eitaa logo
خبر فوری
5.4هزار دنبال‌کننده
17.5هزار عکس
11.1هزار ویدیو
7 فایل
بروزترین اخبار ایران وجهان
مشاهده در ایتا
دانلود
دلار مبادله‌ای چند شد؟ 🔹در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران دلار آمریکا به ۴۶هزار و ۵۴۹ تومان و حواله دلار نیز به ۴۳هزار و ۵۰۶ تومان رسید. 🔹قیمت یورو نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۵۰ هزار و ۷۹۷ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۷ هزار و ۴۳۰ تومان رسیده است. .
حراج سکه و شمش طلا این هفته برگزار نمی‌شود 🔹به دلیل تعطیلات پیش رو، طی هفته جاری حراج سکه و شمش طلا برگزار نخواهد شد. .
۶.۵ میلیون ایرانی خانه ندارند «مجتبی یوسفی» نماینده مجلس: 🔹۶.۵ میلیون ایرانی خانه ندارند. ارتباط مسکن با سایر صنایع و بخش‌های مختلف اقتصادی موجب شده تا به عنوان اهرمی برای رشد اقتصادی و کاهش تورم در نظر گرفته شود. 🔹در مجلس دوازدهم و با تشکیل کارگروه های تخصصی، مصوبه افزایش سرمایه بانک مسکن را پیگیری خواهیم کرد و در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود. .
موج جدید گردوخاک در راه قم 🔹هواشناسی استان قم هشدار داد که گردوخاک آسمان این استان را در ۴۸ ساعت آینده، آلوده و غبارآلود می‌کند. .
🔸آمبولی مرگبار دختر جوان در سومین عمل جراحی زیبایی 🔹پرسنل انتظامات یکی از بیمارستان‌های تهران از طریق تماس تلفنی با قاضی محمدجواد شفیعی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه پنجم دادسرای امور جنایی، مرگ مشکوک دختر جوانی را در بخش جراحی زیبایی گزارش کردند. 🔹به دنبال اعلام این خبر، تیم تحقیق با دستور بازپرس جنایی راهی مرکز درمانی شدند و در سردخانه، جسد دختر جوانی را مشاهده کردند که براثر جراحی زیبایی به کام مرگ فرو رفته بود. 🔹️متوفی که ۲ بار سابقه جراحی زیبایی داشته برای مرتبه سوم به این مرکز درمانی مراجعه کرده اما هنگام عمل به‌خاطر آمبولی ریه فوت کرده است که خانواده دختر جوان بر اثر این حادثه، شکایت خود را تحت عنوان قصور پزشکی از کادر جراحی مطرح کردند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️عرضه ارز مسافرتی اربعین از ۷ مردادماه/ بانک مرکزی بدون کد سماح هم می‌تواند ارز مسافرتی به زائران اربعین ارائه دهد رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه ستاد اربعین: 🔹آماده‌ایم از هفتم مردادماه ارز زیارتی در اختیار زائران عتبات عالیات قرار می‌گیرد 🔹 یکی از نقاط ضعف عرضه ارز زیارتی در سال گذشته، دیر بودن زمان عرضه بود. به این دلیل که برخی زائران زودتر عازم پیاده‌روی اربعین می‌شوند. امسال زمان عرضه را کمی زودتر اعلام کردیم 🔹سال گذشته کد سماح برای دریافت ارز ضروری بود و مشکلاتی را برای زائران به وجود آورد. امسال بانک مرکزی آماده هست تا بدون ارائه کد سماح، ارز مسافرتی ارائه دهد 🔹زوار اربعین که از سیستم بانکی کشور ارز دریافت کرده‌اند بعد از بازگشت می‌توانند ارز باقی‌مانده را به همان نرخ خرید به بانکها برگردانند. زوار ۵ سال به بالا می‌توانند تا سقف ۲۰۰هزار دینار به قیمت ارز مرکز مبادله دریافت کنند. .
♦️پرسپولیس تیم بانوان تشکیل می‌دهد 🔹مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که این باشگاه در صدد است که برای فصل جدید، تیم فوتبال بانوان تشکیل دهد. 🔹تیم بانوان پرسپولیس قرار است در لیگ دو کشوری شرکت کند. .
♦️پیکان اسقاطی طلا شد! 🔹طرح فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده از امروز ۲۳ تیر استارت خورده است. 🔹همین باعث شده شاهد سیل فروش خودروهای اسقاطی در فضای مجازی باشیم. 🔹به عنوان مثال فردی پیکان اسقاطی خود را با قیمت ۷۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. 🔹فرد دیگری هم پراید اسقاطی را به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان آگهی کرده است. 🔹گویا این طرح باعث شده بسیاری از صاحبان خودروهای اسقاطی به فکر کاسبی بیفتند./روزگار خودرو .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️این روزها و شب ها ایستگاه های صلواتی و برخی مجالس که به اسم امام حسین علیه السلام است. خانمهای بدحجاب و بی حجاب را میبینی از اون طرف آهنگ مداحیها جوریه که بعضاً مثل موسیقی شاد هست. هرچی هم میای حرفی بزنی، پیش خودت میگی حالا اشکالی نداره بذار بیان روضه، شاید اصلاح بشن 🔹ولی رهبر انقلاب با بیان یک خاطره از سید قطب و ماجرای کلیسایی که کاباره شده بود ،جوابمون را زیبا میدهند. .
