eitaa logo
خبر و تحلیل سیاسی
458 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
6.7هزار ویدیو
36 فایل
از اخبار موثق و تحلیل‌های ارسالی و رهنمودها، نظرات سازنده و مطالب ارزشمندتان صمیمانه استقبال می‌کنیم. ارتباط با ادمین: @Adminyek
مشاهده در ایتا
دانلود
💠اگر خودتان را تصفیه کردید باک از هیچ چیز نداشته باشید. اگر نفس خودتان را تصفیه کردید، باک از هیچ چیز نداشته باشید، مردن چیز سهلی است، چیز مهمی نیست. این است که حضرت امیر(ع) مولای همه ما می فرمود که من به موت آن قدر انس دارم که بیشتر از انسی که بچه به پستان مادرش دارد. 📚صحیفه نور، جلد ۵،صفحه ١۴٢ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رئیس‌جمهور: هر نیرویی که آماده تحول نیست حتما او را در حاشیه قرار دهید نگذارید در متن بماند. ✅eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
‏عکس از ابوالحسن شیرمحمدی
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار کنگره شهدای عشایر | ۱۴۰۱/۰۳/۲۲ 🔰درباره اهمیت کار فرهنگی در مقابل جنگ نرم دشمن 📌شما وقتی جهیزیّه میدهید به یک خانواده‌ای، خب این جهیزیّه به دست او میرسد و استفاده میکند، شما هم میفهمید که استفاده کرده‌اند؛ نقد است... شما به چشمتان می‌بینید اثرش را. کار فرهنگی چطور؟ ⭕️مشکل کار فرهنگی همین است که شما با کمّیّت و با کار مادّی نمیتوانید نتیجه‌ی آن را قطعی بدانید. 👈ما امروز در همه‌ی آحاد ملّت ایران، از جمله در عشایر، بیش از همه‌ چیز به کار فرهنگی احتیاج داریم. 📡دشمن ملّت ایران، دشمن اسلام، دشمن کشور، دشمن جمهوری اسلامی، تکیه‌اش امروز به جنگ نرم است. 📍دوستانی که دست‌اندرکار مسائل این جور بزرگداشتها هستند و به کار فرهنگی هم توجّه دارند، به این نکته‌ توجّه داشته باشند: 👈 بازخورد کار شما چه شد؟ 👈خروجی کار شماها چه شد؟ 👈تأثیراتش چه اندازه است؟ 🔰درباره عشایر ❇️امام فرمودند عشایر ذخایر انقلابند، ذخایر کشورند. 💎عشایر ایران جزو باوفاترین قشرهای ملّت ایرانند. 🗣هم در تاریخ نزدیک خودمان، هم در تاریخ این دویست سیصد سال گذشته، داستانها وجود دارد از تلاشی که خارجی‌ها و مخصوصاً انگلیسی‌ها کردند برای اینکه بتوانند در عشایر نفوذ کنند و آنها را به یک شکلی وادار به خیانت به کشورشان بکنند. امّا نتوانستند. ❇️بعضی [عشایر] لب مرز بودند و بلافاصله در دفاع مقدّس مورد تهدید قرار گرفتند، امّا بعضی هم نه، وسط کشور بودند و تهدید مستقیمی متوجّه اینها نبود، امّا در عین حال به سمت میدانهای دفاع مقدّس شتافتند و دفاع و تلاش و کار کردند. 🔰درباره عاملِ انگیزه دینی 💠دین عامل وحدت، پیشرفت و فداکاری و از‌خود‌گذشتگی است. 📍عامل دین، عشایر را وادار کرد که این جور در میدانها در کنار هم باشند. ❇️امام از این [عامل دین] استفاده کرد برای اینکه این انقلاب به پیروزی برسد، بعد هم از عامل ایمان مردم استفاده کرد برای اینکه این کشور را مصونیّت ببخشد. 🏷درباره انگیزه دینی رزمندگان و شهدا 💠این یازده هزار شهیدی که شما [عشایر] دادید، در واقع دارند تأثیر ایمان دینی را نشان میدهند. ❌بعضی‌ها در تحلیل‌های گوناگونی که میکنند، [میگویند] این جوان رفت از مرزهای کشورش حراست کند. ♻️خب بله، معلوم است؛ امنیّت کشور، مصونیّت کشور، ناشی از همین فداکاری‌ها است... امّا انگیزه‌ی او دین بود، خدا بود. 📌انگیزه‌ی او را نباید به چیزهای کمتر از دین فروکاست و تقلیل داد. ❌بعضی‌ها هستند که با دین سر و کاری ندارند، این شهادتها را هم نمیتوانند انکار کنند، [لذا] در انگیزه‌ها دست میبرند. 🏷درباره تضعیف انگیزه دینی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابعاد جنگ نرم دشمن 🔗یکی از مهم‌ترین ابعاد جنگ نرم دشمن همین است که انگیزه‌ی دین را در بین مردم خاموش یا تضعیف کنند. 🚨تضعیف سنتها، شعائر و مناسک دینی، زیر سؤال بردن اینها، غیر منطقی جلوه دادن اینها، همه، چیزهایی است که دشمن از اینها استفاده میکند. 🔺امروز سعی دشمن این است که ایمان دینی را، امید را، خوش‌بینی به آینده و به مدیریّت کشور را تضعیف کند. ❇️این همه زحمت دارد کشیده میشود، این همه تلاش میشود، در مقابلِ این تلاشها این جوری [برخورد میشود]. ❌ من باب مثال نیروی انتظامی کشور مثلاً یک تعدادی دزد را ظرف ۴۸ ساعت بعد از دزدی دستگیر میکنند؛ خب باید تشویق بشوند، [امّا] در رسانه‌ی ملّی خود ما جوری حرف زده میشود که به جای تشویق، کأنّه سرزنش میشوند! 