مرحوم آیتالله حق شناس میفرمود:
غربال شدن مردم در آخرالزمان، مثل غربال شدن اصحاب امام حسین علیه السلام در شب عاشوراست...
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
یک نکته مهم....
قیام امام حسین پس از ۱۴۰۰ سال
از ظلم و کید حجاج و هارون الرشید و منصور و ... عبور کرد و امروز در سراسر جهان فدایی دارد
نگاه به دو تا منبر و چهارتا مداحی انحرافی نکنید، در زمان معاویه فقط در یک سال ۱۸۰۰ منبر برگزار شد و در سراسر این مجالس سب و لعن امیرالمومنین انجام میشد، حرم امام حسین بیش از ۱۰ بار توسط خلفای مختلف تخریب شد تا امروز به این شکل درآمده.
ولله بالله تالله نور خدا نه خاموش میشود و نه دچار انحراف میگردد.
آن معدود منبریها و مداحانی که جهت وعظ و روضه را به سمت تخریب نظام و تطهیر فواحش به اسم تعظیم قیام حسینی تغییر میدهند، احتمالا خود بهتر میدانند پیش از انقلاب و در زمان پهلوی همزمان با عاشورای حسینی با خرج دربار جشن ۲۵۰۰ ساله برگزار میشد و نمایش مکشوف جنسی اجرا میگردید.
حتما میدانند در همین امسال و سالهای قبل قرار بود همزمان در چندین هیأت انفجار و کشتار خونینی اتفاق بیفتند، همین دیروز در یک کیلومتری حرم بیبی دو عالم حضرت زینب انفجاری بزرگ رخ داد و چندین نفر شهید و زخمی شدند.
برای دشمن اهل بیت فرقی نمیکند شما هیأتی سکولار هستید یا مذهبی صورتی و یا فرقه شیرازی!
آن منبری و مداح حتما میدانند که اگر این نظام مقدس و سپاه بدون مرز قدس نبود الآن نه اثری از مضاجع شریف اهل بیت در سوریه و عراق بود و نه حتی امامزاده یا مسجد شیعی ای که در آن عزاداری کنند.
لذا دوستان توجه کنید هر صدایی که از بلندگوی هیات بیرون میآید حتی اگر ذکر مبارک حسین باشد، لزوما حق و حقیقت نیست!
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیعیان مظلوم عربستان پس از سالها، اجازه عزاداری در قبرستان بقیع را پیدا کردند.
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
طبق محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در «گاهشماری ایرانی» واقعه کربلا به حساب گاهشماری شمسی ۲۱ مهر سال ۵۹ هجري شمسی می شود. تاریخ شمسی هم که مثل قمری نیست که تغییر کند. موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و می شود با در آوردن اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ حرفهای مقتل نویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند.
در این تحقیق علمی، اوقات شرعی روز ۲۱ مهر به افق کربلا (که در طول قرون حداکثر 3-+ دقیق اختلاف می تواند داشته باشد) را استخراج کرده ایم و روایات مقتل نگارها را با این ساعتها تنظیم کرده ایم.
۵:۴۷ اذان صبح
امام علیه السلام بعد از نماز صبح برای اصحابش سخنرانی کرد. آنها را به صبر و جهاد دعوت کرد. و بعد دعا خواند: «اللهم انت ثقتی فی کل کرب... خدایا تو پشتیبان من هستی در هر پیشامد ناگواری»
طرف مقابل نيز نماز را به امامت عمر سعد خواند و بعد از نماز صبح به آرایش سپاه و استقرار نیرو مشغول شدند.
حدود ۶
امام حسین علیه السلام دستور داد تا اطراف خیمه ها خندق بکنند و آن را با خاربوته ها پر کنند تا بعد آن را آتش بزنند و مانع از حمله سپاه از پشت سر بشوند.
۷:۰۶ طلوع آفتاب
کمی بعد از طلوع آفتاب. امام سوار بر شتری شد تا بهتر دیده شود. روبه روی سپاه کوفه رفت و با صدای بلند برای آنها خطبه ای خواند. صفات و فضایل خودش و پدر و برادرش را یادآوری کرد و اینکه کوفیان به امام (ع) نامه نوشته اند. حتی چند نفر از سران سپاه کوفه را مخاطب قرار داد و از حجّار بن ابجر و شبث ربعی پرسید که مگر آنها او را دعوت نکرده اند؟ آنها انکار کردند. امام نامه هایشان را به طرف آنها پرتاب و خدا را شکر کرد که حجت را بر آنها تمام کرده است. یکی از سران جبهه مقابل از امام علیه السلام پرسید چرا حکم ابن زیاد را نمی پذیرد و آنها را از ننگ مقابله با پسر پیامبر نمی رهاند؟ اینجا امام آن جمله معروفشان را فرمودند: «أَلَا وَإنَّ الدَّعِيَّ ابْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ: بَيْنَ السِّلَّه وَالذِّلَّه؛ وَهَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه ... فرد پستی که پسر فرد پست دیگری است. من را بین کشته شدن و قبول شدن و قبول ذلت مجبور کرده. ذلت از ما دور است.» سخنرانی امام علیه السلام حدوداً نیم ساعت طول کشده است.
حدود ۸
بعد از سخنرانی امام علیه السلام چند نفر از اصحاب آن حضرت به روایتی بُرَیر که «سید القرآء» (آقای قرآن خوانهای) کوفه بود (الفتوح) و به روایتی زهیر (تاریخ یعقوبی و طبری) خطاب به کوفیان سخنان مشابهی گفتند.