📷 🔴 دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهورِ منتخب .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موکب‌های ایرانی اربعین تا ۲۵ صفر فعال باشند سرپرست ریاست جمهوری در جلسه ستاد اربعین: 🔹موکب‌های ایرانی، از روز نخست ماه صفر تا بیست و پنجمین روز همین ماه، به زائران خدمت‌رسانی کنند. 🔹استانداران برای تسهیل تردد زائران در پایانه‌ها تدبیر کنند. .
✅ قوه قضائیه: تتلو در زندان است و آهنگ جدیدی بیرون نداده / «آقا کمک کن» نسخه به‌روز شده آهنگی قدیمی است خبرگزاری قوه قضائیه، در واکنش به درج اخباری مبنی بر انتشار اثر جدید تتلو»، در حساب خود در شبکه ایکس، نوشت: 🔹«کاری که با عنوان آهنگ جدید امیر تتلو در حال انتشار است، نسخه به‌روز شده یک اثر قدیمی است. تتلو در زندان است و آهنگ جدیدی بیرون نداده.» .
دستگیری و انتقال طراح برون‌مرزی عملیات تروریستی سالگرد حاج قاسم در کرمان به کشور 🔹طبق آنچه وزارت اطلاعات در بیانیه خود آورده، از مهم‌ترین دستاوردهای اخیر این وزارتخانه، دستیابی و انتقال یکی از عناصر اصلی طراح و هادی عملیات تروریستی کرمان به نام «عبدالله کویته» به داخل کشور بود. 🔹اطلاعات دریافتی از این تروریست در کشف بسیاری از توطئه‌های تکفیری‌ها، شناسایی دیگر عناصر اصلی و اماکن اختفای آن‌ها در منطقه، نقش بسزایی ایفا کرده و همچنان مورد بهره‌برداری است. .
✅ تهران گرم‌تر می‌شود هواشناسی استان ‎تهران: 🔹از روز دوشنبه آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری به همراه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود./ ایسنا .
«تب دنگی» مثل کرونا همه‌گیر نمی‌شود/ مردم به شایعات توجه نکنند 🔹رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت:برخی افراد سودجو در لباس همه‌چیزدان از موضوع تب دنگی برای منفعت اقتصادی و شخصی سوءاستفاده کرده و با ساخت شایعات، به فروش دارو و کالاهای بی‌اثر خود اقدام می‌کنند. 🔹خوشبختانه برخلاف بسیاری بیماری‌های عفونی دیگر، تب دنگی نمی‌تواند به صورت مستقیم از یک فرد به فرد دیگر منتقل شود و از راه گزش پشه می‌تواند به افراد سالم منتقل شود، بنابراین امکان همه‌گیری بزرگ مانند آنچه در بیماری کرونا تجربه کردیم به هیچ وجه در مورد دانگ مصداق ندارد. 🔹پشه آئدس پشه ناقل بیماری دانگ است که ورود و استقرار آن در بندر چابهار و چند شهر دیگر در استان‌های گیلان، هرمزگان و بوشهر تایید شده است و خوشبختانه هنوز ناقل بیماری نبوده‌اند. به جز در بندر لنگه که چند بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور شناسایی شده است. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دعا کنید نمیره ماهی کنار دریا 🔹مداحی حاج مهدی سلحشور در شب هفتم ماه محرم ۱۴۰۳ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موکب‌های ایرانی اربعین تا ۲۵ صفر فعال باشند 🔹سرپرست ریاست‌جمهوری: موکب‌های ایرانی اربعین باید تا ۲۵ صفر فعال باشند. .
✅ پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری مردادماه از فردا آغاز می‌شود 🔹پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای مسافری برای مردادماه، از فردا (یکشنبه، ۲۴ تیر) آغاز می‌شود. 🔹راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش‌فروش بلیت برای بازه زمانی یاد شده در همه محورها (مسیرهای رفت تا تاریخ ۳۱ مرداد و مسیرهای برگشت تا یکم شهریور) از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه (۲۴ تیرماه) از طریق سکوهای مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز می‌شود. 🔹همچنین پیش فروش حضوری بلیت‌های این بازه زمانی، ۲ ساعت بعد (از ساعت ۱۱ روز یکشنبه) از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت های باقی مانده انجام می‌شود. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ بازخوانی نوحۀ پرشور معروف نزار قطری بعد از ۱۷ سال در حسینیه معلی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ لحظۀ ورود رهبر انقلاب به مراسم عزاداری شب هشتم محرم .
بسکتبالیست های زیر ١٨ سال ایران به مرحله نیمه نهایی صعود کردند 🔹تیم بسکتبال زیر ۱۸ سال پسران ایران در دومین دیدار مرحله گروهی مسابقات انتخابی کاپ آسیا مقابل یمن به میدان رفت و با نتیجه ۹۸ بر ۳۳ به برتری رسید. 🔹ملی‌پوشان کشورمان با کسب دو پیروزی در مرحله گروهی، به مرحله نیمه‌نهایی این دوره از رقابت‌ها صعود کردند. .