👇هر کسی که: 📍مردم را از آینده ناامید کند 📍ایمانهای مردم را تضعیف کند 📍مردم را نسبت به فعّالیّت و تلاش و برنامه‌ریزی‌های مسئولین کشور بی‌اعتقاد و بدبین بکند 👈 دارد به سود دشمن کار میکند؛ چه بداند، چه نداند. ✅همه‌ی مسئولین کشور باید تلاش کنند، مسئولین ذی‌ربط باید مشکلات عشایر را شناسایی کنند، اینها را برطرف کنند... بالخصوص روی مشکلات فرهنگی باید فکر، کار و برنامه‌ریزی کنند. 🔰درباره درس امیدواری رزمندگان و شهدا 📍رزمندگان ما در شرایطی وارد میدان رزم شدند که واقعاً به حسب محاسبات عادّی هیچ امیدی به پیروزی نبود. 🔸روز سوّم یا چهارمِ شروعِ حمله‌ی صدّام بود که خبرها از دزفول و اهواز و مانند اینها پشت ‌سر هم میرسید؛ بنده رفتم از امام اجازه گرفتم، گفتم میروم آنجا شاید بتوانم نیرو جذب کنم، یقین داشتم ــ تقریباً یقین، شبیه یقین ــ که برگشتی در کار نیست؛ رفتیم آنجا با این توهّم که اصلاً امکان ندارد کاری انجام داد. ❇️جمهوری اسلامی، جوانهای ما، فرماندهی امام بزرگوار جوری عمل کرد که این دفاع مقدّس با عزّت مطلق جمهوری اسلامی تمام شد. 💎این امید را رزمندگان ما دادند؛ یعنی در همه‌ی شرایط، حتّی شرایطی مثل شرایط اوّل جنگ، بایستی انسان امیدوار باشد به کمک الهی و به همّت خودش. ✅eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
🖊 : فی الکافی عن الکاظم (علیه السلام ) : إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَيَّدَ الْمُؤْمِنَ‏ بِرُوحٍ‏ مِنْهُ‏ تَحْضُرُهُ فِي كُلِّ وَقْتٍ يُحْسِنُ فِيهِ وَ يَتَّقِي وَ تَغِيبُ عَنْهُ فِي كُلِّ وَقْتٍ يُذْنِبُ فِيهِ وَ يَعْتَدِي ... ( الشافی ، ص 604 )  روایت بسیار خوبی است . می فرماید : خداوند متعال مومن را به روح خود تأیید می کند. یک روحی از طرف پروردگار در مؤمن وجود دارد ، که او را کمک و تایید می کند . امّا این روح همیشه با انسان همراه نیست . چه موقع حاضر می شود و حضور دارد ؟ آن وقتی که انسان کار نیک انجام می دهد و تقوی پیشه می کند. 🔍 این روح الهی ، این احساس الهی که مایه کمک اوست، در او حضور پیدا می کند. امّا آن وقتی که گناهی انجام می دهد ، به کسی تعدّی می کند ، از حدّ الهی و شرعی عبور می کند،این روح از او غایب می شود . این روح هنگام انجام کار نیک با سرور و خشنودی اهتزاز و هیجان پیدا می کند . 🔍 وقتی کار بدی انجام می دهد ، این نورانیّتی که در دل انـسان به خـاطر عبادت ، به خـاطر توجّه و تقوا پدید می آید، این روح الهی ، ایـن تـوجّه الهی از انسان دور می شود و فاصله می گیـرد، کانّه چراغـی در درون انـسان روشـن بود (که) بر اثـر گناه خاموش می شود. 📜بنـدگان خدا ! نعمت های خدا را به یاد بیاورید ! به وسیله اصلاح نفس خودتان آنها را حفظ کنید ! اگر این کار را کردید ، یقین شما افزایش پیدا می کند ، و با این کار نیکی که انجام می دهید یک درآمد نفیس و گرانبهایی به دست می آورید. 88/12/18  @erfaneeslami 🔅👇🔅👇🔅 https://eitaa.com/joinchat/2400124981Cc8b982030d
رهبر انقلاب: خدای سال ۶۰ همان خدای امسال است 🔹خدا با کسی هم قوم و خویشی ندارد. اینکه ما بگوییم ما مسلمانیم و شیعه هستم و جمهوری اسلامی هستیم. پس ما هر کاری که دلمان میخواهد بکنیم، نه. ما با دیگران هیچ فرقی نداریم. 🔹ما در سال ۶۰ در مقابل این همه حادثه و شدت عمل توانستیم بایستیم روی پای خودمان دشمن را ناامید بکنیم، امروز هم می‌توانیم. خدای سال ۶۰ همان خدای امسال است، خدای دوران‌های سختی و دوران‌های گوناگون یکی است. 🔹سنت‌های الهی همه سر جایش است. خب؛ سعی کنیم خودمان را مصداق سنت‌های الهی در راه پیشرفت قرار بدهیم سعی‌مان این باشد. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صاحب‌خانه‌ای که خانه‌هایش را صلواتی اجاره می‌دهد @Farsna
❇️ امام علی علیه السلام: 🔸قَدرُ الرّجُلِ علی قَدرِ هِمَّتِهِ؛ 🔹ارزش مرد، به اندازه همّت‏ اوست. 📎نهج البلاغه: حکمت ۴۷ ✅ eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ splus.ir/safir_channel سروش
