eitaa logo
قیام امام زمان ( عج) نزدیک است ✌️
214 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
11.2هزار ویدیو
72 فایل
السلام علیک ایها القائم سلام بر تو ای مولایی که تمام حق های بر زمین مانده قیام تو را انتظار میکشد... و دلهای غمدیده به امید قیام تو می تپد صحیفه مهدیه زیارت بقیة الله ارواحنا فدا در سختی‌ها #الهم عجل لولیک الفرج ارتباط با ادمین @hemati7975
مشاهده در ایتا
دانلود
این همه داد میزنم لینک ممنوع ❌❌❌❌ قوانین گروه رو مطالعه کنید که اینقدر باعث بی‌نظمی در گروه نشید، یه چند نفری دارن فضای گروه رو بهم میریزن صبر منم حدی داره اونوقت دست به حذف میشم تعدادواسه من مهم نیست وقتی کاربری اینقدرررر بی نظمی میکنه وقتی پست لینک دارش رو طبق قوانین گروه حذف میکنم خلاصه قوانین این گروه رعایت کنید ✋ جوری رفتار کنید در شٱن گروه باشه التماس دعا دارم
🔴 اظهارات توهین آمیز سرمربی سابق امریکایی 🔹 بازی که ایران در مقابل ولز نشان داد نمودی از فرهنگ آنها بود، آنها شما را از بازی می‌ اندازند، آنها جنگ روانی می‌کنند، و روی داور کار کر‌دند! 🔹در طول بازی شاهد بودیم که مکرر روی داور کار می‌کردند، و در گوشش صحبت می‌کردند، گاهی ۶ بازیکن ایرانی برای اعتراض داور را احاطه می‌کرد در حالی که ولزی‌ها اعتراضی نداشتند! 🔹خیلی چیزهای دیگر بود که ما ندیدیم. به نظرم کی‌روش کاملا به این فرهنگ می‌خورد، او بعد از ناکامی در امریکای لاتین به جایی که در آن سابقه داشته بازگشته است.
🌕؛ : 📌قسمت پنجم: ☘با این حال، از آنجایی‌که شیطان همیشه درکمین آدمی است، گروهی از قاریانِ قرآن را نیز می‌فریبد و آنان را چنین از راه به‌در می‌بَرَد که برای جلوه‌گریِ بیشتر در نظر خلق، تلاوتِ قرآن را با غِنا می‌آمیزند. 🍂 بدین ترتیب، تلاوت قرآن که عملی حسنه است، تبدیل می‌شود به سیئه‌ای که قاریانِ این‌چنین را به تباهی خواهد کشاند. طبق روایت‌های معصومان (ع)، وجود چنین قاریانی را می‌توان یکی از جلوه‌های آفت‌زدگیِ دین‌داری در آخرالزمان معرفی کرد. 🌴امام جعفر صادق (ع) روایتی را از رسول الله (ص) نقل کرده‌اند که آن حضرت (ص) فرموده‌اند که ✨«قرآن را با لحن‌ها و آوازهای عرب بخوانید و از لحنِ بدکاران و اهلِ گناهان کبیره دوری کنید، زیرا که پیغامبر اکرم (ص): ☀️ پس از من، مردمانی آیند که قرآن را چون خوانندگی و نوحه‌خوانی و رهبان‌مآبی در حنجره بچرخانند و [حقیقت و مفهومِ قرآن] از گلوگاهِ آنان نگذرد. دلشان وارونه است و دلِ هرکه از آنها خوشش آید هم وارونه است». 