بعد از سخنان زهیر و بریر، امام فریاد معروف «هل من ناصر ینصرنی» را سر داد. چند نفری دچار تردید شدند؛ از جمله حُر. فرد دیگری به نام ابوالشعثا و دو برادر که در گذشته عضو خوارج بودند. بعید نیست که کسانی دیگری هم با دیدن شدت گرفتن احتمال جنگ، از سپاه کوفه فرار کرده باشند.
حدود ۹
روز به وقت چاشت رسیده بود که شمر به عمر سعد پرخاش کرد که چرا این قدر تعلل می کند؟ عمر سعد عاقبت رضایت به شروع جنگ داد. اولین تیر را به سمت سپاه امام (ع) رها کرد و خطاب به لشگریانش فریاد زد: «نزد عبیدالله شهادت بدهید که من اولین تیر را رها کردم.» بعد از انداختن تیر توسط عمر سعد، کماندارهای لشکر کوفه همگی با هم شروع به تیراندازی کردند. امام به یارانش فرمودند: «اینها نماینده این قوم هستند. برای مرگی که چاره ای جز پذیرش آن نیست. آماده شوید.» چند نفر از سپاه امام در این تیر باران کشته شدند...
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشهور شد که قُتِلَالْحُسين...
مرثیهخوانی امام خامنهای به زبان آذری در مورد سيدالشهدا علیه السلام
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رجزخوانی میثم مطیعی:
نسل سلیمانی شد راهی میدان
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرازیر شدن خون از جایگاه سر مبارک امام حسین علیه السلام در مسجد النقطه شهر حلب
هر سال ظهر عاشورا از زیر این سنگ خون جاری می شود
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
عاشورا و خواص بیخاصیّت
جامعۀ مبتلا به «خواص ساکت»، روی سعادت را نخواهد دید و همواره گرفتار تکرار خطاها و بازتولید لغزشهایش خواهد شد. در چنین وضعی، امرِ امام جامعه نیز معطل و معوّق باقی خواهد ماند و رنگ تحقق را نخواهد پذیرفت.
در تحلیل ریشۀ واقعۀ عاشورا باید خاموشی و انفعالِ خواص اهل حقّ را علت اصلی شمرد و انگشت اتهام را به سوی آنها چرخانید؛ چراکه امام جامعه را تنها نهادند و در مسیر تحقق غایات قدسی، به حمایت گفتاری و عملی از او برنخواستند.
امام حقّ، محتاج «حمایت خواص اهل حقّ» است تا جامعه، یکپارچه و همصدا در مسیر هدایت معنوی قرار بگیرد و دین در قالب نظامهای اجتماعی، عینیّت یابد، اما اگر خواص در لحظههای تاریخساز، زبان در کام فروببرند و حاضر نباشند هزینۀ «اظهار حقّ» را بپردازند، جامعه رو به پیش حرکت نخواهد کرد، بلکه چهبسا آنچنان سیر قهقرایی و انحطاطی را تجربه کند که در مقابل دیدگانش، واقعهای به تلخی عاشورا رخ بدهد.
خواص اهل حقّ که در این فروبستگی تاریخی دست دارند، حقّ را میشناسند و میفهمند، اما از «موضعمندی» و «صراحت» و «هزینهدادن» گریزان هستند و به همین دلیل، امام جامعه نیز تنها و بیطنین میماند و عوام نیز بر روی او شمشمیر جهالت میکِشند.
مهدی جمشیدی
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
یکی اومد ایستگاه صلواتیمون گفت به جای چای و شربت پولشو بدین فقرا بهتر نیست؟
یهو دفتر لیستی که پول های کمک شده برای فقرا رو ثبت میکنیم رو گذاشتم جلوش، گفتم شما چند میلیون کمک میکنید
نمیدونم چرا رنگ صورتش عوض شد ولی ده هزارتومن داد و خیلی سریع از ایستگاه فاصله گرفت
لبیک یا مهدی
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
از اواخر شهریور تا اواسط آذر هربار تصاویر مخابره شده از ایران را میدیدم، از طراحی هوشمند و حساب شده دشمنان خارجی برای کشاندن ایران به جنگ داخلی وحشت میکردم. اما این چند روز با تماشای تصاویر این هیاتهای عزاداری که از هر سال شلوغترند -حتی همان هیاتهای معترض و به ظاهر ضدحکومتی- دلم برای ایران از همیشه مطمئنتر شده. تا وقتی مردم محرم را، در همه ظهورها و نمودهایش، اینگونه زنده نگه میدارند، ایران در تمامیتش زنده خواهد بود و دشمن خواب تجزیه و جنگ داخلی را باید به گور ببرد.
Ali Alizadeh
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi
واکنش سپاه به انفجار در صنایع نظامی اسرائیل:
وكَذَٰلِكَ أَخْذُ رَبِّكَ إِذَا أَخَذَ الْقُرَىٰ وَهِيَ ظَالِمَةٌ ۚ إِنَّ أَخْذَهُ أَلِيمٌ شَدِيدٌ
و اینچنین است مجازات پروردگار تو، هنگامی که شهرها و آبادیهای ظالم را مجازات میکند! (آری،) مجازات او، دردناک و شدید است!
✍️ خبر و تحلیل سیاسی:
@khabarvatahlilesiasi