سالم علی: 🔆 زنگ عبرت: 🔴*گناه رئیسی چیست⁉️ رئیسی چکار داره میکنه؟* ♦️*رئیسی، جرایم بزرگی مرتکب شده است:* *او از خطوط قرمز خیلی ها عبور کرده است‼️* *این سید بی‌ریا و مخلص که انقلابیگری را از استاد مظلوم خود شهید دکتر بهشتی آموخته، خود را به گله‌ی شغال‌ها و لانه‌ی لاشخورها زده و مشغول ویران کردن آشیانه‌ی کثیف موریانه‌هاست.* *☑️ویلاهای عظیمی که در کنار دریا و کوه و رودخانه ساخته بودند و برخی از آنها در قلب اروپا هم یافت نمی‌شد، به دستور رئیسی و به نفع مردم ویران شد؛* *☑️حقوق‌بگیران نجومی، حقوق‌شان پرید؛* *☑️اختلاس و رانت پرید،* *☑️قصرنشینی وزرا پرید،* *☑️خالی کردن جیب مردم از راه بورس پرید،* *☑️دلالی واکسن کرونا(اعزام شیرین‌مغزها به ارمنستان برای واکسن) پرید،* *☑️زدوبند با کدخدای غربگداها برای بتن‌ریزی در قلب رآکتور اراک و فراری دادن نخبه‌های هسته‌ای پرید،* *☑️دوربین های سایت هسته ای به روی آژانس انرژی هسته ای آمریکایی بسته شد.* *☑️سانتریفیوژهای مدرن بکار گرفته شد.* *☑️رونق کارگاه‌های تعطیل‌شده،کلید خورد* *☑️بازگشت کارگران(مثل هفت‌تپه و...) بر سر کار،* *☑️اخطار به پیمانکاران گردن‌کلفت به این معنا که حقوق کارگر به هیچ بهانه‌ای نباید تاخیر بیفتد،و اجرا شد،* *☑️ارسال ماهواره به پانصدکیلومتری فضا،* *☑️عضویت در گروه مهم شانگهای،* *☑️قرارداد گازی با ترکمنستان و آذربایجان(یعنی تودهنی به آتاتورک جدید اردوغان الاغ)،* *☑️بیرون کشیدن حق ملت از حلقوم ملکه انگلیس پس از ۵۰ سال،* *☑️به صفر رساندن درگذشتگان هفتصدنفری کرونا👈یعنی آزاد شدن از حبس خانگی، رونق کسب وکارها، مسافرت سی میلیون شب عید، استراحت کادر درمان،* *☑️بیمه‌ی پنج میلیون نفر از افراد بی‌بضاعت،* *☑️خرید ۵۳٪ از بندر استراتژیک در روسیه،* *☑️کشت فراسرزمینی گندم و دانه های روغنی یکصد هزار هکتار در روسیه،* *☑️بستن قرار داد راهبردی اقتصادی ۲۰ ساله در شاخه های مختلف با ونزوئلا،* *☑️ساخت و فروشی ابر نفتکش نفتی به ونزوئلا،* *☑️بستن قرار داد راهبردی ۲۰ ساله با روسیه* *☑️بستن قراد دادهای مهم با عمان،امارات،قطر* *☑️بستن قرارداد ساخت و ساز مسکن،راه،سد و صادرات با سوریه و تصرف بازار آن برای فروش تولیدات داخلی،* *☑️نگهداشتن آمریکا در اطاق انتظار مذاکرات وین* *☑️حذف ارز ترجیحی و بستن راه دزدی رانت خواران،* *☑️تلاش جدی برای ساخت مسکن جهت محرومان،* *✍️ و بسیاری کارهای مهم و بنیادی که در عرض این ۹ ماه انجام شده است👈تحمل کرکس‌ها و گرازهای لاشخور را تمام کرده است که ناگهان تیغ جراحی رئیسی رفت روی شاهرگ دزدان آرد و گندم و ماکارونی. و این یکی دیگر قابل تحمل نبود‼️* *و زوزه‌ها و جیغ بنفش های داخلی و خارجی،از بی‌بی‌سی و من‌وتو تا خوارج نهروان گرفته تا حجاریان و تاجزاده، زیبا کلام،و کلا اصلاح طلبان برانداز و برخی اصول گرایان بی فاقد اصول و جماعت فصول گرا(نان به ترخ روزخور) گوش خراش و آزاردهنده به گوش رسیده و می رسد.* ✍️ *اینها همه طبیعی بود.* *لکن امام حکیم انقلاب هم چند سال قبل هشدار داده بودند که اجرای عدالت برای عده‌ای سخت است؛ هیاهو وجنجال می‌کنند... نترسید و محکم بایستید...* *تنها چیزی که دل انسان را به درد می‌آورد،👈گاهی هم صدایی برخی از ما و شما با مولتی‌میلیاردها، با صاحبان ویلاهای کذایی،باحقوق‌بگیران نجومی،با سلاطین گندم و ماکارونی و دشمنان قسم خورده ای مثل اروپا و امریکا است* *👆به این می‌گویند قدرت شیطانی امپراتوری رسانه ای و فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای‼️👈چرا👈چون برخی از مردم فراموشکار که یادشان رفت چه کسی در طول این هشت سال عامل اینهمه سختی ها می باشد، بدون درنگ و تحلیل و یادآوری بلافاصله و هماهنگ با جناح روحانی هم گفتند: یاد روحانی به خیر* *آنقدر القاء کردند و گفتند و گفتند و نوشتند و نوشتند، و ما هم بدون تامل و دقت و تحقیق و بررسی بلندگوی آنها در فضای مجازی و حقیقی شدیم...* *✍️منتظر فتنه ها‌ی جدید باشید... سلاطین آرد،نان،ارز، ماکارونی و شکر و روغن و....در حال تحریک چند نفر از جنس اکبر گودرزی، کشمیری، کلاهی، و... هستند👈چرا👈چون تحمل شرایط جدید رو به مطلوب را ندارند و دست آنها از منابع دزدی و اختلاس بواسطه تسلط از راه ثروت و قدرت بسته شده است.. *دعا کنید و هوشیار باشیم. بلندگوی این طایفه‌ی جنایتکار نشویم. بهشتی‌ و رجایی را نخست ترور شخصیت کردند و سپس ترور شخص... خدا مکرشان را خنثی می کند ؛ لکن هوشیاری ما هم لازم و ضروری است.*
دلگیر نباش دلت که گیر باشد رها نمی‌شوی یادت باشد آزاد بودن شرط شهادت است ... 🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