🌾پس از من، مردمانی آیند که قرآن را چون خوانندگی و نوحه‌خوانی و رهبان‌مآبی در حنجره بچرخانند و [حقیقت و مفهومِ قرآن] از گلوگاهِ آنان نگذرد. دلشان وارونه است و دلِ هرکه از آنها خوشش آید، هم وارونه است»[۱۸] ✨پیغامبر اکرم (ص) همچنین در روایتی که در «روضة الواعظین» ثبت است، فرموده‌اند که «در آخرالزّمان گروهی پارسایان نادان و قرآن‌خوانان تبهکار خواهند بود». [۱۹] ❄️هم‌ردیفِ این‌دسته از قاریان آخرالزمانی، گروهی از عالمانِ آخرالزمان نیز در کلامِ معصومان (ع) بسیار نکوهش شده‌اند. در سطرهای پیشین نیز کلام رسول الله (ص) از نظر گذشت که آنان را «بدترین خلق خدا» معرفی کرده بودند. ✨این عالمان، افرادی هستند که برای رسیدن به دنیا، در پی دین و علم دین رفته‌اند؛ پس طبیعی است که برای حفظ دنیا نیز دین را به متاعی قلیل بفروشند. ☘حضرت رحمة للعالمین (ص) دربارۀ اوضاع آخرالزمان، فرموده‌اند که قیامت آن‌گاه برپا شود که «خباثت در حاکمان و سستی در قاریان و دورویی در میان علما راه یابد و امت من ستارگان را در سرنوشت مؤثّر بدانند، نه قَدَر را؛ و این هنگامی است که خوردنِ امانت مردم را غنیمت شمارند و صدقه را غرامت به حساب آورند و زشتی‌ها را حلال و عبادت را سنگین شمرند». [۲۰] 🌴ایشان همچنین دربارۀ قاریان و عالمان آخرالزمان فرموده‌اند که قیامت برپا نشود مگر هنگامی که به علم (دین) عمل نشود و لغزش‌ها و فتنه‌ها زیاد شود...؛ آن‌گاه که قاریانِ قرآن به حاکمان رنگ دین بخشند [منظور این است که قاریان برای اهداف دنیایی با زمامدارانِ ستمگر سازش کنند]؛ آن‌گاه که قرآن را با غنا و آواز بخوانند؛ امر به معروف و نهی از منکر کم شود؛ نمازها تباه شود؛ از شهوت‌ها پیروی شود و مردم به سوی هوا و هوس بروند؛ حرص مال دنیا به قاریان راه یابد؛ نفاق در میان عالمان گسترش یابد؛ حقّ ضعیف از قوی ستانده نشود؛ و قداست امت و مردم از بین برود؛ در این وقت است که بلاها بر سر مردم فرود آید. [۲۱] 🌳در روایت دیگری، رسول اکرم (ص) دربارۀ شماری از مسلمانانِ آخرالزمان چنین گفته‌اند که «بر امت من زمانی بیاید که فقیران فراوان شوند و فقیهان کم شوند و علم برگرفته شود و آشوب فزونی گیرد. آن‌گاه از پسِ آن، زمانی بیاید که مردانی از امت من قرآن خوانند که از گلویشان بالاتر نرود [یعنی تنها به خواندن ظاهری قرآن می‌پردازند و قرآن در دل و جانشان هیچ نفوذ و تأثیری ندارد]. ☘آن‌گاه از پسِ آن، زمانی بیاید که مشرک به خدا، با مؤمن مجادله کند و سخنانی نظیر او گوید». [۲۲] 📍ادامه دارد... 📚ارجاع‌ها: ۱۸. همان. ج ۶، ص ۴۲۹. ۱۹. «روضة الواعظین»؛ محمد بن احمد فتال نیشابوری؛ ترجمۀ محمود مهدوی دامغانی؛ تهران: نی؛ ۱۳۶۶؛ ج ۲، ص ۷۶۱. ۲۰. «ارشاد القلوب»؛ حسن بن محمد دیلمی؛ ترجمۀ علی سلگی؛ تصحیح عّلامه شعرانی؛ قم: ناصر؛ ۱۳۷۶؛ ج ۱، ص ۱۷۸. ۲۱. رک: همان. ج ۱، ص ۱۷۵ و ۱۷۶. ۲۲. «نهج الفصاحه»؛ ترجمۀ ابوالقاسم پاینده؛ تهران: جاویدان؛ ۱۳۶۱؛ ص ۳۷۳. حدیث ۱۷۵۵. 📍ادامه دارد... 🌴ظهور بسیار نزدیک است 🌴 🌺اللھم‌عجل‌ݪوݪیڪ‌اݪفࢪج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌺
🌕؛ : 📌قسمت ششم: ⭐️روزگار خواری ناپایدارِ مؤمنان راستین: 🍁جهانِ آخرالزمانِ در آستانۀ ظهور منجی (عج)، دنیایی است که در همۀ مراتب و ارکانش، گناه و ظلم و دنیاگرایی حکمرانی خواهد داشت. در چنین روزگاری طبیعی است که هرکه به حق نزدیک‌تر باشد، به نسبتِ قُربَش به حق و نیکی، خوارتر و ذلیل‌تر خواهد بود؛ و آنان که به باطل نزدیکند هم بسته به میزان پیوندشان با ناراستی و اهریمن، از ارج و قرب و شأن و شکوهِ افزون‌تری بهره‌مند خواهند بود. البته نه آن خواری پایدار خواهد ماند و نه این شُکوه و ارج و قرب دوام خواهد داشت. 🌴نشانه‌های بروز چنین وضعیتی برای مؤمنانِ آخرالزمان را به‌آشکارا می‌توان در روایت‌های معصومان (ع) دید. به‌مَثَل پیغامبر اکرم (ص) در روایتی مشهور، فرموده‌اند که «روزگاری بر مردم بیاید که مؤمن از بزش خوارتر باشد». [۲۳] 🌾حضرت خاتم الانبیا (ص) در روایتِ دیگری که به توصیف گوشه‌ای از شرایطِ جامعۀ آخرالزمان پرداخته‌اند، از جامعه‌ای گفته‌اند که در آن ارزش، ضدّ ارزش است و ضدّ ارزش، ارزش. حضرت (ع) فرموده‌اند که 🌟 «زمانی بر مردم رسد که راستگو را تکذیب کنند و دروغگو را تصدیق کنند؛ و امین را خائن شمرند و خائن را مؤتمن پندارند؛ و مرد بی‌آنکه شهادت از او خواهند، شهادت دهد و بی‌آنکه قسم از او خواهند، قسم خورَد؛ و خوشبخت‌ترینِ مردم، فرومایه پسر فرومایه باشد که به خدا و پیغمبرش ایمان ندارد». ✨حضرت خاتم الانبیا (ع): «زمانی بر مردم رسد که راستگو را تکذیب کنند و دروغگو را تصدیق کنند؛ و امین را خائن شمرند و خائن را مؤتمن پندارند؛ و مرد بی‌آنکه شهادت از او خواهند، شهادت دهد و بی‌آنکه قسم از او خواهند، قسم خورَد؛ و خوشبخت‌ترینِ مردم، فرومایه پسر فرومایه باشد که به خدا و پیغمبرش ایمان ندارد». [۲۴] ☘دربارۀ هنجارشدنِ دروغگویی در زمانۀ آخرالزمان، اصبغ بن نُباتۀ تمیمی نیز روایتی را از امیرالمؤمنین (ع) نقل کرده است. این یار وفادار امیرالمؤمنین (ع) چنین گفته که آن حضرت (ع) فرموده‌اند: 🌿 «همانا پیش از قائم سال‌های فریب‌کاری خواهد بود، که راستگو در آن، دروغگو؛ و دروغگو در آن، راستگو قلمداد شود و ماحِل [یعنی شخصِ مکّار و سخن‌چینِ بدگو] در آن مقرّب باشد». [۲۵] 📚ارجاع‌ها: ۲۳. همان. ص ۶۴۵. حدیث ۳۲۰۶. ۲۴. همان. ص ۵۰۰. حدیث ۲۳۶۶. ۲۵. «غیبت»؛ محمد بن ابراهیم نعمانی؛ ترجمۀ محمدجواد غفاری؛ تهران: صدوق؛ ۱۳۷۶؛ ص ۳۸۹. 📍ادامه دارد... 🌴ظهور بسیار نزدیک است 🌴 🌺اللھم‌عجل‌ݪوݪیڪ‌اݪفࢪج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌺
هدایت شده از آلیس الصبح بقریب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر به این شادی ملی احتیاج داشتیم 🇮🇷 خدایا ولی ما روزهای جمعه، در انتظار یه گشایش و شادی خیلی خیلی بزرگتریم؛ جهانی و تمدنی یه شادی که کل جهان براش کف و هورا بکشن میخوایم بی بی سی من و تو و غیره رو تو اون روزهای عجیب و واقعی تماشا کنیم اللهم عجل لولیک الفرج همه مثل بازی امروز بخوان ۱۰۰درصد میاد
هدایت شده از هادی زاده
🔴تاکید سران قوا بر اجرایی شدن منویات رهبری در زمینه حفظ هوشیاری، تقویت آمادگی و ترویج روحیه بسیجی در جامعه 🔹در نشست امروز سران سه قوه که با حضور رئیسی، قالیباف و محسنی اژه‌ای در محل دفتر رئیس جمهور برگزار شد بر لزوم همکاری هرچه بیشتر دولت و مجلس برای سرعت بخشیدن به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور تاکید شد. 🔹سران قوا با تجلیل از نقش آفرینی و از جان گذشتگی نیروهای بسیج در تأمین امنیت شهروندان در جریان اغتشاشات اخیر، با اشاره به دیدار امروز رهبر معظم انقلاب با بسیجیان سراسر کشور، بر ضرورت توجه ویژه به بیانات ایشان در جهت تقویت آمادگی و ترویج و توسعه روحیه و فرهنگ بسیجی در جامعه تاکید کردند. 🔹سران سه قوه همچنین با ضروری خواندن فعال شدن شورای مولدسازی اموال و دارایی‌های قوه مجریه، تسریع در اجرای این قانون را خواستار شدند. ✅
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️چقدر دلم برای مزدک میرزایی سوخت... چقدر ترحم برانگیز... چقدر سخته که آدم کارمند اجنبی باشه؛ گوشش دست بن سلمان باشه و در شادترین لحظات ملتش هم مجبور باشه ادای غمگینها رو دربیاره تا به سرنوشت خاشقچی دچار نشه!
🌕؛ : 📌قسمت هفتم: 🌾البته این سختی‌هایی که در آخرالزمان به مؤمنانِ راستین و دین‌باورانِ حقیقی خواهد رسید، آزمایشی است برای آنکه افراد خالص از ناخالص جدا شوند و عیارِ ایمانِ مسلمانان و مدعیان مسلمانی معلوم شود. 🍃از این‌رو است که حضرت امام محمد باقر (ع) فرموده‌اند که «همانا مَثَلِ شیعه، مَثَلِ اَندَر است (محلی که خوشه‌های گندم را برای کوبیدن روی هم می‌نهند و [آن را] خرمنگاه گویند؛ یا محلی که در آن، گندم انبار می‌کنند). پس آن گندم را [کرم یا آفتی] گندم‌خوار به‌هم رسد و از آن آفت پاک شود و باز آفتی خورنده به آن برسد و از آن آفت نیز پاک شود تا اینکه از آن، مقداری بماند که کرمِ آفت نتواند به آن زیانی وارد کند. 🌱شیعۀ ما نیز چنین‌اند، از یکدیگر جداسازی و پاک‌سازی می‌گردند، تا اینکه جماعتی از آنان باقی بماند که فتنه‌ها هیچ آسیبی بدیشان نمی‌رساند». [۲۶] 💥خوشا به حال مؤمنان ☘در سطرهای پیشین اشاره شد که رنج و عذاب و خواری و خفّتی که مؤمنانِ آخرالزمان از جانب بی‌دینان و اهریمنیان و منافقانِ آن روزگار می‌بینند، پایدار و همیشگی نخواهد بود. 