندهاے نفسانے آنهاست هشدار دادہ و ضمن منع آنها از چنین برخورد سلیقہ اے با دین، همگان را از عواقب دنیایے و عذاب اخروے آن بر حذر مے دارد. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat
🔰نڪات ڪلیدے قرآن ڪریم در سختےها و مشڪلات خود از صبر و نماز ڪمڪ بگیرید ڪہ این دو، بهترین وسیلہ براى پیروزیند؛ چون صبر در هر بلا و حادثہ عظیمى آن را ڪوچڪ و ناچیز ساختہ و نماز هم ڪہ توجہ بہ خدا و پناہ بردن بہ اوست، روح ایمان را زندہ مىسازد و بہ آدمى مى فهماند ڪہ بہ جایى تڪیہ زدہ ڪہ ویران شدنے و از هم گسستنى نیست بہ تعبیر دیگر اثر ایمان و تسلیم، آنجا ظاهر مى شود ڪہ قانونى بر ضد منافع شخصى انسان باشد و آن را محترم بشمارد وگرنہ عمل بہ دستورات الهى در آنجا ڪہ حافظ منافع انسان است، نہ افتخار است و نہ نشانہ ایمان و لذا همیشہ مىتوان از این طریق، مؤمنان را از منافقان شناخت؛ مؤمنان در برابر همہ قوانین الهى تسلیمند و منافقان طرفدار تبعیض. متاسفانہ ڪم نیستند ڪسانے ڪہ از مجموع بایدها و نبایدهاے دین، تنها بخشے را قبول داشتہ و بہ آن عمل مے ڪنند ڪہ نفعے بہ حال دنیایشان داشتہ باشد؛ روزہ را مے گیرد چون بہ رژیم و تناسب اندام او ڪمڪ شایانے مے ڪند ولے حجاب را قبول یا چندان توجهے بہ آن ندارد زیرا مانع از جلوہ گرے او در ڪوے و برزن است. در فرهنگ قرآن، انسان سعادتمند ڪسے است ڪہ تمام باید ها و نبایدهاے دین را بہ چشم نسخہ اے شفا بخش از یڪ پزشڪ زبردست مے بیند ڪہ عمل دقیق و ڪامل بہ آن، ضامن سلامت اوست. فراز چهارم:(۱۱۴-سوره بقره) 🔶واے بر آنان ڪہ مساجد را خراب مے ڪنند در این آیہ شریفہ، ڪسانے ڪہ نمےگذارند در خانہ هاے خدا، نام او یاد شود و همتشان را صرف تخریب مساجد مے ڪنند جزء ستمڪارترین افراد شمردہ شدہ اند. بر اساس شأن نزولے ڪہ براے آیہ گفتہ شدہ، منظور از تخریب مسجد، ویران ڪردن آن با ڪلنگ و سایر ابزار هاے تخریب و انهدام است؛ درست مانند ڪارے ڪہ آل سعود و آل خلیفہ با مساجد بحرین ڪردند و یا همانند جنایتے ڪہ مزدوران آنها در مورد مسجد و بارگاہ سامراء روا داشتند. سپس مى فرماید: مسلمانان و موحدان جهان باید آن چنان محڪم بایستند ڪہ دست این ستمگران از این اماڪن مقدس ڪوتاہ گردد و احدى از آنان نتوانند آشڪارا و بدون ترس و وحشت وارد این مڪانهاى مقدس شوند. مرحوم طبرسے در تفسیر این آیہ چنین گزارش مے دهد: مشرڪان مڪہ نیز با منع پیامبر اسلام ص و مسلمانان از زیارت خانہ خدا عملا بہ سوى خرابى این بناى الهى گام برمى داشتند. بر این اساس مے توان گفت ڪسانے ڪہ با متروڪ گذاشتن مسجد بہ نوعے باعث تخریب آن مے شوند نیز گرفتار خوارے دنیا و عذاب شدید آخرت خواهند شد. فراز پنجم: (آیه ۱۳۰- بقرہ) هر ڪس بہ هر اندازہ ڪہ از این جادہ دین، خارج شود بہ همان اندازہ بے عقل است و احمق. در این معادلہ قرآنے، میزان بهرہ هوشے یا نوع مدرڪ تحصیلے ڪاملا هیچ نقشے ندارد؛ بلڪہ شاخص بهرہ عقلے میزان عبودیت است و بس. 🔶احمق ڪیست؟ در فارسے، سفیہ بہ ڪسے گفتہ مے شود ڪہ بی‌عقل، ڪم‌خرد، ساده‌لوح، ڪودن یا همان احمق باشد. این معنا در عرف جامعہ بہ ڪسے اطلاق مے شود ڪہ در مناسبات اجتماعے خود بسیار ضعیف تر از دیگران بودہ یا بہ طور ڪلے از انجام آن ناتوان باشد؛ اما در فرهنگ قرآن، بے عقل ڪسے است ڪہ از ڪیش ابراهیم علیہ السلام ڪہ همان آیین توحید و خداپرستے است روے برگرداند. قرآن ڪریم اعراض از صراط مستقیم و دین را حماقت محض مے داند؛ دینے ڪہ در هر عصرے تعریف خاص خودش را دارد. هر چند محورهاے اصلے دین همیشہ ثابتند و بے تغییر؛ اما فروعاتے هم هستند ڪہ بستہ بہ شرایط مردم و زمان، متغیرند؛ بنابراین منظور از دین در زمان ڪنونے همان است ڪہ خاتم الانبیاء صلے اللہ علیہ و آلہ آن را تعلیم ڪرد و امامان معصوم علیهم السلام پس از او آن را تبلیغ و ترویج دادند. بر این اساس، هر ڪس بہ هر اندازہ ڪہ از این جادہ دین، خارج شود بہ همان اندازہ بے عقل است و احمق. در این معادلہ قرآنے، میزان بهرہ هوشے یا نوع مدرڪ تحصیلے ڪاملا هیچ نقشے ندارد؛ بلڪہ شاخص بهرہ عقلے میزان عبودیت است و بس. با این تحلیل، وضعیت آن ڪشیش قرآن سوز و آنان ڪہ دست بہ قلم بردند و ڪاریڪاتورها ڪشیدند و نیز بہ ظاهر فرهیختگانے ڪہ با شریعت بیگانہ اند ڪاملا روشن مے شود؛ چرا ڪہ ارزش انسان بہ عقل اوست و اینها از عقل بهرہ اے ندارند. 