 نشر: گاهنامه مدیر ■مهندسی فرانسوی به نام رینگلمن که روی کارایی اسبها کار می کرد دریافت که قدرت حمل بار دو اسب با دو برابر قدرت حمل باریک اسب برابر نیست. او این مطالعه را به رفتار گروهی انسانها نیز تعمیم داد. نتایج جالب توجه بود. اگر دو نفر در یک تیم طناب کشی حاضر شوند هر یک تا ۹۳٪ توان خود را به کار خواهند گرفت. اگر طناب کشی بین گروههای سه نفره انجام شود هر یک از اعضاء تیم ۸۵٪ توان خود را به کار خواهد گرفت. این عدد در مورد یک تیم هشت نفره برای هر فرد تنها ۴۹٪ خواهد بود! ■در روانشناسی اجتماعی ثابت شده است که کارایی گروهها و تیمهای کاری از جمع کارایی تک تک اعضاء گروه کمتر است. کاهش تلاش فرد در یک تیم ناشی از دیده نشدن است. در واقع، افراد هنگامی حداکثر توان ذهنی و جسمی خود را به کار می‌گیرند که این تلاش به طور مشخص قابل سنجش و ارزیابی باشد. ●اگر صرف توان و تلاش یک فردِ عضو یک تیم در عملکرد کلی گروه به طور مشخص قابل اندازه گیری نباشد، تنبلی کردن رفتار نرمال اعضای گروه خواهد بود. به این پدیده تنبلی گروهی (Social Loafing) گفته می‌شود. ○وقتی افراد با هم کار می‌کنند کارایی کاهش می یابد و این خیلی غیر عادی نیست. این کاهش کارایی تا حدی است که عملکرد کلی تیم به طور کامل مختل نشود چون در شرایطی که تیم ببازد هیچ یک از افراد از عواقب آن ایمن نخواهد بود. افراد در تیم سطح تنبلی خود را طوری تنظیم می کنند که به طور مشخص بازنده بودن تیم به چشم نیاید. ■تنبلی گروهی پیامدهای جالب توجهی دارد. هیچ کس در یک گروه به تصور خود نمی خواهد پیامدهای منفی تصمیم گیری‌ها و عملکرد گروهی را بپذیرد و مایل است(به ویژه زمانی که تیم باخته است) خود را پشت تصمیمات گروه پنهان کند(Diffusion of Responsibility). □از طرفی، معمولا ریسک پذیری گروه از یک فرد مشخص بیشتر است. چرا که همه می‌دانند در صورتی که کارها خوب پیش نرود پیامدهای های آن گریبانگیر یک فرد نخواهد بود(Risky Shift). این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در مورد تصمیم های بسیار خاص، مانند هنگامی که قرار است راجع به شلیک اولین موشک اتمی تصمیم گیری شود. ●ولی آیا رفتار تنبلی گروهی به مفهوم عدم کارایی تیمها است؟ پاسخ این سوال منفی است چرا که ما به جهت نیاز به تخصصهای متنوع در حوزه های مختلف و نیز آثار مثبت روانی همکاری بین افراد، الزام به تشکیل تیم داریم ولی جهت پرهیز از کاهش کارایی تیمی باید تا حد ممکن تیمهای کاری را در گروههای کوچکتر سازماندهی کنیم و به علاوه، مکانیسم مشخصی برای اندازه گیری و ارزیابی عملکرد اعضای تیم طراحی و اجرا کنیم. منبع؛ برگرفته از کتاب هنر شفاف اندیشیدن، رولف دوبلی
به همت اداره کل شهری استانداری قزوین از ساعت ۷ صبح تا ۱۲:۳۰ امروز *نشست تخصصی با محوریت حمایت از جایگاه سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری و نقش آن در ایجاد درآمدهای پایدار شهری* با حضور استاندار محترم و شهرداران محترم و روسای محترم شوراهای اسلامی شهرهای استان در قزوین برگزار شد که انصافا نشست ارزشمندی بود. در بدو ورود به بنده گفته شد شما به نمایندگی از روسای شوراها مطالبی را از مشکلات شهرها و موضوع جلسه مطرح کنید. به دلیل ضیق وقت، فرصت به من نرسید، هر چند دوستان مطالب ارزشمندی مطرح کردند ولی تصمیم گرفتم مطالبی که یادداشت کرده بودم را منتشر کنم شاید مفید باشد. پیشنهادهایی که به نظر بنده در جلب و جذب سرمایه گذار در شهرها می‌تواند موثر باشد این موارد هستند که بصورت تیتر وار اشاره می‌کنم: ۱. تحقق مدیریت یکپارچه شهری که شوراها از شورای شهرداری به شورای شهر برسند و مردم در مدیریت شهر محل سکونتشان نقش بیشتری ایفا نمایند. الان در جهت سرمایه‌گذاری یکی از موانع اصلی عدم همراهی برخی ادرارات با مدیریت شهری است که مانع سرمایه‌گذاری است. ۲. مطلب مهم دیگر قدرت ریسک پذیری مدیران، بالاخص مدیریت شهری است که به دلیل برخی عملکردهای دستگاههای نظارتی ترسو بار آمده‌اند و جسارت ریسک پذیری و تحول را ندارند ۳. طرح درآمدهای پایدار که مدت‌هاست در هیات دولت گیر کرده و نیاز به پی‌گیری دارد. ۴. فقدان یک مرکز مشاوره و هماهنگ کننده در استان برای سرمایه‌گذاری در شهرها و روستاهای استان. که به شوراها و شهرداران مشاوره و حتی آموزش بدهد. فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری شهرها و روستاهای استان را به تفکیک احصا نماید تا تنوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان مد نظر سرمایه‌گذاران باشد. ۵. نگاه ویژه تسهیلگرانه و حمایتی همگانی