🌟آن‌گاه که آن منجیِ (عج) رستگاری‌بخش از پس پردۀ غیبت به‌درآید، عزّتِ «در خدمت صاحب الزمان (عج) بودن» را به مؤمنان خواهد بخشید و کافران و منافقان و فاجران و فاسقان را به ذلّت و هلاکتِ ابدی خواهد رساند. این وعده‌ای است که اهل بیت (ع) داده‌اند. ✨امام جعفر صادق (ع) از امام زین‌العابدین (ع) نقل کرده‌اند که ایشان فرموده‌اند: 🌿«چون قائم قیام کند، خداوند از هر مؤمنی بیماریِ نقص و آفت را دور ساخته، نیرویش را بدو بازخواهد گردانید». [۲۷] ☘در روایتِ دیگری نیز امام جعفر صادق (ع) فرموده‌اند که «زمانی‌که قائم، علیه‌السلام، قیام کند، بر سر قبر مؤمن آمده، به او می‌فرماید: ای مؤمن، دوست و صاحبِ تو ظهور کرده. اگر می‌خواهی که در خدمت او باشی، به او ملحق شو و اگر می‌خواهی که در نعمت پروردگارت بمانی، بمان». [۲۸] 📍پایان. 📚ارجاع‌ها: ۲۶. همان. ص ۳۰۱. ۲۷. همان. ص ۴۴۰. ۲۸. «غیبت»؛ شیخ طوسی؛ ترجمۀ مجتبی عزیزی؛ قم: مسجد مقدّس جمکران؛ ۱۳۸۷؛ ص ۷۷۱ و ۷۷۲ 🌴ظهور بسیار نزدیک است 🌴 🌺اللھم‌عجل‌ݪوݪیڪ‌اݪفࢪج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌺
🚨 هشدار هوشیار باشید فتنه هنوز تمام نشده است! 🔻 روز گذشته تیم ملی ایران موفق شد ولز را شکست دهد. این پیروزی یک جو مثبت روانی در کشور ایجاد کرد، مردم در کنار پلیس شاد بودن، رسانه ها نیز تصاویر زنان با حجاب و بدحجاب را در کنار هم و در کنار نیروهای امنیتی در حال شادی و رقص منتشر کردند، امروز صبح که از خیابان های تهران عبور می کردم دیدم شهرداری اقدام به پاکسازی دیوارها از شعار کرده به نحوی که انگار هیچ اتفاقی آنجا نیافتاده است این یعنی ورود به مرحله عادی کردن فضای روانی کشور رسیدیم ولی هنوز به پایان فتنن نرسیدیم. 🔻 این اقدامات خوب است ولی نباید منجر به تغافل شود، مردم شاد هستند ولی فراموش نکردن چه اتفاقاتی در کشور رخ داد، هنوز برخی ها لباس و روسری مشکی دارند، زخم ها بانداژ شده ولی التیام نیافته است. این را بدانید اگر امروز همه چیز تمام شود حداقل تا یک سال این دمل، ملتهب و چرکین باقی خواهد ماند. پس باید هوشمندانه رفتار کرد تا آتش از زیر خاکستر دوباره زبانه نکشد 🔻 بزرگواران دشمن برای فتنه ۱۴۰۱ حدود ۱۵ مرحله طراحی کرده است که نهایتاً ما ۴ فاز آن را مشاهده کردیم، دشمن برای این فتنه میلیاردها تومن هزینه کرده و می داند عادی شدن فضای روانی یعنی مرگ فتنه پس دنبال برهم زدن این فضا می گردد، با عملیات تروریستی، با مانور بر روی سوتی های ما مخصوصاً سوتی های رسانه‌ای، کشته سازی، هزینه مهره های خود و... این روزها حساس ترین روزهای فتنه ۱۴۰۱ هستند باید مراقب باشیم و با دقت رفتار کنیم دشمن در کمین است آذر ماه چند مناسب خاص مثل: ۴ آذر، روز منع خشونت علیه زنان که سفارتخانه های خارجی شیطنت هایی را انجام دادند ۱۶ آذر، روز دانشجو ۲۷ آذر، روز جهانی مقابله با خشونت و افراط گرایی و روز وحدت حوزه دانشگاه ۳۰ آذر، شب یلدا در این روزها قطعاً فراخوان خواهیم داشت، قطعاً در دانشگاه ها شاهد اقداماتی خواهیم بود، قطعاً فراخوان اعتصاب و تحریم یلدا منتشر خواهد شد 🔻دشمن برنامه دارد ما چی؟ 