🔵از امام صادق علیہ السلام پرسیدند: عقل چیست؟ فرمود: مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ وَ اڪْتُسِبَ بِهِ الْجِنَانُ؛ آن چیزے است ڪہ خداوند رحمان با آن عبادت مے شود و بهشت با آن بہ دست مے آید. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یڪ جرعہ معرفت @yekjoremarefat
دعای+روز+اول+ماه+رمضان-1.mp3
1.01M
👆👆👆 ✨دعاے روز اول ماه مبارڪ رمضان 🌸التماس دعاےفرج🌸 @yekjoremarefat
🔰شرح دعاے روز اول آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره): yon.ir/Bt4o 🌸شادے روحش ۱۴ صلوات🌸 ⬅️ اقسام روزہ سہ نوع  روزہ داریم؛ ۱- روزہ عام ۲- روزہ خاص ۳- روزہ خاص الخاص    🔷روزہ عام: همان روزہ اے است ڪہ عموم مردم مے گیرند؛ روزہ عام روزہ اے هست ڪہ انسان تنها از امورے ڪہ روزہ را باطل مے ڪند خوددارے مے نماید.     🔷روزہ خاص: روزہ اے است ڪہ روزہ دار علاوہ بر اینڪہ از خوردن و آشامیدن خوددارے مے ڪند اعضاء و جوارحش هم روزہ دارد؛ چشمش را هم از معصیت مے بندد؛ سحر ڪہ روزہ مے گیرد نیت مے ڪند ڪہ خدایا من همہ اعضاء و جوارحم روزہ است؛ گوشم غیبت نمے شنود، زبانم غیبت نمے ڪند، و ... این روزہ خاص است.    🔷روزہ خاص الخاص: این روزہ، روزہ اے است ڪہ غیر از خدا هیچ چیز دیگرے در دل روزہ دار نباشد؛  🔹اگر در ماہ رمضان همہ ڪارها براے خدا باشد؛ روزہ خاص الخاص تحقق مے یابد و از این رو در دعا از خدا مے خواهے اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِے فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ یعنے خداوندا روزہ مرا روزہ خاص الخاص قرار بدہ    🔸باید دل هاے خود را براے خدا خالے ڪنیم، ملائڪہ شب احیاء فرود مے آیند، ولے فرودگاہ دلمان را پیدا نمے ڪنند؛ تعلقات بہ مال، زن، بچہ و دنیا جایے براے نزول ملائڪہ باقے نگذاشتہ است دل اگر خالے باشد آن وقت «تنزل الملائڪة و الروح» تحقق مے یابد و اگر این گونہ نباشد ملائڪہ در شب احیاء بر دل شما فرود نمے آیند؛ در ماہ رمضان ڪارے بڪنیم ڪہ جا براے نزول ملائڪہ داشتہ باشیم.  ⚪️ خلاصہ این ڪہ روزہ صحیح و ڪاملے ڪہ خدا براے ڪامل نمودن روزہ دار مقرر فرمودہ، قطعا شامل خوددارے اعضاے بدن از گناہ مے باشد، و روزہ ڪاملتر این است ڪہ علاوہ بر آن، قلب را از یاد غیر خدا باز داشتہ و از هر چہ غیر اوست روزہ بگیرد. 🔵 هنگامے ڪہ انسان ماهیت روزہ، درجات و فلسفہ تشریع آن را فهمید، ناچار باید از هر گناہ و حرامے، بخاطر قبول روزہ اش خوددارے ڪند. و الا مسئول بودہ و بخاطر اینڪہ اعضاے بدنش روزہ نگرفتہ اند، مجازات مے شود   ⬅️ ویژگے قائمین     وَ قِیَامِے فِیهِ قِیَامَ الْقَائِمِینَ خدایا در ماہ رمضان قیام مرا قیام قائمین قرار بدہ؛ یعنے شب ڪہ نماز شب مے خوانم، قیامم قیام قائمین باشد، قائمین آنهایے هستند ڪہ در نماز از خوف خدا گریہ و زارے مے ڪنند. یعنے نماز مرا نماز عاشقانہ قرار بدہ؛ براے نماز شب از خواب باید بپریم نہ اینڪہ ساعت ڪوڪ ڪنیم تا بیدار شویم.     ⬅️ از غفلت بپرهیزیم   وَ نَبِّهْنِے فِیهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغَافِلِینَ  و در این روز اول ماہ رمضان مرا از خواب غفلت بیدار بڪن؛ این هم دعاے خوبے است، گناہ نڪنیم هر لحظہ ممڪن است مرگ از راہ برسد.    ⬅️ وَ هَبْ لِے جُرْمِے فِیهِ یَا إِلَهَ الْعَالَمِینَ وَ اعْفُ عَنِّے یَا عَافِیاً عَنِ الْمُجْرِمِینَ    خدایا در این ماہ رمضان مرا ببخش اے خدایے ڪہ از گنهڪاران مے گذرے 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 یـڪ جــرعــہ معــرفت @yekjoremarefat