بالاخص مدیران استانی به سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری. این نگاه باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود. برای سرمایه‌گذار سرعت، شفافیت، منفعت و بازگشت سرمایه برایش مهم است و باید اعتماد و اطمینان پیدا بکند تا بتواند تصمیم بگیرد. لازم است نقشه راه و دستوالعملی با پشتوانه اجرایی محکم در استان تهیه و ابلاغ شود که حوز‌ه‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری مشخص گردد. مثلا فلان شهر طرح‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی اولویت دارد و مورد حمایت قرار خواهد گرفت و یا مجوزهای صنعت برای زمین‌های بایر و غیرقابل کشت هدایت شود و... ۶. با توجه به اینکه حدود ۵۰ واحد دانشگاهی و یکصدهزار نفر دانشجو در استان ما وجود دارد به مراکز دانشگاهی ماموریت داده شود که پروژه‌های پژوهشی و پایان نامه‌ها به سمت بررسی مشکلات شهرها و روستاها و ارایه راهکار علمی برای حل این مشکلات هدایت شوند. مثلا پاسخ دهند چکار کنیم مدیریت‌های ما کم هزینه و پرفایده باشد؟ چه مشکلاتی قابلیت جذب سرمایه‌گذار دارند؟ چکار کنیم اقتصاد شهری و روستایی ما پررونق و موفق باشد؟ ۷. سامانه‌ سرمایه‌گذاری استان برای جلب و جذب سرمایه‌گذار می‌تواتد مفید باشد. در این سامانه ایده‌ها و طرح‌ها، صاحبان امکانات، فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در استان معرفی می‌شوند و صاحبان ایده و فکر، پول و نقدینگی و ملک همدیگر را پیدا می‌کنند. لازم به یادآوری است شورای اسلامی جدید الوند تقریبا بلافاصله بعد از روی کارآمدن، اقدام به ایجاد کمیسیون صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری و تصویب و ابلاغ شیوه نامه سرمایه‌گذاری در شهر الوند کرد. ابوالحسن شیرمحمدی. رییس شورای اسلامی شهر الوند
سخنرانی علامه شهید و متفکر تراز اول عالم اسلام مرحوم مرتضی مطهری در سال ۱۳۴۸ یعنی حدود ۵۳ سال پیش که انگار همین امروز را می‌دیده و توضیح می‌دهد. *جاهل و نادان نباید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی علامه شهید و متفکر تراز اول عالم اسلام مرحوم مرتضی مطهری در سال ۱۳۴۸ یعنی حدود ۵۳ سال پیش که انگار همین امروز را می‌دیده و توضیح می‌دهد. *جاهل و نادان نباید امر به معروف و نهی از منکر کند* ✍خبر و تحلیل سیاسی: https://chat.whatsapp.com/E3Z36ndbBdiGb4v1YFtZIn
سنش به ۹۰ سالگی نزدیک می‌شود ولی هنوز فرزندی ندارد به توصیه همسرش با کنیز خود ازدواج می‌کند و خدای متعال در ۹۰ سالگی به او پسری عطا می‌کند تقریبا بلافاصله همسر جدید و فرزندش را دور از وطن و در صحرای لم یزرع مکه سکونت می‌دهد بعد از ۲۵ سال پیش همسر و پسر جوانش می‌رود. آنها را مطلع می‌کند که به امر خدا باید پسرش را ذبح کند همسرش می‌گوید اگر حکم خداست لحظه‌ای درنگ نکن پسر جوانش را به صحرا می‌برد تا دور از چشم مادر و در جایی خلوت قربانی‌اش کند شیطان، بر او ظاهر می‌شود: بعد از ۲۵ سال آمدی تا سر پسرت را ببری که چه شود؟ جواب مادرش را چه می‌دهی؟ چگونه دلت میاد؟ عاطفه و مهر پدری‌ات کجاست؟ تو سر جگر گوشه‌ات را از بدنش جدا کنی چی به خدا می‌رسه؟ آخه عقلت کجاست مگه خدا از این فرمان‌ها می‌دهد؟ شیطان می‌گوید و می‌گوید. به ظاهر بسیار عاقلانه و بسیار دلسوزانه و خیرخواهانه، می‌خواهد مانعش شود ولی ابراهیم محکم است. هر بار می‌خواهد تحت تاثیر قرار بگیرد و دلش بلرزد، سنگی بر می‌دارد و به شیطان می‌زند و او را از خود دور می‌کند. می‌ایستد و برای آخرین بار قد و بالای جوان رشیدش را نگاه می‌کند و می‌خواهد حکم خدا را اجرا کند اسماعیل به سخن می‌آید: پدر جان چشمم را ببند تا چشمت به چشمم نبافتد و مهر پدر و فرزندی تردید در دلت ایجاد نکند. پدر جان گفتن اسماعیل جانش، دلش را می‌سوزاند و عشق  به فرزندش را به او یادآور می‌شود ولی چشم اسماعیلش را می‌بندد. بلافاصله خنجر بر گلویش می‌کشد، محکم و سریع نمی‌برد؛ دوباره، سه باره، خنجر بر سنگی می‌کشد و سنگ بریده می‌شود و باز بر گلوی فرزند می‌کشد، نمی‌برد گوسفندی ظاهر می‌شود و هاتفی می‌گوید این گوسفند را بجای فرزندت قربانی کن. اسماعیلت ذبیح الله است و تو وارسته و قبول سرافراز امتحان سخت الهی این امتحان، بسیار عظیم و شکوهمند است و باید ثبت جهانی شود و چونان میراثی گرانبها برای همیشه محفوظ بماند. مناسک شکوهمند و سعادت آفرین حج، سعی بین صفا