🔻 در کنار رصد دقیق فضای عمومی کشور و تحرکات رسانه ها و مهره های دشمن باید در سه محور به طور کلی گام برداریم 📌پاسخ به شبهات، شایعات و جنگ روانی دشمن به صورت آنی 📌 انتشار اخبار مثبت مخصوصاً از دستاوردهای اقتصادی دولت و ایجاد جو روانی مثبت یا به قول دوستان ایجاد حال خوب در بین مردم 📌 عادی کردن فضای رسانه‌ای و کم رنگ کردن اخبار فتنه، عدم التهاب آفرینی با انتشار و عدم طرح انتقادهای بی حمانه و سنگین به مسئولین (این راهبرد مرز باریکی دارد و نباید از آن ور بوم افتاد)
‌ وضو كه از چشمه عشق گرفته شود زنگار را مى زدايد. از اينكه وضوء به چهار عضو سر و رو و دست و پا اختصاص يافت اين است كه ايزد تعالى چون نماز را واجب كرد نخواست كه بندگان وى آلوده به خدمت  آيند، ايشان را فرمود وضوء كنند و با اين چهار عضو مخصوص كرد زيرا كه آدم اول روى به درخت گندم كرد و به پاى برفت و به دست از درخت گندم باز كرد و بر سر نهاد و بر حوا آورد، ايزد عز اسمه بفرمود اين چهار عضو گناه كار را به گاه خدمت بشستن و مسح كردن تطهير كنند. اين داستان بيان حال آدم و آدمى زاد است و همانند آن در آيات و روايات بسيار است الحمدلله كه مولاى مكرم خود اهل اشارت  است. نكته اى كه در اين بيت بايد بدان اهميت داد اين است كه گفت: من هماندم كه از چشمه عشق وضو ساختم، يكسره بر هر چه كه هست چار تكبير زدم. يعنى از چشمه عشق وضو ساختن همان و چار تكبير زدن همان. نظير بيت ديگرش: عاشق آندم كه بدام سر زلف  تو فتاد گفت  كز بند غم و غصه نجاتم دادند يعنى به دام سر زلف افتادن همان و از بند غم و غصه نجات يافتن همان. پس ديده بصيرت  آدمى را حجابى جز غبار كدورت نفس نيست و همين كه در چشمه عشق پاك شد ديده بر آن پاك  انداخت اعنى تا اين را ببرد آن را بديد. 📖 نامه ها و بر نامه ها 👤 علامه حسن‌زاده آملی رفع الله درجاته ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته 🌴ظهور بسیار نزدیک است🌴 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
اصول مهم در تزکیه نفس و سیر الی الله "دوری از " یعنی مرتکب گناه نشدن و به عبارت دیگر انجام واجبات و ترک محرمات دین که در رساله توضیح المسائل مراجع بیان شده است. انسان تا زمانی که از محرمات الهی دوری نکند، محرم درگاه الهی نخواهد شد. لذا لازم است تا مکلف با مطالعه احکام، با حرام و واجبات دین آشنا شده و به آنها عمل نماید. مرحوم آیت الله خوشوقت(ره) همیشه می فرمودند: گناه نکن تا همه چیز درست شود. مرحوم آیت الله انصاری همدانی (ره) می‌فرمایند: شروع حرکت، شرع است و اگر این کارتان ایراد داشته باشد و جاهل باشید، به هیچ جا نمی‌رسید!