و مروه، رمی جمرات، قربانی کردن و... برای همین منظور است دو برنده مدال پرافتخار قبولی این امتحان سخت، هاجر و اسماعیل بودند که هر دو در جوار کعبه مدفونند و به دستور خدای متعال همه‌ مومنین و حاجیان در هنگام طواف خانه خدا باید اسماعیل و هاجر را هم طواف کنند مزد دیگر خدا به این خانواده این است که پیامبر عزیز آخرالزمان حضرت خاتم‌الانبیا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم از نسل اسماعیل شد و از نسل پاک اسماعیل، حسین آمد که در کربلا ذبح شد آن هم از قفا. نه دور از چشم خواهر که در مقابل زینب... و از نسل حسین، بزودی منجی‌ای ظهور خواهد فرمود که همه عالم را از عدل و صلح پر خواهد کرد تا بشریت طعم شیرین حکومت اسلامی را بچشند ان‌شاالله                            عید قربان مبارک🌹 ابوالحسن شیرمحمدی. ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشکسوتان جهاد و شهادت، رزمندگان عزیز جبهه حق، یاران عزیز خمینی و خامنه‌ای! این فیلم را در خلوت خودتان ببینید و به مظلومیت بچه‌های انقلابی و جبهه رفته‌ها گریه کنید. این فیلم نیست، روضه است... جنازه مطهر سردار و جانباز شهید احمد پاریاب، فرمانده دلاور گردان شهادت لشکر۲۷، چهار روز غریبانه در ویلای لاکچری‌اش بود و کسی خبرنداشت! انقلابی واقعی اینانند که بی‌ادعا و گمنام تمام هستی خود را فدای دین خدا و انقلاب کرده و می‌کنند. روح پاکش شاد 🌷 ✍خبر و تحلیل سیاسی: https://chat.whatsapp.com/E3Z36ndbBdiGb4v1YFtZIn
متن کامل قصیده ملا مهرعلی فدوی خویی کامل‌ترین نسخه «ها علی بشر کیف بشر» با ترجمه منظوم متن کامل قصیده ملا مهرعلی فدوی خویی شعر زیبای «ها علی بشر کیف بشر» سرودۀ ملا مهرعلی خوئی همراه با ترجمه فارسی ابیات (به‌صورت نثر و نظم). دربارۀ تعداد ابیات قصیدۀ «ها علی بشر کیف بشر» اختلاف است و این قصیده از ۲۰ تا ۴۰ بیت نقل شده است که در این نویسه از سایت درر همۀ چهل بیت را با ترجمه نثر و نظم تقدیم می‌شود. ترجمه منظوم این قصیده، سرودۀ مرحوم میرزا محمدرضا بصیرت شیرازی می‌باشد که توسط علی صدرایی خویی در کتاب ولایت‌نامه گردآوری شده و پس از اصلاحات در سایت درر قرار داده شده است. کامل‌ترین نسخه «ها علی بشر کیف بشر» با ترجمه منظوم ها علیٌّ بشرٌ کیفَ بَشَر * رَبُّه فیه تَجَلّى و ظَهَر علی آمد بشر اما چه بشر! * بشری کوست خدا را مظهر بدان که على بشر است؛ اما چگونه بشرى؟ بشرى است که آثار قدرت پروردگارش در وجود او آشکار و نمایان شده است هو و المَبدأُ شمسٌ و ضِیاء * هُوَ و الواجبُ نورٌ و قَمَر علی و حق چو ضیاء و خورشید * علی و حقّ به‌مثل نور و قمر اُذُنُ اللهِ و عینُ الباري * یا له صاحبُ سمعٍ و بَصَر خود، علی گوش و علی چشم خداست * ای عجب حقّ بوَدش سمع و بصر ما هو اللهُ و لکنْ مَثَلا * مَعَهُ اللهُ کَنارٍ و حَجَر مَثَل حقّ بُوَد او نیست خدا * لیک با اوست چو سنگ آذر عِلّةُ الکَونِ و لولاهُ لما * کانَ للعالَمِ عَینٌ و أثر باشد او علت ایجاد دو کون * گر نبودی نَبُد از خلق اثر او علت نهایی آفرینش است و اگر او نبود براى عالم واقعیت و اثرى نبود (خداوند به‌خاطر او عالم را به‌وجود آورده است) و له اُبدِعَ ما تَعقِلُهُ * مِن عُقولٍ و نُفُوسٍ و صُوَر خلقتِ آنچه به عقلت گُنجد * بهر او شد ز عقول و ز صور و آنچه که از عالم عقول و نفوس و صور (عوالم سه‌گانۀ خلقت که در طول هم قرار گرفته و عبارتند از عالم عقل و مثال و ماده) تعقّل و اندیشه کنى براى وجود او ابداع و آفریده شده‏‌اند مَظهرُ الواجبِ! یا لَلْمُمکِن! * صُورةُ الجاعلِ یا لَلمَظهَر خود چه ممکن بود او کز عظمت * آمده صورت حقّ را مظهر جِنسُ الاجناس علیٌّ وَ بَنُوه * نوعُ الانواعِ إلَی الحادي عشر جنس الاجناس علی وَ ابْنائش * نوع الانواع یک و ده بشمر  فلکٌ في فلکٍ فیه نُجُوم * صدفٌ في صدفٍ فیه دُرَر فلکی در فلکی پُر اَنجُم * صدفی در صدفی پر گوهر فلکى است داخل فلکى و داراى ستارگان است، و صدفى است داخل صدفى و داراى گوهرهاى درخشانى است (آن حضرت مُحاط در اوصاف پیغمبر اکرم است و ائمه دیگر هم از وجود او پدید آمده‏‌اند کلُّ مَن مات و لم یَعرِفْه * مَوتُهُ موتُ حِمارٍ و بَقَر هرکه او مُرد و علی را نشناخت * مردنش مردن گاو آمد و خر هر کسى که مرد و او را نشناخت مرگ او مانند مرگ خر و گاو است (مانند زمان جاهلیت مرده و این سخن اشاره است‏ به حدیث من مات و لم یعرف امام زمانه) هو في الکلّ امام [في] الکلّ * مَن ابوبکر و مَن کان عُمَر در همه دور، امامِ همه اوست * [پس که باشند ابوبکر و عمر] او در تمام عالم پیشواى همه پس از رسول اکرم صلى الله علیه و آله است ابو بکر و عمر کیستند که با او لاف برابرى زنند؟ لیسَ مَن أذنبَ یوماً بإمام * کیفَ مَن أشرکَ دهراً و کَفَر هرکه روزی گنه آرد نه سزاست * به امامت، چه رسد کفر سِیَر کسى که یکروز هم مرتکب گناه شود شایسته امامت نیست پس چگونه شایسته آنمقام باشد کسى که یک عمر در شرک و کفر بوده است (امام باید معصوم و منتخب از جانب خدا باشد) قَوسُه قوسُ نُزولٍ و عُروج * سَهمُه سهمُ قضاءٍ و قَدَر زو کمان، قوس نزول است و صعود * تیر او، تیر قضا هست و قدر ما رَمىٰ رمیةً الا و کفى * ما غزا غزوةً الا و ظفر تیر نگشود مگر خصم افکند * جنگ ناورد مگر یافت ظفر تیرى نینداخت جز اینکه آن تیر براى هلاک دشمن کافى شد و به جنگى وارد نشد جز اینکه از آن پیروز در آمد أغمَدَ السیفَ متى قابله * کلّ مَن جَرَّدَ سَیفاً و شَهَر کرد شمشیر به پیشش به نیام * هر کجا بود شجاعی اشهر تمام شمشیرکشان موقع مقابله با او(براى اینکه عرض اندام نکنند از ترس وى) شمشیر خود را غلاف می‌کردند حُبُّه مَبدأُ خُلدٍ و نِعَم * بُغضُه مَنشأُ نارٍ و سَقَر مهر او باعث جنّات نعیم * کینِ او مورث نار است و سقر محبت و دوستى آنحضرت سر چشمه بهشت و نعمتهاى بهشت است و دشمنى او منشاء آتش دوزخ و جهنم است خَصمُه بَغَّضَه اللهُ و لو * حَمِدَ اللهَ و أثنى و شکر دشمن او بَرِ حقّ مبغوض است * گرچه حمد آرد و شکرِ داور دشمن آنحضرت مب
غوض خدا است اگر چه خدا را ستایش کند و ثنا گوید و سپاسگزار باشد خِلُّه بَشَّرَه اللهُ و لو [إن] * شَرِبَ الخمرَ و غَنّى و فَجَر دوستش راست بشارت ز خدا * [… … … … … … … … …] دوست و محب او را از خداوند مژده بهشت داده اگر چه شرب خمر کرده و آواز خوانده و مرتکب فجور باشد. (البته این مطلب احتیاج به توضیح دارد) و هو النورُ و أما الشرکاء * فظُلامٌ و دخانٌ و شَرَر او بود نور، ولی مدّعیان * همچو تاریکی و دودند و شرر و او نور خالص است و اما شرکاى خلافت او مانند ظلمت و دود و شرارت می‌باشند مَن له صاحبةٌ کالزهراء * أو سَلیلٌ کشُبَیرٍ و شَبَر خود که را هست چو زهرا همسر * یا دو فرزند چو شبیر و شبر جز على کیست که زوجه‏اى چون زهرا علیها السلام یا فرزندانى مانند حسین علیهما السلام داشته باشد؟ مَن کمَن هَلَّلَ في مَهدِ صَبیٰ؟ * أو کمَن کَبَّرَ في عَهدِ صِغَر؟ که به گهواره بگفتا تهلیل؟ * یا که تکبیر به ایام صغر؟ عَنهُ دیوانُ عُلومٍ و حِکَم * فیه طومارُ عِظاةٍ و عِبَر زوست دیوان علوم و حکمت * واندر آن دَرج، بسی پند و عبر دیوان علوم و حکمت‌ها از آن حضرت است و طومار موعظه‌‏ها و پندها در نزد اوست بو تُرابٍ و کُنوزُ العالَم * عِندَه نَحوُ تُرابٍ [سفال] و مَدَر بوتراب است و همه گنج جهان * نزد او پست‌تر از خاک گذر آن جناب خاک‌نشین بود و (اعتنایی به دنیا نداشت‏ بطوریکه) گنجهاى عالم (شمش‏هاى طلا) در نزد او بمنزله سفال و کلوخ بود. ظَلَّ ما عاشَ بِجوعٍ و صِیام * بات ما حيَّ بدمعٍ و سَهَر بود در روز به روزه همه عمر * بود در گریه به شب تا به سحر کلّما أحزنه الدهرُ سَلا * أینمَا اسْتَضْعَفَه القومُ صَبَر تا غم افزود زمان، بُد بی‌غم * صبر بنمود چو شد بی‌یاور ناقةُ الله فَیا شِقوةُ مَن * ما رَعاها فتعاطی و عَقَر ناقۀ حقّ بُد و آن‌کس پی کرد * بس شقی بود که ننمود حذر أیّها الخَصمُ تَذَکَّرْ سَنَداً * مَتنُه صَحَّ بنصٍّ و خَبَر برو ای منکر و برخوان خبری * که صحیح است بر اهل خبر ایکه مخالف امامت او هستى بیاد آر،سند آن روایتى را(در غدیر خم) که متن آن بنابروایات و اخبار شما هم صحیح است إذ أتى أحمدُ في خُمِّ غدیر * بعلىٍّ و عَلَى الرَحلِ نَبَر باز چون گشت محمد به غدیر * با علی شد به فراز منبر موقعیکه در غدیر خم پیغمبر على را آورد بر جهاز شتران(عوض منبر) بالا رفت قالَ مَن کُنتُ أنا مَولاهُ * فعلىٌّ له مولا و مَفَرّ گفت هرکس که منم مولایش * هست مولا و امامش حیدر و فرمود: من بر هر کس از نفس او اولى بتصرف هستم این على بر او اولى بتصرف و پناهگاه است قبلَ تعیینِ وصىٍّ و وزیر * مَن رأی فات نبىٌّ و هَجَر؟ که چنین دید که یک پیغمبر * بی وصی شد به سرای دیگر؟ هیچ پیغمبرى را دیده‏اى که پیش از تعیین وصى و جانشین وفات یابد و یا هجرت کند؟ آیةُ اللهِ و مَن یَجحَدُ مَن * خَصَّهُ اللهُ بآىٍ و سُوَر؟ که بود منکر آن آیت حقّ * که بود نَعتِ وی آیات و سور؟ على علیه السلام آیت عظماى خدا است آیا انکار کرده میشود کسى که خداوند براى او آیه‏ها و سوره‏هائى اختصاص داده است؟ مَن أتى فیه نُصوصٌ بِخُصوص * هل بإجماعِ عوامٍ یُنکَر؟ آنکه مخصوص به نصّ‌هاست چسان * گردد از جمع عوامی منکر کسى که در شان او نصّ‌‏ها و روایات مخصوصى آمده باشد آیا میتوان با اجماع مشتى عوام الناس منکر او شد؟ أسدُ اللهِ إذا صالَ و صاح * أبُو الایتامِ إذا جادَ و بَرَّ شیر حقّ بود گهِ حمله به رزم * وز کرم بر همه ایتام، پدر موقعی که حمله میکرد و صیحه میزد شیر خدا بود و در موقع بخشش و احسان پدر یتیمان بود وُدُّه أوجبُ ما في القرآن * أوجَبَ اللهُ علینا و أَمَر ز آنچه واجب شده اندر قرآن * کرده حقّ مهر وِرا واجب‌تر دوستى آنحضرت واجب‏‌ترین امرى است که در قرآن آمده و خداوند او را بما واجب فرموده است مُدّعي حُبِّ عَلىٍّ و عِداه * مِثلُ مَن أنکرَ حَقّاً و أَقَرّ دوست‌دارِ علی و دشمن او * آن بود مؤمن و این یک کافر کسیکه ادعاى دوستى آنحضرت و مخالفین او را دارد مانند کسى است که حقى را انکار کند و هم بدان اقرار نماید یا علیّ، عَبدُکَ یَغدُو و یَرُوح * مِن مَعاصِیهِ بِخوفٍ و خَطَر یا علی، بنده‌ات اندر شب و روز * باشد از خوف معاصی به خطر أتلفَ العُمرَ وَحیداً و حَصُور * دَقَّهُ الدهرُ بشَیبٍ و کِبَر عمر بگذاشته بی‌همسر و جفت * دهرِ دون کوفته او را به کبر طالَ ما یَأمُلُ منکَ نَظَرا * هل أتی مُرتَقِبٌ مِنکَ نَظَر دیرگاهی است امیدش نگهی است * از تو آیا رسد اینش آخر؟ لِذَراریکَ صَلوةٌ و سَلام * شارقُ العالَمِ ما لاحَ وَ ذَر باد بر آل کرامت صلوات * تا که خور می‌زند از مشرق سر لِحُماکَ نَفَحاتُ البرکات * کلّما جاءَ نَسِیمٌ بِسَحَر بر طرفدار تو بادا برکات * می‌وزد تا که نسیمی به سحر
‏عکس از ابوالحسن شیرمحمدی
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
🌹محورهای اصلی بخش اول بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور (1401/05/05): 1. نماز جمعه‌یِ امروزِ ما با نماز جمعه‌ای که می‌بایست {باشد}، فاصله دارد. 2. نماز جمعه، دو عامل اساسیِ حیات طیّبه یعنی «ذکر الله» و «حضور مردمی» را به هم گره زده. 3. ذکرِ دسته‌جمعی، موجب میشود که برکات و آثار ذکر {مثل اطمینان قلب} بر جمع نازل بشود. 4. نماز جمعه می تواند یک پایگاه و قرارگاه مردمی باشد برای همه‌ی موضوعات مهم و مطرحِ جامعه. 5. نماز جمعه یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره‌ی قدرت نرمِ نظام اسلامی است. 6. اینکه عملی از امام جمعه سر بزند که با تقوا سازگار نباشد، مستمع را سر لج می‌آورد. 7. با همه پدرانه رفتار کنید؛ همه را سر سفره‌ی دین، معنویّت و شریعت بنشانید. 8. شبکه‌ی امامت جمعه، جزو مردمی‌ترین نهادهای انقلاب است. 9. برای ارتباط با جوانها ساز و کار فراهم کنید. 10. کمک به مستضعفان و محرومان جزوِ کارهای لازمِ شما باشد. 11. از ورود در فعّالیّتهای اقتصادی اجتناب کنید. تکمیلی👇👇👇 hamandishi.ir/news/445053/eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
هدایت شده از دانشجوی مشروطی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 لبیک یا حسین (ع) یعنی ... 🔹 سید حسن نصرالله خطاب به آمریکایی ها، از معنای "لبیک یا حسین می گوید: 🔻"ما اینجا خواهیم ماند و ندای ما خواهد ماند که آمریکایی‌ها آن را بفهمند. آمریکایی‌ها نمی‌دانند لبیک یا حسین یعنی چه؟ 🔻لبیک یا حسین یعنی اینکه در معرکه جنگ حاضر باشی، هرچند تنها باشی و هر چند مردم تو را رها کرده باشند و تو را متهم کرده باشند و تو را بی‌یاور گذاشته باشند. 🔻لبیک یا حسین، یعنی تو و مال تو و زن و فرزندانت در این معرکه جنگ باشید. 🔻لبیک یا حسین، یعنی مادر فرزندش را به میدان جنگ بفرستد و هنگامی که فرزندش شهید شد و سرش بریده شد و به سوی مادرش ‌انداخته شد، مادرش آن را به خانه برده، خاک و خون را از آن پاک کرده، به او بگوید: 🔻از تو راضی هستم؛ خداوند رو سفیدت کند، همان‌طور که مرا برای روز قیامت و نزد فاطمه زهرا روسفید کردی. این است معنای لبیک یا حسین. 🔻لبیک یا حسین، یعنی مادر و خواهر و زنی می‌آید تا شوهر یا برادر یا فرزندش را لباس رزم بپوشاند و او را راهی میدان جنگ کند. 🔻لبیک یا حسین یعنی زینب(س)، جواز مرگ و شهادت را به برادرش حسین تقدیم کند؛ این یعنی لبیک یا حسین".