(سوخته، ص 79) مرحوم آیت الله بهجت (ره): هیچ ذکری، بالاتر از «ذکر عملی» نیست؛ هیچ ذکر عملی، بالاتر از «ترک معصیت در اعتقادیات و عملیات نیست.» و ظاهر این است که ترک معصیت به قول مطلق، بدون «مراقبه دائمیه»، صورت نمی گیرد.(افق حوزه،ص14) آیت الله بهاالدینی (ره) در این خصوص می‌فرمایند: تأثیر روزه و نماز شب با دست کشیدن از گناه و دوری از محرمات حاصل می‌شود. و الا روزه ای که تنها گرسنگی باشد و نماز شبی که فقط بیداری و پس از آن گناهان گوناگون و یا فخر و تکبر و خود نمایی، هیچ ارزشی ندارد. (آیت بصیرت، ص 97) مرحوم آیت الله بهجت (ره) در جواب سؤال ذیل می‌فرمایند: سؤال: این جانب تصمیم دارم که به خداوند، قرب پیدا کنم و سیر و سلوک داشته باشم، راه آن چیست؟ پاسخ مرحوم آیت الله بهجت (ره): بسمه تعالی – چنانچه طالب، صادق باشد، ((ترک معصیت)) کافی و وافی است برای تمام عمر، اگرچه هزار سال باشد. (به سوی محبوب، ص 67) مرحوم آیت الله بهجت (ره) می‌فرمایند: همه می‌دانند که رساله عملیه را باید بگیرند و بخوانند و بفهمند و تطبیق عمل بر آن نمایند و حلال و حرام را با آن تشخیص بدهند؛... پس نمی‌توانند بگویند: ما نمی‌دانیم چه بکنیم و چه نکنیم؟(به سوی محبوب، ص 🌴گوهر معرفت🌴
‌ وضو كه از چشمه عشق گرفته شود زنگار را مى زدايد. از اينكه وضوء به چهار عضو سر و رو و دست و پا اختصاص يافت اين است كه ايزد تعالى چون نماز را واجب كرد نخواست كه بندگان وى آلوده به خدمت  آيند، ايشان را فرمود وضوء كنند و با اين چهار عضو مخصوص كرد زيرا كه آدم اول روى به درخت گندم كرد و به پاى برفت و به دست از درخت گندم باز كرد و بر سر نهاد و بر حوا آورد، ايزد عز اسمه بفرمود اين چهار عضو گناه كار را به گاه خدمت بشستن و مسح كردن تطهير كنند. اين داستان بيان حال آدم و آدمى زاد است و همانند آن در آيات و روايات بسيار است الحمدلله كه مولاى مكرم خود اهل اشارت  است. نكته اى كه در اين بيت بايد بدان اهميت داد اين است كه گفت: من هماندم كه از چشمه عشق وضو ساختم، يكسره بر هر چه كه هست چار تكبير زدم. يعنى از چشمه عشق وضو ساختن همان و چار تكبير زدن همان. نظير بيت ديگرش: عاشق آندم كه بدام سر زلف  تو فتاد گفت  كز بند غم و غصه نجاتم دادند يعنى به دام سر زلف افتادن همان و از بند غم و غصه نجات يافتن همان. پس ديده بصيرت  آدمى را حجابى جز غبار كدورت نفس نيست و همين كه در چشمه عشق پاك شد ديده بر آن پاك  انداخت اعنى تا اين را ببرد آن را بديد. 📖 نامه ها و بر نامه ها 👤 علامه حسن‌زاده آملی رفع الله درجاته ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته 🌴گوهر معرفت 🌴